اخبار تیم های ملی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)

اخبار تیم های ملی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)


  • مجموع رای دهندگان
    7

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
72 ساعت شور و شوق پس از صعود به برزيل

72 ساعت شور و شوق پس از صعود به برزيل

گزارش مجله World Soccer به قلم عادل فردوسي‌پور
[h=1]72 ساعت شور و شوق پس از صعود به برزيل[/h]
[h=2] مجله World Soccer در تازه‌ترين شماره خود صعود تيم ملي ايران به جام جهاني 2014 را مورد بررسي قرار داده است.[/h]

مجله "ورلد ساکر" در شماره جديد خود درباره صعود ايران به جام جهاني 2014 برزيل مطلبي را به قلم عادل فردوسي‌پور منتشر کرده است. در اين گزارش آمده است: "وقتي تان‌هايي، داور چيني در دقيقه‌ 94 بازي با کره جنوبي در اولسان در سوت خود دميد، جشن‌هاي خياباني در سراسر ايران شروع شد. سه روز پس از خوشحالي مردم ايران به دليل انتخاب حسن روحاني به عنوان رييس جمهور ايران، تيم ملي فوتبال ايران با شکست کره جنوبي در خانه خود صعودش را به جام جهاني قطعي کرد. براي کارلوس کي‌روش، سرمربي ايران صعود با ايران به جام جهاني يک دستاورد بزرگ شخصي است که با غلبه بر چوي کانگ هائه کره‌اي حاصل شد.

سرمربي کره‌اي پيش از آغاز مسابقه جنگ رواني بزرگي را عليه کارلوس کي‌روش به راه انداخت و اعلام کرد کي‌روش جام جهاني 2014 را از تلويزيون خانه خود تماشا خواهد کرد. مسير ايران براي صعود به جام جهاني 2014 برزيل با پيروزي رفت و برگشت برابر مالديو آغاز شد. ايران سپس در بازي دوم خود موفق شد بحرين 10 نفره را با شش گل در هم بکوبد و به صدر جدول گروه راه يابد. ايران در دور نهايي انتخابي جام جهاني 2014 در آسيا با تيم‌هاي ازبکستان، کره جنوبي، لبنان و قطر هم گروه شد.

ايران بازي‌هايش را در اين مرحله با پيروزي دقايق پاياني برابر ازبکستان آغاز کرد. سپس در بازي دوم در خانه برابر قطر با تساوي بدون گل متوقف شد. شکست تحقير آميز برابر لبنان سومين بازي ايران در انتخابي جام جهاني 2014 بود. فشارها بر روي کارلوس کي‌روش پس از اين بازي به بعد آغاز شد. اين فشارها تا قبل از بازي ايران برابر کره جنوبي در تهران ادامه داشت و ايران مثل هميشه وقتي براي به دست آوردن پيروزي تحت فشار قرار دارد، به خواسته خود رسيد و توانست کره جنوبي را در تهران شکست دهد.

ايران با وجود 10 نفره شدن برابر کره جنوبي توانست با گل جواد نکونام پيروزي ارزشمندي را برابر 100 هزار هوادار به دست آورد. اما شکست خانگي برابر ازبکستان در بازي بعد شانس ايران را براي صعود مستقيم ايران به صورت جام جهاني 2014 کاهش داد. همه چيز به سه بازي آخر در ماه جون (خرداد) کشيده شد.

بازي برابر لبنان در خانه و برابر قطر و کره جنوبي در خارج از خانه. اميدها براي موفقيت ايران بسيار کم است. اين نااميدي‌ها با مصدوميت اشکان دژاگه، بازيکن کليدي ايران و غيبت مهدي رحمتي، دروازه‌بان شماره يک ايران به دليل مخالفت با کارلوس کي‌روش، اميدهاي هواداران ايراني را براي صعود به جام جهاني کاهش داده بود. اما ايران با وجود همه‌ي نااميدي‌ها در عين ناباوري موفق شد هر سه بازي خود را با پيروزي پشت سر بگذارد و به صدر جدول گروه برسد.

قهرمان ايران در اين سه بازي "رضا قوچان نژاد" است. مهاجم 25 ساله‌اي که در هلند پرورش يافته و در ايران "گوچي" خوانده مي‌شود. قوچان‌نژاد در هر سه ديدار ايران موفق شد گلزني کند. او در بازي يک بر صفر ايران برابر قطر و کره جنوبي تک گل ارزشمند ايران را به ثمر رساند.

وقتي ايران با شکست استراليا به جام جهاني 1998 صعود کرد، يک گزارشگر اعلام کرد وزن زمين بايد براي يک لحظه به خاطر به هوا پريدن 70 ميليون ايراني براي لحظه‌اي کاهش پيدا کند. 16 سال بعد در 18 جون 2013 تاريخ دوباره تکرار شد.

* آمار حضور بازيکنان ايران در انتخابي جام جهاني

-15 بازي

جلال حسيني (1350 دقيقه‌) ، محمدرضا خلعتبري (844 دقيقه‌)

- 14 بازي

جواد نکونام (1207 دقيقه‌)

- 13 بازي

مهدي رحمتي (1170 دقيقه‌) ، خسرو حيدري (1097 دقيقه‌)

- 12 بازي

آندرانيک تيموريان (971 دقيقه‌)

- 10 بازي

هادي عقيلي (879 دقيقه‌)، مهرداد پولادي (872 دقيقه‌)، کريم انصاري فرد (566 دقيقه‌)

- 9 بازي

حسين ماهيني (515 دقيقه‌).

- 8 بازي

علي کريمي (700 دقيقه‌) ، مجتبي جباري (595 دقيقه‌)، غلام رضايي (381 دقيقه‌)، احسان حاجي صفي (312 دقيقه‌)

- 7 بازي

پژمان منتظري (630 دقيقه‌)

- 6 بازي

محمد قاضي (355 دقيقه‌)، مازيار زارع (204 دقيقه‌)

- 5 بازي

رضا قوچان نژاد (431 دقيقه‌)، مسعود شجاعي (389 دقيقه‌)، پژمان نوري (278 دقيقه‌)

- 4 بازي

اشکان دژاگه (306 دقيقه‌) ، محمد نوري (245 دقيقه‌)

- 3 بازي

رحمان احمدي (270 دقيقه‌)، هاشم بيگ زاده (260 دقيقه‌)، قاسم حدادي فر (250 دقيقه‌) و ميلاد ميداودي (227 دقيقه‌)

- 2 بازي

امير حسين صادقي (180 دقيقه‌)، هادي نوروزي (155 دقيقه‌) ، فرهاد مجيدي (110 دقيقه‌) و جواد کاظميان (74 دقيقه‌)

- يک بازي

محمد ابراهيمي (45 دقيقه‌)، محمد غلامي (21 دقيقه‌)، محمد نصرتي (21 دقيقه‌) ، محسن مسلمان (20 دقيقه‌) ، سعيد دقيقي (13 دقيقه‌)، ميلاد زنيد پور (12 دقيقه‌)، عليرضا عباس فر (11 دقيقه‌) ، اميد ابراهيمي (دو دقيقه‌)

** بهترين گلزنان ايران در دور انتخابي

1- جواد نکونام شش گل

2- کريم انصاري فرد، رضا قوچان نژاد، مجتبي جباري و محمدرضا خلعتبري سه گل

3- هادي عقيلي ، اشکان دژاگه، غلام رضايي و آندرانيک تيموريان دو گل

4- سعيد دقيقي، جلال حسيني، علي کريمي و ميلاد مي داودي يک گل

** سرمربي

کارلوس کي‌روش

پس از آن که همراه آفريقاي جنوبي نتوانست به جام جهاني 2002 صعود کند، توانست همراه پرتغال راهي جام جهاني 2010 شود. جام جهاني 2014 مي‌تواند عرصه مهم دوران مربيگري دستيار سابق سرآلکس فرگوسن باشد؟

** بازيکنان مهم

جواد نکونام:

يک رهبر واقعي با استعداد گلزني مهم. هافبک سابق اوساسونا براي تيمي که به بازي‌هاي مهم در رويدادهاي مهم عادت ندارد، يک نعمت است.

** اشکان دژاگه:

هافبک سابق زير 23 سال آلمان سه بازي آخر تيم ملي ايران را به دليل مصدوميت از دست داد. دژاگه با تکنيک و قدرت بالاي خود پس از شروع رويايي با فولام، يکي از عوامل اصلي رساندن ايران به جام جهاني 2014 برزيل بود.

* رضا قوچان‌نژاد:

قهرماني که کمتر کسي ابتدا انتظار حضور او را داشت. قدرت تمام‌کنندگي عالي او در هر سه بازي آخر ايران جواب بسيار خوبي به مخالفان داخلي‌اش بود.

* سوال‌هاي بي پاسخ:

چه کسي دروازه‌بان ايران خواهد بود؟

پس از خداحافظي غير منتظره سيد مهدي رحمتي که در سال‌هاي اخير هميشه دروازه‌بان شماره يک ايران بوده است، کارلوس کي‌روش اکنون بايد بين رحمان احمدي، دروازه‌بان خوب، اما کم تجربه در عرصه بين‌المللي و دانيل داوري، دروازه‌بان ايراني – آلماني که در اينتراخت براونشوايگ بازي مي‌کند، يکي را انتخاب کند.

* آيا ايران مي‌تواند با تيم‌هاي بزرگ بازي دوستانه برگزار کند؟

تحريم‌ها عليه ايران در سال‌هاي اخير باعث شده که ايران نتواند برابر تيم‌هاي بزرگ بازي کند. شايد تغييرات سياسي اخير در ايران بتواند اين وضعيت را تغيير دهد.

* آيا ايران استعداد کافي براي حضور در جام جهاني را دارد؟

- پس از خداحافظي علي کريمي از تيم ملي ايران و عملکرد بي‌ثبات مسعود شجاعي، نداشتن نوآوري در خط هافبک ايران باعث نگراني در جام جهاني مي‌شود.

* دلايلي براي خوشحال بودن

دفاع مستحکم

جلال حسيني و پژمان منتظري در مرکز خط دفاعي ايران همکاري بسيار خوبي با يکديگر داشتند. ايران در هشت بازي خود در انتخابي جام جهاني تنها دو گل دريافت کرده است.

* نظم تکنيکي

ايران در سه بازي خود در انتخابي جام جهاني عملکرد خوبي داشت و بازيکنان در بهترين فرم خود قرار داشتند.

نقطه ضعف

ايران هيچ وقت نتوانسته از گروه خود به جام جهاني صعود کند. هيچ کس از ايران انتظارات زيادي در جام جهاني 2014 برزيل ندارد و اين مي‌تواند به سود ايران باشد.

* دلايلي براي نگراني

نبود تجربه بين‌المللي

از ترکيب ايران براي بازي با کره جنوبي فقط سه بازيکن خارج از کشور بازي مي‌کنند. آندرانيک تيموريان(قبل از بازگشت به استقلال) و مسعود شجاعي در حال حاضر بدون تيم هستند و ممکن است به ايران برگردند.

* تيم پير

ميانگين سني ايران در بازي آخر برابر کره جنوبي 29.7 بود.

* گل نزدن

در هشت ديدار پاياني ايران در انتخابي جام جهاني، ايران تنها هشت گل را به ثمر رساند که چهار گل آن برابر لبنان بود.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
فردا دغدغه‌هاي کي‌روش را رفع مي‌کنيم

فردا دغدغه‌هاي کي‌روش را رفع مي‌کنيم

[h=1]فردا دغدغه‌هاي کي‌روش را رفع مي‌کنيم[/h]
[h=2] رضا صالحي اميري گفت: روز پنجشنبه در جلسه‌اي با کي‌روش و کفاشيان دغدغه‌هاي سرمربي تيم ملي فوتبال را برطرف مي‌کنيم.[/h]

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اينکه فردا با کفاشيان و کي‌روش نشستي برگزار خواهد کرد، گفت: روز پنجشنبه در نشست با رييس فدراسيون فوتبال و سرمربي تيم ملي، درباره آخرين وضعيت تيم ملي صحبت مي‌کنيم و قصد داريم دغدغه‌هاي کي‌روش را برطرف کنيم تا تيم ملي بدون هيچ مشکلي برنامه‌هاي خود را انجام دهد.

به نقل از ايسنا، وي ادامه داد: اين اطمينان را خواهيم داد که کي‌روش مي‌تواند بدون هيچ گونه مشکلي برنامه‌هايش را اجرا کند و به اميد خدا از اين به بعد اردوهاي تيم ملي هم برگزار خواهد شد. کي‌روش تا پايان جام جهاني سرمربي ايران مي‌ماند و کاري مي‌کنيم که از نظر مالي هيچ مشکلي وجود نداشته باشد و تمرکز کادر فني تيم ملي فقط روي مسائل فني و تاکتيکي و موارد مربوط به آماده‌سازي باشد.

 

سهراب1991

عضو جدید
ممنون از وزارت ورزش که کمک مالی کرده به فدراسیون
کمک بزرگی کردن
تشکر از آقای سرپرست......
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
فوتبال ساحلي ايران همچنان در راه تاريخ‌سازي

فوتبال ساحلي ايران همچنان در راه تاريخ‌سازي

[h=1]فوتبال ساحلي ايران همچنان در راه تاريخ‌سازي[/h]
[h=2] تيم فوتبال ساحلي ايران همچنان خواهان ادامه صعود خود در بازي‌هاي جهاني است تا جايي که تاريخ‌ساز شود.[/h]

سايت فيفا در گزارشي نوشت: پس از گذشت پنج مرحله تيم ملي ساحلي ايران حضور خود را در رقابت‌هاي جام جهاني ساحلي نمايان کرد و براي اولين مرتبه به مرحله حذفي اين جام رسيد. مارکو اوکتاويو مربي اين تيم معتقد است شاگردانش مي‌توانند به مراحل بالاتري از جام برسند. اين مربي برزيلي مي‌خواهد چهارشنبه مردانش را به ميدان فرستد. با توجه به صعود خاصي که از مرحله مقدماتي داشت، تيم ايران با نحوه رقابت و جنگندگي‌اش در رقابت‌هاي تاهيتي 2013 به چشم آمده است. پس از آنکه اين تيم مقابل برزيل 4 بر يک شکست خورد، آنها 5 بر 3 سنگال و 3 بر 2 اوکراين را مغلوب کردند.

آنچه از ايراني‌ها در سه بازي کاملا ديده شد، عزم و خواست آنها بود. در واقع وجود همين خصلت بود که اين تيم را به پيش هدايت کرد تا جايي که عقب‌ماندگي 3 بر صفر از ژاپن را جبران کرد و تاج قهرماني آسيا را بر سر گذاشت.

اوکتاويو به اين سايت گفت: براي مدتي طولاني در برزيل و پرتغال مربيگري کرده‌ام. دقيقا مي‌دانم سطح کيفي آنها چيست. مقابل برزيل ما به واقع عالي بازي کرديم که بازيکنانم بسيار خوشحال شدند. طبيعي است که به تجربه بين‌المللي بيشتري نياز دارند. همينطور حضوري بيشتر در اينگونه سطح از مسابقات اما نشان داديم که تيمي خوب داريم که قابليت رقابت بسياري دارد.

طبق گزارش اين سايت فوتبال طرفدار بسيار زيادي در ايران دارد و عمده فعاليت فوتبال ساحلي در مجموعه ورزشي آزادي تهران است.

مربي تيم ايران افزود: مسابقات به صورت زنده و در ساعات اوليه صبح از تلويزيون ايران پخش مي‌شود و تمام مردم اين کشور بازي‌ها را تماشا کرده و اميد زيادي به تيم شان دارند. ما در اصل نماينده فوتبال ساحلي ايران هستيم و مردم اين کشور از اين که قهرماني آسيا را کسب کرديم، بسيار خوشحال شدند. بازيکنان معروف هستند و همه بازيکنان را خوب مي‌شناسند چون مسابقات در شبکه‌هاي تلويزيوني پخش مي‌شود.

وي از پيشرفت تاريخي تيمش در هشت مسابقه اخير اظهار تعجب نمي کند. وي افزود: ما دوره آماده‌سازي خيلي خوبي داشتيم. در بلاروس بازي کرديم که اوکراين را مغلوب کرديم. دو بازي با ايتاليا در ايران داشتيم که برنده شديم. از اين رو تيمم کاملا آماده شد. البته اين را هم مي‌دانيم که سطح مسابقات جام جهاني بالاتر است. حضور مسابقات جام جهاني ماموريتي بزرگ براي ماست.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
فردوسي‌پور هم اشتباه کرد
[h=1]نحوه صعود فوتبال ساحلي ايران به جمع 8 تيم[/h]
[h=2] دبير فدراسيون فوتبال نحوه صعود تيم ملي فوتبال ساحلي را به يک چهارم نهايي جام جهاني تشريح کرد.[/h]

مهدي محمدنبي در مورد نحوه صعود تيم ملي فوتبال ساحلي ايران به مرحله يک چهارم جام جهاني که مورد سؤال بسياري از اهالي فوتبال است، گفت:‌ مسابقات فوتبال ساحلي نسبت به ساير مسابقات فوتبال سه ويژگي منحصر به فرد دارد. اول اينکه فوتبال ساحلي به جاي دو نيمه، سه نيمه 12 دقيقه‌اي است که تا زماني که توپ در جريان است اين زمان محاسبه مي‌شود.

به گزارش فارس ، وي ادامه داد: ويژگي دوم فوتبال ساحلي اين است که در فوتبال ساحلي مساوي نداريم و يک تيم بايد پيروز شود.

دبير فدراسيون فوتبال افزود: ويژگي سوم فوتبال ساحلي اين است که در مرحله گروهي تيمي که اول مي‌شود به مرحله بعد صعود مي‌کند و از گروه جدا مي‌شود و تيم‌هاي دوم، سوم و چهارم در صورتي که هم‌امتياز باشند امتياز و گل‌هاي بازي اين تيم‌ها مقابل صدرنشين گروه محاسبه نخواهد شد و نتايج ساير ديدارها ملاک صعود قرار مي‌گيرد.

نبي با اشاره به شرايطي که تيم ملي فوتبال ساحلي ايران در جام جهاني پيدا کرد، گفت: در اين گروه تيم برزيل به عنوان صدرنشين صعود کرد و سه تيم ايران،‌ اوکراين و سنگال هم‌امتياز بودند، بنابراين تفاضل گل را محاسبه و ملاک صعود تيم دوم قرار دادند و با توجه به اينکه بازي با برزيل براي هيچکدام از سه تيم لحاظ نشد، تيم ايران با تفاضل گل مثبت يک به عنوان تيم دوم گروه به مرحله بعد صعود کرد و تيم اوکراين با تفاضل گل صفر در رده سوم قرار گرفت و سنگال با تفاضل گل منفي يک تيم چهارم گروه شد.

نبي در مورد اينکه اما شب گذشته عادل فردوسي‌پور دلايل ديگري براي صعود ايران عنوان کرد، گفت: عادل فردوسي‌پور در برنامه 90 هم دچار اشتباه شد زيرا صعود ايران به مرحله بعد با همين قوانيني که شرح دادم صورت گرفت و هيچ ارتباطي به گل به خودي و مسائل ديگر ندارد.

 

davoudvia

عضو جدید
پيروزي نوجوانان ايران و صعود به مرحله‌حذفي

پيروزي نوجوانان ايران و صعود به مرحله‌حذفي

[h=2]تيم ملي زير 17 سال ايران در سومين ديدار مرحله گروهي با پيروزي مقابل اتريش توانست به عنوان تيم دوم گروه به مرحله يک هشتم نهايي صعود کند.[/h]


ايران در سومين و آخرين ديدار مرحله گروهي جام جهاني 2013 امارات از ساعت 19 و 30 به مصاف يکديگر رفتند.

به گزارش فارس، ايران در نيمه اول اين ديدار نمايش خوبي داشت و توانست با گل سيدي در دقيقه 36 برنده به رختکن برود. البته در اين نيمه اتريش نيز بازي خوبي کرد و موقعيت هايي براي رسيدن به دروازه ايران داشت و اين تيم در دقيقه 16 با يک ضربه ايستگاهي توانست تير دروازه ايران را به لرزه در بياورد.

در نيمه دوم هر دو تيم بسيار دونده و پر تلاش بازي کردند. هر دوتيم در اين نيمه موقعيت‌هايي براي به ثمر رساندن گل داشتند. بازي در نيمه دوم گلي نداشت تا بازي با همان نتيجه نيمه اول به پايان برسد.

