موسیقی غذای روح است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

وضعیت
موضوع بسته شده است.

hosein_t

عضو جدید
من اعلام میکنم که به مصنوعی ترین صدا یعنی صدای گوش خراش گیتار الکتریک اونم روزی به مدت 4-5 ساعت گوش میدم و وقتی ناراحتم بهترین وسیله برای ریکاوریمه!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

فدايي رهبر

عضو جدید
تاثیر موسیقی بر مغز انسان



موسیقی می تواند به روش های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، در علم پزشکی به عنوان یک منبع تحقیقاتی و نیز برای درمان امراضی چون حملات ناگهانی، فشار خون پایین، بیماری های روانی، افسردگی، بی خوابی و به طور کلی می توان گفت به عنوان عامل موثر در بهبود سریع تر بیماری ها، به کار می رود.
طبق تحقیقات موسیقی شناسان، گوش دادن به موسیقی – بسته به نوع موسیقی – می تواند بر متابولیسم (تحولات و دگرگونی ها حیاتی) بدن تاثیر بگذارد، فشار خون را بالا یا پایین ببرد، توازن انرژی برقرار کرده و به هضم غذا کمک کند.
تحقیقات نشان داده که موسیقی های آرام (مانند موسیقی کلاسیک با تمپوی پایین)، آرامش بخش هستند، احساسی که از سی دقیقه گوش دادن به چنین موسیقی بوجود می آید معادل آرامشی است که از خوردن یک قرص والیوم حاصل می شود. از آنجا که در این نوع موسیقی، شعری وجود ندارد، ملودی، تن، آهنگ و ریتم است که تاثیر گذار است و هر دو نیمکره مغز را درگیر جریان خود می کند.
بر طبق تحقیقات مشابه، موسیقی ممکن است تاثیر منفی نیز داشته باشد. بر حسب اینکه موسیقی خوب یا بد گوش بدهیم، می تواند مانند زهر در بدن عمل کند. مطالعاتی که در زمینه تاثیر موسیقی بر رشد گیاهان انجام شده، نشان داده که برای مثال، موسیقی راک، رشد گیاه را متوقف می کند و برعکس، موسیقی کلاسیک، باعث تسریع رشد گیاه می شود.
قدرت موسیقی به حدی است که می تواند مانند مصرف دارو اعتیاد آور شود. می توان گفت موسیقی ابزار قدرتمندی است که می تواند تاثیرات مثبت روحی و جسمی بسیاری بر اشخاص داشته باشد، البته اگر درست به کار گرفته شود، در غیر اینصورت، ممکن است تاثیرات منفی به همراه داشته باشد.
بر گرفته شده از سايت فريا
 

فدايي رهبر

عضو جدید
تاثیرات شگفت انگیز موسیقی بر سلامتی!!
: گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر حامد ترکمان



آوا و موسیقی سالها قبل از آن كه بشر كلام و بیان را بیاموزد وجود داشته است. پرندگان، درخت، دریا، حیوانات و حتی پاییز، هر جایی از طبیعت، یك ....

آوا و موسیقی سالها قبل از آن كه بشر كلام و بیان را بیاموزد وجود داشته است. پرندگان، درخت، دریا، حیوانات و حتی پاییز، هر جایی از طبیعت، یك موسیقی منحصر به فرد و مخصوص به خود را دارد .
شما با شنیدن یك موزیك شاد، خوشحال می‌شوید و با شنیدن یك موزیك غمگین ممكن است ناراحت شوید، آیا موسیقی می‌تواند در بروز یا بهبود بیماریها در انسان موثر باشد ؟
تحقیقات نشان داده است كه موسیقی به شدت بر جسم و روان انسان تاثیر گذار است.
در حقیقت یك شاخه جدید از علم به نام موسیقی درمانی، معرفی شده است كه در آن از موسیقی برای درمان بیماریها استفاده می‌شود.
موسیقی درمانی به خصوص در مورد بیماران مبتلا به سرطان، كودكان مبتلا به بیش فعالی و سایر بیماریها موثر بوده است و برخی از بیمارستانها از موزیك برای كمك به كنترل درد، از بین بردن افسردگی و كاهش تنش در عضلات استفاده می‌كنند .
این موضوع عجیب و پیچیده ای نیست و موسیقی می‌تواند از راههای مختلفی بر بدن انسان اثر بگذارد .
 

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
حکم موسیقى از نظر مراجع و علّت تحریم آن و اثرات گوش دادن به آن چیست؟

براساس نظریه اکثر مراجع فعلی موسیقی بر دو قسم است:
1 ـ موسیقى مطرب و مناسب با مجالس لهو و لعب و عیاشی.
2 ـ موسیقى غیر مطرب و معمولى که انسان را به هیجان شهوى وا دار نمی‌کند .
‌تمامى فقهاى عظام قسم اول را حرام می‌دانند؛ هم نواختن آن و هم یادگیرى و یاد دادن آن و هم گوش کردن‌به آن را، ولى قسم دوم را حرام نمی‌دانند، مگر آیات عظام: گلپایگانى (‌ره) و صافى گلپایگانى (‌دام عزه).
‌علت تحریم موسیقى قسم اوّل واضح است، زیرا موسیقی‌های شهوت زا انسان را به لهو و لعب و عیّاشى و‌بى و بند و بارى سوق می‌دهد و باعث تزلزل اعتقادات مذهبی می شود لذا از رسول گرامی اسلام نقل شده: «‌سه چیز قلب انسان را پر قساوت می‌گرداند: شنیدن و گوش دادن به‌صداها و گفتارهاى لهو؛ دنبال صید رفتن براى خوشگذرانی؛ به دربار شاهان رفت و آمد کردن.»[1]
‌باز فرمود: «‌چهار چیز قلب را فاسد می‌کند و موجب نفاق قلبى می‌شود: گوش دادن به لهویات؛ فحّاشی‌کردن؛ به دربار سلاطین رفت و آمد کردن و دنبال صید رفتن».[2]
‌امام صادق(ع) فرمود: «‌زن آوازه خوان (‌مغنیّه) ملعون است و هرکس او را به منزل دعوت کند و به او پول‌بدهد، ملعون است».[3]
‌علی(ع) فرمود: «‌پولى که به آوازه خوان هرزه داده می‌شود، حرام است».[4]
‌یکى از اصحاب رسول خدا از جایى عبور می‌کرد. صدای موسیقى شنید. انگشت‌هایش را در گوشش کرد تا‌صدا را نشنود و سپس گفت: با پیامبر از جایى می‌گذشتیم که این چنین بود. پیامبر با دست‌هایش گوشش را‌گرفت تا صدا را نشنود».(5)
‌باز رسول الله فرمود: «‌غنا و آوازهاى لهوى (‌ترانه) باعث نفاق در قلب می‌شود(6)و فرمود: «‌از شنیدن‌چنگ و غنا دورى کنید. آن‌ها در قلب شما نفاق ایجاد می‌کند(7) ؛ یعنى کم کم طورى می‌شوید که ظاهراً مسلمان‌هستید، ولى در عمل و کردار اسلام را قبول ندارید.
‌آثار بد موسیقى بر فرد و جامعه:
1 ـ اعتیاد به موسیقی: یکى از آثار سوء موسیقى این است که نوازنده یا شنونده را معتاد می‌کند و این اعتیاد‌عواقب بدى به دنبال دارد.
2 ـ سر و صداى زیاد براى دستگاه شنوایى زیان آور است.
3ـ تأثیر سر و صداى زیاد بر روح و روان انسان نیز یکى از آثار بد موسیقى قلمداد می‌شود.
‌سر و صداى زیاد حساسیت را نسبت به حمله ویروس‌ها زیاد می‌کند و ناراحتی‌های کلیوی، زخم معده و‌فساد دندان‌ها از آثار بد سر و صدا محسوب می‌شود(8)
4 ـ تأثیر موسیقى بر معده: براساس آزمایش‌هایى که پرفسور «‌لودویگ دوملینگ» درباره موسیقی‌هاى شب‌کوتاه، موزارت، سمفونی، سرنوشت بتهون، موزیک بیت، آوازهاى پاپ یعنى موزیک مدرن نسل جوان انجام‌داده و آزمایشهای مکررّ انجام گرفته، ترشح عصاره گوارشى معده و اسید کلریدریک در کسانى که به موزیک‌پاپ گوش کرده بودند، بیش از سائرین تقلیل و کاهش یافته بود(9)
5 ـ تأثیر منفى موسیقى در عمر: در بررسی‌هایى که محققّان کرده‌اند، از بین 46 نفر موسیقی‌دان و نوازندگان‌ایتالیایی، فرانسوی، انگلیسی، آلمانى و غیره، متوسط عمر آنان 47 سال بوده است.
‌بنابراین موسیقى مخصوصاً موسیقی‌هاى هیجان آور باعث بروز مفاسدى در افراد و جامعه می‌شود که قابل‌چشم‌پوشى نیست و زمینه‌ساز مفاسدی از قبیل فسادهاى اخلاقی، بزهکاری، لاابالی‌گری، شهوت رانی‌های‌مضرّ مانند استمناو همجنس بازى می‌شود. لذا اگر مختصر نفعى داشته باشد، باید به خاطر مضارّ عمده‌اش از آن‌چشم پوشى کرد

قبل از اينكه به بحث اثرات مخرب موسيقي بپردازيم لازم است كه در اول معنائي از كلمة موسيقي و موارد جواز آن ذكر شود و بعد در مورد حُرمت موسيقي از قرآن (آيات) و روايات شواهدي آورده شود و در پايان نظرات دانشمندان در اين زمينه يادآوري شود.
تعريف موسيقي: كلمه اي است يوناني كه با كمي تغييرات وارد لغت عرب شده است و به فن و تركيبات صداها به نحوي كه به گوش خوشايند باشد. برخي گفته اند: «ان الموسيقي تعني الغناء» يعني موسيقي همان غنا است كه موسيقي مربوط به آهنگ است و غنا مربوط به خواندن است.
[1] به خاطر اين تعريف غنا بايد تعريف شود تا مطلب روشن شود.[2]
غنا به معناي عام: به صوتي گفته مي شود كه قواي شهواني را در انسان تحريك مي نمايد و زمينه طغيان نفس و وسوسه شيطان را فراهم مي آورد به گونه اي كه گاهي انسان درآن حال احساس مي كند كه اگر در كنار آن صدا، شراب و فساد جنسي و... نيز باشد كاملاً مناسب است.
اين قسم غنا حرام است و مذمت شده است كه ادامه بحث به ضررهاي دنيوي و اخروي آن مي پردازيم.
غنا به معناي خاص: صداي زيبا و خوشي است كه مفسده انگيز نباشد و متناسب با مجالس فسق و فجور نگردد اين قسم حلال است خواندن قرآن، مراثي، مداحي، اذان و... از اين قسم است. اين نوع برخلاف نوع اول موجب آرامش روح، تعادل اعصاب، نشاط، تقويت اراده و... مي گردد.
حرمت موسيقي از طريق برخي آيات: در آيه 6 سوره لقمان از لَهو الحديث تعبير به غنا كرده اند. و دليل بر حرمت آن آخر آيه است كه مي فرمايد: «عذاب مهين» يعني عذابي خواركننده در انتظار او است. غنا لهوي خود حرام است و كسي كه به خاطر اين كار مزد و پولي دريافت كند آن مزد و يا پول حرام است.
امام صادق در روايتي فرمودند: چيزي كه براي خوانندگي گرفته مي شود حرام است البته روايت در مورد زن مغنيه است.
[3]
برخي از عواقب دنيوي موسيقي از احاديث:
[4]
1. بي تفاوت شدن نسبت به ناموس:
امام صادق فرمودند: زماني كه در خانة كسي به وسيلة موسيقي زنان و مردان گرد هم آيند شيطان نَفَسي شيطاني در او مي دمد كه بعد از آن غيرت را از دست مي دهد.
2. مرگ ناگهاني و قبول نشدن دعا:
امام صادق فرمودند: خانه اي كه در آن غنا باشد، از مرگ و معصيت دردناك ايمن نيست و دعا در آن به اجابت نمي رسد و فرشتگان وارد آن نمي شوند.
3. نفاق: امام صادق ـ عليه‎ السلام ـ فرمودند: نواختن موسيقي نفاق را در دل مي روياند همان طوري كه آب سبزه را مي روياند.
4. رفتن بركت: حضرت محمد ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمودند: فرشتگان به خانه اي كه شراب و وسائل موسيقي و قمار در آن باشد وارد نمي شوند. دعاي اهل خانه مستجاب نمي گردد خيره بركت هم از آنها مي رود.
برخي از عواقب اخروي: رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمودند: كسي كه اهل غنا و موسيقي است از قبرش بيرون مي آيد در حالي كه نابينا و گنگ و كر خواهد بود.
ضررهاي موسيقي از ديدگاه برخي دانشمندان جهان:
[5]
1. يكي از دانشمندان اسلامي: علامه محمدتقي جعفري (ره) در تحقيقي كه به عمل آورده اند فرموده اند كه موسيقي ضررهاي زيادي دارد از جمله ايجاد عدم تعادل بين اعصاب سمپاتيك و پاراسمپاتيك، مرض ماني (نوعي جنون است) كوتاهي عمر، ضعف اعصاب، بيماري فشار خون، عامل فحشاء، هيجان، سلب اراده، سلب غيرت، عامل جنايت، تهييج عشق. شكست عمر و جوانمرگي، افسردگي و خمودگي.
2. يكي از دانشمندان غربي:
[6]
دكتر ولف آدلر: موسيقي علاوه بر اينكه سلسله اعصاب ما را در اثر جلب دقت خارج از طبيعي آن سخت خسته مي كند. عمل ارتعاش صوتي كه در موسيقي انجام مي شود توليد تعرض خارج از حد طبيعي در جلد مي نمايد كه بسيار مضر است.
كانت: موسيقي اگر از همه هنرها مطبوعتر باشد، ولي چون به بشر چيزي نمي آموزد از تمام هنرها پست تر است.
دكتر اوريزن اسوت مارون:
[7]
هيجان بزرگترين عامل سكته هاي قلبي است هنرمندان اغلب به علت سكتة قلبي درگذشته اند پس هيجان كه محصول موسيقي است چقدر خطرناك است.

منابع كمكي:
1. هشت گفتار پيرامون حقيقت موسيقي غنائي، ايراني قمي، اكبر، نشر سازمان تبليغات اسلامي، 1370.
2. غنا، موسيقي، مختاري، رضا، نشر مرصاد، بي تا.
3. غنا و موسيقي در فقه اسلامي، حسينيان، روح الله، نشر تهران، 1374.
4. موسيقي از نظر دين و دانش، جوهري زاده، محمدرضا، نشر تهران، مؤسسه مطبوعاتي اسلامي، بي تا


فدايي جون اگه ميخواي موسيقي رو رد كني دلايلتو از يه منبعي بيار كه غير مسلمونا هم بپذيرن ! نظر مراجع تقليدو علي (ع) و صادق (ع) كه براي همه قابل قبول نيست.
 

فدايي رهبر

عضو جدید
برخی از آنها عبارتند از :
موسیقی و امواج مغزی :
تحقیقات نشان داده است كه موسیقی می‌تواند امواج مغزی را با خود همراه كند بطوریكه هر نوع از موسیقی، باعث می‌شود كه امواج مشابه با آن در مغز ایجاد شود .
ضربه‌های تندتر در موزیك باعث افزایش دقت و تمركز می‌شوند و گامهای آهسته تر باعث آرامش بیشتر می‌شوند.همچنین مشخص شده است كه اثر موسیقی بر مغز انسان حتی پس از قطع شدن آن نیز ادامه دارد ..
 

فدايي رهبر

عضو جدید
موسیقی و تنفس و ضربان قلب :
با ایجاد تغییر در امواج مغزی، عملكرد سایر اعضای بدن نیز تغییر می‌كند . این تغییرات توسط سیستم اعصاب خودكار ( سمپاتیك و پارا سمپاتیك ) اعمال می‌شود. و این نوع دستگاه عصبی می‌تواند تنفس و ضربان قلب را تند تر یا كند تر كند .
بنابراین موسیقی می‌تواند از آثار مزمن استرس ها بر بدن پیشگیری كند .
 

فدايي رهبر

عضو جدید
اثر بر ذهن انسان :
موسیقی می‌تواند باعث ایجاد تفكر مثبت در ذهن انسان شود و به همین دلیل می‌تواند در درمان افسردگی و اضطراب موثر باشد .
موسیقی می‌تواند جلوی آثار مخرب استرس را بر بدن بگیرد و می‌تواند قدرت خلاقیت و خوش بینی را افزایش دهد .
آثار دیگر موسیقی :
موسیقی می‌تواند آثار مهم دیگری نیز بر بدن انسان داشته باشد مانند كاهش دادن فشار خون ( ‌با كاهش دادن فشار خون خطر سكته های مغزی و سایر عوارض آن كاهش می‌یابد )، افزایش ایمنی انسان، كاهش تنش در عضلات و اینكه موسیقی به ایجاد و حفظ سلامتی در انسان كمك می‌كند .
در یك تحقیق كه در سال 2006 در كشور آمریكا انجام شد مشخص شد كه موسیقی می‌تواند درد ناشی از آرتروز مفاصل را نیز كاهش دهد : نشریه تخصصی پرستاری آمریكا شماره 54 صفحه 553
the Journal of Advanced Nursing (June 2006; Volume 54, Page 553).
 

فدايي رهبر

عضو جدید
نتیجه :
تحقیقات وسیعی كه در این زمینه انجام شد، باعث شد كه از موسیقی به عنوان یك ابزار قدرتمند در درمان برخی از بیماریها استفاده شود .
درمان با موسیقی هم می‌تواند از طریق شنیدن موسیقی باشد و هم از طریق نواختن آن .
در روش نواختن موسیقی اجباری نیست كه موسیقی نواخته شده، دارای قابلیت بالا و یا كلاسیك باشد نكته مهم این است كه این موسیقی برخاسته از قلب و احساسات شما باشد .
یك موسیقی مناسب می‌تواند بین ذهن و جسم شما تعادل برقرار كند و از سوی دیگر یك موسیقی منفی یا نامناسب می‌تواند شما را سرشار از نفرت كند و به شما آسیب روحی و جسمی‌بزند .
برخی از موسیقی ها می‌توانند حالات ترس را در انسان القا كنند و این حالت ایجاد شده می‌تواند جسم انسان را دچار آسیب و یا عدم تعادل بكند .( مانند موسیقی هایی كه در فیلم‌‌های ترسناك از آنها استفاده می‌شود )
برخی از صداها مانند صدای مته ها می‌تواند دستگاه شنوایی انسان را دچار آسیب بكند .موسیقی های ناموزون و شعر هایی كه حس نفرت را در انسان ایجاد می‌كنند و یا صدا های ناموزون می‌توانند به جسم و روح انسان آسیب بزنند .
ما باید مراقب اثرات منفی صداهای خشن و موسیقی های منفی باشیم و با این نوع از صداها با موسیقی مثبت و ایجاد كننده احساسات فراتر از عشق باشیم .
سلامت جسم ما، با روان ما گره خورده است .
موسیقی یك ابزار قدرتمند بهبودی و سلامت انسان است . چون با درونی ترین و اصلی ترین مفهوم انسانیت ارتباط برقرار می‌كند، با روان انسان .با موسیقی ما می‌توانیم ارتباط خود را با خالق قدرتمند و شفا دهنده خود به یاد آوریم .ما می‌توانیم با آوای شفا بخش موسیقی از سلامتی و زندگی خود لذت ببریم .
لازم به ذكر است كه موسیقی، یك علم گسترده بوده و برای تحقیق و اظهار نظر در مورد اثرات آن بر سلامتی انسان ما نیازمند همكاری نزدیك بین اساتید موسیقی و علوم پزشكی هستیم .و نكته جالب این است كه متن فوق از یكی از سایت های معتبر دنیا از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شده است
 

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاثیرات شگفت انگیز موسیقی بر سلامتی!!
: گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر حامد ترکمان



آوا و موسیقی سالها قبل از آن كه بشر كلام و بیان را بیاموزد وجود داشته است. پرندگان، درخت، دریا، حیوانات و حتی پاییز، هر جایی از طبیعت، یك ....

آوا و موسیقی سالها قبل از آن كه بشر كلام و بیان را بیاموزد وجود داشته است. پرندگان، درخت، دریا، حیوانات و حتی پاییز، هر جایی از طبیعت، یك موسیقی منحصر به فرد و مخصوص به خود را دارد .
شما با شنیدن یك موزیك شاد، خوشحال می‌شوید و با شنیدن یك موزیك غمگین ممكن است ناراحت شوید، آیا موسیقی می‌تواند در بروز یا بهبود بیماریها در انسان موثر باشد ؟
تحقیقات نشان داده است كه موسیقی به شدت بر جسم و روان انسان تاثیر گذار است.
در حقیقت یك شاخه جدید از علم به نام موسیقی درمانی، معرفی شده است كه در آن از موسیقی برای درمان بیماریها استفاده می‌شود.
موسیقی درمانی به خصوص در مورد بیماران مبتلا به سرطان، كودكان مبتلا به بیش فعالی و سایر بیماریها موثر بوده است و برخی از بیمارستانها از موزیك برای كمك به كنترل درد، از بین بردن افسردگی و كاهش تنش در عضلات استفاده می‌كنند .
این موضوع عجیب و پیچیده ای نیست و موسیقی می‌تواند از راههای مختلفی بر بدن انسان اثر بگذارد .
خب تو الان اين پستي كه خودت زدي رو قبول داري؟؟؟؟!

ما هم كه داريم همينو ميگيم ، پس مشكلت چيه؟!!!
:surprised:
 

Candyman

کاربر فعال
غذا وموسیقی
میگویند موسیقی غذای روح است
فرضاً این ادعا صحیح ودرست است ؛
میگویم طعام غذای جسم است خوب ما این دو غدای روح وجسم را با هم مقایسه میکنیم وبعد نتیجه را لازم بدست خواهیم آورد:
1 - درعلم تغذیه ؛ نخستین شرط مفید بودن غذا را طبیعی بودن آن است وکلیه غذاهای مصنوعی کم وبیش مضرودشمن سلامتی می شمارد .خوب اگر موسیقی عذای روح باشد ؛ فقط آهنگهای طبیعی مفید بوده وآهنگهای غیرطبیعی ومصنوعی مضر, خطرناک ودشمن سلامتی میباشد
آهنگهای طبیعی نظیر : نغمه های پرندگان{بلبل – قناری - ...) , صدای آبشارها وجوبیارها ؛ تلاطم موج ها به ساحل , چک چک قطره های باران و.و.و.و


موسیقی فقط سامی یوسف.
چرا؟
چون در مورد اسلام میخاند.چون میگوید محمد.میگوید اسلام.

درسته که صدای ناهنجار خوب نیست...ولی قران هم موسیقی داره....ایا مداحی ها موسیقی گوش نوازیه؟
مثلا نعره زدن تو بلند گو و اسم امام حسین رو بردن؟و گوش مشتی در و همسایه رو با اسم امام حسین خراب کردن؟

؟

 

*Essi*

اخراجی موقت
5 – بالاخره چرا مردمان به اصطلاح متمدن امروز آهنگهای طبیعی را کنارگذاشته وبسوی آهنگهای جاز ؛ پاپ و محرک مایل شده اند؟؟؟!!!!


لعنت بر این موسیقی دان ها که موسیقی محرک به وجود آوردند.
هم اکنون یک موسیقی مصنوعی پلید از نوع پاپ که سبب انحراف میشود را به یادتان میاورم.
بوی گل و سوسن و یاسمن آید.
رهبر محبوب من از سفر آید.
دیو چو بیرون رود فرشته در آید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا