آمادگی وزارت علوم برای جذب دانشجوی مجازی از کشورهای همجوار

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] آمادگی وزارت علوم برای جذب دانشجوی مجازی از کشورهای همجوار

[/h]

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91112414233

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۷



مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آمادگی این وزارتخانه جهت پذیرش دانشجو در سطح بین‌المللی و فضای مجازی خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های کشور پذیرش دانشجو از کشورهای همجوار در دستور کار قرار دارد.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان شمالی، رسول ملک فر در نشستی با روسای دانشگاه و مراکز آموزش عالی خراسان شمالی با اشاره به رشد جمعیت دانشجو، اعضای هیات علمی و تعداد دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب، دولت دهم و در مقایسه با سال جاری، اظهارکرد: با توجه به تحصیل بیش از چهار میلیون دانشجو در کشور، بیش از 9 درصد این آمار در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی تحصیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه افزایش رشته‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف یکی از خواسته‌های مشترک تمامی دانشگاه‌های کشور است، تصریح کرد: افزایش رشته‌ها در دانشگاه‌ها باید متناسب با زیرساخت‌ها و نیازهای موجود انجام شود.
ملک فر با بیان اینکه باید در افزایش تحصیلات تکمیلی، کارفرما محور بودن مد نظر قرار گیزد، بیان کرد: با توجه به وجود نیروی جوان در کشور، محور ایجاد رشته‌های جدید باید رفع نیاز جامعه باشد.
مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم با اشاره به راه‌اندازی مرکز مستقل نظارت بر آموزش عالی، گفت: با توجه به اهمیت نظارت و ارتقای کیفی دانشگاه‌ها، فعالیت این مرکز ضروری است.
وی ادامه داد: در سال 84 بیش از 19 هزار دانشجوی دکتری تخصصی در کشور تحصیل می‌کردند که در حال حاضر این شاخص به بیش از 47 هزار نفر رسیده است.
مشاور وزیر علوم با بیان اینکه رشد اعضای هیات علمی سرعت فزاینده‌ای دارد، یادآور شد: در حال حاضر 6798 عضو هیات علمی به طور رسمی در دانشگاه‌های کشور فعالیت می‌کنند، همچنین قبل از انقلاب 167 هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کردند که این رقم اکنون به چهار میلیون و 500 هزار دانشجو رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 300 هزار صندلی خالی در مراکز آموزش عالی کشور وجود دارد، گفت: این امر می‌طلبد که مراکز دانشگاهی جهت جذب دانشجو، کیفیت آموزشی خود را افزایش داده و فضای رقابتی ایجاد شود.
مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، عنوان کرد: شلیک محاصره اقتصادی مالی دشمنان به منظور از پای درآوردن نظام، با هدایت و روشنگری‌های مقام معظم رهبری راه به جایی نمی‌برد.
ملک فر با بیان اینکه دانشگاه‌ها محور اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند، تصریح کرد: امید است با همکاری‌های علمی و فناوری از این برهه با سربلندی عبور کنیم.
 
بالا