ايران در اين ديدار با ترکيب مهدي اميني، ساسان جعفري، مصطفي هاشمي، سيد مجيد حسيني(کاپيتان)، کميل حق زاده، سعيد عزت اللهي، امير حسين کريمي، علي هزامي، محمد بازاج(61 صادق محرمي)، اميرمحمد مظلوم و يوسف سيدي(70رضا جعفري) به ميدان رفت.

اين اولين پيروزي شاگردان دوستي در جام جهاني 2013 بود. با اين برد ايران 5 امتيازي شد و پشت سر آرژانتين 7 امتيازي قرار گرفت تا به عنوان تيم دوم به مرحله بعد صعود کند.

در ديگر ديدار اين گروه که به صورت همزمان برگزار مي شد آرژانتين توانست با نتيجه 3 بر صفر کانادا را شکست دهد.

ايران در مرحله يک هشتم نهايي روز سه شنبه از ساعت 19 و 30 در ورزشگاه خليفه شهر العين به مصاف نيجريه صدرنشين گروه ششم مي رود.

اتريش و کانادا در اين گروه با کسب 2 امتياز و به خاطر تفاضل گل در رتبه هاي سوم و چهارم قرار گرفتند.

 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]مهدوي‌کيا: نوجوانان توانايي شکست نيجريه را دارند[/h]
[h=2]مشاور فني سرمربي تيم فوتبال نوجوانان ايران، گفت: تيم ما مي تواند از نقطه ضعف نيجريه در خط دفاعي استفاده کند و مقابل اين تيم به پيروزي برسد.[/h]


مهدي مهدوي کيا پس از پيروزي تيم نوجوانان ايران مقابل اتريش افزود: هدف ما امروز پيروزي بود وخوشحالم با اين برد به مرحله بعد رفتيم. تيم ايران در دو مسابقه قبل هم شايسته پيروزي بود.

به گزارش ايرنا، وي در خصوص حضور هواداران در ورزشگاه بن زايد، اظهار داشت: بايد تشکر کنم از آنها با اين راه دور به ورزشگاه آمدند و اميدوارم در بازي بعدي ايران هم در ورزشگاه حاضر شوند.

پيشکسوت فوتبال ايران در خصوص حريف بعد ايران، گفت: نيجريه تيم بسيار خوبي است که نتايج لازم را هم گرفته و اين تيم در خط حمله بسيار قوي است.

وي تصريح کرد: اين تيم در خط دفاع ضعف هاي زيادي دارد که ما مي توانيم از اين مساله به خوبي استفاده کنيم.

وي در رابطه با حمايت مسئولان از تيم فوتبال نوجوانان، اظهارداشت: از تمام کساني که براي حمايت از تيم فوتبال نوجوانان پا پيش گذاشته اند، تشکر مي کنم.

 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]دو بازيکن نوجوانان ايران تست دوپينگ دادند[/h]
[h=2]امير حسين مظلوم و کميل حق زاده از تيم فوتبال نوجوانان ايران پس از ديدار با اتريش تست دوپينگ دادند.[/h]


کميل حق زاده و امير حسين مظلوم از بازيکنان تيم فوتبال نوجوانان کشورمان پس از پيروزي يک بر صفر مقابل اتريش تست دوپينگ دادند.

به گزارش ايرنا، تيم ايران با کسب اين پيروزي به مرحله بعد مسابقات جام جهاني فوتبال نوجوانان صعود کرد و بايد در مرحله بعد به مصاف نيجريه برود.

 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]دوستي مهر: استرس زيادي بر بازي حاکم بود[/h]
[h=2]سرمربي تيم فوتبال نوجوانان ايران با ابراز شادماني از صعود به مرحله دوم جام جهاني زير 17 سال، گفت: نيجريه از بهترين تيم هاي جهان در رده سني نوجوانان محسوب مي شود و حريف سختي براي ما خواهد بود.[/h]


علي دوستي مهر پس از برتري يک بر صفر تيم ايران برابر اتريش و صعود به مرحله دوم جام جهاني امارات، در نشست خبري افزود: بايد قدرداني کنم از عملکرد بازيکنانم که برابر تيم قدرتمند اتريش به پيروزي دست يافتند. اتريش تيم خوبي است که 3 بازيکن آن در بوندسليگا و 6 تن از آنان در ليگ هاي اروپايي به ميدان مي روند.

وي در پاسخ به سوال مبني بر اينکه مشکل گلزني تيم ايران چه زماني برطرف مي شود، گفت: تمام اشتباهات فوتباليست ها بايد در همين رده سني انجام شود تا آنان به مرور زمان به بازيکنان بزرگي تبديل گردند.

به گزارش ايرنا، سرمربي تيم ايران ادامه داد: جام جهاني محلي براي حضور بهترين تيم هاي جهان است و بازي با آرژانتين، کانادا و اتريش آسان نخواهد بود، ضمن اينکه حساسيت ديدار امشب برابر اتريش بر استرس بازيکنان افزوده بود و يک لغزش مي توانست منجر به حذف ما شود.

دوستي مهر گفت: همه چيز دست به دست هم داد تا در اين چند بازي تيم ايران مشکل گلزني داشته باشد. اين بازيکنان در ابتداي راه فوتبال خود هستند و طول مي کشد تا اشتباهات را تکرار نکنند.

سرمربي تيم فوتبال نوجوانان ايران، افزود: روزها و ماه ها تمرين کرده ايم تا زمانيکه مهاجمان صاحب توپ مي شوند، بازيکنان خط مياني به کمک آنان بيايند، اما همانگونه که گفتم استرس اجازه اين مساله را نداد.

اين مربي نام آشنا اظهار داشت: نزديک به 30 سال در فوتبال پايه فعاليت دارم و بيست سال آن را در تيم هاي ملي رده هاي پايه ايران کار کرده ام، به خوبي مي دانم که نيجريه همواره در مسابقات نوجوانان و جوانان جزو تيم هاي مدعي و پاي فينال است.

وي تاکيد کرد: تيم ايران کار سختي در اين ديدار خواهد داشت و بايد همچون ديدار مقابل آرژانتين فوتبالي با قدرت بازي کند.

دوستي مهر در خصوص تغيير پست اميرحسين کريمي در اين ديدار، گفت: او يکي از بهترين نفرات تيم ايران است و به مدت 10 دقيقه براي اينکه توان خود را بازيابد، پستش را تغيير داديم.

وي با تاکيد بر اينکه مردم ايران همواره با علاقه فراوان در کنار تيم نوجوانان بوده اند، اظهار داشت: بايد از شهردار تهران و همچنين حسين هدايتي، حبيب کاشاني و محمد رويانيان به دليل حمايت ها و بالا بردن روحيه نفرات تيم ايران قدرداني کنم.

 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]گزارش تمرين شاداب تيم ملي نوجوانان[/h]
[h=2]اولين تمرين تيم ملي فوتبال نوجوانان پس از پيروزي مقابل اتريش امروز در کنار تيم العين برگزار شد.[/h]


اولين تمرين تيم ملي نوجوانان فوتبال ايران پس از پيروزي مقابل اتريش و صعود به مرحله پلي‌آف جام جهاني امروز از ساعت 18 به وقت محلي در زمين شماره دو باشگاه العين برگزار شد.

به گزارش ايسنا، در اين تمرين بازيکنان اصلي که در بازي مقابل اتريش به ميدان رفته بودند، به مدت 20 دقيقه ريکاوري کردند. دويدن‌هاي آرام و حرکات کششي از جمله کارهاي آنها بود اما ساير بازيکنان امروز به مدت يک ساعت تمرينات مختلفي را انجام دادند.

آنها پس از گرم کردن بدن‌هايشان ابتدا پاسکاري‌هاي دو به دو و سپس آقا وسط را کار کرده و در بخش پاياني در نيمه‌اي از زمين به صورت دو تيم مقابل هم فوتبال بازي کردند.

مهدي مهدوي‌کيا در تمرينات بازيکنان ذخيره همراه با آنها فوتبال بازي مي‌کرد.

يوسف سيدي مهاجم تيم نوجوانان و زننده تک گل بازي با اتريش به دليل آسيب‌ديدگي از ناحيه مچ پا امروز تمرين نکرد و برنامه يخ‌درماني و استراحت داشت.

در زمين کناري محل تمرين تيم ملي نوجوانان، تيم اصلي العين هم تمرين مي‌کرد.

 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]اسامي بازيکنان تيم‌ملي فوتبال ساحلي اعلام شد[/h]
[h=2]اسامي 16 بازيکن تيم ملي فوتبال ساحلي براي حضور در اردوي هفتم آبان اعلام شد.[/h]


اردوي تيم ملي فوتبال ساحلي از هفتم آبان ماه به مدت سه روز در آکادمي ملي فوتبال برگزار مي شود.

بازيکنان بايد عصر 6 آبان ماه خود را به کادر تيم ملي در هتل المپيک معرفي کنند.

سيدپيمان حسيني، مسلم مسيگر، محمدرضا حاجي پور حاجي، حسن عبداللهي، مهدي حسني نوذري، مصطفي کياني، علي نادري حسين آبادي، محمدعلي مختاري، اميرحسين اکبري، سيد علي ناظم، مهران مرشدي زاده، علي علي گلي، فريد بلوکباشي، حميد بهزادپور، محمد احمدزاده و شهريار مژده بازيکنان دعوت شده به اين اردو هستند.

تيم ملي فوتبال ساحلي بابرگزاري اردوهاي دوره اي خود را براي شرکت در مسابقات آماده مي کند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]ايران شانس سي‌ام قهرماني جام‌جهاني
[/h][h=2] روزنامه انگليسي گاردين تيم ملي ايران را شانس سي‌ام قهرماني در جام جهاني برزيل خواند.[/h]

در فاصله 2 هفته تا قرعه‌کشي جام‌جهاني 2014 برزيل روزنامه گاردين، چاپ انگليس به بررسي 32 تيم حاضر در اين رقابت‌ها پرداخت و نسبت به رده‌بندي تيم‌ها اقدام کرد.

به نقل از ايسنا، گاردين درباره تيم ملي ايران نوشت: "کارلوس کي‌روش، سرمربي ايران از هر بازيکن تيمش معروف‌تر است. او در جام‌جهاني 2010 همراه پرتغال عملکرد چندان خوبي نداشت. البته سيستم دفاعي کارلوس کي‌روش باعث شد تا تيم ايران در خط دفاع به يکي از مستحکم‌ترين خط دفاع‌ها تبديل شود. تعجبي ندارد اين تيم با هدايت کارلوس ‌کي‌روش در 8 بازي انتخابي جام‌جهاني 2014 تنها 2 بار دروازه‌ خود را باز شده ببيند. جواد نکونام، کاپيتان تيم ايران ستاره تيم ايران محسوب مي‌شود.

رده‌بندي 32 تيم حاضر در جام جهاني 2014

1- اسپانيا 62 امتياز

2- برزيل 62 امتياز

3- آرژانتين 61 امتياز

4- آلمان 59 امتياز

5- ايتاليا 55 امتياز

6- هلند 53 امتياز

7- پرتغال 50 امتياز

8- کلمبيا 49 امتياز

9- اروگوئه 49 امتياز

10- فرانسه 48 امتياز

11- بلژيک 44 امتياز

12- شيلي 42 امتياز

13- انگليس 42 امتياز

14- کرواسي 36 امتياز

15- آمريکا 31 امتياز

16- روسيه 30 امتياز

17- ژاپن 29 امتياز

18- سوئيس 29 امتياز

19- بوسني 29 امتياز

20- نيجريه 29 امتياز

21- غنا 26 امتياز

22- ساحل‌عاج 25 امتياز

23- مکزيک 23 امتياز

24- اکوادور 19 امتياز

25- کامرون 15 امتياز

26- يونان 14 امتياز

27- استراليا 11 امتياز

28- کره‌جنوبي 10 امتياز

29- کاستاريکا 8 امتياز

30- ايران 6 امتياز

31- هندوراس 5 امتياز

32- الجزاير 4 امتياز

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

پيروزي تيم ملي فوتبال جوانان مقابل پادووا ايتاليا


تيم ملي فوتبال جوانان ايران در يک ديدار تدارکاتي تيم سن پاولي پادووا ايتاليا را شکست داد.

تيم ملي فوتبال جوانان ايران که براي برگزاري اردويي تدارکاتي به ايتاليا رفته است، ديشب (جمعه) در يک ديدار تدارکاتي موفق شد تيم سن پاولي پادووا ايتاليا را با نتيجه دو بر صفر شکست دهد. هر دو گل تيم ايران را مبين عزتي به ثمر رساند.

اين ديدار در ورزشگاه پادووا برگزار شد.

به گزارش ايسنا ، تيم جوانان ايران که هدايت آن را به تازگي علي دوستي‌مهر برعهده گرفته است، در اولين مسابقه تدارکاتي‌اش در ايتاليا با نتيجه پنج بر صفر مغلوب تيم ملي ايتاليا شده بود.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]دوستي: فوتبال ايران براي ايتاليايي‌ها اهميت دارد
[/h][h=2] سرمربي تيم ملي فوتبال جوانان گفت: پخش بازي تيم ملي ايران و ايتاليا از شبکه معتبر اين کشور نشان مي‌دهد فوتبال ما براي آنها اهميت دارد.[/h]

به گزارش ورزش سه و به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، سرمربي تيم ملي جوانان در خصوص اردوي ايتالياي تيمش گفت: خوشبختانه اردوي بسيار خوبي در ايتاليا داشتيم و به ارزيابي نفراتي که در اختيارمان بود رسيديم.البته روز گذشته بازي دوم مقابل پاددواي ايتاليا را که يک تيم بزرگسال بود را برديم و مي توانستيم گل هاي بيشتري را به ثمر برسانيم. يک بازي فيزيکي خوب در شرايط آب و هوايي باراني برگزار شد و بازيکنان توانستند به خوبي تاکتيک‌هاي ما را پياده کنند.

دوستي مهر ادامه داد: در هرحال پخش زنده فوتبال تيم ملي جوانان ايتاليا و ايران از يکي از معتبرترين شبکه هاي ورزش اروپا و جهان نشان مي دهد که فوتبال ايران براي ايتاليايي ها در همه رده هاي اهميت دارد. اتفاقا در يکي دو روز گذشته در ايتاليا بحث بازي فوتبال ساحلي تيم ملي و ايتاليا بود و حتي اين بازي از شبکه راي اسپورت پخش شد که خوشبختانه با پيروزي ايران همراه بود که جا دارد همين جا از طرف تيم ملي جوانان صعود تيم ملي فوتبال ساحلي به فينال رقابتهاي بين قاره اي را تبريک بگويم. در هر حال برنامه ريزي اردوهاي داخلي و خارجي را به فدراسيون وکميته جوانان ارائه خواهيم داد تا با بهترين آمادگي به رقابتهاي نهايي آسيا در ميانمار برويم.

سرمربي تيم ملي جوانان در پايان گفت: فردا به ايران بازمي گرديم و طي جلسه اي که خواهيم داشت اردوي استعداديابي را با هماهنگي فدراسيون و کميته جوانان برگزار مي کنيم تا همه بازيکنان رده سني جوانان کشور را ببينيم و بهترين ها را براي تقويت تيم ملي فوتبال جوانان انتخاب کنيم.


 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]شاگردان کي‌روش در رتبه اول آسيا قرار گرفتند
[/h][h=2] شاگردان کارلوس کي‌روش در جديدترين رده‌بندي تيم‌هاي ملي فوتبال دنيا با 4 پله صعود نسبت به رده‌بندي ماه اکتبر در رده چهل و پنجم جهان و رده نخست آسيا قرار گرفته‌اند.[/h]

سايت فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) امروز (پنج‌شنبه) آخرين رده بندي برترين تيم‌هاي ملي فوتبال دنيا مربوط به ماه نوامبر را اعلام کرد که در اين رده بندي تيم ملي فوتبال ايران با 4 پله صعود نسبت به رده‌بندي ماه اکتبر و با 650 امتياز در رده چهل و پنجم جهان قرار گرفت و در ميان تيم‌هاي آسيايي نيز پس از مدت‌ها رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

رده‌بندي 10 تيم برتر جهان در رنکينگ جديد فيفا به صورت زير است:

1- اسپانيا با 1507 امتياز(بدون تغيير جايگاه)

2- آلمان با 1318 امتياز (بدون تغيير جايگاه)

3- آرژانتين با 1251 امتياز(بدون تغيير جايگاه)

4- کلمبيا با 1200 امتياز(بدون تغيير جايگاه)

5- پرتغال با 1172 امتياز( 9 پله صعود)

6- اروگوئه با 1132 امتياز(بدون تغيير جايگاه)

7- ايتاليا با 1120 امتياز ( يک پله صعود)

8- سوئيس با 113 امتياز (يک پله سقوط)

9- هلند با 1106 امتياز (يک پله سقوط)

10- برزيل با 1102 امتياز (يک پله صعود)

رده‌بندي 5 تيم برتر قاره آسيا نيز به شرح زير است:

1- ايران با 650امتياز ( 4 پله صعود در جهان)

2- ژاپن با 638 امتياز (4 پله سقوط در جهان)

3- کره جنوبي با 577 امتياز (2 پله صعود در جهان)

4- استراليا با 564 امتياز (2 پله سقوط در جهان)

5- ازبکستان با 526 امتياز (13 پله سقوط در جهان)

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]تيم ملي نونهالان از 16 آذر به اردو مي‌روند
[/h][h=2] اردوي تيم ملي نونهالان با حضور 25 بازيکن در کمپ تيم‌هاي ملي برگزار خواهد شد.[/h]

به نقل از سايت رسمي فدراسيون، در ادامه روند آماده سازي تيم ملي زير 14 سال براي حضور در مسابقات قهرماني نونهالان آسيا، اردوي اين تيم از تاريخ 16 الي 20 آذرماه در کمپ تيم هاي ملي برگزار خواهد شد. حيدر شريفي سرمربي تيم ملي نونهالان از 25 بازيکن براي حضور در اين اردو دعوت کرده است. بازيکنان دعوت شده بايد تا ساعت 14 روز شنبه 16 آذر خود را به کادر فني در کمپ تيم ملي معرفي کنند.

اسامي بازيکنان دعوت شده به شرح زير است:

ميلاد نجفي ( اردبيل)، محسن معظمي گودرزي، امير سامان رنجبر، بنيامين زماني و علي زنبوري (اصفهان)، رسول غلامي و سيداميرحسين موسوي (بوشهر)، عليرضا انصاري، عبدالرئوف نجاري ، مهدي محمد ياري ، طاها شريعتي، محمدرضا داوري و اميرحسين توانا (تهران)، سعيد زامهران (خراسان رضوي)، محمدرضا گلي ، وحيد نامداري ، معراج اسماعيلي و محمد شريفي (خوزستان)، ذبيح اله کوهکن (سيستان و بلوچستان) حميدرضا اکبري (فارس)، مهرداد زارعي (قزوين)، عليرضا بلالي اوصيا (قم)، مهرشاد دهنار صيدي و اميرحسين اسماعيل زاده (مازندران)، عليرضا صفري (مرکزي).

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]دعوت 27 بازيکن به اردوي تيم ملي جوانان
[/h][h=2] سرمربي تيم ملي جوانان ايران، 27 بازيکن را به اردوي جديد تيم در هتل آکادمي ملي المپيک واقع در مجموعه ورزشي انقلاب دعوت کرد.[/h]

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، علي دوستي‌مهر به منظور برگزاري اردوي جديد تيم ملي از 15 تا 19 آذرماه در هتل آکادمي ملي المپيک واقع در مجموعه ورزشي انقلاب تهران، 27 بازيکن را دعوت کرد.

بازيکنان بايد راس ساعت 14 روز جمعه 15 آذرماه خودشان را به کادرفني سرپرستي تيم ملي معرفي کنند. تاريخ خروج از اردو بعدازظهر روز سه شنبه 19 آذر 92 خواهد بود.

اسامي بازيکنان دعوت شده به شرح زير است:

محمد بازاج ( خراسان رضوي)

ميثم جودکي، احمد گوهري، علي قلي زاده، سيد مجيد حسيني، مهدي حسين زاده، سياوش حق نظري، ماهان رحماني (تهران)

محمد رضا سليماني (همدان)

سيد آرمين هاشمي، سيد مصطفي هاشمي، حسن داداشي، مبين عزتي (مازندران)

محمد روشندل، مهدي اميني، ميلاد سرلک، ميثم لباف، امير‌حسين کريمي(اصفهان)

اميرمحمد مظلوم، صادق محرمي، سعيد عزت اللهي(گيلان)

سعيد آقايي(آذربايجان شرقي)

رضا کرملاچعب، علي هزامي، کميل حق زاده(خوزستان)

يوسف سيدي(اردبيل)

علي فتحيان(فارس)

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]اردوي تيم ملي جوانان از جمعه آغاز مي‌شود
[/h][h=2] تيم ملي جوانان از روز جمعه اردوي آماده‌سازي خود را آغاز مي‌کنند.[/h]

تيم ملي جوانان ايران از روز جمعه با حضور در آکادمي تيم هاي ملي اردوي جديدي را برگزار مي کند.

به گزارش فارس، اين اردو تا روز سه شنبه ادامه دارد و مسئولان تيم با درخواست کادرفني در حال رايزني هستند تا يک حريف تدارکاتي در روز دوشنبه براي تيم ملي پيدا کنند.

در همين راستا به احتمال فراوان تيم ملي جوانان روز دوشنبه با يک حريف ليگ برتري يا ليگ دسته اول بازي مي کند.

شاگردان علي دوستي خود را براي حضور در تورنمنت کشور روسيه که در اواخر ماه دي قرار است انجام شود آماده مي‌کنند. در اين اردو تلفيقي از بازيکنان تيم ملي جوانان و نفراتي که با تيم ملي نوجوانان به جام جهاني امارات رفته بودند حضور دارند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]اولويت تيم اميد مربي بزرگ خارجي است
[/h][h=2] نايب رئيس فدراسيون فوتبال گفت: اولويت ما براي هدايت تيم اميد، مربي بزرگ خارجي است.[/h]

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، هادي آيت اللهي با اشاره به آخرين وضعيت تيم‌هاي پايه گفت: تيم‌هاي پايه تمرينات‌شان را پيگيري مي‌کنند و اردوهاي داخلي و خارجي‌شان را به خوبي برگزار مي‌کنند. تيم زير 14 سال قرار است در تورنمنت هنگ‌کنگ شرکت کند. تيم زير 15 سال در صورت تاييد و تامين هزينه از سوي کميته ملي المپيک به تورنمنت بلاروس خواهد رفت.

وي افزود: تيم نوجوانان در تورنمنت مالزي-اندونزي شرکت مي‌کند و البته بازي‌هاي مرحله مقدماتي‌اش در اندونزي خواهد بود اما در صورت صعود به فينال به مالزي خواهد رفت. تيم جوانان هم به جام جهاني کوچک در روسيه مي رود. جلسه‌اي را هفته آينده با کادرفني تيم ملي جوانان برگزار خواهيم کرد تا برنامه‌هاي تيم ملي جوانان هم بررسي شود.

نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال درباره وضعيت تيم اميد هم گفت: هفته آينده کميته فني و توسعه درباره تعيين سرمربي تيم اميد جلسه‌اي برگزار خواهد کرد و در اين باره هم بررسي‌هاي لازم انجام خواهد شد و البته ممکن است گزينه‌هايي مطرح شود اما نامي اعلام نمي شود. بايد بگويم که اولويت با مربي خارجي است و در صورتي که کميته ملي المپيک بتواند هزينه‌هاي يک مربي خارجي بزرگ را تامين کند فدراسيون هم اولويتش انتخاب يک سرمربي بزرگ خارجي خواهد بود.

آيت اللهي يادآور شد: وقتي سرمربي تيم ملي اميد هم خارجي باشد ممکن است دستيارانش را خودش تعيين کند اما ما هم مربيان ايراني را براي کار کنار سرمربي خارجي به وي پيشنهاد خواهيم داد.

وي در مورد قرعه‌کشي جام جهاني که روز جمعه برگزار مي شود، تصريح کرد: اميدوارم قرعه خوبي نصيب تيم ملي شود. البته من خودم به شخصه دوست دارم که با آلمان همگروه شويم چرا که طراوت و شادابي کنوني تيم ملي به فوتبال آلمان مي‌خورد و اين توانمندي را داريم که مقابل آلمان بازي خوبي انجام دهيم. در حال حاضر تيم ملي بازيکنان جوان و باطراوتي دارد. عليرضا جهانبخش در باشگاهش در هلند مي‌درخشد و البته در تيم ملي هم نمايش بسيار خوبي دارد. سردار آزمون در تيم روبين کازان جزو نفرات اصلي است و به اردوي تيم ملي هم آمده و مي تواند اميدوارکننده باشد.

نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال ادامه داد: به هر جهت نسل جديدي به فوتبال ايران اضافه شده که شامل بازيکنان خوب پايه و لژيونرهاست که با نگاه خوب و مثبت کي‌روش به تيم ملي اضافه شده اند. حتي در تيم زير22 سال که عليرضا منصوريان سرمربي‌اش است چند بازيکن خوب داريم که مي توانند در کنار امثال قوچان نژاد، داوري، بيت آشور و دژاگه تيم ملي پرقدرتي را راهي جام جهاني کنند.در دو بازي اخير مقابل تايلند و لبنان تيم ملي طراوت و شادابي خاصي داشت که پس از مدت‌ها ديده شد. تيم ملي بدون بازي دوستانه و اردوهاي متعدد به تايلند و لبنان رفت و 6 امتياز گرفت.

آيت اللهي با اشاره به فراخوان علي دوستي‌مهر سرمربي تيم جوانان براي استعداديابي بازيکنان رده سني جوانان در خارج از کشور هم گفت: دوستي مهر يک سرمربي بازيکن ساز است و مطمئنا مي داند که بايد چه کار کند. به نظر من بايد تفکر حرفه اي بر فوتبال حاکم شود و ما از ظرفيت‌هاي بازيکنان ايراني‌الاصل به خوبي استفاده کنيم و آنها را جمع کنيم تا بتوانيم تيم هاي ملي پرقدرتي بسازيم و راهي مسابقات آسيايي و جهاني کنيم. مطمئن باشيد ديگر کشورها هم چنين کارهايي انجام مي دهند و ما هم نبايد از قافله عقب بيفتيم و در رقابت کم بياوريم.

وي افزود: بايد از همه ظرفيت‌هاي داخلي و خارجي بازيکنان ايراني استفاده کنيم. البته اين کار باعث مي شود تا حس رقابت در بين بازيکنان ايراني هم از بين نرود و آنها هم بدانند که اگر خوب عمل نکنند کساني هستند که جاي‌شان را بگيرند. به نظرم اين کار انگيزه بازيکنان داخل ايران را بالا مي برد و باعث بهبود کيفيت تيم هاي ملي مي‌شود.

نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال در پايان درباره کيفيت ليگ برتر فوتبال ايران گفت: متاسفانه در سال جام جهاني شاهد کيفيت مناسب بازي‌ها در ليگ برتر نيستيم که به نظر من درحال حاضر نتيجه‌گرايي بزرگترين معضل ليگ برتر شده و همين عامل باعث کاهش چشمگير تماشاگران در ورزشگاه‌ها شده است. سازندگي در بسياري از باشگاهها رها شده و فدراسيون در حال حاضر در حال سازندگي و ساختن بازيکنان در تيم هاي ملي رده هاي مختلف سني است. اينکه بسياري از باشگاه‌ها به فوتبال پايه توجه جدي نمي‌کنند باعث شده تا مربيان تيم ها به بازيکنان جوان توجه نکنند و به همين دليل کيفيت بازي‌ها کاهش پيدا کند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قرعه کشي جام جهاني 2014

[h=1]ايران در گلدان سه قرار گرفت[/h][h=2] تيم ملي فوتبال ايران در گلدان سه قرعه کشي جام جهاني 2014 قرار گرفت.[/h]

فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) سيدبندي گلدان‌ها براي قرعه‌کشي مرحله گروهي جام‌جهاني 2014 برزيل را اعلام کرد. بر اين اساس تيم ملي کشورمان در گلدان 3 اين رقابت‌ها در کنار 3 تيم آسيايي (ژاپن، کره‌جنوبي و استراليا) و چهار تيم از منطقه آمريکاي مرکزي و شمالي (کاستاريکا، هندوراس، مکزيک و آمريکا) جاي گرفت.

به گزارش تسنيم، گلدان‌ها به شرح زير است:

گلدان يک: برزيل، آرژانتين، کلمبيا، اروگوئه، بلژيک، آلمان، اسپانيا و سوئيس

گلدان 2: الجزاير، کامرون، ساحل عاج، غنا، نيجريه، شيلي و اکوادور

گلدان 3: استراليا، ايران، ژاپن، کره‌جنوبي، کاستاريکا، هندوراس، مکزيک و آمريکا

گلدان 4: بوسني‌و‌هرزگوين، کرواسي، انگليس، فرانسه، يونان، ايتاليا، هلند، پرتغال و روسيه

قرعه کشي جام جهاني جمعه شب برگزار مي‌شود.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]نکونام‌:بااين شرايط بدون امتيازازبرزيل برمي‌گرديم
[/h][h=2] هافبک تيم ملي مي‌گويد با شرايط فعلي تيم ملي ايران بدون امتياز از جام جهاني بازمي‌گردد.[/h]

جواد نکونام پس از تساوي تيمش برابر سپاهان گفت: بازي خوبي بود. بايد بگويم هر دو تيم از تيم‌هاي قدر ايران هستند که نمايش خوبي را ارائه دادند. اما در پايان، بازي مساوي شد. اين که بگويم حق چه کسي بود برنده شود. حرف درستي نيست بازي تمام شده و دو تيم موقعيت‌هاي خوبي داشتند. تيم ما يک موقعيت صددرصد را از دست داد.

به گزارش ايسنا،او در پاسخ به سوالي درباره زمين بازي اظهار کرد: زمين خوب بود و تماشاگران هم جو خوبي داشتند. ما در اين ديدار نمي‌خواستيم شکست بخوريم و فکر مي‌کنم به نتيجه خوبي رسيديم.

