ارشد 92

وضعیت
موضوع بسته شده است.

غلام90

عضو جدید
سلام دوستان ! نمیدونم جای درستی سوال میپرسم یا نه !
اما خوب خیلی به کمکتون احتیاج دارم ! پس خیلی سریع و بدون حاشیه سوالم رو میپرسم .
من دانشجوی ترم 5 ( مکانیک جامدات - کارشناسی ) هستم !
با توجه به اینکه پدر من کارمند مخابرات هستش , احتمال اینکه بعد از بازنشستگی بتونه یکی از بچه هاش رو جای خودش بفرسته سر کار هست !
اما خوب رشته های ایده ال برای مخابرا شامل برق ( کلیه گرایش ) و کامپیوتر ( نرم و سخت ) و حسابداری و فیزیک و یه سری رشته دیگه میشه !
به نظر دوستان با تجربه درسته که من رشته ام رو به این امید که 5 سال دیگه یه کار دائم با حقوق ثابت داشته باشم به برق یا نرم افزار عوض کنم !
یه سری ها میگن تو این اوضاع بی کاری خیلی مهمه که آدم یه کار Ok شده داشته باشهو بدونه بعد از درس میتونه کار کنه . میگن ما درس میخونیم که پول در بیاریم !

یه سری دیگه هم میگن که نه , دیونه ای , 2 سال خوندی و حالا میخوای ولش کنی ! میگن مکانیک رشته خوبیه و میشه خوب ازش در آورد ( البته بر منکرش لعنت ) اما خوب بیکاره هاش هم خیلی زیاد هستن !

به نظر شما من چه کنم ؟
این نظر شخصی منه مبنای تصمیم گیریتون نباشه ممکنه اشتباه بگم
استخدام ارگانهای بزرگ و تقریبا دولتی روال مشخصی داره یک ازمون کتبی برگزار میکنن و قبول شدگان چند برابر ظرفیت(معمولا حداکثر 3برابر) میرن برای مصاحبه اونجا افراد قبولی نهایی مشخص میشند و در نهایت این قبول شدگان در صورت لزوم میرن برای طب صنعتی . مرحله اول که ازمون کتبی پارتی بازی نیست اگه قرار باشه به کسی کمک بشه در مرحله مصاحبه هست(تازه مصاحبه کننده هم یه نفر نیست و ممکنه تیمی از مصاحبه کنندگان مثلا 3 یا 4 یا حتی 5 نفر یا بیشتر باشن) تازه ممکنه مصاحبه روانشناسی جداگانه ای هم برگزار بشه.اتفاقا ازمون استخدامی مخابرات همین چند وقت پیش برگزار شد میتونی گوگل سرچ کنی و روندش را ببینی یا از کسایی که مراحل را طی میکنن بپرسی.
حالا در نهایت تصمیم با خودت من جرات نمیکنم در مورد چنین مسایل سرنوشت سازی به کسی بگم چیکار کن.همه اینا نظرهای شخصی من بود ممکنه همش اشتباه باشه.
 

غلام90

عضو جدید
چگونه دی کوپل کنیم؟
در درس ارتعاشات یک سیستم دو درجه ازادی داریم فرکانس طبیعی اول و دومش را هم بدست اورده ایم با داشتن این 2 فرکانس 2 تا نسبت دامنه هم بدست اورده ایم .
حالا ببین از این جا به بعدش را درست میگم؟
با داشتن این دو نسبت دامنه یک ماتریس 2*2 تشکیل میدیم. معکوس این ماتریس را حساب میکنیم همین.درسته؟؟؟؟؟؟؟
معکوس یک ماتریس 2*2 هم هست یک تقسیم بر دترمینان ان ماتریس ضرب در ترانهاده ماتریس.درسته؟
جواب لطفا؟؟؟
 

Masoumi_Manu

کاربر فعال مهندسی مکانیک , مشاور تحصیلات تکمیلی
کاربر ممتاز
والله مغز ناقص من میگه:
تنش برشی = حاصلضرب گرادیان سرعت * ویسکوزیته.
سه تا متغیر داریم. برای مقایسه بین دوتاشون باید اون یکی رو ثابت در نظر بگیریم. در صورتی که تنش برشی ثابت باشه. رابطه ی بین گرادیان و ویکوزیته عکس هم است.
گراديان سرعت تو سيالات با ويسكوزيته چه ارتباطي داره؟
این را مطمین هستم که برای جریان روی صفحه تخت خارج از لایه مرزی جریان ایده ال یا غیر لزج داریم برای چنین جریانی گرادیان سرعت صفر است
البته این جواب سوال شما نیست فقط یه توضیح بود سوال شما سخت و مفهومیه البته من فقط حدس میزنم گرادیان سرعت و لزجت ارتباط مستقیم داشته باشند. دوستان نظر بدن بیشتر .....

والا منم خودم اول طبق قانون لزجت نيوتن اعتقاد داشتم كه تغييرات سرعت با وسكوزيته ارتباط عكس داره ولي تو كتاب پوران دكتر سميع پور گفته چون ضريب وسكوزيته منفيه پس تغييرات سرعت و ويسكوزيته ارتباط مستقيم داره
در واقعيت اگه يه روغن رو در يه لوله جاري كنيم به فرض اينكه لايه مرزي ايجاد شده سرعت روغن از جداره تا مركز لوله قاعدتا تفاوت زيادي داره من حس ميكنم به خاطر بيشتر بودن وسكوزيتشه در حاليه اگه آب باشه تغييرات سرعت كمتربه چشم مياد؟
دوستان اين نظريه رو چطور ارزيابي ميكنين؟
بعيد نيست تست كنكوربشه ها؟
 
آخرین ویرایش:

eng.bozorgtabar

عضو جدید
سلام دوستان ! نمیدونم جای درستی سوال میپرسم یا نه !
اما خوب خیلی به کمکتون احتیاج دارم ! پس خیلی سریع و بدون حاشیه سوالم رو میپرسم .
من دانشجوی ترم 5 ( مکانیک جامدات - کارشناسی ) هستم !
با توجه به اینکه پدر من کارمند مخابرات هستش , احتمال اینکه بعد از بازنشستگی بتونه یکی از بچه هاش رو جای خودش بفرسته سر کار هست !
اما خوب رشته های ایده ال برای مخابرا شامل برق ( کلیه گرایش ) و کامپیوتر ( نرم و سخت ) و حسابداری و فیزیک و یه سری رشته دیگه میشه !
به نظر دوستان با تجربه درسته که من رشته ام رو به این امید که 5 سال دیگه یه کار دائم با حقوق ثابت داشته باشم به برق یا نرم افزار عوض کنم !
یه سری ها میگن تو این اوضاع بی کاری خیلی مهمه که آدم یه کار Ok شده داشته باشهو بدونه بعد از درس میتونه کار کنه . میگن ما درس میخونیم که پول در بیاریم !

یه سری دیگه هم میگن که نه , دیونه ای , 2 سال خوندی و حالا میخوای ولش کنی ! میگن مکانیک رشته خوبیه و میشه خوب ازش در آورد ( البته بر منکرش لعنت ) اما خوب بیکاره هاش هم خیلی زیاد هستن !

به نظر شما من چه کنم ؟

اولاً سلام خدمت همه دوستان. یه مدت نبودیم از نطرات شما استفاده کنیم.:smile:
ثانیا سلام خدمت شما آقا صادق؛
اینی که الان خدمت شما عرض می کنم نظر شخصی من هستش و تصمیم نهایی با خودتونه،
شما می فرمایید که پدرتون کارمند مخابرات هستش و احتمال داره که شما بعد از بازنشستگی برید جای ایشون. اینجا دو تا سوال مطرح میشه:
اولاً: پدر شما چند وقت دیگه بازنشسته خواهد شد؟
ثانیاً: این احتمالی که شما می فرمایید به نظرتون چند درصد هستش؟
بعد شما فرمودید که یکی از فرزندانشو ببرن جای خودشون.
سوال سوم: شما فرزند ارشد خانواده هستید یا شخصی بزرگ تر از شما هم هست که بیکار باشه؟
بعد شما فرمودید که رشته های ایده آل برق و کامپیوتر و حسابداری و فیزیک و . . . هستش؟
سوال چهارم: مگه شما میخواید با ازمون استخدامی وارد سازمان بشید؟
شما فرمودید که من رشته ام رو به برق یا نرم افزار تغییر بدم.
سوال پنجم: به تبعات تغییر رشته فکر کردید؟آزمون ورودی، هزینه های سربار و . . .
سوال ششم: شما کارت پایان خدمت دارید؟
شما یه جای دیگه فرمودید که "حس میکنم مکانیک منو ارضا نمیکنه ! یه جورایی دارم تو این رشته با یاس و نا امیدی میرسم؟"
سوال هفتم: اینکه یاس و ناامیدی القاست یا واقعاً اینجوریه؟
سوال هشتم: ورود شما به رشته مکانیک با چه هدفی بوده؟
بعد شما فرمودید که آدم یه کار OK داشته باشه و . . .
سوال نهم: از کجا مطمئنید که کارتون OK هستش؟

حالا جواب ها و نظرات من:
1) بازنشستگی پدر عزیز شما باید نزدیک به تاریخ فراغت از تحصیل شما باشه چون ممکنه هر آن مدیریت زمان پدر شما تغییر بکنه و مدیر بعدی اعتقادی به این نوع ورودها نداشته باشه. چون اصولاً مدیری که میره تمام قوانین زمان خودشو هم با خودش می بره و این نوع ورود یه عرف بین نیروهاست که فرزندانشون جایگزین بشن و قانون مکتوب نیست و عرف رو هم هر زمان تو هر اداره مدیر وقت اون اداره مشخص میکنه و تقریباً این نوع ورود دیگه انجام نمیشه. مثلاً دوست خود من پدرش تو همین مخابراتی که شما می فرمایید سال 89 بازنشسته شد ولی ایشون تا الان که من دارم این مطلب رو تایپ می کنم بیکار هستن. یا خود من پدرم سال 88 تو یه شرکتی بازنشسته شد و الان بیکار هستم.

2) احتمال ورود شما به نظر من مطابق جواب سوال اول کاملا نامشخص و تابع شرایط زمان هستش و نمیشه رو رفتار انسانها فرمول فیت کرد پس نمیشه تعیین احتمال کرد، و این کار دقیقاً یه کار ریسکیه با ریسک بسیار بالا که ممکنه یه بازی دو سر باخت باشه.
3) اگه شما فرزند ارشد خانواده باشید با توجه به اینکه تمام شرایط فراهم باشه میرید سر کار. ولی اگه فرزند ارشد نباشید و بزرگ تر از شما بیکار باشن قطعاً و یقیناً پدر هم ترجیح میده که فرد بزرگتر بره سرکار تا زودتر بتونه اونو سر و سامون بده.
4) معمولاً برای ورود به این صورت به سازمان ها و ادارات دیگه رشته مورد نیاز مطرح نمیشه و فقط با عرض معذرت از شما و همه دوستان داستان طور دیگه ای رقم میخوره. و نهایتاً از شما میخوان که این کار رو بلد بشید مثلاً . . . کار با یه نرم افزار که اونو میشه از همون همکارا و شرکت تو یه دوره فشرده حلش کرد. مثلا من خودم دیدم شخصی با لیسانس ادبیات رفته تو حفاری شده موتورمن. خو آخه ......... چه ربطی داره به شقیقه!:eek:
5) آیا اون رشته ها با روحیات شما سازگاری دارن. مثلاً خود من عمراً نمیتونم برق بخونم حالا میخاد آسمون بیاد زمین یا زمین بره آسمون . با روحیات من سازگار نیست. ثانیاً چون رشته ای که شما میخواید بهش تغییر رشته بدید هیچ ارتباطی به مهندسی مکانیک از حدود 75 تا 80 واحدی که احتمالاً تا حالا پاس کردید شاید چیزی حدود 20 تاشو براتون تطبیق بدن تازه اگه تو همون نهاد جابجا بشی یعنی آزاد به آزاد و.... و این یعنی اینکه به راحتی یه سال و نیم از زندگیتون از دست رفته.:w47::w19: علاوه بر این شما باید شهریه ها رو هم بر اساس تعرفه سالی که وارد رشته جدید میشد پرداخت کنید که این هم یعنی از دست دادن یه چیزی حدود 2 تا 2.5 میلیون تومن سرمایه ای که پرداخت کرده بودید (به شرطی که روزانه نباشید)
6) اگه شما خدمت نرفته باشید بعد از انصراف طبق قانون وظیفه عمومی شما تا زمانی که خدمت نکنید دیگه حق استفاده از معافیت تحصیلی رو ندارید و این یعنی از تو چاله بیفتید تو چاه. چون همون درسی که داشتید میخوندید دیگه اجازه خوندن ندارید.
7) ببینید بعضی وقتا اگه به یکی که ماشین داره بگن تو مثلاً با موتور موفق میشی دیگه به اون ماشینی که داره فک نمیکنه و همه فکر و ذهنش اینه که موتور جور کنه و کم کم دیگه از اون ماشین خوشش نمیاد. حالا شاید قضیه شما هم اینجوری باشه که مثلاً بهتون گفتن با برق میتونید وارد مخابرات بشید حالا چون همش دارید به برق فکر می کنید دیگه از مکانیک خوشتون نیاد و به زور اونو تحمل بکنید. ببینید آیا واقعاً نمیکشید یا این فقط یه القاس که میتونه درونی باشه میتونه هم از طرف اطرافیان به شما اعمال بشه. حتماً اینو یه بررسی بکنید.
8) ببینید اصلاً از اول مکانیک رو دوست داشتید یا به زور و توصیه اطرافیان وارد این رشته شدید. براساس علاقه بوده یا فقط فکر کردید که پولش خوبه. اگه از ابتدا بر اساس علاقه بوده باشه این حس الان شما به نظر من میشه همون جواب 7. اما اگه ناشناخته وارد این رشته شدید چون رشته فوق العاده سختی هستش با کمال احترام عرض میکنم شاید شما از پسش برنیاید. من خیلی ها رو تو زمان دانشجویی دیدم که اینطوری بودن و واقعا توانایی مقابله با مباحث مکانیک رو نداشتن و چون فقط شنیده بودن که پول خوبی تو این رشته ریخته (در صورت توانایی فرد) وارد شدن و دووم نیاوردن یه عده الان که من دارم تایپ میکنم از سال 82 تا همین الان دانشجو هستن و همچنان هم خواهند بود با تغییر نظام از پاره وقت و تعهد پشت تعهدهنوز دانشجو موندن و یه تعدادیشون هم انصراف دادن یا اخراج شدن. تو ورودتون به این رشته یه بار دیگه بررس انجام بدین. اینم بگم که من خودم ورودی مهر 84 فارغ التحصیل تیر 88 بودم.
9) اینکه کارتون OK باشه یا نه اصلاً به لحاظ ماهوی قابل بحث نیست. چون هنوز معلوم نیست که شما بتونید وارد بشید تازه معمولا کسایی که بتونن بدون آزمون ورودی وارد بشن یا با پیمانکار وارد شون میکنن که مقطعی هستش یا اینکه یه قرارداد داخلی با شرکت میشه که با رفتن هر رئیس میتونه ابطال بشه کما اینکه خیلی هم این اتفاق میفته که بدون آزمون میرن و با تغییر رئیس و مدیر اون سازمان عذرشون رو میخان.
به هر حال برای انجام این کار تمام جوانب رو بسنج و بعد تصمیم بگیر. اینکه آدم بتونه یه کار OKداشته باشه و با خیال راحت زندگی بکنه حداقل الآن شده یه آرزو برا تقریبا همه جوونا.
امیدوارم هر تصمیمی که می گیری به خیر و صلاح خودت و خانواده محترمت باشه. ببخشید پرحرفی کردم:redface:
 

mahde1818

عضو جدید
این نظر شخصی منه مبنای تصمیم گیریتون نباشه ممکنه اشتباه بگم
استخدام ارگانهای بزرگ و تقریبا دولتی روال مشخصی داره یک ازمون کتبی برگزار میکنن و قبول شدگان چند برابر ظرفیت(معمولا حداکثر 3برابر) میرن برای مصاحبه اونجا افراد قبولی نهایی مشخص میشند و در نهایت این قبول شدگان در صورت لزوم میرن برای طب صنعتی . مرحله اول که ازمون کتبی پارتی بازی نیست اگه قرار باشه به کسی کمک بشه در مرحله مصاحبه هست(تازه مصاحبه کننده هم یه نفر نیست و ممکنه تیمی از مصاحبه کنندگان مثلا 3 یا 4 یا حتی 5 نفر یا بیشتر باشن) تازه ممکنه مصاحبه روانشناسی جداگانه ای هم برگزار بشه.اتفاقا ازمون استخدامی مخابرات همین چند وقت پیش برگزار شد میتونی گوگل سرچ کنی و روندش را ببینی یا از کسایی که مراحل را طی میکنن بپرسی.
حالا در نهایت تصمیم با خودت من جرات نمیکنم در مورد چنین مسایل سرنوشت سازی به کسی بگم چیکار کن.همه اینا نظرهای شخصی من بود ممکنه همش اشتباه باشه.
مگه قانون وزارت برق رو نمی دونی پسر جانشین پدر میشه بدون هیچ آزمونی! یکی از فامیل های ما با مدرک فوق دیپلم عمران ! داره توی نیروگاه برق کار می کنه هیچ کاری هم انجام نمیده واقعا دارم میگم هیچ کاری انجام نمیده من کارآموزی اونجا بود صبح می رفت توی اتاق فرمان می شست براش چایی و روزنامه میوردند با دوستاش جفنگ می گفت و می خندیدند چندتا کامپیوتر هم بود که شبکه کرده بودند call of duty بازی می کردند برجی هم به خاطر این کار طاقت فرسا! 1.5 میل می گرفت تازه اگه اضافه کاری می کردند تا 2.5 هم می گرفتند!
 
اولاً سلام خدمت همه دوستان. یه مدت نبودیم از نطرات شما استفاده کنیم.:smile:
ثانیا سلام خدمت شما آقا صادق؛
اینی که الان خدمت شما عرض می کنم نظر شخصی من هستش و تصمیم نهایی با خودتونه،
شما می فرمایید که پدرتون کارمند مخابرات هستش و احتمال داره که شما بعد از بازنشستگی برید جای ایشون. اینجا دو تا سوال مطرح میشه:
اولاً: پدر شما چند وقت دیگه بازنشسته خواهد شد؟
ثانیاً: این احتمالی که شما می فرمایید به نظرتون چند درصد هستش؟
بعد شما فرمودید که یکی از فرزندانشو ببرن جای خودشون.
سوال سوم: شما فرزند ارشد خانواده هستید یا شخصی بزرگ تر از شما هم هست که بیکار باشه؟
بعد شما فرمودید که رشته های ایده آل برق و کامپیوتر و حسابداری و فیزیک و . . . هستش؟
سوال چهارم: مگه شما میخواید با ازمون استخدامی وارد سازمان بشید؟
شما فرمودید که من رشته ام رو به برق یا نرم افزار تغییر بدم.
سوال پنجم: به تبعات تغییر رشته فکر کردید؟آزمون ورودی، هزینه های سربار و . . .
سوال ششم: شما کارت پایان خدمت دارید؟
شما یه جای دیگه فرمودید که "حس میکنم مکانیک منو ارضا نمیکنه ! یه جورایی دارم تو این رشته با یاس و نا امیدی میرسم؟"
سوال هفتم: اینکه یاس و ناامیدی القاست یا واقعاً اینجوریه؟
سوال هشتم: ورود شما به رشته مکانیک با چه هدفی بوده؟
بعد شما فرمودید که آدم یه کار OK داشته باشه و . . .
سوال نهم: از کجا مطمئنید که کارتون OK هستش؟

حالا جواب ها و نظرات من:
1) بازنشستگی پدر عزیز شما باید نزدیک به تاریخ فراغت از تحصیل شما باشه چون ممکنه هر آن مدیریت زمان پدر شما تغییر بکنه و مدیر بعدی اعتقادی به این نوع ورودها نداشته باشه. چون اصولاً مدیری که میره تمام قوانین زمان خودشو هم با خودش می بره و این نوع ورود یه عرف بین نیروهاست که فرزندانشون جایگزین بشن و قانون مکتوب نیست و عرف رو هم هر زمان تو هر اداره مدیر وقت اون اداره مشخص میکنه و تقریباً این نوع ورود دیگه انجام نمیشه. مثلاً دوست خود من پدرش تو همین مخابراتی که شما می فرمایید سال 89 بازنشسته شد ولی ایشون تا الان که من دارم این مطلب رو تایپ می کنم بیکار هستن. یا خود من پدرم سال 88 تو یه شرکتی بازنشسته شد و الان بیکار هستم.

2) احتمال ورود شما به نظر من مطابق جواب سوال اول کاملا نامشخص و تابع شرایط زمان هستش و نمیشه رو رفتار انسانها فرمول فیت کرد پس نمیشه تعیین احتمال کرد، و این کار دقیقاً یه کار ریسکیه با ریسک بسیار بالا که ممکنه یه بازی دو سر باخت باشه.
3) اگه شما فرزند ارشد خانواده باشید با توجه به اینکه تمام شرایط فراهم باشه میرید سر کار. ولی اگه فرزند ارشد نباشید و بزرگ تر از شما بیکار باشن قطعاً و یقیناً پدر هم ترجیح میده که فرد بزرگتر بره سرکار تا زودتر بتونه اونو سر و سامون بده.
4) معمولاً برای ورود به این صورت به سازمان ها و ادارات دیگه رشته مورد نیاز مطرح نمیشه و فقط با عرض معذرت از شما و همه دوستان داستان طور دیگه ای رقم میخوره. و نهایتاً از شما میخوان که این کار رو بلد بشید مثلاً . . . کار با یه نرم افزار که اونو میشه از همون همکارا و شرکت تو یه دوره فشرده حلش کرد. مثلا من خودم دیدم شخصی با لیسانس ادبیات رفته تو حفاری شده موتورمن. خو آخه ......... چه ربطی داره به شقیقه!:eek:
5) آیا اون رشته ها با روحیات شما سازگاری دارن. مثلاً خود من عمراً نمیتونم برق بخونم حالا میخاد آسمون بیاد زمین یا زمین بره آسمون . با روحیات من سازگار نیست. ثانیاً چون رشته ای که شما میخواید بهش تغییر رشته بدید هیچ ارتباطی به مهندسی مکانیک از حدود 75 تا 80 واحدی که احتمالاً تا حالا پاس کردید شاید چیزی حدود 20 تاشو براتون تطبیق بدن تازه اگه تو همون نهاد جابجا بشی یعنی آزاد به آزاد و.... و این یعنی اینکه به راحتی یه سال و نیم از زندگیتون از دست رفته.:w47::w19: علاوه بر این شما باید شهریه ها رو هم بر اساس تعرفه سالی که وارد رشته جدید میشد پرداخت کنید که این هم یعنی از دست دادن یه چیزی حدود 2 تا 2.5 میلیون تومن سرمایه ای که پرداخت کرده بودید (به شرطی که روزانه نباشید)
6) اگه شما خدمت نرفته باشید بعد از انصراف طبق قانون وظیفه عمومی شما تا زمانی که خدمت نکنید دیگه حق استفاده از معافیت تحصیلی رو ندارید و این یعنی از تو چاله بیفتید تو چاه. چون همون درسی که داشتید میخوندید دیگه اجازه خوندن ندارید.
7) ببینید بعضی وقتا اگه به یکی که ماشین داره بگن تو مثلاً با موتور موفق میشی دیگه به اون ماشینی که داره فک نمیکنه و همه فکر و ذهنش اینه که موتور جور کنه و کم کم دیگه از اون ماشین خوشش نمیاد. حالا شاید قضیه شما هم اینجوری باشه که مثلاً بهتون گفتن با برق میتونید وارد مخابرات بشید حالا چون همش دارید به برق فکر می کنید دیگه از مکانیک خوشتون نیاد و به زور اونو تحمل بکنید. ببینید آیا واقعاً نمیکشید یا این فقط یه القاس که میتونه درونی باشه میتونه هم از طرف اطرافیان به شما اعمال بشه. حتماً اینو یه بررسی بکنید.
8) ببینید اصلاً از اول مکانیک رو دوست داشتید یا به زور و توصیه اطرافیان وارد این رشته شدید. براساس علاقه بوده یا فقط فکر کردید که پولش خوبه. اگه از ابتدا بر اساس علاقه بوده باشه این حس الان شما به نظر من میشه همون جواب 7. اما اگه ناشناخته وارد این رشته شدید چون رشته فوق العاده سختی هستش با کمال احترام عرض میکنم شاید شما از پسش برنیاید. من خیلی ها رو تو زمان دانشجویی دیدم که اینطوری بودن و واقعا توانایی مقابله با مباحث مکانیک رو نداشتن و چون فقط شنیده بودن که پول خوبی تو این رشته ریخته (در صورت توانایی فرد) وارد شدن و دووم نیاوردن یه عده الان که من دارم تایپ میکنم از سال 82 تا همین الان دانشجو هستن و همچنان هم خواهند بود با تغییر نظام از پاره وقت و تعهد پشت تعهدهنوز دانشجو موندن و یه تعدادیشون هم انصراف دادن یا اخراج شدن. تو ورودتون به این رشته یه بار دیگه بررس انجام بدین. اینم بگم که من خودم ورودی مهر 84 فارغ التحصیل تیر 88 بودم.
9) اینکه کارتون OK باشه یا نه اصلاً به لحاظ ماهوی قابل بحث نیست. چون هنوز معلوم نیست که شما بتونید وارد بشید تازه معمولا کسایی که بتونن بدون آزمون ورودی وارد بشن یا با پیمانکار وارد شون میکنن که مقطعی هستش یا اینکه یه قرارداد داخلی با شرکت میشه که با رفتن هر رئیس میتونه ابطال بشه کما اینکه خیلی هم این اتفاق میفته که بدون آزمون میرن و با تغییر رئیس و مدیر اون سازمان عذرشون رو میخان.
به هر حال برای انجام این کار تمام جوانب رو بسنج و بعد تصمیم بگیر. اینکه آدم بتونه یه کار OKداشته باشه و با خیال راحت زندگی بکنه حداقل الآن شده یه آرزو برا تقریبا همه جوونا.
امیدوارم هر تصمیمی که می گیری به خیر و صلاح خودت و خانواده محترمت باشه. ببخشید پرحرفی کردم:redface:

سلام دوست عزیز !
قبلش جا داره از همه افرادی که تو این 2 روز برای مسئله من نظر دادن و برام پ.خ کردن نظراتشون رو تشکر کنم . واقعا ممنونم

راستش من فرزند اول خانواده هستم و سربازی هم حدود 4 5 ماه دارم .
اما من به کلی از این تصمیم تغییر رشته منصرف شدم.

به چند دلیل :
1- یکیش همین عقب افتادن هستش . یعنی من اگه رشته عوض کنم حداقل 3 ترم عقب میفتم و همین عقب افتادن هزینه هایی رو در کنارش داره , یکی از استادامون میگفت تو توی همین 3 ترمی که عقب میفتی تا لیسانس بگیری , اگه تغییر رشته ندی احتمالا دانشجوی ترم 2 فوق لیسانس خواهی بود و این ارزشش بیشتر از اون لیسانسه هستش .

2- احتمال اینکه این کار ( یعنی ورود به کار دولتی توی مخابرات) نشه هم خیلی زیاده ! . فکر میکنم اگه نشه خیلی خیلی از زندگی عقب بیفتم .

اما یه چیزی که من رو آزار میده و واقعا خواب شب و روز رو ازم گرفته نا امیدی هستش !

من تاحالا 2 ترم مشروط شدم ! واحدهایی که پاس کردم کم نیست ها ! 63 تا ! یعنی من درسی نیفتادم و فقط با نمره قبولی پاس کردم !
این منو آزار میده که معدلم الان 12.10 هستش .
یه مکانیک علاقه دارم . حتی کلاس solid و catia رو هم رفتم ! اما خوب وقتی تو خانواده میبینم که اونایی که مهندسی مکانیک ( طراحی یا ساخت ) دارن و بیکارن , به میریزم !
اینجا هم زیاد سر میزنم و کارنامه های ارشد رو میبینم ! خیلی از پستهایی که برای کنکور ارشد پارسال بود رو خوندم !
بچه ها خیلی قوی بودن بعضی هاشون !
پیش خودم میگم چجوری میخوام با اینا رقابت کنم ! از یه طرف مشکلاتی که درگیرش هستم !
همه و همه از من یه آدم بی هدف ساخته !

بگذریم که سرتون رو درد آوردم !
مرسی از مدیران که این پستهای نامربوط من به این اپیک رو پاک نکردند !
 

mahde1818

عضو جدید
سلام دوست عزیز !
قبلش جا داره از همه افرادی که تو این 2 روز برای مسئله من نظر دادن و برام پ.خ کردن نظراتشون رو تشکر کنم . واقعا ممنونم

راستش من فرزند اول خانواده هستم و سربازی هم حدود 4 5 ماه دارم .
اما من به کلی از این تصمیم تغییر رشته منصرف شدم.

به چند دلیل :
1- یکیش همین عقب افتادن هستش . یعنی من اگه رشته عوض کنم حداقل 3 ترم عقب میفتم و همین عقب افتادن هزینه هایی رو در کنارش داره , یکی از استادامون میگفت تو توی همین 3 ترمی که عقب میفتی تا لیسانس بگیری , اگه تغییر رشته ندی احتمالا دانشجوی ترم 2 فوق لیسانس خواهی بود و این ارزشش بیشتر از اون لیسانسه هستش .

2- احتمال اینکه این کار ( یعنی ورود به کار دولتی توی مخابرات) نشه هم خیلی زیاده ! . فکر میکنم اگه نشه خیلی خیلی از زندگی عقب بیفتم .

اما یه چیزی که من رو آزار میده و واقعا خواب شب و روز رو ازم گرفته نا امیدی هستش !

من تاحالا 2 ترم مشروط شدم ! واحدهایی که پاس کردم کم نیست ها ! 63 تا ! یعنی من درسی نیفتادم و فقط با نمره قبولی پاس کردم !
این منو آزار میده که معدلم الان 12.10 هستش .
یه مکانیک علاقه دارم . حتی کلاس solid و catia رو هم رفتم ! اما خوب وقتی تو خانواده میبینم که اونایی که مهندسی مکانیک ( طراحی یا ساخت ) دارن و بیکارن , به میریزم !
اینجا هم زیاد سر میزنم و کارنامه های ارشد رو میبینم ! خیلی از پستهایی که برای کنکور ارشد پارسال بود رو خوندم !
بچه ها خیلی قوی بودن بعضی هاشون !
پیش خودم میگم چجوری میخوام با اینا رقابت کنم ! از یه طرف مشکلاتی که درگیرش هستم !
همه و همه از من یه آدم بی هدف ساخته !

بگذریم که سرتون رو درد آوردم !
مرسی از مدیران که این پستهای نامربوط من به این اپیک رو پاک نکردند !
من تنها دلیلی که دارم ارشد می خونم برای گرفتن اپلای هست وگرنه با مدرک ارشد هم توی این کشور هیچی گیرت نمیاد تفاوت حقوقش هم با کارشناسی 20 30تومن بیشتر نیست
 

mori1365

عضو جدید
سلام دوستان ! نمیدونم جای درستی سوال میپرسم یا نه !
اما خوب خیلی به کمکتون احتیاج دارم ! پس خیلی سریع و بدون حاشیه سوالم رو میپرسم .
من دانشجوی ترم 5 ( مکانیک جامدات - کارشناسی ) هستم !
با توجه به اینکه پدر من کارمند مخابرات هستش , احتمال اینکه بعد از بازنشستگی بتونه یکی از بچه هاش رو جای خودش بفرسته سر کار هست !
اما خوب رشته های ایده ال برای مخابرا شامل برق ( کلیه گرایش ) و کامپیوتر ( نرم و سخت ) و حسابداری و فیزیک و یه سری رشته دیگه میشه !
به نظر دوستان با تجربه درسته که من رشته ام رو به این امید که 5 سال دیگه یه کار دائم با حقوق ثابت داشته باشم به برق یا نرم افزار عوض کنم !
یه سری ها میگن تو این اوضاع بی کاری خیلی مهمه که آدم یه کار Ok شده داشته باشهو بدونه بعد از درس میتونه کار کنه . میگن ما درس میخونیم که پول در بیاریم !

یه سری دیگه هم میگن که نه , دیونه ای , 2 سال خوندی و حالا میخوای ولش کنی ! میگن مکانیک رشته خوبیه و میشه خوب ازش در آورد ( البته بر منکرش لعنت ) اما خوب بیکاره هاش هم خیلی زیاد هستن !

به نظر شما من چه کنم ؟
به عنوان یه لیسانسه برق که منم به امید استخدام توی مخابرات بودم(پدر منم مخابراتی بوده)لازم میدونم بهت یه چیزی بگم مخابرات دیگه دولتی نیست و به بخش خصوصی(سپاه پاسداران) واگذار شده و دیگه شرایط گزینشش مثل قبل نیست و هیچ اولویتی استخدامی برای بچه های کارکناش نداره مگه اینکه پارتی داشته باشی یا اینکه پدرت رییس یکی از بخش ها باشه که در اونصورت اصلا لازم نبود حتی لیسانس بگیری چه برسه به رشته مرتبط!!!!شاید باورتون نشه لیسانسه ادبیات میشناسم الان شده مسیول یکی از بخش های فنی مخابرات حالا رابطه بین ادبیات و مخابرات و خودتون پیدا کنید!!!!!!من حتی برای کار اموزیمم میخواستم برم مخابرات با کلی ادا اطوار ما رو قبول کردن و در مورد استخدام وقتی پیگیری شدیمو گفتیم که پدر مون سی سال اینجا خدمت کرده گفتن اگر نیرویی بخوان بگیرن به صورت سراسری اعلام میکنن و با ازمون میگیرن .البته شرکت هایی که پیمان کاری برای مخابرات کار میکنن هم هستن که هیچ کدوم از مزایایی که کارمندای رسمی دارن مثل وام و اینجو چیزها شاملشون نمیشه و امنیت شغلیم نداره بعدش اشتباه نکن تغییر رشته و رفتن به یه رشته جدید به امید استخدام هدر دادن عمر و وقتته منم مثل شما که الان اوضاع واحدای پاس کردت خرابه همین طوری بود اوضام و حتی دانشگاه و یه سال ول کردم توی یکی از پستامم توضیح دادم که چی شد و بعد دوباره برگشتم دانشگاه و تمومش کردم از نظر درسی هر چقدرم اوضات خراب باشه و معدلت پایین باشی اگر بخوای میتونی جبران کنی در هر صورت این که چه رشته ای برای کار باید انتخاب کرد موضوعاتیه که باید موقع انتخاب رشته کنکور بهش فکر میکردیم در کل بهت بگم خیالت تخت ما هم برقیم به خصوص الکرترونیک اوضاع استخدام خرابه حالا باز قدرت اوضاعش بهتره همین مکانیکو بخون بعدش اگر خواستی تغییر رشته بده تو فوق مثلا به مکاترونیک که میگن یه چیزی بین مکانیک و الکترونیکه .اگر برای سخت بودن درسها هم میخوای تغییر رشته بدی بهت میگم رشته برق دروسش بعضا از مکانیک سنگین ترن.
 

karim-mech

کاربر بیش فعال
دوستان تو سال های 90 و 89 هر سال یه سوال از ضریب شکل اومده. کسی میتونه جواب تست های مربوط به ا ضریب شکل تو این دو سال رو برای بنویسه. یعنی دوتا تست. هرچقدر باهاشون ور رفتم. نتونستم به جواب برسم.
** سوال ضریب تشعشع سال پیش چقدر اسون بود. من سال پیش اصلا بهش نیگاه هم کردم چون نرسدم انتقال رو خوب بخونم. اگه سال پیش اون رو میزدم شاید الان سرنوشتم چیزه دیگه ای بود.
 

غلام90

عضو جدید
دوستان تو سال های 90 و 89 هر سال یه سوال از ضریب شکل اومده. کسی میتونه جواب تست های مربوط به ا ضریب شکل تو این دو سال رو برای بنویسه. یعنی دوتا تست. هرچقدر باهاشون ور رفتم. نتونستم به جواب برسم.
** سوال ضریب تشعشع سال پیش چقدر اسون بود. من سال پیش اصلا بهش نیگاه هم کردم چون نرسدم انتقال رو خوب بخونم. اگه سال پیش اون رو میزدم شاید الان سرنوشتم چیزه دیگه ای بود.


سلام اقا کریم
در مورد لامپ و میز بدیهی است که هر چه لامپ در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشد شار حرارتی (یعنی q تقسیم بر A )کمتری به میز میرسه پس ارتباط عکس دارند تازه نه تنها ارتباط عکس دارند بلکه شار حرارتی وارده متناسب است با معکوس توان دوم فاصله از میز
این شد شار حرارتی
صورت تست حرارت وارده را میخواد و نه شار حرارتی وارده را
شار حرارتی را در مساحت میز که ضرب کنی به جواب میرسیم.
 

غلام90

عضو جدید
دوستان تو سال های 90 و 89 هر سال یه سوال از ضریب شکل اومده. کسی میتونه جواب تست های مربوط به ا ضریب شکل تو این دو سال رو برای بنویسه. یعنی دوتا تست. هرچقدر باهاشون ور رفتم. نتونستم به جواب برسم.
** سوال ضریب تشعشع سال پیش چقدر اسون بود. من سال پیش اصلا بهش نیگاه هم کردم چون نرسدم انتقال رو خوب بخونم. اگه سال پیش اون رو میزدم شاید الان سرنوشتم چیزه دیگه ای بود.


اگه کسی کتاب انتقال حرارتی داره که حل تست های 90 را داشته باشه بگه که اون تستش که ضریب شکل دو المان کوچک(که مساحت هاشون را داریم) که در فاصله h از همدیگر قرار گرفته اند نسبت به همدگر را چگونه حل کرده است؟من خیلی بهش فکر کردم اما نفهمیدم.
:surprised:
 

mostafanejabat

عضو جدید
سلام دوست عزیز
اگه کتاب انتقال اینکرپرا رو نگاه کنید می بینید که تو یه جدولی یه سری از این ضریب شکل هارو لیست کرده
برای دو صفحه موازی هم فرمول داره
ظاهرا باید این جدول رو هم مثل جدول مرکز جرم وممان اینرسی حفط کنیم
 

karim-mech

کاربر بیش فعال
سلام اقا کریم
در مورد لامپ و میز بدیهی است که هر چه لامپ در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشد شار حرارتی (یعنی q تقسیم بر A )کمتری به میز میرسه پس ارتباط عکس دارند تازه نه تنها ارتباط عکس دارند بلکه شار حرارتی وارده متناسب است با معکوس توان دوم فاصله از میز
این شد شار حرارتی
صورت تست حرارت وارده را میخواد و نه شار حرارتی وارده را
شار حرارتی را در مساحت میز که ضرب کنی به جواب میرسیم.
جواب کدوم گزینه هستش؟
 

ariax77

کاربر فعال
دوستان هي پيغام خصوصي ميدن كه آزمون هاي پارسه رو اينجا بذارم! من هم اينجا از دوستان خواستم كه آزمون هايي كه شركت ميكنن رو اينجا بذارن! هركسي يه بهونه اورد. منم بهونم اينه كه حال و حوصله ي اين كارو ندارم! از پيغام هاي پرمهرتون پيشاپيش و پساپس كمال تشكر رو دارم!
 

غلام90

عضو جدید
سلام دوست عزیز
اگه کتاب انتقال اینکرپرا رو نگاه کنید می بینید که تو یه جدولی یه سری از این ضریب شکل هارو لیست کرده
برای دو صفحه موازی هم فرمول داره
ظاهرا باید این جدول رو هم مثل جدول مرکز جرم وممان اینرسی حفط کنیم

من کتاب اینکروپرا ندارم اگه لطف کنی ببینی در کلی ترین حالت که دو سطح دایره ای با دو مساحت مختلف(که هر دو مساحت را داریم) در فاصله مشخصی از همدیگر(که این فاصله را هم داریم) قرار گرفته اند ضریب شکلشان نسبت به همدیگر چگونه بدست می اید؟برای تصور مخروطی را در نظر بگیرید که از دو جاش برش زده ایم (البته دیواره های جانبی مخروط وجود ندارد)
دوستان دیگر در پاسخ به سوالات مشارکت کنید.
 

غلام90

عضو جدید
دوستان هي پيغام خصوصي ميدن كه آزمون هاي پارسه رو اينجا بذارم! من هم اينجا از دوستان خواستم كه آزمون هايي كه شركت ميكنن رو اينجا بذارن! هركسي يه بهونه اورد. منم بهونم اينه كه حال و حوصله ي اين كارو ندارم! از پيغام هاي پرمهرتون پيشاپيش و پساپس كمال تشكر رو دارم!

کار اقای اریا (ariax77)در مورد اپلود کردن اون چند مرحله از پارسه 92 واقعا جای تشکر و سپاس فراوان داره منصفانه که به قضیه نگاه کنیم بچه های دیگه هم باید این روند را ادامه میدادن. حالا بازم دوستان دیگه اگه میتونید ماهان یا پارسه یا نصیر یا ....... دریغ نفرمایید.
 

mahde1818

عضو جدید
سلام دوست عزیز
اگه کتاب انتقال اینکرپرا رو نگاه کنید می بینید که تو یه جدولی یه سری از این ضریب شکل هارو لیست کرده
برای دو صفحه موازی هم فرمول داره
ظاهرا باید این جدول رو هم مثل جدول مرکز جرم وممان اینرسی حفط کنیم
نه نباید حفظ کنی همش راحت بدست می آید اصلا چیز حفظی نداره:smoke:
 

غلام90

عضو جدید
سخت ترین چیز در استاتیک پولی هست که با شافتش اصطکاک داشته باشه !( به عبارتی یاتاقان زورنال)
 

mostafanejabat

عضو جدید
دوستان یه سوالی ازتون داشتم
دوست من که سال پیش آزمون داده بود(به طور آزمایشی) می گفت که درسته که زمان کنکور سه ساعته اما در عمل دو ساعت و نیم زمان میدن
می گفت نیم ساعت نظر سنجی می کنن و کار های دیگه و بعدش دفترچه رو میدن آخرش هم 11 جمع می کنن
میخواستم ببینم دوستانی که تجربه دارن این موضوع رو تایید میکنن؟یا این که احتمالا جایی نشنیدن؟
 

newuser

عضو جدید
دوستان تو سال های 90 و 89 هر سال یه سوال از ضریب شکل اومده. کسی میتونه جواب تست های مربوط به ا ضریب شکل تو این دو سال رو برای بنویسه. یعنی دوتا تست. هرچقدر باهاشون ور رفتم. نتونستم به جواب برسم.
** سوال ضریب تشعشع سال پیش چقدر اسون بود. من سال پیش اصلا بهش نیگاه هم کردم چون نرسدم انتقال رو خوب بخونم. اگه سال پیش اون رو میزدم شاید الان سرنوشتم چیزه دیگه ای بود.

shape factor.jpg
 

newuser

عضو جدید
دوستان یه سوالی ازتون داشتم
دوست من که سال پیش آزمون داده بود(به طور آزمایشی) می گفت که درسته که زمان کنکور سه ساعته اما در عمل دو ساعت و نیم زمان میدن
می گفت نیم ساعت نظر سنجی می کنن و کار های دیگه و بعدش دفترچه رو میدن آخرش هم 11 جمع می کنن
میخواستم ببینم دوستانی که تجربه دارن این موضوع رو تایید میکنن؟یا این که احتمالا جایی نشنیدن؟

نه آقا! تا ساعت 8:15 نظرسنجی و این کاراشه از 8:15 تا 11:15 آزمونشه.
 

pooooooya

کاربر فعال
سلام دوستان یه سری جزوه مخصوص دوران جمبندی که مخصوص موسسه نصیره گذاشتم میتونه منابع خوبی واسه جمبندی باشه


ریاضی

http://arshadeomran.persiangig.com/document/Abstract/riazi/riazi.rar

معادلات

http://arshadeomran.persiangig.com/document/Abstract/moadelat/moadelat.rar

مقاومت مصالح

http://arshadeomran.persiangig.com/document/Abstract/moqavemat/moqavemat.rar
مکانیک سیالات

http://arshadeomran.persiangig.com/document/Abstract/sayalat/sayalat.rar
 

غلام90

عضو جدید
مخزن جدار نازک کروی داریم شعاع r و ضخامت t و فشار p ضریب پواسون v و مدول الاسیسیته E
تغییر حجم این مخزن در اثر این فشار کدام است؟این تست شماره 83 از کنکور ازمایشی سال گذشته پارسه مرحله هشتم است که از سایت www.fatan.ir دانلود کردم. اول خودتون حل کنید بعد برید حل پارسه را ببینید.
نمیدونم من اشتباه میکنم یا پارسه اشتباه حل کرده. جوابی که من بدست میارم اصلا در گزینه ها نیست.
 

غلام90

عضو جدید
طبق کتاب شیگلی و دیگر جزوات کنکوری:
با افزایش عدد سامر فیلد
1)دبی روغن در گردش چه تغییری میکند؟
2)دبی روغن نشتی چه تغییری میکند؟
3)نسبت دبی نشتی به دبی روغن در گردش چه تغییری میکند؟
من خودم فکر میکنم هر سه کاهش می یابند

 

saman_me

عضو جدید
دوستان یه سوالی ازتون داشتم
دوست من که سال پیش آزمون داده بود(به طور آزمایشی) می گفت که درسته که زمان کنکور سه ساعته اما در عمل دو ساعت و نیم زمان میدن
می گفت نیم ساعت نظر سنجی می کنن و کار های دیگه و بعدش دفترچه رو میدن آخرش هم 11 جمع می کنن
میخواستم ببینم دوستانی که تجربه دارن این موضوع رو تایید میکنن؟یا این که احتمالا جایی نشنیدن؟
فك كنم منم پارسال كه آزمايشي كنكور دادم تا ساعت 8.30 نظر سنجي بود بعدش ديگه يادم نيست كي جمع كردن
 

hossein21

عضو جدید
ارشدددددددددددددددد

ارشدددددددددددددددد

سلام
آیا فرم خاصی رو باید برای دانشگاه امام حسین بفرستم برای شرکت توی گزینش دوره ی بورس اون ؟
مرسی
 

karim-mech

کاربر بیش فعال
سلام
آیا فرم خاصی رو باید برای دانشگاه امام حسین بفرستم برای شرکت توی گزینش دوره ی بورس اون ؟
مرسی

موقعی که کنکور دادی و نتایج اومد. تو انتخاب رشته میتونی انتخاب کنی ولی باید معدلت بالای 15 باشه.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا