آشنایی با ساختمان آینده شرکت گوگل ؛ ساختمانی سبز

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1][/h]

همه شما تا حالا تعریف های زیادی درباره این که محیط کار در گوگل چطور است را خوانده اید و یا شنیده اید. واقعا محیطی رویاییست. برای مثال در اینجا می توانید درباره دفتر کار لری پیج و سرگئی برین مطلبی جذاب بخوانید. اما آیا درباره ساختمان آینده گوگل چیزی خوانده اید؟ این ساختمان قرار است در کنار ساختمان کنونی و اصلی گوگل، یعنی گوگل پلکس ساخته شود.وهمچنین قرار است که این ساختمان، سبزترین ساختمان از نظر فناوری در تمام دنیا باشد.

مدتی پیش گوگل اطلاعات و نیاز های خودش در مورد این ساختمان به دپارتمان طراحی و نقشه کشی Mountain View ارسال کرده است. گوگل درباره این طرح گفته است که با ساخته شدن این ساختمان جدید، استاندارد های جدیدی را برای طراحی و ساختن ایجاد می شود و این ساختمان به یک تحول در هنر معماری مبدل خواهد شد. بالاترین سطح استاندارد ساختمان های سبز استاندارد LEED Platinum است اما گوگل قصد دارد پای خود را فراتر از آن بگذارد! به گفته Yvonne Farrell که یک مهندس معمار شناخته شده در مبحث LEED است ، این اولین ساختمانی خواهد بود که از کربن در ساخت آن استفاده نمی شود. همچنین نانسی مینیکاکسی – برنامه ریز پروژه این ساختمان- در حرف های خود به این موضوع اشاره کرده است که طراحی این ساختمان شکفت انگیز است. ساختمان آینده گوگل در مساحتی بالغ بر 310 هزار فوت مربع (چیزی در حدود 29 هزار متر مربع) و در ناحیه شرق گوگل پلکس – ساختمان اصلی و کنونی گوگل – احداث می شود. طرح اصلی بر مبنای مفهوم حرکت دورانی ایجاد شده است.بدین معنی که راهروهای اصلی این ساختمان به طور منحنی شکل هستند و محوطه داخلی را به فضا های باز متصل می کند. در ادامه تفرجگاه های سبز قرار دارد که پارک را به محل هتل متصل می کند. این ساختمان 88 فوت ( تقریبا 27 متر) ارتفاع دارد و شامل 5 بخش ( ازجمله گاراژ) است که شکلی منحنی دارند. همچنین شامل 3 محوطه سبز است.
نقشه اولیه این ساختمان توسط چند شرکت متخصص معماری ایجاد شده است. گوگل در انتخاب این شرکت ها جستجوی ملی و وسیعی انجام داده است. این شرکت ها بعد از اتمام طرح اولیه یک ماکت همراه با درخت ها و انسان های کوچکی طراحی کردند که در تصاویر همین نوشته می توانید عکس هایی از آن ماکت را ببینید.
طرح این ساختمان توسط والتر هود – متخصص طراحی مناظر طبیعی – تکمیل شد. قرار است که محل پارک خودرو ها به شکلی باشد که هر خودرو در بالای خودروی قبلی قرار بگیرد. در قسمت هایی از سقف های این ساختمان آب روانی به طرف قسمت های گود سرازیر است. این ناحیه ها در اطراف ساختمان ایجاد شده اند. با آب سرازیر شده سقف های سبز و باغچه ها تغذیه می شوند.
در طراحی این ساختمان به خوبی به مسیر ورود نور خورشید توجه شده است. به طوری که از نور خورشید به عنوان روشن کننده طبیعی فضای داخلی ساختمان استفاده می شود. از پنل های خورشیدی نسل بعدی در استفاده از نور خورشید به عنوان مولد الکتریسیته استفاده خواهد شد. همچنین قرار است به وزش باد برای ایجاد سیستم تهویه مطبوع طبیعی توجه زیادی شده است. در بسته اطلاعاتی که گوگل ارسال کرده است،نشان می دهد که گوگل بلند پروازی کرده است و هدفی فراتر از ساخت یک ساختمان جدید دارد. طرح اولیه حاکی از این است که گوگل می خواهد تلفیقی از ناحیه مسکونی و یک ناحیه ترانزیتی در اطراف جاده Charleston و بلوار Shoreline ایجاد کند.
ساخت این چنین مجتمعی بدون شک هزینه گزافی در بر خواهد داشت اما مهندس Farrell مخالف است و او فکر نمی کند که هزینه آن بیشتر از مقداری بشود که گوگل یک ساختمان سطح A ایجاد کند. گوگل سالیانه 1.7 میلیون دلار بودجه برای ساخت این ساختمان هزینه می کند .





منبع بدون کوچکترین تحریف:farhank.blogfa.com
 
بالا