کاپيتان تيم ملي در پاسخ به سوالي درباره قرعه‌کشي جام جهاني عنوان کرد: به هر حال همه چيز روشن مي‌شود اما درست نيست که بتوانيم احساسي تصميم بگيريم و بگوييم چه خوب است با اسپانيا، برزيل، ايتاليا و از اين دست تيم‌ها هم‌گروه شويم. اميدوارم يک گروه مناسب به ما بخورد تا صعود کنيم. اگر هم نشد، به هر حال بايد تلاش کنيم تا مردم از نتايج‌مان احساس غرور کنند.

او در پاسخ به اين سوال که پيش‌بيني‌اش از عملکرد تيم ملي در جام جهاني چيست بيان کرد: ما براي امتياز به جام جهاني مي‌رويم. اگر با توجه به شرايط امروز‌مان بخواهم صحبت کنم، بايد بگويم بدون امتياز از جام جهاني برمي‌گرديم چرا که نه اردو داشته‌ايم و نه بازي تدارکاتي خوبي برگزار کرده‌ايم. مطمئنا با اين شرايط در جام جهاني بدون امتياز به ايران برمي‌گرديم مگر اينکه بازي‌هاي تدارکاتي برگزار شود و اتفاقاتي رخ دهد.

هافبک استقلال در پايان و در پاسخ به اين سوال که هادي عقيلي مدعي شده سپاهان شانس بيشتري براي برد داشت عنوان کرد: من با افراد کاري ندارم. هر کسي نظري دارد. به نظر من اين يک بازي درگيرانه بود و تمام شده است.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] گزارش ایسنا از برنامه‌ی کامل اردوی تیم ملی تا برزیل/ آفریقای جنوبی مقصد نخست مردان کی‌روش

[/h]

» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 92092416573
یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰



به گفته کارلوس کی‌روش تیم ملی در پایان لیگ برتر یک اردوی آماده‌سازی را در آفریقای جنوبی برپا خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارلوس کی‌روش که در بازگشت از برزیل در نشستی خبری پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود، اعلام کرد: تیم ملی فروردین 93 و در پایان لیگ برتر سیزدهم نخستین اردوی آماده سازی خود را در آفریقای‌جنوبی برپا خواهد کرد.
به گفته کی‌روش ملی‌پوشان در آفریقای جنوبی آماده‌سازی خود را برای حضور در جام‌جهانی بیستم فوتبال آغاز خواهند کرد. در این اردو چند دیدار با تیم‌های باشگاهی از افریقا برای تیم ملی تدارک دیده شده است.
تیم ملی البته پیش از این اردو در 14 اسفند تیم ملی در تهران به مصاف تیمی آفریقایی می‌رود. گینه نو و کنگو از گزینه‌های بازی با تیم ملی ایران هستند.
تیم ملی پس از اردوی افریقای جنوبی به تهران بر می‌گردد و پس از چند روز استراحت به اروپا سفر خواهد کرد. پیش‌بینی شده تیم ملی در اروپا سه، چهار بازی دوستانه داشته باشد. پس از به پایان رسیدن این اردو، تیم ملی به تهران می‌آید تا برابر تیمی از آفریقا به میدان برود. این دیدار آخرین حضور ملی‌پوشان ایران در ورزشگاه آزادی پیش از سفر به برزیل خواهد بود.
بعد از این بازی کاروان ایران به برزیل سفر خواهد کرد تا در اردوی سه هفته‌ای خود در کشور میزبان جام جهانی آماده این مسابقات شود. قرار است تیم ملی 22 خرداد و چهار روز پیش از دیدار نخست برابر نیجریه، آخرین دیدار تدارکاتی خود را در برزیل انجام دهد.

متن کامل صحبت‌های کی‌روش در اینجا قابل مشاهده است.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1028033 زمان ارسال : سه شنبه 1392/09/26 14:43

براي ديدار با کره جنوبي
[h=1]دعوت25 بازيکن به اردوي تيم ملي زير22سال[/h][h=2] سرمربي تيم فوتبال زير 22 سال کشورمان 25 بازيکن را به اردوي آماده سازي اين تيم دعوت کرد.[/h]

به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، تيم فوتبال زير 22 سال کشورمان که خود را براي مسابقات قهرماني آسيا که در کشور عمان برگزار مي‌شود آماده مي کند، براي انجام 2 ديدار تدارکاتي با تيم زير 22 سال کره جنوبي به جزيره کيش خواهد رفت.

بر همين اساس اردوي تدارکاتي تيم زير 22 سال کشورمان از پنجم دي‌ماه در جزيره کيش برگزار خواهد شد. اسامي بازيکنان دعوت شده به شرح زير است:

عليرضا بيرانوند، محمدامين حاج‌محمدي و مرتضي پورعلي گنجي (نفت تهران)

محمد رضا خانزاده، اکبر ايماني و ميلاد غريبي (ذوب آهن اصفهان)

محسن مسلمان، پيام صادقيان و اميد عاليشاه (پرسپوليس تهران)

هادي محمدي و مسعود حسن زاده (داماش گيلان)

فردين عابديني و سامان نريمان جهان (گسترش فولاد تبريز)

شهريار شيروند و فرشاد احمدزاده (تراکتورسازي تبريز)

شهاب کرمي (فولاد خوزستان)

سيدحسين حسيني (استقلال تهران)

محمد وحيد اسماعيل‌بيگي (مس کرمان)

محمد انصاري (فجر شهيد سپاسي)

مهدي شيري (ملوان بندرانزلي)

يعقوب کريمي (فولاد سپاهان)

بهنام برزاي (راه آهن تهران)

کاوه رضايي (سايپاي البرز)

مهدي طارمي (ايرانجوان بوشهر)

پيمان ميري (پارسه)

اردوي تيم فوتبال زير 22 سال کشورمان تا 14 دي‌ماه ادامه خواهد داشت.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1028053 زمان ارسال : سه شنبه 1392/09/26 17:22

[h=1]کي‌روش‌پس‌ازتعطيلات ژانويه‌به ايران‌برمي‌گردد[/h][h=2] سرمربي تيم ملي کشورمان پس از تعطيلات ژانويه براي ادامه فعاليت به ايران باز مي‌گردد.[/h]

کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان که روز گذشته ايران را به مقصد پرتغال ترک کرده بود، پس از تعطيلات ژانويه 2014 براي ادامه فعاليت به کشورمان بازخواهد گشت.

به گزارش فارس،سرمربي تيم ملي فوتبال ايران امشب در مراسم جشن تولد اسطوره فوتبال پرتغال شرکت خواهد کرد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1028054 زمان ارسال : سه شنبه 1392/09/26 17:35

در غياب سرمربي تيم ملي
[h=1]دستياران کي‌روش ليگ برتر را زيرنظر مي‌گيرند[/h][h=2] دستياران کي‌روش در غياب وي ديدارهاي ليگ برتر را زيرنظر مي‌گيرند.[/h]

با سفر کارلوس کي‌روش،سرمربي تيم ملي ايران به پرتغال، ساير اعضاي کادرفني در غياب وي ديدارهاي ليگ برتر را زيرنظر مي‌گيرند.

به گزارش فارس،طبق برنامه تنظيمي قرار است هرکدام از دستياران کي‌روش در تيم ملي، در ديدارهاي هفته‌هاي آينده ليگ برتر حاضر شده و مسابقات را زير نظر بگيرند.

کي‌روش پس از تعطيلات ژانويه به ايران بازخواهد گشت.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] پاسخ مثبت فرکی به همکاری با کی‌روش و تیم ملی

[/h]

» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 92092618467
سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸



سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان به عنوان نخستین سرمربی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به درخواست کارلوس کی‌روش برای همکاری با تیم ملی در راه "آماده‌سازی ویژه" پاسخ مثبت داد.
حسین فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: به هر حال در این موضوع استثنایی نیست و مجبور هستیم که این موضوع را مانند سایر تیم‌هایی که در لیگ هستند، بپذیریم و کارمان را انجام دهیم. بحث تیم ما کمی با برخی از تیم‌ها متفاوت‌تر است؛ چرا که باید در سه جام حذفی، لیگ برتر و آسیا بازی کنیم. در کل تیم‌هایی که در هر سه جام بازی می‌کنند، باید فشار بیشتری را تحمل کنند و اگر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ملی‌پوش هم داشته باشند، این موضوع کار را برای آنها سخت می‌کند.
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این‌ که آمادگی همکاری با تیم‌ ملی را دارد، گفت: به هر حال این موضوع را می‌پذیریم و چاره‌ای جز این هم نداریم. فشردگی مسابقات قطعا میزان آسیب‌دیدگی بازیکنان را بالا خواهد برد و به نظرم مربیان بدنساز ما باید خیلی هنرمند باشند و به صورتی بازیکنان را تحت‌نظر داشته باشند که درصد آسیب‌دیدگی آنها پایین باشد یا این‌که مصدوم نشوند. به هر حال ممکن است این آسیب‌دیدگی برای بازیکنان ما هم اتفاق بیفتد و به ما لطمه بزند.
فرکی در ادامه درباره آمادگی تیمش پیش از دیدار با داماش گیلان خاطرنشان‌ کرد: هفته گذشته یک برد بسیار خوب به دست آوردیم و شرایطمان از نظر روحی با توجه به این که چند هفته‌ای برد نداشتیم، بهتر شد و توانستیم خودمان را در کورس نگه داریم. این هفته مقابل داماشی بازی می‌کنیم که کمی متفاوت است؛ چرا که عملکرد این تیم در خانه و خارج از خانه نوسان داشته است که به نظرم این موضوع به وضعیت درونی خود داماش برمی‌گردد وگرنه تیم خوبی است و از بازیکنان خوب و خطرناکی هم بهره می‌برد.
مهاجم و مربی سال‌های گذشته تیم ملی عنوان‌ کرد: به هر حال مطمئنا بازی مقابل داماش در خانه‌اش کار ساده‌ای نیست ولی تیم ما برای این‌که در کورس بماند، باید در این بازی هم پیروز شود. البته مطمئنا مقابل تمام حریفان‌مان با تفکر برد و گرفتن سه امتیاز بازی می‌کنیم.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1028751 زمان ارسال : سه شنبه 1392/10/03 18:22

[h=1]دعوت 26 بازيکن به اردوي تيم زير 22 سال[/h][h=2] سرمربي تيم فوتبال زير 22 سال کشورمان 26 بازيکن را به اردوي اين تيم دعوت کرد.[/h]

به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، عليرضا منصوريان به منظور برگزاري اردو در کيش براي انجام 2 بازي دوستانه با تيم اميد کره‌جنوبي 26 بازيکن را به اردوي تيم فوتبال زير 22 سال دعوت کرد.

