آیات پند آمیز قرآن کریم

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با سلام به شما دوستان
دوستان عزیز ما در این تاپیک به لطف خداوند ، برگزیده ای از آیات قرآن کریم را قرار خواهیم داد تا دوستان بیشتر با کلام خداوند آشنا شوند و شاید هم جوابی به پرسشهای همه ما باشد .
با آرزوی توفیق برای شما دوستان .
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اسخ : آیات و پند هایی از قرآن کریم .
به نام خالق هستی بخش .

در سوره نحل آیه 20 و 21 قرآن ، خداوند کریم فرموده است .

تفسیر آیه 20: افرادی که انکارورزان آنان را به جای خدا به نیایش میخوانند ، چیزی نمی آفرینندو خود آفریده میشوند .





تفسیر آیه 21 : در واقع مرده اند نه زنده و نمی فهمند که چه زمانی بر انگیخته میشوند .
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کتاب حکمت آموز
بسم الله الرحمن الرحیم
1- سوره یونس ایه 1- این است ایات کتاب حکمت اموز:
2- سوره سبا ایه 35 و36- گفتند اموال و اولاد ما از همه بیشتر است و این نشانه علاقه خدا به ما ست و ما هر گز مجازات نخواهیم شد . بگو پروردگار من روزی را برای هر کس که بخواهد وسیع و تنگ می کند و این ربطی به قرب در درگاه او ندارد ولی بیشتر مردم نمی دانند
3- سوره حجرات ایه12 - ای کسانی که ایمان اورده اید از بسیاری از گمانها بپرهیزید که بعضی از گمانها گناه است و جاسوسی نکنید و بعضی از شما غیبت بعضی دیگر را نکنند ایا کسی از شما دوست دارد گوشت برادر مرده اش را بخورد مسلما از ان کراهت دارید پس از خدا بترسید که خدا توبه پذیر مهربان است
4- سوره ق ایه 16 و17- ما انسان را افریدیم و میدانیم نفس او چه وسوسه ای به او می کند و ما از شاهرگ او به او نزدیکتریم. ادمی هیچ سخنی را به لفظ در نمی اورد مگر اینکه مراقبی اماده نزد او انرا ضبط کند
5- سوره لقمان ایه23- هرکس کفر ورزد نباید کفر او ترا غمگین گرداند بازگشتشان به سوی ماست و به حقیقت انچه کرده اند اگاهشان خواهیم کرد و خدا به راز دلها اگاه است
سوره روم ایه36- چون مردم را رحمتی بچشانیم به ان شاد می شوند و چون به سزای انچه دستاورد گذشته انان است صدمه ای به ایشان برسد نا امید می شوند
6- سوره فاطر ایه10- هرکس سربلندی می خواهد سربلندی یکسره از ان خداست سخنان پاکیزه به سوی او بالا میرودو کارهای شایسته به ان رفعت می بخشد و کسانی که با حیله و مکر کارهای بد می کنند عذابی سخت خواهند داشت و نیرنگشان خود تباه می گردد
7- سوره اسرا ایه 82و83- بگو خدایا مرا در هر کاری به طرزی درست داخل کن و به طرزی درست خارج ساز واز جانب خودت برای من تسلطی یاری بخش قرار بده . بگو حق امدو باطل نابود شد بدرستیکه باطل نابود شدنی است
8- سوره سبا ایه 49- بگو حق امد و باطل دیگر از سر نمی گیردو بر نمی گردد
صدق الله العلی العظیم

رسول اکرم (ص) : انی تارک فیکم الثقلین: کتاب الله وعترتی - در حالی که شما را ترک می کنم دو چیز گرانقدر را برایتان می گذارم: قران و عترتم را .

امام سجاد (ع) : ایات القران خزائن فکلما فتحت خزانهینبغی لک ان تنظر ما فیها - ایات قران گنجینه هایی است پس هر زمان برای تو گنجینه ای باز شد لازم است بنگری که در ان چیست .
پس دوستان بیایید به قران متوسل شویم ودر ایات ان تدبرو تفکر کنیم . و بدانید قران تنها راه نجات ماست .
التماس دعا
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بسم الله الرحمن الرحیم


