اخبار تیم های ملی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)

اخبار تیم های ملی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)


  • مجموع رای دهندگان
    7

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] یوزپلنگ پررنگ تیم ملی هنوز هم دردسرساز است
[/h]
» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 93102714995
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷



کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود صدور حکم جریمه تیم ملی به خاطر پررنگ بودن نقش یوزپلنگ روی پیراهن ملی‌پوشان هنوز هم سر سازگاری با تیم ایران را ندارد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به استرالیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تیم ملی ایران را به خاطر پررنگ بودن نقش یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن بازیکنان به ویژه روی پیراهن سفید تیم ملی مبلغ 5 هزار دلار جریمه کرده بود. در ادامه دبیرکل فدراسیون از بلامانع بودن استفاده از این پیراهن در ادامه جام ملت‌ها خبر داده بود اما ظاهرا AFC هنوز نتوانسته با این موضوع کنار بیاید. پیش از این مهدی محمدنبی به خبرنگاران گفته بود، اگر چه فدراسیون مقصر این موضوع نبوده است و البته AFC به خاطر تفاوت پیراهنی که ما به آنها داده بودیم با پیراهن فعلی ما را جریمه کرد اما از این پس می‌توانیم در ادامه جام ملت‌های از پیراهن سفید تیم ملی با نقش پررنگ یوز ایرانی استفاده کنیم.
او تاکید کرده بود که این جریمه را باید اسپانسر تیم ملی یعنی شرکت آلشپرت بپردازد. اولین ابهامی که پس از این صحبت‌ها به وجود آمد، این بود که چرا فدراسیون با وجود پلن کمرنگی از یوز ایرانی که برای AFC فرستاده بود اما لباس متفاوت آلشپرت را پذیرفت. ظاهرا ماجرا از این قرار است که آلشپرت تنها سه روز پیش از اعزام تیم ملی به استرالیا لباس‌ها را تحویل فدراسیون فوتبال داده و اکنون عنوان می‌شود فرصتی برای تغییر لباس‌ها وجود نداشته است.
در هر حال AFC ایران را 5 هزار دلار جریمه کرده اما باز هم مخالفتش را با استفاده ایران از این لباس‌ها به مسئولان کاروان تیم ایران در استرالیا اعلام کرده است و دو طرف در حال مذاکره هستند. باید منتظر ماند و دید پس از جلسه هماهنگی پیش از بازی ایران و امارات که فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود، نهایتا ایران باید چه لباسی در این بازی به تن کند. آیا AFC کوتاه می‌آید و لباس کنونی تیم ایران را می‌پذیرد یا این که تیم ملی مجبور می‌شود مانند بازی با قطر لباس قرمز به تن کند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ایران فروردین 95 با جام جهانی خداحافظی می‌کند؟

ایران فروردین 95 با جام جهانی خداحافظی می‌کند؟



» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 93111307452

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱



8 روز تا قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی 2018 وقت باقی است و باز هم فرصت حیاتی دیگری برای فوتبال ایران در حال از دست رفتن است.

به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال ایران اگر هشیار نباشد و در زمان مناسب، تصمیم درست نگیرد، حدود یک هفته دیگر فرصتی حیاتی برای فوتبال ایران از دست می‌رود و اتفاقی رخ می‌دهد که چند ماه بعد و در بحبوحه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 فقط می‌توان افسوس از دست رفتن این فرصت را خورد.

جام جهانی 2018 روسیه خیلی زودتر از آنچه تصور شود برای ایران شروع می‌شود؛ 21 بهمن، روزی است که مرحله مقدماتی جام جهانی قرعه‌کشی می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی فیفا، مرحله انتخابی جام جهانی در قاره آسیا در سه مرحله برگزار می‌شود.

در مرحله نخست، 12 تیم کم‌نام و نشان به صورت رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند تا در نهایت شش تیم راهی مرحله دوم شوند. هند، سریلانکا، یمن، کامبوج، تایوان، تیمور شرقی، نپال، ماکائو، پاکستان، مغولستان، برونئی و بوتان، 12 تیمی هستند که در مرحله اول با هم رقابت خواهند کرد.

مرحله دوم انتخابی جام جهانی با صعود شش تیم کم نام و نشان و 34 تیم آسیایی دیگر در هشت گروه پنج تیمی برگزار می‌شود و نهم فروردین 1395 به اتمام می‌رسد. از این مرحله تیم‌های اول هر گروه و چهار تیم برتر دوم به مرحله نهایی صعود می‌کنند تا چهار و نیم سهمیه آسیا در جام جهانی روسیه مشخص شود.

* خطر در کمین تیم ملی

نوع سیدبندی تیم‌های آسیایی بر اساس رتبه‌بندی اعلام شده از سوی فیفا در ژانویه 2015 انجام می‌شود. به این ترتیب، تیم‌های ایران، ژاپن، کره جنوبی، ازبکستان، امارات، قطر، عمان و اردن در سید یک، چین، استرالیا، عربستان، بحرین، عراق، فلسطین، لبنان و کویت در سید دو، فیلیپین، مالدیو، ویتنام، تاجیکستان، میانمار، افغانستان، تایلند و ترکمنستان در سید سه و کره شمالی، سوریه، قرقیزستان، مالزی، هنگ‌کنگ،‌ سنگاپور، اندونزی و لائوس در سید چهار قرار گرفته‌اند.

نکته قابل تامل و البته نگران کننده در این نوع سید بندی احتمال هم‌گروه شدن ایران با تیم‌های استرالیا، تایلند و کره شمالی است. هرچند قرار گرفتن در گروهی که عربستان یا چین به عنوان تیم دوم هم می‌تواند گروه سختی را رقم بزند. ولی تصور این که گروه ایران با حضور استرالیا، تایلند و کره شمالی – به عنوان بدترین احتمال ممکن – دور از انتظار نیست.

مسئله مهم این است که در مرحله دوم از هر گروه یک تیم مستقیما راهی مرحله نهایی می‌شود و چهار تیم دومی که بهترین عملکرد را داشته‌اند به همراه آن‌ها به مرحله سوم صعود می‌کنند. ناگفته پیداست که تیم‌های حاضر در گروه مرگ فرضی که پیش‌تر اشاره شد برای انتخاب به عنوان تیم دوم برتر هم کار بسیار سختی خواهند داشت چون رقابت در چنین گروهی بسیار فشرده و نزدیک خواهد بود.


به گزارش ایسنا، قرار نیست اینجا غصه اتفاق رخ نداده را بخوریم اما زمانی که به برنامه آماده‌سازی تیم ملی در ماه‌های پیش‌رو با دقت نگاه کنیم، عمق خطری که فوتبال ملی ایران را تهدید می‌کند معلوم می‌شود. تیم ملی تا 21 خرداد 94 یعنی آغاز مرحله دوم انتخابی جام جهانی تنها فرصت برگزاری یک اردوی تدارکاتی دارد که قرار است فروردین 94 در سوئد برپا شود.

به این ترتیب تیم ملی برای حضور خوب و قدرتمند در انتخابی جام جهانی فرصت چندان مناسبی ندارد. از سوی دیگر، 21 بهمن یک فرصت حیاتی برای فوتبال ایران است که در صورت غفلت از آن، خیلی زود پشیمانی گریبان مسئولان فوتبال ایران را می‌گیرد.

برنامه‌ریزی لیگ برتر و اردوهای تیم ملی در چند سال اخیر با مسئله و مشکل همراه بوده است. تعطیلی‌های لیگ به خاطر بازی‌های تیم ملی و مشکل تیم ملی برای برگزاری بازی دوستانه در روزهای فیفا، همیشه مسئله‌ساز بوده است.

فیفا به تیم‌ها فرصت داده که به فاصله 24 ساعت از قرعه‌کشی جام جهانی، کشورها با توافق با هم زمان دیدارهای رودرروی خود را تغییر دهند اما فدراسیون فوتبال ایران به دلیل آنچه کمبود پول عنوان شده قصد ندارد نماینده‌ای از تیم ملی به مراسم قرعه‌کشی بفرستد!
 

parsa913

عضو جدید
کاربر ممتاز
به هیچ جا نمیرسیم تا کفاشیان هست

یکی نیست به آقای ... بگه اگه معیار رأی مردمه (که هر دفعه برای کی روش میذاری) یه نظرسنجی هم بذار توی برنامه ت که کفاشیان باشه یا نه؟؟ اگه 10 درصد رأی آورد فدراسیون رو بزنن به نامش.....
 

ساناززز

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکی نیست به آقای ... بگه اگه معیار رأی مردمه (که هر دفعه برای کی روش میذاری) یه نظرسنجی هم بذار توی برنامه ت که کفاشیان باشه یا نه؟؟ اگه 10 درصد رأی آورد فدراسیون رو بزنن به نامش.....

با اون چیزی که بیست و سی امشب گفت در مورده کفاشیان نااااا من فاتحه ی فوتبالمونو خوندمممممممم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه کسانی باعث جدایی کی‌روش شدند ؟/فدراسیون یا وزارت ورزش؟

چه کسانی باعث جدایی کی‌روش شدند ؟/فدراسیون یا وزارت ورزش؟

مربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی جدایی‌اش از این تیم را تایید کرد که در مصاحبه‌اش به عواملی اشاره کرد که برخی از آنها در وزارت ورزش و جوانان هستند و البته برخی هم در خود فدراسیون فوتبال!

کارلوس کی‌روش بعد از جلسه با علی کفاشیان اظهار داشت: بله من امروز استعفا دادم. دلیل آن هم فشارهایی بود که روی من و کفاشیان وجود داشت.

وی درباره اینکه فشارها از سوی چه کسانی بوده است، گفت: نیازی به صحبت در این مورد نیست و همه مردم می‌دانند که موضوع چه بوده است.

سرمربی مستعفی تیم ملی ادامه داد: کسی نمی‌تواند بگوید من قصد ادامه همکاری با تیم ملی را نداشتم. این جدایی خواسته و تصمیم من نبود حتی رئیس فدراسیون فوتبال هم این موضوع را نمی‌خواست اما برخلاف آرزوها و خواسته‌های خود ناچار به این کار شدیم.

کی‌روش در پاسخ به اینکه آیا صحبت‌های وزیر ورزش را شنیده و آیا منظورش وزیر ورزش است، تصریح کرد: ما و همه مردم می‌دانیم چه کسی و به خاطر چه چیزی این کارها را انجام داده است. باید دید تکلیف خواسته مردم که موافق ماندنم بودند چه می‌شود؟ این سؤالات را باید از کسی بپرسید که به ما فشار آورد تا من کنار بروم. بیش از این در این باره صحبت نمی‌کنم.

وی درباره اینکه درباره جدایی از ایران غرامتی خواهد گرفت، تأکید کرد: جدایی من کاملاً محترمانه و صلح‌آمیز بود، چرا که با کفاشیان دوست هستم. اتفاقی که افتاد بر خلاف افکار و انتظاراتم بود.

کی‌روش در پایان خاطر نشان کرد: شرمنده مردم هستم اگر با این خبر نوروزشان خراب شد اما آنها بدانند که این جدایی خارج از حیطه اختیارات من بوده است و همین‌جا از همه مردم و دوستان عذرخواهی می‌کنم.

[h=3]خبرگزاری بین المللی تسنیم - کی‌روش دلایل استعفایش[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستش این نظرسنجی رو که زدم هنوز خبر ورزش 3 رو نخونده بودم.......کی روش آنجا حرفی زده که دو گزینه ما رو باطل میکنه!

http://video.varzesh3.com/video-clips/margins/آخرين-مصاحبه-كيروش-با-مردم-ویژه-نوروز-و/

.
[h=3]کي‌روش: از مردم عذر مي‌ خواهم، خداحافظ | ورزش 3[/h]
برخلاف میل باطنی تصمیم به جدایی از تیم ملی ایران گرفته ام. با توجه به اینکه فشارهایی از طرف یک فرد وجود دارد، امروز به این نتیجه رسیدیم که از شغل خودم در ایران کنار بکشم.

او با عذرخواهی از مردم ایران افزود: من با ناراحتی و برخلاف علاقه این تصمیم را گرفته ام و از مردم عذر می خواهم که عید شان را با این خبر خراب می کنم. من به خاطر آنها و رییس فدراسیون این در این دو بازی هم سرمربی تیم ملی خواهم بود و سپس از همه خداحافظی می کنم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوبت خداحافظی کارلوس فرا رسید؟!

نوبت خداحافظی کارلوس فرا رسید؟!

دیدار با تیم ملی سوئد علاوه بر اینکه طبق گفته طرفین، آخرین دیداری خواهد بود که ‌کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران را هدایت خواهد کرد، از جنبه‌های دیگری نیز برای فوتبالدوستان ایرانی قابل اهمیت و مورد توجه است که از جمله آنها می‌توان به حضور فوق ستاره سوئدی در این دیدار مقابل ملی‌پوشان فوتبال ایران اشاره کرد......

زلاتان ابراهیموویچ که این روزها حتی شایعات مبنی بر خداحافظی‌اش از میادین را رد کرده و اعلام کرده است در آینده به مأموریت‌های جدیدتر فکر می‌کند به قدری جذابیت دارد که می‌تواند یک تنه در صورت حضور در ترکیب اصلی سوئد مقابل ایران، این دیدار را تحت‌‌الشعاع حضور خود قرار داده و شاید بی جهت نباشد اگر این مسابقه دوستانه را تقابل تیم ملی ایران و زلاتانِ بزرگ بنامیم.

ملی‌پوشان کشورمان که این روزها دست به هر کاری می‌زنند تا کی‌روش را نگه دارند می‌خواهند به مانند دیدار با شیلی نمایشی خیره کننده از خود ارائه کنند و با دوندگی بالا، سوئد را هم در آخرین روزی که کارلوس روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشیند به نسخیر دربیاورند.

در این دیدار به نظر نمی‌رسد خیلی شاهد تغییرات اساسی در ترکیب اصلی تیم ملی باشیم و شاید فقط در فاز هجومی خسرو حیدری و در فاز دفاعی امیرحسین صادقی یا مرتضی پورعلی گنجی به ترکیب اصلی وارد شوند.

تیم ملی ایران در آخرین رده بندی اعلام شده فیفا در مکان چهل و یکم قرار دارد و سوئد نیز ۴ پله پایین تر از تیم ملی ایران در این رده بندی قرار دارد.

همچنین طبق توافق به عمل آمده قرار است تیم ملی ایران در این دیدار تدارکاتی با لباس قرمز رنگ به مصاف تیم ملی سوئد برود و از سوی دیگر سوئدی‌ها نیز با لباس‌های همیشگی خود زرد و آبی‌رنگ مقابل ایران صف‌آرایی خواهند کرد.

تیم ملی ایران بعد از این مسابقه، سوئد را به مقصد کشورمان ترک خواهد کرد و چهارشنبه ساعت ۲۰:۳۰ وارد ایران خواهد شد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خداحافظی جواد نکونام

خداحافظی جواد نکونام



جواد نکونام کاپیتان تیم ملی پس از دیدار تیم ملی ایران مقابل سوئد که با شکست ۳ بر یک این تیم همراه بود از بازی‌های ملی خداحافطی کرد.

نکونام در دوران حضورش در تیم ملی ۱۵۱ بازی ملی را انجام داد که آخرین آن شب گذشته مقابل سوئد بود. او در این دیدار موفق شد از روی نقطه پنالتی برای تیم ملی ایران گلزنی کند تا با ۳۹ گل زده به عنوان سومین گلزن برتر تاریخ بازی‌های ملی ایران شناخته شود.




کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران در مورد خداحافظی نکونام گفت: نکونام بهترین کاپیتان دوران مربیگری من بود، حتی بالاتر از بازیکنانی مانند دونادونی، رائول، کین و رونالدو.


http://video.varzesh3.com/iran/حواشی-بازی-سوئد-ایران؛-خداحافظی-نکونا/
 

parsa913

عضو جدید
کاربر ممتاز


کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران در مورد خداحافظی نکونام گفت: نکونام بهترین کاپیتان دوران مربیگری من بود، حتی بالاتر از بازیکنانی مانند دونادونی، رائول، کین و رونالدو.

جمله بزرگی گفته کی روش راجع بهش!!! به نظر منم نکونام بهترین کاپیتان تاریخ ایران بوده... اما چیزی که کی روش خیلی جالبه....
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
جواد نکونام کاپیتان تیم ملی بعد از خداحافظی کارلوس کی روش از تیم ملی شوک دوم را وارد کرد.

پیش از بازی تیم ملی برابر سوئد حرف و حدیث هایی مبنی بر خداحافظی کاپیتان نکو به گوش می رسید اما خودش این خبر را تائید نکرده بود.نکونام که در بازی با شیلی رکورد بازی های ملی را زد و دیشب هم گل زیبایی هم به ثمر رساند در بازی با سوئد تعویض شد. تعویضی که عجیب بود اما جالب است بدانید مرد پرتغالی تیم ملی از تصمیم کاپیتانش خبر داشت.

ظاهرا قرار بود جواد نکونام در زمین خداحافظی کند چرا که فدراسیون فوتبال سوئد تدارک مفصلی برای بازی خداحافظی با شکوه مقابل یاران زلاتان و یارانش فراهم دیده بود. اما او قبول نکرد این مراسم برگزار شود و دلیلش را هم کسی نمی داند. شاید دلیلش خداحافظی کی روش باشد یا اینکه دوست دارد در تهران بازی خداحافظی اش برگزار شود. سوالی که کاپیتان باید خودش پاسخ بدهد.

نکونام که در این سال ها به عنوان کاپیتان همیشه کنار ملی پوشان و کی روش بوده بازیکنان را حسابی شوکه کرد و بعد هم رسانه ها خبر رسمی خداحافظی او را روی خروجی شان رفتند تا مردم هم بهت زده شوند.دیشب بعد از بازی با سوئد و پایان کنفرانس جنجالی کی روش همگی سر میز شام حاضر شدند که بعد از صحبت های سرمربی و مارکار آقاجانیان نوبت به جواد نکونام رسید تا حرف هایش را بزند و او خبر خداحافظی اش از بازی های تیم ملی را داد.

بازیکنان همگی شوکه شدند و نمی دانستند باید چه بگویند. اما در همین حین کارلوس کی روش با تقدیر از کاپیتان تیمش گفت: جواد تو کارت را به بهترین شکل در تیم ایران انجام دادی. نکونام بهترین کاپیتان دوران مربیگری من بود، حتی بالاتر از بازیکنانی مانند دونادونی، رائول، کین و رونالدو.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خوشحالی کره‌ ای ها از خداحافظی کی‌ روش !!

خوشحالی کره‌ ای ها از خداحافظی کی‌ روش !!

خبرگزاری ایسنا: رسانه هاي کره‌اي با پوشش خبر خداحافطي کارلوس کي‌روش نوشتند اين مربي پرتغالي که هميشه سيستم بدي براي ايران در مقابل حريفان ايجاد کرده بود در نهايت از تيم ملي کنار رفت!

کارلوس کی‌روش برای آخرین بار در بازی با سوئد روی نیمکت ایران نشست و این دیدار با برتری 3 بر یک سوئد به پایان رسید.

رسانه های کره‌ای با پوشش گسترده خداحافظی کارلوس کی روش از رفتن این مربی پرتغالی ابراز خوشحالی کردند که به نظر به ناکامی همیشگی آنها برابر فوتبال ایران بی ربط نیست.

پایگاه اینترنتی daily.hankooki با اشاره به خداحافظی کی‌روش نوشت: "سرمربی 62 ساله تیم ملی ایران پس از جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال از رفتن خود از تیم ملی ایران صحبت کرد تا به ماه ها فراز و نشیب با فدراسیون فوتبال این کشور پایان دهد.

این مربی پرتغالی در چند سال گذشته سیستم بدی را برای ایران در نظر گرفته بود که اوج آن بازی‌های سراسر دفاعی در جام جهانی بود. کی روش علاقه دارد تا حریفان خود را در زمین مسابقه خفه کند و اجازه بازی زیبا را ندهد".
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خداحافظ، ایرانی‌ترین مربی خارجی تیم ملی

خداحافظ، ایرانی‌ترین مربی خارجی تیم ملی


خبرگزاری ایسنا: بی گمان او ایرانی ترین مربی تاریخ فوتبال ما بود که دیگر هدایت تیم ملی ایران را در اختیار نخواهد داشت.

کارلوس کی‌روش با ایستادن در برابر سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی در جریان رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 دلهای میلیون‌ها ایرانی را با خود همراه کرد و هنوز هم با سخنان تندی که به سرمربی کره گفت یا آن دست‌های گره کرده که احساس میلیون‌ها ایرانی در آن نهفته بود در ذهن‌ها باقی مانده است.

سال 93 در روزهای آخر خبری تلخ برای فوتبالی ها دارد کارلوس کی‌روش از تیم ملی می‌رود. علی کفاشیان پس از نشست با کارلوس کی‌روش از خداحافظی با سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از دو دیدار دوستانه با سوئد و شیلی خبر داد. این موضوع در نتیجه اختلاف نظر کی‌روش و فدراسیون فوتبال بر سر حضور یا عدم حضور جهانبخش و آزمون در بازی‌های تیم ملی فوتبال امید رخ داده است.او حالا می رود ولی نگاه خشم‌آلود او به بنجامین ویلیامز استرالیایی پس از نیمه نخست بازی با عرق در جام ملت های آسیا، دل همه ما ایرانی ها را با خود همراه کرد.

او تیم ملی فوتبال ایران را بدون هیچ اما و اگری و به عنوان تیم نخست گروه خود راهی جام جهانی 2014 برزیل کرد. کی‌روش همواره تیم ملی ایران را با عنوان تیم ملی خود یاد می‌کرد و بارها و بارها پرچم ایران همراه خود را در مراسم‌های مختلف به حاضران نشان می‌داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با کمترین امکانات و با داشتن حداقل بازی‌های ملی تیمی را راهی جام جهانی کرد که آرژانتین نایب قهرمان را تا دقیقه 90 متوقف کرده بود و در نهایت هم در یک غافل‌گیری و با ضربه برترین بازیکن جام شکست را پذیرفت.

ایرانی‌ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال ایران در شرایطی تیم ملی ایران را ترک می کند که کارنامه خوبی از خود به جای گذاشت.

اولین بازی کی‌روش با فوتبال ایران در بازی با ماداگاسکار بود که با برتری تیم ملی ایران در آن دیدار به پایان رسید و پرونده حضور او باز شد. در زیر کارمنامه این مربی پرتغالی را مرور می کنیم.

*دیدار های دوستانه:

عملکرد کارلوس کی‌روش در بازی‌های دوستانه با 7 برد، 4 تساوی و 6 شکست همراه بود.

ایران 1- 0ماداگاسکار

ایران7- 0فلسطین

اردن 2-2 ایران

ایران 0- 1آلبانی

تونس 2-2 ایران

اردن صفر - صفر ایران

ایران 6-1تاجیکستان

عمان3- 1ایران

ایران 1-2 گینه

بلاروس 0-0ایران

مونته نگرو 0-0ایران

آنگولا 1 -1ایران

ترینیداد و توباگو 0-2 ایران

ایران 1- 0 کره جنوبی

عراق 0-1 ایران

شیلی 0-2 ایران

سوئد 3 - 1 ایران

* انتخابی جام جهانی

ایران 4-0 مالدیو

ایران 3-0 اندونزی

ایران 6-0 بحرین

مالدیو 0-1 ایران

اندونزی 1-4 ایران

بحرین 1-1 ایران

ازبکستان 0-1 ایران

ایران 2-2 قطر

لبنان 1-0 ایران

ایران 1-0 کره جنوبی

ایران 0-1 ازبکستان

قطر 0-1 ایران

ایران 4-0 لبنان

کره جنوبی 0-1 ایران

*جام جهانی


ایران 0-0 نیجریه

ایران 0-1 آرژانتین

ایران 1-3 بوسنی

*دیدار های مقدماتی و نهایی جام ملت های آسیا


ایران5-0 لبنان

ایران 3-2 کویت

ایران 2-1 تایلند

کویت 1-1 ایران

لبنان 1-4 ایران

تایلند 0-3 ایران

ایران 2-0 بحرین

ایران 1-0 قطر

ایران 1-0 امارات

ایران 3-3 عراق

کی روش در تمرینات تیم ملی ایران مثل مربیان مدرنی نیست که دائما نکات را به بازیکنانشان گوش‌زد کند. او خیلی کم و به موقع صحبت می کند. می خندد، فریاد می کشد و نیازی ندارد که خودش را به بازیکنان ثابت کند.

این مربی پر تغالی چند ماهی بود که کارش در فوتبال ایران با تهدیدات و فراز و نشیب زیادی همراه بوده اسن ودر نهایت هم منجر به کنار رفتنش از تیم ملی ایران شد. مربی پرتغالی کارش را با ایران در سال 2011 شروع کرد و اوج کارش در جام جهانی برزیل بود و توانست ایران را پس از یک دوره غیبت به برزیل برساند و بازی های خوبی در جام جهانی همراه ایران داشت.

این مربی پرتغالی قبل از اینکه هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد در تیم هایی چون امارات، آفریقای جنوبی و پرتغال سابقه مربیگری در رده ملی را داشته است. او در جام ملت‌های آسیا نیز هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت ولی نتوانست عراق را در ضربات پنالتی شکست دهد و به همین خاطر از رسیدن به جمع 4 تیم برتر باز ماند.

کی‌روش مدت‌ها است که با فدراسیون فوتبال ایران مشکل دارد و این موضوع را هم در طول مصاحبه‌های خود قبل و بعد از جام جهانی برزیل نیز نشان داد. مشکل مالی کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران در کنار لغو اردوهای آمادگی تیم ملی ایران شرایط بدی را برای او در برزیل رقم زدند با این حال ایران در برزیل نتایج ضعیفی کسب نکرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

سایت رسمی فیفا وداع کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران را تایید کرد.


خبرگزاری فارس: کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران آخرین حضور خود در دیدار مقابل شیلی و سوئد روی نیمکت تیم ملی ایران را تجربه کرد.

در این‌باره کی‌روش گفت: پس از ۴ سال کار با تیم ملی و بازیکنان منحصر به فرد افتخار می‌کنم. در حال حاضر من برای ترک تیم غمگین هستم، ام این زندگی است و من خوشحال هستم که می‌توانم رو به جلو حرکت کنم.

کی‌روش ۶۲ ساله در سال ۲۰۱۱ سرمربی تیم ملی ایران شد و این تیم را به جام جهانی ۲۰۱۴ رساند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رکوردی که جواد از خود به جای گذاشت

رکوردی که جواد از خود به جای گذاشت

کاپیتان شماره ۶ تیم ملی فوتبال ایران در حالی پس از دیدار برابر سوئد از فوتبال ملی خداحافظی کرد که عنوان بیشترین بازیکن ملی تاریخ فوتبال ایران و سومین گلزن برتر این تیم را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نکونام که متولد ۱۵ مهرماه سال ۱۳۵۹ است، با حضور در بازی ایران مقابل تیم ملی عراق در مرحله یک‌چهارم نهایی شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، تعداد دیدارهای ملی‌اش را به ۱۴۹ بازی رساند و با رکورد علی دایی با ۱۴۹ بازی ملی برابری کرد اما در دیدار برابر شیلی از این رکورد عبور کرد و به تنهایی با ۱۵۰ بازی رکوردار بازیهای ملی در فوتبال ایران شد. او در دیدار برابر سوئد تعداد بازیهای ملی اش را به ۱۵۱ رساند.

کاپیتان تیم ملی ایران که در دیدار تدارکاتی برابر ازبکستان به رکورد ۱۰۰ بازی ملی دست یافته بود، چهارمین بازیکن تاریخ فوتبال پس از دایی، کریمی و مهدوی‌کیا بود که به عضویت باشگاه صدتایی‌های فوتبال فیفا درآمد.تاریخچه‌ بازی‌های ملی جواد نکونام
هافبک شماره ۶ تیم ملی کشورمان در بیست و دوم دی‌ماه سال ۱۳۷۹ و در حالیکه تنها ۱۹ سال و ۳۱ روز سن داشت، برای نخستین بار پیراهن تیم ملی ایران را در دیدار دوستانه برابر اکوادور برتن کرد. این مسابقه در لس آنجلس برگزار شد و تیم ملی ایران با گل‌های علی دایی و علی موسوی با نتیجه ۲ بر یک اکوادور را شکست داد. نکونام در دقیقه ۸۲ آن بازی به جای محمود فکری وارد زمین مسابقه شد.
این بازیکن روز ۲۷ خرداد سال ۱۳۸۳ در دیدار تیم ملی ایران برابر لبنان موفق شد نخستین گل ملی‌اش را به ثمر برساند. در آن مسابقه که در چارچوب رقابت‌های فوتبال غرب آسیا و در ورزشگاه آزادی برگزارشد، علی دایی (۱۵- پنالتی، ۶۱ و ۸۸) و جواد نکونام (۸۱) گل زدند تا تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه ۴ بر یک میهمان خود را شکست دهد.
نکونام در ۱۵ سال حضورش در تیم ملی ایران در ۱۵۱ بازی رسمی و ۶ دیدار غیر رسمی شرکت داشته و ۳۹ مرتبه هم دروازه حریفان را باز کرده است. البته وی در دیدار تدارکاتی برابر غنا که با برتری ۴ بر ۲ ایران همراه شد، هم یک گل به ثمر رساند که به دلیل اینکه این تیم، تیم زیر ۲۳ سال غنا بود، بازی و گل ملی برای این بازیکن محسوب نشد.مرد شماره ۶ خط میانی ایران در این مدت در تیم‌های پاس تهران، الوحده و الشارجه امارات، اوساسونای اسپانیا، استقلال تهران و الکویت کویت به میدان رفته و در حال حاضر در تیم اوساسونا به فعالیتش در رقابتهای باشگاهی ادامه می‌دهد.این بازیکن در سال‌های اخیر ۴۴ بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی، ۵ مسابقه در رقابت‌های جام جهانی، ۱۸ دیدار در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا، ۱۷ بازی در جام ملت‌های آسیا، ۱۱ مسابقه در رقابت‌های غرب آسیا، ۴۶ مسابقه دوستانه و ۱۱ بازی در تورنمنت‌های مختلف با پیراهن تیم ملی کشورمان به میدان رفته است.سومین گلزن برتر ایران
در رده‌بندی بیشترین بازی ملی تاریخ فوتبال ایران، جواد نکونام با ۱۵۱ بازی ملی و ۳۹ گل زده در صدر قرار دارد. پس از این بازیکن علی دایی با ۱۴۹ بازی ملی و ۱۰۹ گل زده در رده دوم قرار دارد، علی کریمی با ۱۲۷ بازی ملی و ۳۸ گل زده، مهدی مهدوی‌کیا با ۱۱۱ بازی ملی و ۱۳ گل زده، سیدجلال حسینی با ۹۱ بازی ملی و ۶ گل زده و کریم باقری با ۸۷ بازی ملی و ۵۰ گل زده رده‌های دوم تا ششم را به خود اختصاص داده‌اند.همچنین نکونام با ۳۹ گل زده، پس از علی دایی با ۱۰۹ گل زده و کریم باقری با ۵۰ گل زده در رده سوم بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران قرار دارد. علی کریمی با ۳۸ گل زده و مرحوم غلامحسین مظلومی و فرشاد پیوس با ۱۹ گل زده و علی اصغر مدیر روستا با ۱۸ گل زده در رده‌های بعدی قرار دارند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] کفاشیان: جرات ندارم از وزارت ورزش تضمین بگیرم/ مشکل مالیاتی کی‌روش حل شد

[/h]
» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال

کد خبر: 94012610299
چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲



رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که برنامه‌های کی‌روش برای آینده تیم ملی به اجرا درمی‌آید.
به گزارش ایسنا، علی کفاشیان پس از جلسه کوتاه امروزش با کی‌روش درباره این جلسه گفت: با توجه به اینکه قرعه‌کشی مرحله اول انتخابی جام جهانی 2018 انجام شده، یک بار دیگر برنامه‌های تیم ملی را بررسی کردیم. بحث ما بیشتر درباره نحوه انجام کار در آینده بود و قرار شد پیشنهادهای ما و کی‌روش بیشتر بررسی شوند و هفته بعد آن را نهایی کنیم تا دیگر سرمربی تیم ملی دغدغه‌ای نداشته باشد.
وی ادامه داد: بحث مهم‌تری که ما با کی‌روش داریم برنامه‌های دو ساله اوست. او برنامه دو ساله‌ای برای آینده تیم ملی نهایی کرده و به ما داده و حالا ما می‌خواهیم که با برنامه‌ریزی خوب طرح‌های او را اجرا کنیم تا تیم ملی بدون دغدغه به کارش ادامه دهد.
رییس فدراسیون فوتبال درباره گلایه‌های کی‌روش از فدراسیون و آنچه "خلف وعده" نامیده بود گفت: بارها به کی‌روش گفته‌ام که نمی‌توانم معجزه کنم. او شناخت کافی از فدراسیون و شرایط ما دارد. در 4 سال گذشته تمام تلاش‌مان را کردیم که امکانات لازم را فراهم کنیم. او هم زحمت کشید و با ما همراه بود.
وی ادامه داد: از کی‌روش خواسته‌ام که به ما کمک کند و با ما همراه باشد. ممکن است یک روز پولدار باشیم و یک روز بی‌پول. ما باید با دارا و ندار بودن هم بسازیم. اولویت ما موفقیت تیم ملی با کی‌روش است. او نیز همین تصور را دارد اما دغدغه‌هایی دارد که اجرا شدن‌ آنها وظیفه ماست. مسائلی مانند امکانات تیم ملی و زمین تمرین از این دست است.
کفاشیان افزود: حالا که وزارت ورزش از طریق نماینده‌اش قول همکاری خوب به ما داده است، پشتوانه محکم‌تری حس می‌کنیم و با قدرت بیشتری به کارمان ادامه می‌دهیم.
وی در ادامه تاکید کرد که کارلوس کی‌روش به کارش در تیم ملی ادامه می‌دهد. او ادامه داد: چون بارها درباره درصد ماندن کی‌روش حرف زده‌ام دیگر نمی‌گویم اما او مربی تیم ملی است و ما هم وقت نداریم که مربی تیم را عوض کنیم. کی‌روش تقاضاهای منطقی دارد که باید انجام دهیم.
رییس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: ابهاماتی برای کی‌روش شکل گرفته بود که شاید عده‌ای از داخل فدراسیون نمی‌خواهند او به کارش ادامه دهد اما به او گفتم که هیات رییسه تشخیص داده که او به کارش ادامه دهد. هم فدراسیون و هم وزارت ورزش، از عملکرد او دفاع می‌کنند.
در ادامه خبرنگاری از کفاشیان پرسید که آیا از وزارت ورزش تضمینی برای عمل به وعده‌هایش گرفته است؟ که او با خنده پاسخ داد: من که جرات ندارم از وزارت ورزش تضمین بخواهم! اما آنچه درباره رقم‌هایی مثل 4 میلیارد تومان یا 4 میلیون دلار گفته می‌شود صحیح نیست. مبلغ مورد نیاز تیم ملی برای دو سال بیش از این‌هاست. در وزارت ورزش هم مبلغی تعیین نشده و قرار شده است در چارچوب بودجه‌ای که به فدراسیون‌ها داده می‌شود به ما کمک کنند. بقیه‌اش ان‌شاءالله تامین می‌شود.
کفاشیان همچنین با رد شایعه تحمیل برخی افراد به کی‌روش گفت: تاکنون قرارداد ما به گونه‌ای بوده است که مربی ایرانی با نظر کی‌روش به تیم اضافه شود و او باید آن مربی را تایید کرده باشد. البته کی‌روش معتقد است افرادی به کادر فنی اضافه شوند، چه ایرانی و چه خارجی. او معتقد است ما باید یک گام قوی‌تر از گذشته حرکت کنیم.
وی ادامه داد: کی‌روش می‌گوید رفتن به جام جهانی سخت‌تر از دوره قبل شده است چون خیلی از تیم‌ها مثل تیم‌های عربی هزینه‌های زیادی کرده‌اند که به جام جهانی صعود کنند، بنابراین ما هم باید قوی‌تر از قبل باشیم و عزم‌مان را جزم‌تر کنیم. کی‌روش حق دارد که از برخی مسائل مثل مشکل مالیاتی‌اش عصبانی باشد. من با وزارت دارایی صحبت کردم و این مشکل حل شد.
کفاشیان درباره برنامه‌های تیم ملی پبش از شروع رقابت‌های انتخابی جام جهانی گفت: کی‌روش گفته که بهتر است قبل از بازی‌ها دیدار دوستانه‌ای با ازبکستان داشته باشیم. او همچنین معتقد است که بهتر است از هم‌اکنون بازی‌های تدارکاتی، بلیت‌ هواپیما، رزرو هتل و سایر موارد هماهنگ شود. برای این کار باید بخشی تاسیس شود که کارهای تیم ملی را انجام دهد. ما هم قول دادیم که این کار را انجام دهیم.
خبرنگاری از رییس فدراسیون پرسید آیا قرار است همچنان هوشنگ مقدس کارهای سرپرستی تیم ملی را انجام دهد که کفاشیان پاسخ داد: مقدس تنها به تیم ملی در برخی جاها کمک می‌کرد اما حالا قرار است یک سرپرست برای تیم انتخاب شود. اصولا اساسنامه و آیین‌نامه فدراسیون مشخص کرده که صاحبان مشاغل حساس باید تایید صلاحیت شوند. سرپرست تیم ملی قبل از انتصاب باید از سوی وزارت ورزش صلاحیتش تایید شود.
کفاشیان همچنین با اعلام خبر لغو دیدار دوستانه با ژاپن، گفت: چون بازی اول ما در مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 مقابل ترکمنستان، با این بازی تلاقی می‌کرد، تلفنی با رییس فدراسیون فوتبال ژاپن صحبت کردم و گفتم که نمی‌توانیم با این تیم بازی کنیم اما اگر در زمان دیگری این فرصت فراهم شود از آن استقبال می‌کنیم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بخش رسانه ای تیم ملی فوتبال ایران درباره نشست خبری کارلوس کروش توضیحاتی ارائه کرد. در این بیانیه آمده است: شاید تصویر مشتهای گره کرده سرمربی تیم ملی پس از برد سرنوشت ساز برابر کره جنوبی در اولسان جزو ماندگارترین تصویرهای فوتبال ایران باشد، یا بعدتر از آن پرچم سه رنگ ایران در مشتهای کارلوس کروش که شد "پرچم شانس". بعدها انتقاد آشکار کروش از تحریمهای ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران هم در استرالیا به سوژه رسانه های مهم دنیا تبدیل شد. تمجید او از فرهنگ غنی مردم ایران و علاقه شان به فوتبال هم نشان داد که او چه ارتباطی با "ایران" پیدا کرده اما حالا به بهانه یک کلمه، تصویرسازی نادرستی از سرمربی تیم ملی صورت گرفته و بعضی به دلایل خاص با به راه انداختن پروپاگاندا قصد رسیدن به اهدافشان را دارند. اینکه چگونه کلمه "گروگان" بهانه برخی شده که بخواهند قصدشان را بر ملاء کنند تنها یک طرف ماجراست اما واقعیت جایی است که بار دیگر حرفهای سرمربی تیم ملی در نشست خبری سه شنبه عصر را مرور کنیم؛ جایی که او تنها با اشاره به مشکلات مالیاتی اش گفت که بین فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و سازمان اداره امور مالیاتی مثل توپ پینگ پنگ شده و وضعیتش مثل یک گروگان است و ناگفته مشخص است که منظور او از این حرف بر خلاف تصویرسازی ایجاد شده است. به هر حال علاقه کروش به ایران چیزی است که حتی منتقدان هم به آن اذعان دارند و منصفانه نیست که با تصویرسازی نادرست، چنین تصویری را در بین مردم مخدوش کرد. اگر در این چند سال هم کروش بارها بر تامین امکانات به بهترین شکل برای تیم ملی تاکید داشته، حرفش تنها در راستای منافع ملی بوده و این موضوع بارها توسط ریاست محترم فدراسیون فوتبال هم عنوان شده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] کفاشیان: برای مالیات کی‌روش چک مدت‌دار کشیده‌ایم/ انتشار قرارداد نیازی به پیگیری ندارد
[/h]
» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 94013112976
دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲



رییس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید که نگران جلسه اعضای هیات رییسه با وزیر ورزش و جوانان نیست. او هم‌چنین درباره انتشار قرارداد کی‌روش گفت که این موضوع نیاز به پیگیری ندارد.
به گزارش ایسنا، علی کفاشیان پس از جلسه با رییس فدراسیون فوتبال تایلند که در محل کمپ تیم‌های ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دیدار برای یک سری از بازی‌ها و همکاری دو طرفه انجام شد تا بتوانیم در انتخابات AFC با هم همکاری کنیم.
وی ادامه داد: اکثر فدراسیون‌ها در تب و تاب این انتخابات هستند و جلسات مختلفی را برگزار می‌کنند. ما نیز رایزنی های خاصی را انجام داده‌ایم و رییس فدراسیون تایلند نیز به همین خاطر به ایران آمده است.
کفاشیان با اشاره به این که همکاری‌ها با تایلند از سال‌ها قبل مدنظر قرار گرفته است، گفت: معمولا بازی‌های دوستانه‌ای قبل از بازی‌های جام جهانی با آنها داشته‌ایم و در فوتبال بانوان نیز با آنها همکاری می‌کنیم. همچنین در اردوهایی که در شرق آسیا برگزار می‌شود، معمولا یک سفر هم به تایلند می‌رویم که این موضوع به ما کمک می‌کند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا لابی‌های خود را افزایش دهیم و از این طریق بتوانیم کرسی‌های بیشتری را در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشیم.

وی درباره امضای تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی را با برخی از کشورها داشته‌ایم که شامل همکاری‌های دو جانبه، برگزاری اردوها در دو کشور، بازی‌های دوستانه، حضور مربیان و مسائل آموزشی می‌شود. ما علاقه‌مندیم تا با کشورهای بزرگ تفاهم‌نامه امضا کنیم و از آن طریق همکاری دو جانبه خوبی را با آن‌ها داشته باشیم.

کفاشیان همچنین به وضعیت تیم ملی فوتبال اشاره کرد و افزود: کی‌روش برنامه‌های خودش را تا جام جهانی ارائه کرده و جلساتی را با سازمان لیگ داشته و خواسته‌های خود را مطرح کرده است. کی‌روش پیگیری‌های لازم را در جهت برگزاری بازی‌های دوستانه انجام داده و ما هم باید با برخی کشورها برای برگزاری این بازی دوستانه اعلام آمادگی کرده‌اند، وارد مذاکره شویم.

وی ادامه داد: به دلیل روابط خوبی که با کشورهای آسیایی داریم، گمان نمی‌کنم مشکلی برای برگزاری بازی دوستانه با آن‌ها داشته باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه از چه زمانی تمرین‌های تیم ملی آغاز خواهد شد، افزود: به دلیل اینکه چندین بازیکن ما لژیونر هستند به محض اینکه روزهای فیفا‌ فرا برسند، تمرین‌های تیم ملی آغاز خواهد شد. فکر می‌کنم خردادماه زمان آغاز تمرین‌های تیم ملی باشد.

کفاشیان به تلاش فدراسیون برای برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی ازبکستان اشاره کرد و گفت: هنوز این بازی قطعی نشده ما به دنبال این هستیم که تفاهم‌نامه‌ای با ازبکستان امضا و همچنین زمان اعزام تیم ملی را به ترکمنستان مشخص کنیم.

کفاشیان با اشاره به خلاصه اتفاقاتی که در مورد کارلوس کی‌روش رخ داد، اظهار کرد: کی‌روش درخواست کرد که برود، چرا که معتقد بود از طرف وزارت ورزش و جوانان حمایت نمی‌شود و گفت قطعا می‌خواهم بروم و ما هم به همین دلیل اعلام کردیم که کی‌روش 80 درصد رفتنی است اما پس از آن هیات رییسه اعلام کرد که کی‌روش باید به کارش ادامه دهد و پس از جلساتی که با نماینده وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و حمایت کامل وزارتخانه را دید ما هم اعلام کردیم که کی‌روش 80 درصد خواهد ماند.

وی ادامه داد: هم اکنون هم ساماندهی برای ادامه کار را آغاز کرده و کی‌روش در تیم ملی ماندنی است. او قرار نبود غرامتی بگیرد و قرار است در تیم ملی به کار خود ادامه دهد.

رییس فدراسیون فوتبال ایران درباره صحبت‌های محمود اسلامیان، سرپرست نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در مورد کی‌روش گفت: شاید صحبت‌های تندی مطرح شده باشد اما اسلامیان نیز حامی کارلوس کی‌روش است و هرچند انتقاداتی هم دارد. وزارتخانه از عوامل نگه داشتن کی‌روش بود و چنین جلساتی هم در این راستا برگزار شده است.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا این جلسه اسلامیان با وزیر ورزش و جوانان در آستانه برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال شائبه برانگیز است یا خیر؟ گفت: من باید این موضوع را بپرسم اما از برگزاری جلسات هر یک از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش و جوانان حمایت می‌کنم.


وی همچنین در مورد این که آیا پیگیری لازم را در مورد انتشار قرارداد کی‌روش انجام می‌دهید یا خیر گفت: چه پیگیری؟ این قرارداد هم همانند سایر قراردادها است و چیز محرمانه‌ای وجود ندارد.

کفاشیان درباره مالیات کی‌روش نیز خاطر نشان کرد: موضوع مالیات نیز حل خواهد شد و ما برای اولین بار چک مدت دار امضاء کرده‌ایم تا مساله مالیاتی کی‌روش حل شود. ممنوع الخروج شدن کی‌روش برخورد خیلی خوبی نبود و ما این مساله را حل خواهیم کرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
استارت رقیب تیم ملی ایران برای جام جهانی 2018

استارت رقیب تیم ملی ایران برای جام جهانی 2018

» سرویس: ورزشي - جهان ورزش
کد خبر: 94013112433
دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲



سرمربی تیم ملی ژاپن اعلام کرد می‌خواهد این تیم را به تیمی ترسناک در فوتبال آسیا تبدیل کند. او همچنین عنوان کرد برای حضور موفقیت آمیز در جام جهانی روسیه یک روز هم از دست نخواهد داد.
به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال ژاپن پس از جام ملت‌های آسیا که نتایج ضعیفی برای مدافع عنوان قهرمانی در پی داشت، وحید هلیل هودزیچ را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد تا سرمربی بوسنیایی الجزایر در جام جهانی برزیل سکاندار هدایت سامورایی‌ها باشد.
وحید هلیل هودزیچ در نشستی مطبوعاتی از عزم بالای تیمش برای موفقیت در راه جام جهانی سخن گفت و ادامه داد: می‌دانم نتایجی که ژاپن در جام ملت‌ها گرفته اصلا رضایت بخش نبوده و ما باید هر طور شده با تلاش زیاد این نتیجه را جبران کنیم. من تازه هدایت تیم را بر عهده گرفتم و در روزهای گذشته با بازیکنان آشنا شدم. برای حضور در روسیه استارت زدیم و نمی‌خواهیم یک روز را هم از دست بدهیم. تنها با تلاش زیاد و کار زیاد است که به موفقیت می‌رسیم. من اینجا برای تضمین موفقیت و قول دادن نیامده‌ام. تنها این قول را می‌دهم که تلاش زیادی کنیم و وقتی شما روی هدفتان مصمم باشید و تلاش کنید حتما به موفقیت هم می‌رسید.

هلیل هودزیچ ادامه داد: می‌خواهم تیمی در ژاپن داشته باشم که همه تیم‌ها از رویارویی با آن بترسند. دوست دارم تیمم فوتبال جسوری بازی کند و برای رسیدن به این هدف کمی زمان می‌خواهم. در حال حاضر تنها به اولین بازی با سنگاپور فکر می‌کنم. در طول چند روز گذشته بازی‌های 5 – 6 ماه اخیر این تیم را بررسی کردم و می‌خواهم با قدرت راهمان را برای جام جهانی آغاز کنیم.
ژاپن در اولین دیدار خود در انتخابی جام ملت‌های آسیا باید برابر سنگاپور به میدان برود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
داستان فوتبال ایران و کی‌روش؛ چه کسی اول چشمک زد؟

داستان فوتبال ایران و کی‌روش؛ چه کسی اول چشمک زد؟

[h=2]گزارش سایت اسپورت 360 از تیم ملی ایران
[/h]
» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 94020905071
چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳





"او می‌رود. او می ماند. رفت. برگشت. داستان سینوسی کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران در نهایت با ماندن این مربی پرتغالی به عنوان سرمربی ایران به پایان رسید." این شروع گزارش سایت اسپورت 360 است؛ گزارشی که نشان می دهد تمامی اتفاقات فوتبال ایران به صورت دقیق زیر ذره بین رسانه هاست.
به گزارش ایسنا، سایت اسپورت 360 در این گزارش می نویسد: داستان حضور کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران در نهایت به پایان رسید و این مربی به عنوان سرمربی در انتخابی جام جهانی روسیه هدایت ایران را بر عهده خواهد داشت. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران پس از مدت‌ها با این مربی پرتغالی به توافق رسیده است. البته هنوز مشخص نشده چقدر برای بسته شدن این قرارداد تخم‌مرغ‌ها، مرغ شدند ولی به نظر می‌رسد دیگر این داستان تکراری تمام شده است چرا که هم کی‌روش و هم فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه ای با نگاه مثبت‌اندیشانه به رقابت‌های پیش روی پرداختند.
البته این را باید در نظر گرفت که از ابتدا هم همین داستان قرار بود رخ دهد و پس از جام جهانی برزیل تصمیم گرفته شد تا این مربی در جام جهانی روسیه هدایت ایران را بر عهده داشته باشد.
شاید پروژه برکناری کارلوس کی‌روش پس از جام ملت‌های آسیا شروع شده باشد. حذف جنجالی ایران در این جام به دست تیم ملی عراق زمزمه هایی مبنی بر برکناری این مربی پرتغالی را بر سر زبان‌ها انداخت. کی‌روش پس از این جام به دلایلی به علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: "دورانش در تیم ملی ایران تمام شده است و می خواهد از سمتش کنار برود" ولی او می خواست تا از سمتش برکنار شود و استعفا ندهد تا تمام پولش را از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کند. در همان زمان‌ محبوبیت این مربی پرتغالی در رسانه‌های ایران و نظرات اجتماعی مردم در بالاترین حد خود بود.
فشار روی فدراسیون فوتبال ایران شروع شد. فوتبال ایران در این فکر بود که برای اولین بار در تاریخ فوتبالی خود در دو جام جهانی پیاپی حضور داشته باشد و آنها به همین منظور کی‌روش را بهترین گزینه برای رساندن ایران به این هدف می دانستند.
سناریویی مشابه به این پس از جام جهانی برزیل نیز رخ داد و این بار کی‌روش مصرانه خواستار ادامه کار با فدراسیون فوتبال ایران بود. در آن زمان مردم، فدراسیون فوتبال ایران را مجبور کردند تا هر طور شده قرارداد این مربی را تمدید کند. همان روزها این زمزمه شنیده شد که کی‌روش پیشنهاد مربیگری در تیم ملی کره‌جنوبی را رد کرده است. داستان از اینجا جالبتر شد که یک اهرم سوم نیز به این بازی اضافه شد و آن هم وزارت ورزش بود که نقش اساسی در حضور این مربی پرتغالی در ایران داشت چرا که قرارداد این مربی پرتغالی را وزارت ورزش فراهم کرده بود. مبلغ قرارداد این مربی پرتغالی نیز چشمگیر است. چیزی حدود 2 میلیون دلار در سال.
وزارت ورزش پس از جام جهانی قصد داشت تا هدایت ایران را به یک مربی ایرانی بدهد تا شاید از لحاظ مالی کمی سود کند. آنها کی‌روش را یک مربی متوسط عنوان و اعلام کردند می توانند در آینده شرایط بهتری را برای فوتبال ایران رقم بزنند. کی‌روش با تمدید قرارداد با تیم ملی ایران یک رکورد را در فوتبال ایران بدست آورد و آن هم این بود که او توانست به رکورد بیشترین حضور در تیم ملی ایران به عنوان مربی برسد. هیچ مربی نتوانسته بود تا اندازه کی‌روش در تیم ملی ایران دوام بیاورد. در صورتی که این مربی پرتغالی به 3 برد دیگر در تیم ملی ایران دست یابد می تواند موفق‌ترین مربی فوتبال ایران نیز باشد.
در فوریه 2015 منابع نزدیک به کی‌روش گفتند که این مربی خواستار قطع همکاری با فدراسیون فوتبال ایران شده است و این مربی روی تصمیم خود مصمم است تا تیم ملی ایران را ترک کند. مشکلات زیادی در دوره اول حضور این مربی قبل از جام جهانی وجود داشت که یکی از این مشکلات نداشتن بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ دنیا بود.
کی روش عنوان کرد قولهای زیادی از زمان حضور من در فوتبال ایران شکسته شد. پس از آن یکی از اعضای فدراسیون فوتبال ایران به این مربی پرتغالی توهین کرد. صحبت‌های زیادی درباره حضور این مربی در جام ملت‌ها مطرح شد و این خبر عنوان شده بود که ایران بدون این مربی هم همین نتایج را در جام ملت‌ها می گرفت.
مسئله حضور سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در تیم المپیک ایران به موضوع جدی برای این مربی تبدیل شد و نزدیک بود که فدراسیون و کی‌روش با هم قطع همکاری کنند. این دو بازیکن جوان به همین دلیل دو بازی سوئد و شیلی را از دست دادند و برخلاف نظر کی‌روش در تیم ملی المپیک ایران حضور پیدا کردند.
رسانه ها پس از بازی تیم ملی ایران برابر سوئد از قطع همکاری و خداحافظی این مربی پرتغالی با تیم ملی ایران خبر دادند و به نظر انگار همه چیز تمام شده بود. پیروزی ایران برابر شیلی یکی از تیم‌های خوب دنیا در این جام خیلی به سود این مرد پرتغالی شد. فوتبال مبتنی بر ضدحمله ایران که از زمان حضور این مربی در تیم ملی ایران اجرایی شده بود در بازی برابر شیلی به بهترین شکل اجرا شد تا تیم ملی ایران نتیجه خوبی بگیرد.

کارلوس کی روش پس از بازی برابر سوئد در نشست خبری خود نیز فشارهای بیرونی و اختلاف نظر را دلیلی بر جدایی خود از تیم ملی ایران عنوان کرد. او صراحتا از فشارهای بیرونی در جریان مذاکرات خود با فدراسیون فوتبال ایران خبر داد. همه چیز مشخص شده بود و به نظر رسید دیگر شاهد حضور این مربی در تیم ملی ایران نخواهیم بود. مشخص بود اگر این مربی پرتغالی از سمت خود استعفا کند خیلی زود از طرف فدراسیون فوتبال ایران قبول خواهد شد.
در طول این مدت بازیکنان به حمایت از مربی خود پرداختند. حتی بازیکنانی که خیلی در تیم ملی ایران بازی نمی‌کنند نیز به حمایت ازکی‌روش پرداختند و عنوان کردند در صورت رفتن این مربی فوتبال ایران نابود می‌شود. البته که این صحبت‌ها کاملا اغراق بود. البته هیچکس هم نمی تواند پیشرفتهای تیم ملی ایران را از لحاظ تاکتیکی و ذهنی با این مربی رد کند.
بیاییم فراموش نکنیم که این تیم ملی ایران کم‌استعدادترین و مسن ترین تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر است.

پس از تمدید قرارداد این مربی با ایران خبرهای خوبی مطرح و عنوان شد تیم ملی ایران بیش از قبل بازی دوستانه خواهد داشت و با تیم‌های بزرگی دیدار خواهد کرد و علاوه بر آن حمایت‌های بیشتری نسبت به دوره قبل از تیم ملی ایران به عمل خواهد آمد.
منابع نزدیک به این مربی پرتغالی قبل از بازی ایران و سوئد به خبرنگار اسپورت 360 گفتند که این مربی از شرایطش در فوتبال ایران راضی نیست و قرار است تیم ملی را ترک کند.
کی روش باید تیم ملی ایران را به جام جهانی روسیه برساند و بازی به مراتب "نترسی" را در این جام ارائه کند و البته یک وظیفه دیگر دارد و آن هم جوان کردن تیم ملی ایران است که خطرناک به نظر می‌رسد. اگر این مربی در رسیدن به این اهداف موفق باشد، این مربی پرتغالی می‌تواند چند مدت بعد در جام ملت‌های امارات نیز با تیم خوب آن زمان ایران قهرمانی را تجربه کند.
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مسخره بازیه بخدا

بره یا بمونه همه رو گذاشتن سر کار
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وزیر ورزش مخالفت با کی روش را علنی کرد

وزیر ورزش مخالفت با کی روش را علنی کرد

چرا باید اجازه دهیم بیگانگان برای ما تعیین تکلیف کنند؟ .......کار ما به جایی رسیده که یک بیگانه مردم و ورزش ما را تحقیر می‌کند. ما کارفرما هستیم و او کارمند اما او ورزش را تحقیر می‌کند. اینها مورد قبول من و هیچکس نیست و بعد از جام‌جهانی گفتم نسبت به نتایج قبلی چه پیشرفتی داشته است و کاری به عملکرد نداشتم. از حاج‌رضایی گله دارم یکسری آدم‌ها هستند که از آن جریان بیگانه حمایت می‌کنند. این نوع رفتار هم نوعی پوپولیست است.....ما در حال حاضر لمپن‌های وارداتی داریم! البته فقط قیافه آدم‌ها با هم فرق می‌کند. یک نفر یقه‌اش را باز می‌گذارد و یک نفر هم مثل من یقه‌اش را می‌بندد و شاید هم یک نفر کراوات بزند. هرچند که من اسمی از کسی نمی‌برم تا دوباره نگویند وزیر ورزش چنین و چنان. من به عنوان یک شهروند می‌گویم که فوتبال به قهقرا می‌رود

محمود گودرزی در جلسه ای که امروز در محل وزارتخانه و با حضور اهالی فوتبال برگزار شد، در یک سخنرانی طولانی حرف هایی علیه شرایط فعلی فوتبال ایران به زبان آورد و مثل همیشه نکات منفی حضور کارلوس کی‌روش در ایران را برجسته کرد. این در حالی است که وزارت ورزش در موضوع تمدید قرارداد با کی‌روش نماینده ای داشت و حرف های آن نماینده کاملا در حمایت از سرمربی تیم‌ملی بود. با حرف های جدید گودرزی مشخص می‌ شود که وی دل خوشی از ادامه کار کی‌روش در ایران ندارد.

حاج رضایی و حمایتش از کی‌روش
وزیر ورزش از جایی شروع به انتقاد کرد که امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال به انتقاد از شرایط فوتبال پرداخت و وقتی وزیر میکروفن را گرفت، به خود حاج رضایی تذکر داد که بجای حمایت از مربیان ایرانی از یک خارجی حمایت کرده است. وقتی حاج رضایی جواب داد: من علیه لمپنیسم به حمایت از کی‌روش برخاستم، وزیر هم پاسخ داد: نباید برای مقابله با یک ماجرا اجازه بدهید از برخی رفتارهای زشت حمایت شود.

من ضدفوتبال نیستم، ضدفسادم
گودرزی در بخش دیگری از صحبت هایش به انتقاد از حرف هایی که در فضای مجازی علیه او گفته می‌ شود، پرداخت و گفت: من ضدفوتبال نیستم. این حرفی است که در مورد من به زبان آوردند، من نه تنها ضدفوتبال نیستم بلکه کاملا هم علاقمند به فوتبالم و به عنوان یک شهروند اگر حرفی هم می‌ زنم، این اجازه را دارم. او گفت: یک بار دیگر می‌ گویم به عنوان یک شهروند این سوال را مطرح کردم دو شکست و یک تساوی تیم ملی در جام جهانی با دو شکست و یک تساوی در جام های قبلی چه تفاوتی داشت. آیا من به عنوان یک شهروند حق پرسیدن این سوال را ندارم؟

فدراسیون گزارش مالی نمی‌ دهد
وزیر ورزش در بخشی از حرف هایش پیکان حمله را متوجه فدراسیون فوتبال کرد و گفت: از یک سال ونیم قبل تلاش کرده ایم در فدراسیون ها از جمله فدراسیون فوتبال گزارش مالی شفاف بگیریم اما هنوز موفق به این کار نشده ایم.می خواهیم این مسایل از طریق ورزشی حل شود نه اینکه کار به دادگاه کشیده شود. شرایط فوتبال کشور به گونه ای است که حتی اگر مربیان نیز تولیداتی داشته باشند ، این تولید ازبین می رود . بسیاری از بازیکنان تا زمان رسیدن به سن جوانی از نظر اخلاقی و فنی شرایط خوبی دارند اما به محض ورود به دنیای حرفه ای شرایط متفاوت پیدا می کنند هرزمان پول یک جا جمع شود همین شرایط به وجود می آید.

هیچ حقی برای حاکمیت در نظر گرفته نشده
اما یک قسمت مهم از حرف های وزیر ورزش به موضوع تدوین اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال اختصاص داشت که ظاهرا وزارتخانه با تدوین آن قصد دارد دخالت بیشتری در حوزه فوتبال داشته باشد. وزیر با حرف هایش این گزاره را تایید کرد و گفت: هم اکنون در فوتبال هیچ حقی برای حاکمیت در نظر گرفته نشده تا به عنوان ناظر نارسایی ها را حل کند و هر زمان به قصد ورود به این مسایل را داشته ایم موضوع دخالت دولت در فوتبال را مطرح کرده اند.

اسدی را هضم کردند!
همچنین گودرزی در حرف هایش در این جلسه روی این موضوع که علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون مهره منصوب این وزارتخانه است صحه گذاشت. او در حرف های خود در حمایت از اسدی که در موضوع برخورد با کی‌روش مورد انتقاد رسانه ها واقع شده گفت: اگر دولت به عنوان نماینده مردم و حاکمیت اجازه دخالت در فوتبال را نداشته باشد مدیریت ویروسی گسترده تر می شود و کسانی مانند علیرضا اسدی هم در این مدیریت هضم وجزم می شوند.

از بیرون می‌ آیند و رئیس شما می‌ شوند
گودرزی که به نمایندگی از وزارت ورزش و جوانان میزبانی مراسم تجلیل از معلمان ورزش را برعهده داشت، در گوشه دیگری از حرف هایش اعلام کرد؛ اگر ما تلاش کنیم تا برای فوتبال یک هدف مشخص تعریف کنیم و دست در دست هم برای تحققش تلاش کنیم آن وقت است که کار مثبت انجام داده ایم. گودرزی درباره حضور پیشکسوتان و اهالی فوتبال در این مراسم گفت: این فوتبال برای شماست، بین شما آدم های زیادی هستند که لیاقت مدیریت و حاکمیت بر فوتبال را دارند. وقتی شما نباشید، وقتی شما حضور نداشته باشید، آن وقت است که از بیرون می‌ آیند و بر شما حاکمیت می‌ کند. آدم هایی که سرجایشان قرار نگرفته اند.

می خواهیم برای فوتبال اساسنامه بنویسیم
بخش دیگری از حرف های گودرزی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال چنین است:این موضوع که دولت در فوتبال دخالت نکند در فوتبال ما جواب نمی دهد اما متاسفانه خیلی ها که شامل برخی از افراد حاضر دراین جلسه می شوند هم راضی هستند که این شرایط ادامه داشته باشد اما دولت برای حل آن دخالت نکند. انگار دولت نا محرم است چه اشکالی دارد ما به عنوان نماینده شما برای فدراسیون فوتبال اساسنامه بنویسیم. نهادهای بین المللی از کشور ما فقط یک رای می خواهند و پست هایی هم توزیع می کنند که راضی باشیم.

کی روش یک لمپن وارداتی!
یک قسمت عجیب از حرف های وزیر هم جمله مستقیمی بود که خطاب کی روش به زبان آورد.به عقیده وزیر سرمربی تیم ملی اگرچه ظاهر خوبی دارد اما در باطن چنین نیست. او گفت:ما در حال حاضر لمپن‌های وارداتی داریم! البته فقط قیافه آدم‌ها با هم فرق می‌کند. یک نفر یقه‌اش را باز می‌گذارد و یک نفر هم مثل من یقه‌اش را می‌بندد و شاید هم یک نفر کراوات بزند. هرچند که من اسمی از کسی نمی‌برم تا دوباره نگویند وزیر ورزش چنین و چنان. من به عنوان یک شهروند می‌گویم که فوتبال به قهقرا می‌رود.


[h=3]کنایه مجدد وزیر ورزش به کی‌روش | ورزش 3[/h]
 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من به عنوان یک شهروند می گویم که فوتبال با محمد مایلی کهن به دوران اوج خود برمی گردد.
 

Similar threads

بالا