بازيکنان دعوت شده از سوي سرمربي تيم زير 22 سال بايد راس ساعت 12 روز چهارشنبه چهارم دي ماه خودشان را در هتل آکادمي ملي فوتبال ايران به کادر فني و سرپرستي تيم ملي معرفي کنند.

اسامي بازيکنان دعوت شده به شرح زير هستند: عليرضا بيرانوند، محمد نيارکي، محمدوحيد اسماعيل‌بيگي، مهدي شيري، شهريار شيروند، محمد انصاري، احمد زنده‌روح، محمدرضا خانزاده، امين حاج‌محمدي، هادي محمدي، فردين عابديني، شهاب کرمي، مرتضي پورگنجي، سامان نريمان‌جهان، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، يعقوب کريمي، ميلاد غريبي، بهنام برزاي، پيام صادقيان، کاوه رضايي، مسعود حسن زاده، مهدي طارمي، پيمان ميري، امين جهان عاليان و افشين اسماعيل زاده.

ديدار تدارکاتي تيم زير 22 سال ايران و کره‌جنوبي روزهاي 8 و 13 دي در ورزشگاه جزيره کيش برگزار مي‌شود.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1029317 زمان ارسال : سه شنبه 1392/10/10 14:33

[h=1]منصوريان از تيم ملي زير 22 سال کناره‌گيري کرد[/h][h=2] سرمربي تيم فوتبال زير 22 سال کشورمان در مسابقات قهرماني آسيا که در عمان برگزار خواهد شد اين تيم را همراهي نخواهد کرد.[/h]

عليرضا منصوريان از سرمربي‌گري تيم ملي زير 22 سال کشورمان کناره‌گيري کرد.

به گزارش فارس، البته منصوريان تاکيد کرده که او استعفا نداده و بلکه از سمتش کناره‌گيري کرده چرا که فعلا با اين شرايط نمي‌تواند به کارش در اين تيم ادامه دهد.

گفتني است قرار شده هومن افاضلي فعلا تيم ملي را تمرين دهد تا علي کفاشيان براي کناره‌گيري منصوريان تصميم گيري کند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1029875 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/16 15:45

نشست خبري سرمربي تيم ملي زير 22 سال
[h=1]افاضلي: تيم ما مظلوم واقع شده است[/h][h=2] سرمربي تيم فوتبال زير 22 ساله‌ها گفت: اگر من نيز سرمربي پرسپوليس بودم و 27 دي قرار بود در دربي حاضر شوم هيچ وقت به مسلمان و صادقيان اجازه نمي‌دادم در اين مقطع تيم را ترک کنند.[/h]

هومن افاضلي در کنفرانس مطبوعاتي امروز خود در مورد شرايط تيم ملي زير 22 سال گفت: تيم ما مظلوم واقع شده است. امروز شما با حضورتان به ما اميد مي‌دهيد علي‌رغم اينکه شرايط بسيار سختي داريم اين بازيکنان مي‌توانند خود را در اين وضعيت نشان دهند اکثر نفرات ما ستاره‌هاي ليگ و بازيکنان تاثيرگذار هستند که در نوع عملکرد تيمشان تاثير دارند. اين نفرات ستاره‌هاي جام‌جهاني و استخوان بندي ايران در دو جام جهاني آينده را تشکيل خواهند داد.

به گزارش فارس،وي افزود: عليرضا منصوريان اين تيم را براي قهرماني بسته بود او وقت زيادي براي اين بچه‌ها گذاشت و برخي از اين نفرات تا 2 سال قبل يا در تيم‌هايشان بازي نمي‌کردند و يا اينکه براي عقد قرارداد مشکل داشتند که با حمايت‌هاي منصوريان و دستيارانش اکنون پيشرفت بسيار زيادي کرده‌اند.

افاضلي تاکيد کرد: اين بهترين تيم زير 22 سال ما نيست خيلي‌ها مثل محسن مسلمان کاپيتان تيم، رحماني، صادقيان، غريبي، عاليشاه، جهانبخش، سردار آزمون و... که حدود 17 تا 18 نفر مي‌شوند کنار ما حضور ندارند. ما با ساير نفرات و اميدوارانه به مسابقات مي‌رويم نمي‌خواهيم خودمان را گول بزنيم اکثر بازيکنان جوان هستند و بخشي از آنها تجربه کافي را ندارند.

سرمربي تيم ملي زير 22 سال يادآور شد: بخشي از مرحله آماده سازي يک تيم به تمريناتي که انجام مي‌دهد باز مي‌گردد بازيکنان بايد از نفرات کناري خود آگاهي داشته باشند و اين مسئله به جز با انجام تمرينات به دست نمي‌آيد. شما امسال از کيفيت ليگ انتقاد زيادي کرديد وقتي در هفته پنجم ليگ برتر با وجود آنکه تيم‌ها حداقل 6 هفته قبل از شروع مسابقات تمريناتشان را آغاز کرده بودند از مربيان در مورد کيفيت پايين ليگ مي‌پرسيديد آنها در جواب مي‌گفتند تازه کارمان را شروع کرديم و نياز به زمان داريم اين در حالي بود که آنها 3 ماه در حال تمرين بودند حالا در نظر بگيريد ما نوزدهم قرار است دور يکديگر جمع شويم و سپس با انجام يک تمرين در ايران و انجام يک تمرين در عمان روز بيست و دوم به مصاف ژاپن برويم. نبايد خودمان را گول بزنيم البته اين فرصت مغتنمي است براي بازيکنان جديد است که بخواهد در مسيري قرار بگيرد که نفرات اصلي ما 2 سال قبل داشتند.

افاضلي افزود: ما پس از بازي با کره‌جنوبي زماني که با منصوريان شرايط را ارزيابي کرديم به اين فکر کرديم که در مسابقات شرکت نکنيم اما چنين اتفاقي نمي‌توانست رخ بدهد زيرا مسابقات سال آينده انتخابي المپيک خواهد بود و ما را از اين مسابقات کنار مي‌گذاشتند.

وي ادامه داد: جا دارد از تمام همکارانم که در باشگاه‌ها نهايت همکاري را با ما کردند تشکر کنم دعوايي که در فوتبال ايران بر سر در اختيار گذاشتن بازيکن در تيم‌هاي ملي است در گذشته در کشورهاي ديگر وجود داشته است 40 سال پيش در انگليس و آلمان چنين اتفاقاتي رخ مي‌داد اما براي اينکه با اين اتفاقات مقابله کنند قوانيني را اتخاذ کردند همچون فيفا که براي روزهاي فيفا قوانيني گذاشته است.

سرمربي تيم فوتبال زير 22 سال تاکيد کرد: طبق قوانين فيفا براي هر تورنمنت باشگاه‌ها بايد 15 روز قبل از آن بازيکنان را در اختيار تيم ملي قرار بدهند، براي بازي‌هاي دوستانه 48 ساعت و براي بازي‌هاي رسمي 72 ساعت است هر زمان ديگري غير از اين باشد باشگاه‌ها مي‌توانند بازيکنان را در اختيار تيم‌ملي قرار ندهند.

افاضلي تاکيد کرد: اين تورنمنت قرار بود در نيم‌فصل برگزار شود اما به علت جابه‌جايي در تقويم ليگ به علت لغو اردوهاي تيم ملي بزرگسالان به اين زمان موکول شد هر باشگاهي هم که بازيکن خود را در اختيار تيم‌ملي قرار داد لطف کرد و از آنها که همکاري لازم را کردند تشکر مي‌کنم.

وي با اشاره به تيم‌هايي که همکاري لازم را انجام دادند افزود: در ابتدا از ياوري که پيشکسوت هم است تشکر مي‌کنم او با يک تلفن موافقت خود را اعلام کرد، از کرانچار هم بسيار متشکرم او ايراني نيست اما به من گفت که دوست ندارم تيم‌ملي شما به کشورهاي همسايه ببازد. از سعيد آذري که حاضر شد خانزاده را به تيم‌ملي بدهد تشکر مي‌کنم، با وجود اينکه ذوب‌آهن شرايط سختي دارد اما مديرعامل اين باشگاه با اين موضوع موافقت کرد. آذري مدير خوشنامي است و از خودگذشتگي کرد.

افاضلي در ادامه افزود: از حسين فرکي و مجموعه فولاد و دهکردي تشکر مي‌کنم، همچنين از باشگاه مس و پرويز مظلومي که بدون درنگ با وجود اينکه مصدومان زيادي داشتند بازيکنان را در اختيار ما گذاشتند تشکر مي‌کنم.

همچنين از فيرات و سبحاني کمال تشکر را دارم. سايپا يکي از نمونه‌ترين باشگاه‌هاي ايران است و هميشه با تيم ملي همراه بوده تشکر ويژه‌اي هم از مجموعه نفت از جمله عليپور رئيس هيئت مديره، قنبرزاده، احمد ابراهيمي، ميرشيباني، ايرانيان و يحيي گل‌محمدي دارم که 3 بازيکن اصلي خود را در اختيار تيم‌ملي قرار دادند. آنها بهترين بازيکنان خود را در اختيار تيم ملي قرار دادند. به گفته آنها فقط 18 بازيکن دارند و خيلي مردانگي کردند که اين کار را انجام دادند.

سرمربي تيم ملي زير 22 سال تاکيد کرد: اميدوارم وقتي به ايران بازمي‌گرديم شرمنده نباشيم، هرچند که کارمان بسيار سخت است معتقدم ژاپن بهترين تيم‌هاي تورنمنت خواهد بود اما ما با دو جلسه تمرين بايد مقابل اين تيم قرار بگيريم، کارمان بسيار دشوار است بيشتر شبيه شعبده‌بازي است به هر حال سرمربي بايد خود را وقف دهد.

