آیا به نظر شما هدف وسیله را توجیه میکنه

esmikhani.m

عضو جدید
با سلام خدمت همه دوستان.......
آیا به نظر شما هدف وسیله را توجیه میکند.......؟
یعنی میتوانیم به هر قیمتی به هدفمون برسیم.....
یا اینکه بستگی به هدف داره.......؟
یا اینکه نه به هیچ وجهه هدف وسیله را توجیه نمیکنه.
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
صد در صد هدف وسیله رو توجیه نمیکنه و اگر به هر قیمتی و با تن دادن به کارهای پست و زشت به هدف بالایی برسیم که میخواستیم نه تنها اون چیز برامون نمیمونه بلکه هیچ لذتی هم از اون نخواهیم برد.
 

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظره من كه نه توجيه نمي كنه
اگه بخوايد بيشتر ميتونم در موردش صحبت كنم
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
روز جنگ صفین امام علی با عمرو عاص جنگ میکرد

ناگهان عمروعاص دید که داره کشته میشه

فوری شلوارش یا لباسش رو آورد پائین لخت شد

امام علی که نمیخواست به هر قیمتی حتی برای رسیدن به هدف پیروزی لشکرش بر لشکر ظلم

عمروعاص رو بکشه

صورتش رو برگردانید و از انجا رفت

اگر ان روز عمروعاص را میکشت

نه کربلائی بود و نه ظلمی و حکومتش به احتمال زیاد بر دنیا عدالت رو گسترش میداد

اما عمروعاص هدفش که زنده ماندن و ظلم و غارتگری و شیطانیت بود

زنده ماند تا به معاویه کمک کند تا معاویه حکومتش را به یزید بدهد تا یزید هم حکومت بنی امیه را گسترش دهد

هدف امام علی وسیله را توجیه نکرد

ولی هدف عمروعاص وسیله شلوار را پائین کشیدن را توجیه کرد

حالا قضاوت با شما


 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
روز جنگ صفین امام علی با عمرو عاص جنگ میکرد

ناگهان عمروعاص دید که داره کشته میشه

فوری شلوارش یا لباسش رو آورد پائین لخت شد

امام علی که نمیخواست به هر قیمتی حتی برای رسیدن به هدف پیروزی لشکرش بر لشکر ظلم

عمروعاص رو بکشه

صورتش رو برگردانید و از انجا رفت

اگر ان روز عمروعاص را میکشت

نه کربلائی بود و نه ظلمی و حکومتش به احتمال زیاد بر دنیا عدالت رو گسترش میداد

اما عمروعاص هدفش که زنده ماندن و ظلم و غارتگری و شیطانیت بود

زنده ماند تا به معاویه کمک کند تا معاویه حکومتش را به یزید بدهد تا یزید هم حکومت بنی امیه را گسترش دهد

هدف امام علی وسیله را توجیه نکرد

ولی هدف عمروعاص وسیله شلوار را پائین کشیدن را توجیه کرد

حالا قضاوت با شما

من نفهمیدم امام علی برای چی عمر وعاص رو نکشت؛ مگه توی جنگ نبودند؟!
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
من نفهمیدم امام علی برای چی عمر وعاص رو نکشت؛ مگه توی جنگ نبودند؟!

توی قانون شما حتما هدف کشتن وسیله رو توجیه میکنه که میخواین بکشین

ولی ایشون نکشت تا برای رسیدن به هدفش دست به هر کاری نزنه! و توی تاریخ گفته نشه علی یک ادم لخت بی شلوار رو کشت!
خیلی وقتها انسان دلش میخواد کاری رو انجام بده ولی تبعاتش ممکنه خیلی بیشتر ضرر داشته باشه!
ایشون نمیخواست از شر دشمنش خلاص بشه
بلکه میخواست به انسانها انسانیت یاد بده!
 

scutcher

عضو جدید
توی قانون شما حتما هدف کشتن وسیله رو توجیه میکنه که میخواین بکشین

ولی ایشون نکشت تا برای رسیدن به هدفش دست به هر کاری نزنه! و توی تاریخ گفته نشه علی یک ادم لخت بی شلوار رو کشت!
خیلی وقتها انسان دلش میخواد کاری رو انجام بده ولی تبعاتش ممکنه خیلی بیشتر ضرر داشته باشه!
ایشون نمیخواست از شر دشمنش خلاص بشه
بلکه میخواست به انسانها انسانیت یاد بده!

اونی که لخت بود عمر و عاص بود!!! تازه این واسه عمروعاص خیلی بدتر هم میشد که لخت و عور اون وسط بمیره و ترسو بودنو بی غیرتیش بر همگان ثابت میشد!!! من فک میکنم جریان نکشتن عمر و عاص بر میگرده به یه چیز دیگه که اینجا جاش نیست بگم!
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
توی قانون شما حتما هدف کشتن وسیله رو توجیه میکنه که میخواین بکشین

ولی ایشون نکشت تا برای رسیدن به هدفش دست به هر کاری نزنه! و توی تاریخ گفته نشه علی یک ادم لخت بی شلوار رو کشت!
خیلی وقتها انسان دلش میخواد کاری رو انجام بده ولی تبعاتش ممکنه خیلی بیشتر ضرر داشته باشه!
ایشون نمیخواست از شر دشمنش خلاص بشه
بلکه میخواست به انسانها انسانیت یاد بده!
این چه حرفیه؟! کجای دنیا توی کدوم آیینی کشتن انسان لخت وسط جنگ زشته و مایه بی آبروییه؟!
اونوقت با این توجیهی که شما میکنی این سوال پیش میاد که اگر کل سپاه دشمن لخت مادر زاد میشدند امام علی روشون رو اونو میکردند و میرفتن خونشون؟! البته اگر دشمن میزاشت!

بابا تورو خدا انقدر حرف در نیارید.
 

lars_manson2002

عضو جدید
کاربر ممتاز
این چه حرفیه؟! کجای دنیا توی کدوم آیینی کشتن انسان لخت وسط جنگ زشته و مایه بی آبروییه؟!
اونوقت با این توجیهی که شما میکنی این سوال پیش میاد که اگر کل سپاه دشمن لخت مادر زاد میشدند امام علی روشون رو اونو میکردند و میرفتن خونشون؟! البته اگر دشمن میزاشت!

بابا تورو خدا انقدر حرف در نیارید.

راس میگیا, روش خوبی بود واسه شکست اعراب مسلمون, کاش ساسانیان و یزدگرد سوم هم همین شیوه رو در پیش میگرفتن تا عربها در حمله به ایران پیروز نمی شدند! بین هر ده نفر یکی رو لخت میذاشتن تا عربها فرار کنند!

تاپیک در مورد عمرعاصه ؟

:ی یجورایی!
 

lars_manson2002

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه هدف وسیله رو توجیه نمیکنه پس رییس جمهور ما واسه چی پشت تریبون واسه کشورهای بیگانه شاخ و شونه میکشه ؟!!!! هان ؟ هان ؟ هان؟ آیا غلط میکند؟!!! هه هه هه

ساندیس خوراش بیان وسط بگن هدف وسیله رو توجیه میکنه!
 

samira.bas

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم مثل خیلی از دوستان نظرم اینه که بعضی وقتا اگه یک چیز رو به هر قیمتی که شده به دست بیاری آخرش چیزی جز پشیمونی نیست.
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
همیشه هم اینطور نیست که هدف وسیله رو توجیه نکنه
 

esmikhani.m

عضو جدید
با تشکر از همه دوستان بابت نظرات من به شخصه نمیخواستم وارد بحث بشم و دوست دارم از هر دو قشر یا سه قشر فکری که اکثر بچه های تالار رو تشکیل میده بیان و نظر بدن........
این تاپیک یک تاپیک دو قسمتیه که قسمت دومش بعد از اینکه تعداد نظرات خوبیرو که از نظر کیفی از بچه ها گرفتیم میخوام بزنم.......تا به یک نتیجه خیلی خوب برسیم صمیمانه از همه متشکرم
 

esmikhani.m

عضو جدید
همیشه هم اینطور نیست که هدف وسیله رو توجیه نکنه
ممنون بابته نظرتون
فقط میتونم ازتون در خواست کنم که یک مثال بزنید تا ما هم بدونیم......
که تحت چه شرایطی هدف برای شما وسیله رو تو جیه میکنه؟
 

esmikhani.m

عضو جدید
اگه هدف وسیله رو توجیه نمیکنه پس رییس جمهور ما واسه چی پشت تریبون واسه کشورهای بیگانه شاخ و شونه میکشه ؟!!!! هان ؟ هان ؟ هان؟ آیا غلط میکند؟!!! هه هه هه

ساندیس خوراش بیان وسط بگن هدف وسیله رو توجیه میکنه!
خوشم میاد تاپیک به طرفه العینی به انحراف میره
بابا صبر کنید به صفحه دوم برسه بعد بحث بجای دیگه بکشونید......
شما هم نظرتون رو بگید ما بدونیم
 

saber.rad

عضو جدید
بستگی داره وسیله چی باشه و هدف ضمنی بکارگیری اون وسیله برای هدف اصلی چی باشه
 

esmikhani.m

عضو جدید
بستگی داره وسیله چی باشه و هدف ضمنی بکارگیری اون وسیله برای هدف اصلی چی باشه
یعنی شما میگی در بعضی مواقع هدف وسیله رو توجیه میکنه ....؟
به هدفش بستگی داره....؟
دوست عزیز هدف من زدن یه تاپیک دو قسمتیه این بخش اولشه نمیخوام وارد بحث بشم فقط نظر میخوام که بتونم بخش دومش رو بزنم
از نظرتونم ممنون
 

simiar

عضو جدید
"هدف وسیله را توجیه می کند"
این جمله مشهور ماکیاولی ، سیاست مدار و نابغه ایتالیایی است. در سیاست کاملا با این نظریه موافقم.
 

esmikhani.m

عضو جدید
"هدف وسیله را توجیه می کند"
این جمله مشهور ماکیاولی ، سیاست مدار و نابغه ایتالیایی است. در سیاست کاملا با این نظریه موافقم.
خوب شما به صورت ناجوانمردانهای جمله الهام بخش من برای زدن این تاپیک رو گفتی.........(البته یادم رفته بود برای کی بود فکر میکردم برای موسیلینیه)ممنون بابت یاد آوریتون
خوب پس شما در سیاست موافقی و در بقیه گزینه ها خیر؟
درسته
؟
 

simiar

عضو جدید
خوب شما به صورت ناجوانمردانهای جمله الهام بخش من برای زدن این تاپیک رو گفتی.........(البته یادم رفته بود برای کی بود فکر میکردم برای موسیلینیه)ممنون بابت یاد آوریتون
خوب پس شما در سیاست موافقی و در بقیه گزینه ها خیر؟
درسته؟
یه زمانی در دهه های قبل به ویژه پس از جنگ جهانی دوم حکومت ماکیاولیستی در عالم سیاست فحش محسوب میشد!! اون زمانی بود که حکومت ها سعی میکردند خودشون رو اخلاق مدار جلوه دهند. الان در حال گذار از این دوران هستیم به طوری که دنیا این جمله و واقعیتی رو که ماکیاولی چندین قرن پیش گفته کم کم می پذیره.
غیر از این سیاست بی معنیه!

ولی این جمله با یک زندگی خوب (زندگی شخصی) در یک قالب جا نمیشن.
 

esmikhani.m

عضو جدید
یه زمانی در دهه های قبل به ویژه پس از جنگ جهانی دوم حکومت ماکیاولیستی در عالم سیاست فحش محسوب میشد!! اون زمانی بود که حکومت ها سعی میکردند خودشون رو اخلاق مدار جلوه دهند. الان در حال گذار از این دوران هستیم به طوری که دنیا این جمله و واقعیتی رو که ماکیاولی چندین قرن پیش گفته کم کم می پذیره.
غیر از این سیاست بی معنیه!

ولی این جمله با یک زندگی خوب (زندگی شخصی) در یک قالب جا نمیشن.
انگار باید بیخیال تاپیک 2 قسمتی شد.......
پس 1 سوال شما که احتمالا از دوستان جنبش سبز هستید نباید به اتفاقات پس از انتخابات اعتراضی داشته باشین...
چون کار اونا توجبه درستی داره
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
راس میگیا, روش خوبی بود واسه شکست اعراب مسلمون, کاش ساسانیان و یزدگرد سوم هم همین شیوه رو در پیش میگرفتن تا عربها در حمله به ایران پیروز نمی شدند! بین هر ده نفر یکی رو لخت میذاشتن تا عربها فرار کنند!
:ی یجورایی!


این چه حرفیه؟! کجای دنیا توی کدوم آیینی کشتن انسان لخت وسط جنگ زشته و مایه بی آبروییه؟!
اونوقت با این توجیهی که شما میکنی این سوال پیش میاد که اگر کل سپاه دشمن لخت مادر زاد میشدند امام علی روشون رو اونو میکردند و میرفتن خونشون؟! البته اگر دشمن میزاشت!
بابا تورو خدا انقدر حرف در نیارید.

یعنی شما حاضرین خودتون لخت بشین جلو دشمن خودتون رو خوار کنین تا به پیروزی برسین؟
یعنی رسیدن به هدف پیروزی با وسیله لخت شدن توجیه میشه؟

من که تکه تکه بشم اینطوری با خواری عملی رو انجام نمیدم
ترجیح میدم بمیرم تا اینکه خودم رو مقابل دشمن خوار کنم.
این از طرف عمروعاص

حالا از طرف علی هم ترجیح میدم مثل دو تا مرد با دشمنم بجنگم تا اینکه

ولی حد اقل توی فیلمهای قدیمی حتی غیر مسلمانان سامورائی و چینی و کره ای و عرب و عجم
و قرون وسطائی و بربرهای وحشی اعماق اروپا هم دشمنشون رو بدون سلاح نمیکشتند
وسط میدان به دستش شمشیر میدادند و فرصت میدادند از خودش دفاع کنه!

البته اگر شما غیرت ندارین و با دشمنتون مثل دو تا مرد نمیجنگین من حرفی ندارم

خوب مسلمه شما اگر اون موقع بودین حتما عمروعاص رو میکشتین!
وتوی تاریخ خیلی کارها انجام میدادین!

ولی یک جنگجوی واقعی که علی باشه چه از کشوری مانند ژاپن و چین و ایران و غیره
مثل عربی مانند لشکر یزید که ان گونه امام حسین را روز عاشورا کشتند
با نامردی کشتار نمیکنه!
اگه روش و نظر شما رو پیگیری کنیم میبینیم از کشتارهای بی رحمانه مانند کشتار عاشورا!
و جنایتهای تاریخ سر در میاره!

ولی اگر مرام علی رو پیگیری کنیم میفهمیم که کورش وقتی به شهری حمله میکرد به زنان و کودکان و پیرها سهله به مردان جنگجو هم فرصت زندگی میداد!

وقتی عمروعاص تشیکیلات تناسلی اش رو مقابل علی قرار داد چه علی باشد و چه هر کس دیگه
از ادب و حیا و شرم مردانگی سرش را پائین می اندازد و رد میشود!
 

simiar

عضو جدید
انگار باید بیخیال تاپیک 2 قسمتی شد.......
پس 1 سوال شما که احتمالا از دوستان جنبش سبز هستید نباید به اتفاقات پس از انتخابات اعتراضی داشته باشین...
چون کار اونا توجبه درستی داره
چند بار نوشتم و ادیت کردم و دوباره .... ولی.....
متأسفانه نمی تونم پاسخ بدم. هدف وسیله رو توجیه میکنه!!!!

انتخابات دیگه گذشت .....
 

fereshte1111

عضو جدید
مسلما ارزش هر هدفی اینه که ادم از راه درستش وارد بشه.
رسیدن به هدف به قیمت هر وسیله ای پسته و ارزشمند نیست.
هنر اینه که از راه محدود و درست واردش شد نه هر راهی.
 

simiar

عضو جدید
مسلما ارزش هر هدفی اینه که ادم از راه درستش وارد بشه.
رسیدن به هدف به قیمت هر وسیله ای پسته و ارزشمند نیست.
هنر اینه که از راه محدود و درست واردش شد نه هر راهی.
در زندگی شخصی کاملاً موافقم و درسته.
البته در دنیای سیاست این حرف ها هیچ وقت از مرحله ی شعار فراتر نمیرن!
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
مسلما ارزش هر هدفی اینه که ادم از راه درستش وارد بشه.
رسیدن به هدف به قیمت هر وسیله ای پسته و ارزشمند نیست.
هنر اینه که از راه محدود و درست واردش شد نه هر راهی.


قربون اون دو چشمای ور قلمبیده قشنگت بشم چه اواتار باحالی داری :)
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
در زندگی شخصی کاملاً موافقم و درسته.
البته در دنیای سیاست این حرف ها هیچ وقت از مرحله ی شعار فراتر نمیرن!


چرا میره! علی توی حکومتش نشان داد که میشه!

به علی گفتند معاویه خیلی سیاس هست

علی گفت من بیشتر از معاویه بلدم با مردم و رای اونها بازی کنم و فریبشون بدم!
ولی قرار نیست به هر قیمتی ملت را به حقیقت برسانم!

مسلما علی انقدر تیز بود که صدتای معاویه را میتوانست درس بدهد
ولی مثل معاویه حقه بازی نمیکرد و سیاست به کار نمیبرد!

علی فرمود صداقت بهترین سیاست است!

ولی امروز سیاست بر عکس صداقت شده و با حقه بازی و نیرنگ و کلک یکی شده!

اگر کسی صداقت داشته باشد میگویند نادان و ابله و ساده دست و پا جلفتی

و اگر کسی حقه باز و نیرنگ باز و کلک باز و فریبکار و دروغگو باشد میگویند فلانی بهترین سیاستمدار است!

هیچ خبری از آئین و مرام علی نیست!
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
یعنی شما حاضرین خودتون لخت بشین جلو دشمن خودتون رو خوار کنین تا به پیروزی برسین؟
یعنی رسیدن به هدف پیروزی با وسیله لخت شدن توجیه میشه؟

من که تکه تکه بشم اینطوری با خواری عملی رو انجام نمیدم
ترجیح میدم بمیرم تا اینکه خودم رو مقابل دشمن خوار کنم.
این از طرف عمروعاص

حالا از طرف علی هم ترجیح میدم مثل دو تا مرد با دشمنم بجنگم تا اینکه

ولی حد اقل توی فیلمهای قدیمی حتی غیر مسلمانان سامورائی و چینی و کره ای و عرب و عجم
و قرون وسطائی و بربرهای وحشی اعماق اروپا هم دشمنشون رو بدون سلاح نمیکشتند
وسط میدان به دستش شمشیر میدادند و فرصت میدادند از خودش دفاع کنه!

البته اگر شما غیرت ندارین و با دشمنتون مثل دو تا مرد نمیجنگین من حرفی ندارم

خوب مسلمه شما اگر اون موقع بودین حتما عمروعاص رو میکشتین!
وتوی تاریخ خیلی کارها انجام میدادین!

ولی یک جنگجوی واقعی که علی باشه چه از کشوری مانند ژاپن و چین و ایران و غیره
مثل عربی مانند لشکر یزید که ان گونه امام حسین را روز عاشورا کشتند
با نامردی کشتار نمیکنه!
اگه روش و نظر شما رو پیگیری کنیم میبینیم از کشتارهای بی رحمانه مانند کشتار عاشورا!
و جنایتهای تاریخ سر در میاره!

ولی اگر مرام علی رو پیگیری کنیم میفهمیم که کورش وقتی به شهری حمله میکرد به زنان و کودکان و پیرها سهله به مردان جنگجو هم فرصت زندگی میداد!

وقتی عمروعاص تشیکیلات تناسلی اش رو مقابل علی قرار داد چه علی باشد و چه هر کس دیگه
از ادب و حیا و شرم مردانگی سرش را پائین می اندازد و رد میشود!

آقا چرا حرف تو دهن من میزاری؟!!! من جایی گفتم عمر عاص خوب کاری کرده که شلوارش رو درآورده؟! بابا تو دیگه کی هستی؟ حرف میچسبونه به آدم بعدش از روی همین حرفی که من نزدم و چسبونده بهم برای خودش نتیجه گیری میکنه که من چه جور آدمی هستم و در اون موقعیت اگر بودم چی کار میکردم!:D

گفتی نامردیه اگر کسی رو که مسلح نیست بکشی و ... خب مگه میشه توی جنگ کسی غیر مسلح بیاد عمر عاص هم مسلح بوده و توی جنگ با امام علی خلع سلاح شده بوده، بالاخره تو هر جنگ تن به تنی آخر سر یکی از طرفین بی سلاح میشه آیا نامردیه اون طرف رو بکشی؟!
دوما مگه اون شخص زن بوده که امام علی خجالت کشیده باشه و رفته باشه؟! اگر اینجوری باشه که سپاه دشمن که همیشه برای هدف هاشون وسیله رو توجیه میکردند لخت و عور با امام علی جنگ میکردند که امام علی از روی شرم بی خیال اونها بشه!
 

Similar threads

بالا