بر همين مبنا ايشان مي گويد روح انساني نيز همينگونه هست يعني به بيان فلسفي جسمانيه الحدوث و روحانيه البقا مي باشد ( به اين معنا كه در ابتداي خلقت جنين روح او فعليت نداشته بلكه پس از سير يك زمان در رحم مادر ، روح از همين جسم و بواسطه حركت در ذات آن كه همان حركت جوهري است بوجود مي آيد ) . البته نكته مهم در اينجا آن است كه هويت جسم كماكان باقي ميماند يعني بعنوان مثال آقاي الف پس از 60 سال هم همان انسان است منتها طي اين مدت حركت در ذات خود را نيز پشت سر گذرانده است . البته بايد توجه داشت اين مباحث خيلي سنگين هستند و براي درك كامل آنان نياز به تعليم و تعلم چندين ساله نزد اساتيد كار كرده وجود دارد و بنده هم در همين حد مي دانم و ظرايف و لطائف اين بحث و مشابه آن از حيطه علم من خارج مي باشد . ( قسمت دوم و پاياني )