آرشیو اخبار مربوط به فناوری اطلاعات (موقتی)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دوربين‌هاي جديد سوني

ايتنا - زمانی مدیر عامل یک شرکت برجسته اروپایی گفت: افتخار می‌کنیم که از نظر تکنولوژی فقط 2 سال و نیم از سونی عقب هستیم. شاید این جمله به تنهایی گواه آن باشد که کمپانی سونی توانسته است به عنوان سرآمد تکنولوژی الکتریکی مورد اتفاق نظر همگان باشد چنانکه بزرگان این عرصه نیز خودشان را با مقیاس فاصله‌ای که با سونی دارند بسنجد.



سونی اینک بلامنازع در صدر کمپانی‌های صاحب فناوری الکترونیکی قرار دارد. شاید تنوع مدل‌های محصولات سونی به اندازه برخی کمپانی‌های دیگر نباشد. اما سونی برخلاف عمده شرکت‌ها که مقلد و مصرف کننده فناوری دیگران هستند، مولد و تولید کننده فناوری است.
وقتی سونی مدلی به بازار ارائه می‌کند مدت‌ها طول می کشد تا سایرین بتوانند به آن سطح از فناوری دست یابند و این راز موفقیت کمپانی قدرتمند سونی است که اکنون میزان فروش بیش از تولید ناخالص ملی بسیاری از کشورها دارد.

از زمانی که عکاسان، دوربین‌های غول آسای عکاسی آلمانی و انگلیسی را بر دوش می کشیدند و سه پایه‌های بزرگ زیر بغل می زدند و عرق ریزان در کوچه برزن ها دنبال مشتری می گشتند هنوز دیرگاهی نگذشته است.
دوربین‌های عظیم‌الجثه که سنگین وزن بود و نگاتیوهای بزرگ و نامطمئن و فرایند آماده سازی دوربین و نصب آن و تنظیم دستی دیافراگم و شاتر و پارچه سیاه برزنتی که عکاس باید همچون چادری سیاه بر سر خود و دوربینش می کشید و فلش‌های انفجاری که صدایی مهیب داشت و نگرانی از لرزش دوربین یا سوژه عکاسی هنگام عکس گرفتن و تاریکخانه و داروی ظهور و چاپ عکس و از بند آویزان کردن عکس‌ها و خلاصه با هزار و یک دردسر و بعد از مصیب‌های فراوان، عکس‌ها مانند تخم قناری که از هر 10 تا 2 تایش جوجه می شود اکثرشان خراب می شد یا حین ظهور از بین می رفت یا در اثر نور زیاد می‌سوخت یا به خاطر نور کم سفید می شد و آنچه که می ماند عکس‌های سیاه و سفید بی کیفیتی بود شبیه اولین عکس پس از اختراع دستگاه فتوگراف.

تردید نکنید که شما را مجنون می خواندند یا دروغگو خطاب می کردند اگر آن موقع بودید و به آنها می‌گفتید که اندک زمانی بعد دوربین‌هایی ساخته می شود که نه فیلم می خواهد نه داروی ظهور و نه کاغذ و نه چاپ و این دوربین ها نیاز به تنظیم ندارد و در جیب پیراهن شما جا می شود! همان لحظه که عکس بگیرید می توانید آن را به صورت تمام رنگی ببینید با کیفیتی بیشتر از اصل سوژه.

اما اینک این اتفاق افتاده و صنعت عکاسی تمام این ویژگی ها را به همراه دهها ویژگی دیگر یکجا و در حجم فوق العاده کم گرد آورده و یک دوربین کوچولوی خانگی صدها برابر بیشتر از دوربین‌های فوق حرفه ای سه چهار دهه قبل امکانات و توان دارد و حتی بسیار بیشتر از دوربین‌های تمام حرفه ای یک دهه پیش.
زمانی که دوربین‌های دیجیتال روانه بازار شد، حتی دوربین‌های حرفه ای کمتر از یک مگاپیکسل کیفیت داشتند اما اینک دوربین‌های خانگی بیشتر از 8 مگا پیکسل کیفیت دارند و این اتفاق در زمان بسیار کوتاهی رخ داده است.
سرعت ظهور فناوری‌های جدید در عرصه دوربین به قدری حیرت انگیز است که بسیاری از مردم قبل از خرید مرتب وسوسه می شوند که اگر تنها اندکی صبر کنند می توانند مدل جدید تر و با امکانات بیشتری خریداری کنند. اما سونی با هوشمندی از این بلند طبعی مشتریان بهره گرفته است و با سرآمدی در تکنولوژی عملاً مدل‌های 2-3 سال دیگر سایر کمپانی ها را امروز عرضه می‌کند و همین امر این دلگرمی و اطمینان را به مشتریان می دهد که نه تنها تا مدتی از تکنولوژی روز فاصله ندارند بلکه جلوترند.

برای اینکه سرعت تکامل تکنولوژی توسط کمپانی سونی را ببینید کافیست نظری به مشخصات دو مدل دوربین عکاسی سایبرشات و یک مدل دوربین فیلمبرداری خانگی جدید سونی بیندازید:

سایبرشات‌های 2008
نسل جدید شکارچیان لبخند
W130 و W120، با زیبایی متمایز و آخرین تکنولوژی سونی و بعلاوه با حافظه ای بسیار زیاد، در سال 2008 به دوربین‌های معروف سری Cyber – Shot W اضافه شدند.
یکی ازاین دوربین ها، دوربین C-SW130 با 1/8 مگا پیکسل است که دارای صفحه ال سی دی 5/2 اینچ شفاف و بزرگ می باشد و از رزولوشن برجسته 115 k dots برخوردار است.
تکنولوزی شناسایی حالت‌های صورت، اکنون دارای ردیابی سریع تری شده، این تکنولوژی قابلیت شناسایی صورت‌هایی را دارد که در فاصله دورتری قرار دارند بعلاوه می تواند بطور خودکار میان کودکان و بزرگسالان تمایز قائل شود، حالت ها و ژست ها را تنظیم کند و قرمزی چشم ها را در تصاویر بزرگ کاهش دهد. همچنین Smile level setting این امکان را به شما می دهد که میزان خنده را از تبسمی کوچک تا لبخندی کامل تنظیم کنید.

و اما خروجیHD در این مدل ها، امکان استفاده از حافظه‌هایی حجیم تر را در دستگاه‌های نمایش دارای HD فراهم می‌کند.

هندی کمی، کمی بزرگ تر از موبایل شما
لحظه‌های شما را با HD پیوند می دهد
هندی کم جدید سونی، مدل HDR-TG1 کوچک ترین، باریک ترین، سبک ترین و بالاخره جیبی ترین دوربین فیلمبرداری، با وضوح ضبط 1920 x 1080 و شفافیت صدای 5/1 ch است.
این دوربین نه تنها همراه بی دردسر و خوش سفری است، بلکه به دلیل داشتن بدنه ای از تیتانیوم خالص، بسیار بادوام و مقاوم بوده و روکش ضدخش آن از زیبایی اش محافظت می‌کند.
این مدل جدید، با برخورداری از تکنولوژی شناسایی صورت، هم در تصاویر ویدئویی و هم در عکس ها، تا هشت صورت را در صفحه ال سی دی پانل لمسی 7/2 اینچ شناسایی می‌کند و بطور اتوماتیک متمرکز شده، نور طبیعی، رنگ و نور فلاش را متناسب با حالت‌های طبیعی پوست تنظیم می نماید.

تنظیم این دوربین از روی ال سی دی بسیار آسان است و با فعال کردن حالت Quick on، دوربین ظرف یک ثانیه آماده می شود. با داشتن این دوربین لزوماً نیازی به نوار یا دیسکت نخواهید داشت و می توانید با یک Memory stick شانزده گیگابایتی، تقریباً 6 ساعت فیلمبرداری کنید. این دوربین برای دستیابی به کیفیت ایده آل در تصاویر ویدئویی و عکس ها، از موتور قدرتمند پردازش تصویر Bionz بهره می برد. در این دوربین کیفیت صدا نیز به اندازه تصویر مورد توجه قرار گرفته و میکروفون آن با کیفیت صدای 5/1 ch روی سوژه فیلمبرداری زوم می‌کند.

علاوه بر این، فایل‌های ذخیره شده بر روی Memory Stick به راحتی قابل انتقال به DVD و هارد کامپیوتر می باشد.
و اما، دوربین هندی کم TG1 با وجود ابعاد کوچکی که دارد، ضبط تصاویر زیبای HD را امکان پذیر می سازد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
"دات ایران" تا سال 2009 به دامنه‌های جهانی می‌پیوندد

معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیوستن دات ایران (.ایران) به دامنه‌های شبکه اینترنت خبر داد و گفت: برای برای دسترسی جهانی به این دامنه اقداماتی صورت گرفته و طبق پیش‌بینی موسسه آیکان (ICON) این دامنه تا سال 2009 به دامنه‌‌های جهانی می‌پیوندد.


عبدالمجید ریاضی در گفت‌وگو با مهر به ثبت دامنه‌های فارسی اشاره کرد و گفت: به منظور اجرای دامنه فارسی دات ایران (.ایران) اقدامات مقدماتی صورت گرفته و تست‌های لازم انجام شده است.

معاون فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ثبت دامنه (ir.) نیز اشاره کرد و اضافه کرد: طبق برنامه ظرف یک سال و نیم آینده باید دسترسی به این دامنه فراگیر شود که رسیدن یه این هدف در زمان معین به اقدامات مخابرات استان‌ها بستگی دارد. به گفته ریاضی ثبت دامنه ir. در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در حال اجرا است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ارائه GPRS در سالجاري در كلان شهرها
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه تاخير در ارائه سرويس GPRS به خاطر ايجاد تغييرات گسترده از لحاظ نرم‌افزاري و سخت‌افزاري در شبكه همراه اول است، گفت: اين سرويس امسال در كلان شهرهاي كشور به مشتركان ارائه مي‌شود.

محمد سليماني در گفت‌وگو با اقتصادي فارس درباره ارائه سرويس خدمات اينترنت تلفن همراه از سوي همراه اول، با بيان اينكه اين سرويس اكنون مراحل نهايي تست و آزمايش خود در تهران و كرج را سپري مي‌كند، اظهارداشت: امسال سعي مي‌كنيم ارائه اين سرويس را در كلان شهرهاي كشور اجرايي كنيم.

وي از انجام مرحله دوم مناقصه اين سرويس خبرداد و گفت: مرحله اول اين سرويس در تهران و چند شهر بزرگ انجام مي‌شود. سليماني ادامه داد: هنوز نمي‌دانيم كه در چهار شهر بزرگ يعني مشهد، تبريز، اصفهان و شيراز چه زماني اين سرويس ارائه مي‌شود چون شبكه، شبكه پيچيده‌اي است و تجهيزات آن چندين سال است كه كار مي‌كند و چند مرحله طراحي بروي آن انجام شده است.

وزير ارتباطات با تاكيد بر اينكه بروز رساني شبكه همراه اول به دليل پيچيدگي خاص خود مشكل است، در خصوص امكان يكسان سازي تجهيزات شبكه همراه اول نيز افزود: يكسان سازي تجهيزات شبكه به دلايل خاص و امنيتي صلاح نيست. گزارش فارس حاكي است: قرار است فعلا تا حدود 2 ميليون مشترك از خدمات اينترنت تلفن همراه استفاده كنند. متقاضيان بايد با مراجعه به سايت اينترنتي همراه اول اقدام به ثبت‌نام كنند و سپس پيامك فعال‌سازي دريافت خواهند كرد. تعرفه‌ GPRS تلفن همراه نيز هر كيلوبايت اطلاعات به ميزان ‌8/14 ريال محاسبه مي‌شود. همراه اول اكنون بيش از 27 ميليون مشترك اعتباري و دائمي تلفن همراه در كشور دارد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تجربه توقف MMS را در توسعه فناوری‌های نوین بکارگیریم

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: توسعه فناوری‌های نوین در کشور نیازمند برقراری زبان مشترک میان نهادهای قانونگذاری، اجرایی، قضایی و حضور فعال بخش خصوصی است.

به گزارش مهر، رمضانعلی صادق‌زاده با بیان این مطلب افزود: تجربه تلخ عدم استفاده بهینه از ظرفیت کامل و امکانات فناوریهای نوین مانند اینترنت، ماهواره و موبایل مبین این موضوع است که باید قبل از هرگونه اقدام برای وارد کردن تکنولوژی‌های جدید تمام سازوکارهای قانونی، اجرایی، قضایی و علمی و فنی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی از تجربه ارائه سرویس پیام‌رسانی چندرسانه‌ای یا MMS به عنوان یکی از مصادیق سخنان خود نام برد و افزود: ارائه این سرویس علیرغم آمادگی اپراتور دوم تلفن همراه تنها به دلیل فراهم نبودن الزامات قانونی، فرهنگی و حقوقی متوقف شد. صادق‌زاده با تشریح این که سخنانش به معنی نفی استقبال از فناوری‌های نوین نیست ادامه داد: آنچه بنده تاکید دارم در قالب پیش شرط‌های ورود یا بکارگیری فناوری‌های نو قابل بیان است.

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور توسعه زیرساخت‌های مخابراتی را اصلی مهم برای ارائه سرویس‌های جدید مخابراتی از جمله سرویس‌های نسل آینده یا نو دانست و افزود: امیدوارم پیش از هرگونه اقدام در این زمینه تمام جوانب آن بررسی شود و طبیعتا برگزاری سومین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات بخشی از این بررسی را ممکن می‌سازد.

وی تاکید کرد: سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای از برگزاری این همایش استقبال و حمایت می‌کند. سومین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع «شبکه نسل آینده» 13 آذر ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای ارسال مقاله و دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند به آدر س www.ictcs.ir مراجعه و یا با شماره‌های 88898326 و 88807453 تماس حاصل کنند
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مرکز تحقيقاتی گوگل بستته شد


همکاران سیستم - شرکت گوگل دو سال پس از تاسيس يک مرکز تحقيقاتي مهندسي در ايالت آريزوناي آمريکا، اين مرکز را تعطيل کرد. زيرا به عقيده مديران گوگل، اقدامات صورت گرفته در آن به صورت جزئي و منفصل صورت مي‌گرفته و فايده چنداني نداشته است.
اين جريان يکي از نادرترين اتفاقات محسوب مي‌شود که شرکت گوگل يک مرکز را به خاطر حرکت کند فعاليت‌هاي خود تعطيل کند.

شرکت گوگل از تاريخ 31 مارس تا 30 ژوئن سال جاري ميلادي 450 کارمند جديد را استخدام کرد و بر اين اساس، مجموع همکاران گوگل به 19 هزار و 604 نفر رسيد.

اين شرکت در سراسر جهان شعبه دارد و ليست کاملي از مشاغل را روي سايت خود قرار داده است تا علاوه بر کارمندان موجود، افراد مورد نياز خود را به صورت مستمر در اختيار بگيرد.

دفتر شرکت گوگل در شهر تمپ(Tempe) در ايالت آريزونا که 50 کارمند در آن مشغول به کار بودند، بر اساس سياست‌هاي گوگل مبني بر راه‌اندازي مراکز مهندسي در سراسر آمريکا براي به کارگيري استعدادهاي محلي تاسيس شده بود. قرار بود که دفتر گوگل در آريزونا از تعدادي از پروژه‌هاي اين شرکت پشتيباني مي‌کند، اما به گفته "آلان يوستيس"(Alan Eustace) مدير مرکز مهندسي و تحقيقات گوگل، اين دفتر بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته فعاليت خود را ادامه نداد.
مدير مرکز مهندسي و تحقيقات گوگل در اين باره در يک مطلب وبلاگي نوشت: « در حالي که همه کارمندان اين دفتر در بهترين حالت ممکن فعاليت‌هاي خود را انجام مي‌دهند، ما دريافتيم که پروژه‌هاي مهندسان ما در مرکز آريزونا به صورت جزئي و کوچک انجام مي‌شود».
به نوشته يوستيس، اين مرکز از تاريخ 21 نوامبر به فعاليت خود خاتمه خواهد داد و گوگل اعلام کرده است که اين کارمندان را اخراج نخواهد کرد. گوگل هم‌اکنون در تلاش است کارمندان اين مرکز را به يکي ديگر از دفاتر خود انتقال دهد و يا فرصت‌هاي کاري ديگري را در شرکت گوگل براي آن‌ها بيابد
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گوگل و ورود به بازار تلفن هوشمند


ايسنا- نخستين تلفني كه از سيستم عامل آندرويد گوگل استفاده مي‌كند، روز سه‌شنبه در كنفرانس خبري در نيويورك توسط اپراتور تلفن همراه آمريكايي تي موبايل به نمايش درمي‌آيد.
بر اساس گزارش وال استريت ژورنال،‌ اين تلفن آندوريدي 199 دلار قيمت خواهد داشت.
تلفن مذكور كه Dream نام دارد، داراي كي‌بورد كشويي و صفحه لمسي بوده و توسط شركت تايواني HTC ساخته شده و توسط تي موبايل كه وابسته به شركت دويچه تلكام در آمريكا به فروش مي رسد.
موسسه‌ي گارتنر در آستانه‌ي معرفي اين تلفن پيش‌بيني كرد كه آندرويد سيستم عامل بالفعل براي لينوكس شده و در سال 2011 در حدود 10 درصد از بازار تلفن‌هاي هوشمند را در اختيار خواهد گرفت.
بر اساس اين گزارش گوگل طرح خود براي ساختن آندرويد را سال گذشته و با اعلام تشكيل Open Handset Alliance كه متشكل از 33 شركت بوده علني كرد.
اين شركت‌ها توافق كرده‌اند براي ايجاد تلفن‌هاي همراه با گوگل بهتر همكاري كنند؛ يكي از اهداف اين اتحاد ارايه قابليت‌هاي آيفون براي تلفن‌هاي ارزان‌تر است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
به روزرسانی هات ميل


طبق اعلام مايكروسافت، به‌روزرساني بزرگي براي هات ميل در روزهاي جاري صورت مي‌گيرد كه سرعت اين سرويس ايميل را تا 70 درصد در سيستم‌هاي كندتر افزايش مي‌دهد.
در نسخه‌ي به‌سازي شده‌ي هات ميل نسخه‌هاي كلاسيك فعلي و كامل اين سرويس يكي مي‌شوند تا امكان مشاهده‌ي كامل ايميل بدون نياز به كليك برروي آن را براي كاربران فراهم كنند.
تغييرات ديگري كه در هات ميل صورت خواهد گرفت شامل فن‌آوري قوي‌تر ويروس و هرزنامه ياب، ظرفيت ذخيره‌سازي بيش‌تر و ويژگي‌هاي ديگر مانند دسترسي مستقيم به پيام فوري از صندوق دريافت ايميل، قابليت تكميل خودكار نشاني در كادر «ارسال پيام به» و گزينه‌هاي اشتراك تقويم ساده‌تر است.
به‌دنبال به‌روزرساني ويندوز لايو هات ميل، ابزارهاي ديگر مانند ويندوز لايو اسكاي درايو و ويندوز لايو اسپيس نيز طي هفته‌هاي آينده به‌روز خواهند شد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
افزايش درآمد دفاتر بخش خصوصي تلفن همراه از محل خدمات " همراه اول

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي شركت ارتباطات سيار ايران، درآمد ساليانه دفاتر بخش خصوصي از محل ارائه خدمات تلفن همراه، فروش كارت شارژ و ثبت‌نام سيم كارت از 208 ميليارد ريال در سال 85 به 454 ميليارد ريال در سال 86 رسيده است.
اين گزارش مي‌افزايد: درآمد ساليانه كل دفاتر بخش خصوصي استان تهران از محل ارايه خدمات تلفن همراه، فروش كارت شارژ و ثبت‌نام سيم‌كارت نيز با 490 دفتر در سال 86 به بيش از 104 ميليارد ريال رسيده كه با مقايسه سال 85 كه 44 ميليارد ريال بوده است رشد چشمگيري را نشان مي‌دهد.
در سال 1385 تعداد دفاتر بخش خصوصي كل كشور 1245 دفتر بوده كه در پايان سال 86 به 2200 دفتر افزايش يافته است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
روش‌هاي پرداخت قبوض همراه اول گسترش يافت

به گزارش فارس روابط عمومي شركت ارتباطات سيار ايران اعلام كرد: جهت صرفه‌جويي در وقت و هزينه و گسترش خدمات الكترونيك، مشتركان اين شركت مي‌توانند از طريق بانك‌هاي ملي، صادرات، ملت، تجارت، سپه، مسكن، رفاه، كساورزي، توسعه صادرات، پارسيان، سامان، اقتصاد نوين و پاسارگاد قبوض تلفن همراه خود را پرداخت كنند.
اين گزارش مي‌افزايد: مشتركان همراه اول مي‌توانند اطلاعات لازم در خصوص روش‌ها و نحوه پرداخت غيرحضوري قبوض تلفن همراه را در پرتال شركت ارتباطات سيار به نشاني www.mci.ir مشاهده كنند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فروش اسناد مزايده اپرتور سوم در خارج از كشور آغاز شد


به گزارش فارس به نقل از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سعيد مهديون ضمن بيان اين مطلب، اظهار داشت: فروش اسناد مزايده در خارج كشور به صورت الكترونيكي انجام خواهد شد.
وي افزود: متقاضيان مي‌توانند پس از واريز وجه به شماره حساب اختصاص يافته به اين موضوع، اسناد را به صورت الكترونيكي دريافت كنند.
مهديون در خصوص تعداد اسناد فروخته شده نيز گفت: تاكنون هشت شركت اقدام به تهيه تعهدنامه بانكي اسناد كرده‌اند كه از اين تعداد، هفت شركت، تعهدنامه را مهر و اسناد مزايده را دريافت كرده‌اند.
وي ادامه داد: از مجموع شركت‌هايي كه اسناد مزايده را دريافت كرده‌اند يك شركت خارجي و شش شركت ايراني هستند.
مجري برگزاري مزايده اپراتور سوم تصريح كرد: فروش اسناد از 23 شهريور ماه آغاز تا شنبه 13 مهر ماه ادامه خواهد داشت و شركت كنندگان تا تاريخ پنجم آبان ماه فرصت دارند تا نسبت به ارايه مدارك اقدام كنند.
وي در خصوص جلسات توجيهي به منظور برگزاري شفاف اين مزايده نيز اظهار داشت: نخستين سمينار در اين زمينه، امروز با حضور سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي برگزار مي‌شود.
وي تأكيد كرد: در اين سمينار، ابعاد مختلف اسناد مزايده تشريح و به سوالات حاضران پاسخ داده خواهد شد .
مهديون تصريح كرد: سمينار دوم نيز يك هفته بعد از پايان مهلت خريد اسناد با حضور تمامي خريداران و در جهت بر طرف كردن ابهامات احتمالي موجود برگزار خواهد شد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بررسي و آزمايش DNA بر روي تراشه هاي رايانه اي در 30 دقيقه


به گزارش فارس به نقل از زد دي نت، اين تراشه كه بر روي يك دستگاه الكترونيكي كوچك و قابل حمل نصب مي شود، كارآگاهان پليس، پزشكان، داروسازها و ساير شغل‌هاي مرتبط را از مراجعه به آزمايشگاه براي انجام آزمايش DNA بي نياز خواهد كرد.
دستگاه مجهز به اين تراشه قادر است در عرض تنها 30 دقيقه DNA دريافتي را تجزيه و تحليل كرده و نتيجه را گزارش دهد، اين در حالي است كه اين كار در آزمايشگاه هاي مجهز و گران قيمت امروزي گاهي تا يك هفته طول مي كشد.
اين دستگاه كاربردهاي بسياري خواهد داشت و به عنوان مثال يك پزشك با استفاده از آن مي تواند به سرعت از ابتلاي افراد به بيماري هاي عفوني مانند سياه زخم، آنفولانزاي مرغي، ايدز و برخي انواع سرطان و بيماري هاي ژنتيكي مطلع شود. اين در حالي است كه بررسي اين امر در حال حاضر ين يك تا دو روز زمان مي برد.
از سوي ديگر كارآگاهان و نيروهاي پليس نيز با استفاده از اين تراشه كوچك به سرعت قادر به بررسي نمونه هاي خون يا ديگر ترشحات باقي مانده از افراد در محل وقوع جنايت هستند و با شناسايي DNA و مطابقت آن با اطلاعات قبلي موجود خواهند توانست هويت عاملان يك جنايت را شناسايي كنند.
اين فناوري هنوز در مرحله آزمايشي است و مشخص نيست چه زمان استفاده عمومي از آن امكان پذير خواهد شد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اپراتورها قادر به ادامه فعاليت سودآور خود با سبك و سياق سابق نيستند

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، ارتقاي كيفيت و محور قرار گرفتن آن در بازار خدمات تلفن همراه مانند بازار هر سرويس يا كالايي نيازمند وجود مولفه هاي ويژه اي است كه انگيزه لازم براي حركت اپراتورها به سمت ارائه خدمات كيفي تر را فراهم كنند.
ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه طي سالهاي گذشته در بازاري فعاليت كرده اند كه فاقد مولفه هاي مذكور بوده و بر همين اساس نيز ضرورتي براي افزايش كيفيت و پرداخت هزينه هاي آن وجود نداشته است.
اين فضا كه شايد براي بنگاه هاي توليدي، تجاري و خدماتي، فضايي ايده‌آل و فرصتي سودآور محسوب شود مستلزم وجود شرايطي نظير انحصاري بودن بازار، فقدان سيستم هاي نظارتي و پايين بودن آگاهي عمومي متقاضيان نسبت به حقوق اساسي خود است كه به نظر مي رسد بتدريج در حال رنگ باختن است.
افزايش آگاهي متقاضيان تلفن همراه در اثر فعاليت رسانه هاي گروهي، تعدد گزينه هاي انتخابي با ورود اپراتورهاي غير دولتي به عرصه تلفن همراه و رويكرد تازه وزارت ارتباطات براي ارتقاي سطح كيفي خدمات نياز به تمركز به افزايش كيفيت خدمات را در اين بازار به يك نياز جدي مبدل كرده اند.
به همين دليل هم، كيفيت به عنوان يكي از مزيت‌هاي رقابتي تازه شكل گرفته در بازار تلفن همراه، اپراتورها را به سمت و سوي تازه‌اي سوق داده است كه استمرار و استقرار آن در بازار نيازمند عزم و اراده‌اي جدي در وزارت ارتباطات به عنوان متولي اصلي آن است.
آنچه مسلم است، مشتركان امروزي تلفن همراه با مشتركان دهه 70 ، تفاوت هاي اساسي دارند و كم وكيف تقاضا، انتظارات و سلايق آنها نيز بسيار متفاوت است. چرا كه اگر مشتركان دهه 70 صرفا يك حق انتخاب به نام تلفن همراه دولتي داشتند و تصور آنها از خدمات تلفن همراه نيز بيش از آن چيزي نبود كه دريافت مي كردند، مشتركان امروز تلفن همراه در ايران دست كم سه گزينه براي انتخاب پيش رو دارند كه به زودي اپراتور سوم هم به جمع آنها اضافه خواهد شد.
از سويي دسترسي به شبكه اينترنت، فعاليت جدي رسانه هاي گروهي براي ارتقاء فرهنگ و آگاهي عمومي هم سطح توقع و نيازهاي آنها را تا حد چشمگيري افزايش داده است.
به همين دليل هم به نظر نمي رسد كه اپراتورها قادر به ادامه فعاليت تجاري و سودآور خود با همان سبك و سياق سابق باشند و بتوانند با ارائه حداقل كيفيت خدمات بقاي تجاري خود را تضمين كنند.
بديهي است كه اين روند با شتاب فزاينده‌اي در حال تغيير و تحول است و اين احتمال كه تا كمتر از يك دهه ديگر بتوان توقع و خواست مشتركان را به سادگي برآورده كرد بسيار ضعيف است.
از اين رو اپراتورهاي تلفن همراه و همچنين وزارت ارتباطات با درك اين واقعيت كه شرايط و فضاي حاكم بر بازار هيچ سنخيتي با شرايط گذشته ندارد و رويكرد و برنامه ريزي تازه اي را طلب مي كند، در حال سازگار كردن ساختار خود با شرايط متغير و رو به رشد آينده هستند.
حال اين كه براي مواجهه با اين شرايط چه سياست ها و الگوهايي را پيش روي خود قرار داده اند، موضوعي است كه شايد در حال حاضر اظهار نظر درباره آن ممكن نباشد. اما آنچه مسلم است آنها شرايط تازه را درك كرده و رقابت هاي تجاري و برنامه هاي آنها به سمت برخورداري از مزيت رقابتي مهمي به نام كيفيت سوق پيدا كرده است.
به اعتقاد كارشناسان و صاحب نظران حوزه ارتباطات، آنچه كه هم اكنون در حال وقوع است، اگرچه نمي تواند شرايط ايده آلي به شمار آيد ، با اين حال پيش درآمد تحولات مثبت و سازنده اي در آينده نزديك است كه نتيجه آن توسعه كمي و كيفي ارتباطات و همچنين فراهم سازي بستر توسعه كلان كشور خواهد بود.
در چنين شرايطي ، رسانه‌هاي گروهي نيز با توجه به آنچه كه در حال شكلگيري است مي بايد روند تازه اي را در دستور كار خود قرار داده و به فراهم شدن اين فضا كمك كنند.
بديهي است، وزارت ارتباطات به عنوان متولي صنعت ارتباطات كشور تنها مرجعي است كه مي تواند براي توسعه كيفي خدمات تلفن همراه به طراحي الگوهاي عملي و سيستم هاي نظارتي بپردازد تا روند رقابت بر سر كيفيت ، روندي سالم، روبه رشد و اثربخش شود.
گزارش از كورش شمس
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
كاهش 18 درصدي قيمت تراشه هاي DRAM در دو هفته اخير

به گزارش فارس به نقل از پي سي ورلد، حدود سه چهارم بازار جهاني DRAM در كنترل سازندگان رايانه هاي شخصي است كه براي خريد اين محصول با سازندگان عمده DRAM قراردادهاي كلان امضا مي كنند و بررسي ها نشان مي دهد قيمت هر تراشه DRAM در اين قراردادها به 1.44 دلار رسيده است.
اين در حالي است كه بنا بر بررسي هاي DRAMeXchange، قيمت هر تراشه DRAM در قراردادهاي مذكور قبلا 1.75 دلار پيش بيني شده بود.
مهم ترين تراشه DRAM كه قيمت آن كاهش يافته DDR2 يك گيگابايتي با سرعت 667 مگاهرتز است. ناظران بازار مي گويند افزايش شركت هاي توليدكننده اين محصول و رقابت شديد آنها از جمله علل اصلي اين كاهش قيمت است.
از سوي ديگر سازندگان DRAM انتظار داشتند با استقبال مردم از ويندوز ويستا كه براي اجرا به RAM بسيار بيشتري نسبت به ويندوز XP نياز دارد، كار و كسب آنان رونق بگيرد و به همين علت توليد DRAM را افزايش دادند، ولي عدم تحقق اين امر باعث اشباع بازار و كاهش قيمت اين محصول شد.
كارشناسان مي گويند نزول قيمت DRAM در چند ماه آينده نيز احتمالا ادامه مي يابد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خريد 465 ميليون دلاري مك آفي براي ارتقاي نرم افزارهاي امنيت شبكه

به گزارش فارس به نقل از وي ان يونت، Secure Computing از جمله توليدكنندگان مطرح نرم افزارهاي امنيت شبكه است و به نظر مي رسد هدف مك آفي از خريد آن تقويت توليدات خود در همين زمينه باشد.
با انجام اين خريد مك آفي به يكي از بزرگترين توليدكنندگان نرم افزارهاي امنيت شبكه مبدل مي شود، اين در حالي است كه درآمد فعلي اين شركت سالانه در حدود 500 ميليون دلار است.
مقامات مك آفي اميدوارند با توليدات نرم افزاري جديد خود بتوانند توجه مديران شركت هاي بزرگ و كوچك تجاري را به خود جلب كنند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نوت بوك جديد ضدباكتري به بازار مي‌آيد

به گزارش فارس به نقل از رويترز، اين نوت بوك با نام NC10 عليرغم ابعاد كوچكش داراي يك صفحه كليد كامل است و تا ماه آينده در دسترس خواهد بود.
نمايشگر 10.2 اينچي با دقت 1024 در 600، باتري با عمر 8 ساعت، صفحه كليد ضدباكتري، سه پرت USB، سازگاري با واي – فاي و بلوتوث، وب كم و 80 تا 160 گيگابايت هارد ديسك از جمله امكانات اين نوت بوك 650 دلاري است.اين محصول ابتدا در بازارهاي آسيا و اروپا عرضه خواهد شد
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نمايشگرهاي فوق كم مصرف فوجيتسو- زيمنس در خاورميانه عرضه شد

به گزارش فارس به نقل از البوابه، اين نمايشگر كم مصرف در حالت standby رايانه تنها يك تا شش وات انرژي مصرف مي كند. نمايشگر مذكور در دو مدل 20 و 22 اينچي روانه بازارهاي متعدد كشورهاي خاورميانه خواهد شد.
از جمله ديگر مزاياي اين نمايشگرها تنظيم خودكار ميزان نور و درخشندگي بر مبناي نور محيط اطراف است كه اين امر نيز باعث 30 درصد صرفه جويي در مصرف انرژي خواهد شد.
فوجيتسو – زيمنس قصد دارد مدل هاي 24 و 26 اينچي اين نمايشگرها را نيز در آينده نزديك روانه بازار كند.
انتهاي پيام/
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مقاوم ترين گوشي همراه جهان وارد بازار خاورميانه شد




به گزارش فارس به نقل از عربين بيزينس، اين گوشي كه حدود 400 دلار قيمت دارد در برابر آب و گرد و خاك فراوان مقاوم بوده و حتي در صورت سقوط از ارتفاع سه متري هم كاملا سالم مي ماند.
گوشي XP1 دربرابر تغييرات آب و هوايي هم بسيار مقاوم است و مي تواند در حداقل دماي 20 درجه زير صفر و حداكثر دماي 60 درجه سانتيگراد به راحتي كار كند. نمايشگر اين گوشي كاملا ضدخش بوده و شكاندن آن به سختي ممكن است.
شركت سازنده آن را به مدت سه سال گارانتي كرده و در صورت وقوع هرگونه اشكال و خرابي براي گوشي مذكور آن را بدون هيچ پرسش و شرطي تعويض مي نمايد. مدير اين شركت مدعي است تا به حال چنين گوشي مقاومي در كل جهان ساخته نشده است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جديدترين دوربين ديجيتال پنتكس عرضه مي شود

به گزارش فارس به نقل از اي فلوكس مديا، دقت اين دوربين ديجيتال حرفه اي SLR كه حدود 700 دلار قيمت دارد، 10.2 مگاپيكسل بوده و مجهز به نمايشگر ال سي دي 2.7 اينچي از نوع TFT مي باشد.
فناوري ضد لرزش تصاوير، امكانات ويژه براي عكاسي در نور بسيار كم، دكمه ويژه Help براي آشنايي كاربر با تنظيمات لازم براي عكاسي، حالت هاي متعدد عكاسي در شرايط مختلف، امكانات ويژه براي پاك كردن گرد وغبار از روي حسگرهاي دوربين و سيستم فوكوس خودكار 5 مرحله اي از جمله ويژگي هاي اين دوربين ديجيتال است.
اين دوربين مي تواند در هر ثانيه تا 3.5 فريم را ثبت كند. شركت سازنده اعلام كرده كه دوربين مذكور را با لنزهاي مختلف و متفاوت عرضه خواهد كرد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عرضه ابزاري جهت شبيه‌سازي و طراحي مجازي لباس


به گزارش خبرنگار فناروي اطلاعات فارس به نقل از بي بي سي، براي كساني كه با واژه "رايانش مجازي"، آشنايي چنداني ندارند، اين عبارت تنها به ابزار گرافيكي اطلاق مي‌شود، اما معناي رايانش مجازي چيزي فراتر از اينها است و اين امر را مي‌شد در كنفرانس Nvision كه در اواخر هفته گذشته در مهد فناوري يعني "سيليكون ولي" در كاليفرنيا به عينه ديد.
در اين نمايشگاه، حرفه‌اي‌هاي بازي‌هاي ويديويي با نمايش رايانه‌هاي پيشرفته‌اي كه با آخرين مدل‌هاي كارت گرافيكي راه‌اندازي شده بودند، در مقابل هم عرض اندام كردند.
اما به غير از كارت‌هاي گرافيكي و پيكسل‌هاي رايانه، گستردگي رايانش مجازي در فناوري‌هاي ديگري در اين نمايشگاه نمود داشت كه از ميان آنها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

* OptiTex
معمولا دنياي لباس‌هاي مد روز و دنياي فناوري‌هاي پيشرفته، چندان سنخيتي با هم ندارند. اما شركت OptiTex ابزاري جهت شبيه‌سازي لباس ارايه كرده كه تلفيقي از آخرين لباس‌هاي مد روز و دنياي مجازي است.
مت بكهاوم از شركت OptiTex مي‌گويد: كاربران اين ابزار مي‌توانند لباس مورد نظر خود را بدون تعويض لباس كه اصولا زمان‌بر و دشوار است، امتحان كنند.
كاربران همچنين مي‌توانند با استفاده از نرم‌افزار اين سيستم، جنس پارچه و رنگ آن را نيز انتخاب كرده و امتحان كنند.
بكهاوم مي‌افزايد: مدل‌سازي لباس براي كاربران اين سيستم كار آساني هم نيست، زيرا گزينه‌هاي بسياري از قبيل جنس، رنگ، وزن و نوع پارچه وجود دارد كه بايد نظرات خود را در همه آنها اعمال كنند.
اين سيستم سپس با در نظر گرفتن تمامي سلائق كاربر، لباس مورد نظر او را به صورت مجازي شبيه‌سازي مي‌كند و نرم‌افزار مربوطه نتيجه نهايي اين شبيه‌سازي را به صورت سه بعدي در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.

* Electronic Arts
در اين شكي نيست كه صنعت بازي‌هاي ويديويي، يكي از صنايعي است كه مستقيماً با گرافيك سرو كار دارد و گاهي برخي از اين بازي‌ها آنقدر گرافيك بالايي دارند كه همه چيز واقعي جلوه مي‌دهند.
در اين نمايشگاه، غول بازي‌هاي ويديويي، Electronic Arts، سيستم جديدي معرفي كرد كه در آن دوربيني تعبيه شده تا توانايي بازيكن را در پرتاب توپ در يك بازي بسكتبال مجازي تخمين بزند.
اين سيستم، پرتاب توسط بازيكن را با تصاوير كيفيت بالاي ستاره بسكتبال آمريكا، دواين ويد(Dwayne Wade)، مقايسه مي‌كند.آنچه كه اين دمو را از ابزار اين‌چنيني متمايز مي‌كند، اجراي بازي از زواياي مختلف و با نورپردازي‌هاي متفاوت به طور همزمان است.ظهور اين سيستم نشان‌دهنده آن است كه بازي‌هاي ويديويي فاصله چنداني تا آيده ندارند.

* Spatial View
سينماي سه‌بعدي، يكي از مواردي است كه برگشتن به گذشته سينما را براي ما مشكل مي‌سازد.بيشتر فيلمهاي هاليوودي نظير فيلم اخير "هري پاتر" به صورت سه بعدي درآمده‌اند.
تجربه تماشاي فيلم سه بعدي، چيزي فراتر از تماشاي آن در سينما است و گفته مي‌شود كه به زودي اين فناوري به دنياي رايانه‌ها نيز راه پيدا خواهد كرد.
هم‌اكنون چندين سيستم متفاوت براي ايجاد تصاوير سه بعدي ساخته شده‌اند، اما يك شركت فناوري با نام Spatial View، صفحات عدسي مانندي طراحي كرده است كه جلو صفحه نمايش نصب مي‌شود. اين صفحات از طريق نرم‌افزار مربوطه، موقعيت تماشاگر را رديابي كرده و سعي مي‌كند تصاوير سه بعدي را در جلو چشمانش به نمايش بگذارد.اين سيستم عدسي شكل، بيشتر شبيه كارت پستال‌هاي سه بعدي است.
كلاوس كسلر از شركت Spatial View مي‌گويد: در گذشته يكي از عيب‌هاي صفحات عدسي كه تصاوير سه بعدي ايجاد مي‌كردند اين بود كه كاربر مجبور بود جلو صفحه نمايش بدون حركت بنشيند اما با وجود نرم‌افزار جديد ردياب چشم انسان، اين مشكل مرتفع شده است.

* Iz3D
Iz3D، ابزاري مشابه Spatial View است با اين تفاوت كه به صورت مانيتور توليد شده است.كاربر براي استفاده از اين فناوري بايد يك عينك پلاريزه شده به چشم بزند تا بتواند تصاوير را سه بعدي ببيند.خود اين مانيتور مجهز به دو صفحه عدسي شكل است، يكي از اين صفحات تصوير سه بعدي براي چشم راست و ديگري براي چشم چپ ايجاد مي‌كند.
اين مانيتور مي‌تواند تصاوير دو بعدي بازي ويديويي را توسط نرم‌افزاري كه در حين اجراي بازي، فعال است به تصوير سه بعدي تبديل كند.
اين نرم‌افزار براي هر بازي كه از DirectX مايكروسافت پشتيبياني مي‌كند قابل اجرا است.
يك سيستم ايجاد تصاوير سه بعدي ديگر نيز در نمايشگاه Nvision در معرض نمايش قرار گرفت كه كاربران آن هم بايد عينك مخصوصي به چشم بزنند كه درون شيشه‌هاي آن، آخرين مدل كارت گرافيكي تعبيه شده و مي‌تواند تصاوير را به صورت سه بعدي درآورد.
سوالي كه در اينجا مطرح مي‌شود آن است كه چرا صنعت سينمايي كه در دهه 1950 روي كار آمد، با شكل و شمايل جديدتري در قرن بيست و يكم ظهور كرده است؟
"آرون رپ" از شركت Iz3D مي‌گويد: صنعت بازي‌هاي ويديويي همچنان سعي دارد تا هم‌قدم با هاليوود پيش برود.
وي مي‌افزايد: تا سال ميلادي آينده 10 تا 15 عنوان از فيلم‌هاي هاليوودي به صورت سه بعدي درخواهند آمد.
در اين صورت تماشاگران شاهد خواهند بود كه بازيگران درون فيلم به شكل شخصيت مجازي در دنياي سه بعدي درآمده و از درون صفحه نمايش دو بعدي بيرون بيايند.
"رپ" مي‌گويد: مهم‌ترين مساله در مورد صنعت بازي‌هاي ويديويي آن است كه اين فناوري و محتواي مورد نياز آن آماده و حاضر است؛ لازم نيست كه در اين صنعت محتواهاي جديد توليد كنيم، تنها كافي است از بازي‌هاي كنوني استفاده كرده و آنها را به صورت سه بعدي در آوريم.
گزارش از سيما ميداني
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فروش 5 میلیون گوشی آیفون نسل سوم در یک فصل


پیش بینی می شود که در سه ماهه جاری (تا پایان سپتامبر)شرکت اپل 5 میلیون گوشی آیفون نسل سوم را به فروش برساند.

پیش از این اپل در هفته نخست آغاز فروش آیفون نسل سوم در سراسر جهان یک میلیون دستگاه فروش داشته است. بر همین اساس می توان تصور کرد که در طول سه ماهه 4 میلیون دستگاه دیگر نیز از این گوشی به فروش برسد.
با وجود اشتباهاتی که در نرم افزار 2.0 آیفون وجود داشت اشتیاق فراوانی برای این گوشی تلفن به چشم می خورد. فاکتور و عامل مهم و مؤثر دیگری که این روزها در افزایش فروش آیفون به چشم می خورد شمار زیاد کشورهایی است که به طور هم زمان رسماً فروش این گوشی را آغاز کردند.
گفتنی است شمار واقعی مورد نظر فروش برای شرکت 10 میلیون گوشی است: این تعدادی است که اپل برای فروش آیفون در دنیا تا پایان سال 2008 در نظر دارد. و اگر تعداد 5 میلیون گوشی در سه ماهه جاری دقیق باشد تعداد مورد نظر اپل دور از دسترس نخواهد بود.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سیسکو شرکت نرم افزار ارسال پیام Jabber را خریداری می کند


شرکت سیسکو سیستم اعلام کرد در نظر دارد در برنامه ای اختصاصی شرکت "جابر" را خریداری نماید. این شرکت در مورد برنامه نرم افزاری پیام فوری IM تخصص دارد و سیسکو با هدف تقویت خط تولید محصولات مبتنی بر اینترنت خود اقدام به خریداری جابر نموده است.

گفتنی است هر دو شرکت از ارائه جزئیات این معامله امتناع کردند.
شرکت جابر فناوری گسترده پیام فوری را برای ابزار متفاوت و با کاربردهای گوناگون پشتیبانی می کند و برای کاربران در شبکه های مجزا مانند Google Talk و Yahoo Messenger اجازه و امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را فراهم می سازد.
قائم مقام ارشد گروه نرم افزاری سیسکو در این زمینه می گوید: " با خرید جابر ما قادر خواهیم بود دسترسی به سرویس پیام فوری خود را گسترش داده و قابلیت پی بستر همکاری های خود را افزایش دهیم."
به گفته سیسکو این معامله تا پایان ژانویه نهایی خواهد شد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
رعایت کیی رایت مستلزم سامان بخش شبکه های توزیع است



سامان بخش کپی مستلزم استفاده از ابزارهای صحیج، فرهنگ سازی و سازمان بخشی به شبکه های توزیع قانونی است.
محمد امین شهرستانی، نایب‌رییس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و رییس اتحادیه تولیدکنندگان نرم‌افزار و رسانه‌های دیجیتالی، در گفت وگو با خبرنگار سیتنا، اظهارداشت: باید تلاش شود با فرهنگ‌سازی مناسب، ایجاد سبد حمایتی برای محصولات فرهنگی و آموزشی و نیز سازمان‌بخشی به شبکه‌های توزیع قانونی، بحث کپی غیر مجاز و عرضه محصولات فرهنگی قاچاق به صورت ریشه‌ای حل شود.
وی افزود: مادامی که در تقابل با این معضل فرهنگی از ابزارهای مناسب استفاده نشود، کپی رایت سامان‌بخشی درستی پیدا نخواهد کرد و مشکلات ریشه‌ای کماکان باقی خواهد ماند.
وی، با اشاره به هزینه‌بر بودن فرهنگ‌سازی در جامعه، گفت: باید سهمی از بودجه ذخیره ارزی برای این امر اختصاص یابد و سبد کالاهای فرهنگی و آموزشی برای آحاد افراد جامعه تعریف شود.
شهرستانی، به توانمند ساختن افراد جامعه به لحاظ مالی اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد برخی به لحاظ مشکلات اقتصادی به جای استفاده از نسخه‌های اصل، از کپی‌های غیر مجاز که از کیفیت پایین و قیمت به مراتب ارزان‌تری برخوردارند استفاده می‌کنند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بهره‌برداري از پايلوت تحقيقاتي نسل سوم تلفن همراه

ايتنا- در راستاي بومي‌سازي فناوري‌هاي نوين و انتقال دانش و فناوري در زمينه‌ ICT و در ادامه تحقق طرح‌ها و برون‌سپاري پروژه‌هاي مرکز تحقيقات مخابرات ايران، پروژه نصب پايلوت تحقيقاتي تلفن همراه نسل سوم در اين مرکز به بهره‌برداري رسيد.

اين پروژه با در نظر گرفتن سه محور ارايه خدمات مهندسي و مشاوره‌يي، شناسايي شاخص‌هاي ارزيابي کيفي و كمي مربوط به نسل سوم مخابرات سيار و ارزيابي محصولات توليدكنندگان داخلي و خارجي انجام شده است؛ پايلوت انجام شده نقش مهمي در خصوص شناسايي قابليت‌ها و ويژگي‌هاي فناوري نسل سوم تلفن همراه داشته است.

لازم به ذکر است با توجه به تهيه اسناد مزايده اپراتور سوم توسط مرکز، مراحل ورود اپراتور سوم تلفن همراه به کشور در حال اجرايي شدن است و اجراي پايلوت مذکور و استفاده از آن جهت انجام پژوهش‌هاي مرتبط با 3G قدم موثري در کسب دانش فني مربوطه و ايجاد زمينه مناسب براي تربيت و آموزش نيروي انساني متخصص در اين حوزه به شمار مي‌آيد.

بنا بر اين گزارش در اين پروژه تحقيقاتي امكان ارايه خدمات بسياري نظير ويدئو فکس، Voice، Email، اينترنت و مولتي مديا به صورت آزمايشي فراهم خواهد شد. در فاز اول بهره‌برداري از اين سامانه با توجه به اين امر که با اهداف تحقيقاتي تهيه شده، صرفا براي کاربران خاص نظير دانشجويان رشته ICT، استادان، محققان و ديگر کساني خواهند بود که در اين زمينه‌ها فعاليت مي‌کنند و فاز دوم با اهداف تحقيق و پژوهش كاربردي به منظور تاييد نمونه تجهيزات نسل سوم انجام خواهد گرفت.

بنا بر اعلام در پروژه مذكور امكان‌سنجي و نيازسنجي لازم جهت چگونگي اتصال شبكه پايلوت فوق به شبكه‌هاي ثابت و GSM اپراتورهاي موجود انجام مي‌شود.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قوانين مرتبط با فناوري ديجيتال در انتظار بازنگري و اجراي دقيق

قوانين و مقررات مرتبط با فناوري ديجيتال در حوزه‌هاي كسب و كار، تجارت و اطلاع‌رساني در انتظار بازنگري و اجراي دقيق است و كاهش واقعي تعرفه‌هاي خدمات ديتا، توسعه واقعي شبكه‌ اينترنت پرسرعت، ايجاد بستر لازم براي دريافت خدمات دولتي از طريق اينترنت براي استقرار دولت الكترونيكي ضروري به نظر مي‌رسد.

رضا باقري اصل - مدير دفتر فناوري‌هاي نوين مركز پژوهش‌هاي مجلس - در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب و با تاكيد بر اين كه توسعه زيرساخت ICT در استان‌هاي محروم كشور به لحاظ كمي و كيفي و بر اساس اصل عدالت محوري به عنايت بيشتر نياز دارد، در ارزيابي فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران به كمك شاخص‌هاي بين‌المللي و زيرساخت گفت: كشورهاي مختلف جهان در حوزه فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفت‌هاي متفاوتي داشته‌اند.

او گفت: براي ارزيابي ميزان پيشرفت كشورها شاخص‌هاي مختلفي طراحي شده است كه در آن‌ها تلاش شده تا زيرساخت ICT و آثار آن بر عموم مردم، كسب و كار، تجارت و دولت مورد ارزيابي قرار گيرد اما هر يك وجوه خاصي از اين تأثيرات را برجسته مي‌كند. او با بيان اين كه تعداد مشتركان تلفن ثابت ايران در سال 2002 با ضريب نفوذ 19،72بالغ بر 12،887،500 و در سال 2007 با ضريب نفوذ 33،47 بالغ بر 23،835،000 است اظهار كرد: بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله كشور قرار است تا سال 1404 هجري شمسي در منطقه آسياي جنوب غربي در علم و فناوري اول باشيم متاسفانه بر اساس آمارها و شاخص‌ها، روند اجراي برنامه توسعه كه امسال چهارمين سال اجراي آن است برچنين امري دلالت ندارد؛ چرا كه ديگر كشورها نيز رشد قابل توجهي داشته‌اند.

وي افزود: بنابر شاخص‌هايي كه مورد بررسي دفتر مطالعات ارتباطات و فناوري‌هاي نوين قرار گرفت سه شاخص مهم آمادگي الكترونيكي، فرصت ديجيتال و آمادگي دولت الكترونيكي نشان دادند كه كشورمان در هر يك از شاخص‌هاي فوق به ترتيب 1، 19 و 10 پله سقوط كرده است. او گفت: اين در حالي است كه امتياز ايران نسبت به شاخص‌هاي فوق در چند سال گذشته رو به افزايش بوده است. اين بدان علت است كه رشد زيرساخت فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران در مقايسه با كشورهاي ديگر دنيا به مراتب كمتر است.

مدير دفتر فناوري‌هاي نوين مركز پژوهش‌هاي مجلس تصريح كرد: فضاي رقابتي در منطقه هدف چشم‌انداز بيش از تصور و حركت‌هاي ما است هر چند در سال‌هاي اخير شاخص‌هاي توسعه ICT رشد محسوسي داشته است؛ ليكن اين رشد در بيش‌تر كشورهاي منطقه و جهان محسوس‌تر است. او تصريح كرد: به نظر مي‌رسد براي حركت در مسير چشم‌انداز و اول شدن در شاخص‌هاي علم و فناوري كه بي‌ترديد آرزوي تمام ايرانيان است و تلاش‌هاي مجدانه مسوولان اين حوزه در جهت ارتقاء وضعيت فعلي نيز نشان دهنده درك صحيح ايشان از فاصله ما با كشورهاي پيشرو و در حال توسعه است لازم است تا برنامه‌اي مدون براي رشد و توسعه ICT داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: بايد برنامه‌اي راهبردي با نگاه دقيق به فضاي رقابتي منطقه داشته باشيم. متخصصان ايراني در دولت و بخش خصوصي در سال‌هاي جنگ و تحريم نشان داده‌اند كه توانايي توفيق در اين امر را دارند. حال نياز به اراده جمعي، برنامه‌ريزي راهبردي دقيق، سرمايه‌گذاري، ايجاد فرصت‌هايي براي آزادسازي و خصوصي‌سازي اين حوزه، هدايت و كمك بخش غيردولتي و فراهم كردن زيرساخت‌هاي لازم در حد استانداردهاي جهاني داريم.

باقري در پايان خاطر نشان كرد: البته ناگفته نماند برخي شاخص‌هاي بين‌المللي نيز مطابق با واقعيت‌هاي كشورمان نيست. اگرچه در خصوص ديگر كشورها نيز اين امر متحمل است لذا لازم است تا مسوولان مربوطه با تهيه و انتشار آمارهاي دقيق به خصوص تعداد كاربران اينترنت (كه روش محاسبه آن محل ترديد است) هم باعث اصلاح شاخص‌ها شده و هم چشم‌انداز واقع بينانه‌تري را جلوي خود قرار دهيم.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سقوط چشمگير ايران در آمادگي الكترونيك، فرصت ديجيتالي و دولت الكترونيكي


مدير دفتر فناوري‌هاي نوين مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: قوانين و مقررات مرتبط با فناوري ديجيتال در حوزه‌هاي كسب و كار، تجارت و اطلاع‌رساني در انتظار بازنگري و اجراي دقيق است و كاهش واقعي تعرفه‌هاي خدمات ديتا، توسعه واقعي شبكه‌ اينترنت پرسرعت، ايجاد بستر لازم براي دريافت خدمات دولتي از طريق اينترنت براي استقرار دولت الكترونيكي ضروري به نظر مي‌رسد.

ايسنا - رضا باقري اصل با بيان اين مطلب و با تاكيد بر اينكه توسعه زيرساخت ICT در استان‌هاي محروم كشور به لحاظ كمي و كيفي و براساس اصل عدالت محوري به توجه بيش‌تر نياز دارد، در ارزيابي فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران به كمك شاخص‌هاي بين‌المللي و زيرساخت گفت: كشورهاي مختلف جهان در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفت‌هاي متفاوتي داشته‌اند.

وي گفت: براي ارزيابي ميزان پيشرفت كشورها شاخص‌هاي مختلفي طراحي شده است كه در آنها تلاش شده تا زيرساخت ICT و آثار آن بر عموم مردم، كسب و كار، تجارت و دولت مورد ارزيابي قرار گيرد اما هر يك وجوه خاصي از اين تاثيرات را برجسته مي‌كند. وي با بيان اينكه تعداد مشتركان تلفن ثابت ايران در سال 2002 با ضريب نفوذ 19/72 بالغ بر 500/887/12 و در سال 2007 با ضريب نفوذ 47/33 بالغ بر000/835/23 بود افزود: براساس سند چشم‌انداز 20 ساله كشور قرار است تا سال 1404 هجري شمسي در منطقه آسياي جنوب غربي در علم و فناوري، اول باشيم. متاسفانه براساس آمارها و شاخص‌ها، روند اجراي برنامه توسعه كه امسال چهارمين سال اجراي آن است برچنين امري دلالت ندارد؛ چرا كه ديگر كشورها نيز رشد قابل توجهي داشته‌اند. وي افزود: بنابر شاخص‌هايي كه مورد بررسي دفتر مطالعات ارتباطات و فناوري‌هاي نوين قرار گرفت 3 شاخص مهم آمادگي الكترونيكي، فرصت ديجيتال و آمادگي دولت الكترونيكي نشان دادند كه كشورمان در هر يك از شاخص‌هاي فوق به ترتيب 1، 19 و 10 پله سقوط كرده است. وي گفت: اين در حالي است كه امتياز ايران نسبت به اين شاخص‌ها در چند سال گذشته رو به افزايش بوده است. اين بدان علت است كه رشد زيرساخت فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران در مقايسه با كشورهاي ديگر دنيا به مراتب كمتر است. مدير دفتر فناوري‌هاي نوين مركز پژوهش‌هاي مجلس افزود: فضاي رقابتي در منطقه هدف چشم‌انداز بيش از تصور و حركت‌هاي ما است هر چند در سال‌هاي اخير شاخص‌هاي توسعه ICT رشد محسوسي داشته است؛ ليكن اين رشد در بيش‌تر كشورهاي منطقه و جهان محسوس‌تر است. وي گفت: به نظر مي‌رسد براي حركت در مسير چشم‌انداز و اول شدن در شاخص‌هاي علم و فناوري كه بي‌ترديد آرزوي تمام ايرانيان است و تلاش‌هاي مجدانه مسوولان اين حوزه در جهت ارتقاي وضعيت فعلي نيز نشان دهنده درك صحيح ايشان از فاصله ما با كشورهاي پيشرو و در حال توسعه است لازم است تا برنامه‌اي مدون براي رشد و توسعه ICT داشته باشيم. وي گفت: بايد برنامه‌اي راهبردي با نگاه دقيق به فضاي رقابتي منطقه داشته باشيم. متخصصان ايراني در دولت و بخش خصوصي در سال‌هاي جنگ و تحريم نشان داده‌اند كه توانايي توفيق در اين امر را دارند. حال نياز به اراده جمعي، برنامه‌ريزي راهبردي دقيق، سرمايه‌گذاري، ايجاد فرصت‌هايي براي آزادسازي و خصوصي‌سازي اين حوزه، هدايت و كمك بخش غيردولتي و فراهم كردن زيرساخت‌هاي لازم در حد استانداردهاي جهاني داريم. باقري افزود: البته ناگفته نماند برخي شاخص‌هاي بين‌المللي نيز مطابق با واقعيت‌هاي كشورمان نيست. اگرچه در خصوص ديگر كشورها نيز اين امر محتمل است لذا لازم است تا مسوولان مربوطه با تهيه و انتشار آمارهاي دقيق به خصوص تعداد كاربران اينترنت (كه روش محاسبه آن محل ترديد است) هم باعث اصلاح شاخص‌ها شده و هم چشم‌انداز واقع بينانه‌تري را جلوي خود قرار دهند
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
موزيلا و اعتراف به اشتباه

همکاران سيستم- به دنبال انتقادات شديد کاربران لينوکس مبني بر افزودن يک مجوز توافقي جديد به Firefox، شرکت موزيلا که توليدکننده اين مرورگر اينترنتي متن‌باز محسوب مي‌شود به اين اشتباه خود اقرار کرد و خاطرنشان ساخت که در نسخه آتي اين مرورگر، اين مجوز را حذف خواهد کرد.
ميشل بيکر(Mitchell Baker) مديرعامل اسبق شرکت موزيلا که هم‌اکنون مديريت بنياد موزيلا(Mozilla Foundation) را در اختيار دارد، در دو پست جداگانه در يک وبلاگ رسمي به اشتباه اين شرکت در ارايه مجوز توافقي براي کاربران عادي(EULA) براي عرضه نسخه لينوکسي مرورگر اينترنتي Firefox اعتراف کرد و توضيح داد که مجوز EULA در نسخه بعدي اين مرورگر حذف خواهد شد.

بيکر هفته گذشته در اين باره گفته بود: «مهم‌ترين نکته در اين زمينه است که قبول بکنيم محتواي اين مجوز براي همکاري دو برنامه لينوکس و Firefox اشتباه بوده است. محتواي صحيح براي اين مجوز آن است که کدها بر اساس قانون FLOSS(نرم‌افزار متن‌باز رايگان) اداره شوند، نه مجوزي که هم‌اکنون براي کاربران در نظر گرفته شده است. ما مجوزي ارايه داديم که به قانونFLOSS اشاره دارد، اما اشتباه بزرگ ما آن بود که اين مجوز را به نسخه Ubuntu لينوکس، ديگر توزيع‌کنندگان محصولات متن‌باز و عرضه عمومي براي بازبيني ارجاع نداديم».
پس از اين، بيکر پا را فراتر گذاشت و در اين باره توضيح داد: «ما به اين نتيجه رسيده‌ايم که همه مجوزها و قوانين مبتني بر EULA مشکل‌ساز است، حتي اگر پايه اصلي نرم‌افزار بر اساس FLOSS سامان‌دهي شده باشد. بنابراين ما اين مجوز را از حذف مي‌کنيم».
اين ماجرا از آنجا شروع شد که کاربران سيستم‌عامل Ubuntu لينوکس، هفته گذشته اعلام کردند که نسخه جديد مرورگر Firefox که با نام Firefox 3.0.1 شناخته مي‌شود، به همراه يک مجوز توافقي عرضه شده است.
مارک شاتلورث( Mark Shuttleworth) مديرعامل شرکت Canonical که حامي تجاري Ubuntu محسوب مي‌شود، به سرعت در يک پست الکترونيکي به اين اقدام پاسخ داد: «من مجوزEULA را بهترين روش نمي‌دانم. اين مايه تاسف است که موزيلا به اين نتيجه رسيده که اين مجوز مورد نياز است
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وودافون اپراتور سوم ايران را مي‌خواهد

به گفته مجري برگزاري مزايده اپراتور سوم، 11 اپراتور و شركت اروپايي از جمله اپراتور وودافون منتظر نتايج حاصل از جلسه پرسش و پاسخ امروز هستند تا تصميم خود را براي شركت در اين مزايده به طور رسمي اعلام كنند.

فناوران – سعيد مهديون، مديرعامل شركت فناوري اطلاعات با اعلام اين خبر گفت: امروز جلسه پرسش و پاسخ مزايده اپراتور سوم با حضور اپراتورهاي علاقه‌مند به حضور در اين مزايده برگزار خواهد شد.

وي هدف از برگزاري اين جلسه را پاسخ به سوالات و ابهامات مزايده اپراتور سوم عنوان كرد و افزود: در حال حاضر هشت شركت به صورت رسمي اقدام به خريداري اسناد مزايده كرده‌اند و نزديك به 11 شركت و اپراتور اروپايي ديگر نيز آمادگي خود را براي حضور در اين مزايده را به صورت ضمني اعلام كرده‌اند.

وي با اشاره به علت خريداري نكردن اسناد مزايده توسط مابقي علاقه‌مندان گفت: تمامي آنها در انتظار برگزاري جلسه امروز هستند كه نسبت به تمامي شرايط اپراتور سوم آگاه و پس از آن در اين مزايده شركت كنند.مهديون يكي ديگر از علت‌هاي تعلل اپراتورهاي علاقه‌مند به حضور در بازار ايران، براي خريد اسناد مزايده را وجود تحريم‌هاي اقتصادي عنوان كرد و تصريح كرد: شركت‌هاي اقتصادي خيلي توجه به تحريم‌‌ها نمي‌كنند و اگر شرايط بازگشت سرمايه براي آنها فراهم باشد قطعا براي حضور در بازار تلفن همراه ايران با جديت به رقابت با ديگر رقبا خواهند پرداخت.

وي با ابراز خرسندي از فروش هشت سند براي اپراتور سوم افزود: قطعا اين تعداد بعد از جلسه فردا افزايش خواهد يافت و نبايد فراموش كرد كه براي اپراتور دوم نيز تنها 11 سند توسط اپراتورها در آن زمان خريداري شد.

وي با بيان اينكه خريداران اسناد مزايده تا كنون تركيب داخلي و خارجي داشته‌اند گفت: همچنين سايت رسمي مزايده اپراتور شوم نيز در خبري از اظهار تمايل شرکت‌هاي عربي براي حضور در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ايران خبر داد.

شرکت کويتي "زين" و شرکت قطري "قطرتل" از علاقه‌مندان به شرکت در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ايران هستند.

شرکت "قطرتل" و"زين کويت" ارايه دهندگان خدمات ارتباطات سيار در کشورهاي عربي و شمال آفريقا، علاقه‌مند به شرکت در مزايده اپراتور سوم در ايران هستند.

طبق اين گزارش، شرکت قطرتل اعلام کرده که بازار خدمات ارتباطات سيار ايران رو به رشد است و به عنوان يک فرصت براي سرمايه گذاري اين شرکت به حساب مي‌آيد.

اين بيانيه که در بورس اين کشور منتشر شد، تاکيد مي‌کند که شرکت قطرتل هنوز شريک دومي براي اين امر انتخاب نکرده و در حال بررسي اين فرصت است.

اين شرکت قطري در حال حاضر در عراق ، اندونزي و الجزاير خدمات ارايه مي‌کند. اين گزارش مي‌افزايد: اعلام علاقه‌مندي شرکت قطري براي حضور در مزايده اپراتور سوم، يک درصد قيمت سهام اين شرکت را در بورس افزايش داد.

گزارش مذکور با تاکيد بر اينکه شرکت کويتي "زين " از ديگر علاقه‌مندان به شرکت در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ايران است، از اظهار تمايل شرکت اماراتي اتصالات به عنوان ديگر شرکت عرب علاقه‌مند به ارايه خدمات در ايران خبر داده
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تلفن‌همراه خاص افراد کم بينا

ايسنا- تلفن‌هاي همراه جديد با قابليت گفتار از سوي گروه وداكام براي مشتركان نابينا يا مبتلا به ضعف بينايي عرضه شد.
اين تلفن‌ها داراي نرم‌افزار متن به گفتاراند كه اطلاعات به نمايش درآمده در صفحات تلفن همراه مانند پيام‌هاي متني و فهرست تماس‌ها را به گفتار تبديل مي‌كند.
بر اساس اين گزارش اين نرم‌افزار كاربران را قادر مي‌سازد اطلاعات ديگر مانند عمر باتري و ميزان آنتن‌دهي را بررسي كنند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سرور سایت‌های هک‌کننده پایگاه‌های شیعه هک شد

هکرهای شیعه در واکنش به اقدام غیراخلاقی وهابیون در هک کردن سرور سایت‌های شیعه، سرور مشهور سایت‌های وهابی معروف به "مدرسه الرمس" را هک کردند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از خبرگزاری فارس، مجاهدان مجازی شیعه که اقدام به این کار کرده‌اند در پیامی که روی سایت اصلی مدرسه الرمس آمده نوشته‌اند: دیروز هکرهای شما در سرور شیعه بودند و امروز ما در سرور شما هستیم !

همچنین هکرهای شیعه، در واکنش به هک صدها سایت شیعی توسط وهابی‌ها، سایت دانشگاه عجمان امارات عربی متحده را هک کردند.

سایت این دانشگاه که ارتباطات وسیعی با آمریکا،‌ کانادا و انگلیس نیز دارد ساعتی پیش در پاسخ به اقدام وهابی‌های مقیم امارات،‌ توسط هکرهای شیعه هک شد.
هکرها پس از نفوذ در سرور این سایت، تصویر گرافیکی "کل یوم عاشورا" را در سرلوحه اخبار صفحه نخست این سایت قرار دادند.

دانشگاه عجمان که وابسته وهابی های امارات است هنوز نتوانسته است سایت خود را بازسازی کند.
گروه هکری شیعیان اعلام کرده‌اند در ساعات آینده با اتکا به آیه شریفه "فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی‏ علیکم ؛ پس هر کس بر شما تعدی کرد مانند همان تعدی، بر او تعدّی کن"(بقره؛ 194) بزرگترین سایت‌های وهابیت را هک خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، چند روز پیش گروه هکر group-xp وابسته به وهابیون سرور آل‌البیت بزرگترین سرور جهان تشیع و حدود 300 سایت شیعه را هک کردند.

این گروه وهابی عرب زبان اماراتی که ادعای از بین بردن تمامی سایت‌های شیعیان (روافض) را دارند بر روی حدود 300 سایت مذهبی که از سرور موسسه آل‌البیت استفاده می کنند با استفاده از اشعار و ادبیات و تصاویر موهن، به توهین و هتک حرمت مراجع پرداخته و با انتشار اشعاری، به تشیع و شیعیان توهین کرده‌ بودند.

در بین سایت‌های هک شده توسط این گروه می‌توان به سایت‌های مراجع معظم تقلید، همچون؛ آیت الله تبریزی (ره)، آیت الله سیستانی ، آیت الله مکارم شیرازی، سبحانی و همچنین سایتهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، اطلاع‌رسانی مرکز خبر حوزه علمیه قم، الشیعه، حرم حضرت معصومه (س)، سایت تخصصی قرآن و نهج‌البلاغه و صدها سایت موسسات مذهبی و فرهنگی اشاره کرد.

موسسه جهانی ال‌البیت متعلق به دفتر آیت الله سیستانی می‌باشد.

شنیده‌ها حاکی است، حدود 250 نفر با هزینه 300 میلیون دلار در تلاشی چند ماهه در امارات، اقدام به هک این سایت‌ها کرده‌اند.

این حمله هکرها در ادامه موج جدید حملات و توهین‌ها به مقدسات شیعیان و پس از آن آغاز شد که قرضاوی در سخنانی، ضمن توهین به شیعیان، خواستار جلوگیری از گسترش تشیع شد.
این جدی‌ترین حمله هکرهای وهابی به مهمترین سایتهای شیعی می‌باشد که در چند سال اخیر رخ داده است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بازار سيم كارت تلفن همراه اشباع شده است

رئيس هيأت مديره انجمن صنفي دفاتر خدمات ارتباطي استان تهران با اشاره به اشباع بازار سيم كارت و كاهش شديد نقل و انتقال آن و كاهش تعرفه برخي خدمات تلفن همراه، گفت: ادامه كار دفاتر با وضع فعلي امكان‌پذير نيست.
اصغر زعيم در مراسم تقدير از دفاتر خدمات ارتباطي برتر در سال گذشته با بيان اينكه بيش از 90 درصد دفاتر ارتباطي از شركت ارتباطات سيار ايران رضايت دارند، افزود: از سه ماه آخر سال گذشته وضعيت درآمدي دفاتر ارتباطي رو به نزول گذاشته و مشكلات بيشماري دارند.
وي ادامه داد: با وجود بخشنامه MCI براي نصب POS در دفاتر ارتباطي، اما شركت پست اجازه نصب POS و خريد و فروش سيم كارت و گوشي را به دفاتر نمي‌دهد و اين در حالي است كه دفاتر تحت نظر سازمان مقررات هستند.
او در مورد دلايل كاهش درآمد دفاتر گفت: كاهش تعرفه‌هاي خدمات تلفن همراه از دلايل اصلي افت درآمدي دفاتر است. به ويژه اين امر در مورد تعرفه سيم‌كارت‌هاي اعتباري است كه بايد در آن تجديدنظر شود،ضمن اينكه اگر همراه اول قصد كاهش تعرفه‌ خدمات را دارد نبايد در اين بين سهم دفاتر كاهش يابد.
زعيم با اشاره به اشباع بازار سيم كارت و كاهش شديد نقل و انتقال آن، اظهار داشت: دفاتر خواستار ارائه خدمات ساير دستگاه‌ها براي افزايش درآمد خود هستند.
او خواستار فروش انحصاري كارت شارژ از سوي دفاتر ارتباطي شد و گفت: در حال حاضر بهاي كارت شارژ از سوي برخي شركت‌هاي توزيع كننده كارت شارژ همراه اول پايين تر از نرخ همراه اول است و ما علاقه‌مند هستيم در اين باره تنها از همراه اول كارت شارژ خريداري كنيم زيرا در بين كارت شارژ شركت‌هاي ديگر ناخالصي وجود دارد.
زعيم به پرداخت 2 تا 3 ميليون توماني عوارض سالانه از سوي دفاتر اشاره و عنوان كرد: در حال حاضر حداقل هزينه نگهداري دفتر ارتباطي با 3 كارمند ماهانه 3 ميليون تومان است كه با وضع فعلي درآمد دفاتر و زيان‌ده بودن آنها ادامه اين روند امكان‌پذير نيست.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا