«جدایی نادر از سیمین» رکورددار تعداد سالن نمایش در سینماهای فرانسه است

esmikhani.m

عضو جدید
فیلم جدایی نادر از سیمین فیلم بسیار خوبیه



البته نکته ای که باید یادآور کنیم معلومه که غرب از این قبیل فیلمها استقبال میکنه که ایران به چالش کشیده بشه

مهم ایرانه خودمون هست که این فیلم تعداد بینندگانش در مقابل اخراجیهای 3 ..................:biggrin:

فکر میکنم سینماگر باید برای مردم ایران فیلم بسازه .............بر مبنای واقعیات .......... نه مثلا خانم چادری رو تو فیلماش فلان نشون بده
خانمه بگه از ایران بریم زندگی اینجا فایده نداره و .............

مردم ایران عاشق وطنشون هستن ............... حتی اگر در این وطن خیلی موارد خواست میلشون نباشه


انقدر که حرف از منطق میزنی فکر کن ببین کجای حرفات منطقی بود......
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
فیلم جدایی نادر از سیمین هیچ زوایای آشکار یا پنهان سیاسی نداره ...

اما این هم یه مثال برای این که در بخش جوایز و استقبال عمومی سیاسی عمل نمی کنن .

فیلم «من خان هستم . . .» به کارگردانی (Karan Johar) کاران جوهر ۳۸ ساله (هندی) محصول سال۲۰۱۰، با هنرپیشگی شاهرخ خان (Shahrukh Khan) و کاجول (Kajol) دو هنرپیشه مطرح سینمای بالیوود ساخته شده است. آنچه حائز اهمیت است همکاری هالیوود و بالیوود توسط بیش از ۵ شرکت سینمایی در این فیلم است که از بارزترین آنها «فوکس قرن بیستم» را می‎توان نام برد که جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین موسیقی از جشنواره فیلم «فیر» Filmfare را نصیب خود کرده است. این فیلم در سه هفته اول در بیش از ۱۱۹سینما در آمریکا و کانادا اکران شده و در ۱۷روز اول ۳۶۳۵۰۰ میلیون دلار فروش داشته که رکورد جدیدی برای بالیوود به حساب می‌آید.
خلاصه داستان
رضوان خان یک جوان مسلمان هندی است که با وجود معلولیت جسمی خاص (اسپرگر سندرم) دارای قدرت حافظه و هوش خارق‌العاده‌ای است. رضوان توانایی‌های بالقوه فراوانی دارد، اما در هند از به فعلیت رساندن آنها عاجز است. او بنا به وصیت مادر به آمریکا می‌رود تا شاد زندگی کند و استعدادهای خود را شکوفا سازد. کاری که برادر کوچکتر او قبلاً انجام داده است. به آمریکا رفتن وی باعث آشنایی با یک دختر هندی که شغل او آرایشگری است (ماندیرا) و معتقد به هندویسم است، می‌شود ولی رضوان با اینکه مسلمان معتقد است و هرگز نمازش ترک نمی‌شود، ایرادی در ازدواج با او نمی‌بیند. بنا به باور شریعتی که مادر رضوان آن را تفسیر می‌کند، مسلمان و غیرمسلمان معنا ندارد و تنها خوبی و بدی وجود دارد. ماندیرا خوب است پس می‌تواند همسر مناسبی برای رضوان خان باشد.
خوشبختی آنها دوام چندانی ندارد، زیرا طوفانی به نام «۱۱ سپتامبر» زندگی همه مسلمانان را در امریکا زیر و رو می‌سازد. این طوفان همچنین، تبعاتی چون درگرفتن جنگ با افغانستان و عراق را دارد. (جنگی که پدر بهترین دوست فرزندخوانده رضوان را از آنها می‌گیرد.) بنابراین خانواده رضوان خان مورد تهدید واقع می‌شود، پسر ماندیرا به جرم مسلمان بودن پدرخوانده‌اش کشته می‌شود و رضوان برای تبرئه خود و خانواده‌اش از تروریست بودن، به مأموریتی مهم اعزام می شود. بنا به خواست ماندیرا او باید رییس جمهور آمریکا را ببیند و به او بفهماند که هرچند مسلمان است اما تروریست نیست. در این راه او ابتدا توسط FBI مجرم شناخته می‌شود؛ اما در نهایت به عنوان سمبل نیکویی از «یورو اسلام»، موجب افتخار هم‌کیشان خود شده و به ملاقات رییس جمهور نائل می‌شود. تنها حرفی که رضوان برای گفتن به رییس جمهور دارد همین است: «من مسلمان هستم و من تروریست نیستم».
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فیلم جدایی نادر از سیمین فیلم بسیار خوبیه



البته نکته ای که باید یادآور کنیم معلومه که غرب از این قبیل فیلمها استقبال میکنه که ایران به چالش کشیده بشه

مهم ایرانه خودمون هست که این فیلم تعداد بینندگانش در مقابل اخراجیهای 3 ..................:biggrin:

فکر میکنم سینماگر باید برای مردم ایران فیلم بسازه .............بر مبنای واقعیات .......... نه مثلا خانم چادری رو تو فیلماش فلان نشون بده
خانمه بگه از ایران بریم زندگی اینجا فایده نداره و .............

مردم ایران عاشق وطنشون هستن ............... حتی اگر در این وطن خیلی موارد خواست میلشون نباشه


انقدر که حرف از منطق میزنی فکر کن ببین کجای حرفات منطقی بود......
سلام
شما میتونید بگید کجاش غیر واقع بود ؟
گویا فیلمهای ایشون رو ندیدین ...........به خصوص فیلم این بارشون رو ................به نظر خیلیها سیاسی نیست ولی نوع رفتارها و نگرشها کاملا سیاسیست
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
هیچ فیلمی تو عمرم تا حالا انقدر منو تو خماری نذاشته بود !
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
فیلم ایرانی «جدایی نادر از سیمین» به كارگردانی «اصغر فرهادی»، با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش، در رده هفتم از جدول فروش سینماهای جهان قرار گرفته است.

فیلم «جدایی نادر از سیمین» كه از چهارشنبه گذشته در سینماهای كشور فرانسه به نمایش درآمده توانست با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش جایگاه هفتم از گیشه سینماهای جهان را به خود اختصاص دهد.
این فیلم با ۳۰ درصد كاهش نسبت به اولین روز از اكران خود، طی سه روز تعطیلات آخر هفته، از مجموع ۱۰۵ سانس، ۷۰۰ هزار دلار فروش كرد.
این فیلم در فرانسه نیز به درخواست «نیكولاس ساركوزی»، ریاست جمهوری این كشور، برای او اكران ویژه شده است.
فیلم «جدایی نادر از سیمین» دو روز پیش نیز جایزه اول از جشنواره بین المللی فیلم سیدنی را نیز از آن خود كرد.
این فیلم داستان زن و شوهری است كه به خاطر رفتن و زندگی در خارج از كشور پس از چند سال زندگی مشترك دچار اختلاف بسیار شدید شده و كارشان به دادگاه و جدایی می كشد.
«اصغر فرهادی»، كارگردان این فیلم چند سال پیش نیز برای فیلم «درباره الی»، برنده خرس طلای جشنواره فیلم برلین شد.
http://www.aftabir.com/news/view/20...p/جدایی-نادر-از-سیمین-هفتمین-فیلم-پرفروش-جهان
 

esmikhani.m

عضو جدید
سلام
شما میتونید بگید کجاش غیر واقع بود ؟
گویا فیلمهای ایشون رو ندیدین ...........به خصوص فیلم این بارشون رو ................به نظر خیلیها سیاسی نیست ولی نوع رفتارها و نگرشها کاملا سیاسیست

چرار تماما هر کدوم رو چند بار.
این فیلم اصلا ربطی به ایجاد چالش نداره....
یک مساله کاملا اجتماعیه....که بصورت رئال بیان شده....
اینکه توش نقش مرجع تقلید و اعتقاد به مسائل شرعی غیرت مرد ایرانی عشق به وطن همونایی که خودتون گفتید به وضوح نشون داده شده بده؟
خانوم چادریرو چجوری نشون داد....؟
اینکه میخواسته از ایران بخاطر مشگلات بره چالشه....حتما این موضوع رو نداریم تو مملکتمون.و همه مردم به عشق مملکتشون موندن اینجا.
میتونم بپرسم ما چقدر مهاجر ایرانی داریم.؟حتما اونا ایرانی نیستن؟نه؟

یعنی مشگل سازه.و غرب خوشش میاد
هر کارگردان مستقلیم از این جور فیلمها زیاد داره.
مثلا پرتقال کوکی استلی کوبریک.....که جامعه انگلیس رو کرده تو جوب لجن در اورده.
یا فیلم درخشش
ما اینکه مشگلات جامعمون به رخ کشیده بشه نگرانیم.....
مثل شهر زیبا و چهار شنبه سوری......
مرهم......
و..................
میگم شما اطلاعات سینماییتون ضعیفه
فیلم اخراجیهای 3 که واقعا از هر لحاظ که شما بگید مشگل فنی داره و اصلا از لحاظ ارزش هنری قابل مقایسه با فیلم ذکر شده نیست
یه فیلمه گیشست کمدیه....
شما برو ببین فیلم کار گردانای سینما هنر تو دنیا آیا فروش بالایی داره....؟
ولی فیلمای جیم کری در یک هفته ملیونها فروش داره......این چه قیاسیه.....
تو ایران مردم بیشتر موسیقی کلاسیک گوش میکنن یا ساسی مانکن.؟
من همینجا اعلام میکنم که فیلم اخراجیهای 3 خوب بود چون گیشرو رونق داد......
بازم اگر توضیحی لازمه بگید بگم خدمتتون
http://alef.ir/1388/content/view/108108/
 
آخرین ویرایش:

esmikhani.m

عضو جدید
نامی هم از استاد اینکار یعنی هیچکاک میبردی:دی
صد در صد ..............
واقعا هیچکاک در تعلیق استاد بلا منازع هستش....
من همینجا از شما پوزش میطلبم....
البته اگر به کارهای لینچ هم یه نگاهی بندازی خیلی خوبه...
اونم جانداری هست عجیب در حیطه تعلیق
 

samira.bas

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
شما میتونید بگید کجاش غیر واقع بود ؟
گویا فیلمهای ایشون رو ندیدین ...........به خصوص فیلم این بارشون رو ................به نظر خیلیها سیاسی نیست ولی نوع رفتارها و نگرشها کاملا سیاسیست


منم این فیلم رو دیدم........عالی و فوق العاده ......................به نظر من به هیچ و جهه سیاسی نبود.....................ممکنه راجع به رفتار و نگرش هایی که میگین سیاسی بودن یکی دو تا مثال بزنید ؟ ؟؟
 

drippy*

عضو جدید
بابا شوخی نکنید تروخدا.......
من یه توضیحاتی دادم......
اگر شما میگی ضعیفه حتما ضعیفه دیگه..................

قبول دارم که در مقایسه با فیلمای سخیفی که وجود داره واقعا عالیه ولی در مقایسه با کارهای قبلی فرهادی خیلی ضعیفه البته این نظر منه
من چهارشنبه سوری وشهر زیبا رو بیشتر دوس دارم
 

esmikhani.m

عضو جدید
قبول دارم که در مقایسه با فیلمای سخیفی که وجود داره واقعا عالیه ولی در مقایسه با کارهای قبلی فرهادی خیلی ضعیفه البته این نظر منه
من چهارشنبه سوری وشهر زیبا رو بیشتر دوس دارم

آفرین.....اینکه دوست دارید یا اینکه بهتره فرق میکنه
این میشه یه نظر کاملا شخصی....
و این دوست داشتن بر میگرده به خیلی چیزا....از جمله همذات پنداری
منم به شخصه شهر زیبارو دوست داشتم...ولی قابل قیاس با فیلم آخر نیست....
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
من اکثر نظر ها رو خوندم فکر می کنم بزرگترین معضل سینمای ما اینه که افرادی که راجع به سینما حرف میزنند ذره ای اطلاعات درباره ی اون ندارن فقط از دید خودشون به فیلم نگاه می کنن ...
تمام جشنواره ها از نظر من حتی جشنواره فجر خودمون جوایزش رو بر اساس مسائل سیاسی اهدا می کنه هیچ کس نمی تونه کتمان کنه که جشنواره اسکار یا کن جوایز رو بر اساس مسائل سیاسی اهدا می کنن(البته من برلین رو سوای این حواشی می دونم)یه نگاه به تاریخ جوایز اسکار بندازیم می بینیم که تمام فیلمهایی که در زمان ریاست جمهوری کلینتون(که فرد باهوشی بود) جایزه گرفتن مربوط به پرداختن به زندگی نوابغ بود همه فیلمهایی که در زمان بوش موفق به دریافت اسکار شدن بر اساس سیاست های اون ساخته میشدن و مربوط به جنگ و ... بودن این یه سنت آشکار تو همه کشورهاست که سیاست به شدت روی سینما تاثیر میذاره و هدایت کننده است.
اما مسئله ی جدایی نادر از سیمین و اصغر فرهادی و مقایسه ی ببخشید و عذر می خوام احمقانه ی این فیلم با اخراجی ها 3 و کارگردانش من جدایی نادر از سیمین رو 4 بار تو سینما دیدم یه فیلم معرکس واقعا بی نظیر ساخته شده برعکس اون دوستی که فیلم آژانس شیشه ای رو بهترین فیلم سه دهه اخیر نام بردن باید بگم که من فکر می کنم این فیلم بهتر از آژانس ساخته شده بود چون تو آژانس شیشه ای بیشتر هنر بازیگران به چشم میومد و ...
من فکر می کنم اصغر فرهادی فیلمی ساخت که هر کس بره و نگاه کنه محاله توش غرق نشه اگه هم بگه نشدم واقعا کینه ی شخصی داره فکر می کنم وقتی تماشاگر می دونه که فیلمی که دارم می بینم قرار نیست با شوخی و مسخره بازی منو بخندونه و می دونه که ممکنه کلی درد و رنج ببینه ولی باز میاد و بالای سه میلیارد میفروشه خیلی قابل ستایش هست.خیلی خوبه که فرهادی با چنین سبک فیلمی اینقدر تماشاگر رو به سینما کشوند
در مورد مقایسه هم باید بگم که اخراجی ها بخش اعظام فروشش رو مدیون شهرستان هست و شهرستانی ها وقتی اسم فیلم رو میشنون بدون فکر سینما رو به اون اختصاص میدن و تقریبا همه سینماهای شهرستان رو در دست خودش داشت و نکته ی خیلی عجیبی نیست که یه فیلم با شوخی های احمقانه به شعور مخاطب توهین کنه و مخاطب به صرف خندیدن شعور خودش رو زیر سوال ببره و بره فیلم رو ببینه در تاریخ سینمای ایران در چند سال اخیر بارها و بارها شاهد چنین فیلم هایی بودیم چیزی که بسیار نادر بوده فروش میلیاردی فیلمهایی مثل جدایی نادر از سیمین هست.
یه مسئله ای که می خواستم در پایان بگم اینه که دغدغه ی فرهادی نه سیاسی هست نه سیه نمایی و ... فرهادی همیشه دغدغه ی اخلاق رو داشته در تمام فیلمهاش هم این مسئله مشهود بوده
و یه مسئله ی دیگه هیچ وقت فروش یه فیلم رو مبنای خوب بودنش قرار ندین چون دیگران به فهم شما شک می کنن به زودی فیلمهای کیارستمی و جلیلی اکران عمومی میشن فیلمهای که شاید به فروش بالایی نرسن اگه ملاک سنجش فکر شما باشه مطمئنا امثال ده نمکی و معیریان کارگردانان بزرگتری نسبت به انی دو شخص معتبر در سینمای جهان هستن.
و چیزی که مهمه اینه که فیلمساز باید فیلم رو برای هنرمند بسازه درسته فیلم برای مردم ساخته میشه ولی فیلمساز های خوب فیلم رو برای کسانی می سازند که فیلم رو می فهمند و دنبال مسخره بازی و دلقک بازی روی پرده ی سینما نیستن اینه تفاوت فیلمسازان خوب و بد

کاش آدما رو اینقدر راحت هم سطح قرار ندیم و مقایسه نکنیم فرهادی بدون شک یکی از بهترین کارگردان های سینمای ایران هست و من یقین دارم اگه راهش رو بیراهه نره بهترین کارگردان تاریخ سینمای ایران میشه و می تونه از کیارستمی هم بالاتر بره
به قول علی معلم که می گفت ما تا وقتی علی حاتمی هم زنده بود اینقدر اذیتش کردیم و پشت سرش حرف زدیم و جلو پاش سنگ انداختیم و گفتیم چرا در مورد فلان چیز میسازه چرا ایرانو اینطوری میسازه چرا به معماری و خونه های سنتی اهمیت میده ولی وقتی که از بینمون رفت شد اسطوره شد بهترین کارگردان کاش تا وقتی زنده بود قدرشو میدونستیم و اینقدر سنگ جلو پاش نمینداختیم
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستی یه نکته در مورد فیلم با اینکه این فیلم رو چهار بار دیدم ولی بازم تصمیم در مورد اینکه دختره به سمت کدوم میره واسم واضح نشد به نظرم هم مادر و هم پدر بازنده بودن و بیشتر پدر که اصولی که به دخترش نشون میداد رو علنا زیر پا میذاشت و ... ولی بازم نمیشه گفت بچه کدوم رو انتخاب میکنه وابستگی ای که به پدرداشت در گرو این مسئله بود که می دونست رفتن مادرش واقعی نیست و ... بگذریم راجع به فیلم حرف بسیاره ...
یه نکته ی جالب فیلم نداشتن موسیقی متن بود
یه نکته ی جالب دیگه این بود که بازیگران این فیلم محشر بودن
فیلمبرداری کلاری که همیشه عالی بوده
 

ali reza hos

عضو جدید
منم کاملا با نظر شما موافقم ولی متسفانه در ایران مخصوصا تو جشواره حق و نا حق زیاد می شود و از کارگردانان و فیلمنامه نویسان لایق تقدیر به عمل نمیاد . در کل سیستممون سیستم شایسته سالاری نیست .
 

ali reza hos

عضو جدید
[همین قسمتی که اشاره کردید یک نکته جالب درباره اقای فرهادی که ایشان با چه ظرافت بیننده رو به فکر وا می داره و این خود یک خلاقیت که باعث می شه ببینده با اون تمایلات و احساسات خودش فیلم را در ذهن به پایان برساند
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
من اکثر نظر ها رو خوندم فکر می کنم بزرگترین معضل سینمای ما اینه که افرادی که راجع به سینما حرف میزنند ذره ای اطلاعات درباره ی اون ندارن فقط از دید خودشون به فیلم نگاه می کنن ...
اما مسئله ی جدایی نادر از سیمین و اصغر فرهادی و مقایسه ی ببخشید و عذر می خوام احمقانه ی این فیلم با اخراجی ها 3 و کارگردانش من جدایی نادر از سیمین رو 4 بار تو سینما دیدم یه فیلم معرکس واقعا بی نظیر ساخته شده برعکس اون دوستی که فیلم آژانس شیشه ای رو بهترین فیلم سه دهه اخیر نام بردن باید بگم که من فکر می کنم این فیلم بهتر از آژانس ساخته شده بود چون تو آژانس شیشه ای بیشتر هنر بازیگران به چشم میومد و ...
من فکر می کنم اصغر فرهادی فیلمی ساخت که هر کس بره و نگاه کنه محاله توش غرق نشه اگه هم بگه نشدم واقعا کینه ی شخصی داره فکر می کنم وقتی تماشاگر می دونه که فیلمی که دارم می بینم قرار نیست با شوخی و مسخره بازی منو بخندونه و می دونه که ممکنه کلی درد و رنج ببینه ولی باز میاد و بالای سه میلیارد میفروشه خیلی قابل ستایش هست.خیلی خوبه که فرهادی با چنین سبک فیلمی اینقدر تماشاگر رو به سینما کشوند
و یه مسئله ی دیگه هیچ وقت فروش یه فیلم رو مبنای خوب بودنش قرار ندین چون دیگران به فهم شما شک می کنن به زودی فیلمهای کیارستمی و جلیلی اکران عمومی میشن فیلمهای که شاید به فروش بالایی نرسن اگه ملاک سنجش فکر شما باشه مطمئنا امثال ده نمکی و معیریان کارگردانان بزرگتری نسبت به انی دو شخص معتبر در سینمای جهان هستن.
کاش آدما رو اینقدر راحت هم سطح قرار ندیم و مقایسه نکنیم فرهادی بدون شک یکی از بهترین کارگردان های سینمای ایران هست و من یقین دارم اگه راهش رو بیراهه نره بهترین کارگردان تاریخ سینمای ایران میشه و می تونه از کیارستمی هم بالاتر بره
[[/B]

دوست عزیز گفتی کسی که تخصصی نداره حرف میزنه.
خب شما چطور فهمیدی که کی تخصص داره کی نه؟؟؟
درباره فیلم سخیف اخراجی ها 1و 2و 3 و کارگردان مغرور و نا بلد و ضعیف اونها منم همنظر با شمام.
اما درباره اژانس شیشه ای بنده نظر خودمو نگفتم(البته شما عموما نظر خودتون رو گفتید که محترمه)من نظر عموم کارشناسای حوزه سینما رو گفتم.خب به نظر من نظر اونها به نظر من و شما میچربه.خوب بودن یک فیلم به همه اجزای اون فیلم بستگی داره(فیلمنامه .کارگردانی.موسیقی متن .بازیگران.تدوین.فیلمبرداری.تاثیر مثبت گذاشتن تو جامعه)فیلم فرهادی بعضی از این گزینه ها رو نداره در حالیکه همه گزینه ها برای فیلم اژانس شیشه ای در حد عالی هست.
در ضمن نقد بسیار بزرگی که تو این فیلم هست(جدای خوبی های بزرگی که داره)اینکه واقعا به قول ابراهیم حاتمی کیا یه جور سیاه نمایی مطلق هست.بدون اینکه دریچه ای حتی کوچک از امید رو در مقابل بیننده باز بگذاره.

مثال میزنم.فیلم خون بازی بازگو کننده چهره سیاه اجتماع و معضلات اون هست.همه عوامل فیلم هم بهم کمک میکنن تا سیاهی این معضلات رو بیشتر به بیننده بقبولند.حتی به صورت سیاه سفید این فیلم فیلم برداری شد.
اما در اخر کار با نشون دادن چند گل رنگی در نمایی از درختی سیاه سفید بذر امید رو ولو کم در ذهن بیننده جاسازی کرد.
اما فرهادی تو فیلمش میخواد اینو نشون بده که هیچ امیدی نیست.حتی در مصاحبه ای با مجله همشهری جوان گفت اون کسی که میگه امیدی هست داره مردم رو گول میزنه!!!
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
من فکر میکنم بیشتر تعریفهای مبالغه امیز و یا انتقادهای غیر واقعی از این فیلم ناشی از همون مسائل سیاسی هست که قبل اکران این فیلم و اخراجی ها تو جامعه بروز کرد.
یه قسمت از فروش بالای این فیلم برای همین موضوع بوده.والا این فیلم با موضوعی که داشت با همه خوبی هاش فکر نکنم بیننده رو ترغیب میکرد که بیش از 2 بار اونو بره سینما ببینه.
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز گفتی کسی که تخصصی نداره حرف میزنه.
خب شما چطور فهمیدی که کی تخصص داره کی نه؟؟؟
درباره فیلم سخیف اخراجی ها 1و 2و 3 و کارگردان مغرور و نا بلد و ضعیف اونها منم همنظر با شمام.
اما درباره اژانس شیشه ای بنده نظر خودمو نگفتم(البته شما عموما نظر خودتون رو گفتید که محترمه)من نظر عموم کارشناسای حوزه سینما رو گفتم.خب به نظر من نظر اونها به نظر من و شما میچربه.خوب بودن یک فیلم به همه اجزای اون فیلم بستگی داره(فیلمنامه .کارگردانی.موسیقی متن .بازیگران.تدوین.فیلمبرداری.تاثیر مثبت گذاشتن تو جامعه)فیلم فرهادی بعضی از این گزینه ها رو نداره در حالیکه همه گزینه ها برای فیلم اژانس شیشه ای در حد عالی هست.
در ضمن نقد بسیار بزرگی که تو این فیلم هست(جدای خوبی های بزرگی که داره)اینکه واقعا به قول ابراهیم حاتمی کیا یه جور سیاه نمایی مطلق هست.بدون اینکه دریچه ای حتی کوچک از امید رو در مقابل بیننده باز بگذاره.

مثال میزنم.فیلم خون بازی بازگو کننده چهره سیاه اجتماع و معضلات اون هست.همه عوامل فیلم هم بهم کمک میکنن تا سیاهی این معضلات رو بیشتر به بیننده بقبولند.حتی به صورت سیاه سفید این فیلم فیلم برداری شد.
اما در اخر کار با نشون دادن چند گل رنگی در نمایی از درختی سیاه سفید بذر امید رو ولو کم در ذهن بیننده جاسازی کرد.
اما فرهادی تو فیلمش میخواد اینو نشون بده که هیچ امیدی نیست.حتی در مصاحبه ای با مجله همشهری جوان گفت اون کسی که میگه امیدی هست داره مردم رو گول میزنه!!!

دوست عزیز منظورم به شما نبود اتفاقا صحبت های شما کمی بوی سینما میداد نه سیاست و ... نظرم کلی بود در مورد جامعه ی ایران یه نگاه بندازید متوجه میشید نصف کسانی که تو حوزه هنر فعالیت می کنن از تهیه کننده بگیر تا بعضی کارگردانان سواد سینمایی ضعیفی دارن و از تخصص خبری نیست نمونش رو بارها در برنامه هفت دیدیم مخصوصا تو برنامه این هفته ی گذشته...
من آژانس شیشه ای رو کاملا قبول دارم اصلا کسی نمی تونه فیلمی که جشنواره فجر رو درو کرد و تقریبا همه سیمرغ ها رو گرفت قبول نداشته باشه انکار آژانس شیشه ای یعنی نشناختن سینما. این فیلم یکی از شاهکار های سینمای ایران هست به طوری که هنوزم وقتی میدن تقریبا همه مردم با اینکه تک تک دیالوگ ها رو حفظ هستن بازم میشینن و نگاه می کنن از جمله خودم این فیلم یه کپی فوق العاده از فیلم بعد از ظهر سگی بوده که واقعا در تاریخ ایران ثبت شده .همونطور هم که شما گفتید تو یه نظرسنجی که خبرگزاری فارس برگزار کرد آژانس شيشه اي ساخت ابراهيم حاتمي كيا فيلم برتر 30 سال سينماي پس از انقلاب از نگاه 50 سينماگر , منتقد و كارشناس سينمايي شد بعد از اون فیلم هم با شو غريبه اي كوچك , ناخدا خورشيد , هامون , مادر , بچه هاي آسمان و رنگ خدا انتخاب شدند این نظر سنجی فکر می کنم سال 2009 انجام شد و هنوز بحث شاهکار های فرهادی از جمله درباره الی ... و جدایی نادر از سیمین در میان نبود و کسی با این سبک کار آشنا نشده بود البته همه این فیلمها جزو شاهکار ها هستن و فقط ممکنه جایگاهشون تو نظرات مختلف تغییر کنه هرگز نمیشه جدایی نادر از سیمین رو بهترین فیلم سینمای ایران نامید به من اگه باشه مسلما بچه های آسمان رو صدر نشین می دونم و یا شاید یکی از شاهکارهای کیارستمی.
اما در مورد صحبت های ابراهیم حاتمی کیا در برنامه راز در مورد اصغر فرهادی و آثارش باید بگم که ابراهیم حاتمی کیا کارگردان نابغه ای بود که بعد از فیلم به رنگ ارغوان و توقیف فیلمش لج کرد و وارد حاشیه شد و تقریبا 5،6 سالی فیلم نساخت،امسال هم که هنوز فیلمش نیومده ولی میگن باز پسرفت بوده شاید چون حاتمی کیا شاهکارش رو سال 76 ساخت(آژانس شیشه ای) الان هر چی می سازه با اون مقایسه میشه و پسرفت به حساب میاد.
اما تو اون برنامه حاتمی کیا که این سالهای اخیر بیشتر فکرش رو روی حاشیه گذاشته تا فیلمسازی و همین به نظرم باعث ضعف فیلماش شده فقط و فقط به تعریف از خودش و نقد دیگران پرداخت این به نظرم خوب نبود حرفاش در اکثر موارد یه طرفه به نفع خودش و غرض ورزانه بود.

اما در مورد فیلم خون بازی نمی دونم چقدر با رخشان بنی اعتماد و آثارش آشنا هستید اما حتما مصاحبه ایشون رو در مورد پایان خون بازی خوندید؟؟؟ اگه نخوندین میشه تو آرشیو سایت ها و مجلات پیداش کرد ایشون به صراحت گفته بودن که پایان فیلم کار خودش نبود و تو فیلمی که ایشون می خواستن بسازن پایان فیلم کاملا سیاه بود و قرار نبود امیدواریه کذایی و دروغینی ایجاد کنه. اما خانم بنی اعتماد گفته بودن چون وزارت ارشاد با سیاه بودن تا این حد مخالف بوده پایان فیلم رو تغییر داده و خواسته که کمی امید به فیلم اضافه بشه ... و از نظر من فیلم خون بازی بزرگترین ضعفش سکانس پایانیش بود و با توجه به فیلمنامه ی اصلی این فیلم می تونست یه اثر قابل قبول بشه. پس خود کارگردان خون بازی هم عدم رضایتش رو از پایان فیلمش عنوان کرده بود و پایان دیگه ای برای فیلم در نظر داشت من فکر می کنم به قول این کارگردانان به مردم نباید دروغ گفت چیزی که سیاه و زشت هست باید سیاه و زشت تموم بشه ...
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
من فکر میکنم بیشتر تعریفهای مبالغه امیز و یا انتقادهای غیر واقعی از این فیلم ناشی از همون مسائل سیاسی هست که قبل اکران این فیلم و اخراجی ها تو جامعه بروز کرد.
یه قسمت از فروش بالای این فیلم برای همین موضوع بوده.والا این فیلم با موضوعی که داشت با همه خوبی هاش فکر نکنم بیننده رو ترغیب میکرد که بیش از 2 بار اونو بره سینما ببینه.

بله اکثر نقد ها به همین دلیلی بود که عنوان کردید و ورود مسائل سیاسی به هنر باعث شد که افراد غیر متخصص وارد هنر بشن و درباره هنر اظهار نظر بکنن. اگه نقد منتقدان حرفه ای رو مطالعه کرده باشید نقد درستی از فیلم صورت گرفته خیلی از نقد های غرض ورزانه چه مثبت چه منفی به راحتی قابل تشخیص هستن و مربوط به منتقدینی که با این فیلم تازه وارد عرصه منتقدین شدن!!!
من هر چهار باری که رفتم سینما واسه دیدن فیلم رفتم من معمولا فیلمی که دوست داشته باشم رو زیاد می بینم
درباره ی الی رو سه بار دیدم
تقاطع رو دو بار دیدم
بید مجنون رو سه بار
فیلمایی که بیرون داده میشن رو هم باز می بینم و بارها هم می بینم هفت هشت بار یا شایدم خیلی بیشتر.

خیلی از کسایی که میرن سینما به فکر سیاست نیستن کسی که بخاطر سیاست بره فیلم ببینه واقعا جای تاسف داره بهتر که نیاد ببینه
 

maryam7f

عضو جدید
کاربر ممتاز

کاملا مشخصه بچه میره پیش سیمین چون دروغ پدره براش معلوم شده و
خیلی جالبه که یه ادم دروغگو رو پیروز میدونید :surprised:


از همه مهم تر هیچکدومشون پیروز نیستن هردوشون اشتباهای زیادی کردن و سرنوشت دخترشونو....:razz:
واقعا دروغ گو بود؟؟؟
اتفاقا خاکستری بود
خیلی جاهابود ک میتونست دروغ بگه و نگفت
 

engineer_alireza

عضو جدید
واقعا دروغ گو بود؟؟؟
اتفاقا خاکستری بود
خیلی جاهابود ک میتونست دروغ بگه و نگفت

درسته فیلمش خیلی جالب بود مشخص بود که روی تمام دیالوگاش فکر شده نه مثه بقیه فیلما یک چیزی ساختن الکی
اونجا که می گه به دخترش اگه فکر می کنی کهمن مقصرم برو به مامانت بگو بیاد بالا و در مورد پول دادن حرف بزنیم
یک نمونشه
واقعییات رو گفته
بهرحال خوشحالم و بهمه دوستات تبریک میگم که بلاخره تونستیم جایزه اسکار رو بگیریم به امید جوایز بیشتر در بیشتر فیلم های ایران
 
بالا