آخرین اخبار موسیقی و کنسرت های موسیقی ایران و جهان

raha_89

عضو جدید
اجرای پرشور قطعات قدیمی و کُردی در کنسرت استاد شهرام ناظری

موسیقی ما - شوالیه آواز ایران شامگاه دوم اسفند در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران روی صحنه رفت تا در ادامه اجراهای خیریه و انسان‌دوستانه خود، بار دیگر کنسرتی به نفع بیماران جذامی مهاباد برگزار کرده باشد.




به گزارش «موسیقی ما»، این اجرا که تمدید کنسرت ماه قبل «شهرام ناظری» به شمار می‌رفت و پس از استقبال گسترده علاقه‌مندان به موسیقی و آواز وی صورت گرفت، با تصنیف «آهسته که سرمستم» (با شعری از مولانا و آهنگسازی و تنظیم گروه دستان و حمید متبسم) آغاز شد و شهرام ناظری با تسلط تمام این بخش از برنامه را به اجرا در آورد.

ساز و آواز و سپس تصنیف «لولیان» (با شعری از مولانا و آهنگسازی شهرام ناظری و تنظیم گروه «دستان»)، بخش‌های بعدی کنسرت را تشکیل می‌دادند. قطعه «زمستان» که با شعر «مهدی اخوان ثالث» بخش بعدی برنامه بود که در این بین ناظری قبل از آغاز آن رو به حاضرین گفت: «قطعه زمستان معمولاً در بین مردم ما در جمع‌های رسمی‌تر استفاده می‌شود و مردم خاطرات زیادی از آن دارند. به خاطر همین بد ندیدیم از آنجایی که این برنامه اجرایی خیریه است، آن را برای شما اجرا کنیم.»

با اجرای این قطعه و استقبال مردم از آن، بخش نخست کنسرت این استاد آواز ایرانی به اتمام رسید و «ناظری» قبل از شروع بخش دوم برنامه رو به حضار گفت: «مناطق کُردنشین در ایران همیشه محروم مانده‌اند و در کنار دیگر قشرهایی که طعم محرومیت را با تمام وجود چشیده‌اند، آنها نیز متأسفانه محروم بوده‌اند. امشب می‌خواهم در بخش دوم این کنسرت، موسیقی شورانگیز کُردی را به شما تقدیم کنم و امیدوارم شب پرخاطره‌ای را برایتان قم بزنیم و شور و حال خوبی را از این برنامه با خودتان به یادگار ببرید.»

ناظری با اجرای چند قطعه کُردی شور و حالی وصف‌نشدنی را در سالن میلاد باعث شد و در ادامه نیز یک اثر جدید از موسیقی آئینی کُردی به اجرا در آورد که به گفته خودش قطعه‌ای جدید بود و برای اولین بار به صورت زنده اجرا می‌شد. بسیاری از حاضرین در هنگام اجرای این قطعه به صورت ایستاده نسبت به اجرای پرشور این اثر ادای احترام کردند و خود ناظری نیز با دیدن این صحنه‌ها از جمعیت حاضر به خاطر همراهی پُرشورشان تشکر کرد.

قطعه «آتش در نیستان» پایانی باشکوه برای کنسرت خیریه استاد «شهرام ناظری» بود که باعث شد انرژی فراوانی که حاضرین در سالن به خاطر بخش کُردی برنامه گرفته بودند، بیشتر و بیشتر شود و با حالی خوب، سالن را ترک کنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]طنین کنسرت‌های سنتی و پاپ در اسفندماه/ شجریان و علیزاده در برج میلاد[/h]

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، همزمان با فرا رسیدن ایام عید نوروز فعالیت گروه‌های موسیقی افزایش می یابد به همین سبب گروه‌های موسیقی در آخرین ماه سال کنسرت های خود را برگزار می کنند در این شب‌ها چهره‌های شاخصی مانند حسین علیزاده، فرهاد فخرالدینی، همایون شجریان، مازیار فلاحی، محسن یگانه، علیرضا افتخاری و…. به روی صحنه می‌روند که در ادامه نگاهی به بعضی از این کنسرت ها می اندازیم، همچنین اگر قصد دارید به کنسرت بروید و نمی دانید به تماشا اجرای کدام یک از هنرمندان بنشینید ما برای شما لیستی را آماده کردیم که در آن برنامه خوانندگان مشخص شده است.
کنسرت‌های سنتی و کلاسیک
براساس این گزارش، همایون شجریان 10، 11 و 18 اسفند سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد کنسرت " هوای گریه" را برگزار می کند که این کنسرت برای علاقه مندان موسیقی سنتی بسیار شنیدنی است.
فرهاد فخرالدینی 13 و 15 اسفند ماه سال جاری به همراه ارکستر مهرنوازان به خوانندگی سالار عقیلی به صحنه می‎رود. این کنسرت ساعت 18:30 و 21:30 در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود که بسیاری از مخاطبان برای برگزاری این کنسرت لحظه شماری کرده اند در نتیجه انتخاب این کنسرت بهترین گزینه برای مخاطبان است.
ارکستر مهر به سرپرستی ناصر ایزدی و خوانندگی امیر اثنی عشری روزهای 13 و 14 اسفند ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت به صحنه می رود.
همچنین علیرضا افتخاری 22 اسفند ماه سال جاری بعد از چندین سال دوری از صحنه ساعت 18:45 و 21:30 در مرکز همایش های برج میلاد کنسرت به دیدار دوستداران خود می رود.
از طرف دیگر گروه موسیقی ایرانی "پالیز" 22 اسفند ماه سال جاری ساعت 19:30 در تالار اندیشه حوزه هنری کنسرت خود را برگزار می‌کند.
همچنین حسین علیزاده و گروه هم آوایان به خوانندگی محمد معتمدی 16 و 17 اسفند ماه ساعت 18:30 و 21:30 در مرکز همایش های برج میلاد به صحنه می روند که این کنسرت برای علاقه مندان موسیقی سنتی بسیار شنیدنی است.
کنسرت سینا سرلک و پدرام درخشانی 19 اسفند ماه سال جاری ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.
گروه موسیقی "پریشاد " به سرپرستی و خوانندگی "پریچهر خلوتی " به مناسبت چهاردهمین سالگرد تاسیس گروه "پریشاد" روز شنبه دهم اسفند ماه ،ساعت 18 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود که این کنسرت ویژه بانوان است و برای بانوان علاقه مند به موسیقی تدارک دیده شده است.
گروه "کرشمه" به سرپرستی شیدا جاهدیان ویژه بانوان ساعت 15:30 در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد.
کنسرت‌های پاپ
حمید عسگری 19 اسفند ساعت 18:30 و 22 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به دیدار هواداران خود می‌رود.
همچنین فریدون آسرایی چهارشنبه 21 اسفند ساعت 22 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به صحنه می‌رود که علاقه مندان موسیقی پاپ می توانند از این کنسرت لذت ببرند.
رحیم شهریاری به همراه گروه "آراز" 15 اسفند ماه سال جاری ساعت 19 و 22 در اریکه ایرانیان به اجرای برنامه می‌پردازد که این کنسرت بهترین انتخاب برای هموطنان آذری زبان است.
از طرف دیگر فرزاد فرزین 15 و 16 اسفند ماه سال جاری ساعت 18:30 و 21:45 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران قطعاتی از آلبوم "شخصی" را برای هواداران و دوستداران خود اجرا می‌کند.
مجید خراطها 13 اسفند ماه ساعت 18 و 22 در سالن اریکه ایرانیان و مازیار فلاحی 14 اسفند ساعت 18:30 و 22 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به صحنه می‌روند.
رضا یزدانی هم یکشنبه 11 اسفند ساعت 22 در سالن میلاد نمایشگاه قطعاتی از آلبوم جدید خود با عنوان "ساعتا خوابن" را اجرا می‌کند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]˝یه حالی دارم این روزا˝ منتشر شد[/h]


۱۳۹۲ شنبه ۱۰ اسفند ساعت 12:26

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، علیرضا قرائی منش اولین آلبوم رسمی خود را با عنوان "یه حالی دارم این روزا" روانه بازار موسیقی کرد.
این آلبوم توسط علیرضا قرائی منش آهنگسازی شده است و تنظیم قطعات به عهده علیرضا قرائی منش، علی ضیایی زاده، رضا تاجبخش، بهروز صفاریان بوده است.
همچنین اشعار این اثر توسط سروش رادمهر، عرفان سلیمی، مهدیه عرب، پوریا ربیعی، سحر احمدی، پرسا مقدس سروده شده است.
در این اثر موسیقایی کریم قربانی (ویولنسل)، علی جعفری پویان (ویولون)، فیروز ویسانلو (گیتار آکوستیک)، رضا تاجبخش (پیانو و گیتاربیس)، علیرضا قرائی منش (پیانو، گیتار الکتریک و کلاسیک)، هومن نامداری (ساکسفون سوپرانو)، میثم مروستی (ویولون)، احسان نی زن (ویولون) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
همچنین این آلبوم از سوی انتشارات سیما شهر منتشر شده است و ژانر آن پاپ است.
این اثر شامل 11 قطعه است و نام قطعات آن بهت قول می دم، احساس، یه حالی دارم این روزا، چقدر از دور زیبایی، به فکرم باش، کلید مهتاب، فردا، باورش سخته، سهم من، زیبای خفته، همین جوری است.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آلبوم ˝خیام و مینی‌مال˝ منتشرشد[/h]
۱۳۹۲ شنبه ۱۰ اسفند ساعت 10:44

رضا مهدوی، مدیر انتشارات راوی آذر کیمیا در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: آلبوم "خیام و مینی‎مال" برگرفته از اشعار عرفانی خیام شاعر نامدار ایرانی با فضایی نسبی در فرم مینی مال که آهنگساز آن ادعای خاصی بر روی آن ندارد و صرفا تحت تاثیر این نوع فرم موسیقایی قرار گرفته است.
مدیر انتشارات راوی آذر کیمیا در ادامه بیان کرد: آهنگساز اثر پوریا شیوا فرد در تلاش گشودن راه تفکری است که خیام را می‌تواند به دلیل کوتاهی قالب شعری‌اش و سادگی کلام او نسبت به هم عصرانش و تزیینات کم و درعین حال بیان کردن اندیشه جامع و کامل درتمام این چارچوب‌ها و قواعد گفتاری او و تکرارهای زیاد چه از لحاظ مطلب و کلمات و عبارات آغازگر تفکر مینی مال در ادبیات ایران تلقی کرد.
مهدوی درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این اثر سهیل صادقی، صدف امینی، آفرین نظری، علیرضادریایی، راضیه نظری، یاسمین شاه حسینی، مسیح تحویلداری، نازنین غنی زاده و پوریا شیوافرد از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
پایان پیام/46

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]˝اروند˝، بتهوون، مییو و مندلسون را به تالار رودکی می‌آورد[/h]
۱۳۹۲ شنبه ۱۰ اسفند ساعت 12:30

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین المللی بنیاد رودکی، کوارتت زهی "اروند" به سرپرستی امیر باورچی با اجرای آثاری از لودویگ وان بتهوون (كوارتت شمارۀ 5)، داریوس مییو (كوارتت شمارۀ 4) و فلیكس مندلسون (كوارتت اپوس44 شمارۀ 2) در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود.
امیر باورچی، نوازنده ویلن؛ آوا شادمانی، نوازنده ویلن؛ بابک کوهستانی، نوازنده ویلا و آیدین احمدی نژاد، نوازنده ویلنسل قطعات بالا را می‌نوازند.
شایان ذکر است كوارتت زهی اروند در سال 1390 با هدف گسترش موسیقی كلاسیك در ایران و ارائۀ یكی از برجسته‌ترین آنسامبل‌های موسیقی مجلسی (كوارتت زهی)، كه بزرگترین آهنگسازان جهان از اواخر سدۀ 18 میلادی تا كنون آثار درخشانی برای آن نوشته‌اند، پایه گذاری شده است.
این كوارتت در طول سال‌های فعالیت خود به برگزاری كنسرت‌های متعددی در تالار‌های مهم موسیقی مبادرت ورزیده است.
گفتنی است کنسرت کوارتت زهی "اروند" 11 و 12 اسفندماه ساعت 20 در تالار رودکی اجرا می‌شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]احسان خواجه امیری خواننده موسیقی تیم فوتبال ایران در جام جهانی[/h]
خواننده موسیقی تیم فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل مشخص شد.
۱۳۹۲ شنبه ۱۰ اسفند ساعت 08:40

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال پس از انجام بررسی‌های لازم و برگزاری جلسات متعدد برای انتخاب خواننده موسیقی تیم ملی در جام جهانی، مراحل ساخت و اجرای موسیقی با محوریت احسان خواجه امیری را آغاز کرد.
تولید ترانه تیم ملی در جام جهانی کاری است با ویژگی های بسیار جذاب و ساده که در عین سادگی، مقبولیت عامه و همه‌گیر دارد. فدراسیون فوتبال با ساخت این موسیقی و کلیپ تصویری آن، در جهت معرفی فرهنگ کشورمان، قدم موثری برمی‌دارد و سعی می‌كند تا از تمام توانمندی داخلی خود استفاده کند.

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در این باره اظهار كرده: پس از ساخت ترانه و موسیقی تلاش خواهیم کرد در کمتر از دو ماه آینده پس از تولید، در مراسمی از این موسیقی رونمایی کنیم. این کار با همکاری احسان خواجه امیری و کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در یک برنامه زمانبندی مشخص، انجام خواهد شد. در تلاشیم از همه استانداردها استفاده کنیم تا اثر گذاری این ترانه در ذهن مخاطبان ایرانی در سراسر جهان نقش ببندد.

ملامحمد تصریح کرد: در حقیقت قصد داریم تا تیم ملی را با موسیقی و ترانه‌ای بسیار جذاب و ساده بدرقه کرده و با زمزمه این موسیقی در استادیوم‌های ورزشی داخل و خارج از کشور، زمینه های تقویت روحیه ملی و همبستگی ملی را در بین تمامی ایرانیان در اقصی نقاط ایران و جهان را فراهم کنیم.

او افزود: جزئیات فنی بیشتر کار متعاقبا اعلام خواهد شد و در ساخت این قطعه از تمام ظرفیت‌های هنری استفاده می‌کنیم. باز هم اعلام می‌کنم که ویژگی این ترانه این است که در عین سادگی باید مقبولیت لازم را داشته باشد و به سرعت در زبان‌ها و افکار علاقمندان ایرانی نقش ببندد.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]پخش همكاری یاحقی و بسطامی از تلویزیون[/h]
مركز موسیقی صدا و سیما در روند ساخت نماهنگ‌های موسیقایی، همكاری سال‌های دور پرویز یاحقی،بیژن ترقی و ایرج بسطامی را به مخاطبان تلوزیون عرضه می‌كند.
۱۳۹۲ شنبه ۱۰ اسفند ساعت 14:39

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از مركز موسیقی و سرود صدا و سیما، در روند ساخت نماهنگ‌های موسیقایی و پخش آن‌ها از شبكه ‌های مختلف تلویزیون، ساخت 4 نماهنگ بر اساس آثار آهنگسازان به نام كشورمان را در دستو كار خود قرار داده است به طوری كه هم‌اكنون نماهنگ "به رهی دیدم"با آهنگسازی پرویز یاحقی با شعری از بیژن ترقی با صدای ایرج بسطامی کاری از سید حسین حجازی،نماهنگ"مناجات"با آهنگسازی احسان غلامی بیرقدار با شعری از سعید یوسف نیا با صدای حمید غلامعلی کاری از روزبه اهوازی ،نماهنگ"امید دل"با آهنگسازی اکبرمحسنی با شعری از ایرج تیموری با صدای محمد معتمدی کاری از جلال اشرفیان ،"نماهنگ یادم کن"با تنظیم جماالدین منبری با شعری از فاطمه موسوی با صدای محمد معتمدی کاری از امین مبارکی ساخته شده است.
این نماهنگ‌ها كه از تولیدات جدید مرکز موسیقی وسرود صداوسیما است هم اكنون برای بهره برداری و پخش در اختیار شبکه‌های مختلف رسانه ملی قرار گرفته است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]گروه کر فیلارمونیک ˝ایران˝ مهمان تالار وحدت می‌شود[/h]
کنسرت گروه کر فیلارمونیک ˝ ایران ˝ با همراهی ارکستر سل فرندز و گروه کر پارس در تالار وحدت برگزار می‌شود.
۱۳۹۲ شنبه ۱۰ اسفند ساعت 12:28

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، گروه کر فیلارمونیک " ایران " با همراهی ارکستر سل فرندز و گروه کر پارس و اجرای قطعاتی از فوره، کارل ارف، هندل، علیرضا شفقی نژاد و برخی از قطعه‌های آلبوم سایه کمر به روی صحنه تالار وحدت می‌آید.
عسل حناچی، نوازنده فلوت؛ سروش سوخته سرایی، نوازنده گیتار اسپانیش؛ عین الله کیوان شکوه، نوازنده درامز؛ علیرضا رحمانی فرد، نوازنده پرکاشن؛ پترو کشیشی، نوازنده ساکسیفون؛ واهه آوانسیان، نوازنده گیتار آکوستیک و تاده یوسفیان، نوازنده کنترباس در این کنسرت هنرنمایی می‌کنند.
علیرضا شفقی نژاد، رهبر گروه؛ آلوین آوانسیان، کنسرت مایستر و افسانه جابری، مدیر گروه هستند.
گفتنی است کنسرت گروه کر فیلارمونیک "ایران" 12 اسفندماه ساعت 21 در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقمندان به منظور تهیه بلیت می‌توانند با شماره های 09192099317 و گیشه تالار وحدت 66757505 تماس حاصل نمایند.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]زانیار خسروی با ˝بیست و هشت˝ آمد[/h]
آلبوم ˝بیست و هشت˝ با صدای زانیار خسروی روانه بازار موسیقی شد.
۱۳۹۲ دوشنبه ۱۲ اسفند ساعت 08:35

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آلبوم "بیست و هشت" با صدای زانیار خسروی از سوی انتشارات آوای فروهر منتشر شد.
در این اثر اشعار از زانیار خسروی، امیرعلی بهادری، فرهاد جهانی است و آهنگسازی به عهده زانیار خسروی، سیروان خسروی، شهاب رمضان، امیرعلی بهادری، فرهاد جهانی بوده است.
همچنین تنظیم قطعات توسط زانیار خسروی، امیرمیلاد نیکزاد، سیروان خسروی انجام شده است.
در این اثر موسیقایی امیرمیلاد نیکزاد (پیانو و کیبورد)، زانیار خسروی (کیبورد)، نیما رمضان (گیتار آکوستیک و الکتریک)، یاشار خسروی (ساکسفون و دودوک) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
نام قطعات این آلبوم دستی دستی، امیدوارم هنوز، ریسک، گریه م گرفت و.... است.
میکس و مسترینگ این اثر موسیقایی توسط سیروان خسروی انجام شده است. همچنین تهیه کننده آلبوم "بیست و هشت" رامین بصیرت نیا است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
در روزهای پایانی اسفندماه؛[h=1]افسانه‌های موسیقی با صدای وکیلی‌منش به بازار می‌آیند[/h]


تئا‌تر عروسکی سایه‌ای با عنوان ˝ای وای‌های˝ با صدای وکیلی منش به بازار می‌آید.
۱۳۹۲ دوشنبه ۱۲ اسفند ساعت 10:07

به گزارش هنرآنلاین، این اثر که موضوع آن برگرفته از افسانه‌های کهن با موضوع "عشق" و "موسیقی" و "هنر" است با ترکیبی مشتمل بر آواز و روایت منتشر می‌شود. نویسندگی و کارگردانی این اثر بر عهده "ستاره امینیان" و آهنگسازی آن بر عهده "بهرنگ بقایی" بوده است.
قطعات آوازی و تصنیف این مجموعه با صدای "علیرضا وکیلی منش" به مرحله ضبط رسیده است.
موسیقی متن این اثر تئاتری مشمل بر "تار" و "سازهای کوبه‌ای" است که نوازندگی تار توسط "بهرنگ بقایی" و نوازندگی تنبک و دیگر سازهای کوبه‌ای توسط "بهرنگ ملکی" انجام پذیرفته است.
این اثر توسط "مرکز موسیقی بتهون" روانه بازار خواهد شد و قرار است قبل از نوروز تحت عنوان مجموعه "فیلم و تئا‌تر" منتشر شود.
در این مجموعه قطعات آوازی از زبان بازیگران بیان خواهد شد و در انتهای این مجموعه نیز تصنیفی از ساخته‌های "بهرنگ بقایی" بر مبنای شعری از حافظ توسط وکیلی منش اجرا شده است.
وکیلی منش متولد ۱۳۶۱ و از شاگردان "محمدرضا شجریان" در سبک نوین خوانندگی آواز ایرانی است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
پنجشنبه و جمعه 15 و 16 اسفند کنسرت موسیقی عرفانی برپا می‌شود[h=1]گروه موسیقی ˝یاوران˝ در فرهنگسرای نیاوران[/h]
گروه موسیقی ˝یاوران˝ به سرپرستی و آهنگسازی ˝نوشین عقیقی˝ پنجشنبه و جمعه 15 و 16 اسفندماه ،ساعت 17:45 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران کنسرت موسیقی عرفانی برپا می‌کنند

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این برنامه در دو قسمت اجرا می شود.
گروه یاوران در قسمت نخست در دستگاه آواز اصفهان، قطعات یاد باران،انتظار باران و جان باران را به آهنگسازی و ترانه سرایی نوشین عقیقی اجرا می‌کند و در بخش دوم قطعات شوق وصال،فقان،عاشقانه و دو قطعه ذکر تنبور به نام علی نور که از ساخته‌های فرهاد رشیدی است در دستگاه شور به روی صحنه می‌رود.
فرهاد رشیدی خواننده و نوازنده تنبور گروه یاوران است و او را نوشین عقیقی نوازنده تنبور، دف و همخوان، قدرت الله خادمی نوازنده تنبور و همخوان،حسین محمد حسینی نی و همخوان ،فرین سرداری نوازنده رباب و همخوان،سهیل سان احمدی نوازنده دیوان و همخوان،پدرام کیانفر نوازنده تمبک و همخوان و پونه معظمی نوازنده دف و همخوان همراهی می‌کنند.
گفتنی ست، کنسرت موسیقی عرفانی گروه "یاوران" بعد از چهار سال در دو شب پنجشنبه و جمعه 15 و 16 اسفند ماه ساعت 17:45 به روی صحنه سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران می‌رود.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]رونمایی از آلبوم بعد یازدهم با حضور شهرام ناظری در برج میلاد[/h]


آلبوم بعد یازدهم که حاصل آهنگسازی و ذوق‌ورزی‌های حافظ ناظری و همکاری او با برخی از آهنگسازان و موزیسین‌های دیگر کشورهاست،عصر یکشنبه ۱۱ اسفند در برج میلاد رونمایی شد.

به گزارش سایت انجمن موسیقی ایران این مراسم با حضور اهالی رسانه و همچنین چهرهایی چون شهرام ناظری، رسول خادم، لوریس چکناواریان، جواد مجابی، محمد سریر، علی ترابی، صدیف رامبد، حمیدرضا نوربخش، داریوش پیرنیاکان، نادر مشایخی، مهدی آذرسینا، هومان اسعدی، شاهرخ تویسرکانی،داوود گنجه‌ای، دکتر کامران پارسی‌نژاد و زیدالله طلوعی از ساعت 15 و 45 دقیقه روز یکشنبه آغاز شد.حمیدرضا نوربخش که مجری‌گری این مراسم را بر عهده داشت درباره آلبوم«بعد یازدهم» گفت: ما امروز در این مکان دور هم جمع شده‌ایم تا شاهد اثری خاص در موسیقی ایران باشیم که من از این بابت بسیار خوشحالم. هر چند که من نیز مانند شما برای دیدن این مراسم دعوت شده بودم اما دوستان خواستند تا اینجا بنشینم و برنامه را اداره کنم.مدیرعامل خانه موسیقی در ادامه افزود: این اثر از چند منظر دارای اهمیت فراوان است؛ اول اینکه حضور ایران در عرصه‌های جهانی همواره از چالش‌های بزرگ اهالی موسیقی در کشورمان بوده و هست و نحوه حضور پیدا کردن در مارکت‌های بزرگ جهانی نکته‌ای است که فکر همه ما را در این سال‌ها به خود مشغول کرده بود نوربخش در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز شاهد هستیم که هنرمندان ما و به خصوص جوان هنرمندی چون حافظ ناظری به پشتوانه حمایت‌های پدر استادش توانسته حرکتی ویژه در این زمینه انجام دهد و کمپانی که هیچ بخشی از موسیقی ما تاکنون نتوانسته با آن ارتباط داشته باشد پشتوانه کارش شده است. این اولین بار در خاورمیانه است که کمپانی بزرگی از یک اثر موسیقایی حمایت می‌کند. امیدوارم این سرآغازی برای همکاری اهالی موسیقی ما با کمپانی‌های بزرگ جهان باشد.مدیرعامل خانه موسیقی درباره اثر«بعد یازدهم» گفت: از چند جهت این اثر می‌تواند ممتاز باشد؛ یکی اینکه در این آلبوم کسانی همکاری داشته که مجموعا توانسته‌اند 38 بار جایزه گرمی را که به نوعی جایزه اسکار موسیقی محسوب می‌شود دریافت کنند؛ ضمن اینکه ضبط این اثر حدود 5 هزار ساعت طول کشیده و مراحل مختلف آن در 5 کشور انجام شده که این خود اهمیت این پروژه را نشان می دهد.جواد مجابی دیگر سخنران این مراسم بود که پس از قرار گرفتن پشت تریبون کلیتی درباره موسیقی و جایگاه آن در بین سایر هنرها ارائه کرد و گفت: به تعبیری موسیقی حتی پیش از زبان و یا مقارن با پدید آمدن زبان به وجود آمده است. موسیقی یک مسئله انسانی است و از ذات انسان سرچشمه می‌گیرد و با جسم و روح او سر و کار دارد.جواد مجابی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: موسیقی الفبای ذهن‌های عالی است؛ موسیقی از نظر علمی مدارهایی را در ذهن روشن می‌کند که مربوط به لذت و خوشی است. امیدوارم کسانی که سیاست‌های فرهنگی را تدوین می‌کنند در جریان باشند که موسیقی در سراسر جهان پیام آور صلح و دوستی بوده و انسان با موسیقی به اوج عواطف انسانی می‌رسد و باعث نزدیکتر شدن انسان‌ها می‌شود.دکتر پارسی نژاد دیگر سخنران این برنامه نیز دقایقی درباره همکاری شعر و موسیقی به خصوص در اشعار مولانا برای حاضران در مراسم صحبت کرد و گفت: اسناد زندگی مولانا نشان می‌دهد که او با ترمینولوژی و حوزه اصطلاحات موسیقایی کاملا آشنایی داشته است. نکات مختلفی از اشعار مولانا وجود دارد که نشان می‌دهد او موسیقی دوره خود را می‌شناخته است. تکرارهای نامرئی که در برخی از اشعار مولانا وجود دارد شاهدی است بر چند آوایی در موسیقی آن روزهای ایران.محمد سریر نیز پس از دکتر پارسی‌نژاد پشت تریبون قرار گرفت و گفت: موسیقی ما در دوره های مختلفی در تاریکی قرار دارد و جز اشاره های کوچکی چیز دیگری در مورد موسیقی آن دوره های نمی دانیم. در بسیاری از این دوره ها موسیقی آن آزادی عمل را نداشته است؛ اما در 50 سال اخیر که ما از آن آگاهی داریم هنرمندان برجسته‌ای داشته‌ایم که از امکانات مناسب کم‌بهره بوده‌اند.رئیس هیئت‌مدیره خانه موسیقی در ادامه افزود: امروز ما باید موسیقی‌مان را با زبانی بین‌المللی عرضه کنیم تا بتوانیم امکان گفتگو داشته باشیم و این دقیقا کاری است که بسیاری از کشورها انجام داده اند. وقتی دانشی قرار است در عرصه بین‌المللی عرضه شود آن را ترجمه می‌کنند و ما در زمینه موسیقی نیز باید به این زبان دست پیدا کنیم. این نکته بسیار مهمی است که ما ورود کنیم به زبانی که قابل جذب و قابل فهم برای مردم کشورهای دیگر باشد.وی همچنین عنوان کرد: معنی جهانی شدن این نیست که تمام دنیا بیایند و موسیق ایرانی گوش کنند؛ معنی‌اش این است که در خارج از ایران به دیدن کنسرت‌هایمان بیایند و امکان شناخت و تفاهم و گفتگو بین ما به وجود بیاید و این همان اعتباری است که موسیقی ما می‌تواند برای کشورمان داشته باشد.محمد سریر ادامه داد: انتشار این آلبوم که گامی در همین راستا است را تبریک می‌گویم و امیدوارم در آینده شاهد اتفاقات بیشتری در این زمینه‌ها باشیم.در ادامه این مراسم حافظ ناظری آهنگساز و خواننده اثر «بعد یازدهم» گفت: وقتی ساخت این اثر را آغاز کردم فکر نمی‌کردم هیچ زمانی تمام شود چون هر روز این کار بزرگ و بزرگتر می‌شد.وی ادامه داد: من با وجود اینکه در خانواده‌ای کاملا سنتی بزرگ شدم سعی کردم همیشه در موسیقی، زبان و شخصیت خودم را داشته باشم و مقلد نباشم.این آهنگساز با بیان اینکه برای اولین بار است اثری از من در ایران منتشر می‌شود، اظهار داشت: «بعد یازدهم» برای من یک اثر موسیقایی به حساب نمی‌آید بلکه در آن سعی کردم ایده‌های هنری را نشان دهم و به موسیقی ایرانی از پنجره نگاه خودم بنگرم.وی افزود: این اثر با فکر بوجود آمده و تلاش من در ساخت آن پاسخ گفتن به سوالاتی در زمینه موسیقی برای خودم بوده است.حافظ ناظری بیان داشت: هدف من در ساخت پروژه رومی ملی است و از آنجایی که خودم را قطره‌ای از هنر و موسیقی ایرانی می‌دانم معتقدم که باید همه دست به دست هم دهیم تا تاریخ و هنر و موسیقی کشورمان را به دنیا معرفی کنیم و فرصت جهانی شدن موسیقی ایرانی را بوجود آوریم.این آهنگساز با اشاره به اینکه موسیقی من شبیه هیچ اثری نیست، گفت:سمفونی رومی یک سمفونی بر اساس اشعار مولانا نیست بلکه اسم پروژه‌ای است که سعی دارد موسیقی شرق و غرب را با هم پیوند دهد . این سمفونی آثار مختلفی تولید خواهد کرد که «بعد یازدهم» اثر شماره یک از این پروژه است که در تمام دنیا منتشر می‌شود.وی در ادامه به توضیح بخش‌های مختلف «بعد یازدهم» پرداخت و افزود: این اثر از 4 فصل تشکیل شده که به نوعی فلسفه آفرینش را بیان می کند به گونه‌ای که در بخش اول سفر زمان ، فصل دوم رسیدن به زمین خاکی ، فصل سوم هفت شهر عشق عطار و تکامل انسان برای رسیدن به یگانه هستی و فصل چهارم برگشت ابدی و جاودانه انسان را روایت می‌کند.حافظ ناظری که آهنگسازی و خوانندگی آلبوم «بعد یازدهم» را برعهده داشته، درباره خصوصیت این اثر اظهار داشت: این کار یکی از معدود آثاری است که از نظر خوانندگی، آهنگسازی و ارکستراسیون حرکت تازه‌ای را برای گفتن دارد. من در این آلبوم سعی کرد‌ه‌ام آواز ایرانی را برای اولین بار به صورت یک ساز نشان دهم.این خواننده در پایان صحبت‌های خود گفت: من سعی کردم در حد بضاعت خودم در ساخت «بعد یازدهم» قدمی برای معرفی فرهنگ ایران به جهان بردارم و بتوانم تصویر متفاوتی از موسیقی‌مان را به دنیا نشان دهم.بعد از صبحتهای ناظری ، بخش‌هایی از این اثر برای حاضران پخش شد و در ادامه لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر پشت تریبون قرار گرفت و درباره آنچه از این موسیقی شنیده گفت: خیلی تحت تاثیر این اثر قرار گرفتم من معتقدم که موسیقی بی نهایت است و هر کدام از هنرمندان به عنوان یک ستاره در آسمان هنری کشورمان سبکی برای خودشان دارند و باید حرف خودشان را بزنند. من خوشحالم که جوانان ما پرچم کشورمان را به دنیا نشان می دهند.در پایان مراسم رونمایی از اثر «بعد یازدهم» به آهنگسازی و خوانندگی حافظ ناظری، شهرام ناظری نیز گفت: پسرم حافظ برای کارهایش ارزش قائل است و جوانی است که توانسته از تکنیک خاصی برخوردار شود. او درجریان فعالیت موسیقایی خود سازی ساخته که نقش اجرایی دارد و توانسته از آن در دونوازی با استاد ذاکر حسین بهره ببرد.وی ادامه داد: او در بخش آواز کارهای نویی انجام داده که شاید امروز نتوان درباره آنها قضاوت کرد.ناظری در خاتمه خاطر نشان کرد: باید جوانان را که ستارگان موسیقی ایران هستند به گونه ای تربیت کنیم که هر کس حرف خودش را بزند تا مجموعه این ستارگان آسمان موسیقی کشورمان را تشکیل دهند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]زخمه تار ساکت همنوا با کودکان سرطانی[/h]


کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار و سه تار، قرار است هجدهم اسفندماه به نفع کودکان سرطانی محک برنامه اجرا کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این برنامه قرار است در موسسه خیریه واقع در بزرگراه ارتش کودکان سرطانی ساعت 19 اجرا شود.در این کنسرت پدرام امینی به عنوان نوازنده گیتار و کیوان ساکت به عنوان نوازنده تار و سه تار هنرنمایی خواهند کرد .در این کنسرت قطعاتی از ساخته های کیوان ساکت و پدارم امینی برای مخاطبان اجرا خواهد شد .همچنین بخشی از این کنسرت به تکنوازی گیتار و تکنوازی تار و سه تار اختصاص دارد و قرار است در این کنسرت برای مخاطبان موسیقی فلامینکو نیز اجرا شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
در شهرری برگزار می‌شود
[h=2]کنسرت موسیقی سرزمین‌های سرسبز[/h]


کنسرت موسیقی سرزمین‌های سرسبز با حضور ریکوردر نوازان گروه ارغنون به رهبری احمد اسدی در شهرری به هنرنمائی می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی گروه ارغنون، ملیحه صاحبی مدیرعامل این گروه با اعلام مطلب فوق گفت: این کنسرت در روز جمعه 16 اسفندماه از ساعت 17 به مدت 2 ساعت و 30 دقیقه در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار خواهد شد.وی افزود: صدرا کمالی، فاطمه اسدی، نازنین فرضی، غزل محمودی، ستاره فراهانی، محمد علی هداوند، مائده افتخار، احسان منگلیان و فرزانه اسدی، هنرمندان 8 تا 12 سال این گروه و سعید محمودی رئیس هیأت مدیره است.صاحبی با اشاره به اینکه این گروه تا کنون موفقیت‌های چشمگیری را در مسابقات و جشنواره‌های موسیقی بدست آورده، افزود: سوپرانو، آلتو، تنور و باس، سازهایی است که هنرمندان گروه ارغنون از آن‌ها بهره می‌گیرند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]انتشار آلبوم هیچ‌مگوی[/h]

[h=2]انتشار آلبوم هیچ‌مگوی[/h]احسان ذبیحی‌فر آهنگساز و نوازنده کمانچه از انتشار آلبوم هیچ‌ مگو به خوانندگی مجتبی عسگری خبر داد که از سوی انتشارات ماهور روانه بازار نشر موسیقی شد.
به گزارش همشهری‌آنلاین قطعات این مجموعه بین سال‌های 1377 تا 1384 ساخته و آذرماه سال 1388 توسط گروه مهتاب به آهنگسازی احسان ذبیحی‌فر خوانندگی مجتبی عسگری در تالار وحدت کنسرت داده شده است. ضبط این مجموعه که عمده قطعات آن در قالب چند صدایی در ساختار موسیقی ایرانی است، به صورت گروهی (همزمان) انجام شده است."می‌تراود مهتاب" که قطعه‌ای است سه قسمتی و با کلام که بر روی شعر نیما یوشیج برای گروه سازهای ایرانی با همراهی خواننده و همخوان ساخته شده و در این مجموعه در قالب سه تِرَکِ به هم چسبیده‌ به نام‌های "می‌تراود مهتاب"، "خواب" و "می‌درخشد شبتاب" ارائه شده است. دو تصنیف "هیچ مگو" و "دلدار" بر روی اشعار مولوی ساخته شده‌‌اند؛ هر دو تصنیف به لحاظ تلفیق شعر و موسیقی و فرم، ویژگی‌های قابل تاملی دارند.خواننده ی - ساز و آواز این مجموعه را مجتبی عسگری با شعری از سعدی اجرا کرده است. - در بخش پایانیِ ساز و آواز این مجموعه (بیداد، عشاق و فرود)، طرح تازه‌ای در جواب آواز با گروه مضرابی‌ها تجربه‌ شده که حاصل آن نوعی "جواب آواز گروهی" است.هیچ مگو در دستگاه همایون آهنگسازی و تنظیم شده و در آن نوازندگانی چون حمید قنبری نوازنده‌ی تمبک، مجید بوربور نوازنده‌ی دف، سولماز بدری نوازنده‌ی سنتور و همخوان، ترگل خلیقی نوازنده‌ی رباب، احسان امامی نوازنده‌ی تار، آذرنوش خدامی نوازنده‌ی عود، احسان ذبیحی‌فر نوازنده‌ی کمانچه، حامد افشاری نوازنده‌ی قیچک بم، شیما شاه‌محمدی نوازنده‌ی قیچک آلتو با گروه همکاری می‌کردند و در کنار آن در اجرای همخوانی‌ها: هانا کامکار و اکبر اسماعیلی‌پور نیز گروه را یاری کرده‌اند.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز



























شامگاه 6 اسفند و در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی اتفاق افتاد؛


کنسرت ویژه «مرتضی پاشایی» و شبی که ستاره باران شد
موسیقی ما – شامگاه 6 اسفند سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی پذیرای کنسرت خواننده آلبوم «یکی هست» بود و در این بین حضور پرتعداد ستاره‌های موسیقی و سینما باعث شد شاهد شبی ویژه در کنسرتهای پاپ باشیم.

به گزارش «موسیقی ما»، مرتضی پاشایی شامگاه 6 اسفند در حالی کنسرت‌اش را روی صحنه برد که از مدت‌ها قبل حرف و حدیث‌های فراوان درباره این شب و حضور و حمایت همه جانبه جامعه موسیقی و هنر از این هنرمند به گوش می‌رسید.

حضور پر تعداد ستاره‌های موسیقی به قدری چشمگیر و پر‌‌تعداد بود که این خواننده پیش از آغاز این برنامه به خوبی در جریان میزان اهمیت این کنسرت بود و همین باعث شد با برنامه‌هایی خاص نسبت به اجرای این برنامه اقدام نماید. پاشایی در سانس اول کنسرت‌اش میزبان چهره‌هایی از قبیل دکتر «محمد اصفهانی»، «احسان خواجه‌امیری»، «محمدرضا گلزار» و دکتر «حبیب کاشانی» بود و در طول برنامه‌اش به ترتیب به معرفی آنها پرداخت و از حضور و حمایت‌شان تشکر کرد.

در سانس اول این برنامه قطعاتی چون «جاده یکطرفه» و «یکی هست» بیشتر از دیگر قطعات این خواننده مورد توجه قرار گرفتند و پاشایی نیز قبل از اجرای قطعه «جاده یک‌طرفه» رو به احسان خواجه‌امیری گفت: «می‌دانم که احسان خواجه‌امیری این قطعه را دوست دارد و به خاطر همین می‌خواهم این قطعه را به این هنرمند خوش صدا و دوست خوبم تقدیم کنم» و همین جملات پاشایی باعث شد که همه سالن یکصدا «احسان خواجه امیری» را تشویق کنند.

پاشایی همچنین قبل از معرفی دکتر «محمد اصفهانی» رو به حاضرین در سالن گفت: «اجرا در برابر کسی که شناسنامه موسیقی پاپ در ایران است قطعا کار هر کسی نیست. دکتر اصفهانی از آن شخصیت‌هایی ست که همیشه طرفدار صدا و آثارشان بوده‌ام و بخاطر همین بابت حضورشان در کنسرتم بسیار خوشحال شدم و انرژی گرفتم.»

این هنرمند در ادامه «محمد رضا گلزار» را به حاضرین معرفی کرد و سپس به ادامه اجرای قطعات خود پرداخت و در ادامه نیز با معرفی ترانه‌سرا و مدیر برنامه‌ها و تهیه‌کننده این برنامه (مهدی کرد و مهرزاد امیرخانی) پرداخت واز آنها نیز تشکر و تقدیر کرد.

در بین دو سانس خبرنگار «موسیقی ما» سراغ هنرمندان حاضر در سانس اول کنسرت مرتضی پاشایی رفت و از آنها درباره این کنسرت و این خواننده پرسید تا چند جمله‌ای درباره او و برنامه اش سخن بگویند.

دکتر «محمد اصفهانی» درباره مرتضی پاشایی و کنسرت‌اش اعتقاد داشت: «به نظر من، هم گروه خوب و خلاقی دارد و هم اینکه خودش و آثارش قابلیت‌های بالایی در موسیقی امروز دارند. به نظرم مرتضی پاشایی یکی از استعداد‌های این روزهای بازار موسیقی کشور است.»

احسان خواجه‌امیری نیز در این‌باره به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «خیلی خوب بودند. فکر می‌کنم هم اجرا اجرای خوبی بود و هم اینکه کارهای خوبی شنیدیم.» این خواننده درباره قطعه مورد علاقه‌اش نیز گفت: «قطعه "جاده یک طرفه" را بیشتر از همه آثار مرتضی دوست دارم و بابت این خلاقیت به او تبریک می گویم.»

  • * ستاره باران در سانس دوم

سانس دوم کنسرت «مرتضی پاشایی» نیز از لحاظ حضور ستاره‌های موسیقی و هنر این خواننده، دست کمی از سانس اول برنامه نداشت و حضور پرتعداد هنرمندان عرصه‌های مختلف باعث شد حاضرین در سالن شبی ویژه را تجربه نمایند.

سیروان و زانیار خسروی، فرزاد فرزین، محسن یگانه، محمدرضا فروتن، میلاد ترابی، کامبیز دیرباز، آرمین، شهرام شکوهی، علی عبدالمالکی، زایا سلیمان، ندیم، امین حیائی، علی ثابت، شیث رضایی، محسن افشار و... از جمله چهره‌هایی بودند که در سانس دوم خود را به سالن اجرای برنامه رساندند.

پاشایی در طول اجرا، به معرفی چهره‌های حاضر در سالن پرداخت و از حضور و حمایت‌شان تشکر کرد و با انرژی خوبی برنامه‌اش را به اجرا در آورد.

این خواننده در بخشی از برنامه‌اش، با اشاره به نوع لباس پوشیدن جالب خود، به حاضرین گفت: «این نوع لباس پوشیدن استایل جدید من است و از این پس می‌خواهم با این قبیل تغییر استایل‌ها روی صحنه بیایم» که این جمله او با تشویق حاضرین رو به رو شد.

در بخشی از برنامه و در حالی که پاشایی قصد اجرای قطعه «یکی هست» را داشت، به یک باره در غافلگیری همه حاضرین در سالن، «محسن یگانه» بدون هیچ هماهنگی قبلی‌ای، روی سن آمد و با گرفتن میکروفن از پاشایی، این قطعه را با پاشایی برای حاضرین خواند تا این غافلگیری باعث شود هیجانی ویژه‌ای به سالن وارد شود و پاشایی نیز روحیه و انرژی تازه‌ای بگیرد. این هنرمند خوب کشورمان نیز که از این اتفاق غافلگیر شده بود از محسن یگانه تشکر کرد. ویدئوی این اجرای دو نفره را در ادامه می توانید ببینید.

در انتهای برنامه نیز اکثر چهره‌های حاضر در برنامه با حضور و خوش‌و‌بش با پاشایی در اتاق بک استیج، لحظات جالب و ماندگاری را رقم زدند که بدون شک، این شب تا مدت‌ها در ذهن همه اهالی موسیقی باقی خواهد ماند.

  • *مرتضی پاشایی: از حضور و حمایت همه ممنون‌ام

مرتضی پاشایی پس از حضور چشمگیر ستاره‌های موسیقی در این برنامه و حمایت‌شان از این خواننده، در متنی که در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داده، از این حضور تشکر کرد:

«حضور و حمایت دوستان خوبم باعث شد انرژی و حال خوبی داشته باشم و از این بایت از تک تک آنها ممنونم. امیدوارم لیاقت این همه محبت را داشته باشم و بتوانم در آینده این محبت دوستانم را جبران کنم.»

در ادامه می توانید عکس‌هایی از این کنسرت را از نگاه دوربین «شاهین دلیوند» ببینید:


دانلود



منبع:
اختصاصي سایت موسيقي ما
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]تورنتو و مونترال میزبان شوالیه آواز ایران[/h]


شهرام ناظری امشب و فردا شب در کانادا روی صحنه می رود.
۱۳۹۲ شنبه ۱۷ اسفند ساعت 09:01

به گزارش هنرآنلاین، شوالیه آواز ایران امشب 8 مارس(17 اسفندماه) در رویال تامسون شهر تورنتو و فردا شب 9 مارس (18 اسفندماه) در پالاس دس آرت مونترال کنسرت هایی را برگزار می کند.

بعد از این کنسرت ها، شهرام ناظری عازم آمریکا می‌شود تا تور کنسرت های خود را در شهرهای مختلف این کشور همراه با حافظ ناظری برگزار کند.
در این کنسرت‌ها که پروژه سمفونی مولانا نام‌گذاری شده،دی پاک چوپرا هنرمند هندی-آمریکایی نیز به همراه شهرام و حافظ ناظری در چند شهر ایالات متحده امریکا از جمله لس آنجلس روی صحنه می‌روند.
این کنسرت ها روز جمعه 14 مارس (23 اسفند) در سالن eisemann center performing art center لاس وگاس میزبان این اجرا خواهد بود.
کوپرتینو مقصد بعدی شهرام ناظری در تور کنسرت ایالات متحده خواهد بود ، او روز یکشنبه 23 مارس (سوم فروردین) در de anza college/flint center روی صحنه می رود.
شنبه 29 مارس (9فروردین) نیز شوالیه آواز ایران در شهر لس آنجلس و در مرکز nokia theatre به اجرا می پردازد.
استاد پر آوازه موسیقی ایران روز شنبه پنجم آوریل (16 فروردین) در warner theatre آواز موسیقی ایرانی را به گوش علاقه مندان در شهر واشینگتن می رساند.
شهرام ناظری شنبه 19 آوریل (30 فروردین) در شهر آتلانتا و درferst center for the arts of Georgia tech روی صحنه می رود.
شهرام و حافظ ناظری در پروژه ای مشترک آلبومی را با نام سمفونی رومی را به صورت جهانی منتشر خواهند کرد.


 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آلبوم جدید فریدون آسرایی منتشر می‌شود[/h]
آلبوم جدید فریدون آسرایی اوایل سال آینده روانه بازار موسیقی می‌شود.
۱۳۹۲ دوشنبه ۱۹ اسفند ساعت 09:51

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آلبوم جدید فریدون آسرایی با عنوان "غریبه 2" اوایل سال آینده منتشر می‌شود که به احتمال زیاد عنوان این آلبوم تغییر می‌کند.
این خواننده مانند آلبوم قبلی در تنظیم قطعات با بهروز صفاریان همکاری کرده است، همچنین تمامی ترانه‌ها و ملودی‌های این آلبوم جدید هستند و فضایی متفاوت و منحصر به فرد دارند که ساخت و تولید آنها از مدت‌ها پیش آغاز شده است.
از مهم‌ترین ویژگی این آلبوم می‌توان به حضور روزبه بمانی و همچنین حضور پررنگ بهروز صفاریان به عنوان تنظیم‌کننده اشاره کرد که تقریبا بیش از نیمی تنظیم‌های قطعات را به عهده دارد و مابقی آنها توسط نیما صرافی مهر و مهران خالصی و پدرام کشتکار تنظیم شده است.
این اثر موسیقایی شامل 10 قطعه است که به زودی منتشر می‌شود، همچنین اطلاعات دقیق این اثر موسیقایی به زودی انعکاس می‌یابد.
فریدون آسرایی 21 اسفند ماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به اجرای برنامه می‌پردازد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]گروه ˝رستاک˝ به برج میلاد می‌رود[/h]


گروه ˝رستاک˝ امروز دوشنبه 19 اسفند ماه سال جاری به صحنه می‌رود.
۱۳۹۲ دوشنبه ۱۹ اسفند ساعت 10:26

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، گروه "رستاک" به سرپرستی سیامک سپهری امروز دوشنبه 19 اسفند ماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد در 2 سئانس به صحنه می‌رود.
محتوای برنامه مانند کنسرت‌های قبلی گروه ترکیبی از آلبوم‌های “همه اقوام من”، “رنگواره‌های کهن” خواهد بود که با سرپرستی سیامک سپهری و همراهی اعضای همیشگی گروه و ترکیب سازهای زهی، کوبه ای و بادی اجرا می‌شود.
در این کنسرت قطعاتی از آلبوم جدید "سرنای نوروزی" با تنظیم‌هایی برای کنسرت اجرا خواهد شد.
گفتنی است، گروه موسیقی "رستاک" از جمله گروه‌های فعال در حوزه موسیقی نواحی است که از سال 76 در قالب یک گروه موسیقی تجربی فعالیت خود را آغاز کرد.
گروه موسیقی رستاک از آغاز فعالیت‌های خود تاکنون در تهران، شهرستان‌ها و کشورهای مختلف اروپایی کنسرت‌های متعددی را برگزار کرده است.
همچنین این گروه در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت که این کنسرت با استقبال مخاطبان مواجه شد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]تور موسیقی گروه ˝کامکارها˝ در شهرستان‎‌ها[/h]


گروه ˝کامکارها˝ به زودی در شهرستان‌ها به اجرای برنامه می‌پردازد.
۱۳۹۲ دوشنبه ۱۹ اسفند ساعت 12:17

ارسلان کامکار، آهنگساز و مایستر ارکستر سمفونیک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که این کنسرت‌ها به زودی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
مایستر ارکستر سمفونیک تهران در ادامه افزود: در این کنسرت‌ها قطعاتی از ساخته‌های گروه کامکار اجرا می‌شود که بخش اول به موسیقی سنتی و بخش دوم به موسیقی کردی اختصاص دارد، همچنین بخشی از این کنسرت به تکنوازی کمانچه و عود اختصاص دارد.
این آهنگساز در ادامه تاکید کرد: در این کنسرت نیریز کامکار،هانا کامکار، صبا کامکار، بیژن کامکار، اردشیر کامکار و... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
ارسلان کامکار در پایان گفت: امیدوارم در سال جدید مشکلات موسیقی برطرف شود و هنرمندان موسیقی باید دست به دست هم دهند تا موسیقی پله‌های ترقی را طی کند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آلبوم سه نوازی ˝حبیب ساز˝منتشر شد[/h]


آلبوم ˝حبیب ساز˝ اجرای سه نوازی بداهه به یاد استادحبیب الله بدیعی از سوی موسسه راوی آذرکیمیا منتشرشد.
۱۳۹۲ دوشنبه ۱۹ اسفند ساعت 10:14

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی انتشارات راوی آذر کیمیا، آلبوم "حبیب ساز" اجرای سه نوازی بداهه به یاد استادحبیب الله بدیعی از سوی موسسه راوی آذرکیمیا منتشرشد.
"حبیب ساز"با نوازندگی شهرام ابوعامری (ویلن)سیدشهرام میرجلالی (تار) و سعید رودباری (ضرب)در مایه های سه گاه و اصفهان وبیات ترک با فضا و حالاتی کاملا ایرانی برگرفته ازمیراث معنوی و فرهنگی هنری است.
فرهنگ شریف در یادداشتی در بروشور آلبوم "حبیب ساز"چنین با دست خط خود نگاشته است: با توجه دقیق به قطعاتی که در موسیقی ملی ما اجرامی‌گردد به بهترین وجه میتوان به اهمیت ویلن پی برد.
برای همه کشورها ویلن بصورت ساز ملی جای خود راباز نموده وبخصوص حالات موسیقی ما با این ساز بسیارزیبا ودلنشین به گوش می‌رسد.
اینجانب فرهنگ شریف برای هنرمند عزیز وگرامی که در راه این مهم پیگیر هستند آرزوی موفقیت دارم وخوشحال هستم که جوان‌ها از وجود این ساز که به وسیله هنرمند عزیز شهرام ابوعامری پیگیری می‌شود و به جوان‌ها منتقل شود تااین راه بی رهرو نماند. با آرزوی توفیق برای ایشان.فرهنگ شریف.
آلبوم بداهه نوازی موسیقی اصیل ایرانی با نام "حبیب ساز" با تهیه کنندگی رضا مهدوی در استودیو پژواک با صدابرداری مهدی سالک اردستانی و طراحی گرافیک جلد ساسان ابوالقاسمی عرضه شده است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]شهرام شعرباف با ˝این خرقه بیانداز˝ آمد[/h]


آلبوم جدید شهرام شعرباف با عنوان ˝این خرقه بیانداز˝ منتشر شد.
۱۳۹۲ دوشنبه ۱۹ اسفند ساعت 10:08

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آلبوم جدید شهرام شعرباف با عنوان "این خرقه بیانداز" از سوی انتشارات نوفه روانه بازار موسیقی شد که پخش آن توسط موسیقی جوان انجام شده است.
اشعار این اثر از حضرت حافظ است و قطعات توسط شهرام شعرباف آهنگسازی و تنظیم شده است.
همچنین شهرام شعرباف (گیتار، کیبورد، پرکاشن)، نیما رمضان (گیتار الکتریک)، پویا شمالی (گیتار باس)، سامان وندادی (تار، سه تار، کمانچه)، روزبه قلیپور (درامز، دف)، ماهان میرعرب (گیتار) و... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
همچنین میکس و مسترینگ این اثر موسیقایی توسط شهرام شعرباف انجام شده است و ژانر این آلبوم راک است.
این اثر شامل 10 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن رسم عاشق کشی، لب لعلش،مترل ویران، صلاح کار، نامه، زاهدخلوت نشین، قدح، این خرقه بینداز، مسلمانان مرا وقتی دلی نبود و... است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]۲۲ اسفند؛ اختتامیه جشنواره وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی[/h]


مراسم اختتامیه سومین جشنواره سایت‌ها و وبلاگ‌های موسیقی ساعت ۱۹ روز پنجشنبه، بیست و دوم اسفند ماه ۱۳۹۲در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش سایت جشنواره وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی در این نشست برگزیدگان شاخه‌های مختلف سومین دوره جشنواره معرفی می‌گردند و جوایزی نیز به رسم یادبود به آنها اهدا می‌شود. از دیگر برنامه‌های اختتامیه جشنواره می‌توان به اجرای آثاری توسط دو گروه موسیقی نیز اشاره کرد.نخستین دوره جشنواره سایت ها و وبلاگهای موسیقی در سال ۱۳۹۰ برگزار شد و از آن پس این جشنواره هر ساله به معرفی و تقدیر برترین مقالات، نقدها، گزارش‌ها، یادداشت‌ها و اخبار موسیقی می‌پردازد. در این میان، معرفی بهترین سایت و وبلاگ موسیقی سال نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.
دبیری دو دوره پیشین و همچنین دوره سوم این جشنواره، به عهده سجاد پورقناد بوده است. هیات داوران دو دوره پیشین این جشنواره را محمدرضا فیاض، آروین صداقت کیش، پیمان سلطانی، سیدابوالحسن مختاباد ، پویا سرایی و حمیدرضا عاطفی تشکیل داده‌ب ودند.هیأت داوران جشنواره سوم نیز از این قرار است:‌ محسن قانع بصیری، شهرام صارمی، پیروز ارجمند،نرگس ذاکر جعفری، پویا سرایی.در اختتامیه روز پنجشنبه، بیست و دوم اسفند ماه، پیمان سلطانی، آهنگساز، نوازنده و نویسنده، به همراه آواز غفار ذابح و تنبک پیمان ناصح‌پور قطعاتی را به اجرا می‌گذارند و در ادامه این برنامه ارکستر کوبه‌ای نایریکا به اجرا خواهد پرداخت.ارکستر کوبه‌ای نایریکا متشکل از ۴۰ بانوی نوازنده است که با سازهای مختلف کوبه‌ای از سراسر جهان به اجرا می‌پردازند. رهبری ارکستر نایریکا را مینو رضایی نوازنده و مدرس سازهای کوبه‌ای به عهده دارد.این جشنواره مانند سال‌های گذشته با مجری‌گری علیرضا پورامید خواهد بود. طراحی پوستر این دوره از جشنواره نیز، به عهده امیر علی مددی بوده است.این برنامه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
در خانه هنرمندان:
[h=2]نخستین اپرای تاریخ موسیقی بررسی می‌شود[/h]


نشست کانون جستجوی شنیداری با موضوع «مونته وردی؛ اُرفئو» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، نشست کانون جستجوی شنیداری با موضوع «مونته وردی؛ اُرفئو» با سخنرانی نادر مشایخی یکشنبه 18 اسفند در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.کلودیو مونته وردی آهنگساز ایتالیایی در 15 مه 1567 به دنیا آمد و در 29 نوامبر 1643 در ونیز درگذشت.مونته وردی آفریننده «اُرفئو» نخستین اپرای تاریخ موسیقی است.علاقمندان برای حضور در این برنامه می‌توانند یکشنبه 18 اسفند از ساعت 17 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]زخمه تار ساکت همنوا با کودکان سرطانی[/h]


کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار و سه تار، قرار است هجدهم اسفندماه به نفع کودکان سرطانی محک برنامه اجرا کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این برنامه قرار است در موسسه خیریه واقع در بزرگراه ارتش کودکان سرطانی ساعت 19 اجرا شود.در این کنسرت پدرام امینی به عنوان نوازنده گیتار و کیوان ساکت به عنوان نوازنده تار و سه تار هنرنمایی خواهند کرد .در این کنسرت قطعاتی از ساخته های کیوان ساکت و پدارم امینی برای مخاطبان اجرا خواهد شد .همچنین بخشی از این کنسرت به تکنوازی گیتار و تکنوازی تار و سه تار اختصاص دارد و قرار است در این کنسرت برای مخاطبان موسیقی فلامینکو نیز اجرا شود.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
همزمان با بزرگداشت حسین تهرانی انجام شد

اهدای تار «تسوگه» به موزه موسیقی





شرق: تار قاجاری با پنج سیم، راهی طولانی را از ژاپن به موزه موسیقی طی کرد و جزو گنجینه‌های این موزه شد. این تار در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد حسین تهرانی با حضور علی مرادخانی و گن ایچی تسوگه مالک این تار به موزه موسیقی رسید.

علی مرادخانی، رییس موزه موسیقی و معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به برنامه‌های این موزه گفت: «موزه موسیقی محلی است برای گفت‌وگوهای دوستانه که از این پس چنین برنامه‌هایی باید بیشتر برگزار شود. از جمله فرهاد فخرالدینی مباحثی علمی درباره ردیف موسیقی ایرانی دارد، همچنین حسن ریاحی نیز برنامه‌هایی برای جوانان اهل موسیقی دارد که قصد داریم این برنامه‌ها در موزه موسیقی برگزار شوند.» رییس موزه موسیقی درباره اهدای ساز تار قدیمی از سوی «گن ایچی تسوگه» به موزه موسیقی گفت: تسوگه محققی است که موسیقی ایرانی را به‌خوبی می‌شناسد و با فرهنگ ایرانی آشنایی دارد. ما باید در رخدادهای مختلف هنری از وجود چنین شخصیت‌هایی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. موزه موسیقی این امکان را دارد تا در سطح بین‌المللی هم فعالیت‌هایی داشته باشد. سالن و استودیوی موزه موسیقی آماده است تا برنامه‌های مختلفی را در سال آینده برنامه‌ریزی و برگزار کند.

در ادامه این برنامه فیلمی از تصاویر مستند زندگی حسین تهرانی پخش شد. این فیلم شامل بخش‌هایی همچون گفت‌وگوی عماد رام با حسین تهرانی، پخش تصاویر فیلم «مستند صبا»، اجرا‌های حسین تهرانی و گروهش و مصاحبه با هنرمندان مختلف بود.

محمد اسماعیلی که از شاگردان حسین تهرانی است، سخنران بعدی این مراسم بود که درباره استادش گفت: «تهرانی همیشه می‌گفت اول انسان باش بعد نوازنده. اگر در همین اجتماع امروز ما ‌این سخن تهرانی عملی شود بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.»

فرهاد فخرالدینی که خاطرات زیادی از حسین تهرانی داشت به صحنه آمد و گفت: «وقتی در هنرستان موسیقی دوره عالی را می‌گذراندم، حسین تهرانی مدرس هنرستان بود. موضوع پایان‌نامه‌ام را «ریتم در موسیقی ایران» انتخاب کرده بودم. آن زمان از تهرانی خواستم تا قطعاتی را بنوازد و من آنها را نت‌نگاری کنم. تهرانی با گشاده‌رویی تمام ریتم‌های زورخانه‌ای را برای من نواخت و من نت‌نویسی کردم. تهرانی این کار را بدون هیچ چشمداشتی برای من انجام داد.»

بخش دیگر این مراسم به اهدای ساز تار از سوی تسوگه به موزه موسیقی مربوط می‌شد.
این پژوهشگر ژاپنی در سخنانی که به زبان فارسی بیان کرد، گفت: در پاییز 1963 یعنی بیش از نیم‌قرن پیش به ایران آمدم. تخصص من موسیقی‌شناسی و موضوع تحقیقم نیز موسیقی سنتی ایران بود که در ژاپن شناخته‌شده نبود. سال 1963 در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در رشته ادبیات مشغول تحصیل شدم. در همان زمان نزد نصرالله زرین‌پنجه نوازندگی سه‌تار را آغاز کردم. در سال 1964 دپارتمان موسیقی دانشگاه تهران تاسیس شد و جالب اینکه تنها دانشجویش من بودم.

تسوگه اظهار کرد: در همان زمان زرین‌پنجه به من پیشنهاد کرد تا ساز تاری که مشهور و قدیمی بود را بخریم. این ساز متعلق به یکی از دوستان زرین‌پنجه و ساخته استاد «فرج‌الله» بود. در آن زمان برای خرید این ساز سه‌هزارریال پول دادم. این مبلغ در آن زمان پول کمی نبود.
به گفته این استاد موسیقی ژاپنی «این ساز تار پنج‌سیم دارد. در حالی که سازهای تاری که اکنون در موسیقی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند شش‌سیم دارند.»












.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سرپرست گروه «خورشید سیاه»: تا مرز نابودی رفتیم






گروه «خورشید سیاه» اولین آلبوم خود را با نام «خرس‌سیاه‌بلوچی» اسفند 92 منتشر کرد. این گروه خود را اولین و تنها گروه حامی محیط‌زیست معرفی کرده است که اتفاقا این ویژگی در آثارشان نیز وجود دارد. در اولین آلبوم آنها قطعه‌هایی که از مسایل محیط‌زیست ایران همچون دریاچه ارومیه، خرس‌سیاه بلوچی، خرس سمیرم و... الهام گرفته شده باشد، وجود دارد. جهانگیر رها خوانندگی و نوازندگی گیتار آکوستیک، آرش اسلامی نوازندگی گیتار الکتریک، صلاح‌الدین کرد نوازندگی درامز و طاهر علیرمضانی نوازندگی گیتار باس این گروه را برعهده دارند. علیرمضانی که سرپرست گروه نیز هست، یکی از مشکلات را دغدغه‌های مالی عنوان کرد که گاهی گروه را تا مرز نابودی کشانده است. او همچنین گفت زمان زیادی که آنها برای ساخت هر ترانه صرف کرده‌اند به‌دلیل تحقیق‌های علمی و مستند بوده است. به بهانه انتشار آلبوم با علیرمضانی که سرپرستی گروه را برعهده دارد، گفت‌وگو کردیم:


در بروشور آلبوم عنوان شده است «گروه خورشید سیاه با طرح مسایل اجتماعی و زیست‌محیطی، سبک نوینی را ارایه کرده است که مبتنی بر کلام خاص خود است»، منظورتان از سبک نوین چیست؟

ما موسیقی خودمان را سبک‌بندی نمی‌کنیم چون برخی اعتقاد دارند ما راک هستیم و برخی می‌گویند موسیقی ما کانتری است اما موسیقی ما کلام‌محور است. کلام ما جدید و ترانه نیمایی است. اگر آلبوم ما را گوش بدهید، متوجه تفاوت موسیقی ما می‌شوید...


من آلبوم را شنیده‌‌ام اما شما در بروشور آلبوم گفته‌اید که سبک نوینی ارایه کرده‌اید و این سوال پیش می‌آید که این سبک نوین چیست؟

بیان کارمان، نوع و چارچوب موسیقی و سازبندی‌هایمان راک است با این‌حال تاکید ما روی کلام است اما اگر فضا ایجاب کند تنها از موسیقی هم استفاده می‌کنیم مثلا ممکن است در یک قطعه تنها از ساز گیتار استفاده کنیم چون برایمان رساندن پیام گروه مهم است.


موسیقیدان‌ها به‌خصوص گروه‌های جوان در سال‌های اخیر برای بیان معضلات اجتماعی به‌صورت مستقیم فعالیت کرده‌اند اما به‌نظر می‌رسد شما روی این وجه خیلی تاکید کرده‌اید. فکر می‌کنید تمایز شما با دیگر گروه‌ها چیست؟


نمی‌توانم بگویم فرقمان با گروه‌های دیگر چیست چون همه آنها را نمی‌شناسم اما می‌توانم در مورد خودمان این موضوع را بگویم که ما سعی می‌کنیم به محیط اطرافمان واکنش نشان دهیم. درحال حاضر محیط‌زیست یکی از دغدغه‌های اصلی گروه ماست. خشک‌شدن دریاچه ارومیه یا کشته‌شدن خرس‌های سمیرم، مسایلی نیستند که خوشایند ما باشد یا در مقابل آنها واکنش نداشته باشیم. مسوولیت هنرمند، واکنش به جامعه اطراف است و به‌همین‌دلیل ما هم وظیفه خود می‌دانیم که در مقابل چنین مسایلی حساس باشیم.


چرا نام «خورشید سیاه» را برای گروه‌تان انتخاب کردید؟

گروه ما از سال 90 با حدود هفت‌نفر شکل گرفت و به مرور غربال شدیم ما برای نام گروه خیلی فکر کردیم و بالاخره بعد از دوماه، این عنوان به تایید همه اعضا رسید. خورشید سیاه معانی مختلفی دارد که یکی از آنها به پدیده‌ای در محیط‌زیست مربوط می‌شود، معنای فلسفی هم دارد و حتی در این زمینه کتابی نوشته شده است. بنابراین اسم بامسمایی است که وجوه مختلفی را دربرمی‌گیرد. اولین آلبوممان را هم «خرس سیاه» نام‌گذاری کردیم چون یکی از آهنگ‌های آلبوم، همین است و تمام دغدغه‌های ما در این آهنگ وجود دارد حتی می‌توان آن را مانیفست گروه نیز خطاب کرد.


تولید آلبوم در اسفند سال 90 انجام شده است اما در اسفند سال‌جاری شاهد انتشار آن بودیم. چرا انتشار آن دوسال طول کشید؟


این وقفه به دلیل مشکلات مالی پیش آمد. ما حامی مالی نداشتیم تا اینکه توانستیم یک حامی مالی پیدا کنیم آن‌هم تنها برای این آلبوم.


با توجه به اینکه آثارتان در زمینه مسایل اجتماعی است، دو سال وقفه صدمه‌ای به آلبوم نزد؟


همه اعضای گروه معتقد هستند اگر این آلبوم در همان سال 90 منتشر می‌شد، خیلی بهتر بود و می‌توانست تاثیر بیشتری داشته باشد. هر هنرمندی دوست دارد کارش شنیده شود. ما هم در این دوسال برای اینکه بتوانیم با مخاطبانمان ارتباط برقرار کنیم، از طریق پخش آهنگ‌هایمان در فضای مجازی و برگزاری شش کنسرت تلاش کردیم آثارمان به دست مخاطب برسد. قطعا این دوسال ضررهایی برای ما داشته است. ما می‌خواهیم به روز باشیم. درست است که هنوز موضوع‌هایی مانند خشک‌شدن دریاچه ارومیه، اهمیت دارد اما اگر دوسال قبل این اثر منتشر می‌شد می‌توانست تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.


تاکنون واکنش‌ها نسبت به آلبوم چگونه بوده است؟

تاکنون که خیلی خوب بوده است. آنها که آهنگ‌ها را شنیده‌اند، این نوع موسیقی را دوست داشته‌اند. کنسرت قبلی ما شهریور سال‌جاری در فرهنگسرای سینا به مناسبت روز «مبارزه با خشونت علیه حیوانات» برگزار شد و سه‌روز قبل از برپایی کنسرت، همه بلیت‌ها به فروش رفت که همین موضوع نشان‌ می‌دهد این نوع موسیقی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.
در بروشور آلبوم از برخی افراد تشکر کرده‌اید که در میان آنها نام تعدادی از روزنامه‌نگاران و فعالان محیط‌زیست به چشم می‌خورد. همکاری شما با آنها چگونه شکل گرفت؟
ما برای ساخت آهنگ‌ها به تحقیق و اطلاعات درست و علمی نیاز داشتیم و به‌طور میانگین برای هر ترانه سه، چهارماه تحقیق ‌کردیم. به‌همین‌دلیل مجبور بودیم با خبرنگاران و انجمن‌های فعال در این زمینه مشورت کنیم تا اطلاعاتمان مستند باشد.


مهم‌ترین مشکلی که در این مدت با آن روبه‌رو بودید، چه بود؟

مشکل اصلی، بحث اقتصادی است. تلاش ما این است که در آهنگ‌هایمان سوال طرح کنیم و مخاطب را به فکرکردن مجبور کنیم، منتها پشتوانه و حامی مالی نداشتیم و خیلی مواقع گروهمان تا مرز نابودی رفت. برخی از اعضایمان متاهل بودند و چون آلبوم هم منتشر نشده بود، درگیر مسایل اقتصادی می‌شدند که همین مساله کارمان را دشوار می‌کرد.


در زمینه ارایه آثارتان مشکل نداشتید؟

از نظر ادبی سعی ما انتخاب شعرهایی در سطح بالاست اما گاهی با کسانی که در وزارت ارشاد شعرها را بررسی می‌کردند، دچار چالش می‌شدیم مثلا وقتی شعر مربوط به «یوز» را ارسال کردیم، مجبور شدیم اطلاعات زیادی در این مورد بدهیم و حتی برای اینکه موضوع روشن شود، کتاب‌هایی در این زمینه ارایه کردیم. به‌هرحال این نوع موسیقی به‌دلیل اعتراضی که دارد، گاهی با مشکل مواجه می‌شود مثلا شورای موسیقی به ما می‌گفت آلبوم ما مشکل ندارد اما مجوز را امضا نمی‌کرد. آن زمان آقای میرزمانی مدیر دفتر موسیقی بود. او معتقد بود موسیقی ما جدی است و به همین دلیل خودش امضا کرد. وقتی اسم موسیقی راک می‌آید، نمی‌دانند چه برخوردی باید داشته باشند.








سحر آزاد


منبع: روزنامه شرق - شماره ۱۹۸۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲










.



.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]استرالیا میزبان کیوان ساکت می‌شود[/h]
کیوان ساکت اوایل فروردین با اجرای قطعاتی از ساخته‌های خودش در استرالیا به صحنه می‌رود.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ فروردين ساعت 09:17

کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده تار و سه تار در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت هستم که این کنسرت اوایل فروردین ماه در استرالیا برگزار ‌می‌شود. همچنین قرار است در سیدنی، ملبورن و... به صحنه رویم.
این نوازنده خاطرنشان کرد: در این کنسرت 15 قطعه اجرا می‌کنیم که بخش اول به اجرای پیانو اختصاص دارد و در بخش دوم با ارکستر سنتی و پیانو به اجرای برنامه می‌پردازیم. همچنین در این کشور سرپرستی ارکستر ایرانی با عنوان "کیوان ساکت" به عهده خودم است.
این نوازنده تار و سه تار در پایان گفت: همچنین قرار است در کشورهای دیگر به صحنه رویم که به زودی اخبار دقیق آن منعکس می‌شود.
گفتنی است، کیوان ساکت در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای فرهنگی در شهرستان مشهد چشم به جهان گشود. او از کودکی با تشویق مادر و پدر خویش به موسیقی و نقاشی پرداخت، در نقاشی شاگرد اساتیدی همچون استاد صادق پور، در طراحی ،استاد پیراسته، در رنگ و روغن و آبرنگ نیز شاگرد استاد دوّلّو بود.
کیوان ساکت در سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تاسیس کرد و از آن زمان تا کنون آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده‌است.
او در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان نوازنده و تكنواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری نظیر افشاری مرکب، افق مهر، وطن من با صدای ایرج بسطامی، مقام صبر با صدای علیرضا افتخاری است. از دیگر فعالیت های کیوان ساکت می توان به کنسرت های متعدد در داخل و خارج از ایران اشاره کرد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]دو آلبوم جدید روانه بازار موسیقی می‌شود[/h]


آلبوم‌های ˝خیام خوانی˝ و ˝یک فانتزی˝ اواسط بهار از سوی انتشارات رهگذر هفت اقلیم منتشر می‌شود.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ فروردين ساعت 09:53

سپهر سعیدی، مدیر انتشارات رهگذر هفت اقلیم در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار دو اثر موسیقایی هستیم که این آثار اواسط بهار از سوی انتشارات رهگذر هفت اقلیم روانه بازار موسیقی می‌شود.
مدیر انتشارات رهگذر هفت اقلیم در ادامه بیان کرد: اولین اثری که در سال جدید منتشر می‌شود مجموعه "خیام خوانی" است که این آلبوم بسیار شنیدنی است و بهتر است مخاطبان موسیقی این اثر را گوش کنند.
سعیدی تاکید کرد: همچنین آلبوم "یک فانتزی" که در مراحل نهایی قرار دارد به زودی منتشر می‌شود که این اثر از یک گروه هلندی است و در این آلبوم نیم نگاهی به موسیقی ایران شده است.
سپهر سعیدی خاطرنشان کرد: اعضای این گروه هلندی چهار نفر هستند و در این اثر از سازهای ایرانی استفاده شده است که به زودی اخبار دقیق این آثار انعکاس می‌یابد.
مدیر انتشارات رهگذر هفت اقلیم در پایان گفت: امیدواریم در سال جدید مشکلات حوزه موسیقی برطرف شود تا شاهد شکوفایی این هنر باشیم.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]تور موسیقی مجید ناظم پور در شهرستان‌ها[/h]
مجید ناظم پور اوایل سال آینده در تهران به اجرای برنامه می‌پردازد.
۱۳۹۳ جمعه ۸ فروردين ساعت 11:29

مجید ناظم پور، خواننده و نوازنده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری تور موسیقی هستم و قرار است اوایل سال آینده در شهرستان‌ها به اجرای برنامه بپردازم که به زودی اخبار دقیق آن انعکاس می‌یابد.
این خواننده در ادامه بیان کرد: این کنسرت شامل دو بخش است و قرار است در این کنسرت قطعاتی از ساخته‌های خودم برای مخاطبان اجرا کنم. همچنین بخشی از این کنسرت به اجرای قطعات با کلام اختصاص دارد.
این نوازنده عود تاکید کرد: در این کنسرت 10 قطعه برای مخاطبان اجرا می‌شود و بخشی از این کنسرت به تکنوازی عود اختصاص دارد. همچنین در این کنسرت گزیده‌ای از همه آثارم اجرا می‌شود.
گفتنی است، مجید ناظم پور 28 دی ماه سال گذشته نیز در شهرضا اصفهان به نفع موسسه خیریه خانه مهر به صحنه رفت که این کنسرت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
 

Similar threads

بالا