اثر پرنسسی!

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز

اثر پرنسسی چیست؟ (قسمت اول)

حتما دلتان می خواهد بدانید اثر پرنسسی اصلا چیست؟ چرا این نام فریبنده را دارد.

بیایید برویم به دوران کودکی. کارتونهای مورد علاقه دختران را نام ببرید : سیندرلا..سفید برفی…زیبای خفته…و….
چه چیزی در این داستانها مشترک است؟

اگر دقت کنید در هر سه این داستانها و داستانهای مشابه ماجرا بر سر دختری زیبا رو و مورد ستم است که در انتها شاهزاده ای سوار بر اسب سفید می آید و وی را نجات می دهد و به قصر آرزو ها می برد و تا پایان عمر باهم به خوبی و خوشی زندگی می کنند.
خب شاید بگویید که چی؟! خودمان این قصه ها را از بس دیده ایم حفظ هستیم. اما ماجرا از همین نقطه آغاز می گردد. مایه تأسف است اما باید بگویم همین داستانها باعث بزرگترین نقطه ضعف شخصیتی در دختران می شود که تا پایان عمر ممکن است اثر مخرب آن باقی بماند و موجب شکست ها و مشکلات بیشمار شود. البته اثر پرنسسی فقط توسط کارتون و کتاب قصه ساخته نمی شود...

سازنده اثر پرنسسی فرهنگ نادرستی است که به عمد هم آن را رواج می دهند.

بهتر است برویم و این مشکل را ریشه یابی کنیم.

در پزشکی قبل از درمان یک بیماری پزشک باید آناتومی و فیزیولوژی اندام بیمار و پاتولوژی(آسیب شناسی) بیماری را خوب بداند.

چون ترک عادت موجب مرض است و بهاربانو نیز ۱۰ سالی درس پزشکی خوانده و ۱۰ سال هم هست در سمت پزشک مشغول انجام وظیفه است سعی می کند این مشکل را هم از دید آسیب شناسانه مورد بررسی قرار دهد.

اثر پرنسسی به دخترها چه چیزی را نشان می دهد؟؟
؛

بر طبق این داستانها و داستانهای مشابه یک دختر یاد می گیرد که تنها چیزی که برای نجات از مشکلات و رسیدن به خوشبختی لازم دارد این است که مورد توجه یک مرد (شاهزاده سوار بر اسب سفید) قرار بگیرد و همسر وی شود تا بتواند تا پایان عمر به شادی و نیک بختی زندگی کند و به قول معروف سپید بخت شود!

البته تنها سفید برفی و سیندرلا در این میان مقصر نیستند! فرهنگ غالب نیز همین را به دختران آموزش می دهد. از وقتی دختر ما دست چپ و راست خودش را می شناسد مدام می شنود که “انشاالله عروسی ات بشود” و این فکر در ذهنش تداعی می شود که وظیفه ای در دنیا ندارد جز اینکه بتواند شوهری مناسب پیدا کند.

این فرهنگ تنها در مردم کوچه و بازاری رواج ندارد. عالم مد…عالم زیبایی…عالم سینما و سوپر استارها…خلاصه همه و همه دست به دست هم می دهند که این فکر و فرهنگ را ترویج کنند که یک دختر وظیفه ای بجز آنکه زیبا و دلفریب باشد تا بتواند دل مردی را بدست بیاورد ندارد.
اخیرا مدل های مدرن هم وارد بازار شده اند. در اینترنت و شبکه های مجازی دوره های مختلف “چگونه زنی جذاب باشیم؟”….”چگونه شوهر بیابیم؟”…و….هزاران مورد مشابه به چشم می خورد. البته این موضوع چون به دغدغه فکری دختران تبدیل شده بازار داغی هم دارد و به طبع افراد زیادی هم محصولات مناسب این نیاز را تولید می کنند و به سود دست می یابند.

اما آیا حقیقت زندگی این است؟؟ آیا با زیبایی و جذابی و سپس جذب مرد دلخواه و ازدواج مشکلات یک دختر حل می شود؟؟
آیا ازدواج آخر خط است؟؟ نهایت خوشبختی است؟؟؟ آیا اگر دختران ما اصول زیبایی و دلبری را بدانند و ازدواج هم بکنند این ازدواج خوشبختی آنها و مردشان را تأمین خواهد کرد؟؟

اگر چنین است چرا اینهمه در صد طلاق و نارضایتی زوجین و آمار خیانت زناشویی بالاست؟؟
چرا اینهمه میزان افسردگی و عدم رضایت از زندگی در مردان و زنان بالا می باشد؟

شاید بگویید قبلا هم تا بوده همین بوده و نقش دختران ازدواج بوده در نهایت….اما اگر چنین بود دختران زیبایی که ازدواج می کردند باید بسیار خوشبخت می بودند.
پس مشکل چیست و کجاست؟؟

تأثیرات منفی اثر پرنسسی:

شاید تا اینجای مطلب را که خواندید با خودتان فکر کنید بهاربانو هم مخالف ازدواج کردن دخترهاست و هم با زیبایی زنان و دختران بیگانه و دشمن است.
در صورتی که اینطور نیست. من بر عکس هم موافق ازدواج موفق و عاشقانه هستم و هم آراستگی و زیبایی را برای بانوان لازم و ضروی می دانم. اما هیچکدام اینها ربطی به اثر یا سندرم پرنسسی ندارد.

بهتر است اثر پرنسسی را باهم بیشتر تحلیل کنیم……..پس منتظر مطالب روزهای بعد ما باشید…………



*دوستدار شما: بهار بانو* : اثر پرنسسی
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
من دقیقا منظور شما رو متوجه نشدم....الان سفیدبخت شدن آرزوی بدیه؟.یه جا هم فرمودین با آراستگی و ازدواج مخالفتی ندارین.......خوب الان مشکل چیه پس؟


ببین عزیزم اول اینکه خانما و در کل جنس مونث به لحاظ شخصیتی و ذاتی به دنبال امنیت هستن الان شما جامعه رو ببین.......اگر موقعیت برا ازدواج یه دختر فراهم باشه و واقعا خوشبخت بشه نمیگم 100 درصد ولی درصد بسیار بالایی حاضرن برا داشتن اون زندگی موفق از خیلی از چیزا مثل کار و درس بگذرن چون کلا مسئولیت پول دراوردن تو جامعه امروزی گردن مرده حالا خانما هم اگر کار کنن ایرادی نداره ولی اجباری در این میان نیست..........حالا اگر یه خانومی ازدواج کرد به شدت دنبال امنیت مالی و عاطفی میگرده تا تامین بشه و این جزو خصوصیات ذاتی خانوماست


دوم......مسئله آراستگی هم واسه خانوما هم آقایون مطرحه ولی خانما رو بیشتر درگیر میکنه (با آقایان دختر نما کاری ندارم ) چون اسباب آراستگی ذاتا از اول بشر اکثرا برا خانما بود مثل زیورالات و وسایل ارایشی و لباسهای زلم زیمبودار! و هیچ خانومی نیست که در شرایط نرمال روانی باشه و از زیباتر شدن بدش بیاد پس اینم جزو خصوصیات ذاتی خانوماست


حالا خیلی طبیعیه که از اول بشر تلفیق این دوتا یعنی احساس امنیت و آراستگی تو ذهن خانوما باشه و قصه ها هم بیان این دوتا مطلبو مدنظر بگیرن....... حالا یه خورده هم برا جذاب تر شدن قصه قصر و شاهزاده و خوشبختی هم اضافه شده......... قاعدتا هیچ دختری از قصه های تکراری روزمره خوشش نمیاد یه جذابیت هایی هم باید باشه دیگه........بازم میگم چه جریان مخوف مافیایی خانه خراب کن تحت این قصه ها نهفته من نمیفهمم:confused:
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام عزیزم. من این مطلب رو ننوشتم ولی باهاش موافقم. آدرس وبلاگ رو پایین گذاشتم. صاحب وبلاگ گویا یه خانم دکتر هستن... کانال تلگرام هم دارن...
ایشون که خودش گفته هم این مطلب ادامه داره و در آینده بیشتر توضیح خواهند داد، هم اینکه منظورشون این نیست ازدواج یا آراسته بودن بده...

صبر کن الان قسمت دوم رو هم میذارم....کم کم پی میبریم قضایا از چه قراراه...

خودمون هم میتونیم نظرات خودمون رو بیان کنیم...

من هم نظرم اینه لازم نیست برای بچه های معصوم همش از ازدواج حرف زد!....آموزش های بهتر و ضروری تری هم هست...

بنظر شما الان وضع غالب فرهنگی و فکری جوامع درچه حدیه؟
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
لازم نیست همیشه پرنسس باشی!

لازم نیست همیشه پرنسس باشی!

مطلب یکی دو تا غلط املایی (یا تایپی) داشت که تصحیح شد.
:

نمی دانم چه کسی اولین بار این موضوع را در ذهن خانمها جا انداخت که برای مقبول بودن باید همیشه اولین و بهترین باشند؟!


این مسابقه دوی اول بودن کی و کجا آغاز شد را دقیقا نمی دانم…ولی فکر می کنم ریشه در فرهنگ مردسالار دارد. ریشه اش بر می گردد به اینکه زن فکر می کند تنها هنرش در زندگی این است که کسی را به اصطلاح تور کند و از طریق وی گذران زندگی کند.
در دنیای امروز شاید هنوز این طرز تفکر کاربرد داشته باشد اما اگر بخواهی زنی توانمند و مستقل باشی دیگر به کار تو نمی آید.


فشار زیادی روی زن ها و دختران هست که همیشه از آنها انتظار می رود بهترین و زیباترین باشند - انگار یک مسابقه بزرگ بر پاست که بهترین لباسهایی که به بازار می آید را بخریم و طبق آخرین مدل خودمان را آرایش کنیم. هر چیزی که در بازار می آید ما باید آخرین ورژن آن را تهیه کنیم وگرنه از قافله عقب می مانیم و انگار چیزی را از دست داده ایم.


زیبایی خوب است. خیلی هم خوب است….و من خودم بخشهایی از این سایت را به زیبایی اختصاص داده ام. اما زیبایی ای که منطقی و معقول باشد… اینکه همه فکر و ذکر یک خانوم فقط رسیدن به سر و وضعش باشد واقعا عقلانی نیست. هر چیزی حد و حدودی دارد.


مثلا اگر کسی بینی کج یا مشکل داری دارد..خب چه ایرادی دارد….عمل کند.اما اینکه بینی ات را عمل کنی یا گونه ات را پروتز کنی که بشوی شبیه فلان هنرپیشه واقعا مسخره است.



مایه شرمساری است که خانمها تمام وقت و اوقات خودشان را صرف دانستن آخرین مد مو و لباس کنند و همیشه از این آرایشگاه به آن آرایشگاه و از این سالن مد به آن سالن مد بروند اما تعداد کتابهایی که خوانده اند حتی به تعداد انگشتهای دستشان هم نرسد.


متأسفانه در جمع های زنانه صحبت ها اکثرا بر سر مد و لباس یا نهایتا آخرین دستور آشپزی دور می زند. حتی خانمهای تحصیلکرده هم سراغ کلاسهای چگونه شوهر دلخواه خود را بیابید می روند…

اما اگر بحث بشود که مثلا فلان نقاش معروف را می شناسید؟ آیا فلان کتاب جدید فلان نویسنده را خوانده اید یا اینکه فلان خبر بین المللی را دارید همیشه همدیگر را نگاه می کنند…تازه اگر کسی که سوأل می پرسد یک خانوم باشد که با نگاه عاقل اندر سفیه به وی نظر می افکنند. ...

