اجرای طرح تفکيک اينترنت پاک از ناپاک به شکل گشترده در کشور

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
جام جم آنلاين: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه درصد بالايي از استفاده هايي که از اينترنت در کشور مي شود ، استفاده هاي مناسب و درست است از اجرايي کردن ايده تفکيک اينترنت پاک و ناپاک در کشور خبر داد و گفت: اين ايده ابتدا در کشور اجرايي مي شود.

رضا تقي پور در گفت و گو با مهر درباره ميزان استفاده صحيح از اينترنت و برنامه هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي کاربردي کردن فضاي اينترنت پاک در کشور اظهار داشت: اطلاعات دقيقي از ميزان استفاده پاک و يا ناپاک از فضاي اينترنت نمي توان ارائه داد اما در مقايسه با آمارهاي ديگر کشورها و برخلاف آنچه تصور مي شود درصد بالايي از استفاده هايي که در کشور ما از اينترنت صورت مي گيرد استفاده هاي مناسب و درستي است.
وي با بيان اينکه اطلاعاتي که در گذشته در مورد استفاده صحيح از اينترنت در کشور ارائه مي شود بيشتر برپايه برآوردي و حدس و گمان بود، تاکيد کرد: آنچه که در حال حاضر وجود دارد نشان مي دهد که فضاي استفاده از اينترنت در کشور فضاي پاکي است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به برنامه هاي اين وزارتخانه براي کمک به افزايش استفاده صحيح از اينترنت در کشور گفت: ايده اي در اين باره مطرح شده که ابتدا در کشور اجرايي مي شود و در گام هاي بعدي اين را در دنيا هم مطرح خواهيم کرد.

تقي پور از تفکيک اينترنت پاک و ناپاک در کشور خبر داد و افزود: با اجراي اين ايده اينترنت در کشور ما اينترنت پاک خواهد بود و آن بخش از اينترنت که بعضا براي کسب و کارهاي کثيف و غيراخلاقي بکار مي رود کلا در کشور منتفي خواهد شد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مورد اعمال *****ينگ براي برخي سايت ها ، گفت: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در مقوله *****ينگ نقشي ندارد.

وي با بيان اينکه در زمينه *****ينگ کارگروهي که وظيفه اش تشخيص جرايم رايانه اي است تصميم مي گيرد اضافه کرد: وزارت ارتباطات اساسا هيچ دخالتي در مورد محتواي *****ينگ سايتهاي اينترنتي ندارد.

تقي پور گفت: تشخيص اينکه سايتي مسدود شود و يا دسترسي به آن محدود شود با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيست.
 

Similar threads

بالا