وي با انتقاد از برنامه‌ريزي مسابقات تاکيد کرد: در هيچ تورنمنتي بازي‌ها هر 48 ساعت يک بار برگزار نمي‌شود چون بدن به حداقل 72 ساعت ريکاوري نياز دارد فقط در آسيا است که چنين برنامه‌هاي عجيب و غريبي ريخته مي‌شود اگرچه شانس مان کم است اما سربازان خوبي داريم که مي‌رويم بجنگيم. ايران کشور خاصي است و اميدوارم که سربازان شايسته‌اي براي اين کشور باشيم و شما هم پس از بازگشت ما چيزهاي آنچناني نزنيد و شرايط را در نظر بگيريد. تيم ما مظلوم است.

افاضلي در مورد اينکه همواره به عنوان مربي جايگزين در تيم‌هاي ملي انتخاب مي‌شود گفت: اگر قصد داشتم که حرفه‌اي نگاه کنم خيلي از کارهايي که در تيم‌هاي ملي انجام دادم را نبايد انجام مي‌دادم شرايط در تيم ملي با باشگاه‌ها فرق مي‌کند. در تيم باشگاهي مربي‌اي که حرفه‌اي نگاه مي‌کند البته اين را هم بگويم از زماني که در کنار منصوريان کار کردم يک گروه بوديم از روزي که به عنوان مدير فني انتخاب شدم يک مصاحبه هم نکردم تا سرمربي تيم جلوه کند و خوشحالم که اين اتفاق افتاد. شما سال‌هاي آينده بيشتر از منصوريان خواهيد شنيد. او در ابتداي مربي‌گري است و من هم‌سن و سال او هستم و از نظر روز تولد هم بسيار به هم نزديک هستيم.

وي تاکيد کرد: شرايط منصوريان را درک مي‌کنم شايد او کمي آزرده خاطر باشد و به خاطر اين زحمات که کشيده است سرخورده شود. او مي‌خواست تيم را قهرمان کند اما حالا ما نبايد بگذاريم اين پرچم روي زمين بماند ما براي ايران کار مي‌کنيم، در شلمچه خاکريزي را ديدم که 50 بار بين ايران و عراق دست به دست شده بود و هر بار هزاران نفر جان خود را از دست دادند حالا چطور ما براي تيم ملي بي‌تفاوت باشيم. وقتي بحث ملي است و افرادي در اين کشور از جان خود گذشته‌اند نمي‌توانم خودم را راضي کنم و جلو نيايم اگر کسي زخمي شد بايد فرد ديگري جايش را بگيرد ما همين کار را مي‌کنيم عليرضا منصوريان اکنون خودش و فکرش با ما است و ما مي‌رويم تا سربازان خوبي باشيم حتي اگر شانسمان 5 درصد باشد سرمان را بالا مي‌گيريم و مي‌جنگيم چراکه پرچم ايران رو سينه ما نقش بسته است.

افاضلي در مورد خط خوردن اسامي برخي از بازيکنان يادآور شد: هيچ باشگاهي به من نگفت بازيکن به ما نمي‌دهد. روزي که با منصوريان ليست تيم ملي را تهيه مي‌کرديم تصور نمي‌کردم مجبور شوم روي نيمکت تيم ملي بنشينم طبيعي است که برخي باشگاه‌ها از حذف نام بازيکنان به همراه خود آنها ناراحت شوند اما من بايد بين اهم و في‌الاهم يکي را انتخاب کنم. ما در ابتدا سعي کرديم عقب زمين و ساختار دفاعي را حفظ کنيم تا موقع فشار حريفان کمتر گل بخوريم هرچه جلوتر آمديم بازيکنان را آزادتر انتخاب کرديم تا از هر باشگاه حداقل يک و حداکثر دو بازيکن داشته باشيم تنها باشگاه نفت 3 بازيکن در تيم ملي دارد.

وي خاطرنشان کرد: از کرانچار، مظلومي و به خصوص باشگاه نفت که 3 نفر را در اختيار ما قرار داد تشکر مي‌کنم. مجبور شديم عده‌اي از بازيکنان را خط بزنيم اما بدانيد همه اين نفرات شايسته هستند پس از اين مسابقات قرار است اين تيم به تيم ب تبديل شود اينکه عده‌اي از بازيکنان روحيه خود را از دست بدهند قابل درک است ما بايد بين بد و بدتر بد را انتخاب مي‌کرديم که اين شرايط به وجود آمد. اين بچه‌ها جوان هستند و بايد بداند روزهاي بدي وجود دارد کار ما مثل اين است که شما داروي تلخي را مي‌خوريد تا در ادامه وضعيت بهتري داشته باشيد اين تلخي‌ها جزوي از زندگي است و بايد بدانند که روزهاي خوب نيز فرا خواهد رسيد. يادم مي‌آيد قبل از مسابقات سال 2002 بوسان برانکو نام امير فلاحي خط زد هنوز چهره او مقابل چشم من است که چقدر ناراحت بود. از بايرمونيخ که در سال 2013 در سه جام به موفقيت رسيد در سال قبل جام قهرماني اروپا را از دست داده بود آنها از آن ناکامي موفقيت ساختند عکس‌العمل‌ها موفقيت‌هاي آينده را به وجود مي‌آورد.

سرمربي تيم زير 22 سال در مورد اينکه آيا براي هدايت اين تيم امتيازي مثل هدايت تيم ب در صورت موفقيت را گرفته است تاکيد کرد: من براي گرفتن امتياز اين کار را انجام ندادم شايد افراد صاحب کارنامه چنين مسئوليتي را قبول نمي‌کردند اما من اگر صدبار ديگر چنين اتفاقي بيفتد براي تيم ملي چنين کاري مي‌کنم اما براي باشگاه نه.

وي در مورد اينکه آيا قرار است از باشگاه‌هاي ديگري ديدن کنند و با مسئولان آنها در مورد بازيکنان صحبت کنند خاطرنشان کرد: با مسئولان نفت حرف زدم و با مسئولان ساير تيم‌ها نيز که بازيکن دارند اين هماهنگي را انجام خواهند داد.

افاضلي در مورد اينکه آيا از حريفانش شناخت دارد يادآور شد: تا به الان هنوز فرصت اين کار را نکرده‌ام اما همکاراني دارم که رقبا را آناليز کرده و گزارش‌هايشان را به من داده است تنها مسائلي وجود دارد که آقاي آلشپورت بايد منت بگذارد و لباس‌ها را به ما بدهد. انشاءالله ماشاالله همه تيم‌ها را حمايت مي‌کند به خاطر احترام به اين برند که حامي تيم ملي است سراغ برند ديگري نمي‌رويم اما تعامل بايد دوطرفه باشد.

افاضلي در پاسخ به اين سوال که دل پُري از برند آل‌اشپورت دارد گفت: اميدوارم لباس‌هاي ما را زودتر بدهند اما اينکه چرا زودتر نداده‌اند مسائل اداري دارد. آن چيزي که شما به دنبالش هستيد از من نخواهيد شنيد.

وي در مورد اينکه در مقطعي قرار بود از برند پوما استفاده کنند و چرا اين اتفاق نيفتاد تأکيد کرد: منصوريان در اين رابطه صحبت‌هايي انجام داده بود و کار در حال نهايي شدن بود که براي احترام به اسپانسر تيم ملي که قرار است حامي تيم ملي بزرگسالان باشد اين کار صورت نگرفت.

افاضلي در پايان در پاسخ به اين سؤال که آيا با مسئولان استقلال و پرسپوليس صحبت مي‌کند و ممکن است از صادقيان و مسلمان در اين مسابقات استفاده شود، عنوان کرد: حتما با مسئولان پرسپوليس که امير عابدزاده قرار است به تيم ملي ما بيايد صحبت خواهيم کرد اما استقلال بازيکن در تيم ما ندارد. توقع ما از پرسپوليس بايد منطقي باشد. اگر من نيز مربي پرسپوليس بودم و 27 دي قرار بود در دربي حاضر شوم هيچ وقت به مسلمان و صادقيان اجازه نمي‌دادم در اين مقطع تيم را ترک کنند. ما بايد توقع منطقي داشته باشيم و عليرغم ميل باطني‌مان از مسلمان و صادقيان استفاده نکرديم.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030076 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/10/18 17:58

[h=1]گزارش تمرين تيم ملي زير 22 سال[/h][h=2] تيم‌ملي زير 22 سال ايران در حالي امروز تمرين کرد که تنها 12 بازيکن در کمپ تيم‌هاي ملي حضور داشتند.[/h]

تيم ملي زير 22سال ايران از ساعت 15 و 30 دقيقه امروز در کمپ تيم‌هاي ملي يک جلسه تمرين کرد.

به نقل از فارس، تمرين با صحبت‌هاي هومن افاضلي براي بازيکنان آغاز شد.

*دروازه‌بان‌ها به صورت اختصاصي زير نظر منصور رشيدي کار خود را آغاز کردند.

*بازيکنان همراه علي چيني بدن‌هايشان را گرم کردند.

*پاس‌کاري و حرکات ترکيبي و حمله در فضاهاي کوچک به همراه اورلب مراحل بعدي تمرين تيم ملي زير 22 سال را تشکيل مي‌داد.

*تمرين در شرايطي برگزار شد که رسول جوزي سرپرست تيم غايب بود.

*دو فيلمبردار مراحل تمرين را تصويربرداري مي‌کردند.

*تمرين امروز در شرايطي برگزار شد که تنها 12 بازيکن در کمپ تيم ملي حضور داشتند. ساير نفرات طي روزهاي آينده به اردو مي‌پيوندند.

*بازيکنان ملي‌پوش نفت تهران، ملوان، راه‌آهن و ذوب‌آهن در تمرين امروز غايب بودند.

*در مرحله بعدي تمرين بازيکنان با انجام کارهاي ترکيبي به سمت دروازه حمله مي‌کردند و سپس پس از عبور از مدافعان با شوت‌زني دروازه را مورد هدف قرار مي‌دادند.

*مرحله بعدي تمرين تيم ملي به انجام فوتبال در نيمه‌اي از زمين اختصاص داشت.

*در پايان تمرين بازيکنان به زدن ضربات ايستگاهي پرداختند.

*با توجه به مجاورت اردوي تيم نفت تهران و تيم ملي زير 22 سال بازيکنان ملي پوش نفت تهران با اعضاي اين تيم ديدار کردند. بازيکنان نفت فردا پس از ديدار مقابل ذوب‌آهن به اردو اضافه مي‌شوند.

*تمرين تيم ملي ساعت 17 و 15 دقيقه به پايان رسيد

 

Similar threads

بالا