(البته من خودم -استارتر- اینجا اینو اضافه میکنم که منظور این نیست که همه اینطور هستند...شاید بسته به جوامع خاص فرق میکنه) ------ و راجع به مطالعه هم که اشاره کردند، من خودم چند کلیپ دیدم (البته بگم هم ورژن های ایرانیش موجود هست و هم ورژن خارجیش ... نه که فقط معضل ایران باشه!) که افراد مصاحبه شونده واقعا اطلاعات افتضاحی داشتند!...خب چرا باید اینطوری باشه؟.


... چرا اینجا مسابقه دوی اول شدن برگزار نمی کنید؟؟ چرا اینجا سعی نمی کنید اول و برترین باشید؟؟…ایرادی دارد که در مطالعه و علم و معرفت برترین باشید؟؟ ایرادی دارد دانش و معلومات عمومی شما اول باشد؟؟


این افسانه کهنه را رها کنید که زن باید همیشه آراسته باشد. آراستگی خوب است. اما هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. رسیدن به سر و وضع هم حدی دارد. انقدری که وقت می گذاری تا به سر و صورت خودت برسی آیا به روح خودت هم غذا می رسانی؟؟ آیا دانش خودت را هم بالا می بری؟؟؟


این داستان پرنسس را رها کن!
مطمئن باش دوره پرنس ها و پرنسس ها سپری شده….دیگر حتی در داستانهای والت دیزنی هم خود شاهزاده خانوم است که باید دست به کار شود و زندگی اش را تغییر دهد…وگرنه دیگر هیچ پرنسی برای بیدار کردن زیبای خفته از خواب ناز سر نخواهد رسید!.




{و بازهم نظر خودم...؛ بنظر نمیاد منظور نویسنده این باشه که ازدواجِ درست امنیت دهنده و رشد دهنده نیست!....... بلکه بحث سر اینه که اهداف و فعالیت ها و آمال و آرزوی افراد نباید به یک موضع ختم بشه ... اون هم موضوعات کم ارزش که گاهی از حد هم فراتر میرن! - وقتی فکر پخته باشه، حرف و عمل هم در اون راستاست. اما اگر چیزی در چنته نداشته باشه آدم (چه زن چه مرد...) خودبخود انسان مفیدی هم نخواهد بود}.
شاید باشن افرادی که بخاطر اینکه ذهنشون در حد یک بچه کوچیک هم رشد نداره، و یا وجدان و عملشون انسانی و خدایی نیست، حاضر باشن برای خیلی از مسائل پیش پا افتاده، خیلی کارهای ناپسند کنن...
مثلاً و به فرض مثال به درجه حسادت برسن! که از نظر من حسادت یکی از زشت ترین و خانمان براندازترین خصلتها هست.
و بیشتر هم برای خود فرد حسود هست که ضرر دنیا و آخرت رو در پی داره....

در حالی که اگر آدمی، آدمیت رو پیشه خودش کنه، بسیاری از رفتاروکردارش متعادل میشه (تعادلی که اسلام هم برای همه چی خیلی تاکید بر روی اون کرده).
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام عزیزم. من این مطلب رو ننوشتم ولی باهاش موافقم. آدرس وبلاگ رو پایین گذاشتم. صاحب وبلاگ گویا یه خانم دکتر هستن... کانال تلگرام هم دارن...
ایشون که خودش گفته هم این مطلب ادامه داره و در آینده بیشتر توضیح خواهند داد، هم اینکه منظورشون این نیست ازدواج یا آراسته بودن بده...

صبر کن الان قسمت دوم رو هم میذارم....کم کم پی میبریم قضایا از چه قراراه...

خودمون هم میتونیم نظرات خودمون رو بیان کنیم...

من هم نظرم اینه لازم نیست برای بچه های معصوم همش از ازدواج حرف زد!....آموزش های بهتر و ضروری تری هم هست...

بنظر شما الان وضع غالب فرهنگی و فکری جوامع درچه حدیه؟

ببین خانومی تو تمام قصه ها هم پسرا قهرمانن و شجاعت از خودشون نشون میدن.......خوب که چی بیایم بگیم جریان قهرمان سازی و اثر خانمان سوز شجاعت رو دارن بهش دامن میزنن؟؟؟!!!!
در ثانی این خانم دکتر داره در مورد چند تا از بهترین کارتون های عصر حرف میزنه و زیر سوال میبره.........این که میگه با بچه نباید در مورد ازدواج حرف زد درست.........ولی اکثر مخاطبین انیمیشن ها و کارتون های سینمایی بچه کوچوهای 3 ساله نیستن چون اصلا بچه حوصله ش نمیاد بشینه یه اثر 2 ساعته رو ببینه.......اگر هم دید از هیچ چی حالیش نمیشه الا اون جذابیت هاش که مثلا لباس خوشگل پوشیده یا مثلا تاج گذاشته! زیر سوال بردن این کارتون ها صرفا برای وبلاگ نویسی و مقاله نوشتن به نظرم چیزی جز مثل یه کلمه از مادر عروس یاد آدم نمیندازه! هرچند طرفدار کارتون نیستم ولی ایرادی هم توشون نمیبینم
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
منظور این نویسنده خانم دکتر ما اینه که یه سری خانومای افراطی ان که دست به هر کاری میزنن تا خودشونو جذاب کنن مثلا جراحی........این که درکنار چشم و دماغ زیبا یه کم هم به فکر انسانیت و تغذیه روح باشیم تفکر خوبیه ولی ربطش به چند تا اثر کارتونی یه کم سفسطه س.....
یه تجربه شخصی بگم در مورد همین استقلال........ من دقیقا از اون خانومایی بودم که میگفتم زن چه کم از مرد دارد؟!!!! رشته تحصیلی م برق، ورزش رزمی، تفکر استقلال ولی بعد ده سال به این نتیجه رسیدم: هرچی از روال طبیعیش خارج بشه مشکل ساز میشه، نمیگم استقلال و کار کردن و محیط خشن دیدن واسه خانوما بده نه ولی خیلی سخته بتونه دووم بیاره.......
خانوم لطیفه، باید خانومی کنه، برا استقلال باید یه کم مرد باشی و این خشنت میکنه من نتیجه خوبی از استقلال ده ساله م ندیدم.......
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببین خانومی تو تمام قصه ها هم پسرا قهرمانن و شجاعت از خودشون نشون میدن.......خوب که چی بیایم بگیم جریان قهرمان سازی و اثر خانمان سوز شجاعت رو دارن بهش دامن میزنن؟؟؟!!!!
در ثانی این خانم دکتر داره در مورد چند تا از بهترین کارتون های عصر حرف میزنه و زیر سوال میبره.........این که میگه با بچه نباید در مورد ازدواج حرف زد درست.........ولی اکثر مخاطبین انیمیشن ها و کارتون های سینمایی بچه کوچوهای 3 ساله نیستن چون اصلا بچه حوصله ش نمیاد بشینه یه اثر 2 ساعته رو ببینه.......اگر هم دید از هیچ چی حالیش نمیشه الا اون جذابیت هاش که مثلا لباس خوشگل پوشیده یا مثلا تاج گذاشته! زیر سوال بردن این کارتون ها صرفا برای وبلاگ نویسی و مقاله نوشتن به نظرم چیزی جز مثل یه کلمه از مادر عروس یاد آدم نمیندازه! هرچند طرفدار کارتون نیستم ولی ایرادی هم توشون نمیبینم


قهرمان که بد نیست!
اون کارتون ها هم به نوبه خودشون مسائل تربیتی و مهربونی و همکاری و اینها هم توشون دیده میشه....ولی اینکه همیشه انیمیشن ها به این سمت سوق داده بشه، و همش بحث ازدواج باشه....دختر در خطر و افسردگیه و یکهو یه مرد سوار بر اسب میاد و اون رو نجات میده یا بوسه بر زیبای خفته میزنه، اینها خیلی ناخودآگاه اثر تربیتی معکوس میذاره.....نمیذاره؟.
مثلاً شما کارتون پری دریایی رودیدین یا نه؟....اگر دیدین برا من تشریحش کنین که این داستان کلاً جریانش چی بود...
چطور رفتارهایی...چطور پوششی...چه داستانی داشت کلاً؟؟!.....
الان حتی کارتون تام و جری رو هم به گند کشیدن!.البته بعععضی قسمتهاش ....

بنظر نمیرسه اگر کارتون مثلا سیندلا توی سینما پخش بشه بزرگترها علاقه ای به دیدنش داشته باشن....من خودم به شخصه مثلا انیمیشن هایی مثل رنگو رو دوست دارم....و مطمئناً ایناست که میتونه طرفدار داشته باشه.
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
قهرمان که بد نیست!
اون کارتون ها هم به نوبه خودشون مسائل تربیتی و مهربونی و همکاری و اینها هم توشون دیده میشه....ولی اینکه همیشه انیمیشن ها به این سمت سوق داده بشه، و همش بحث ازدواج باشه....دختر در خطر و افسردگیه و یکهو یه مرد سوار بر اسب میاد و اون رو نجات میده یا بوسه بر زیبای خفته میزنه، اینها خیلی ناخودآگاه اثر تربیتی معکوس میذاره.....نمیذاره؟.
مثلاً شما کارتون پری دریایی رودیدین یا نه؟....اگر دیدین برا من تشریحش کنین که این داستان کلاً جریانش چی بود...
چطور رفتارهایی...چطور پوششی...چه داستانی داشت کلاً؟؟!.....
الان حتی کارتون تام و جری رو هم به گند کشیدن!.البته بعععضی قسمتهاش ....

بنظر نمیرسه اگر کارتون مثلا سیندلا توی سینما پخش بشه بزرگترها علاقه ای به دیدنش داشته باشن....من خودم به شخصه مثلا انیمیشن هایی مثل رنگو رو دوست دارم....و مطمئناً ایناست که میتونه طرفدار داشته باشه.

من پری دریایی رو ندیدم نظری نمیدم..............این قسمت که فرمودین بزرگترا علاقه ای به سیندرلا ندارن یه سرچ تو گوگل بزن ی اصلا حضوری از چند نفر بپرس قاعدتا به ندرت کسی رو پیدا میکنی که سیندرلا یا کارتون های مشابه رو ندیده باشه هرچند عرض کردم طرفدار کارتونا نیستم ولی طرفداران اونا قطعا کم نیستن.............و در مورد افسردگی و نجات توسط یه مرد! عزیزم کارتونه! قصه س! عرض کردم جذابیت قصه و کارتون به اینه که داستانش از روزمرگی ها متفاوت باشه! میدونی بیشتر از سیندرلا چی مشکل سازه؟؟؟؟ جریان سازی و خانمان سوزی تو کارتونایی مثل سیندرلا و سفیدبرفی نیست گلم.........اونا جمعا چندتا کارتون بیش نیستند.......... جریان سازی تو سریال های فوق مزخرف جم و فارسی وانه........... اینان که دارن ذره ذره خیانت و میارن تو خونواده ها و دارن قبحشو میریزن.........وگرنه دو سه تا کارتون که جزو آثار خیلی معروف دنیاست به اندازه این سریال های خانمان سوز تاثیر منفی نداره
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
از طرفی کاش تمام کارتون ها به ازدواج سوق بدن والا کار مقدسی میکنن! الان برو انیمیشن ها و سریال ها رو ببین! همش خیانت همش زندگی مجردی همش ازدواج به اصطلاح سپید!(که من اسمشو میذارم ازدواج سیاه یا ازدواج کثیف که نه تعهدی توش هست نه اعتباری به آینده ش)
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهیچ عنوان سفسطه نیست... این مسائلی که شما با اطمینان می گین ذاتیه در واقع بخش زیادیش ذاتی نیست و توسط محیط درونی شده
اینکه زن از استقلالش هم احساس شکست کنه به این دلیل نیست که ذاتا از استقلال متنفره بلکه به این خاطره که با واقعیت پیرامونش متفاوت میشه... زنی میشه که شبیه زنهای دیگه نیست! زنی که علاقه به استقلال داره باید از یه بخش از وجودش بگذره... یا عواطفش رو فدای استقلالش کنه یا استقلالش رو فدای عواطفش... و درهر دو صورت هم اسیب می بینه... چقدر زن هایی رو من دیدم که به نرم جامعه تن دادن و با یه ازدواج سنتی تا اخر عمرشون احساس بدبختی و تلف شدن کردن و چه بسیار هم برعکس این موضوع!
اثر پرنسسی یه بحث من دراوردی نیست، مطلب درموردش زیاده... مسلما قصه ها فرهنگ جوامع رو انعکاس می دن و بدرستی هم نشون میدن که توقعی که جامعه از زن داره زیبایی و سربزیر بودنه و زنهایی که در نقطه مقابل اینها هستن زنهایی ان که مدام به دیگران بدی می کنن و زشت و نفرت انگیزن... و نکته خیلی جالب اینه که همیشه زنهای بد در قصه ها هستن که فکر می کنن، نقشه می کشن و برای اهدافشون (که همیشه هم اهداف بد و شیطانی ان) طرح و تدبیر می کنن! زن زیبای مقابلشون کاری جز اطاعت و گریه درخفا نداره و به پاس همین زیبایی و توسری خور بودنش هم فرشته ای از عالم غیب به کمکش میاد و مردی از راه میرسه که نجاتش بده
این فرهنگ غالب جوامعه!
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله منم باهات موافقم راجع به بعضی سریال ها و برنامه های ماهواره و فلان ...
الان ما در سطح پایین تر و ابتدایی تر داریم این مسئله رو فعلا بررسی میکنیم....وگرنه مسلمه که پله پله همه چی بالاتر میره و یا بدتر میشه.
چرا نباید بچه ها توی عالم بچگیشون دنبال کنجکاوی ها و بازی های بچگانه خودشون باشن؟.
الان عروسک ها رو هم دارن مدل های ظاهری بد بهش میدن و در سطح بالاتر، برای بزرگترها، از روی همون عروسکها، آرایش و گریم مثلا خواننده هاشون رو هم تنظیم میکنن... یه عروسکهایی هست که بجای یه قیافه خوشگل و معصوم و زیبا، قیافه های وحشتناکی دارن...!...دقیقاً گریمی که از چندتا خواننده معروف هم میشه جدیداً شبیه اون عروسک هاست....
خودت هم لابد دیدی بعضی افرادی رو توی خیابون که انواع عمل ها، گریم ها و مدل ها رو به سر خودشون دراوردن و یه قیافه بشدت چندش و وحشتناک رو به خودشون گرفتن!. من نمیدونم اینها کجاش میتونه دلربا باشه؟!. من که یه دخترم حالم بد میشه! اصلاً میترسم نگاهشون کنم!.
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
از طرفی کاش تمام کارتون ها به ازدواج سوق بدن والا کار مقدسی میکنن! الان برو انیمیشن ها و سریال ها رو ببین! همش خیانت همش زندگی مجردی همش ازدواج به اصطلاح سپید!(که من اسمشو میذارم ازدواج سیاه یا ازدواج کثیف که نه تعهدی توش هست نه اعتباری به آینده ش)


کارتون ها کی گفته به ازدواج سوق میدن؟...
بله کاش ازدواج بود البته اونم در سنی که موقعش باشه نه بچه!... و چه نیاز به کارتون بچگانه؟!.
خب فیلم اجتماعی فرهنگی (بدون غرض و رفتارهای ناشایست!) نشون بدن!
کارتونها خیلی هاشم مطمئناً سانسور شدست..مثلا بجای دوستی دوبله میکنن ازدواج یا..
اصلا چرا پروسه ازدواجاشون این شکلیه؟؟!...پروسه رویایی یا .....چمیدونم...اسمشو چی بذارم؟!...!
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارتون ها کی گفته به ازدواج سوق میدن؟...
بله کاش ازدواج بود البته اونم در سنی که موقعش باشه نه بچه!... و چه نیاز به کارتون بچگانه؟!.
خب فیلم اجتماعی فرهنگی (بدون غرض و رفتارهای ناشایست!) نشون بدن!
کارتونها خیلی هاشم مطمئناً سانسور شدست..مثلا بجای دوستی دوبله میکنن ازدواج یا..
اصلا چرا پروسه ازدواجاشون این شکلیه؟؟!...پروسه رویایی یا .....چمیدونم...اسمشو چی بذارم؟!...!

خودتون فرمودین به سمت ازدواج سوق میدن! و فرمودین چرا باید به این سمت سوق بدن؟!!!
اتفاقا کار خوبی میکنن من مخالف نیستم........عرض کردم دوست عزیز منظور این خانم دکتر باربی سازیه اونم به شکل افراطی که همه با ایشون موافقن منم میگم باربی سازی افراطی جای نگرانی داره قبول...............ولی اون کارتونایی که شما اسم بردین من به واسطه زبان انگلیسی که میخوندم (یه زمانی کلاس بیرون میرفتم) همه رو زبان اصلی دیدم اونا هیچکدوم دوستی نبوده سانسور بوده ولی دوستی نبوده..........اصلا مشکل شما با این کارتونا چیه؟ خوب اصلا به فرض سانسور بکنن به فرض دوستی رو ازدواج ترجمه کنن به فرض تو ذهن بچه ازدواج رویایی بنشونن بازم ایرادی توش نیست که! اتفاقا تو اون کارتونا نکات اخلاقی خیلی خوبی گفته میشه!
بازم عرض میکنم مخاطب اون کارتون ها و انیمیشن ها همش بچه ها نیستند اتفاقا بزرگترا خیلیاشون عاشق انیمیشنن
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهیچ عنوان سفسطه نیست... این مسائلی که شما با اطمینان می گین ذاتیه در واقع بخش زیادیش ذاتی نیست و توسط محیط درونی شده
اینکه زن از استقلالش هم احساس شکست کنه به این دلیل نیست که ذاتا از استقلال متنفره بلکه به این خاطره که با واقعیت پیرامونش متفاوت میشه... زنی میشه که شبیه زنهای دیگه نیست! زنی که علاقه به استقلال داره باید از یه بخش از وجودش بگذره... یا عواطفش رو فدای استقلالش کنه یا استقلالش رو فدای عواطفش... و درهر دو صورت هم اسیب می بینه... چقدر زن هایی رو من دیدم که به نرم جامعه تن دادن و با یه ازدواج سنتی تا اخر عمرشون احساس بدبختی و تلف شدن کردن و چه بسیار هم برعکس این موضوع!
اثر پرنسسی یه بحث من دراوردی نیست، مطلب درموردش زیاده... مسلما قصه ها فرهنگ جوامع رو انعکاس می دن و بدرستی هم نشون میدن که توقعی که جامعه از زن داره زیبایی و سربزیر بودنه و زنهایی که در نقطه مقابل اینها هستن زنهایی ان که مدام به دیگران بدی می کنن و زشت و نفرت انگیزن... و نکته خیلی جالب اینه که همیشه زنهای بد در قصه ها هستن که فکر می کنن، نقشه می کشن و برای اهدافشون (که همیشه هم اهداف بد و شیطانی ان) طرح و تدبیر می کنن! زن زیبای مقابلشون کاری جز اطاعت و گریه درخفا نداره و به پاس همین زیبایی و توسری خور بودنش هم فرشته ای از عالم غیب به کمکش میاد و مردی از راه میرسه که نجاتش بده
این فرهنگ غالب جوامعه!

خودتون هم میفرمایین کسی که علاقه به استقلال داره باید از یه چیزایی بگذره، اون چیز ها دقیقا چی ان؟؟؟ مگر نه اینکه همون چیزا جزو ذات و فطرت زنانگی ان؟؟؟؟
استقلال اصلا بد نیست به شرطی که حاضر باشی از خیلی از چیز هات بگذری به خود اون خانم مونده که قبول کنه یا نه
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
خودتون فرمودین به سمت ازدواج سوق میدن! و فرمودین چرا باید به این سمت سوق بدن؟!!!
اتفاقا کار خوبی میکنن من مخالف نیستم........عرض کردم دوست عزیز منظور این خانم دکتر باربی سازیه اونم به شکل افراطی که همه با ایشون موافقن منم میگم باربی سازی افراطی جای نگرانی داره قبول...............ولی اون کارتونایی که شما اسم بردین من به واسطه زبان انگلیسی که میخوندم (یه زمانی کلاس بیرون میرفتم) همه رو زبان اصلی دیدم اونا هیچکدوم دوستی نبوده سانسور بوده ولی دوستی نبوده..........اصلا مشکل شما با این کارتونا چیه؟ خوب اصلا به فرض سانسور بکنن به فرض دوستی رو ازدواج ترجمه کنن به فرض تو ذهن بچه ازدواج رویایی بنشونن بازم ایرادی توش نیست که! اتفاقا تو اون کارتونا نکات اخلاقی خیلی خوبی گفته میشه!
بازم عرض میکنم مخاطب اون کارتون ها و انیمیشن ها همش بچه ها نیستند اتفاقا بزرگترا خیلیاشون عاشق انیمیشنن

منظور من این بودکسی اینا رو ببینه یعنی حتما به ازدواج سالم کشیده میشه؟!... اصلا بچه چرا باید به ازدواج فکرکنه؟!!!...خب این نظرات شماست ...نظر هرکسی هم محترمه...من فعلا امشب وقتی ندارم. برای بعد
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
منظور من این بودکسی اینا رو ببینه یعنی حتما به ازدواج سالم کشیده میشه؟!... اصلا بچه چرا باید به ازدواج فکرکنه؟!!!...خب این نظرات شماست ...نظر هرکسی هم محترمه...من فعلا امشب وقتی ندارم. برای بعد

به ازدواج سالم کشیده نشه به ازدواج سیاه و کثیف هم که دوستان عزیز اسمشو گذاشتن ازدواج سپید کشیده نمیشه مطمئن باشید! شبتون خوش;)
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما بحثمون روی تشکیل بیس فکری کودکان هست....کودکانی که مثل یه چوب تر میمونن هرجور شکل بگیرن، دیگه اون شخصیت اصلی عوض بشو نیس... آیندشون رو تشکیل میده.
گفتی این داستانها هیچ ایرادی ندارن...ولی من یادمه توی همون داستان سیندرلا، دخترا خودشون رو زیبا میکردن و هزار تا نگرانی و حسادت و اینجور کارا...بعد میرفتن به صف وایمیسادن!! که شاهزاده یکیشونو (اونم فقط از روی ظاهر!) انتخاب کنه و برقصن و یهویی باهم خوشبخت بشن...
نمیدونم دیگه واقعا اینا از نظر شما ایرادی نمیتونه داشته باشه؟...هرچند بچه ها به ظواهر و رنگاوارنگی قصه ها بیشتر توجه میکنن معمولاً، ولی مطمئن باشید تاثیر خودشونم میذارن.
الان این نوع ازدواج به نظر شما چطوره؟....دختر انگار که یه موجود بدبخت و کالا مانند و خنگ و ایناست..، پسر هم که فقط از روی قیافه و لباس و این چیزا اون رو انتخاب میکنه.
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
خودتون هم میفرمایین کسی که علاقه به استقلال داره باید از یه چیزایی بگذره، اون چیز ها دقیقا چی ان؟؟؟ مگر نه اینکه همون چیزا جزو ذات و فطرت زنانگی ان؟؟؟؟
استقلال اصلا بد نیست به شرطی که حاضر باشی از خیلی از چیز هات بگذری به خود اون خانم مونده که قبول کنه یا نه
در عجبم که چرا استقلال داشتن و طفیلی نبودن رو جزو ذات آدمیزاد نمی دونین؟!
من دارم می گم این بازی دوسر باخته! چه عاطفه ت لگدمال بشه چه شخصیت و استقلالت!!! مگه زمانی که فرهنگ زیر و رو شده باشه و پرنسس های زیبای ابله ارزششونو از دست داده باشن!
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
در عجبم که چرا استقلال داشتن و طفیلی نبودن رو جزو ذات آدمیزاد نمی دونین؟!
من دارم می گم این بازی دوسر باخته! چه عاطفه ت لگدمال بشه چه شخصیت و استقلالت!!! مگه زمانی که فرهنگ زیر و رو شده باشه و پرنسس های زیبای ابله ارزششونو از دست داده باشن!


سلام:smile:
دیروز نبودم انگار یکم منظورمو اشتباه متوجه شدین..........بستگی داره شما استقلال رو چی بدونین...........تعریف همه از استقلال یکی نیست............من تعریف خودمو میگم: استقلال یعنی اینکه شما 1) حق انتخاب داشته باشی چه زمان مجردی چه متاهلی چون در هر دو صورت تویی که داری زندگی میکنی پس چه جور زندگی کردن هم حق توئه 2) استقلال مالی برا یه خانم خیلی خوبه منتها به شرطی که از بعضی چیزها بگذره چون در کل در زمان متاهلی پول دراوردن وظیفه آقایونه و زمان مجردی قطعا با پدر ولی یه خانومی خواست کار کنه هیچ ایرادی نداره ولی اینم خیلی بده به اون خانومی که کار نمیکنه بگیم وابسته و طفیلی! خانوم انگل نیست که بچسبه به باباش یا شوهرش و اونا خرجش رو بدن! پدر و یا شوهر وظیفه شه خرج بده حالا خانوم خواست کار کنه و مستقل باشه یا کمک خرج خونش باشه اون ی بحث جداست و اصلا خانوم خونه دار معنی طفیلی و وابسته نمیده که شما میفرمایین
3) استقلال با لگدمال شدن عواطف همراه نیست خیلی ها هستن یکیش خود من هم کار میکنم هم با همسرم به معنای واقعی زندگی میکنیم عواطفم هم سرجاشه که اگر تنها هم بودم باز توان ادامه حیات با جیب خودمو داشتم منتها چون الان مسئولیت زندگی متاهلی رو هم دارم قاعدتا زمان کاریم کمتره تا هم به قول شما به عواطفم برسم هم استقلالم حفظ بشه

بازم صفحه قبل عرض کردم کار فول تایم و تصمیم برای استقلال مالی و عاطفی رو خودم تجربه داشتم اونم ده سال که نتیجه خوبی نداشت.........با اون وضعیت یا باید مجرد بمونی یا مثل من تغییر شرایط بدی ساعاتتو کم کنی و با شریک زندگیت بعضی چیزا رو شریک شی و این شراکت اصلا به معنای وابستگی و طفیلی و انگلی نیست
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما بحثمون روی تشکیل بیس فکری کودکان هست....کودکانی که مثل یه چوب تر میمونن هرجور شکل بگیرن، دیگه اون شخصیت اصلی عوض بشو نیس... آیندشون رو تشکیل میده.
گفتی این داستانها هیچ ایرادی ندارن...ولی من یادمه توی همون داستان سیندرلا، دخترا خودشون رو زیبا میکردن و هزار تا نگرانی و حسادت و اینجور کارا...بعد میرفتن به صف وایمیسادن!! که شاهزاده یکیشونو (اونم فقط از روی ظاهر!) انتخاب کنه و برقصن و یهویی باهم خوشبخت بشن...
نمیدونم دیگه واقعا اینا از نظر شما ایرادی نمیتونه داشته باشه؟...هرچند بچه ها به ظواهر و رنگاوارنگی قصه ها بیشتر توجه میکنن معمولاً، ولی مطمئن باشید تاثیر خودشونم میذارن.
الان این نوع ازدواج به نظر شما چطوره؟....دختر انگار که یه موجود بدبخت و کالا مانند و خنگ و ایناست..، پسر هم که فقط از روی قیافه و لباس و این چیزا اون رو انتخاب میکنه.

حالا شما :redface:
خانمی شما کلا مشکلتون چیه؟ ازدواج کردن یا نکردن یا کلا مدل ازدواج؟؟؟؟
واقعا شما فکر میکنین دوتا کارتون که انقدر بولد کردین در مقابل اتفاقات و عواملی که سالها جلو چشم بچه اتفاق میفته میتونه تاثیر خودشو بذاره و بچه رو یه موجود بدبخت و کالا مانند و خنگ بار بیاره؟؟؟؟؟:surprised:
من عرض کردم من طرفدا اون کارتونا نیستم که عرض بنده اینه کل کارتونایی که توشون پرنسس و شاهزاده هست و یه بچه در کل عمرش یکی دوتا بیشتر از این کارتونا نمیبینه نمیتونه یه موجود بدبخت فلک زده کالا مانند توسط اون کارتونا از آب در بیاد! چیزی که ازش کالا میسازه نگاه خریدارانه س.........اگر میخوایم بچه هامون به قول شما کالا نباشن وظیفه من و شما و بقیه س یه خورده به خودمون بیایم بچه من و شما رو میبینه و تربیت میشه نه دوتا کارتون که تاثیرش در حد هزارم درصد هم نیست...........اثر پرنسسی رو من و شما میسازیم..... این همه خرید وسایل آرایشی خارج از حد متعارف (معمول و به اندازه ایراد نداره) هزینه هنگفت آرایشگاه و عمل جراحی اطرافیان بچه روش تاثیر وحشتناک تر داره تا دوتا کارتون..........کمبود معنویات و انسانیت خودمون (کلی میگم) که ماشالا نه تو جامعه داریم نه خودمون که تازه بخوایم انتقالش بدیم مطمئن باش نگاه پرنسسی از طرف آقایون نباشه (دور از حضور آقایون محترم بحثم با همه نیست) اثر پرنسسی هم بین دخترا ایجاد نمیشه...........
اثر پرنسسی رو باید به جا دیگه دنبالش گشت وگرنه بحث روی دوتا کارتون وقت تلف کردن محضه.............الان متاسفانه چهره آنچنانی و هیکل آنچنانی و مدل باربی گونه (که بازم در حد معمولش لازمه) شده اولین فاکتور خیلی از آقایون که دخترا رو مجبور کرده برا خودنمایی هرکاری بکنن....واقعا تاسف آوره که الان همه چی شده یا پول یا زیبایی
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا شما :redface:
خانمی شما کلا مشکلتون چیه؟ ازدواج کردن یا نکردن یا کلا مدل ازدواج؟؟؟؟
واقعا شما فکر میکنین دوتا کارتون که انقدر بولد کردین در مقابل اتفاقات و عواملی که سالها جلو چشم بچه اتفاق میفته میتونه تاثیر خودشو بذاره و بچه رو یه موجود بدبخت و کالا مانند و خنگ بار بیاره؟؟؟؟؟:surprised:
من عرض کردم من طرفدا اون کارتونا نیستم که عرض بنده اینه کل کارتونایی که توشون پرنسس و شاهزاده هست و یه بچه در کل عمرش یکی دوتا بیشتر از این کارتونا نمیبینه نمیتونه یه موجود بدبخت فلک زده کالا مانند توسط اون کارتونا از آب در بیاد! چیزی که ازش کالا میسازه نگاه خریدارانه س.........اگر میخوایم بچه هامون به قول شما کالا نباشن وظیفه من و شما و بقیه س یه خورده به خودمون بیایم بچه من و شما رو میبینه و تربیت میشه نه دوتا کارتون که تاثیرش در حد هزارم درصد هم نیست...........اثر پرنسسی رو من و شما میسازیم..... این همه خرید وسایل آرایشی خارج از حد متعارف (معمول و به اندازه ایراد نداره) هزینه هنگفت آرایشگاه و عمل جراحی اطرافیان بچه روش تاثیر وحشتناک تر داره تا دوتا کارتون..........کمبود معنویات و انسانیت خودمون (کلی میگم) که ماشالا نه تو جامعه داریم نه خودمون که تازه بخوایم انتقالش بدیم مطمئن باش نگاه پرنسسی از طرف آقایون نباشه (دور از حضور آقایون محترم بحثم با همه نیست) اثر پرنسسی هم بین دخترا ایجاد نمیشه...........
اثر پرنسسی رو باید به جا دیگه دنبالش گشت وگرنه بحث روی دوتا کارتون وقت تلف کردن محضه.............الان متاسفانه چهره آنچنانی و هیکل آنچنانی و مدل باربی گونه (که بازم در حد معمولش لازمه) شده اولین فاکتور خیلی از آقایون که دخترا رو مجبور کرده برا خودنمایی هرکاری بکنن....واقعا تاسف آوره که الان همه چی شده یا پول یا زیبایی



سلام. ما داریم مثال میزنیم. شما فکرمیکنید همه چی به این سادگیا و رو بودنه؟...جنگ نرم خیلی ظرافت های بیشتری داره.... خب خوبه خودتونم دارید میگید!.....پس این افکار و نگاه خریدارانه چجوری ایجاد میشه؟؟....ماهم همینو داریم میگیم.......همه چی دست به دست هم که بده و به قول شما تربیت و فکر و ایمان و....صحیحی هم نباشه، تحت تاثیر کوچکترین عامل بیرونی هم قرار خواهند (خواهیم) گرفت.
من کی و کجا گفتم با ازدواج مخالفم؟.
الگو ها از کجا میان؟....
 

soha.soha

عضو جدید
کاربر ممتاز
اره دقت کرده باشید همیشه هم زنان باهوشی که فکر میکنن و نقشه میکشن و عمل میکنن شیطان هستن و زشت رو و ..
زنانی که فرمانبردار نیستن و تحت سلطه ی هیچ مردی نیستن و سعی میکنن برای گرفتن چیزی که فک میکنن حقشونه تلاش کنن.
و دختران ساده ی مظلوم و مورد ظلم ، نماد خوبی و انسانیت و مهربانی ، دخترانی که توی پستوی خونه شون نیکی ها رو تمرین میکنن و برای یک همسر خوب بودن آماده میشن
اتفاقا به نظر من یکی به نعل زده یکی به میخ:D
 

Similar threads

بالا