1- سوره یونس ایه 1- این است ایات کتاب حکمت اموز:
2- سوره سبا ایه 35 و36- گفتند اموال و اولاد ما از همه بیشتر است و این نشانه علاقه خدا به ما ست و ما هر گز مجازات نخواهیم شد . بگو پروردگار من روزی را برای هر کس که بخواهد وسیع و تنگ می کند و این ربطی به قرب در درگاه او ندارد ولی بیشتر مردم نمی دانند
3- سوره حجرات ایه12 - ای کسانی که ایمان اورده اید از بسیاری از گمانها بپرهیزید که بعضی از گمانها گناه است و جاسوسی نکنید و بعضی از شما غیبت بعضی دیگر را نکنند ایا کسی از شما دوست دارد گوشت برادر مرده اش را بخورد مسلما از ان کراهت دارید پس از خدا بترسید که خدا توبه پذیر مهربان است
4- سوره ق ایه 16 و17- ما انسان را افریدیم و میدانیم نفس او چه وسوسه ای به او می کند و ما از شاهرگ او به او نزدیکتریم. ادمی هیچ سخنی را به لفظ در نمی اورد مگر اینکه مراقبی اماده نزد او انرا ضبط کند
5- سوره لقمان ایه23- هرکس کفر ورزد نباید کفر او ترا غمگین گرداند بازگشتشان به سوی ماست و به حقیقت انچه کرده اند اگاهشان خواهیم کرد و خدا به راز دلها اگاه است
سوره روم ایه36- چون مردم را رحمتی بچشانیم به ان شاد می شوند و چون به سزای انچه دستاورد گذشته انان است صدمه ای به ایشان برسد نا امید می شوند
6- سوره فاطر ایه10- هرکس سربلندی می خواهد سربلندی یکسره از ان خداست سخنان پاکیزه به سوی او بالا میرودو کارهای شایسته به ان رفعت می بخشد و کسانی که با حیله و مکر کارهای بد می کنند عذابی سخت خواهند داشت و نیرنگشان خود تباه می گردد
7- سوره اسرا ایه 82و83- بگو خدایا مرا در هر کاری به طرزی درست داخل کن و به طرزی درست خارج ساز واز جانب خودت برای من تسلطی یاری بخش قرار بده . بگو حق امدو باطل نابود شد بدرستیکه باطل نابود شدنی است
8- سوره سبا ایه 49- بگو حق امد و باطل دیگر از سر نمی گیردو بر نمی گردد
صدق الله العلی العظیم


رسول اکرم (ص) : انی تارک فیکم الثقلین: کتاب الله وعترتی - در حالی که شما را ترک می کنم دو چیز گرانقدر را برایتان می گذارم: قران و عترتم را .


امام سجاد (ع) : ایات القران خزائن فکلما فتحت خزانهینبغی لک ان تنظر ما فیها - ایات قران گنجینه هایی است پس هر زمان برای تو گنجینه ای باز شد لازم است بنگری که در ان چیست .


پس دوستان بیایید به قران متوسل شویم ودر ایات ان تدبرو تفکر کنیم . و بدانید قران تنها راه نجات ماست .

التماس دعا
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بسم الله الرحمن الرحیم :

سوره سبا ایه 5 - کسانی که در ابطال ایات ما کوشش می ورزند که ما را درمانده کنند بر ایشان عذابی از بلای دردناک است
سوره سبا ایه 6 - کسانی که از دانش بهره ای یافته اند می دانند که انچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد حق است وبه راه ان عزیز ستوده راهبری می کند
سوره سبا ایه 26 - بگو پروردگارمان ما و شما را جمع خواهد کرد سپس میان ما به حق داوری می کند و اوست داور دانا
سوره سبا ایه 31 - کسانی که کافر شده اند گفتند نه به این قران ونه به ان توراتی که پیش از ان است هرگز ایمان نخواهیم اورد و ای کاش بیدادگران هنگامی که در پیشگاه پروردگارشان بازداشت شده اند را می دیدی که چگونه برخی از انان با برخی دیگر جدل و گفتگو می کنند کسانی که زیر دست بودند به کسانی که ریاست و برتری داشتند می گویند اگر شما نبودید قطعا ما مومن می شدیم
سوره سبا ایه 35-36-37 - گفتند ما دارایی و فرزندانمان از همه بیشتر است و ما عذاب نخواهیم شد - بگو پروردگارم روزی را برای هرکس که بخواهد گشاد یا تنگ می کند ولی بیشتر مردم نمی دانند - و اموال و فرزندان چیزی نیست که شما را به پیشگاه پروردگار نزدیکتر کند - مگر کسانی که ایمان اورده اند و کارهای شایسته کرده باشند پس برای انان دو برابر انچه کرده اند پاداش است و انان در غرفه های بهشت اسوده خاطر خواهند ماند
سوره سبا ایه 38 - کسانی که در ابطال ایات ما می کوشند تا ما را به خیال خود درمانده کنند انان هستند که در عذاب احضار می شوند
سوره سبا ایه 43 - و چون ایات تابناک ما بر انان خوانده شود می گویند این جز مردی نیست که می خواهد شما را از انچه پدرانتان می پرستند باز دارند و نیز می گویند این جز دروغی بربافته نیست و کسانی که حق چون به سویشان امد کافر شدند می گویند این جز افسونی اشکار نیست
سوره فاطر ایه 2 - هر رحمتی را که خداوند به مردم چشاند بازدارنده ای برای ان نیست و انچرا که باز دارد پس از بازگرفتنش گشاینده ای ندارد و اوست همان شکست ناپذیر سنجیده کار
سوره فاطر ایه 3 - ای مردم نعمت خدا را بر خود یاد کنید ایا غیر از خدا افریدگاری است که شما را از زمین و اسمان روزی دهد خدایی جز او نیست پس چگونه از حق منحرف می شوید
سوره فاطر ایه 5 - ای مردم همانا وعده خدا حق است زنهار تا زندگی دنیا شما را فریب ندهد و زنهار تا شیطان فریبنده شما را در باره خدا نفریبد
سوره فاطر ایه 8 - ایا ان کس که زشتی کردارش بر او اراسته شد و انرا زیبا می بیند مانند مومن نیکو کار است خداست که هرکه را که بخواهد بیراه می گذارد و هرکه را که بخواهد هدایت می کندپس مبادا به سبب حسرتهای گوناگون بر انان جانت از کف برود قطعا خدا به انچه می کند داناست
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نام خداوند بخشنده مهربان .

خداوند کریم در قرآن ، سوره زمر آیه 1 تا 4 میفرمایند .

1)- نزول این کتاب از خداوند فرادست و فرزانه است .
2)- ای محمّد : این کتاب را آنگونه که باید برتو نازل کردیم ، پس خدا را با خلوص اعتقاد بندگی کن .
3)- آگاه باشید که دین خالی از شرک خاص خداست ؛ و افرادی که غیر خدا را کار ساز خود انتخاب کرده اند ،{ پندار باطلشان این است که : } آنها را فقط به خاطر اینکه مارا به خوبی به خدا نزدیک گردانند ، بندگی میکنیم . خدا در موارد اختلافشان بین آنها داوری خواهد کرد ؛ محققاً که خدا کسی را که دروغ پردازی ناسپاس است ، هدایت نخواهد کرد .
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نظر قرآن‌ در مورد زن‌ و تفاوت‌ آن‌ با مرد
"... در قرآن‌ تفاوت‌ قابل‌ توجهي‌ بين‌ زن‌ و مرد ديده‌ نمي‌شود. حالا اگر كساني‌ مواردي‌ را بخواهند مطرح‌ كنند، مي‌شود با آنها هم‌ بحث‌ كرد. از لحاظ‌ فلسفي‌ به‌ نظر مي‌رسد زن‌ و مرد، هر دو انسان‌ كاملي‌ هستند، با حقوق‌ كامل‌ با مسئوليت‌ و با حق‌ برداشت‌ از ثمره‌ كار و تلاش‌ خودشان‌. در جامعه‌ بشري‌ دو بخش‌ مكمل‌ همديگر هستند و ويژگي‌هايي‌ هم‌ از لحاظ‌ جسمي‌ و روحي‌، هر دو آنان‌ دارند، مثل‌ هر بخشي‌ از موجودات‌ و انسان‌ها كه‌ تفاوت‌هايي‌ در آنها هست‌؛ اينها هم‌ دارند.
اگر فعلاً در اين‌ بخش‌ از صحبت‌مان‌ به‌ آنهايي‌ كه‌ تفسير قرآن‌ را به‌ عهده‌ گرفتند و توضيحاتي‌ كه‌ در روايات‌ نقل‌ شده‌، نخواهيم‌ بپردازيم‌، فكر مي‌كنم‌ در قرآن‌ بايد به‌ تساوي‌ زن‌ و مرد از ابعاد مورد نظر بحث‌هاي‌ اجتماعي‌ و كلامي‌ امروز برسيم‌ و قبول‌ بكنيم‌ كه‌ اينها هر دو انسانند و انسان‌ كامل‌ و داراي‌ حقوق‌ مساوي‌، و در برخي‌ احكام‌ ويژه‌ به‌ خاطر شرايط‌ اجتماعي‌ كه‌ در خانواده‌ و در جامعه‌ هست‌ و ناظر به‌ امكاناتي‌ است‌ كه‌ در وجودشان‌ براي‌ پذيرش‌ تكليف‌ و انجام‌ وظيفه‌ هست‌، تفاوت‌هايي‌ ديده‌ مي‌شود. من‌ اين‌ جوري‌ قرآن‌ را مي‌بينم‌. قرآن‌ وقتي‌ به‌ تاريخ‌ هم‌ نگاه‌ مي‌كند، انسان‌هايي‌ را به‌ عنوان‌ قله‌هاي‌ فضيلت‌ مطرح‌ مي‌كند. انبيا آنجا از طبقه‌ مردان‌ هستند، ولي‌ از طبقه‌ زنان‌ هم‌ مثل‌ حضرت‌ مريم‌ و همسر فرعون‌ و شخصيت‌هاي‌ ديگر مطرح‌ مي‌شوند كه‌ شخصيت‌شان‌ در حد انبيا نيست‌، اما موقعيت‌ بسيار بالايي‌ از لحاظ‌ انساني‌ و قرب‌ به‌ خدا و موقعيت‌ و فضايل‌ انساني‌ برايشان‌ قائل‌ است‌.
لازم‌ نيست‌ به‌ همه‌ بپردازد، وقتي‌ يك‌ نمونه‌ آن‌ جوري‌ هست‌، ساير موارد نيز اينگونه‌ است‌، يعني‌ كسي‌ مثل‌ حضرت‌ مريم‌ كه‌ آن‌ جور رشد مي‌كند و كسي‌ مثل‌ همسر فرعون‌ كه‌ در چنين‌ محيطي‌ زندگي‌ مي‌كند، كساني‌ مثل‌ مادر حضرت‌ موسي‌ كه‌ در آن‌ شرايط‌ مطرح‌ مي‌شوند يا حتي‌ زن‌هايي‌ مثل‌ ملكه‌ سبا كه‌ اول‌ مشرك‌ بوده‌، بعد متنبه‌ مي‌شود و سبك‌ برخورد قرآن‌، به‌ نظر مي‌رسد بالاخره‌ يك‌ موقعيتي‌ بوده‌ است‌، منطقه‌اي‌ مثل‌ منطقه‌ سبا را يك‌ خانم‌ اداره‌ مي‌كرد، وقتي‌ قرآن‌ هم‌ مي‌خواهد حرف‌هاي‌ او را نقل‌ كند، به‌ صورت‌ يك‌ انسان‌ نيرومند مدير واقعي‌ جامعه‌، آن‌ هم‌ با شيوه‌ مشورتي‌ كه‌ دارد عمل‌ مي‌كند. از حضرت‌ حوا و حضرت‌ آدم‌ هم‌ كه‌ شروع‌ مي‌كنيم‌، باز همين‌ جور مي‌بينيم‌ در قرآن‌. اگر مسائل‌ خاصي‌ از قرآن‌ مورد نظر است‌، مي‌توانيد مطرح‌ كنيد و روي‌ آنها بحث‌ مي‌كنيم‌.
فكر مي‌كنم‌ قرآن‌ زن‌ و مرد را دو بخش‌ تكميل‌ كننده‌ جامعه‌ بشري‌ تلقي‌ مي‌كند. ممكن‌ است‌ گاهي‌ نيز فكر كنيم‌ كه‌ نقش‌ مرد در جامعه‌ بيشتر است‌. در مجموع‌ اين‌ برداشت‌ از قرآن‌ استفاده‌ مي‌شود. در ابعادي‌ هم‌ (كه‌ برمي‌گردد به‌ تربيت‌ انسان‌ و رشد انسان‌ها و بالاخره‌ موقعيت‌ مادري‌ و اينها) وقتي‌ نگاه‌ مي‌كنيم‌، آنجا هم‌ نقش‌ ويژه‌اي‌ به‌ زن‌ مي‌دهد. در قرآن‌ در احكام‌ هم‌ متعادل‌ عمل‌ شده‌ است‌. تعبير «ولهنّ مثل‌ الّذي‌ عليهنّ» در قرآن‌ تعبير قابل‌ توجهي‌ است‌. اين‌ مفهوم‌ را، همين‌ را به‌ عنوان‌ يك‌ اصل‌ قطعي‌ مسلم‌ بگيريم‌، آن‌ وقت‌ بايد بگوييم‌ احكامي‌ كه‌ در اسلام‌ هست‌، بايد از اين‌ نوع‌ باشد. توازني‌ بين‌شان‌ باشد؛ يعني‌ به‌ اندازه‌ آنچه‌ كه‌ آدم‌ احساس‌ مي‌كند آنجا براي‌ مردها امتياز قائل‌ شده‌، در مقابل‌ هم‌ براي‌ خانم‌ها هم‌ امتياز قائل‌ شده‌ و الاّ اين‌ جمله‌ ساده‌ نيست‌..."
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نام خداوند بخشنده مهربان .
خداوند کریم در سوره انعام آیه 63 و 64 میفرمایند .

﴿63﴾ قفلف اللّهف يفنَجّفيكفم مّفنْهَا وَمفن كفلّف كَرْبف ثفمَّ أَنتفمْ تفشْرفكفونَ ﴿64﴾ قفلْ هفوَ الْقَادفرف عَلَى أَن يَبْعَثَ عَلَيْكفمْ عَذَابًا مّفن فَوْقفكفمْ أَوْ مفن تَحْتف أَرْجفلفكفمْ أَوْ يَلْبفسَكفمْ شفيَعاً وَيفذفيقَ بَعْضَكفم بَأْسَ بَعْضف انظفرْ كَيْفَ نفصَرّففف الآيَاتف لَعَلَّهفمْ يَفْقَهفونَ .
بگو چه كسي شما را از تاريكي ها وتنگناهاي خشكي و دريانجات مي دهد.؟،‌ در آن حال كه در كمال درماندگي،‌ آشكار و پنهان او را به ياري ميطلبيد كه اگر ما را از اين تنگنا بيرون آورد حتماً ايمان خواهيم آورد، بگو خدا شمارا از آن بلا و از هر بلاي ديگري مي رهاند. با اين وصف باز هم براي او شريك ميسازيد (و به كساني غير از او پناه مي بريد) .
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نام خداوند بخشنده و مهربان .

خداوند سبحان در قرآن میفرمایند :

«و لا تدع من دون الله ما لا ينفعك و لا يضرّك»يونس(220ص)/آیه 106
"غيراز خدا چيزهايي را كه سود و زياني برايت ندارند به كمك نخوان."


«لا تكونن من المشركين و لا تدع مع الله إلها آخر»قصص/آیه87و88
" از مشركان مباش و همراه خدا معبود ديگري را به فرياد مخوان."


«فلا تدع مع الله الها آخر فتكون من المعذيبن»شعرا(376ص)/213 آیه
" همراه خدا معبود ديگري را مخوان كه از دوزخيان خواهي شد."
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آیات و پند هایی از قرآن کریم در مورد سفارش برای مادر.
به نام خدا .
در مورد مادران خداوندکریم در سوره لقمان آیه 14 میفرماید :
انسان را به نیکویی در مورد پدر و مادرش سفارش کردیم (بخصوص ) مادر ( که در دوران بارداری ) او را با نا توانی روز افزون تحمّل کرد و ( نیز در دوران شیر خوارگی که ) باز گرفتنش از شیر دوسال به طول می انجامد __ که من و پدر و مادرت را سپاس دار ؛ ( و آگاه باش که ) سر انجام در پیشگاه من است .
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کلام قدسی (برای یه بار هم که شده بخونید)
علايم خاصان حق
خداوند به بعضي از صديقان در كلام قدسي وحي كرد: من بندگاني را دوست دارم كه مرا دوست مي دارند و من هم آنها را دوست مي دارم.آنها به من مشتاقند و من هم به آنها اشتياق دارم. هميشه مرا ياد مي كنند، من هم آنهارا ياد مي كنم. پس تو هم اگر راه آنها را پيش گيري، تو را نيز دوست دارم و اگر از راه آنها عدول كردي، هلاك خواهي شد.
صديقي پرسيد: خداوندا علامت آن بندگان چيست؟ خداوند فرمود:
آنها در روز به دنبال سايه ها هستند ( احتمالا يعني به فكر ياري كردن به ساير همنوعان خود هستند )، همانطوري كه چوپان از گوسفندان خود مراقبت مي كند. وقتي كه خورشيد غروب كرد به خانه هاي خود مي روند، همانطوري كه پرندگان به آشيانة خود باز مي گردند. وقتي شب تاريكتر مي شود و هر حبيبي با محبوب خود خلوت مي كند، آنها قدمهاي خويش را به خاطر من دچار رنج و مشقت مي كنند ( يعني يا بلند مي شوند نماز مي خوانند و يا براي كمك به بيچارگان از خانه بيرون مي روند ) و صورتهاي خود را به زمين گذارده، با من مناجات مي كنند و سخن مي گويند و به خاطر نعمتهايي كه به آنها داده ام، از من تشكر مي كنند.
بعضي ها گريه و ناله مي كنند و بعضي ها نشسته يا ايستاده برايم عبادت مي كنند. برخي در ركوع و عده اي در سجده هستند و من همة رنجهايي را كه به خاطر من متحمل مي شوند، مي بينم و همة آنچه را كه از محبت من مسئلت مي كنند، مي شنوم. در وهلة اول سه چيز به آنها عطا مي كنم: نخست آنكه از نور خودم در قلب آنها مي تابانم كه در نتيجة آنها مرا همانطوري مي بينند كه من آنها را مي بينم، دوم آنكه همة آنچه را كه در آسمان و زمين وجود دارد، در نظر آنها بي ارزش مي كنم كه فريفتة آنها نشوند. و سوم آنكه روي خود را به آنها نشان مي دهم، آنوقت ايشان عالم مي شوند به اينكه مي خواهم به آنها چه بدهم.


دوستي ظاهري
خداوند به حضرت داوود وحي كرد: به راستي كه بندگانم با زبانهايشان با يكديگر دوستي مي كنند و با دلهايشان به يكديگر دشمني مي ورزند و عمل نيكو را براي دنيا آشكار مي نمايند و فريب و دغل را در دلهاي خود پنهان مي دارند.
در زبور داوود چنين آمده است: اي فرزند آدم! چيزهاي از من مي خواهي كه به واسطة آگاهي از منافع تو، آنها را از تو دريغ مي نمايم. هنگامي كه در خواهش ات پا فشاري مي كني، آن چيزها را به تو مي بخشم. تو به واسطة آنها، مرا نا فرماني مي كني و من مي خواهم تو را رسوا نمايم كه باز مرا مي خواني و من از خطايت چشم پوشي مي كنم. چه خوبيها كه در حق ات روا داشته ام و چه بديها كه در حقم روا داشتي. نزديك است كه بر تو خشم گيرم، چنان كه هرگز بعد از آن خشنود نگردم.

سه فرصت از دست رفته
خداوند مي فرمايد: اي فرزند آدم! سه لطف و مهرباني در حق ات كرده ام : چيزهايي از تو پوشانده ام كه اگر كسان ات از آن خبر داشته باشند هرگز دفنت نمي كنند.
از لحاظ مال دنيا بر تو وسعت داده ام وآنگاه وامي از تو خواستم كه چيزي از پيش فرستي كه نكردي. تو را در هنگام مرگ مهلتي دادم تا يك سوم مالت را (در راه خير) وصيت كني، تو اينكار را هم نكردي.

مرگ به سراغ تو هم خواهد آمد
جبرئيل نزد رسول اكرم آمد و گفت: اي محمد! هر چه مي خواهي زنده باش اما ( آگاه باش كه ) همانا خواهي مرد. هر چه را مي خواهي دوست بدار اما ( آگاه باش كه) همانا از او جدا خواهي شد. هر چه مي خواهي بكن اما آگاه باش كه سزاي آنرا خواهي ديد. و آگاه باش همانا بلند قدري مؤمن در به پا خواستن شب است و بزرگواري وي، بي نيازي از مردم.

مَنْ طَلَبَني وَجَدَني و مَنْ وَجَدَني عَرَفَني و مَنْ عَرَفَني ﺃحَبـني و مَنْ ﺃحَبـني عَشَقَني و مَنْ عَشَقَني عَشَقْتَهف و مَنْ عَشَقْتَهف قَتَلْتَهف فَأنَا دفيَتَهف
هر كس مرا طلب كند مرا مي يابد و هر كس مرا پيدا كند مرا مي شناسد و هر كس مرا بشناسد دوستم مي دارد و هر كس دوستم بدارد عاشقم مي شود و هر كس عاشقم شود عاشقش مي شوم و هر كس عاشقش بشوم مي كشمش پس من خون بهاي او هستم.
 

Similar threads

بالا