آیا ولایت فقیه را قبول دارید؟

آیا ولایت فقیه را قبول دارید؟

  • چه قرآن قبول داشته باشد چه نه قبول دارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    43
وضعیت
موضوع بسته شده است.

مسیح 110

عضو جدید
وقتی زنده کردن مرده ها فقط وفقط مخصوص خدا است پس چطور شد عیسی این کار می کرد ؟
ولایت هم مال خدا ولی خود خدا ولایتش را به پیامبر تفویض کرد وپیامبر ولایتش را به حضرت علی به دستور خدا تفویض کرد :
یا ایه الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک
وحضرت علی تا امام زمان ولایت را تفویض کرد وامام زمان ولایتش رابه ولی فقیه جامع الشرایط از راه ولایت عام , تفویض کرد وسلام
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
هیچ ربطی نداشت ما سند از قرآن ارائه دادیم



بله رسول خدا می تواند قدرتهایی بگیرد اون هم با ریاضت نه همینطوری و باز هم ولی فقیه هیچ ارتباطی به قدرتهای الهی یا بشری ندارد بببینم مگر ولی فقیه قدرتهای خارق العاده دارد!!

من فقط می خواستم نشان بدهم که چطور شما ها اینگونه سر مردم را کلاه می گذارید از سر اصل قضیه فرار می کنید . فکر کنم به قدر کافی دستتون رو رو کردم هرچند که خیلی وقته رو شده . پاسخی دیگر بر شما ها خوانده نخواهد شد . مابقی دوستان هم اگر نظر گذاشتند فردا پاسخ خواهم داد . الان دارم می رم


ما؟



تو که جرء گروه یک نیستی


اسمت هست که تو نظر سنجی


تو اصلا دلایل قرآن رو قبول نداری چطور انتظار داری با قرآن برات ثابت کنم؟یه بار دیگه گزینه 2 رو بخون
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسلما در میان امتی كه در مسیر رشد گام برمی دارند وجود رهبری با شرایط مورد اشاره از وجه مقبولیت برخوردار خواهد بود و مقبولیت او زمینه اقتدار و بسط ید وی را برای اداره جامعه اسلامی بدنبال خواهد داشت.
در اینجا سوالی مطرح می شود كه شاید در كتابها و مقالاتی كه درباب رهبری و ولایت فقیه از سوی اندیشمندان اسلامی نوشته شده است كمتر به آن پرداخته شده است. و آن سوال این است كه چه تضمینی وجود دارد كه مردم و یا حتی نمایندگان آنها ( خبرگان ) در امر كشف مصداق رهبری با احتمال هر چند ضعیف دچار اشتباه نشوند؟ اهمیت قضیه از آنجا ناشی می شود كه در صورت وقوع آن چنین ولایتی در طول ولایت الهی قرار نخواهد گرفت و عواقب ناشی از چنین اشتباهی برای نظام اسلامی و مردم سنگین خواهد بود. شیخ مفید در كتاب المقنعه می نویسد:
" كسی كه به دلیل جهل به احكام ( فقدان فقاهت ) و عدم توانایی بر اداره امور مردم كه به او واگذار شده شایستگی ولایت را نداشته باشد حق ندارد این مسیولیت را بپذیرد و با تكلف آن را اعمال كند زیرا در این صورت او معصیت كار و از ناحیه صاحب امر غیر ماذون است. چون همه ولایت ها به او برمی گردد."(10)

در پاسخ به این سوال باید دید نوع نگاه ما به عالم هستی چگونه است؟ اگر با یك دید ماتریالیستی و محدود مادی و یا یك نگاه غربی به این مسیله برخورد كنیم در این صورت خداوند در صحنه اجتماع نقشی نخواهد داست. در چنین حالتی این احتمال وجود دارد كه شایسته ترین فرد انتخاب نشود و این اشكال به نظام ولایت فقیه وارد خواهد بود. زیرا نوع نگاه، نگاهی است كه نسبت به حوادث اجتماعی و اتفاقات زندگی علی السویه و یكسان بوده و نقش رب العالمین در این نوع نگاه حذف شده است . اما اگر فراتر از چهارچوب های تنگ مادی و با یك جهان بینی الهی بخصوص اگر از دیدگاه اسلام به حوادث اجتماعی بنگریم در این صورت پاسخ روشن و مناسب را خواهیم یافت.


از دیدگاه قران، خداوند رب العالمین ، فعال مایشاء ، كل یوم هو فی شان(11)(هر روز به كاری در تكمیل وافاضه به خلق) و الله غالب علی امره(12)(خدا غالب برامرش) میباشد . با چنین دیدگاهی خداوند نسبت به آن چه در دنیا اتفاق می افتد بی تفاوت نیست . بلكه اراده الهی در عرصه زندگی انسانها جاری و سنن و قوانین او بر اجتماعات بشری حاكم است.
یكی از سنن الهی این است كه در صورتی، مردمی در صراط مستقیم الهی حركت و تلاش كنند خداوند هم از طرق مختلف آنها را كمك و هدایت می نماید. خداوند در سوره عنكبوت آیه 69 می فرماید:

"وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ " (كسانیكه در راه ما تلاش می كنند قطعا آنها را به راههایمان هدایت می كنیم و همانا خداوند قطعا با نیكوكاران است.) و چنین مردمی كه در مسیر حق گام بر می دارند نصرت و یاری خداوند شامل حالشان می شود.(ان تنصر الله ینصركم)(13)

بعلاوه آیه 115 سوره انعام ( وَتَمَّتْ كَلِمَتُ رَبِّكَ صِدْقاً وَعَدْلاً لاَّ مُبَدِّلِ لِكَلِمَاتِهِ وَهُوَالسَّمِیعُ الْعَلِیمُ ) و 64 سوره یونس ( ... لاَ تَبْدِیلَ لِكَلِمَاتِ اللّهِ ..) نشان دهنده تضمین الهی بوده و اینكه آیات و سخنان خدا قابل تبدیل نیست.
بالطبع بحث تعیین ولایت امر توسط مردم و یا خبرگان آنها در یك جامعه اسلامی نیز از این قاعده كلی مستثنی نیست.یعنی تا هنگامی كه امت در مسیر صحیح و صراط مستقیم گام بر می دارد از الطاف آشكار و پنهان الهی در زمینه های مختلف از جمله موضوع بسیار حیاتی پیدا كردن رهبر شایسته بهره مند خواهند شد.


خداوند در آیات 40 و 41 سوره حج، وعده نصرت و یاری كسانی را می دهد كه موقعی كه به قدرت و حكومت میرسند نماز را بپا می دارند و زكات می دهند و امر بمعروف و نهی از منكر می كنند :

" ... وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْكَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِیراً وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیز _ الَّذِینَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ "
بعلاوه چنین كسانی را كه مشمول هدایت پروردگار قرار گرفته اند ، كسی نمی تواند گمراه كند. " وَمَن یَهْدِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن مُّضِلٍّ .." (زمر آیه 37) و خداوند به آنها بصیرت، نور و قدرت تشخیص حق از باطل (فرقان ) عطا خواهد فرمود.


مسلما چنین مردمی را خداوند بعد از هدایت نه تنها گمراه نمی كند (وَ مَا كَانَ اللّهُ لِیُضِلَّ قَوْماً بَعْدَ إِذْ هَدَاهُمْ ...) (14) بلكه بر هدایتشان می افزاید . " وَالَّذِینَ اهْتَدَوْا زَادَهُمْ هُدًى وَآتَاهُمْ تَقْواهُمْ " (15)


نمونه بارز این وعده های الهی را می توان در اواخر عمر و دوره رهبری امام خمینی(ره) مشاهده كرد كه با وجود اینكه حتی مجلس خبرگان رهبری آقای منتظری را بعنوان قائم مقام رهبری و ولی فقیه بعدی تعیین كرده بود اما عملا چنین نشد و مجموعه ای از حوادث و الطاف آشكار و پنهان الهی دست بدست هم داد تا آیه الله خامنه ای بعنوان رهبر انتخاب شود.


در پایان این مقاله تذكر این نكته ضروری است ؛ كه این تضمین الهی برای ادامه نصرتش بی حد ومرز نیست؛ بلكه مشروط و تا موقعی است كه مردم در مسیر حق و رضایت "..یَهْدِی بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ.."(16) اهل توبه و انابه "..وَیَهْدِی إِلَیْهِ مَنْ أَنَابَ " (17) ایمان ، اتكال بخدا " فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُواْ بِاللّهِ وَاعْتَصَمُواْ بِهِ فَسَیُدْخِلُهُمْ فِی رَحْمَةٍ مِّنْهُ وَفَضْلٍ وَیَهْدِیهِمْ إِلَیْهِ صِرَاطاً مُّسْتَقِیماً " (18) وعمل صالح باشند . (19)

اما در صورتیكه مردم دچار انحراف ، اختلاف ، فساد ، كفر و ظلم شوند؛ در این صورت چگونه خداوند چنین مردمی را هدایت كند. " كَیْفَ یَهْدِی اللّهُ قَوْماً كَفَرُواْ بَعْدَ إِیمَانِهِمْ.." (20) و در نتیجه نور و بصیرت از مردم گرفته خواهد شد ؛ و چنین مردمی هم از نعمت وجود رهبر شایسته محروم و هم در پیدا كردن رهبر شاسته دیگر سرگردان خواهند شد . ".. قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ " (بگو راهی كه خدا بنماید به یقین راه حق تنها همان است و البته اگر بعد از آنكه طریق حق را دریافتی از میل و خواهش آنها پیروی كنی، دیگر از طرف خداوند ولی و یاوری نخواهی یافت.) (21)



منابع :

1- اصول كافی،ج 1،ص 67
2- فروع كافی، ج7،ص 412
3- الوسایل،ج 18،ص101
4- تحف العقول، ص 237-239
5- معانی الاخبار، ص 374-375
6- اصول كافی،ج 1 ،ص 38
7- همان،ص 46
8- همان،ج 1 ،ص 34
9- فقه الرضا،شیخ صدوق،ص 338
10- المقنعه ، ابو عبدالله محمد بن محمد بن النعمان البغدادی، الشیخ المفید، موسسه النشر الاسلامی ص 812
11- سوره الرحمن آیه 29
12- سوره یوسف آیه 21
13- سوره محمد آیه 7
14- سوره التوبه آیه 115
15- سوره محمد آیه 17
16- سوره المایده آیه 16
17- سوره الرعد آیه 27
18- سوره النسا آیه 175
19- سوره یونس آیه 9
20- سوره آل عمران آیه 86
21- سوره البقره آیه 120
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نه جداً جناب kung خیلی باحالی، یه کم واسمون توضیح بده این رایت به گزینه 2 و این سند آوردنت از قرآن یعنی چی؟
ما داریم واسه چی اینجا وقت تلف میکنیم؟ واسه اینکه وقتی واست ثابت کردیم قرآن قبول داره، بیای بگی نه من قبول ندارم و باز این حرفت رو تکرار کنی:
همه سوالات پاسخ داده شده و هیچ کس نتوانست جواب سوالات من را بدهد
یه سرچی بزن ببین چند بار جمله بالا رو تکرار کردی.

تو که قرآن رو قبول نداری، چرا میخوای واست از قرآن ثابت کنن....


بچه ها وقت تلف کنیه به خدا تا این آقا توضیح نداده این تناقضاتش رو، ولش کنید به حال خودش تا باز هم بگه:
همه سوالات پاسخ داده شده و هیچ کس نتوانست جواب سوالات من را بدهد

البته هر موقع اون تناقضش رو توضیح داد پایه بحث خواهم بود تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد...
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای مطالعه بیشتر مستندات قرآنی ولایت مطلقه فقیه و حکومت اسلامی به منابع زیر رجوع کنید: 1- نگاهی به مبانی قرآن ولایت فقیه علی ذوعلم موئسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر پاییز 79. 2- پیام قرآن ج 10 قرآن مجید و حکومت اسلامی آیت الله مکارم شیرازی مدرسه امام علی بن ابی طالب قم 1374
 

kung

اخراجی موقت
آیه 59 منظور بود و اشتباه تایپی بود:smile:

چه سریع نتیجه گیری میکنی!!!!!!!!!! خوب نیست آدم حول باشه...

ما که حول نشدیم مثل شما هنوز هم هستیم و یکنفره پاسختان را می دهیم
نکته اول در مورد آیه فوق اینکه قرآن گفته است در زمان اختلاف یا همان نزاع به حکم خدا بازگردید که حکم خدا در صفحه اول آماده است .
نکته دوم اینکه حکم خدا که در سوره بقره در نتاقض با این آیه هست .
ولی در کل رای شما پذیرفته هست چون به این آیه استناد می کنید
ولی از نظر من مورد تایید نیست . آنانیکه گزینه 3 را تایید کرند باید اعلام کنند با توجه به آیه 59 سوره النسا این گزینه را انتخاب کرده اند همانطور که آنانیکه گزینه یک را انتخاب کردند با توجه به آیه های سوره بقره نظر خود را اعلام کردند
 

مسیح 110

عضو جدید
هیچ ربطی نداشت ما سند از قرآن ارائه دادیم



بله رسول خدا می تواند قدرتهایی بگیرد اون هم با ریاضت نه همینطوری و باز هم ولی فقیه هیچ ارتباطی به قدرتهای الهی یا بشری ندارد بببینم مگر ولی فقیه قدرتهای خارق العاده دارد!!

من فقط می خواستم نشان بدهم که چطور شما ها اینگونه سر مردم را کلاه می گذارید از سر اصل قضیه فرار می کنید . فکر کنم به قدر کافی دستتون رو رو کردم هرچند که خیلی وقته رو شده . پاسخی دیگر بر شما ها خوانده نخواهد شد . مابقی دوستان هم اگر نظر گذاشتند فردا پاسخ خواهم داد . الان دارم می رم
پس اعتراف میکنی که ولایت از خدا به پیامبرش می رسد
پس درزیر نظر خدا پیامبر ویا ولیش میتواند ولایت از خدا داشته باشد
در ضمن پیامبر از خدا چیزی نمی گیرد این خدا به وی فیض میکند ;)
 

kung

اخراجی موقت
أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْك السمَوَتِ وَ الاَرْضِ وَ مَا لَكم مِّن دُونِ اللَّهِ مِن وَلىٍّ وَ لا نَصِيرٍ (107) سوره ی بقره.
آيا نمى‏دانستى كه حكومتِ آسمانها و زمين، از آن خداست ؟! و جز خدا، ولى و ياورى براى شما نيست ؟;)
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما که حول نشدیم مثل شما هنوز هم هستیم و یکنفره پاسختان را می دهیم
نکته اول در مورد آیه فوق اینکه قرآن گفته است در زمان اختلاف یا همان نزاع به حکم خدا بازگردید که حکم خدا در صفحه اول آماده است .
نکته دوم اینکه حکم خدا که در سوره بقره در نتاقض با این آیه هست .
ولی در کل رای شما پذیرفته هست چون به این آیه استناد می کنید
ولی از نظر من مورد تایید نیست . آنانیکه گزینه 3 را تایید کرند باید اعلام کنند با توجه به آیه 59 سوره النسا این گزینه را انتخاب کرده اند همانطور که آنانیکه گزینه یک را انتخاب کردند با توجه به آیه های سوره بقره نظر خود را اعلام کردند


اونوقت بعدش نیازی به اداره جامعه نیست؟

همه ای شبهه هایی که میگیری پاسخ داده شده ها


بخون از اول تاپیکو
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْك السمَوَتِ وَ الاَرْضِ وَ مَا لَكم مِّن دُونِ اللَّهِ مِن وَلىٍّ وَ لا نَصِيرٍ (107) سوره ی بقره.
آيا نمى‏دانستى كه حكومتِ آسمانها و زمين، از آن خداست ؟! و جز خدا، ولى و ياورى براى شما نيست ؟;)
خدا کجای قرآن از علامت سوال استفاده کرده که تو استفاده میکنی؟
 

kung

اخراجی موقت
پس اعتراف میکنی که ولایت از خدا به پیامبرش می رسد
پس درزیر نظر خدا پیامبر ویا ولیش میتواند ولایت از خدا داشته باشد
در ضمن پیامبر از خدا چیزی نمی گیرد این خدا به وی فیض میکند ;)
:biggrin: عجب پس ولی فقیه زیر نظر پیغمبر هست حالا این پیغمبرو بگو کجاست که ولی فقیه زیر نظرش فعالیت می کند نکنه مثل امام زمانتون قایم شده !! تا ما هم بریم ببینم
بعدشم پیغمبری یا امامت که موروثی نشده اگه شده بگو تا ماهم بدونیم آخه می گنند پسر یکی قرار جای پدرش بشینه؟:D
 
آخرین ویرایش:

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ما که حول نشدیم مثل شما هنوز هم هستیم و یکنفره پاسختان را می دهیم
غرور باعث شکست میشه، دست بالا دست بسیاره;)

نکته اول در مورد آیه فوق اینکه قرآن گفته است در زمان اختلاف یا همان نزاع به حکم خدا بازگردید که حکم خدا در صفحه اول آماده است
گفته خدا رو اطاعت کنید، رسول خدا و اولی الامر، در ادامه گفته هرگاه اختلافی بینتون پیش اومد، آن را به کتاب خدا و سنت پیامبر عرضه کنید و ببینید اونها چی میگن. صرفاً شما تکیه نکن به حکم خداش، سنت پیامبر رو که همون روایات و احادیث هست رو هم ببین.
ضمن اینکه نگفته وقتی مشکل پیدا کردید اطاعت کنید، اگر بخواهیم اینجوری برداشت کنیم باید بگیم هرموقع هم مشکل و اختلاف داریم باید از خدا اطاعت کنیم، در صورتی که باید همیشه از خدا اطاعت کنیم.
این رد نکته اولت...
نکته دوم اینکه حکم خدا که در سوره بقره در نتاقض با این آیه هست
.
.
تناقضش رو میشه با اون آیه بیان کنی کجاست؟
اون آیه گفته خدا ولی و سرپرست انسانهاست این آیه هم گفته خدا ولی و سرپرست است و رسولانش و اولی الامر، این آیه مکمل اون آیه است نه ناقضش.

ولی در کل رای شما پذیرفته هست چون به این آیه استناد می کنید
لطف میکنید نظر سنجی میگذارید بعد خودتون رای هرکس رو بخواهید قبول اعلام میکنید هرکس رو نخواهید نه!!!!!!!!
ولی از نظر من مورد تایید نیست
.
چون قرآن رو قبول نداری...
تناقضت رو یادت نره توضیح بدی اینکه چرا به 2 رای دادی و هنوز دنبال سند از قرآنی...
 

مسیح 110

عضو جدید
:biggrin: عجب پس ولی فقیه زیر نظر پیغمبر هست حالا این پیغمبرو بگو کجاست که ولی فقیه زیر نظرش فعالیت می کند نکنه مثل امام زمانتون قایم شده !! تا ما هم بریم ببینم
بعشدم پیغمبری یا امامت که موروثی نشده اگه شده بگو تا مهم بدونیم آخه می گنند پسر یکی قرار جای پدرش بشینه؟:D
ولایت امام زمان از راه ولایت عام به ولی فقیه جامع شرایط می رسد ...........یک
امام زمان هم در پس پرده غیبت هستند همچون خورشید پشت ابر است ..........دو
امامت براساس لیاقت به دست می اید وخاندان رسول خدا توسط خدا برگزیده شدند وخدا در انتخابش هرگز اشتباه نمی کند ............سه
 

kung

اخراجی موقت
غرور باعث شکست میشه، دست بالا دست بسیاره;)


گفته خدا رو اطاعت کنید، رسول خدا و اولی الامر، در ادامه گفته هرگاه اختلافی بینتون پیش اومد، آن را به کتاب خدا و سنت پیامبر عرضه کنید و ببینید اونها چی میگن. صرفاً شما تکیه نکن به حکم خداش، سنت پیامبر رو که همون روایات و احادیث هست رو هم ببین.
ضمن اینکه نگفته وقتی مشکل پیدا کردید اطاعت کنید، اگر بخواهیم اینجوری برداشت کنیم باید بگیم هرموقع هم مشکل و اختلاف داریم باید از خدا اطاعت کنیم، در صورتی که باید همیشه از خدا اطاعت کنیم.
این رد نکته اولت...
.
.
تناقضش رو میشه با اون آیه بیان کنی کجاست؟
اون آیه گفته خدا ولی و سرپرست انسانهاست این آیه هم گفته خدا ولی و سرپرست است و رسولانش و اولی الامر، این آیه مکمل اون آیه است نه ناقضش.



لطف میکنید نظر سنجی میگذارید بعد خودتون رای هرکس رو بخواهید قبول اعلام میکنید هرکس رو نخواهید نه!!!!!!!!
.
چون قرآن رو قبول نداری...
تناقضت رو یادت نره توضیح بدی اینکه چرا به 2 رای دادی و هنوز دنبال سند از قرآنی...​


همین یکی رو جواب می دم چون بقیش رو می سپارم به شعور مردم
اگه چشمهاتو خوب بازکنی میبینی که عبارت جز یا همان تنها رو داره
در ضمن در مورد آرا هم گفتم اگر کسی رای گزینه 3 را می دهد باید سند ارائه کند وگرنه از روی دلش که نمی تونه رای بده بدون سندیت .
 

مسیح 110

عضو جدید
وفی حدیث عن الرسول (صلی الله علیه وآله وسلم) أ نّه قال : " الفقهاء اُمناء الرسل ...
.
.
.
إن الله يعلم حيث يضع رسالته. ...
میدانی معنای این سخنان فوق ;)
 

kung

اخراجی موقت
در مورد احادیث و روایات در صفحه اول بطور کامل توضیح دادم زیاد خودت خسته نکن مسیح_110 بهتره بری متن یک بار دیگه بخونی تو هم مثل اینکه کلا چیزی رو که می خونی نمی فهمی ! به هر حال پاسخها به شما 4 نفر از طرف من یک نفر داده شد الان هم دارم میرم فردا اگر صحتبی ارزش پاسخ داشته باشه خواهم داد.
 

مسیح 110

عضو جدید
در مورد احادیث و روایات در صفحه اول بطور کامل توضیح دادم زیاد خودت خسته نکن مسیح_110 بهتره بری متن یک بار دیگه بخونی تو هم مثل اینکه کلا چیزی رو که می خونی نمی فهمی ! به هر حال پاسخها به شما 4 نفر از طرف من یک نفر داده شد الان هم دارم میرم فردا اگر صحتبی ارزش پاسخ داشته باشه خواهم داد.
نگفتی مردم که نماز می خوانند چگونگی نماز خواندنشان در قران ننوشته است
پس ازکجا نماز خواند ن را یاد گرفتند نکند از تو یاد گرفتند:biggrin::biggrin::D
 

مسیح 110

عضو جدید
در مورد احادیث و روایات در صفحه اول بطور کامل توضیح دادم زیاد خودت خسته نکن مسیح_110 بهتره بری متن یک بار دیگه بخونی تو هم مثل اینکه کلا چیزی رو که می خونی نمی فهمی ! به هر حال پاسخها به شما 4 نفر از طرف من یک نفر داده شد الان هم دارم میرم فردا اگر صحتبی ارزش پاسخ داشته باشه خواهم داد.
تمام حرفهایت ضد ونقیض بود .:biggrin:........برو به امان خدای خودت :cry:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
همین یکی رو جواب می دم چون بقیش رو می سپارم به شعور مردم
اگه چشمهاتو خوب بازکنی میبینی که عبارت جز یا همان تنها رو داره​
ما که خیلی وقته تو رو سپردیم به شعور مردم ولی به هر حال پایتم، سوالایی که به من جواب ندادی شد سه تاها، یکی دانشجو بودنت، یکی چند سالته، یکی اینکه چرا به 2 رای دادی و باز دنبال اثبات از قرآنی:d

حالا بریم سراغ اون آیه 107 سوره بقره، با هم بخونیمش؟ ولی بهتره آیه قبل همین آیه رو هم باهاش بخونیم:
ما ننسخ من آیة او ننسهانات بخیر منها او مثلها الم تعلم ان الله علی کلی شیء قدیر
هر حکمی را نسخ کنیم، یا نسخ آن را به تاخیر اندازیم بهتر از آن یا همانند آن را می آوریم، آیا نمی دانستی خداوند ب همه چیز تواناست

أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْك السمَوَتِ وَ الاَرْضِ وَ مَا لَكم مِّن دُونِ اللَّهِ مِن وَلىٍّ وَ لا نَصِيرٍ (107) سوره ی بقره.
آيا نمى‏دانستى كه حكومتِ آسمانها و زمين، از آن خداست ؟! و جز خدا، ولى و ياورى براى شما نيست ؟

در ترجمه یک آیه باید به قبل و بعدش هم توجه کرد، سخن در آیه قبل از چیه؟
از نسخ آیات و احکام و اینکه خدا بر همه چیز قادر است. بعد میاد و در آیه بعد میگه حکومت آسمانها و زمین از آن خداست. یعنی چی؟ یعنی این فقط خداست که می تواند احکام را نسخ یا تغییر دهد.
بعد میگه به جز خدا ولی و سرپرستی ندارید. به نظرت ربطش با مطالب قبلی چیه؟
میگم برات....
خدا تنها ولی و سرپرست است و تنها خداست که میتواند احکام را تغییر دهد چون حکومت آسمانها و زمین دست اوست. میشه گفت خدا ولی و سرپرست انسانهاست و اوست که تشخیص میدهد چه چیز برای انسان خوب است و چه چیز به مصلحتش است وبه همین سبب ولی و سرپرست انسان محسوب میشود.

آیه ای که من واست گذاشتم میگه خدا رو اطاعت کنید (دقیقا ًمطابق آیه بالا و توضیحاتی که راجب آیه قبلش دادم واست) بعد رسول خدا رو اطاعت کنید (فرستاده خدا که مجری احکام خداست) وبعد اولی الامر را (که آنها هم احکام خدا رو اجرا میکنند)
و همچنان خداست که ولی و سرپرست انسان است چون رسول خدا و اولی الامر فقط مامور اجرای احکام خدا در زمین اند....

دیگه؟

ولی این رو هم داشته باش که حذف قبل و بعد یک مطلب و یک آیه، کاریست بسیار زشت و مذموم و تنها از ریاکاران بر می آید:smile:
 

Arash_Sn

عضو جدید
:eek::eek::eek::eek: سوال بدی بود...می تونستی بپرسی چرا اول این منبع بزرگ نزاشتی




حقیقتاً بنده هم ایشان را نمیشناسم ، اما ظاهراً شما بخوبی با آرا و نظرات ایشان آشنا هستید.

پس لطف کنید شما در این مورد به ما کمک کنید و راجع به ایشان توضیح دهید.
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستش جناب kung عزیز
نمیدونم شما که امام زمان را قبول نداری چه کاریه که بیای راجع به ولایت فقیه بحث کنی؟
خداییش فکر نمیکنی اون مساله اصلیتر است؟

از این بحثها تو این باشگاه زیاد شده و من تا بحال ندیدم کسی تغییر موضع داده باشه.
نمیدانم هدفتان چیست. میخواهید ضعف استدلال طرف مقابل را به رخش بکشید؟
رسالتتان اگاه سازی جامعه است؟ لازمه اش این است که خودتان قویتر باشید که در این بحثها چنین قدرتی را از خودتان نشان ندادید.
ایات قران را که نمیشود هرکس هر جوری دلش خواست تفسیر کند.شما حتی در ترجمه یک ایه هم مشکل دارید.
همین ایه(إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ﴾ را اشتباه ترجمه میکنی .
"واو " که خدا ,پیامبر و الذین امنوا را به هم وصل کرده واو عطف است.پس ترجمه این خواهد بود:
ولىّ و سرپرست شما، تنها خداوند و پيامبرش و مؤمنانى هستند كه نماز را برپا مى‏دارند و در حال ركوع، زكات مى‏دهند.
اینکه میگویید زکات دهنده کسی است که ایمان اورده درست اما نکته در این است که ایه درباره کسی نازل شده که در حال رکوع زکات داده و او شخص علی بن ابیطالب است نه کس دیگری. همه مومنین که چنین کاری نکرده اند یا نمیکنند. بعد هم منطقی است که خدا همه مومنین را "ولی " قرار دهد؟


اما من خودم هنوز درباره این نظریه به نتیجه ای نرسیده ام . شرایطی که امام خمینی برای این امر تعیین کرده اند خیلی ایده ال است و من اصلا نمیدانم عملا چطور چنین چیزی ممکن است. توجه دوستان را به این جملات حضرت امام جلب میکنم:

  • «اگر ولیّ فقیه، یک کلمه دروغ بگوید یک قدم بر خلاف بگذارد، آن ولایت را دیگر ندارد.»
    • منبع: صحیفه نور، ج ۱۱ ص ۳۷.

  • «اگر فقیه یک گناه صغیره هم بکند، از ولایت ساقط می‌شود.»
    • منبع: صحیفه نور، ج ۱۱ ص ۳۷.

  • «اگر جمهوری، اسلامی باشد كه دیگر واضح است. برای اینكه اسلام برای آن كسی كه سرپرستی برای مردم می خواهد بكند، ولایت بر مردم دارد؛ یك شرایطی قرار داده است كه وقتی یك شرطش نباشد، خود به خود ساقط است، تمام است، دیگر لازم نیست كه مردم جمع بشوند.»
    • منبع: امام خمینی، صحیفهٔ نور، ج ۳، ص ۱۴۱-۱۴۲.
اگر چنین چیزی عملا اتفاق بیفتد من که قبولش دارم کیه که قبول نداشته باشه؟:smile:
این صحبت ایت الله مطهری هم جای فکر دارد:
ایت الله مطهری در کتاب پیرامون انقلاب اسلامی می‌گوید:«ولایت فقیه به این معنا نیست که فقیه خود در رأس دولت قرار گیرد و عملاً حکومت کند. نقش فقیه در یک کشور اسلامی ... نقش یک ایدئولوگ است نه نقش یک حاکم.... صتور مردم آن روز ـ دورهٔ مشروطیت ـ و نیز تصور مردم ما از ولایت فقیه این نبود و نیست که فقها حکومت کنند و ادارهٔ مملکت را به‌دست گیرند...»

تمامی این صحبتها را از ویکی پدیا اوردم . اگر دوستان اشتباهی در صحبتها دیدند لطفا مرا هم مطلع کنند.
 

Mj na

عضو جدید
این پست به هیچ عنوان سیاسی نمی باشد و سعی بر آن شده در چهارچوب قوانین تاپیک موضوع اعلام شود پس لطفا وارد بحث سیاسی نشود این موضوع یک موضوع کاملا دینی و اعتقادی است.

نکته بعد اینکه در مورد گزینه ها دقیقا مساوات رعایت شده و مثل اشخاصی که هدف خاصی دارند قرار داده نشده مثلا 6 انتخاب برای یک گروه یک انتخاب برای گروه دیگر . مجموع آرای دو گزینه اول با مجموع آرای دو گزینه آخر مقایسه خواهد شد که جوابشان تایید یا عدم تایید مساله ولایت فقیه هست.

عبارت قرآن به جای اسلام آورده شده است این بدان معنا می باشد که در اسلام معتبر ترین سند همان کتاب قرآن است تمامی احادیث و روایتها قابل سندیت نیستند چرا که می تواند هرکسی از خودش روایتی را بازگو کند و خیلی از اختلافات موجود در مسلمانان بر سر همین روایات می باشد بطوری که ما شاهد 72 فرقه و گروه از مسلمانان هستیم در نتیجه تنها چیز که مورد توافق تمامی مسلمانان هست همین کتاب قرآن می باشد پس عبارت قرآن به جای اسلام آورده شده است .

کسانی که گزینه سوم را انتخاب می کنند ( چون قرآن قبول دارد من هم قبول دارم ) می بایست سندیتی برای ادعایشان از قرآن ارئه دهند که البته می تواند یک نفر سند را ارائه دهد و مابقی با اعلام قبول داشتن آن سند رای خود بدهند در غیر اینصورت تمامی آرای گزینه 3 باطل شده اعلام می شود واین اشخاص باید گزینه 4 را انتخاب کنند.

در مورد گزینه 1 سند ارئه شده و در متن زیر موجود می باشد و نیازی به ارائه سند برای انتخاب کنندگان گزینه یک وجود ندارد مگر آنکه بخواهند مطلب را تکمیل تر کنند.

ولایت فقیه چیست ؟

در اصطلاح ولایت به معنای حکومت ، صاحب اختیار کاری بودن و خود عبارت ولی به معنای حاکم می باشد
ولایت فقیه حاکمیت یک فرد آگاه به قوانین اسلامی برجامعه می باشد، این فرد در واقع نماینده خدا بر روی زمین تا ظهور امام زمان ( شخصی که به عقیده برخی از مسلمانان ناجی بشریت است و حدود 1400 سال هست که عمر دارد و از دیده ها پنهان است !) جهت نظارت بر اجرا قوانین اسلامی و راهبری یک کشوربا ملتی مسلمان است .این فرد بر سرونوشت یک ملت تصمیم می گیرد !فلسفه وجودیت ولایت فقیه آنچه که آقای خمینی بنیانگذاری کردند فراتر از قوانین نظارت بر اجرای احکام اسلامی می باشد و آنرا در قانون اساسی ایران قرار دادند که این فرد قدرتهای سیاسی اجرایی بسیار بالایی را نیز دارا می باشد. فرد فوق علاوه بر سرنوشت افراد مسلمان بر سرنوشت افراد غیر مسلمان که نیز در آن سرزمین اسلامی زندگی می کنند تصمیم می گیرد. در مورد فلسفه وجودیت و اعتقادات مسلمانان در رد و یا قبول ولایت فقیه بحث بسیار و مطالب گسترده می باشد که از حوصله این تاپیک خارج است و همچینین تمامی افرادی که در ایران زندگی می کنند بصورت عملی وجودیت ولایت فقیه را لمس کرده اند و از اختیارات و توانایی های اجرای این فرد آگاه هستند پس نیازی به توضیح بیشتر در این زمینه نمی باشد.

اما نظر قرآن در مورد ولایت
أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْك السمَوَتِ وَ الاَرْضِ وَ مَا لَكم مِّن دُونِ اللَّهِ مِن وَلىٍّ وَ لا نَصِيرٍ (107) سوره ی بقره.
آيا نمى‏دانستى كه حكومتِ آسمانها و زمين، از آن خداست ؟! و جز خدا، ولى و ياورى براى شما نيست ؟
در رمز نام ولایت و لا آیت که تبیین می دارد که نیست آیتی را ولایتی، چراکه آنجایی که آیت است خود محتاجِ ولایت و هدایت است و محدود. آنچه مسلم است که حکومت از آن آدم نیست و حاکم یگانه خداست .(در مورد خداوندی خدا بحث بر سرخالق خلقت و خدای حقیقی است نه آنچه صرفا در ادیان گفته شده و این هیچ ارتباطی به هیچ دینی ندارد ) صاحب هستی بر انسانها حکومت زور نمی کند بلکه در روان آدمیان حاکم است.

قرآن در آیه ی 257 سوره ی بقره می فرماید :
اللَّهُ وَلىُّ الَّذِينَ ءَامَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظلُمَتِ إِلى النُّورِ وَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطغُوت يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلى الظلُمَتِ أُولَئك أَصحَب النَّارِ هُمْ فِيهَا خَلِدُونَ
خداوند، ولى و سرپرستِ كسانى است كه ايمان آورده‏اند، آنها را از ظلمتها، به سوىِ نور بيرون مى‏برد. كسانى كه كافر شدند، اولياىِ آنها طاغوتها هستند، كه آنها را از نور، به سوىِ ظلمتها بيرون مى‏برند، آنها اهل آتشند و هميشه در آن خواهند ماند.
خداوند در آیه ی فوق به وضوح بیان میدارد که هیچ ولی برای آدمیان جز خدای یکتا نمی باشد و گر آدمیانی ادعایِ ولایت دارند بی شک از طاغوتیان و ستمگرانند. آنان خود را راهبر دینی مینامند و از اهلِ بهشت، و مخالفانِ خود را اهلِ جهنم، پس آنان را به نامِ دینِ خدا سرکوب می کنند. خداوند در قرآن و خطاب به این افراد می فرماید :

قُلْ إِن كانَت لَكمُ الدَّارُ الاَخِرَةُ عِندَ اللَّهِ خَالِصةً مِّن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْت إِن كنتُمْ صدِقِينَ (94) سوره ی بقره.
بگو : اگر ( آن چنان كه مدعى هستيد ) سراى ديگر در نزد خدا، مخصوص شماست نه ساير مردم، پس آرزوى مرگ كنيد اگر راست مى‏گوييد !؟

آنان نه تنها آرزوی مرگ نمی کنند بلکه آنجایی که قدرتِ بی قدرِ حکومتِ طاغوتیشان را به خطر میبینید بسیار نفاق و جنگ و جنایت میکنند. همانا نمی دانند که خداوند ظلم بر دیگران را تنها گناهِ نابخشودنیِ انسان می خواند. پس آزمندانه حفظِ قدرتِ نظامی و باطلِ این جهان را به نام دین خدا از واجباتِ خود میدانند و به آن نام، انسانها را می فریبند. به راستی که میانِ آنان و پیامبرانی که بر پایه ی ایمانشان قدرتِ دنیا را رها می کردند و بار رسالت را در تنهایی بر دوشِ خود می کشیدند، تا جایی که از به صلیب کشیده شدن در راهِ خداوند بیمی نداشتند، فاصله ی بسیاری است. پس چگونه خود را واسطه ی پیامبران و امامان با دیگر آدمیان می نامند ؟!

وَ لَن يَتَمَنَّوْهُ أَبَدَا بِمَا قَدَّمَت أَيْدِيهِمْ وَ اللَّهُ عَلِيمُ بِالظلِمِينَ (95) سوره ی بقره.
ولى آنها، به خاطر اعمال بدى كه پيش از خود فرستاده‏اند، هرگز آرزوى مرگ نخواهند كرد، و خداوند از ستمگران آگاه است.
وَ لَتَجِدَنهُمْ أَحْرَص النَّاسِ عَلى حَيَوةٍ وَ مِنَ الَّذِينَ أَشرَكُوا يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْف سنَةٍ وَ مَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَن يُعَمَّرَ وَ اللَّهُ بَصِيرُ بِمَا يَعْمَلُونَ (96) سوره ی بقره.
و آنها را حريص‏ ترينِ مردم، حتى حريص تر از مشركان، بر زندگىِ ( اين دنيا، و اندوختن ثروت ) خواهى يافت، تا آنجا كه هر يک از آنها آرزو دارد هزار سال عمر به او داده شود ! در حالى كه اين عمر طولانى، او را از كيفر ( الهى ) باز نخواهد داشت و خداوند به اعمالِ آنها بيناست.

آنچنان که گفته شد خداوند در قرآن کرارا ً ولایتِ بی واسطه و هدایتِ خود بر انسانها را آشکارا بیان میدارد و بارها تاکید میورزد که هر والی به جز خداوندِ تعالی طاغوت است و تقربِ حق و طلبِ صراط المستقیم را بر انسان یاد آور میشود.






منابع : کتاب قرآن ، کتاب سوشیانت نوشته کامرون

این دلایلی که گفتی خیلی آبکیه!
قرآن در حقیقت پدیده ها رو با چیزای خدایی توصیف کرده! مثلآ میگه ای رسول برای هدایت آنان که کافر شدند دعا نکن زیرا خدا آنها را گمراه کرده!
در صورتی که میدونیم اونا ارادشون دست خودشونه!
و شاید خدا منظورش با چیزای دنیوی منظور هدایتش بوده نه چیزای ماورای طبیعه(به کمک ایمان و فشار و ترس از جهنم و ...)! و اگر هم این طور نبوده دلیل نمیشه که هدایت خدا حتمآ هدایت ولی فقیه هم باید همراش باشه!
اصلآ این طور دلیل آوردن باسه ی من قابل قبول نیست! قرآن شاید هزار چیز دیگه منظورش بوده باشه و شما نفهمیده باشید! باید دلیل علمی بیارید نه دلیل دینی!
چرا باید ولایت فقیه باشه؟ چرا یک نفر که علوم سیاسی خونده نباید روی کار باشه! تو یه کتاب بسیجی یه چیزایی خوندم ولی قابل قبول نبود باسم!
چرا نباید حکومتمون سکولار دموکرات باشه؟! فعلآ که اون تو کشورای دیگه بهتر جواب داده! تو ایران ولایت فقیه به نظرم خوب جواب نداده! حالا به هر دلیلی!
در کل حتی اگه تو قرآن هم گفته باشه امکان نداره من بدون دلیل قبول کنم .در کل هر حکمی از قرآن که منطق و دلیل نداشته باشه من نمی پذیرم! اگه دلیل داشت آره. من قبول نمی کنم که چیزی رو بدون منطق بهم بقبولونن.حتی اگه تو قرآن گفته باشه! در کل من به ولایت فقیه اعتقادی ندارم منتها کاری هم بهش ندارم.هر وقت که خواستی دلیل بیاری من گوش میدم فعلآ که من باسش دلیل کافی و درستی پیدا نکردم پس قبولش ندارم.منتها جاهایی از حکومت که مربوط به دموکراسی و چیزای غیر آخوندی باشه دوس دارم.منتها آخوندیاشو نه!
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
این پست به هیچ عنوان سیاسی نمی باشد و سعی بر آن شده در چهارچوب قوانین تاپیک موضوع اعلام شود پس لطفا وارد بحث سیاسی نشود این موضوع یک موضوع کاملا دینی و اعتقادی است.

نکته بعد اینکه در مورد گزینه ها دقیقا مساوات رعایت شده و مثل اشخاصی که هدف خاصی دارند قرار داده نشده مثلا 6 انتخاب برای یک گروه یک انتخاب برای گروه دیگر . مجموع آرای دو گزینه اول با مجموع آرای دو گزینه آخر مقایسه خواهد شد که جوابشان تایید یا عدم تایید مساله ولایت فقیه هست.

عبارت قرآن به جای اسلام آورده شده است این بدان معنا می باشد که در اسلام معتبر ترین سند همان کتاب قرآن است تمامی احادیث و روایتها قابل سندیت نیستند چرا که می تواند هرکسی از خودش روایتی را بازگو کند و خیلی از اختلافات موجود در مسلمانان بر سر همین روایات می باشد بطوری که ما شاهد 72 فرقه و گروه از مسلمانان هستیم در نتیجه تنها چیز که مورد توافق تمامی مسلمانان هست همین کتاب قرآن می باشد پس عبارت قرآن به جای اسلام آورده شده است .

کسانی که گزینه سوم را انتخاب می کنند ( چون قرآن قبول دارد من هم قبول دارم ) می بایست سندیتی برای ادعایشان از قرآن ارئه دهند که البته می تواند یک نفر سند را ارائه دهد و مابقی با اعلام قبول داشتن آن سند رای خود بدهند در غیر اینصورت تمامی آرای گزینه 3 باطل شده اعلام می شود واین اشخاص باید گزینه 4 را انتخاب کنند.

در مورد گزینه 1 سند ارئه شده و در متن زیر موجود می باشد و نیازی به ارائه سند برای انتخاب کنندگان گزینه یک وجود ندارد مگر آنکه بخواهند مطلب را تکمیل تر کنند.

ولایت فقیه چیست ؟

در اصطلاح ولایت به معنای حکومت ، صاحب اختیار کاری بودن و خود عبارت ولی به معنای حاکم می باشد
ولایت فقیه حاکمیت یک فرد آگاه به قوانین اسلامی برجامعه می باشد، این فرد در واقع نماینده خدا بر روی زمین تا ظهور امام زمان ( شخصی که به عقیده برخی از مسلمانان ناجی بشریت است و حدود 1400 سال هست که عمر دارد و از دیده ها پنهان است !) جهت نظارت بر اجرا قوانین اسلامی و راهبری یک کشوربا ملتی مسلمان است .این فرد بر سرونوشت یک ملت تصمیم می گیرد !فلسفه وجودیت ولایت فقیه آنچه که آقای خمینی بنیانگذاری کردند فراتر از قوانین نظارت بر اجرای احکام اسلامی می باشد و آنرا در قانون اساسی ایران قرار دادند که این فرد قدرتهای سیاسی اجرایی بسیار بالایی را نیز دارا می باشد. فرد فوق علاوه بر سرنوشت افراد مسلمان بر سرنوشت افراد غیر مسلمان که نیز در آن سرزمین اسلامی زندگی می کنند تصمیم می گیرد. در مورد فلسفه وجودیت و اعتقادات مسلمانان در رد و یا قبول ولایت فقیه بحث بسیار و مطالب گسترده می باشد که از حوصله این تاپیک خارج است و همچینین تمامی افرادی که در ایران زندگی می کنند بصورت عملی وجودیت ولایت فقیه را لمس کرده اند و از اختیارات و توانایی های اجرای این فرد آگاه هستند پس نیازی به توضیح بیشتر در این زمینه نمی باشد.

اما نظر قرآن در مورد ولایت
أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْك السمَوَتِ وَ الاَرْضِ وَ مَا لَكم مِّن دُونِ اللَّهِ مِن وَلىٍّ وَ لا نَصِيرٍ (107) سوره ی بقره.
آيا نمى‏دانستى كه حكومتِ آسمانها و زمين، از آن خداست ؟! و جز خدا، ولى و ياورى براى شما نيست ؟

در رمز نام ولایت و لا آیت که تبیین می دارد که نیست آیتی را ولایتی، چراکه آنجایی که آیت است خود محتاجِ ولایت و هدایت است و محدود. آنچه مسلم است که حکومت از آن آدم نیست و حاکم یگانه خداست .(در مورد خداوندی خدا بحث بر سرخالق خلقت و خدای حقیقی است نه آنچه صرفا در ادیان گفته شده و این هیچ ارتباطی به هیچ دینی ندارد ) صاحب هستی بر انسانها حکومت زور نمی کند بلکه در روان آدمیان حاکم است.

قرآن در آیه ی 257 سوره ی بقره می فرماید :
اللَّهُ وَلىُّ الَّذِينَ ءَامَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظلُمَتِ إِلى النُّورِ وَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطغُوت يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلى الظلُمَتِ أُولَئك أَصحَب النَّارِ هُمْ فِيهَا خَلِدُونَ
خداوند، ولى و سرپرستِ كسانى است كه ايمان آورده‏اند، آنها را از ظلمتها، به سوىِ نور بيرون مى‏برد. كسانى كه كافر شدند، اولياىِ آنها طاغوتها هستند، كه آنها را از نور، به سوىِ ظلمتها بيرون مى‏برند، آنها اهل آتشند و هميشه در آن خواهند ماند.

خداوند در آیه ی فوق به وضوح بیان میدارد که هیچ ولی برای آدمیان جز خدای یکتا نمی باشد و گر آدمیانی ادعایِ ولایت دارند بی شک از طاغوتیان و ستمگرانند. آنان خود را راهبر دینی مینامند و از اهلِ بهشت، و مخالفانِ خود را اهلِ جهنم، پس آنان را به نامِ دینِ خدا سرکوب می کنند. خداوند در قرآن و خطاب به این افراد می فرماید :

قُلْ إِن كانَت لَكمُ الدَّارُ الاَخِرَةُ عِندَ اللَّهِ خَالِصةً مِّن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْت إِن كنتُمْ صدِقِينَ (94) سوره ی بقره.
بگو : اگر ( آن چنان كه مدعى هستيد ) سراى ديگر در نزد خدا، مخصوص شماست نه ساير مردم، پس آرزوى مرگ كنيد اگر راست مى‏گوييد !؟

آنان نه تنها آرزوی مرگ نمی کنند بلکه آنجایی که قدرتِ بی قدرِ حکومتِ طاغوتیشان را به خطر میبینید بسیار نفاق و جنگ و جنایت میکنند. همانا نمی دانند که خداوند ظلم بر دیگران را تنها گناهِ نابخشودنیِ انسان می خواند. پس آزمندانه حفظِ قدرتِ نظامی و باطلِ این جهان را به نام دین خدا از واجباتِ خود میدانند و به آن نام، انسانها را می فریبند. به راستی که میانِ آنان و پیامبرانی که بر پایه ی ایمانشان قدرتِ دنیا را رها می کردند و بار رسالت را در تنهایی بر دوشِ خود می کشیدند، تا جایی که از به صلیب کشیده شدن در راهِ خداوند بیمی نداشتند، فاصله ی بسیاری است. پس چگونه خود را واسطه ی پیامبران و امامان با دیگر آدمیان می نامند ؟!

وَ لَن يَتَمَنَّوْهُ أَبَدَا بِمَا قَدَّمَت أَيْدِيهِمْ وَ اللَّهُ عَلِيمُ بِالظلِمِينَ (95) سوره ی بقره.
ولى آنها، به خاطر اعمال بدى كه پيش از خود فرستاده‏اند، هرگز آرزوى مرگ نخواهند كرد، و خداوند از ستمگران آگاه است.
وَ لَتَجِدَنهُمْ أَحْرَص النَّاسِ عَلى حَيَوةٍ وَ مِنَ الَّذِينَ أَشرَكُوا يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْف سنَةٍ وَ مَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَن يُعَمَّرَ وَ اللَّهُ بَصِيرُ بِمَا يَعْمَلُونَ (96) سوره ی بقره.
و آنها را حريص‏ ترينِ مردم، حتى حريص تر از مشركان، بر زندگىِ ( اين دنيا، و اندوختن ثروت ) خواهى يافت، تا آنجا كه هر يک از آنها آرزو دارد هزار سال عمر به او داده شود ! در حالى كه اين عمر طولانى، او را از كيفر ( الهى ) باز نخواهد داشت و خداوند به اعمالِ آنها بيناست.

آنچنان که گفته شد خداوند در قرآن کرارا ً ولایتِ بی واسطه و هدایتِ خود بر انسانها را آشکارا بیان میدارد و بارها تاکید میورزد که هر والی به جز خداوندِ تعالی طاغوت است و تقربِ حق و طلبِ صراط المستقیم را بر انسان یاد آور میشود.






منابع : کتاب قرآن ، کتاب سوشیانت نوشته کامرون


در این حرفیاتت kung فقط دو آیه آوردی مبنی بر ولایت خدا ولا غیر

درسته؟

قبل و بعدش همه واسه پرکردن صفحه بود
درسته؟

دو آیه ای که آوردی رو قرمز کردم، باقیش هیچ ربطی در اثبات ولایت مطلق خدا نداره
درسته؟

بگوتا ادامه بدیم

درضمن شرف لینک دادنت تموم شده بجات من منبعت رو میزارم
http://weblog.silverdownload.com/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%9F.html
 

minoomy

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه آدما عقل و شعور دارن و لازم نيست كسي براشون تصميم بگيره
 

minerva

عضو جدید
سلام.
بچه ها یه سر به این جا بزنید.می دونم نباید توی این قسمت این پست رو بگذارم.اما دیگه داره خیلی دیر می شه.
به هر کسی هم که میشناسید بگید این تاپیک رو بخونه.
یک انسان به کمک همه تون احتیاج داره:cry:
هر كه در اين بزم مقرب تر است.....
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در این حرفیاتت kung فقط دو آیه آوردی مبنی بر ولایت خدا ولا غیر

درسته؟

قبل و بعدش همه واسه پرکردن صفحه بود
درسته؟

دو آیه ای که آوردی رو قرمز کردم، باقیش هیچ ربطی در اثبات ولایت مطلق خدا نداره
درسته؟

بگوتا ادامه بدیم

درضمن شرف لینک دادنت تموم شده بجات من منبعت رو میزارم
http://weblog.silverdownload.com/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%9F.html
الآن میدونی چی میاد میگه؟
میگه:
خوب دیدیم که من یک نفره جواب بقیه رو دادم و هیچ کدام از شما نتوانستید جواب سوالات من رو بدهید!!!

اصلاً اون آیه 107 از بقره که زده، اگه آیه قبلش رو بخونی( 106 بقره)میبینی در مورد تغییر احکام و نسخ احکام توسط خداست و گفته خدا ولی و سرپرست انسانه و فقط اونه که میتونه احکام رو تغییر یا نسخ کنه...
 

venous_20

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولایت مطلقه فقیه فقط مختص معصومینه
و غیر معصوم چنین حقی نداره
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا