آیا از بلوک هبلکس چیزی می دانید؟

sareh@1373

عضو جدید
بلوک هبلکس سورنا هبلکس از مصالح ساختمانی مدرن می باشد. بلوک هبلکس سورنا هبلکس کاربردهای متفاوتی در ساخت و ساز دارد. مقاوت بالا، وزن کم و مقاوم در برابر رطوبت از سایر مزایا می باشد. نقل شده از مشرق نیوز و سورنا هبلکس که کاربرد بلوک هبلکس سورنا هبلکس در حال گسترش می باشد.​
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام

هشــــــــــدار

◼️ برای ساخت دیوار با بلوک‌های هبلکس ، نباید بلوک‌ها خیس باشه وگرنه بعد از خشک شدنشون دیوار از چند جا تَرَک می‌خوره به علت منقبض شدنشون پس از خشک شدن.

◼️ این را ما عملاً تجربه کردیم با بلوک‌های هبلکس با ضخامت ۲۰ سانت !!

باهاش دیوار ساختیم بین ۲ آپارتمان ولی ظرف ۳ ماه بعد از ساخت دیوار ، بلوک‌ها از چند قسمت ترک خوردند !!

علتش هم این بود که بلوک‌ها خیلی کثیف بود با پودر و خاکِ هبلکس و مجبور شدیم با فشار شدید آب همه رو شستشو بدیم تا با ملات به خوبی به هم بچسبند .

ولی خیس شدنشون باعث منبسط شدنشون شده بود !!

بعدش که تدریجاً خشک شدند در طول چند ماه ، تَرَک خوردن ها ادامه داشت و گاهی با صدای ضعیف و یا بلندِ تق همراه بود !.

◼️ یک سال بعد از ساخت دیوار ، با بتونه ترکها پر شد و یک نازک کاریِ ۱ سانتی با گچ هم انجام شد ازدو طرف دیوار و سپس رنگ شد .

تأثیرش در صداگیری ، ایده‌آل نبود ولی وضعیت خیلی بهتر از قبل شد که از آجرهای سفالی با ضخامت ۱۰ سانت !! که مثل بیسکویت نازک و تُرد هست استفاده شده بود .

اگر قصد انجام چنین کاری رو دارید :

اولاً که هبلکسها رو با برس جاروبرقی تمیز کنید . نه با شستشو .
دوماً ، بهتره از ۲ ردیف هبلکس با ضخامت ۱۵ سانت استفاده کنید و بینشون هم حدود ۲ تا ۳ سانت فاصله و هوا باشه یعنی عملاً باید ۲ دیوار جدا از همدیگه بسازید و نتیجه خیلی بهتر خواهد بود به شرطی که هبلکس ها به خوبی ملات بخوره و حتی یک میلیمتر هم بدون ملات نباشه .
و اطراف و بالا و پایینش هم به خوبی با سیمان بسته و قفل بشه وگرنه همه ی زحماتتون هدر می‌ره.

اگر بودجه ی بلوک‌های هبلکس با ضخامت ۱۵ سانتی رو ندارد پس از ۱۰ سانتی استفاده کنید . ولی ۲ جداره بودن و بینشون هوا باشه .
 
آخرین ویرایش:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
DDDIQ بلوک های سبک NAAC   مصالح و دیتیل های ساختمان 1

Similar threads

بالا