آیا Spim از Spam بدتر است؟

moda

عضو جدید
منبع:

http://www.kharazmi.org/



Spim – یا Instant Message spam و به عبارتی هرزنامه‌هایی که به عنوان یک پیام فوری می‌آید، تنها یک مزاحم نیست، بلکه یک ریسک امنیتی است.

تجربه‌ی حمله‌ی Osama Found و کرم Bizex نشان داد که به چه سادگی می‌توان با استفاده از پیام‌های فوری، کاربران را به اجرای کدهای بدخواهانه ترغیب کرد.
Osama Found بسیار موذیانه بود، چرا که از لیست دوستان کاربر برای انتشار پیام‌های خود استفاده می‌کرد. کاربران بر روی لینک‌هایی که دریافت کرده بودند، با این تصور که پیام را از یک دوستان خود دریافت کرده اند، کلیک می کردند.

کرم Bizex ، به طور مستقیم پیام فوری را تحویل سایت‌هایی می‌داد که اطلاعات مالی دزدیده شده از کامپیوترها را جمع آوری می‌کردند.

هرچند این کرم‌ها، به جدیت Blaster و شیوع MyDoom نبودند، اما مشکلات خاص خود را ایجاد می‌کردند.
بر اساس بررسی‌های موسسه‌ی تحلیل پیام‌ها، The Radicati Group، 400 پیام فوری ناخواسته یا Spim در سال گذشته ارسال شده است و این عدد در سال 2004 سه برابر شده و به 5/1 میلیارد پیام خواهد رسید.
ریسکی که با ارسال Spim به ارتباطات از طریق پیام‌های فوری تحمیل می‌شود، باعث گردیده بحث جدیدی درباره‌ی نرم افزارهای امنیتی مطرح شود. هم اکنون برخی از شرکت‌ها، فعالیت‌هایی را آغاز کرده اند تا بتوانند Spim ها را فیلتر کنند.

به طور کلی، از یک طرف تلاش بر این است که ترافیک پیام‌های فوری کنترل شود و از سوی دیگر، پکیج‌های مطمئن برای بازاریابی از طریق پیام فوری ارایه گردند.



علی آقائی
 

!ala

عضو جدید
کاربر ممتاز
همگی سلام

ولی من دارم میرم

حالا فعلا هسسسسم
 

maryam-d

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا سرعت سايت پايينه امشب؟

ادمين فهميده كي ميايم اسپم:surprised:
 

!ala

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو خوشت مياد الكي بگي دارم ميرم ؟ :razz:


اخه من میرم یه کاری انجام میدم بعد یهو شماهارو یادم میاد باز بر میگردم

بعضی موقع هاهم که یهو خواب میرم دیگه شماهارو یادم میره ولی باز بر میگردم...

ها؟ چی میگم من؟؟؟:surprised: باز هنگ کردم
 
بالا