+ وسپربه غیر از مصطفی و خیبر بقیشون میگن که به تعداد خداهایی که اعتقاد داره باید اعدام شود
به غير از شما كسي نميتونست حرف من رو بزنه
+ وسپربه غیر از مصطفی و خیبر بقیشون میگن که به تعداد خداهایی که اعتقاد داره باید اعدام شود
اتفاقا حتی روایت موثقی از امام رضا نقل شده که حتی شخصی که در یک خانواده مسلمان( پدر و مادر مسلمان) به دنیا بیاد و بعد کافر بشه هم باید به قتل برسه!!!!!!
لا اکراه فی الدین
اگر کسی اسلام آورد می تونه برگرده ول کسی که ایمان آورد خودش نمی تونه برگرده اسلام برا این که یه عده نیان بگن ما ایمان داشتیم ولی الان ایمان نداریم که موجب ضعف دین در جامعه میشه حکم اعدام رو گذاشته تا موجبات سواستفاده ازاین موضوع رو از بین ببره چون کسی که ایمان پیدا کرده اولا عقلی باید دین رو اثبات کرده باشه دوما دلش سخت مجذوب اسلام باشه(عاشق اسلام و خدا شه) که اگر ایمان و عشق واقعی باشه ناگسستنی وکسی که ایمان آورده کافر نمیشه
در اون آیه ی مربوطه داریم کسانیکه ایمان آوردند سپس تکذیب کردن حکمشون اعدامه نه هر که مسلمون شد بعد کافر شد
من تقریبا به حدیث اعتقاد ندارم چون بیشتر احادیث رو ساخته ی دست علمای فاسد می دونماتفاقا حتی روایت موثقی از امام رضا نقل شده که حتی شخصی که در یک خانواده مسلمان( پدر و مادر مسلمان) به دنیا بیاد و بعد کافر بشه هم باید به قتل برسه!!!!!!
به این روایت توجه کنید که موثق هم هست:
«محمد بن الحسن باسناده عن الحسين بن سعيد قال: قرأت بخط رجل الی ابیالحسن الرضاء:رجل ولد علی الاسلام ثم کفروا شرک و خرج عن الاسلام، هل يستتاب او يقتل ولايستتاب؟ فکتب(ع) يقتل.»
حسين بن سعيد میگويد: در مکتوبی خواندم که به امام رضا نوشتهشده بود: مردی در خانوادهی مسلمان متولد شده سپس کافر شده و مشرک گرديده و از اسلام خارج گرديده آيا توبه داده میشود يا کشته میشود؟ پس امام رضا نوشت: کشته میشود.در ادامهی روايت آمده: «فاماالمرأة اذا ارتدت فانهالا تقتل علی کل حال، بل تخلّد فیالسجن ان لم تتب.» زن مرتد به هيچ حال کشته نمیشود، بلکه محکوم به زندان ابد میگردد، در صورتی که توبه نکند. اين روايت از لحاظ سند صحيح است و از عمده ترين دلايل باب ارتاد میباشد.فقيهان گفتهاند: برای به دست آوردن ملاک و معيار «مرتد فطری» بايد به جملهی «ولد علی الاسلام» توجه نمود.
مثلا میتونین در منبع زیر بخش سه تعریف مرتد فطری رو بخونین:
منبع
حالا سوال من اینه که کسی که در خانواده مسلمان بدنیا اومده مگه اصلا خودش خانواده اش رو انتخاب کرده که حالا بیان بکشنش بخاطر اینکه وقتی خواسته خودش انتخاب کنه ، انتخابش اسلام نبوده و اینقدر شجاعت داشته که عقیده اش رو پنهان نکرده و اعلام کرده!!!!
این نظر شما هست ولی متاسفانه در اسلام خیلی از قوانین بر اساس احادیث گذاشته میشن چون اصولا تعداد قوانینی که در قرآن به وضوح بیان شده باشه و شرایطش کاملا توضیح داده شده باشه خیلی کم هست و در نتیجه در اسلام خیلی از قوانین یا شرایط و موارد اعمال اون قانون از احادیث استخراج میشه( یعنی شرایطی که فردی شامل یک قانون میشه رو در بیشتر موارد از احادیث استخراج میکنن). اگه قرآن کافی بود و قرار بود به احادیث توجه نشه پس کاربرد دوازده تا امام چی هست؟من تقریبا به حدیث اعتقاد ندارم چون بیشتر احادیث رو ساخته ی دست علمای فاسد می دونم
اگه اقلا پستی که من داده بودم رو کامل میخوندین این جمله رو میدیدین که واضح نوشتم این روایت موثق هست:بعد معیار مسلمونا قرانه
بعد فلانی تو یه مکتوبی می خونی که یه چیزی نوشته شده
اولا شاید فلانی درروغ گفته
دوما شاید مکتوب تقلبی باشه
شاید یه نفر نامه برا امام رضا نوشته یکی از زیر دستان امام رضا بی اجازه نامه رو جواب داده
اصولاً فهمیدن اینکه حدیثی از نظر سند صحیح هست با من و شما نیست بلکه با همون علما و فقهای دینی هست و اعلام شده که این روایت از نظر سند صحیح هست، یعنی این مواردی که شما میگین ، در مورد این حدیث اتفاق نیافتاده!اين روايت از لحاظ سند صحيح است و از عمده ترين دلايل باب ارتاد میباشد.
این صحبت رو میتونین شخصاً با خود امام رضا مطرح کنین.هر حدیثی مخالف قران باشه رد میشه
قران گفته کسی که ایمان آورده بعد خارج شده مرتده نگفته که هر که باباش مسلمون بوده یا خودش مسلمون بوده کافر شده مرتده
خسته نباشی!!مرحله اول.ارشاد و توضیح براش که خدا که میگی دو تاست هیچ احمقی تو دنیا نمیگه و دلیل تک خدایی اینه و دو خدایی اگه باشه این اشکالها هست و ...بیا ادم شو و اگه ادم شی این میشه و اون میشه و نشی خدا عذابت میکنه و ...
مرحله دوم.سوال و پرسش که شما برنامت چیه .چرا گیر دادی به ایران.این همه کشور .برو اندونزی .چرا اومدی ایران و منظوری داری یا کسی فرستادت و ....
مرحله سوم(در صورت اینکه مرحله اول جواب بده)با سلام و صلوات بدرقه میشه
مرحله سوم(در صورت اینکه مرحله اول جواب نده)بهش تذکر اخرو میدن که هی یارو هر کی هستی برا خودت هستی .اینجا شکلاتی.دلیل و منطق هم برات اوردیم که خدا یکی هست.کلی هم مردم از تو و تبلیغت اومدن شکایت کردن.مردم خدای یگانشونو امام حسین و امام زمانشونو نمیزارن بیان تفکرات تویی که هیچ کی تو دنیا قبول نداره رو قبول کنن.
پس راهتو میکشی میری و اگه اربابات باز کوکت کردن که برگردی بهت میگیم که اینجا ایران اسلامیه.دفعه بعد با رفعت اسلامی باهات رفتار نمیکنیم.با هیبت اسلامی رفتار میکنیم.
حالا راهتو بگیر برو گمشو.اینورا هم پیدات نشه.
مهم هم نیست که چقدر بری تبلیغ کنی که شکنجم دادن و .../از این سناریو ها پشت ما نمیلرزه.ای بابا !!هنوز که وایسادی!!!برو گورتو از این مملکت گم کن.
تا حالا هفتاد تا پست گذاشته شده ولی هنوز مذهبی ها نتونستن یه جواب منطقی و عقلانی و دقیق و مستدل ارائه کنن! اگه میتونستن استدلال منطقی و مناسبی بیارن و از احکام و قضاوت دینشون دفاع کنن قطعا تا حالا استدلال منطقی آورده بودن. به نظرتون چند سال باید بگذره تا موفق بشن یه جواب منطقی پیدا کنن؟
به خدا خنده داره !
میان تاپیک مزینن که مذهبی ها جواب بدن و قضاوت کنن!
هنوز جواب نداده به مذهبی ها حمله می کنن !
چه دلیلی واسه وجود 2 تا خدا داره
چند تا دلیل قانع کننده بیاره تا ما هم قانع شیم
با پیگیری روند تاپیک به این نتیجه رسیدم که بازم این تاپیک به نتیجه نمیرسه
همین اقای استارتر تو تاپیک دیگه ای میاد میگه اصلا خدائی وجود نداره
حالا داره واسه 2 تا خدا تبلیغ میکنه
پس مشخصه منظورش از این تاپیکا چیه
شاید فردا اومد یه تاپیک زد گفت 5 تا خدا وجود داره
نه عزیزمبادرود
دوست عزيز فكر كنم موضوع تاپيك رو اشتباه متوجه شديد
موضوع اثبات دو خدايي يا بي خدايي نيست
موضوع اينه كه ميخوايم بدونيم حكم همچين شخصي چيه و به نظر شما اين حكم چقدر منطقي هست
نه عزیزم
درست متوجه شدم
شما اگه یه سر به تاپیکای دیگه ایشون بزنید نتوجه منظورم میشین
منظور ایشون از زدن این تاپیک چیزی نیست که در ظاهر نشون میده
گیرم که اصلا مذهبیون بگن اعدامش کنید
چیزی فرق میکنه؟ نه
ولی هدف ایشون مشخصه
شما خیلی زود قضاوت میکنیددرود برشما
دوست من جسارت بنده رو ببخشيد ولي جنابعاي با اينكه خودتون رو مدافع اسلام ميدونيد و اينطور كه از نوشته هاتون برمياد شيعه هستيد ، به احاديث شيعه توجهي نداريد ، حتما اين حديث رو شنيديد كه ميگه ، نگاه نكنيد كه چه كسي ميگويد بلكه نگاه كنيد كه چه ميگويد
حالا ايشون با هر مسلك و عقيده اي كه باشن مهم نيست مهم اينه كه شما بتونيدبا منطق جواب بديد
شما رو دعوت ميكنم به خوندن آيه 44 سوره انفال
و اما فرق برخورد اينه كه يكي مثل من كه دين نداره وقتي ميخواد ديني رو انتخاب كنه بايد اون دين رو باعقل خودش بسنجه و ببينه ايا اين دين هموني هست كه ميخواد و واقعا ميتونه خدايي باشه يا نه و گرنه به قول شما براي يك مسلمون فرقي نميكنه كه حكمش چي باشه اون موظف هست كه حكم رو اجرا كنه
ببینین دوست گرامی ایشون نگفتن که اون شخص مشرک که توضیح دادن خودشون هستن بلکه فقط یک مثال زدن و از دوستان مذهبی خواستن که اگه ممکنه حکم اسلام در مورد شخصی که به این صورت از دین خارج میشه رو بیان کنن تا بشه بررسی کرد که آیا احکام اسلام منطقی هست یا نه. حالا اگه یه نفر صد تا تاپیک هم بزنه و صدتا سوال مختلف و شبهه مختلف در مورد دین رو مطرح کنه هیچ ایرادی نداره چون همه انسان هستیم و حق داریم به هر نیتی و با هر دلیلی اگه بخوایم بحثی رو مطرح کنیم! اصلا شما فرض کن یک نفر مایل باشه برای نشون دادن ضعفهای بیشمار یک طرز فکر ، تعداد زیادی سوال مطرح کنه . افراد مقابل یا اطلاعات و علم کافی دارن و میتونن کاملاً از طرز فکر خودشون دفاع کنن یا نه! به هر حال نمیتونن اعتراض کنن که تو چرا سوالات مختلف میپرسی. چون شخص سوال کننده حق داره هرچند تا سوال که دوست داره بپرسه و منتظر جواب باشه و به هر کدوم از سوالات که جواب داده بشه برای اون دین بهتر هست و هر سوالی هم که جواب داده نشه ضعف اون دین و طرفدارانش رو نشون میده. حالا شما اگه مایل بودین جواب بدین و اگه مایل نبودین جواب ندین ولی هیچوقت نمیتونین سوال کننده رو از سوال پرسیدن منع کنین!شما خیلی زود قضاوت میکنید
ایشون نتونست پاسخی به من بده
جواب من یک کلمه هستش
دلیلی نداره کسی که یک دیدگاه رو بیان میکنه و براش هیچ دلیل قانع کننده ای نداره زمانی که جوابی نداره اونجا رو ترک کنه و بیاد یه دیدگاه جدید رو تبلیغ کنه
ایا فکر میکنید هنوزم این شخص دنبال جوابه؟
از 20 سالگی به بعد به خدا هم اعتقاد ندارم.
ببینین دوست گرامی ایشون نگفتن که اون شخص مشرک که توضیح دادن خودشون هستن بلکه فقط یک مثال زدن و از دوستان مذهبی خواستن که اگه ممکنه حکم اسلام در مورد شخصی که به این صورت از دین خارج میشه رو بیان کنن تا بشه بررسی کرد که آیا احکام اسلام منطقی هست یا نه. حالا اگه یه نفر صد تا تاپیک هم بزنه و صدتا سوال مختلف و شبهه مختلف در مورد دین رو مطرح کنه هیچ ایرادی نداره چون همه انسان هستیم و حق داریم به هر نیتی و با هر دلیلی اگه بخوایم بحثی رو مطرح کنیم! اصلا شما فرض کن یک نفر مایل باشه برای نشون دادن ضعفهای بیشمار یک طرز فکر ، تعداد زیادی سوال مطرح کنه . افراد مقابل یا اطلاعات و علم کافی دارن و میتونن کاملاً از طرز فکر خودشون دفاع کنن یا نه! به هر حال نمیتونن اعتراض کنن که تو چرا سوالات مختلف میپرسی. چون شخص سوال کننده حق داره هرچند تا سوال که دوست داره بپرسه و منتظر جواب باشه و به هر کدوم از سوالات که جواب داده بشه برای اون دین بهتر هست و هر سوالی هم که جواب داده نشه ضعف اون دین و طرفدارانش رو نشون میده. حالا شما اگه مایل بودین جواب بدین و اگه مایل نبودین جواب ندین ولی هیچوقت نمیتونین سوال کننده رو از سوال پرسیدن منع کنین!
اصل سوال هم بر این مبنا نبود که آیا دوتا خدا وجود داره یا نه! بلکه سوال این بود که اصلا اگه شخصی از دین خارج بشه( چه ما موافق خروجش از دین باشیم چه نباشیم) آیا حقی برای اعدامش وجود داره یا نه! و اگه دین اسلام چنین حکمی میده، آیا چنین حکمی منطقی هست یا نه.
در مورد اعتقادات خودشون هم توی همین تاپیک توضیح دادن:
به غیر از مصطفی و خیبر بقیشون میگن که به تعداد خداهایی که اعتقاد داره باید اعدام شود
دوست گرامی در این تاپیک بحث اجرا یا عدم اجرای حکم در ایران نیست بلکه بحث اصلی اینه که حکم اسلام در مورد ارتداد و خروج از دین چیه. بنابراین محبت کنین و با سند از قرآن یا حدیث معتبر حکم اسلام رو در مورد شخص مرتد اعلام کنین.نخیر میرحسین خان
ایشون تا زمانی که به قصد خرابکارانه وارد ایران نشده هیچکس نمیتونه کاری به کارش داشته باشه
مگر اینکه حکمی مانند حکم سلمان رشدی در موردش صادر شده باشه
و الا پیامبر هم وقتی برگشتن به مکه کاری به مشرکین نداشتند
عقاید این شخص فرضی هم برای خودش محفوظه ، مسئولان یا بهش ویزا نمیدن یا اگر دادن مجازات یا دستگیری در کار نیست
اتفاقا حتی روایت موثقی از امام رضا نقل شده که حتی شخصی که در یک خانواده مسلمان( پدر و مادر مسلمان) به دنیا بیاد و بعد کافر بشه هم باید به قتل برسه!!!!!!
به این روایت توجه کنید که موثق هم هست:
«محمد بن الحسن باسناده عن الحسين بن سعيد قال: قرأت بخط رجل الی ابیالحسن الرضاء:رجل ولد علی الاسلام ثم کفروا شرک و خرج عن الاسلام، هل يستتاب او يقتل ولايستتاب؟ فکتب(ع) يقتل.»
حسين بن سعيد میگويد: در مکتوبی خواندم که به امام رضا نوشتهشده بود: مردی در خانوادهی مسلمان متولد شده سپس کافر شده و مشرک گرديده و از اسلام خارج گرديده آيا توبه داده میشود يا کشته میشود؟ پس امام رضا نوشت: کشته میشود.در ادامهی روايت آمده: «فاماالمرأة اذا ارتدت فانهالا تقتل علی کل حال، بل تخلّد فیالسجن ان لم تتب.» زن مرتد به هيچ حال کشته نمیشود، بلکه محکوم به زندان ابد میگردد، در صورتی که توبه نکند. اين روايت از لحاظ سند صحيح است و از عمده ترين دلايل باب ارتاد میباشد.فقيهان گفتهاند: برای به دست آوردن ملاک و معيار «مرتد فطری» بايد به جملهی «ولد علی الاسلام» توجه نمود.
مثلا میتونین در منبع زیر بخش سه تعریف مرتد فطری رو بخونین:
منبع
حالا سوال من اینه که کسی که در خانواده مسلمان بدنیا اومده مگه اصلا خودش خانواده اش رو انتخاب کرده که حالا بیان بکشنش بخاطر اینکه وقتی خواسته خودش انتخاب کنه ، انتخابش اسلام نبوده و اینقدر شجاعت داشته که عقیده اش رو پنهان نکرده و اعلام کرده!!!!
دوست گرامی در این تاپیک بحث اجرا یا عدم اجرای حکم در ایران نیست بلکه بحث اصلی اینه که حکم اسلام در مورد ارتداد و خروج از دین چیه. بنابراین محبت کنین و با سند از قرآن یا حدیث معتبر حکم اسلام رو در مورد شخص مرتد اعلام کنین.
بنابراین اهمیتی نداره که حکم اعدام برای ارتداد آیا در ایران اجرا میشه یا نه بلکه مهم اینه که حکم اسلام برای ارتداد دقیقا اعدام هست یا نه؟
مثلا میتونین مراجعه کنین به این پست من:
قران چارچوب ها رو تعیین کرده که با گذر زمان قوانین از کار افتاده کنار بروند و قوانین جدید در چارچوب قران اثبات شونداین نظر شما هست ولی متاسفانه در اسلام خیلی از قوانین بر اساس احادیث گذاشته میشن چون اصولا تعداد قوانینی که در قرآن به وضوح بیان شده باشه و شرایطش کاملا توضیح داده شده باشه خیلی کم هست و در نتیجه در اسلام خیلی از قوانین یا شرایط و موارد اعمال اون قانون از احادیث استخراج میشه( یعنی شرایطی که فردی شامل یک قانون میشه رو در بیشتر موارد از احادیث استخراج میکنن). اگه قرآن کافی بود و قرار بود به احادیث توجه نشه پس کاربرد دوازده تا امام چی هست؟
اگه اقلا پستی که من داده بودم رو کامل میخوندین این جمله رو میدیدین که واضح نوشتم این روایت موثق هست:
اصولاً فهمیدن اینکه حدیثی از نظر سند صحیح هست با من و شما نیست بلکه با همون علما و فقهای دینی هست و اعلام شده که این روایت از نظر سند صحیح هست، یعنی این مواردی که شما میگین ، در مورد این حدیث اتفاق نیافتاده!
این صحبت رو میتونین شخصاً با خود امام رضا مطرح کنین.
طبق قران مشکلی ندارهدوست گرامی در این تاپیک بحث اجرا یا عدم اجرای حکم در ایران نیست بلکه بحث اصلی اینه که حکم اسلام در مورد ارتداد و خروج از دین چیه. بنابراین محبت کنین و با سند از قرآن یا حدیث معتبر حکم اسلام رو در مورد شخص مرتد اعلام کنین.
بنابراین اهمیتی نداره که حکم اعدام برای ارتداد آیا در ایران اجرا میشه یا نه بلکه مهم اینه که حکم اسلام برای ارتداد دقیقا اعدام هست یا نه؟
مثلا میتونین مراجعه کنین به این پست من:
سوال این بود که"حکم اسلام در مورد ارتداد و خروج از دین چیه." و جواب شما این بود که " طبق قرآن مشکلی نداره" و ضمناً در پستهای مختلف گفتین که شخصی که مسلمان به دنیا بیاد ولی بعداً کافر بشه و همچنین شخصی که قبلاً مسلمان باشه و پس از تفکر تصمیم بگیره از دین خارج و مرتد بشه نباید حکمی براش صادر بشه و باید آزاد باشه که در مورد عقایدش تصمیم گیری و صحبت و تبلیغ کنه.بنابراین من به این حد از روشنفکری که شما اقلاً حق تصمیم گیری و انتخاب دین و خروج از دین و همچنین ابراز عقیده و تبلیغ برای عقاید رو برای افرادی که از دین خارج میشن قائل هستین احترام میذارم و امیدوارم زمانی برسه که همه بجای تعصب بتونن برای اشخاص با عقاید و افکار مخالف اون دین، حقوق انسانی مثل حق آزادی فکر و ابراز عقیده قائل باشن.طبق قران مشکلی نداره
نظر من هم این هست که اگه در یک دین مسیر مناسبی برای تغییر قوانین و اصلاح معایب قوانین گذشته و اجرای قوانین منطبق با شرایط واقعی جامعه در نظر گرفته نشه، پس از مدتی تعداد افراد خارج شده از اون دین بیشتر از افرادی میشه که با تصمیم واقعی خودشون( و نه فقط با توارث!) متدین هستن.قران چارچوب ها رو تعیین کرده که با گذر زمان قوانین از کار افتاده کنار بروند و قوانین جدید در چارچوب قران اثبات شوند