ارتباط دسته PlayStation با کامپیوتر 2

ارتباط دسته PlayStation با کامپیوتر 2

دوستان با مرام خودم
بازم سلام. راستش الان که دارم این مطلب رو می نویسم٬ هم بدجوری خوابم میاد و هم اینکه بدجوری دیرم شده!!! (بلیط شهرستان دارم). اما ترسیدم برم و دیگه برنگردم اونوقت دیگه از اینی هم که هستم پیشتون بدقول تر بشم
!! ............. .... ... ...
۲ روز بعد: راستش دیرم شده بود و همون موقع رفتم شهرستان و الان دارم ادامه اش رو می نویسم. خلاصه ببخشید اگه یکم دیر شد
. راستی از همه شمایی که نظر میزارید و سوالات٬ نظرات و ابراز علاقه های خودتون به من هدیه می کنید واقعا ممنونم. یادتون نره که همیشه تنها انگیزه من برای نوشتن مقاله بعدی همین نظرات شما بوده! هنوز بخش مهمی از پروژه پست قبلی باقی مونده که امروز کاملش می کنم:
خوب نحوه اتصال منبع تغذیه جداگانه برای راه اندازی Force Feedback دسته رو هم توضیح دادم اما در تصویر زیر می تونید شماتیک دقیق پروژه رو برای راه اندازی دودسته بطور همزمان مشاهده می کنید.
فکر می کنم با استناد به این شماتیک دیگه پاسخ خیلی از سوالاتتون رو گرفته باشید. اما الان مهمترین بخشی که باقی می مونه بخش نرم افزاری پروژه هستش.
بخش نرم افزار:
اگر قسمت الکترونیکی مدار رو تهیه کرده باشید و اون رو به کامپیوتر وصل کنید٬ خواهید دید که این سیستم به خودی خود اصلا برای کامپیوتر شناخته شده نیست. وظیفه شما در این مرحله استفاده از نرم افزار تهیه شده در این زمینه برای شناساندن دسته پلی استیشن به کامپیوتر می باشد. من خودم نسخ مختلف موجود در اینترنت رو امتحان کردم که یا برای ویندوز ۹۸ بودن و یا اینکه اصلا کار نمی کردن. اما نسخه ای رو که من اینجا برای دانلود گذاشتم بسیار سهل الاستفاده و با درصد بالایی در تمام سیستم ها جواب می دهد.

بعد از بارگذاری نرم افزار فوق و بازکردن فایل زیپ آن٬ فایل Install.exe رو اجرا کنید و از پنجره ظاهر شده گزینه "Multitap PlayStation en LPT1" را از منوی کشویی انتخاب٬ تیک را چک زده و قسمت آخر را نیز روی ۰٪ باقی بگذارید. حال دکمه "Acepter" را فشار دهید.

برای اینکه بفهمید نرم افزار موفق به شناختن دسته پلی استیشن شده و بخش سخت افزاری پروژتان را بخوبی اسمبل کرده اید٬ از کنترل پنل گزینه "Game Controllers" را انتخاب کنید بایستی در لیست موجود در پنجره باز شده گزینه "25Pin Gamepad" نیز موجود باشد. دکمه Properties هر گزینه در این لیست مربوط به تنظیمات آن می باشد. با فشاردن این دکمه صفحه تنظیمات دسته شناخته شده باز می شود که در این صفحه می توانید کارکرد تمام دکمه های دسته را امتحان و مشاهده کنید. در این قسمت حتی می توان نحوه کارکرد Joystick و یا Analog Contioller دسته پلی استیشنتان (در صورت داشتن این قابلیت) مشاهده کنید و از منطق آن سر در بیارید.
باید توجه کنید که این برنامه از توابع DirectX که تنها مخصوص ویندوز است استفاده می کند. بنابراین استفاده از این پروژه در سایر سیستم عامل ها مقدور نمی باشد.
حرف آخر: همونطور که گفتم برای استفاده از قابلیت شوک دسته احتیاج به یک تغذیه ۹ ولت خارجی دارید. نکته موجود اینکه که می تونید این ۹ ولت رو بواسطه یک رگولاتور از یکی از کابل های تغذیه تولید شده توسط پاور بگیرید و به طریق ممکن موردکه به ذهن خودتون میرسه٬ اون رو به کانکتور ۲۵ پایه وصل کنید.
خوب دیگه نمی خوام این سری از مقالات رو زیاد کش بدم (درواقع چیزی هم نداره که بخوام کشش بدم). هدف اصلی من از انجام این پروژه زمینه سازی برای انجام پروژه ای سخت تر و اصلی تر که ارتباط دسته پلی استیشن با میکروکنترلر٬ هستش که از جلسه بعد انشاالله آموزشها در این مورد خواهد بود.


بیشتر...
 

amyco

عضو جدید
IEEE STANDARDS

IEEE STANDARDS

IEEE RECOMMENDED PRACTICE FOR SIZING NICKEL-CADIMIUM BATTERIES FOR STATIONARY APPLICATIONS;)
 

پیوست ها

  • IEEE Std 1115-1992.zip
    947.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا