آشنایی با طب سوزنی و موارد درمانی مهم آن

kiana74

عضو جدید
طب سوزنی چیست ؟

طب سوزنی با داشتن سابقه طولانی مدت از قرن‌ها پیش به عنوان یکی از بهترین درمان‌های مکمل شناخته شده و مورد تایید سازمان وزارت بهداشت نیز قرار گرفته است. طب سوزنی بر اساس یک اصل در فرهنگ طب سنتی در چین شکل گرفته است که منبع سلامت بدن را انرژی می‌نامد. طبق این اصل، گرفتگی چاک راه‌های عبور انرژی در بدن باعث بروز بیماری‌ها می‌شود. طب سوزنی با تحریک این چاک راه‌ها، گردش انرژی را در بدن بهینه و به رفع بیماری‌ها کمک می‌کند. برای انجام طب سوزنی از سوزن‌هایی بسیار باریک و ظریف استفاده می‌شود که باعث تحریک مویرگ‌های آن ناحیه از پوست می‌شود که قرار است تحت درمان قرار گیرد و در نتیجه انجام این‌کار می‌توان به درمان بیماری پرداخت.



با طب سوزنی چه بیماری‌هایی را می‌توان درمان کرد ؟

طب سوزنی به‌عنوان یک روش درمانی بی‌خطر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.



از جمله مهمترین این بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:



لک، کک و مک و جوش پوستی

سیاهی دور چشم

تمایل به استعمال دخانیات هم‌چون سیگار

ویار بارداری

سر درد مزمن

گردن درد و زانو درد

آلرژی و حساسیت

بی‌ خوابی‌های مکرر

آرتروز و کمر درد

فشار خون

چین و چروک صورت

درد قاعدگی و خونریزی در این دوره
اضطراب و افسردگی

از دیگر موارد مهم درمانی طب سوزنی می توان به درمان سلولیت اشاره کرد:

درمان سلولیت با طب سوزنی

معمولاً طب سوزنی با توجه به این که نیاز به بیهوشی و عمل جراحی ندارد روشی است که مورد استقبال همه قرار می‌گیرد. برای درمان سلولیت با استفاده از طب سوزنی، باید نقاط خاصی از بدن که این وضعیت در آن وجود دارد توسط پزشک معاینه شود و نقاط خاصی برای ورود سوزن در نظر گرفته شود.

کاهش وزن با طب سوزنی

یکی دیگر از مهمترین کاربردهای طب سوزنی که امروزه فواید بسیار فراوانی دارد درمان چاقی و کاهش وزن است. در این روش با روش‌های مختلف مانند کاهش اشتها، کاهش پرخوری، افزایش متابولیسم بدن، بهتر شدن دستگاه گوارش، افزایش سوخت و ساز و… می‌تواند باعث کاهش وزن شود. البته همان‌طور که گفته شد نباید انتظار داشت با یک جلسه شما ۱۰ کیلو وزن کم کنید. معمولاً اینگونه است که بعد از ۱۰ جلسه شما ۳ تا ۵ کیلو و در حالت خوشبینانه ۸ کیلو وزن کم خواهید کرد. در مقاله‌ی کاهش وزن با طب سوزنی به‌طور کامل درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم.
این ها موارد درمانی مهم طب سوزنی بود که برگرفته از سایت بهترین پزشک طب سوزنی بود ، دوست داشتم آن را با شما عزیزان نیز به اشتراک بگذارم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا