آلودگی هوا با سلامت چه می کند؟!

پروشا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
هواي كلاس و اتاق هاي مسكوني:
زندگي و فعاليت در اتاق ها و كلاس ها، هواي كلاس را تباه مي كند. همچنين تنفس دانش آموزان در كلاس هاي شلوغ از جريان هواي سالم مي كاهد، اگر به جاي هواي مصرف شده، هوا جايگزين نشود مي تواند به آسايش، بهداشت، كارآيي، يادگيري و سلامت دانش آموزان آسيب برساند. در اتاق هايي كه هواي آنها خوب تهويه نشود به انسان احساس خفقان و ناراحتي دست مي دهد. همچنين اختلالاتي مانند سردرد، خواب آلودگي، ناتواني در تمركز فكري روي مي دهد. در چنين كلاس هايي عفونت هاي ناشي از ريز قطره ها و كم شدن مقاومت در برابر بيماري ها در صورت مواجهه در درازمدت بروز مي كند. هواي اتاق ها و كلاس ها به وسيله آلاينده هاي ميكروبي هواي بازدم، بوي بدن، عرق كردن، عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و كثيف بودن لباس ها، آلوده مي شود. باز كردن درها و پنجره ها بعد از ساعت آموزشي و زنگ تفريح به تبادل هوا و جريان هواي تازه كمك مي كند.
بيماري هاي ناشي از آلودگي هوا در دانش آموزان:
آسم: منظره دود غليظي كه آسمان شهرها را تيره و تار كرده است به خوبي نشان مي دهد كه بشر چگونه با دست خودش هواي محيط زندگي را مسموم كرده، آلودگي هوا منحصر به فضاي باز و هواي آزاد نمي شود بلكه محيط كار، مدارس و داخل خانه را شامل شده و بيشتر صدمه به دانش آموزان وارد مي شود. از شايع ترين بيماري هاي دوران كودكي و نوجواني، آسم مي باشد كه ارتباط زيادي با آلودگي هوا دارد، آلاينده هاي هوا يكي از شناخته شده ترين عوامل تشديد كننده آسم و حتي كمك كننده در ايجاد آسم كودكان به شمار مي رود.
دانش آموزان مبتلابه آسم حتي الامكان در مواقعي كه آلودگي هوا زياد است از خانه خارج نشوند و از رفت و آمد در خيابان ها خودداري كنند. همچنين به اطلاعيه هاي اداره هواشناسي و شركت كنترل هوا دقت نمايند، بخصوص در فصل سرد به دليل ابتلابه عفونت هاي ويروسي در معرض حملات آسمي بيشتري هستند.
سرطان: بررسي هاي دقيق نشان داده كه رابطه اي باريك بين سرطان ريه، برونش و شدت آلودگي هواي شهر وجود دارد. گازهايي كه از خودروها متصاعد مي شود ايجاد مسموميت مي كند و اثرات رواني نامناسب به جا مي گذارد.
[h=1]آلودگی هوا در مشکلات زایمان، رشد و سلامت جنین، کاهش هوش نوزاد و هم چنین زایمان زودرس اثر بسیار مهمی دارد[/h]پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج بررسی های متعدد نشان داده است ، قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، هم در ماه های ابتدایی بارداری و هم در ماه های آخر می تواند اثرات جدی بر میزان رشد جنین داشته باشد. یکی از این تحقیقات می گوید قرار گرفتن مادر باردار در معرض آلودگی هوا، خطر کمبود ویتامین D نوزاد را افزایش می دهد .
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسفانه این الودگی. باعث چه بیماری هایی که نمیشه.. نازایی هم به این لیست بیماریهایی که براثر الودگی بوجود میاد. اضافه شد......
ا چرا...چاره رو بایداز ریشه حل کرد.. که نمیکنن.
 

Similar threads

بالا