مطالب و جدید از Joe_Bel

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
سخنانی بسیار زیبا از اُشو

سخنان اشو به مریدانش در بیش از ششصد کتاب منتشر و به بیش از سی زبان ترجمه شده است. اشو در ۱۹ ژانویه ۱۹۹۰ کالبد خاکی اش را ترک گفت اما مرکز او در هندوستان همچنان بزرگترین مرکز رشد روحی در دنیاست.
در زیر جملات زیبایی از اشو را می خوانید:


* مسئله رفتن به بهشت نیست . آموختن هنر در بهشت بودن است در هرجا که باشی .


* برای دست یافتن به چیزهای پرارزش، باید که عشق پیشه کنی .


* هیچ کس لایق نیست اما هستی از روی فراوانی خود می بخشد .


* تو باید ناخودآگاهی ات را به خودآگاهی متحول سازی . وقتی ذره ای ناخودآگاهی در تو باقی نمانده باشد و سرشار از نور و روشنی باشی یک عارف می شوی ، یک عارف واقعی .


* همیشه خودآگاهی را برگزین و از ناخودآگاهی دوری کن . هرچه که تو را ناخودآگاه می سازد نادرست و هرچه که به تو کمک می کند خودآگاه شوی درست است .


* خداوند یعنی نهایت خودآگاهی .


* فقط یک چیز وجود دارد که باید از آن ترسید و آن خود ترس است .


* خداوند هیچ گاه در زندگی کسی مداخله نمی کند زیرا او آفریده خود را دوست می دارد . خدا همه را آزاد گذاشته تا حتی با او مخالفت ورزند.


* دیوارهایی را که دور خود کشیده ای خراب کن تا آزاد شوی . تا همه آسمان و ستارگان از آن تو شود و بتوانی جرعه ای از جام عشق ، حقیقت و خداوندی سرکشی .


* هیچ گاه به پشت سر خود نگاه نکن . هیچ چیز باارزشی در پشت سر وجود ندارد.


* پهناورترین ، خطرناک ترین و ناامن ترین مکان ، دنیای درون توست . به همین دلیل کمتر کسانی جرأت می کنند وارد آنجا شوند .


* مراقبه یعنی فراگیری فراموش کردن تمام چیزهایی که فراگرفته ای . یعنی رها شدن از شرطی شدن ها و خواب واره ها .


* لحظه ای که خدا را بشناسی خدا می شوی . زیرا شناخت خدا همچون دانش نیست که بتوانی از یادش ببری . شناخت خدا به این معناست که خدا تنفس و تپش قلب تو شده است .


* در دنیا زندگی کن اما نگذار که دنیا وارد تو شود . در دنیا باش اما از دنیا نباش .


* با تمام وجود در این لحظه زندگی کن تا این لحظه دروازه ورود خداوند شود . اگر دست از گذشته و آینده برداری فقط خدا باقی می ماند .


* تو هر لحظه بر سر دوراهی قرار داری : راه غمگینی و راه شادمانی . انتخاب راه به تو بستگی دارد.




 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
روش چینی برای درمان جوش‌های صورت


روش چینی برای درمان جوش‌های صورت آیا شما هم جزو کسانی هستید که به طور ثابت تنها یک منطقه از صورت‌تان جوش و آکنه می‌زند؟ طبق تحقیقات یک دکتر متخصص چینی به نام ونگ هنگ هو اثبات شده که دانه‌های آکنه روی صورت می‌توانند چیزهای زیادی درباره وضعیت درونی بدن بگویند؛ اینکه کجای صورت به طور مرتب جوش بزند، می‌تواند نشان‌دهنده خیلی چیزها باشد؛ در واقع وضعیت پوست شما وضعیت سلامت‌تان را نشان می‌دهد. وقتی بفهمید مشکل از کجاست به راحتی می‌توانید از شر جوش‌های آزاردهنده خلاص شوید؛ آن هم با راه‌حل‌هایی ساده و در دسترس و تا حد زیادی کم‌هزینه، چون بیشتر باید سبک زندگی خود را کمی تغییر دهید.

شما هله‌هوله زیاد می‌خورید


مشکلات گوارشی وقتی آکنه و جوش‌ها روی پیشانی ظاهر می‌شود، احتمالا ناشی از فرایند هضم غذاست؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از غذاهای فراوری‌شده و به خصوص هله‌هوله‌‌ها پرهیز کنید. سعی کنید در رژیم روزانه‌تان مقدار کمتری چربی قرار دهید؛ البته چربی‌های طبیعی مثل آووکادو و ماهی مشکلی ایجاد نمی‌کنند و تا جایی که می‌توانید، روزانه آب بنوشید. حتما میوه‌ها و خوراکی‌های سرد مثل خیار، هندوانه و... را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید. در فصول گرم سال آرایش کمتری کنید و نگذارید هیچگاه این مناطق چرب شوند. توصیه می‌کنیم شب‌ها زودتر بخوابید و صبح‌ها نیز زودتر بیدار شوید تا خوابتان به مرور تنظیم شود.

آب خوردن زیاد دوای درد شماست


کلیه‌ها هر گونه زائده یا چیزی که در اطراف چشم‌ها به وجود بیاید، می‌تواند به دلیل کلیه‌ها ایجاد شده ‌باشد؛ حتی حلقه‌های کبودی اطراف چشم و بیشتر این علائم می‌توانند حاکی از کم آبی‌ بدن باشند؛ بنابراین تا جایی که برایتان ممکن است آب بنوشید.

مصرف قهوه را کمتر کنید


کلیه‌ها همان‌طور که قبلا گفتیم نوشیدن زیاد آب را فراموش نکنید! علاوه بر اینها بهتر است نوشیدنی‌های گازدار هم کمتر بنوشید. قهوه هم می‌تواند مشکل شما را وخیم‌تر کند چون مصرف زیاد آن می‌تواند آب بدن را بسیار کم کند.

ممکن است مشکلات آلرژیک داشته ‌باشید

مشکلات کبدی توصیه می‌کنیم از تمام مواد خوراکی که ممکن است برای کبد مشکل ایجاد کنند پرهیز کنید؛ مثل لبنیات، غذاهای چرب، سنگین و حتی بعضی از نوشیدنی‌ها. البته گاهی غذاهای آلرژی‌زا نیز اثر خود را ابتدا در این منطقه نشان می‌دهند؛ بنابراین قبل از هر کاری نگاهی به مواد غذایی مصرفی‌تان بیندازید تا ببینید آیا ممکن است به آنها حساسیت داشته ‌باشید یا نه؟ در کنار همه اینها پیشنهاد می‌کنیم هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش و نرمش سبک را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید، همچنین خواب خود را تنظیم کنید تا بتوانید در طول شبانه‌روز به مقدار کافی بخوابید و کبدتان وقت داشته‌ باشد استراحت کند. سیگار کشیدن هم می‌تواند جوش‌هایی را در این منطقه ایجاد کند. شب‌ها دیروقت نیز از خوردن هرگونه میان‌وعده خودداری کنید.

غذاهای تند را کنار بگذارید

قلب اول از همه توصیه می‌کنیم که فشار خون (احتمال دارد کمی بالا باشد) و میزان ویتامین B خون‌تان را چک کنید. غذاهای تند، اسپایسی و پرادویه را از برنامه غذایی خود حذف کرده، همچنین بهتر است مصرف گوشت قرمز را کمتر کنید. هوای آلوده نیز می‌تواند در تشدید جوش‌های شما نقش داشته ‌باشد؛ به همین دلیل تا جایی که می‌توانید از رفت و آمد در محیط‌های آلوده اجتناب کنید. در کنار همه اینها به دنبال مواد کم کلسترول باشید یعنی چربی‌های بد را جایگزین چربی‌های خوبی چون امگا3 و 6 کنید که در مغزهای آجیل، آووکادو، ماهی و تخم کتان وجود دارد. از همه اینها گذشته از آنجا که پوست روی بینی پر از خلل و فرج است، حواستان باشد که چه موادی را روی آن می‌مالید؛ مثلا به تاریخ انقضای مواد آرایشی خود کاملا دقت کنید که گذشته نباشد یا اینکه آنقدر چرب نباشد که منافذ پوستی را مسدود کند.

بدنتان را قلیایی نگه دارید


مشکلات تنفسی آیا شما سیگار می‌کشید؟ آیا حساسیت خاصی دارید؟ هر دوی این عوامل می‌توانند در این منطقه مشکل ایجاد کنند. اگرهیچ کدام از اینها نیست، توصیه می‌کنیم که اجازه ندهید دمای بدنتان بیش از حد بالا رود، مثلا تا جایی که می‌توانید مواد خنک‌کننده بخورید، مصرف شکر را کم کنید و سعی کنید که بیشتر در هوای تازه و پاک تنفس کنید. جالب است بدانید که اگر بخواهید این جوش‌ها خوب شوند باید بدن‌تان را قلیایی نگه دارید؛ یعنی سعی کنید از خوردن غذاهایی که بدن را اسیدی می‌کنند، اجتناب کنید. موادی چون گوشت، لبنیات، کافئین، شکر و... و بیشتر غذاهای قلیایی‌کننده بخورید؛ مثل سبزیجات سبز یکی دیگر از عوامل ایجاد این نوع از آکنه‌ها که اغلب افراد از آن غافل می‌شوند، گوشی موبایل کثیف و روبالشی آلوده است، این دو یکی از عوامل اصلی ایجاد آکنه هستند و این مناطق جاهایی هستند كه بیشتر از همه با این اشیا در تماس قرار می‌گیرند.

آزمایش خون را فراموش نکنید

هورمون‌ها اگر زیاد جوش می‌زنید می‌تواند 2 علت داشته‌ باشد؛ یکی استرس و دیگری تغییرات هورمونی و از آنجا که کنترل هر دوی این عوامل کار چندان راحتی نیست، می‌توانید کاری کنید که اثر آنها کم شود؛ مثلا اینکه خواب‌تان را منظم و کافی کنید، آب فراوان بنوشید، سعی کنید سبزیجات بیشتري مصرف کنید و همیشه پوست‌تان را تمیز نگه دارید. نکته جالبی که حتما باید بدانید این است كه بیشتر خانم‌ها در دوران تخمک‌گذاری یعنی روزهای میانی سیکل ماهانه چنین جوش‌هایی می‌زنند.

فیبرها به شما کمک می‌کنند


معده اول از همه به شما می‌گوییم که سعی کنید در غذاهای روزانه‌تان بیشتر از مواد خوراکی فیبردار استفاده کنید چون فیبرها نمی‌گذارند مواد سمی در بدن جمع شود. نوشیدن انواع دمنوش‌هاي گیاهی نیز در بهبود این جوش‌ها تاثیر بسزایی دارد چون عمل هضم غذا را بهبود می‌بخشد.

به بدنتان کمک کنید

بیماری جوش‌های گردن نشان می‌دهد که بدن شما در حال جنگ با یک باکتری است و سیستم دفاعی می‌کوشد که از ایجاد بیماری جلوگیری کند؛ به همین دلیل شما باید به نوعی به بدنتان کمک کنید، استفاده از تکنیک‌های آرامش‌‌بخش، کلاس‌های حرکات کششی ذهن و جسم (یوگا)، چرت‌های میان‌روزی می‌تواند بسیار موثر باشد. از طرف دیگر سعی کنید تا جایی که می‌توانید نفس‌های عمیق بکشید، آب فراوان بنوشید و فراموش نکنید که بدن نیاز به مراقبت دارد، وگرنه از پا درمی‌آید.

به این 5 دلیل،جوش‌ها بدتر می‌شود


1.ژنتيک مثبت:
اگر اين استعداد را داشته باشيد، حتما مبتلا خواهيد شد، پس از والدين‌تان درباره اين مسئله سؤال كنيد. اگر خانمي ‌مي‌گويد حتي پس از بچه‌دارشدن هم جوش مي‌زده و در ميانسالي از دست آنها خلاص شده، خانم‌جوان‌هم بايد اين موضوع را بپذيرد و با صبر و حوصله درمان‌ها را ادامه دهد.


2. اهمال‌کاري: بسياري از جوان‌ها تا وضعيت جوش‌هايشان بهتر مي‌شود در مصرف داروها اهمال‌کاري مي‌کنند. در حالي که ما مي‌گوييم مصرف داروهاي خوراکي يا موضعي حتي در صورت بهبود کامل، بايد به صورت دوز ادامه‌دار و نگهدارنده تداوم داشته ‌باشد چون تا زماني که فردي استعداد ژنتيک دارد، پوست آماده جوش‌زدن است.


3. کم‌طاقتي: اثربخشي درمان‌هاي دارويي زمان‌بر است و چند ماه تا يک سال زمان مي‌برد تا نتيجه‌بخش بودنش را نشان دهد. نبايد منتظر باشيد داروي آکنه مانند يک مسکن عمل كرده و سردرد شما را در عرض يک ساعت مداوا كند.


4. استرس: مدام جلوي آينه ايستادن و حرص خوردن، روند درمان را مختل مي‌کند. استرس‌تان را مهار کنيد تا پوست بهتري داشته باشيد.


5. پوست چرب: بروز جوش‌ها در افرادي که پوست چربي دارند بيشتر است؛ به همين علت ضمن اينکه بايد اين واقعيت را بپذيرند حتما نسبت به ديگران در شست‌وشوي صورت دقت کنند. استفاده از صابون‌ها و محصولات مناسب به اين افراد توصيه مي‌شود



 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
45 دستورالعمل شگفت انگیز برای زندگی

1. همیشه به مردم بیش از انتظاراتشان ببخشید و اینکار را با روی خوش انجام دهید.


2. شعر مورد علاقه تان را از بر کنید.


3. هر آنچه که می شنوید را باور نکنید، همه دارایی تان را خرج نکنید و هر چقدر که می خواهید نخوابید.


4. وقتی به کسی میگویید "دوستت دارم" واقعاً داشته باشید.


5. وقتی میگویید "متاسفم"، در چشم طرف مقابل نگاه کنید.


6. پیش از ازدواج حداقل شش ماه نامزد بمانید.


7. به عشق در نگاه اول اعتقاد داشته باشید.


8. هیچگاه به رویاهای دیگران نخندید.


9. عمیق و مشتاقانه عشق بورزید. ممکن است صدمه ببینید ولی این تنها راه کامل زندگی کردن است.


10. در اختلافات ، منصفانه مبارزه کنید. بدون صدا زدن اسامی افراد!


11. مردم را از روی خویشاوندانشان مورد قضاوت قرار ندهید.


12. آرام صحبت کنید، سریع فکر کنید.


13. وقتی کسی از شما سوالی می پرسد که تمایلی به پاسخ دادن ندارید، لبخند زده، و سوال کنید، "چرا میخواهی بدانی؟"


14. بیاد داشته باشید که عشق بزرگ و کامیابی های بزرگ ریسک بزرگ می طلبند.


15. همیشه با مادرتان در تماس باشید.


16.وقتی کسی عطسه میکند به او بگویید "عافیت باشه!"


17. وقتی شکست میخورید، درسی که از آن شکست می آموزید را فراموش نکنید.


18. سه چیز را بیاد داشته باشید: احترام به خود، احترام به دیگران و پذیرفتن مسئولیت همه کارهایتان.


19. اجازه ندهید یک مشاجره کوچک یک دوستی بزرگ را خراب کند.


20. وقتی متوجه اشتباه خود شدید، قدمهای فوری برای جبران آن بردارید.


21. وقتی گوشی تلفن را برمی دارید لبخند بزنید، فرد تماس گیرنده لبخند شما را در صدایتان خواهد شنید.


22. با زن یا مردی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. وقتی سنتان بالاتر میرود، مهارتهای محاوره ای به اندازه مهارتهای دیگر اهمیت پیدا خواهد کرد.


23. مقدار زمانی را در تنهایی سپری کنید.


24. آغوشتان را برای تغییر باز کنید ولی نه به اندازه ای که ارزشهایتان زیر سوال رود.


25. بیاد داشته باشید که گاهی سکوت بهترین پاسخ است.


26. بیشتر کتاب بخوانید و کمتر تلویزیون تماشا کنید.


27. شرافتمندانه و خوب زندگی کنید تا در زمان پیری وقتی به گذشته فکر کردید، فرصتی دوباره برای لذت بردن از آن پیدا کنید.


28. به خدا توکل کنید ولی درب ماشینتان را قفل کنید.


29. وجود فضایی عاشقانه در خانه تان بسیار مهم است. هر آنچه که میتوانید برای ایجاد خانه ای آرام، آسوده و امن انجام دهید.


30. در اختلافات با کسی که دوستش دارید، با موقعیت کنونی دست و پنجه نرم کنید. گذشته را پیش نکشید.


31. مفهوم عمیق و ژرف مطالب را درک کنید.


32. دانش خود را به اشتراک بگذارید. این روشی است برای دستیابی به ابدیت.


33. با محیط زیست مهربان باشید.



34. با خدا راز و نیاز کنید. قدرت بیکرانی در این کار است.



35. وقتی کسی از شما تعریف میکند هیچگاه حرفش را قطع نکنید.



36. حواستان به کار خودتان باشد.



37. به کسی که زمان بوسیدن شما چشمانش را نمی بندد اعتماد نکنید.



38. یکبار در سال به جایی بروید که تابحال نرفته اید.



39. اگر درآمد زیادی دارید، بخش از آنرا در زمان زنده بودنتان برای کمک به دیگران اختصاص دهید. این بزرگترین لذت بردن از ثروت است.



40. بخاطر داشته باشید که دست نیافتن به چیزی که دوست دارید گاهی خوش اقبالی است.



41. قوانین را بیاموزید سپس برخی را بشکنید.



42. بیاد داشته باشید بهترین رابطه آنی است که عشق شما به یکدیگر بزرگتر از نیاز شما به یکدیگر باشد.



43. موفقیت خود را اینگونه محک بزنید که چه چیزی را از دست می دهید تا چه چیزی را بدست آورید.



44. بخاطر داشته باشید که شخصیت شما سرنوشت شما است.



45. متهورانه به عشق خود نزدیک شوید.


 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
بيماري هاي ارتباط جنسي بي قاعده


بيماري هاي ارتباط جنسي بي قاعده
يكي از شاخصها و ويژگي هاي مهم دوره جواني اين است كه جوان خود را منحصر به فرد دانسته و گمان مي كند بسياري از خطرات و مشكلاتي كه ديگران را تهديد مي كند، براي او حادث نمي شود.

براي مثال جوانان كمتر از بزرگسالان در هنگام رانندگي كمربند ايمني خود را مي بندند چون معتقدند تصادف نمي كنند، گمان مي كنند با يك بار مصرف موارد روانگردان معتاد نمي شوند، با دوستي هاي اينترنتي دچار انحراف و مشكل نمي گردند، مبتلا به ايدز نمي شوند، بيمار نمي شوند و...

اگر شما فرزند جوان داشته باشيد و يا به نحوي با آنان در ارتباط باشيد مسلما تاكنون متوجه اين مساله شده ايد.

در هر صورت نترس بودن دربرخي از مواقع براي آنها يك مزيت است مانند موقعيت هايي كه براي كسب موفقيت نياز به ريسك بيشتري است اما در بيشتر مواقع اين رفتارهاي پر خطر جواني به ضرر آنها تمام مي شود. از جمله مشكلات بسيار مهمي كه در سالهاي اخير رواج بيشتري يافته است، ابتلا برخي از جوانان به بيماري هاي مقاربتي است.

با جلو افتادن بلوغ جنسي در دختران و پسران و از طرف ديگر فقر مذهبي و اعتقادي ميان دسته اي از جوانان، موجب شده است كه جوانان- حتي از روي كنجكاوي- وارد روابط نامشروع شده و از اين مساله غافلند كه ممكن است يك بار درگير شدن در اين نوع روابط، صدمات گاه جبران ناپذيري به آنها وارد سازد.

بيماري هاي مقاربتي جز آن دسته مشكلاتي است كه از طريق روابط جنسي نامشروع بين افراد منتشر شده و ثروتمند و فقير نمي شناسد. توجه داشته باشيد كه منظور ما از اين دسته بيماريها تنها ايدز نيست بلكه بيماريهاي مقاربتي طيف وسيعي از بيماري ها و مشكلات از جمله هپاتيت، سوزاك، تبخال تناسلي و... را شامل مي شود.

متاسفانه اين بيماريها ميان جوانان شيوع بسياري پيدا كرده و علت اين مساله هم همان ريسك پذيري بالاي آنهاست. لذا در اين يادداشت سعي خواهد شد تا راههاي پيشگيري از اين مشكلات آموخته شود:


بيماري هاي مقاربتي چگونه منتقل مي شود؟

يكي از دلايلي كه جوانان را مبتلا به بيماريهاي مقاربتي مي سازد اين است كه آنها تصور مي كنند اين دسته از بيماري ها تنها از طريق يك رابطه جنسي كامل منتقل مي شود در حالي كه اين باور غلط است. برخي از اين بيماريها مانند
هرپس يا تبخال تناسلي تنها از طريق تماس پوستي با مناطق آلوده نيز انتقال يافته و فرد را مبتلا مي سازد.
نكته ديگر در مورد اين بيماريها اين است كه جوان ممكن است مبتلايان به اين بيماري از مشكل خود هيچ اطلاعي نداشته باشند. چرا كه برخي از اين بيماري ها داراي دوره نهفتگي بسيار طولاني بوده و گاه مشاهده مي شود كه فردي سالها مبتلا به اين بيماري است و خود اطلاعي ندارد و زماني از ابتلا خود مطلع مي شود كه صاحب فرزندي معلول گشته و و پزشك تشخيص مي دهد كه اين معلوليت ناشي از اين دسته بيماري هاست.


بيماري‌هاي مقاربتي چيست؟

در ادامه برخي از اين بيماري ها معرفي مي گردد:


كلميديا:
از انواع بيماري هاي مقاربتي است كه عامل انتقال آن نوعي باكتري است و اين بيماري خود را به صورت عفونت ادراري(در مردان) و يا احساس درد شديد(در زنان) نشان مي دهد. از بين نوجواناني كه وارد رفتارهاي پر خطر جنسي مي شوند يك درصد آنان مبتلا به اين بيماري مي شوند و اگر درمان نشوند تبديل به مشكلي مساله ساز مي گردد.


تبخال تناسلي:
از انواع ديگر بيماري هاي مقاربتي است كه به صورت خراش يا جوش خود را نشان مي دهد. به طور متوسط از هر 35 جواني كه داراي رفتارهاي پرخطر جنسي هستند، 1 نفر مبتلا بوده و درمان خاصي نيز ندارد.


سيفليس:

از جمله انواع ديگر اين بيماري هاست كه قدمت بسياري داشته و حتي در دوران بقراط حكيم نيز شناسايي شده است. اين بيماري ابتدا به صورت يك جوش خود را نشان مي دهد كه خودبخود بهبود مي يابد و فرد تصور مي كند كه درمان شده اما اين مشكل چند هفته بعد دوباره شدت گرفته و اگر درمان نشود وارد مرحله كمون(نهفتگي) شده و حتي امكان دارد به سيستم عصبي فرد آسيب جدي بزند.


فقدان درمان اين بيماري باعث تولد فرزنداني معلول مي گردد.

سوزاك:
نوعي ديگر از اين بيماري هاست كه در مردان زودتر از زنان قابل تشخيص است و اگر درمان نگردد باعث مي شود فرد در آينده صاحب فرزندي معلول(نابينا) گردد.


پيشگيري و درمان

همانند ساير بيماري ها، در بيماري هاي مقاربتي نيز پيشگيري بهتر از درمان است. بنابراين جوانان عزيز بايد توجه داشته باشند كه نزديك رفتارهاي پر خطر نشوند ودر ضمن مهم ترين عامل در پيشگيري از اين مساله، قوت بخشيدن به اصول اخلاقي و ديني است.


تصور نكنيد با يك يا دوبار رفتار پر خطر، مبتلا به اين بيماري ها نمي شويد بلكه گاه يك بار اشتباه كافي است تا براي هميشه اين دسته از بيماري ها گريبانگير شما و حتي نسل بعد از شما گردد.

اگر شما جوان گرامي، رفتارهاي پر خطري داشته باشيد، فراموش نكنيد كه هر چه زودتر با پزشك معالج خود مشورت كرده و در زمينه مبتلا بودن يا نبودن خود اطمينان حاصل كنيد. اگر با انجام آزمايشات دقيق ابتلا شما به اين دسته از بيماري ها تاييد شد حتما براي درمان اقدام نماييد چرا كه درمان سريع و به موقع مانع از پيشرفت سريع آن مي شود.
ونكته بسيار مهم ديگر در اين زمينه اين است كه بر خلاف ايدز كه تنها از طريق اعتياد(مصرف سرنگ مشترك) و يا داشتن رابطه جنسي( ارتباط خوني) و... منتقل مي شود، ساير بيماري هاي مقاربتي مي تواند از طريق هر شكل ديگر رابطه جنسي و حتي با تماس پوستي منتقل گردد.
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
اگر جنسیت فرزند برایتان مهم است بخوانید!

با وجود تکراری بودن جمله «مهم نیست بچه پسر باشه یا دختر، مهم اینه که سالم باشه» در سال‌های گذشته همیشه خانواده‌هایی وجود داشتند که در آرزوی داشتن فرزند پسر، خانواده‌ای چند نفره از دختران داشتند و البته بودند خانواده‌هایی که برعکس بودند. در این میان برخی از قدیمی‌ها هم توصیه‌هایی برای پسر یا دختردار شدن می‌دادند که اغلب مبنای علمی نداشت. با پیشرفت علم اما احتمال تعیین جنسیت فرزند پیش از بارداری، پررنگ و پررنگ‌تر شده است. این روزها با تعیین زمان لقاح و همچنین تغذیه پیش از بارداری می‌توان احتمال تعیین جنسیت فرزند را بالا برد. در اینجا برخی از مواردی را که بهتر است بدانید با هم مرور می‌کنیم. فراموش نکنید که همه این روش‌ها احتمالی است و هنوز به‌جز لقاح آزمایشگاهی روض قطعی برای تعیین جنسیت جنین وجود ندارد.

اگر قصد دارید بچه‌دار شوید و جنسیت بچه برایتان مهم است، این مطلب را از دست ندهید
دختر یا پسر؟ قرمز یا آبی؟
2 کروموزوم X یعنی دختر
همان‌طور كه گفته شد سلول جنسی زن 2 کروموزوم X دارد و می‌تواند یکی از آنها را به فرزندش بدهد اما سلول‌های جنسی مرد دارای 2 نوع کروموزوم جنسی Y وX هستند. اگر اسپرم حاوی X به تخمک كه آن هم حاوی كروموزوم X است وارد شود، جنین دختر خواهد بود. در اصل روش‌هایی که امروزه برای تعیین جنسیت توصیه می‌شود همگی برای پیش از بارداری است و اگر لقاح انجام شود، دیگر نمی‌توان جنسیت جنین را تغییر داد.


مى‌‌گوینـد اینها بچـه را دخـتر مى‌كند

محیط را اسیدی کنید
باور درست
یکی دیگر از موارد قابل توجه در دختردار شدن آن است که پیش از مقاربت باید واژن اسیدی باشد؛ به همین دلیل بهتر است واژن را با 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید که در یک چهارم لیوان آب محلول شده، شست‌وشو داد. برای اسیدی ماندن محیط زن باید از هیجان جنسی دوری کند زیرا به این ترتیب محیط رحم خنثی می‌شود و شانس تولد دختر هم کاهش می‌یابد.


کم‌آبی موثر است
باور درست
دانشمندان با مطالعه یافته‌های تاریخی تولد و مرگ دریافته‌اند در زمان سختی‌ها مثل قحطی و خشكسالی تعداد دختران به دنیا آمده نسبت به زمان‌های دیگر بیشتر بوده است. با اینكه به طور كامل مشخص نیست كه دلیل این اتفاق چیست اما آمارها نشان می‌دهد هنگام قحطی و خشکسالی، بارداری‌ها بیشتر به تولد دختران منجر می‌شود. فرضیه‌ها می‌گوید بدن زنان در برابر شرایط زیست محیطی واكنش نشان می‌دهد.


نمك نخورید
باور درست
گفته می‌شود اگر زوجی دختر بخواهد باید یک ماه قبل از بارداری از مصرف نمک خودداری کرده و به طور کلی نمک را از غذایشان حذف کنند زیرا نبود نمک در غذاها باعث افزایش فعالیت‌های غدد فوق کلیوی می‌شود و ترشح هورمون غشای فوق کلیوی را زیادتر می‌‌کند. دانستن این نکته مهم است که این رژیم‌ها حداقل برای ۴ تا ۶ هفته به صورت متوالی باید رعایت شود.


زمان مهم است
باور درست
اگر لقاح چند روز قبل از تخمک‌گذاری انجام شود، شانس تولد دختر را افزایش می‌دهد. حقیقت این است که تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد ارتباطی بین زمان لقاح و جنس کودک وجود دارد. این تئوری وجود دارد که اسپرم حاوی کروموزوم X بزرگ‌تر و قوی‌تر است؛ بنابراین می‌تواند زمان طولانی‌تری زنده بماند.


یک كروموزوم Y یعنی پسر ‌
به طور کلی 2 کروموزوم جنسی هر فرد، یکی از پدر و دیگری از مادر تامین می‌شود. 2 نوع کروموزوم جنسی در بدن وجود دارد: کروموزوم X و کروموزومY . سلول جنسی زن 2 کروموزوم X دارد و می‌تواند یکی از آنها را به فرزندش بدهد اما سلول‌های جنسی مرد دارای 2 نوع کروموزوم جنسی Y وX است؛ بنابراین بسته به اینکه کدام نوع اسپرم X یا Y با تخمک حاوی کروموزوم X ترکیب شود، جنسیت جنین مشخص می‌شود. اگر اسپرم حاوی کروموزوم Y موفق به نفوذ در تخمک شود، جنین پسر خواهد بود.



مى‌‌گوینـد اینها بچـه را پسر مى‌كند

آرام باشید و استرس را از خود دور کنید
باور درست
تحقیقات ثابت کرده زنانی كه می‌خواهند در آینده فرزند پسر داشته باشند، بهتر است خونسرد باشند زیرا زنان نگران و مضطرب بیشتر صاحب فرزند دختر می‌شوند. دانشمندان با اندازه‌گیری میزان هورمون استرس در زنان باردار متوجه شدند احتمال اینکه فرزند زنان پراسترس و نگران دختر باشد حدود 75درصد بیشتر از زنانی است که خونسرد و آرام هستند.


نمک را فراموش نکنید
باور درست
برعکس رژیم غذایی برای دختردار شدن، باید برای پسردار شدن از رژیم پرنمک استفاده شود. مصرف میوه‌ها و مواد غذایی كه حاوی پتاسیم، فسفر، سدیم و آهن هستند می‌تواند شانس به دنیا آمدن فرزند پسر را افزایش دهد. اگر خانمی قبل از لقاح، مقداری میوه توت‌فرنگی بخورد ترشح دهانه رحم او قلیایی شده و كروموزوم‌های دختر را از بین می‌برد و محیط برای پرورش پسر آماده می‌شود. به طور کلی مصرف مواد غذایی مانند مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، خرما، انجیر، خربزه، حبوبات، کنگرفرنگی، گوجه‌فرنگی، ذرت، سیب‌زمینی، سبوس، کنسرو ماهی، ژامبون، کره، نوشابه گازدار و قهوه و چای می‌تواند احتمال تولد پسر را زیاد کند.


محیط را قلیایی کنید
باور درست
اگر خانم 15 دقیقه قبل از مقاربت 2 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یک لیوان آب حل کند و با این محلول واژن را بشوید احتمال پسرشدن جنین بیشتر خواهد شد زیرا با ایجاد محیط قلیایی احتمال تولد نوزاد پسر بیشتر است. به طور کلی اگر مقاربت در حوالی زمان تخمک‌گذاری انجام شود نوزاد پسر خواهد بود زیرا در زمان تخمک‌گذاری ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی‌تر، رقیق‌تر و ارتجاع‌پذیرتر است و حرکت اسپرم‌های Y را بسیار سهل و آسان می‌کند.


قهوه را فراموش نکنید
باور درست
اگر مردی قبل از برقراری رابطه جنسی قهوه بنوشد، قهوه موجب فعال‌تر شدن اسپرم Y شده و احتمال افزایش جنسیت پسر را بیشتر می‌كند.


گندم بخورید
باور درست
در طب سنتی اعتقاد به تاثیر خوراکی‌ها در تعیین جنسیت بسیار پررنگ است. برای مثال خوردن حلیم‌هایی از گندم، برنج، لوبیا، نعناع، پیاز، سیر تازه، پسته، مویز سرخ، گندم و نخود چرب شده و تفت داده، انجیر، انگور شیرین، روغن کنجد، روغن بادام و خوراكی‌های شیرین مانند شیره خرما احتمال تولد نوزاد پسر را افزایش می‌دهد.


ته غذا سهم شماست
باور نادرست
قدیمی‌ها هر وقت خانمی را می‌دیدند که ته غذاها را می‌خورد و علاقه عجیبی به تمیز کردن بشقاب خودش و حتی دیگران دارد، بدون درنگ می‌گفتند که او در آینده پسردار خواهد شد.


پسر بچه را روی زانوی عروس بنشانید
باور نادرست
قدیمی‌ها نسخه‌های عجیب و غریبی برای دخترزا یا پسرزا شدن زوج‌های جوان می‌پیچیدند. از آنجایی که تمایل به پسردار شدن در گذشته بیشتر بود بیشتر این نسخه‌ها هم برای پسرزا شدن تجویز می‌شد. در واقع آنها برای اینكه طبیعت پسرزایی را در دختران ایجاد کنند و طبع و مزاج زنان دخترزا را برگردانند، آداب ویژه‌ای داشتند که بیشتر آن زمینه آیینی داشت.

 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
مواد غذایی مفید و مضر برای خواب


اگر می‌توانستید بهترین موادغذایی که برای بهتر خوابیدن به شما کمک می‌کنند را انتخاب کنید، آیا واقعاً اینکار را نمی‌کردید؟ و اگر می‌دانستید کدام موادغذایی خوابتان را خراب می‌کنند، آیا از خوردن آنها اجتناب نمی‌کردید؟ حالا این فرصت برای شما فراهم شده تا با موادغذایی که بر خوابتان تاثیر دارند آشنا شوید.

به دنبال موادغذایی سرشار از تریپتوفان باشید


همه ما قدرت جادویی شیر داغ برای فرستادن ما به خواب هفت پادشاه را شنیده‌ایم. می‌دانید چرا؟ لبنیات حاوی تریپتوفان هستند که ماده‌ای خواب‌آور است. موادغذایی دیگری که سرشار از تریپتوفان هستند عبارتند از آجیل، موز، عسل و تخم‌مرغ.


کربوهیدرات بخورید


موادغذایی سرشار از کربوهیدرات با افزایش سطح تریپتوفان موجود در خون، مکمل لبنیات هستند. بنابراین چند غذای کربوهیدراته سبک که به خوابتان کمک کند، می‌تواند یک کاسه سیریال با شیر، ماست و بیسکویت یا نان و پنیر باشد.


قبل از خواب یک غذای سبک بخورید


اگر با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنید، کمی غذا در معده‌تان می‌تواند به خوابیدنتان کمک کند. اما از این جمله ما برای پرخوری آخر شبتان سوءاستفاده نکنید. سعی کنید وعده غذایتان سبک باشد. غذای حجیم، به دستگاه گوارشتان فشار می‌آورد و این مسئله برایتان ایجاد ناراحتی می‌کند و نمی‌گذارد که بخوابید.


همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌تان را کنار بگذارید


این هم یک دلیل دیگر برای کنار گذاشتن غذاهای پرچرب: تحقیقات نشان می‌دهد که افرادیکه اغلب غذاهای پرچرب می‌خورند نه تنها وزنشان بالا می‌رود، بلکه چرخه خوابشان هم بر هم می‌خورد. غذای سنگین گوارش را فعال می‌کند و این باعث می‌شود در طول شب مجبور باشید برای توالت رفتن بیدار شوید.


مراقب کافئین‌ پنهان باشید


جای تعجب نیست که نوشیدن یکی فنجان قهوه در شب ممکن است خوابتان را بر هم بزند. حتی کافئین متوسط هم ممکن است موجب اختلالات خواب شود. اما مراقب منابعی از کافئین که کمتر مشخص هستند مثل شکلات، نوشابه، چای و قهوه‌های بدون کافئین، باشید. برای داشتن خوابی بهتر، چهار تا شش ساعت قبل از خواب، به طور کامل کافئین را از برنامه‌غذاییتان حذف کنید.


بعضی داروها هم ممکن است حاوی کافئین باشند


بعضی داروهای نسخه‌ای یا بدون‌نسخه هم حاوی کافئین هستند مثل مسکن‌ها، داروهای چربی‌سوز، داروهای ادرارآور و داروهای سرماخوردگی. اینها و برخی داروهای دیگر ممکن است حتی بیشتر از یک فنجان قهوه کافئین داشته باشند. برای اطلاع از محتوی کافئین داروها، حتماً روی جلد آنها را مطالعه کنید.


نوشیدنی‌های الکل‌دار مصرف نکنید


شاید نوشیدنی‌های الکلی کمکتان کنند زودتر بخوابید اما ممکن است در طول شب بارها از خواب بیدار شوید، خوابتان آرامش کمتری داشته باشد، دچار سردرد، تعریق یا کابوس شوید. برای داشتن یک خواب خوب، بهتر است از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.


مراقب غذاهای سنگین و ادویه‌دار باشید


دراز کشیدن با شکم پر باعث ناراحتی‌تان خواهد شد زیرا دستگاه گوارش وقتی می‌خوابید کندتر می‌شود. همچنین مثل غذاهای ادویه‌دار ممکن است باعث سوزش معده شود. دقت کنید که غذاهای سنگین را حداقل ۴ ساعت قبل از خواب به اتمام رسانده باشید.


موقع خواب مصرف پروتئین را به حداقل برسانید


بااینکه بسیاری از رژیم‌های غذایی شب‌ها مصرف پروتئین را توصیه می‌کنند و بااینکه پروتئین بخش مهمی از برنامه‌غذایی روزانه را تشکیل می‌دهد اما برای شب‌ها اصلاً انتخاب خوبی نیست. هضم و گوارش موادغذایی سرشار از پروتئین سخت‌تر است. ازاینرو بهتر است از مصرف این غذاها قبل از خواب خودداری کنید و به جای آن یک لیوان شیر گرم یا کمی از کربوهیدارات‌هایی که به خواب کمک می‌کند، مثل بیسکویت، استفاده کنید.


مصرف مایعات را از ۸ شب به بعد قطع کنید


بله، آبرسانی به بدن در طول روز اهمیت زیادی دارد اما مصرف مایعات را قبل از خواب قطع کنید. مطمئناً اگر مجبور شوید مرتباً برای توالت رفتن بیدار شوید، خواب خوبی نخواهید داشت.


با یک سیگار آرامش‌بخش فریب نخورید


نیکوتین یک محرک است و تاثیراتی مشابه کافئین دارد. از سیگار کشیدن قبل از خواب خودداری کنید، درغیر اینصورت نیمه شب از خواب بیدارتان خواهد کرد.



 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
تاثیر تغذیه مناسب در رابطه جنسی

اگر امروز رژیم غذاییتان را به طرز صحیحی تنظیم کنید مطمئن باشید که بهترین رابطه جنسی را خواهید داشت و هر روز بهتر و بهتر می شوید. با کمک گرفتن از متخصصین تغذیه و مطالعات اخیر، ۱۰ تا از بهترین غذاهایی که در داشتن روابط جنسی بهتر در هر سن و در هر مرحله از زندگی به شما کمک می کند را معرفی می کنیم.
الیزابت وارد یک متخصص تغذیه می گوید: اگر مشکلاتی در خونرسانی بدنتان دارید، اگر دچار مشکلی می شوید که مانع تولید اسپرم های بالایی می شود با چند تغییر ساده در رژیمتان می توانید این شرایط را تسکین دهید.

تخم مرغ

فایده: با خوردن تخم مرغ تحریک پذیری پسرها کمتر می شود. برای اینکه اعصابتان را آرام کنید، با یک بشقاب تخم مرغ در صبح سعی کنید همه چیز را آسان بگیرید. املت، آب پز، یا تخم مرغ جوشیده یک منبع خوب ویتامین ب می باشند و همچنین یک ماده غذایی کلیدی و اصلی برای داشتن رابطه جنسی پرهیجان و عاری از استرس می باشد.
دکتر یاول لاچنس رئیس انستیتو تغذیه دانشگاه روتجرز می گوید: هر زمانی که احساس اضطراب و استرس کردید ویتامین ب اولین چیزی است که در بدنتان به اتمام رسیده و به آن نیاز دارد. ویتامین ب شما را از استرس دور می کند، به شما کمک می کند تا در هنگام رابطه جنسی آرام باشید و احساس خشم و عصبانیت را کاهش داده و درجلوگیری از انزال زودرس کمک می کند.


کرفس

فایده: کرفس خوراکی چسبناکی است که مزه ای شبیه آب دارد اما می تواند رابطه جنسی شما را بهبود بخشد.
هر ساقه کرفس حاوی اندرواستنون و اندرواستنول می باشد. این دو، دو ماده شیمیایی هستند که به شما در جلب کردن نظر خانم ها کمک می کند. وقتی شما یک ساقه کرفس را می جوید شما اندرواستنون و بوی اندرواستنول را درون دهانتان آزاد می کنید .سپس آنها از پشت حلق شما به سمت بینیتان به گردش در می آیند.فرمون(ماده شیمیایی بودار) تحریک های بدنتان را بالا می برد و باعث می شود تا سیگنالهای خوش بو کننده را به بدنتان بفرستد. دفعه بعد حتما کرفس را امتحان کنید.دکتر هیرش معتقد است که فرمون ها فورا تاثیر می گیرد پس باید به خانمهایی که پیرامونتان هستند توجه کنید که بی درنگ جذب شما می شوند.
آیا تا به حال کرفس را از غذایتان حذف کرده اید؟
کرفس یک غذای کم کالری، با فیبر بالا است پس می توانید هر آنچه که می خواهید از آن بخورید. پشیمان نمی شوید.


بستنی وانیلی

فایده: می توانید تا جایی که می شود از آن بخورید. بستنی دارای سطح بالایی از کلسیم و فسفر است،کلسیم و فسفر دو ماده ای هستند که انرژی ماهیچه هایتان را تامین می کند و تمایلات جنسی شما را بالا می برد.
سارا بروور مولف کتاب “محرکهای جنسی خود را افزایش دهید” معتقد است که کلسیم (۲۰۰ میلی گرم در یک کاسه) لذت جنسیتان را تقویت می کند زیرا ماهیچه هایی که کنترل کننده انزال است برای گرفتگی و انقباض به کلسیم احتیاج دارد.
فقط بستنی از نوع وانیلی آن را انتخاب کنید. یک مطالعه که بر روی درمانهای چشایی و بویایی در شیکاگو و موسسه تحقیقات علمی انجام شد نشان داد که زمانی که مردها بوی وانیل را استشمام می کنند، آنها را درحالت ریلکس قرار می دهد و باعث کاهش اضطراب و بروز احساساتشان می شود.

آجیل

مصرف سیگار، آلودگی هوا و آلودگیهای دیگر در هوا می توانند باعث تخریب اسپرم آقایان شود و دی ان ای داخل سلول هایتان را دگرگون کرده و خطر تولید مثل را افزایش دهد.برای جنگیدن با این آلاینده ها چه باید کرد؟ از آجیل استفاده کنید.
آجیل های برزیلی یک منبع غنی از سلنیوم هستند. سلنیوم ویتامینی است که به سالم نگه داشتن اسپرم ها کمک می کند و همچنین به شناور شدن آلاینده ها کمک می کند.وقتی محققان در ایالت کینگدم متوجه مشکلات باروری مردان شدند، جذب سلنیوم آنها را افزایش دادند، در نتیجه سلولهایشان به شدت بارور شدند و همچنین سلولهای بادوام تری به دست آوردند. کیت آیوب سخنگوی موسسه رژیم آمریکا می گوید: آجیل همچنین یک منبع غنی از ویتامین ای است، یک آنتی اکسیدانی که از سلولهای اسپرم در مقابل آسیب های رادیکال آزد محافظت می کند.

جگر

فایده: تعداد اسپرم ها را افزایش می دهد. مقدار کمی از جگر منبع سرشاری از ویتامین آ است که برای افزایش قدرت باروری مفید می باشد.
مطالعات نشان می دهند که مردانی که روزانه به مقدار فراوانی ویتامین آ مصرف می کنند تعداد اسپرم هایشان بالاتر و روابط جنسی بهتری نسبت به کسانی که ویتامین آ مصرف نمی کنند دارند. زمانی که ویتامین آ بدن کم می شود تولید اسپرم هم به طور چشمگیری کاهش می یابد. جگر نیز یک منبع غنی از روی است.

هلو

پرتقال یک منبع عالی ویتامین ث است اما هلوی یخ زده انتخاب بهتری است. اگر شما به دنبال این هستید که کاستی های بدنتان را جبران کنید این بسیار حائز اهمیت است.یک متخصص تغذیه در فیلادلفیا می گوید: مردانی که به مقدار کافی ویتامین ث دریافت نمی کنند اسپرم هایی با کیفیت پایین تولید می کنند.
محققان دانشگاه تگزاس دریافتند که مردانی که حداقل ۲۰۰ میلیگرم ویتامین ث به صورت روزانه مصرف می کنند اسپرم های بیشتری تولید می کنند تا افرادی که ویتامین ث کمتری مصرف می کنند.رئیس مرکز طب باروری مردان معتقد است که ویتامین ث همچنین از انبوه شدن اسپرم ها جلوگیری می کند.یک بسته تکه های هلوی یخ زده فریز شده ویتامین ث بیشتری نسبت به هلوی تازه دارد.آنها را به شیر و غلات صبحانه تان اضافه کنید.یک فنجان میوه دو برابر بیشتر از نیاز روزانه تان ویتامین ث دارد.


بلوبری

فایده: باعث نعوظ می شود.
ویاگرا را فراموش کنید.کپسولهای آبی طبیعی که برای توان جنسی مفید است ممکن است بیشترین کار را برای شما انجام دهد.
پروفسور علم تغذیه در دانشگاه مین می گوید: بلوبری یکی از بهترین غذاهای مخصوص مردان مسن دارای مشکل نعوظ است. آنها به شکل فیبرهای حلال ذخیره شده و قبل از اینکه کلسترول منقطع و شکسته شود یا جذب شده و در طول دیواره سرخ رگها ته نشین شود به وارد شدن کلسترول اضافی به دستگاه گوارش کمک می کند تا سریعتر دفع شود.
همچنین غنی از موادیست که به استراحت مجرای خونتان کمک می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. مزایای کلسترول پایین و جریان خون چیست؟ هرچه سن مردان بالا می رود و جریان خونشان بیشتر شود نعوظ بیشتری هم خواهند داشت.
پروفسور علم تغذیه دانشگاه برای داشتن توان جنسی بالاتر و عملکرد بهتر خوردن بلوبری را به مقدار ۳ یا ۴ بار در هفته توصیه می کند.


صبحانه دارای غلات

آیا برای داشتن رابطه جنسی بی حوصله و خسته هستید؟ صبحانه تان را چک کنید و مطمئن شوید که موادی را می خورید که دارای تیامین و ریبوفلاوین باشد. هر دو این ویتامین ها به شما کمک می کند تا انرژیتان را به طور موثر به کار بگیرید بنابراین با خوردن این ویتامین ها در هنگام تماشای تلویزیون از خوابیدن امتناع می کنید.
این دو ویتامین همچنین برای سیستم عصبی بسیار اساسی و حیاتی است تا به طور مناسب عمل کند.عملکرد بهتر اعصاب به معنی تحریک و لذت بیشتر هنگام روابط جنسی است. هر چقدر سنتان بالا می رود، بدنتان برای جذب ویتامین ها که به نحوه عملکرد سیستم عصبیتان کمک می کند زمان زیادتری لازم دارد. بنابراین لازم است که شما نیرو و انرژیتان را افزایش دهید. نان ها و غلات منبع خوبی از نیاسین هستند، نیاسین ویتامینی که برای ترشح هیستامین ضروری است و یک ماده شیمیایی است که بدنتان برای رها کردن لذت جنسی به آن نیاز دارد.

گوشت کبابی

زمانی که شما به مدت یک یا دو دهه با شخصی به سر می برید کم کم جذابیت ها کاهش می یابد.روش ساده ای که روابط جنسی را بهبود می بخشد چیست؟ گوشت کبابی و مقداری گوشت راسته گوسفند بخورید.
پروتئین موجود در گوشت سطح دوپامین و نور آدرنالین را بالا می برد. دوپامین و نور آدرنالین دو ماده شیمیایی در مغز هستند که حساسیت حین روابط جنسی را بالا می برد.استیک همچنین از روی سرشار است، روی یک ماده معدنی است که تمایلات جنسی را با کاهش تولید هورمونی به نام پرولاکتین بالا می برد و با تحریک مداخله می کند و بهتر از همه خوردن گوشت قرمز است که به بالا بردن تستوسترون (هورمون جنسی مردانه) کمک میکند درحالی که تولید هورمون جنسی متصل به گلوبولین را محدود می کند. یک ماده ای که از گردش خون آلت تناسلی جلوگیری کرده و توان جنسی مردانه را کاهش می دهد.

شکلات

فایده: مصرف طولانی مدت آن شما را به یک شخص حساس تبدیل می کند. بعد از خوردن استیک عصرها را با خوردن شکلات قهوه ای سپری کنید.کاکائوی موجود در شکلات شامل متیلکسانتین است، متیلکسانتین یک ماده محرکی است که حساسیت بدن را بالا میبرد.

شکلات همچنین شامل فنیلتیلامین است، یک ماده شیمیایی که به مقدار بالایی تحریک کننده است.
وارد می گوید: برای بسیاری از افراد احساس شبیه شور و هیجان داشتن هنگام تجربه اولین عشقشان است.

میل جنسی یک موهبت الهی است که مانند دیگر نعمت ها و غرایز طبیعی، همچون خواب،گرسنگی، تشنگی و … نیازمند توجه و رعایت بهداشت مربوطه جهت استفاده صحیح و نیز در صورت هر گونه مشکل و بیماری نیاز به درمان دارد.
ما به شما توصیه میکنیم که همواره در خصوص مشکلات خود با پزشک مشورت نموده و هرگز اقدام به مصرف داروهایی که مورد تائید سازمان FDA و یا استانداردهای وزات بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیست اعتماد نکنید و اگر حتی دارویی برای شما از خارج از ایران ارسال گردید حتما با پزشک خود قبل از مصرف مشورت نمایید. امروزه بازار عرضه و فروش داروها و مواد خوراکی و همچنین کالاهایی که به بالا رفتن میل جنسی کمک میکند بسیار داغ میباشد که علی رغم تبلیغات گسترده ای که هر یک از تولید کنندگان این فرآورده ها جهت اعتبار بخشی محصول خود دارند لیکن تا به امروز تاثیر قطعی هیچ یک از آنها به تایید مراکز درمانی ذیصلاح نرسیده است در ذیل ما به معرفی چند نمونه افزاینده های میل جنسی می پردازیم.
هشت ماده غذایی که میل جنسی شما را بالا میبرد :

سیب

خوردن سیب در طول روز با از بین بردن بوی بد دهان شما باعث میشود که شریک زندگیتان بیشتر به شما نزدیک شود علاوه براین کلسترول شما را پایین می آورد.


مارچوبه

این گیاه خوشمزه سرشار از ویتامین هایی است که نقش کلیدی در ساخت هورمونها دارند.


موز

این میوه شامل آنزیمی برای تقویت میل جنسی در مردان است علاوه بر این درد مفاصل را نیز کاهش میدهد.

کرفس

این گیاه باعث آزاد شدن هورمونی در عرق و بوی بدن مردان میشود که زنان را به خود جذب میکند .


انجیر

این میوه دلپذیر به دلیل برخورداری از مقادیر بالای اسیدهای آمینه میل جنسی شما را شعله ور میکند.


سیر

بوی بد سیر را میتوانید با خوردن سیب از بین ببرید اما هرگز از خوردن آن صرف نظر نکنید چرا که سیر با افزایش جریان خون در اندامهای جنسی موجب تقویت قوای جنسی شما میشود.


صدف

حاوی روی بسیار بالا برای تولید تستوسترون در مردان است . یامز وحشی این گیاه باعث افزایش حساسیت آلت تناسلی میشود.


منبع:
کتاب ” رازهای جنسی و زناشویی

 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
این مطلبو زمانی گذاشته بودم تو تاپیک برق که مهربان 2000 به رحمت خدا رفته بود

این مطلبو زمانی گذاشته بودم تو تاپیک برق که مهربان 2000 به رحمت خدا رفته بود

30 حرفی که قبل از مرگ باید زد!

مرگ حق است و این را کسی انکار نمی کند. شترش هم دیر یا زود در خانه همه ما می خوابد. منتهی بعضی کارها هستند که حتما باید قبل از مردن آنها را انجام داد.
بعضی ار حرف ها را هم باید زد، چون پشیمانی سودی ندارد و فرصت زندگی تنها یک بار اتفاق می افتد. اثر روانی که گفتن این حرف ها بر ما دارد، می تواند کمکمان کند که از زندگی، با وجود همه سختی هایش، بیشتر لذت ببریم.


1.چرا؟!

از خود بپرسید چرا؟! البته نه بی دلیل. وقتی می خواهید کاری را انجام دهید.

2. امروز، خوب بود

به شما کمک می کند که خوشبینی را در خود تقویت کنید.

3. باورش دارم

خدا، دوست، شرکتی که درش کار می کنید، طرح و برنامه یا هر چیز دیگری. باید باورش کنید تا همه چیز شما در رابطه با آن مسئله درست پیش برود

4. من تمام نشده ام

تنها کسی که می تواند روز پایان زندگی شما را تعیین کند، خودتان هستید !

5. کافیست

حد و حدودتان را مشخص کنید. از خوراک و پوشاک گرفته تا مسائل و موارد بزرگتر و مهمتر.

6. بهتر می توانم این کار را انجام دهم

هر موقع از این جمله استفاده کنید، به عملکرد درست نزدیکتر هستید.

7. متاسفم!

عذرخواهی کنید در صدد جبران برآیید. واقعا برای جبران تلاش کنید.

8. زنده می مانم

لحظاتی از زندگی نیاز به ریسک دارد، آنها را امتحان کنید و باور داشته باشید که نتیجه خوبی می گیرید.

9. فوق العاده ای

به دیگران اجازه دهید که نظرشان را راجع به شما بگویند. به این ترتیب راحت تر نقاط ضعف و قوت را می شناسید.

10. مقصد نهایی مال من است

می شود بعد از هر ماجراجویی به مقصد نهایی رسید، اگر خواستن باشد.

11. چطور می توانم کمکتان کنم؟!

نه دیگران را از کمک خود محروم کنید و نه خودتان را از حس رضایت ناشی از آن.

12. من خوش شانسم

شما آدم خوش شانسی هستید و کسی خوش شانس تر از شما نیست.

13. من آن را می خواهم

تا اراده ای نباشد، دستاوردی نخواهد بود. به همین سادگی!

14. غلطه!

به اشتباه خود اعتراف کنید، حتی اگر نمی خواهید به زبان بیاورید، آن را بپذیرید.

15. بی خیال!

بعضی چیزها ارزش پیگیری و وقت گذاشتن ندارند، دست از سرشان بردارید.

16. زیباست

هر چه بیشتر به زیبایی های دنیای اطرافتان توجه کنید، شادتر و راضی تر خواهید بود.

17. مبارک باشد

گفتن این جمله به کنار گذاشتن حسادت کمک می کند، امتحانش کنید.

18. من خوب هستم

هر از چند گاهی این جمله را به خودتان بگویید، تا حدی که مغرور نشوید.

19. از پسش برمی آیم

توانایی یادگیری پایه، اساس و مبنای هر هوش و استعدادی است.

20. کوچک اما مهم

به نیازهای کوچک خود هم اهمیت دهید، خواهید دید که رسیدن به بزرگترین آرزوها را ساده تر می کند.

21. من، خودم هستم!

سعی نکنید خود را جای دیگران بگذارید، تا وقتی که خودتان وجود دارید.

22. پیشگیری بهتر از درمان است

پیشگیری کنید تا مجبور به درمان نشوید. هزینه ها و زمانی که برای درمان می گذارید از پیشگیری خیلی بیشتر است.

23. حق گرفتنی است نه دادنی

دنبال حق خودتان باشید، چون کسی آن را تقدیم شما نمی کند.

24. امتحانش می کنم

از چیزهای جدید استقبال کنید. همین!

25. می خواهم بیشتر بدانم

کنجکاو باشید و حوصله به خرج دهید تا جواب سوال هایتان را پیدا کنید

26. من می ترسم

همیشه کمی بترسید تا بی گدار به آب نزنید

27. درست می شود

انرژی مثبت به خودتان بدهید و خود را رها کنید. حتما درست می شود.

28. من این کار را می کنم

به جای حرف زدن، عمل کنید

29. دوستت دارم

به عزیزانتان ابزار محبت کنید.

30. درک می کنم


مهمتر از مهم بودن و صداقت داشتن، فهم و درک است.
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
نکاتی مهم برای پسران در روز خواستگاری

زمانی که صحبت از خواستگاری به میان می آید شکی وجود ندارد که اولین حرکت دشوار است. خواستگاری در طول تاریخ همیشه جزء وظایف مردها بوده و به همین دلیل، مردان باید نکات مهمی را در رابطه با چگونگی این کار بیاموزند. نکاتی که می تواند شانس موفقیت آنها را بیشتر کند.

چطور به نظر می رسید؟
نحوه ابراز تمایل شما برای ازدواج با یک خانم، خیلی چیزها را روشن می کند. این که چطور درخواستتان را مطرح می کنید، به او نزدیک می شوید یا در چه موقعیتی از او خواستگاری خواهید کرد. خانم ها با بررسی این وضعیت می توانند متوجه شوند که آیا اعتماد به نفس دارید یا دارای شخصیت متزلزلی هستید؟ دست و دلبازید یا خسیس؟ می شود به شما تکیه کرد یا باید پا به پای شما جنگید و زندگی پرتنشی داشت؟


خانم ها دوست دارند مردها را در یک چالش قرار دهند و ببینند طرف مقابل برای رسیدن به آنها چگونه تلاش می کند، . پرحرف هستید یا کم حرف؟ حرف حرف خودتان است یا به نظر او هم توجه می کنید؟ چشم پاک هستید یا در مکان های عمومی مرتب نگاه تان دنبال دیگران است؟

مردهای قابل تحسین
کمی احساساتی تر باشید! لازم نیست عصا قورت داده باشید. درست است که دلتان نمی خواهد طرف مقابل فکر کند خیلی ذوق زده هستید اما باید بدانید که وقتی از کسی تقاضای ازدواج می کنید باید تمایل خود را به این ازدواج نشان دهید و احساسات خود، دلایل این انتخاب و تلاش برای سر گرفتن این ازدواج را برای طرف مقابل خود بازگو کنید. البته زنان به خوبی می دانند که اگر کسی از همان ابتدای کار احساسات خود را بیش از اندازه بروز دهد و علاقه افراطی به نمایش گذارد فرد آسیب پذیری است و شریک خوبی برای زندگی نخواهد بود.

خانواده دوست باشید
زن ها به مردی که به خانواده آنها بی تفاوت باشد، علاقه ای ندارند.در برخورد با همسر آینده تان به او نشان دهید که جلب رضایت خانواده اش برای شما اهمیت دارد. به او نشان دهید که نمی خواهید این خواستگاری باعث شود خانم در مقابل خانواده اش قرار گیرد، چیزی را به آنها تحمیل یا از آنها پنهان کند و در مقابل او مجبور نخواهد بود برای ازدواج با شما قید خانواده اش را بزند. به همین نسبت، خانم ها دقت می کنند که شما تا چه حد برای خانواده خود ارزش و احترام قائلید و این را نشانه ای از میزان احترامی که بعدها به آنها خواهید گذاشت می دانند. حق هم دارند. رفتار شما با
خانواده تان نشان دهنده رفتار آینده تان با خانواده جدید دو نفره تان خواهد بود.

دست و دلبازی را نشان دهید

شاید شما مجبور باشید 20 بار به خواستگاری 20 آدم متفاوت بروید. با یک حساب سرانگشتی می بینید که 20 بار گل و شیرینی خریدن، کار پرهزینه ای است. حق دارید اما شتر سواری دولا دولا نمی شود! گل و شیرینی خریدن در خواستگاری نشانه توجهی است که شما برای طرف مقابل صرف کرده اید و احترامی که به او می گذارید. بنابراین خساست را کنار بگذارید و با رعایت احترام و سنت ها پیش بروید. قرار نیست در جلسه خواستگاری شما خودتان باشید و لباس هایتان. گل و شیرینی ای که می برید نمایانگر میزان دست و دلبازی شما هم هست. البته لازم نیست اسراف کنید و گران ترین های بازار را بخرید. از این طرف بام افتادن هم قضاوت های نامناسبی را به همراه خواهد داشت. متناسب باشید و در حد شان خود و عروس خانم خرج کنید.


مراقب باشید
در جلسات خواستگاری اگر احیانا برای صحبت های بیشتر بیرون رفتید، رفتار حمایتگرانه تان را به خانم نشان دهید. خیلی ساده است. نشان دهید که برایتان مهم است در رستوران غذای کافی بخورد و سیر از پای میز بلند شود. نشان دهید که هنگام رد شدن از خیابان مراقبش هستید. برایتان مهم است که به موقع و راحت به خانه برسد و حتی اگر لازم باشد برای این کار، یک آژانس می گیرید و او را به خانه می فرستید. این حس حمایت و مراقبت می تواند نشان دهنده توجه شما به خانم باشد و این که آدم قابل اعتمادی هستید. البته باز هم باید بگوییم از آن طرف بام نیفتید که آن وقت به کنترل گری و سختگیری متهم خواهید شد.


انگیزه های خطرناک برای ازدواج


اگر به ازدواج فکر می‌کنید یا به دنبال همسر ایده آل خود هستید، توصیه می‌کنیم که با خودتان صادق باشید و عمق انگیزه‌تان برای ازدواج را بسنجید. آیا انگیزه‌تان از یکی از این دلایل ریشه می‌گیرد؟


قبل از تصمیم به ازدواج، انگیزه‌تان را بررسی کنید

درمورد انگیزه‌های ازدواج، تفکرات توهم‌زایی که با خیالپردازی در ابتدای رابطه‌ها ایجاد می‌شود، یکی از بدترین‌هاست. بعنوان مثال، درمورد نامزدی‌های کوتاه‌مدت، دو دلیل توهم‌زا برای ازدواج کردن، «چون بااینکه تازه با هم آشنا شده‌ایم اما همیشه می‌شناختمت» و «چون از داستان عشق ما فیلم زیبایی می‌توان ساخت» می‌توانند باشند.

دلایل بد دیگری هم برای ازدواج کردن هستند. این دلایل معمولاً سه دسته هستند: اضطراب، بی‌کفایتی و واقعیت‌گرایی خودمحور.

اگر به ازدواج فکر می‌کنید یا به دنبال همسر ایده آل خود هستید، توصیه می‌کنیم که با خودتان صادق باشید و عمق انگیزه‌تان برای ازدواج را بسنجید. آیا انگیزه‌تان از یکی از این دلایل ریشه می‌گیرد؟

می‌خواهم ازدواج کنم…

• چون همه دوستانم ازدواج کرده‌اند.

• چون نمی‌دانم اگر این مورد را رد کنم، باز هم موردی برای ازدواج پیش خواهد آمد یا نه.

• چون می‌خواهم احساس امنیت کنم.

• چون دیگر از روابط دوستی خسته شده‌ام.
این انگیزه‌ها ریشه در ترس دارند. وقتی می‌ترسیم که تنها بمانیم یا از قافله عقب بیفتیم، وقتی قبول کنیم که یک زندگی کامل و جالب بدون همسر کمتر از یک زندگی متاهلی موفق است، یا وقتی باور داشته باشیم که ازدواج به ما احساس امنیت می‌دهد، اضطراب علت اصلی است.

فردی که به این دلایل ازدواج می‌کند، می‌خواهد همسرش برای او نقش یک نوع دیگری از موادمخدر را بازی کند. وقتی کسی به همسر خود بعنوان یک ماده مخدر نگاه کند نه یک موجود، نتیجه رابطه‌ای کوتاه‌مدت خواهد بود.

دسته دوم از انگیزه غیرمنطقی ازدواج کردن بخاطر احساس بی‌کفایتی است که خود را در افکار زیر نشان می‌دهد:


می‌خواهم ازدواج کنم…


• چون دوست‌پسر/دوست‌دخترم دوستم دارد و این باعث می‌شود احساس خاص بودن کنم.

• چون ازدواج به همه نشان می‌دهد که بزرگ شده‌ام.

• چون ازدواج نشان می‌دهد که یک نفر هست که من را بخواهد.

• چون این تمرکز بهتری به زندگیم می‌دهد.

• چون تنها هستم.

اگر انگیزه شما برای ازدواج جزء این دسته است، بد نیست مقالات ما درمورد اعتمادبه‌نفس و خوشبختی در ازدواج را مطالعه کنید.
و آخر دسته سوم از انگیزه‌های نادرست برای ازدواج واقعیت‌گرایی سطحی است که به صورت افکار زیر نمود می‌یابد:

می‌خواهم ازدواج کنم…

• چون چند وقتی می‌شود که با هم دوست هستیم و ازدواج قدم منطقی بعدی برای ماست.

• چون اگر با او ازدواج نکنم نمی‌توانم روابط آزاد و راحت داشته باشم. انگیزه‌هایی که چزء این سه دسته باشند، برای ازدواج کاملاً نادرست و حطرناک هستند و چنین ازدواج‌هایی معمولاً دوام چندانی نخواهند داشت.
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
خانم‌ها: چطور مردی را خواهان خود کنید!

آیا می‌دانید چطور می‌توانید کاری کنید که او همیشه خواهانتان باشد؟ ممکن است شما ۲۴ ساعت به فکر شوهرتان باشید اما آیا او هم همینطور است؟ با این نکات ساده یاد بگیرید شوهرتان را افسون کرده و کاری کنید که عاشقتان شود و همیشه و در همه حال به شما فکر کند.

شروع یک رابطه جدید همیشه بهترین قسمت آن است. آن شور و هیجان اولیه هیچوقت تکرار نخواهد شد.

اما آیا می‌توانید کاری کنید که آن شور و شوق را برای همیشه نگه دارید؟ آیا می‌توانید کاری کنید که هر روزی که می‌گذرد بیشتر دوستتان داشته باشد؟

چطور می‌توانید کاری کنید که همیشه به شما فکر کند؟

شاید چشمش را گرفته باشید، اما آیا می‌توانید مطمئن باشید بطور دائمی مال شما شود؟ چطور می‌توانید کاری کنید که همیشه شما را بخواهد و برای آنچه که هستید دوستتان داشته باشد؟

مردها تک‌بعدی‌تر از زن‌ها هستند. یا شاید هم چیزها را آنطور که ما می‌بینیم نمی‌بینند.

در زندگی مردها هر موقعیت نمی‌تواند میلیون‌ها جایگزین یکسان داشته باشد.

برای آنها، زنگ نزدن شما خیلی ساده به این معنی است که سرتان شلوغ است و هیچوقت تصور نخواهد کرد که علاقه‌ای به او ندارید.

بنابراین کار شما این است که او را مجذوب خود نگه دارید و کاری کنید که همیشه شما را بخواهد.

با چه سلاحی؟ با اعتمادبه‌نفس و کنترلتان. ما به شما می‌گوییم چطور او را بدون هیچ تلاشی مجذوب خودتان نگه دارید.

# ۱: سر خود را شلوغ کنید. هیچوقت نباید طوری نشان دهید که انگار نشسته‌اید کنار تلفن و منتظر زنگ او هستید، حتی اگر واقعاً اینطور باشد! برای اینکه حواستان را پرت کنید، بیرون بروید، با دوستانتان معاشرت کنید، سرگرمی برای خود داشته باشید.
و دقت کنید که حتماً او از فعالیت‌های شما باخبر باشد و بداند که سرتان شلوغ است. این کار نه تنها او را مجذوب شما نگه می‌دارد، باعث می‌شود وقتی برای او وقت می‌گذارید کلی متشکرتان باشد!

# ۲: هیچوقت نشان ندهید که اذیت می‌شوید. بزرگترین اشتباهی که اکثر خانم‌ها مرتکب می‌شوند این است که مدام شکایت می‌کنند که «چرا دیشب\دیروز\فلان موقع به من زنگ نزدی؟» اینجور سوال‌ها به جای اینکه باعث شود بیشتر دوستتان داشته باشد، فقط او را دورتر می‌کند. اینکه بگویید، «قبلاًها اینکار را می‌کردی» حتی اوضاع را بدتر هم می‌کند. یادتان باشد، مردها از سوال و جواب کردن در رابطه متنفر هستند.
در ابتدای هر رابطه، شور و هیجان در بالاترین حد است و این باعث می‌شود همیشه دنبالتان باشد. اما رابطه هم مثل هر چیز دیگری پیش می‌رود و به مرحله‌ای می‌رسد که هر دوی شما با هم راحت‌تر می‌شوید و این یعنی لازم نیست دیگر هر چند ساعت یکبار به هم زنگ بزنید تا احساس کنید هم را دوست دارید.


# ۳: احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید که چطور او را همیشه مجذوب خودتان نگه دارید، لباسی بپوشید که خودتان از آن خیلی خوشتان می‌آید و احساس می‌کنید جذاب می‌شوید. وقتی خودتان احساس جذاب بودن کنید، مطمئن باشید در ظاهرتان تاثیر می‌گذارد.

# ۴: به ظاهرتان توجه کنید. شاید سطحی به نظر برسد اما برای گذاشتن اولین تاثیر یا تاثیرات بر روی طرف‌مقابل الزامی است. خیلی باید از رابطه‌تان بگذرد تا بگذارید شما را در لباسی معمولی یا بدون آرایش ببیند.

# ۵: پیش‌قدم شوید. سرسخت بودن را فراموش کنید و خیلی وقت‌ها خودتان پیش‌قدم شوید. اما نباید این کار را همیشه تکرار کنید. برای اینکه او را همیشه مجذوب خودتان نگه دارید، باید علایق او را در نهایت نگه دارید. پس برایش یادداشت بگذارید و از او بخواهید که در فلان روز همدیگر را ملاقات کنید.


# ۶: به غریزه‌اش رسیدگی کنید.
این کاملاً بدیهی است. با تحسین کردن او، چه از ظاهرش و چه از شخصیتش، ایجاد ارتباط چشمی و نگاه‌های نافذ، احساساتش را شکوفا کنید.

ممکن است مردی به شما بگوید که به کمی فضا نیاز دارد و اینکه دوست دارد بدون اینکه به نامزدش فکر کند، زمانی را به خود و دوستان هم‌جنس خود اختصاص دهد اما این همیشه درست نیست. می‌توانید این را پذیرفته و بگذرید. و یا کاری کنید که بدون اینکه حتی از او بخواهید، شما را بخواهد و همیشه دنبالتان باشد.
فقط کافی است که دختری بااعتمادبه‌نفس به نظر برسید و طوری وانمود کنید که خیلی به حضور او نیاز ندارید.

اگر این نکات را رعایت کنید، خیلی زود می‌بینید که چطور او را شیفته خود می‌کنید و همیشه به دنبال خود می‌کشانید.


 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
10 راهکار برای راه یافتن شادی به زندگی

وقتی صحبت از شادی و نشاط به میان می آید، خیلی ها می گویند: "برو بابا دلت خو شه"! این شاه بیت کلام کسانی است که فکر می کنند با وجود گرانی، ناهنجاری های اجتماعی و مشکلاتی مانند این دیگر شادی مفهومی ندارد!
شاد بودن اما برخلاف تصور این افراد بستگی مستقیم به خود ما دارد. زندگی سخت است، فراز و نشیب دارد، پلشتی و سختی در آن کم نیست، اما آن کسی در زندگی هنرمند خوبی است که در حضور همه این موانع بهانه ای برای شادی پیدا کند.
روش های زیر مختصر و مفید به شما می گوید چگونه شادی را به زندگیتان راه دهید، اگرچه که همه چیز سر جای خودش نیست و زندگی هم سخت شده است.


1. طبیعت گردی

یکی از بهترین راه هایی راه یافتن نشاط و شاداب شدن همین طبیعت گردی است. پناه بردن به طبیعت و بهره گرفتن از آنچه خداوند بی دریغ و بی منت برای ما به ودیعه گذاشته، ساده تر آنچه فکر می کنید، شادی را به زندگیتان هدیه می دهد.


2. ورزش

اگر خواهان شادی و نشاط هستید، اولین گام این است که تنبلی را کنار بگذارید و کمی به خود تحرک دهید. ورزش آنقدرها هم که فکر می کنید، سخت نیست و می شود با کمی اراده و از آن مهمتر کنار گذاشتن تنبلی ورزش کرد و سرحال شد. حالا دیگر میل با خودتان است که شادی را به زندگی خود راه دهید یا خیر.

3. گذراندن زمان با افراد خانواده و دوستان

عزیزانتان می توانند بهترین راه برای شاد شدن شما باشند. سرتان شلوغ است، می دانم. خود ما هم همین وضعیت را داریم و به سخن دیگر هر کس گرفتاری های خاص خودش را دارد. اما از ما به شما نصیحت برای عزیزانتان وقت بگذارید تا ببینید که چه تاثیری شگرفی روی انرژی و روحیه شما خواهند داشت.

4. ابراز تشکر و قدردانی

غرور را کنار بگذارید و از کسانی که کاری برای شما انجام می دهند، قدردانی کنید. این کار می تواند ظاهرا خیلی کوچک باشد و چندان به چشم نیاید. اما همین ابراز تشکر ساده هم طرف مقابلتان را خوشحال و سرمست می کند و هم حس رضایت را به شما می دهد.

5. میانه روی

حد وسط را نگه داشتن و به عبارت دیگر افراط و تفریط نکردن همواره نتیجه مطلوب دارد و تفاوتی نمی کند که در چه کاری باشد. خیلی خوب یا خیلی بد، سیاه و سفید و تعابیری از این دست فقط اعصاب شما را بهم می ریزد. خاکستری بودن همان شاد بودن است.

6. خواب خوب و کافی

موقع خواب لطفا به همه افکار، دغدغه ها و هر آنچه مزاحم خوابتان می شود بگویید می خواهم بخوابم. باور کنید امکان پذیر است و می شود با قدعلم کردن در برابر چنین دغدعه هایی به خواب خوب دست یافت. نتیجه خواب راحت و کافی هم شادی و نشاط در طول روز است.

7. چالش با خود

به جای اینکه به زندگی دیگران سرک بکشید و سر از کار آنها درآورید، با خودتان چالش کنید. وقتی می خواهید کاری انجام دهید، از خود بپرسید برای چه باید این کار را انجام دهم. خود را قضاوت کنید و نه دیگران را. نتیجه خوبی دارد، چیزی در حد یک شادی و نشاط مفرط!

8. خنده

بخندید، حتی اگر در بدترین شرایط اقتصادی هستید. بخندید، حتی اگر از مشکلات و معضلات سختی رنج می برید. این یک شوخی نیست. شما قادر هستید که با خندیدن و فرستادن انرژی مثبت به درون خود مشکلات را راحتتر تحمل کنید و ساده تر به شادی دلخواه خود دست یابید.

9. در آغوش کشیدن عزیزان

از ابراز محبت و عشق خود به عزیزانتان طفره نروید. آغوش دوستان و خانواده مطمئن ترین مامن برای شاد شدن شماست. خجالت و کم رویی را کنار بگذارید و با تمام وجود آنها را در آغوش بکشید.

10. خوشبینی

آیه یاس خواندن و ایراد بنی اسرائیلی گرفتن کار آنهایی است که به هر بهانه ای می خواهند شادی را از خود دور کنند. اما خوش بینی و مثبت فکر کردن می تواند آرامش و در نتیجه نشاط را برای شما به همراه داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که زیاد روی نکنید چون خوشبینی زیاد نتیجه اش بی خیالی است!


 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
واقعا مفید----------- جدید و آموزنده---------- سپاس:gol::gol:

:w27: :w27: :w27:



مرسی دوست عزیز
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
13 عضو بدن که نیازی به آنها نداریم!!


1-ماهیچه سابکلاویوس: ماهیچه کوچکی است که شانه را به اولین دنده وصل می‌کند. این ماهیچه فقط در صورتی مفید بود که انسانها روی چهار دست و پا راه می‌رفتند. بعضی از افراد یکی و بعضی دیگر دو تا از این ماهیچه دارند. تعدادی نیز فاقد این ماهیچه هستند.



2-آپاندیس: این عضو به انسانهای اولیه در هضم گیاهان کمک می‌کرد. امروزه هر سال سیصد هزار آمریکایی آپاندیس خود را عمل می‌کنند (برمی‌دارند).

3-مجراهای شیر در مردان

4- دندانهای عقل: این دندانها به انسانهای اولیه که مقدار زیادی از گیاهان تغذیه می‌کردند در جویدن غذا کمک می‌کردند. امروزه فقط 5 درصد جمعیت دندانهای عقل سالمی دارند.

5-ماهیچه های گوش بیرونی: سه ماهیچه که به انسانهای اولیه اجازه می‌داد تا گوشهای خود را (مانند سگ و گربه) تکان دهند.

6- دنده گردن: دنده‌های کوچکی است که در یک درصد از انسانها مشاهده می‌شود و می‌تواند باعث مشکلات عصبی یا سرخرگی شود. این دنده‌ها باقیمانده عصر خزندگی در انسان هستند.

7-مژه سوم: پرندگان از این مژه برای حفاظت از چشم و پاک کردن گرد و غبار استفاده می‌کنند. انسانها قسمت کوچکی از این مژه را در داخل گوشه چشم خود دارند.

8-ماهیچه پالماریس: ماهیچه درازی است که از آرنج تا مچ کشیده شده. از این ماهیچه برای آویزان شدن و بالا رفتن استفاده می‌شده است. یازده درصد انسانها فاقد این ماهیچه هستند.

9-مو: درحالی که ابروها از ریزش عرق جلوگیری می‌کنند و یا اینکه موی صورت مردان ممکن است برای زنان جذاب باشد اکثر موهای بدن انسان هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهند.

10-بلند کننده موی بدن: حیوانات با استفاده از این ماهیچه موهای خود را به منظور بیشتر گرم شدن یا ترساندن حیوانات دیگر پف می‌کنند. با کمک همین ماهیچه است که مو بر تن ما سیخ می‌شود!

11-ماهیچه پالانتاریس: این ماهیچه پا به میمون‌ها کمک می‌کند تا بتوانند با پای خود چنگ بزنند. 9 درصد از انسانها فاقد این ماهیچه هستند.


12-استخوان COCCYX: کنترل کننده دم حیوانات. حیوانات از دم برای تعادل یا ارتباط استفاده می‌کنند. خارج کردن این استخوان از بدن هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند.


13-سیزدهمین دنده: این دنده در گوریل‌ها و شامپانزده‌ها وجود دارد ولی فقط هشت درصد انسانها دارای این دنده اضافی هستند.



 

fatimakhanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
غذاهای مفید در حالات روحی مختلف

غذاهای مفید در حالات روحی مختلف

غذاهای مفید در حالات روحی مختلف
اغلب ما بعد از یک روز سخت و دشوار، یک وعده غذایی یا میان وعده ای را می خوریم که ما را آرام کند مانند: کلوچه ها، چیپس سیب زمینی، بیسکوئیت و ... . وقتی جشن می گیریم کیک می خوریم. وقتی که ناراحت می شویم و می خواهیم خبر بدی را که شنیده ایم به قول معروف راحت هضمش کنیم، بستنی را ترجیح می دهیم.
خوب این چه اشکالی دارد؟
مشکلی که در این جا به وجود می آید این است که به همان سرعتی که مزه این خوراکی ها در دهان شما از بین می رود، اندازه دور کمر تان از بین نخواهد رفت، مخصوصاً اگر آن ها مملو از قند و چربی نیز باشند (مانند کیک شکلاتی). این گونه خوراکی ها موجب می شوند که سطح قند خون به سرعت بالا رود و برای جبران این حالت در بدن، انسولین به سرعت ترشح شده و در نتیجه قند خون خیلی سریع تر از آن پایین می آید، به همین دلیل است که وقتی شما غذایی را می خورید که شیرین است، بعد از مدت کوتاهی احساس گرسنگی بیشتری می کنید. در واقع شما در یک سیکل معیوب قرار می گیرید. با این حال تحقیقات علمی نشان می دهد که شما می توانید وضع روحی - روانی خود را با غذاها بهبود ببخشید.
نکات زیر را زمانی که به تجدید قوای ذهنی نیاز دارید، به کار برید: غمگین هستید؟
غذاهایی را انتخاب نمایید که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D زیادی باشند. تحقیقات نشان می دهد که این ها می توانند افسردگی را تخفیف دهند و موجب آرامش فرد شوند. برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 می توانید تخم بزرک (بذر کتان) و ماهی های چرب مانند قزل آلا را انتخاب نمایید. از منابع خوب ویتامین D نیز می توان به شیر های غنی شده با این ویتامین و زرده تخم مرغ اشاره کرد. البته نور خورشید نیز منبع خوبی از این ویتامین است. استرس دارید؟
در جستجوی غذاهایی باشید که غنی از ویتامین های گروه B باشند، تا تولید سرتونین در مغزتان افزایش یابد و در نتیجه آرامش به سراغ شما آمده و راحت شوید. برای دریافت ویتامین B6، بادام، پسته و گردو انتخاب های خوبی هستند. برای دریافت ویتامین B12، بشقاب تان را پر از قزل آلا یا میگو کنید و یا این که یک کاسه بزرگ ماست کم چرب میل نمایید.
در سختی هستید؟
یک راست بروید سراغ غذاهایی که غنی از ویتامین C هستند. این ویتامین رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. در واقع این ویتامین یک آنتی اکسیدان فوق العاده است. زغال اخته، کلم بروکلی، فلفل سبز، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی گزینه های خوبی برای این ویتامین می باشند. عصبانی هستید؟
این حالت خود را با پتاسیم از بین ببرید. پتاسیم، الکترولیتی است که به کاهش فشار خون کمک می کند. موز، آواکادو، ذرت، سیب زمینی و لوبیا سفید از منابع خوب این ماده معدنی می باشند. بی خوابی به سرتان زده است؟
برای یک خواب عمیق به سمت غذاهای غنی از منیزیم مانند نخود، عدس، جو دو سر، تخم کدو و اسفناج بروید. این ماده معدنی به آرامش عضلات، رگ های خونی و لوله گوارش کمک می کند تا سطح ماده شیمیایی آرامبخش یعنی همان سرتونین در شما افزایش یابد. حالا با دقت پیشنهادات غذایی فوق را نگاه کنید و ببینید همه این ها علاوه بر این که نیازهای تغذیه ای شما را به خوبی برآورده می سازند، از افزایش وزنتان نیز جلوگیری می کنند.




ببخشید فضولی کردم چند تا مطلب جالب خوندم گفتم اینجا بذارم :redface:
 

fatimakhanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
معجزه رنگ ها در شادابی و تناسب اندام شما

معجزه رنگ ها در شادابی و تناسب اندام شما

معجزه رنگ ها در شادابی و تناسب اندام شما
همه می‌گویند رنگ سیاه آدم را لاغرتر نشان می‌دهد اما برخی رنگ‌ها هستند كه واقعاً انسان را لاغر می‌كنند نه اینكه چاقی را استتار كنند. خیلی راحت رنگ‌های قرمز، سبز و زرد را امتحان كنید تا لاغر شوید. آخرین تحقیقات نشان داده، یكی از بهترین راه‌ها برای كاهش وزن و بهبود سلامت مصرف انواع رنگ‌هاست (البته میوه و سبزی‌های رنگی!) مشكل اینجاست كه در بسیاری از كشورهای دنیا از هر 10 نفر، 8 نفر به اندازه كافی میوه و سبزی‌های رنگی مصرف نمی‌كنند. این مطلب را بخوانید تا انگیزه بیشتری برای رنگی كردن رژیم غذاییتان به‌دست آورید و بدانید چه مواد رنگی به شما كمك می‌كند تا لاغر شوید. قرمز: دوپینگ مثبت برای لاغری صبحانه فلفل بخورید
شاید برایتان جالب باشد كه بدانید قهرمانان ورزشی موقع صبحانه فلفل قرمز تند می‌خورند. تحقیقی كه به‌تازگی در نشریه تغذیه انگلیس به چاپ رسیده نشان می‌دهد، كسانی كه موقع صبحانه مواد‌غذایی تند می‌خورند بعد از صبحانه كمتر گرسنه شده و موقع ناهار كمتر غذا می‌خورند. دكتر مولوی، پزشك متخصص كاهش وزن در فلوریدا می‌گوید: كاپساسین تركیبی كه عامل طعم تند فلفل است باعث افزایش ترشح هورمون‌های سركوب‌گر اشتها می‌شود.
ایده جدید: فلفل قرمزهای خرد شده را با تخم مرغ پخته یا با پنیر و نان میل كنید.
دوپینگ سلامت كنید
با افزودن چغندر به سالاد مدت زمان بیشتری می‌توانید حركت كنید. محققان دریافته‌اند این سبزی به دوچرخه سواران كمك می‌كند تا استقامت خود را تا ۱۶ درصد افزایش دهند. «استیفن بیلی» فیزیولوژیست ورزشی در دانشگاه اكستر انگلستان می‌گوید: «به‌نظر می‌رسد چغندر مقدار اكسیژن مورد استفاده حین ورزش را كاهش می‌دهد. نتیجه اینكه عضلات می‌توانند ورزش سنگین را به‌مدت طولانی‌تری تحمل كنند.»
ایده جدید: چغندر را ریز كرده و در سركه قرمز و روغن زیتون بخوابانید و بعد كباب كنید یا اینكه با پیاز و سیر در روغن تفت دهید.
دندان های سفید داشته باشید
مسواك بزنید، نخ‌دندان بكشید و توت فرنگی بخورید. این میوه خوشمزه حاوی اسید سالسیلیك است و تا حدودی باعث روشن شدن رنگ دندان‌ها می‌شود. توت‌فرنگی می‌تواند از تشكیل پلاك میكروبی (كه عامل پوسیدگی و عفونت لثه‌هاست) جلوگیری كند و به‌طور طبیعی حاوی یك ماده سفیدكننده ملایم است كه در بسیاری از محصولات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ایده جدید: یك مشت توت فرنگی تازه را به شكل پوره درآورده و نوش‌جان كنید یا می‌توانید همچنین به چای سبز هم یخ و هم توت‌فرنگی اضافه كنید.
نارنجی: از سرطان و آلزایمر فرار كنید از سرطان سینه جلوگیری كنید
خانم‌هایی كه به‌طور مرتب از انبه در رژیم غذایی خود استفاده می‌كنند می‌توانند دربرابر صدمات ناشی از رادیكال‌های آزاد مقاوم‌تر شده و خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها كاهش ‌یابد. نتایج مطالعه محققان دانشگاه تگزاس نشان داده انبه حاوی انواع مختلفی از مواد پلی فنول است كه تصور می‌شود از رشد سلول‌های سرطانی در سینه جلوگیری می‌كند.
ایده جدید: انبه را خرد كرده و در سالاد بریزید یا این‌كه برش‌های آن را با آبلیمو و پودر فلفل قرمز مصرف كنید.
متناسب شوید تا عضلاتتان هم نگیرد
اگر می‌خواهید حداكثر مقدار پتاسیم را به بدن خود برسانید؛ سراغ سیب‌زمینی شیرین بروید. یك سیب زمینی پخته تقریباً 30 درصد بیشتر از یك موز پتاسیم دارد. متخصصان تغذیه بر این باورند، پتاسیم برای تناسب اندام ماده‌ای حیاتی است، زیرا امكان حركات صحیح را برای عضلات فراهم كرده و از گرفتگی عضلانی جلوگیری می‌كند. در عین حال این سبزی منبعی غنی از مس است كه در عضله‌سازی‌ موثر است.
ایده جدید: سیب‌زمینی شیرین را سرخ نكنید. این روش طبخ مقدار پتاسیم آن را كاهش می‌دهد ولی در عوض آن را آب پز یا تنوری كنید.
مثل ادیسون فكر كنید
كدو و به‌ویژه دانه‌هایش مملو از روی هستند. دانشمندان دریافته‌اند، افرادی كه در كنار موادمعدنی ضروری مكمل‌های روی دریافت می‌كنند حافظه بهتری دارند. این افراد در مقایسه با افرادی كه صرفاً مواد معدنی مصرف كرده بودند از عملكرد بهتری در هماهنگی میان چشم و دست برخوردار بودند. پروفسور «هارولد ساندستد»، استاد دانشگاه تگزاس می‌گوید: «روی برای عملكرد صحیح مغز ضروری است از جمله در كمك به ارتباطات عصبی كه باعث می‌شود فرد بهتر فكر كند.»
ایده جدید: با كدو كیك درست كنید. تخمه كدو را هم كمی روی آتش بگذارید و به سالاد اضافه كنید.
سفید: قلب و استخوان‌هایتان را بازسازی كنید
استخوان بسازید
تره فرنگی برای مقابله با پوكی استخوان بسیار مفید است زیرا مملو از ماده اینولین است. ثابت شده كه این فیبر گیاهی جذب كلسیم را تا ۳۳ درصد افزایش می‌دهد. توضیح اینكه بهتر است برگ‌های سبز آن را هم مصرف كنید.
ایده جدید: برش‌های كوچك تره فرنگی را با روغن زیتون بخورید یا اینكه از آن داخل سوپ سبزیجات استفاده كنید.
با پوسیدگی دندان مقابله كنید
شاید برایتان جالب باشد كه بدانید پیاز به سلامت دندان‌ها كمك می‌كند. دكتر مولوی می‌گوید: «پیاز حاوی گوگرد است كه آنتی بیوتیكی قدرتمند محسوب می‌شود. همچنین پیاز ماده كوئرستین دارد كه یك ماده ضد‌التهاب قدرتمند است. نشان داده شده این تركیبات انواع مختلفی از باكتری‌ها را از بین می‌برد از جمله باكتری‌هایی كه باعث ایجاد پوسیدگی در حفره دهان می‌شوند.»
ایده جدید: پیاز خام بسیار مفیدتر از پیاز پخته است بنابراین در سالاد حتما پیاز خام بریزید.
قلب خود را تقویت كنید
گرچه شهرت سیب‌زمینی بعضی جاها بد جا افتاده (كه چاق‌كننده است و...) اما سیب زمینی فواید بسیاری دارد از جمله اینكه انواع سفید آن (كه رنگ روشن‌تری دارند) برای سلامت قلب مفید هستند. دكتر كلاینر می‌گوید: «مقدار زیاد ویتامین ۶ B موجود در سیب‌زمینی مقدار اسید آمینه هوموسیستنین را تنظیم می‌كند كه در برابر بیماری‌های قلبی اثر حفاظتی دارد.» یك سیب‌زمینی متوسط پخته شده ۲۰ درصد بیشتر از نیاز روزانه شما ویتامین ۶ B دارد.
ایده جدید: سیب‌زمینی پخته را با كنسرو ماهی تن و لوبیا سبز مخلوط كرده و روی آن سركه بریزید تا یك سالاد فوق‌العاده داشته باشید.
زرد: بمب انرژی، عینك سلامت انرژی خود را زیاد كنید
اغلب مردم تصور می‌كنند، پرتقال ابرقهرمان ویتامین C است اما واقعیت این است كه فلفل دلمه‌ای زرد تقریباً سه ونیم برابر پرتقال ویتامین C دارد. بنابر نتایج تحقیقی كه به‌تازگی در دانشگاه آریزونا انجام گرفته افرادی كه از مكمل‌های ویتامین C استفاده می‌كردند بیشتر از افرادی كه دچار كمبود این ویتامین هستند چربی می‌سوزانند. پروفسور «كارول جانستون»، مدیر بخش تغذیه دانشگاه آریزونا می‌گوید:« بدن شما برای ساخت كارنیتین به ویتامین C نیاز دارد. كارنیتین در عضلات باعث تبدیل چربی به انرژی می‌شود.»
ایده جدید: فلفل دلمه‌ای زرد را به‌عنوان طعم‌دهنده در انواع ساندویچ‌ها استفاده كنید.
نفخ نكنید
آناناس میوه‌ای است كه جلوی ایجاد یك مشكل اعصاب خردكن را می‌گیرد. به گفته پروفسور «جانی بودن» متخصص تغذیه، آناناس حاوی بروملین است؛ آنزیمی كه غذا را خرد كرده و كمك می‌كند تا غذا سریع‌تر در سیستم گوارشی حركت كند و احتمال نفخ و تجمع باد و یبوست در شكم را كمتر می‌كند.
ایده جدید: با آناناس، پیاز قرمز و نعناع، سالاد درست كنید.
واضح‌تر ببینید
یك دلیل دیگر برای لذت بردن از ذرت(بلال)؛ این ماده غذایی خوشمزه مملو از ۲ آنتی اكسیدان است به نام‌های زیاگزانتین و لوتئین كه از آنها با عنوان عینك‌های طبیعی یاد می‌كنند. زیاگزانتین و لوتئین در كنار هم جلوی تاثیرات مخرب نورهای مضر را كه به چشم آسیب می‌رسانند می‌گیرند.
ایده جدید: روی بلال مخلوطی از كره و سبزی‌های خردشده معطر و نمك بریزید.
سبز: میوه‌هایی برای روح شما نگین می‌شوید
سبزی محبوب ملوان زبل فواید متعددی از جمله برای پوست دارد. ویتامین A موجود در اسفناج از پوست در برابر آسیب‌های اشعه ماورای بنفش محافظت كرده و تكثیر جایگزین شدن سلول‌های جدید به‌جای سلول‌های قدیمی و مرده را به شكلی مطلوب امكان پذیر می‌سازد. بدین‌ترتیب پوست همواره شاداب و درخشان باقی می‌ماند.
ایده جدید: اسفناج را خرد كرده و بخارپز كنید. آن را با سیر خرد شده، آبلیمو و روغن زیتون میل كنید.
لاغر شوید
گلابی می‌توان باعث غلبه بر احساس گرسنگی شود. دانشمندان برزیلی در مطالعه‌ای به ۲ گروه زنانی كه اضافه وزن داشتند رژیم غذایی مشابهی داده و فقط به یك گروه روزی ۳ عدد گلابی سبز دادند و به گروه دیگر همان مقدار كالری شیرینی دادند. نتیجه اینكه آنهایی كه میوه خورده بودند بیشتر لاغر شدند. گلابی حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است و به‌مدت طولانی‌تری فرد را سیر نگه می‌دارد. به علاوه قند خون را در وضعیت متعادل حفظ كرده و از پرخوری پیشگیری می‌كند.
ایده جدید: گلابی را ریز كرده و با آن یك تارت خوشمزه درست كنید و روی آن عسل بریزید.
سر حال شوید
احساس فرسودگی می‌كنید؟ به‌جای اینكه زانوی غم بغل بگیرید یك آووكادو بخورید. آووكادو غنی از چربی تك‌رشته‌ای غیراشباع بوده كه باعث سرحال شدن و رفع خستگی می‌شود. دكتر سوطان كلاینر، متخصص تغذیه می‌گوید: «ساختار اساسی سلول‌های مغزی از چربی است. اگر به اندازه كافی غذا نخورید كج خلق، بداخلاق و افسرده خواهید شد. فقط حواستان باشد چربی سالم استفاده كنید.»
ایده جدید: آووكادو را خرد كرده و در آبلیمو و روغن زیتون بخوابایند و سپس سرخ كنید و كمی نمك بزنید.
منبع: سلامت نیوز
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
کدام شخصیت‌ها برای ازدواج به درد هم می‌خورند؟



می‌گویند اگر دنبال همسر ایده‌آل‌تان می‌گردید، راهش این است که اول، شخصیت خودتان را بشناسید و بعدش براساس شخصیت خودتان، دنبال شخصیتی بگردید که با شما سازگار باشد. اگر شما هم این تئوری را قبول دارید، با ما همراه شوید…

ماجراجویان با ماجراجویان ازدواج کنند

افراد ماجراجو عاشق ریسک کردن هستند. اگر چنین شخصیتی داشته باشید، احتمالا بسیار کنجکاو، خلاق و پرانرژی هستید و معمولا فرد خودانگیخته‌ای هستید. علایق فراوانی دارید؛ از کوهنوردی و ماهی‌گیری گرفته تا رفتن به سینما و تئاتر.

گزینه ازدواج:

شما با افراد ماجراجویی که درست مانند خودتان باشند، به خوبی رابطه برقرار می‌کنید. اگر دنبال همسر ایده‌آل خودتان هستید، عجله نکنید؛ چون ماجراجویی شما باعث می‌شود خیلی سریع در عشق گرفتار شوید و عاقلانه‌ عمل نکنید. اگر به کسی واقعا علاقه دارید، به خودتان فرصت دهید تا بهتر او را بشناسید. در عین حال گاهی ماجراجویی بیش از اندازه ممکن است شما را وسوسه‌ کند که روابط جدید را امتحان کنید ولی باید با این خصوصیت نادرست مبارزه کنید.


روان‌شناسی شخصیت:

افراد ماجراجو شخصیت خود را بیش از همه مدیون میزان ترشح زیاد هورمون دوپامین در مغزشان هستند. این هورمون، همان هورمونی است که به شما احساس شادی و شادابی و سرزندگی می‌بخشد.
اگر آدم خلاقی باشید، احتمالا خصلتا باوفا هستید و وظیفه‌شناسی و آبروداری از خصوصیات عالی شخصیت شماست. آرامش، اجتماعی بودن و مدیریت عالی منابع انسانی از خصوصیات عالی شخصیت شماست

خلاق‌ها با خلاق‌ها ازدواج کنند

اگر آدم خلاقی باشید، احتمالا خصلتا باوفا هستید و وظیفه‌شناسی و آبروداری از خصوصیات عالی شخصیت شماست. آرامش، اجتماعی بودن و مدیریت عالی منابع انسانی از خصوصیات عالی شخصیت شماست. شما دوست دارید از قوانین پیروی کنید و می‌توانید به راحتی برای زندگی خودتان برنامه‌ریزی داشته باشید و طبق آن برنامه قدم به قدم به هدف‌تان برسید. دیگران از شما بسیار راضی و خشنود هستند و شما را به عنوان آدمی قابل اعتماد می‌شناسند.

گزینه ازدواج:

افراد خلاق و سازنده درست مانند خودتان، زوج مناسبی برای شما هستند. طرف مقابل‌تان ممکن است قدرت حمایت‌گری شما را بپرستد ولی مواظب باشید این حمایت همه‌جانبه، این احساس را در همسرتان ایجاد نکند که دارید مرتب او را کنترل می‌کنید. شما و همسرتان احتمالا سال‌ها با هم زندگی خواهید کرد چون افرادی مثل شما برای حفظ و تداوم زندگی‌شان هر کاری می‌کنند و وفاداری به طرف مقابل رکن نخست زندگی‌شان است.


روان‌شناسی شخصیت:

شخصیت آرام و موقر خود را باید مدیون هورمون سروتونین باشید. این ماده شیمیایی می‌تواند اخلاق شما را تعدیل کرده و عصبانیت و حالت تهاجمی شما را کنترل کند.


مدیرها با سازگارها ازدواج کنند


اگر مدیریت بخش غالب از شخصیت‌ شما است، حتما می‌دانید که بسیار رک و راست هستید و بدون پرده نظرتان را می‌دهید. از سوی دیگر با مسایل بسیار منطقی و واقع‌بینانه برخورد می‌کنید. قاطعیت و استواری از شما جدانشدنی است. شما به آسانی می‌توانید در روابط و کار خودتان تمرکز کنید و در ریاضیات، مکانیک و موزیک می‌توانید زبردست باشید. رقابت‌جویی و جاه‌طلبی عشق همیشگی زندگی شماست.

گزینه ازدواج:

افرادی می‌توانند برای شما بهترین زوج باشند که خصوصیت اصلی شخصیت‌شان کنار آمدن و سازش با طرف مقابل باشد و طبیعت انعطاف‌پذیری داشته باشند و گرنه کار شما با یک مدیر به دعوا و جنگ قدرت می‌کشد. اگر شما در روابط خانوادگی و عاشقانه خود دست از کنترل و امر و نهی بردارید، عشق آرام آرام وارد زندگی شما خواهد شد و از درگیر شدن در رابطه عاشقانه که نمی‌توانید آن را کاملا کنترل کنید، نمی‌هراسید. شما شخصیت محکمی دارید که مشکلات خود را نشان نمی‌دهید ولی این خصوصیت شما ممکن است باعث شود همسرتان فکر کند شما پنهان‌کار، مرموز، سرد و بی‌روح هستید. اجازه دهید دست‌کم در روابط خانوادگی احساسات شما بر قدرت مدیریت مطلق و محکم و دست‌نیافتنی شما غلبه کند.


روان‌شناسی شخصیت:

هورمون مردانه تستوسترون که در بدن مردان بیشتر و در بدن بانوان کمتر ترشح می‌شود این خصوصیت شخصیتی شما را پررنگ تر می‌کند.


انعطاف‌پذیرها با مبادی آداب‌ها ازدواج کنند


اگر شما شخصیت انعطاف‌پذیری داشته باشید، دیگران از با شما بودن لذت خواهند برد چون شما توانایی زیادی در روابط اجتماعی دارید و در صحبت کردن عالی هستید. احساسات قوی و روشن و واضح از خصوصیات برجسته شماست.

گزینه ازدواج:

شما بیش از همه با افرادی که مبادی آداب و مۆدب هستند کنار خواهید آمد. این افراد که سیاست بالایی در روابط خود دارند، رفتار شما را می‌پذیرند. فقط مراقب باشید با زبان بازی و صحبت‌های بی‌توقف خودتان آنها را دل‌زده نکنید. در روابط با طرف مقابل‌تان رقابت نکنید. توصیه ما به همسر شما این است که در صحبت کردن کم نیاورید. گرچه طرف مقابل شما بسیار خوش‌صحبت است ولی شما هم با اعتماد به نفس از خصوصیات خودتان بگویید. افرادی مثل همسر شما دوست دارند که شما نظرتان را درباره شخصیت و رفتارشان بی‌پرده بگویید.


روان‌شناسی شخصیت:

استروژن که یک هورمون زنانه است و در بدن بانوان بیش از آقایان ترشح می‌شود نقش اصلی را در بروز این خصوصیات شخصیت شما ایفا می‌کند
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
9عادت هوشمندانه از میلیونرهای واقعی

1-هرروز ,روزتان را قبل از طلوع آفتاب آغاز کنید

نام میلیونر: پیتر شانکمن

نام شرکت: کارخانه گیک, مشاور روابط عمومی وبازاریابی شرکتهایی همچون آمریکن اکسپرس, دیزنی, ناسا واسپیرینت

مکان: نیویورک

فروش: چندین میلیون دلار درسال2010

پیتر میگوید من هرروز ساعت 4:15 دقیقه صبح بیدار میشوم,این واقعا جالبه که شما می توانید هرچیزی بدست بیاورید وقتی صبح زود بیدار میشوید. این ساعات برای پیتر بسیار حساس است زیرا او دراین زمان به تماسهایش میرسد. ما همه افرادی را درشبکه خودمان داریم بزرگترین چیز در ارتباط باآنها سلام واحوال پرسی است اما فراتر از این یعنی وقتی که چیزی نیاز داریم این راه و زمان خوبی برای گسترش شبکه نیست.


2-مطالعه روزانه

نام میلیونر: راسل ساردر

نام شرکت: آموزشگاه NETCOM تمرین تجاری IT

مکان: شهر نیویورک

فروش: بیش از 10 میلیون دلار

این مهم نیست که از زمان گسترش کسب وکار راسل ساردر سرش شلوغ شده است ,او همیشه زمانی را به خواندن اختصاص می دهد. ساردر میگوید: من اهل بنگلادش هستم , یکی از فقیرترین کشورهای جهان . ساردر 38 ساله آموزشNETCOM را در سن 23 سالگی شروع کرد.

ارزش آموزش به وسیله والدین کم کم به من القاء شد و خواندن یک جزءبزرگ ومادام العمر از آموزش است. هرروز در طول هفته های آموزشی , او هر آخر هفته رابه مدت 1تا 2ساعت تا 10 ساعت به خواندن می گذراند.


3-خارج از منطقه مناسب خودتان قدم بگذارید

نام میلیونر: جنیفر دانفی

نام شرکت: vayu media

مکان: آتلانتا

فروش: بیش از 5 میلیون دلار

جنیفر دانفی 29 ساله که به همراه کنراد 34 ساله بنیانگذار شرکت vayu مدیا هستند می گوید : شما نمی توانید اجازه دهید ترس شمارا به پیش ببرد. برای موفق شدن شما به بسیاری از چیز ها خارج از محدوده ی مناسب خودتان که در یک ناحیه متداول دارید نیاز دارید. دانفی میگوید او از ابتدا به ارزش این عادت توجه داشته است. بنظر میرسد که هر زمان من کاری را انجام می دادم نمی توانستم موفق شوم اما در حال حاضر چنان موفقیت عظیمی کسب کرده است که به بازار اسپانیا هم سرویس میدهد او خود را خارج ازمنطقه مناسب خود می یابد او می گوید: من نیاز دارم نمای مناسبی از شرکت به نمایش بگذارم وهمچنین نشان دهیم کارمندانی که در این بخش کار میکنند زبان اسپانیایی را به خوبی بلدند. خود او نیز در حین کار در زبان اسپانیای روان وخوب شده است.


4- 2ساعت تمرکز وتفکر در هر آخر هفته


نام میلیونر: مارک استیونس


نام شرکت: بازرگانی ومشاوره MSCO

مکان: ری بوروک نیویورک

ازرش مالی شبکه: بیش از 10 میلیون دلار

تصور کنید دوساعت کامل درآخر هفته به تمرکز وسکوت وفقط به تفکر بپردازید.

این برای مارک استیونس یک آیین مذهبی است .این عادت از دوران کودکی او شروع شد اما بعدها در زندگی مارک طور دیگری ادامه پیدا کرد وقتی که او ارزش پیاده روی را درک کرد.اومیگوید:من متوجه شدم که وقتی قدم میزنم می توانم به جهات و مسیرهای جدید زندگی وکار فکر کنم. فقط اجازه دادم ذهنم رها باشد اینطوری بود که من تصور کردم و ایده نوشتن پر فروش ترین کتابم به سرم زد. برای کسانی که فکر می کنند خیلی پر مشغله هستند مارک یک جواب دارد و آن اینکه: من مانند انیشتین اعتقاد دارم زمان قابل انعطاف است .شما می توانید هرکاری که می خواهید را انجام دهید فقط اگر شما بخواهید آن کار را انجام دهید و اگر شما زمانی برای فکر کردن به چیزهایی که می خواهید انجام دهید نگذارید، محکوم به تحمل وضع موجود حاضر هستید.


5-صرفه جو باشید

نام میلیونر: کرگ ولف

نام شرکت : اردکهای مشهور

مکان : سن رافائل کالیفرنیا

ارزش مالی شبکه: میلیونها دلار

کارآفرینان باید با تکیه بر کار زیاد از پس نیازها برآیند اما بعد از اینکه اولین درآمد میلیونی را کسب کردند چه؟ من تمامی انواع این شرکت ها را در طی سالهای گذشته دیده ام با پول های خارق العاده و گسترده و بعد ورشکسته.این سرنوشتی است که او برای اجتناب از آن هر روز تلاش میکند.

ولف میگوید من هرگز وام نگرفتم, کارت های اعتباری, وام خودرو و غیره, همه چیز را نقد پرداخت میکنم بنابراین هرگز سود ی بابت چیزی نپرداختم. من تنها چیز هایی را می خرم که مطمئنا باید بخرم وضروری اند.

ولف مانند قهرمانان مشههور وستاره های موسیقی راک از بابت طراحی اردک های پلاستیکی مشهورش میلیونها دلار بدست آورد و این موفقیت را مدیون تصمیمات هوشمندانه مالی اش می باشد. استراتژی اختصاصی ذخیره مالی وی مورد توجه روزنامه ای بزرگ قرار گرفت که نهایتا منجر به کار با فیلادلفیا سونسیکسرز و نمایش در تلویزیون ملی شد.


6-انجام کاری در هنگام انجام کار دیگر

نام میلیونر: جفری شفرد

نام شرکت : بهشت مروارید , فروشگاه آنلاین فروش مروارید وجواهر

مکان: لس آنجلس

فروش : 20 میلیون دلار

اکثر مردم در باشگاه در حین فعالیت تلویزیون نگاه میکنند و یا به ipod گوش می دهند به جز جرمی شفرد. او میگوید : من وقتی می دوم یک چالش ویا یک شانس در یک کسب و کار وتمامی جنبه های آن را موشکافی می کنم. این تنها زمانی از روز است که کمی تمرکز می کنم و معمولا به یک نتیجه وتصمیم مناسب میرسم.

فایده ی تمرین فیزیکی روزانه کاملا مشهود است مثل کاهش استرس، افزایش فعالیت مغز و سلامت قلبی عروقی ولی این فعالیت میتواند یک منبع شغلی گرانبها باشد. وقتی که در اداره وقت کافی برای تمرکز بر روی مشکلات مشخص را ندارم. اما وقتی که نیم ساعت بدون وقفه زمان برای فکر کردن میگذارم معمولا به یک راه حل می توانم برسم.


7- هرگز آموختن را متوقف نکنید


نام میلیونر:استیسی پارسل

نام شرکت : همکاران دامپزشک ,یک موسسه اجرایی تحقیقاتی در زمینه سلامت حیوانات

مکان: تولسا ,اوکلاهاما

فروش : بیش از 5 میلیون دلار

یک توصیف از خود: (معتادبه آموزش ) استیسی پارسل همیشه به دنبال راهایی برای پیشرفت خود و کسب وکارش است. او می گوید هرچه بیشتر آموختم بیشتر فهمیدم که چقدر نمی دانم پس من از آموختن از دیگران لذت میبرم. پارسل زمان با ارزشی را هر هفته به برگزاری کنفرانس تلفنی با مربیان در حرفه خودش اختصاص میدهد (کلاس و کنفرانس آنلاین  ), سی دی و دی وی دی ها در زمینه هایی مانند فروش , کسب وکار, شبکه های اجتماعی و ارتباطات هم دارد.

وی به تازگی در طی کار با یک معامله پرتنش خارجی برای کمک به مشکل تفاوت فرهنگی یک مشاور و مربی استخدام کرده است.

او می گوید که من خیلی گستاخ هستم اگر بخواهم این همه کار رابه تنهایی انجام دهم ونیاز به کمک از بیرون داشتم , که نه تنها منجر به شکست معامله وتجارتش نشد بلکه باعث بالاترین درآمد وی تا بحال شد.


8-با انگیزه ماندن


نام میلیونر: کوین اوی

نام شرکت: KEV!NOU

مکان : لس آنجلس

فروش : بیش از یک میلیون دلار

کوین اعتراف میکند که هیچ کس نمی تواند 100 درصد زمان خود را انگیزه داشته باشد.مبلغ یک میلیون دلاری و عکاس مشهوری که برای افرادی چون آلیجاه وود, کریسس آنجل , جیمی کندی, فیفتی سنت , و اسنوپ داک کار کرده است. هر موسس و کسی که در کاری پیش قدم میشود روزهای فرو رفتن به پایین و روزهای دارد که کارها درست پیش نمی رود.

راه حل ساده کوین اشتراک روزانه در وبلاگهایی است که در روز نقل قول های الهام بخش میفرستند.

این عادت از وقتی سر چشمه گرفت که من تشخیص دادم موفقیت همراه با شکست های بسیار بدست می آید و این اجتناب ناپذیر است. من فهمیدم که اگر یک سرمایه گذاری جواب ندهد، خیلی نا امید میشوم بنابراین سیستمی ساختم که مرا به پیش ببرد.


9-هرروز انجام یک عمل نیکو

نام میلیونر: بن فدر من

نام شرکت: فروش روزانه با تخفیف وب سایت 1saleADay.com))

مکان : بروکلین نیویورک

فروش : 100 میلیون دلار

در سن 28 سالگی بن به موفقیت مالی ای رسید که بیشتر کارآفرینان آرزوی رسیدن به آن را دارند. اما با موفقیت بیشتر همچنین مسئولیت بیشتر پیش می آید واین خیلی زودی برای بن روشن شد که کمک کردن به مرکز جامعه محلی یا حمایت از یک گروه معلولین بسیار مهمتر از تبدیل شدن به یک مولتی میلیاردر است.

بن میگوید: من خیلی وقت پیش میتوانستم بازنشسته شوم و بسیار خوش زندگی کنم. بن که پنجاه درصد درآمد های خود را به سازمانهای خیریه کمک می کند امید وار است بتواند بقیه صاحبان کسب وکار های بزرگ را نیز به این کار ترغیب کند اما او میگوید: هرچه من با افراد بیشتری آشنا شدم بیشتر به این مطلب واقف شدم که جوامع نیازمندتری در کشور و در جهان وجود دارد و این باعث ترغیب و ابتکار من می شود.


 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
12 واقعیت از کشورهایی که بیشترین کاربر گوشی‌ هوشمند را دارند


Flurry، شرکت تحلیل بازار گوشی‌های هوشمند این خبر را برای نخستین بار اعلام کرد. تحلیلگران این شرکت همچنین اولین بار رشد چشمگیر کشور چین را رصد کرده و اطلاع‌رسانی کرده بودند. برای همین نگاهی داریم بر تعداد استفاده کنندگان از گوشی‌های هوشمند در برخی کشورها و کاربردهای این دستگاه در آنجا.


شماره 12: اسپانیا؛ مردمی که بدون گوشی هوشمند نمی‌توانند غذا بخورند یا حتی زندگی کنند


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 56 میلیون دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 18 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: در تازه‌ترین نظرسنجی که Apigee انجام داده است، اسپانیا یکی از برترین کشورها در وابستگی کاربران به برنامه‌های گوشی‌های هوشمند است؛ به گونه‌ای که بیش از 93 درصد اذعان کرده‌اند بدون گوشی‌های هوشمندشان نمی‌توانند روز را شب کنند، و 11 درصد نیز معتقدند که حتی بدون این وسیله قادر به سفارش شام خود نیستند.

شماره 11: روسیه؛ زندانی‌ها نیز از برنامه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 256 میلیون دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 22 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: حتی زندانیان در جمهوری فدراتیو روسیه نیز از برنامه‌های مخصوص خود استفاده می‌کنند. به گونه‌ای که آن‌ها می‌توانند با عزیزانشان در خارج از زندان پیامک و حتی تصویر رد و بدل کنند. البته مشکلی در این بین وجود دارد اینکه همه‌ی زندانیان از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند. ماه گذشته مقامات اذعان کردند یک گربه را دستگیر کرده‌اند که قصد قاچاق تلفن هوشمند را به داخل زندان داشته!

شماره 10: کانادا؛ کسب اعتبار برای ساخت برنامه‌های کانادایی عالی


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 27 میلیون دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 23 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: توسعه دهندگان زیادی در کانادا زندگی می‌کنند، به همین خاطر برنامه‌های کانادایی زیادی تولید شده است. تا آنجا که اپل بخشی را به �#1576;رنامه‌های عالی کانادایی�اختصاص داده است.

شماره 9: فرانسه؛ گوشی‌های هوشمند مستلزم پرداخت مالیات ویژه برای حوزه‌ی فرهنگ است


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 72 میلیون دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 26 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: دولت فرانسه به طور سنتی از گوشی‌های هوشمند یک درصد �#1605;الیات فرهنگ�می‌گیرد. آن‌ها رویه‌ی مشابهی نیز برای خریداری تلویزیون و رادیو دارند. این مالیات‌ها برای تولید محتوای دیجیتالی فرانسوی نظیر انواع کتاب‌های الکترونیکی، موسیقی و فیلم هزینه می‌شود.

شماره 8: آلمان؛ گوشی‌های هوشمندی که طعم ماءالشعیر می‌دهد


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 107 میلیون دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 27 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: شهروندان آلمان پس از کشور چک، دومین مصرف کننده‌ی ماءالشعیر در جهان هستند؛ به همین روی دارندگان گوشی‌های هوشمند دائماً از این گجت‌ها برای یافتن کافه و میخانه‌های عمومی بهره می‌برند. جالب اینکه بنا به آمارهای گوگل، میزان محبوبیت جستجوی فروشگاه‌های نوشیدنی با 39 درصد حتی از بهره خدمات بانکداری الکترونیک بر بستر موبایل (با 30 درصد) نیز ارجحیت دارد.

شماره 7: کره جنوبی؛ فروشگاه‌هایی هوشمند برای دارندگان تلفن‌های هوشمند


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 56 میلیون دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 32 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: کره‌ی جنوبی نخستین کشوری است که مفهومی تازه با نام �#1601;روشگاه‌های خرده فروشی مجازی�را برای کاربران گوشی‌های هوشمند ابداع کرده است. در قفسه‌ی این فروشگاه‌ها تنها تصویری از کالا وجود دارد و خریدار با اسکن کردن بارکد موارد درخواستی، می‌تواند آن‌ها را چند ساعت بعد دریافت کند.

شماره 6: انگلستان؛ آن‌ها هرگز گوشی‌های هوشمند خود را زمین نمی‌گذارند


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 76 میلیون دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 43 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: 22 درصد از بزرگ‌سالان انگلیسی می‌پذیرند که بیش از اندازه به گوشی‌های هوشمند خود وابسته (معتاد) شده‌اند. این در حالی است که 22 درصد دیگر اذعان می‌کنند حتی در حین دوش گرفتن گوشی تلفن خود را پاسخ می‌دهند.

شماره 5: هندوستان؛ عاشقان وب جهان گستر و چت آن‌لاین


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 700 میلیون دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 44 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: در هندوستان مردان بیشتر به خاطر استفاده از وب جهان گستر و برنامه‌های کاربردی از گوشی‌ تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، در حالی که زنان از این وسیله برای برقراری ارتباط در شبکه‌های اجتماعی و چت آن‌لاین بهره می‌برند.


شماره 4: برزیل؛ عاشقان برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 259 میلیون دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 55 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: کاربران گوشی‌های هوشمند در برزیل عاشق شبکه‌های اجتماعی هستند و 18 درصد از برنامه‌های دانلود شده در این کشور مربوط به شبکه‌های اجتماعی است، در حالی که تنها یک کشور از آن‌ها در این زمینه برتر است؛ ایالات متحده با 20 درصد علاقه‌ی کاربران به شبکه‌های اجتماعی.

شماره 3: ژاپن؛ آن‌ها عاشق برنامه‌های کاربردی هستند و علاقه‌ای به شبکه‌های اجتماعی ندارند


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 128 میلیون دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 78 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: تقریباً 41 درصد از کاربران ژاپنی علاقه‌ی وافری به برنامه‌های کاربردی دارند و در عین حال از شبکه‌های اجتماعی خوششان نمی‌آید. در حدود یک سوم از آن‌ها هرگز از گوشی هوشمند خود به شبکه‌های اجتماعی متصل نمی‌شوند. جالب‌تر اینکه محققان ژاپنی گوشی‌های تازه‌ای را توسعه داده‌اند که دارای بدنه‌ی مخصوصی است و همانند پوست انسان دارای گیرنده‌های حسی است.

شماره 2: ایالات متحده؛ تقریباً هر کسی یک گوشی هوشمند دارد


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 333 میلیون دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 230 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: اغلب قریب به اتفاق افراد 18 تا 54 ساله امریکایی یک گوشی هوشمند دارند. این در حالی است که 40 درصد از افراد بالای 65 سال نیز بیش از 100 هزار دلار درآمد سالانه داشته و وضع اقتصادی بسیار خوبی دارند، آن‌ها نیز گوشی‌های هوشمندی برای خود تهیه می‌کنند.

شماره 1: چین؛ عاشقان چشم بادامی فناوری‌های نو


تعداد گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر: 1.2 میلیارد دستگاه
تعداد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه: 246 میلیون دستگاه
موضوع جالب توجه: بیش از نیمی از کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در چین (52 درصد) این گجت‌های پیشرفته خود را دوست دارند چرا که می‌توانند به طور مخفیانه و �#1576;دون دیده شدن�از آن استفاده کنند. کاربران گوشی‌های هوشمند چینی همچنین عاشق برنامه‌های کاربردی هستند و 27 درصد از آن‌ها بیش از 21 برنامه در گوشی خود دارند.


 
بالا