آموزش اضافه کردن Bookmark /گلچین سایت در مرورگرهای مختلف

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
یکی از کاربردی ترین قسمت هایی که در مرورگرهای مختلف وجود دارد و بیشتر کاربران از آن استفاده نمی کنند ،Bookmark یا با نام ایرانی که برای آن قرار داده اند گلچینمی باشد .
تا به حال برای همه شماپیش آمده که وارد سایتی می شوید که محتوای آن ، چیزی می باشد که چند وقتی هست بدنبال آن بوده اید . بعد از گشت و گذار در سایت مورد نظر و خسته شدن از یک وبگردی ، ضربدر مرورگر را میفشارید و از محیط اینترنت خارج می شوید .
فردای همان روز که وارد اینترنت می شوید و می خواهید ببینید سایت مورد نظری که دیروز در اینترنت پیدا کرده بودید دارای چه آدرس URL ای می باشد تا وارد آن شوید ، هرچه تلاش می کنید آدرس سایت را به خاطر نمی آوردید و اینجاست که اگر شما از یک Bookmark استفاده کرده بودید ، با خیال راحت وارد سایت مورد نظر می شدید .
بوکمارک این امکان را به کاربر می دهد که یک سری دسته بندی برای سایتهای اینترنتی ایجاد کرده و هر سایت را با توجه به محتوای آن در شاخه مورد نظر ذخیره کند تا هر وقت که خواستید ، به راحتی بتوانید سایت ذخیره شده را با توجه به پوشه هایی که ایجاد کرده اید باز کنید .
روش انجام اینکار در ادامه آموزش داده می شود.

آموزش اضافه کردن Bookmark /گلچین وب سایت به مرورگر Mozilla
1. مرورگر را باز کنید .
1.1. بالای صفحه مرورگر کلیک کرده و گزینه Bookmark Toolbars را انتخاب کنید .

2. برای ایجاد دسته بندی های مختلف نسبت به محتوای سایتها بر روی تولبار Bookmark کلیک کرده و گزینه New Folder را انتخاب کنید .
یک نام با توجه به محتوای سایت برای فولدر مورد نظر تایپ کنید . من بیشتر از 200 سایت را در داخل بوکمارکهای مختلف ذخیره کرده ام . به نوار بوکمارک من توجه کنید .




3. حالا می خوام یک سایت را داخل بوکمارک مربوط به خودش ذخیره کنم . فرض کنید بخش آموزش را میخواهید داخل پوشه ساخته شده با عنوان دلخواه ذخیره کنید . کافیست وقتی دارید داخل سایت می گردید یا در همان صفحه اصلی سایت هستید کلیدهای Ctrl+D را از روی کیبورد بفشارید تا صفحه اضافه کردن لینک سایت به بوکمارک نمایش داده شود .در قسمت Folder با کلیک بر روی گزینه Shoose می توانید پوشه ساخته شده را پیدا کنید .






4. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، آدرس سایت آسا رایان داخل پوشه مربوطه ذخیره شد . دیگر نیازی نیست هر دفعه دنبال بخش آموزش آسارایان بگردید .

آموزش اضافه کردن Bookmark /گلچین وب سایت به مرورگر Internet Explorer

5. در اینترنت اکسپلورر کمی روش ساخت بوکمارک متفاوت تر می باشد . ابتدا مرورگر را باز کنید . اگر فقط یا چند وب سایت فقط کار می کنید می توانید نام وب سایت را به تولبار Favorite اضافه کنید . کافیست زمانیکه یک وب سایت را باز کرده اید کلید Add to Favorite bar را در گوشه سمت چپ مرورگر بفشارید .



6. در صورتیکه می خواهید عین موزیلا پوشه و دسته بندی ایجاد کنید ، کافیست کلیدهای Ctrl+D را از روی کیبورد بفشارید و در سمت راست صفحه کلید New Folder را بفشارید و یک نام برای پوشه مورد نظر ایجاد کنید و بعد از آن وب سایت را داخل فولدر مورد نظر ذخیره کنید .





7. یکی دیگر از راههای ساخت تولبار بوکمارک در اینترنت اکسپلورر کلیک بر روی گزینه Favorites و انتخاب گزینه Organize Favorite می باشد .
7.1. بعد از باز شدن صفحه Organize Favorite کافیست بر روی کلید New Folder کلیک کررده و یک پوشه دلخواه ایجاد کنید .
7.2.سپس با انتخاب کلید Move پوشه ساخته شده را در زیر مجموعه فولدر Favorites Bar قرار بدهید .









آموزش اضافه کردن Bookmark /گلچین وب سایت به مرورگر Chrome
8.
برخلاف 2 مرورگر قبلی ساخت بوکمارک در مرورگر گوگل کروم خیلی راحت می باشد و به صورت پیش فرض تولبار بوکمارک فعال می باشد کافیست بر روی تولبار کلیک راست کرده و گزینه Add Folder را انتخاب کنید . یک نام را با توجه به مراحلی که در بالا آموزش داده ام برای پوشه مورد نظر تایپ کنید .
برای اضافه کردن وب سایت به پوشه مورد نظر کافیست کلیدهای Ctrl+D را از روی کیبورد بفشارید و نام وب سایت را داخل پوشه ساخته شده اضافه کنید
 

Similar threads

بالا