زنگ ورزش از مدارس ابتدايى حذف شد

IranianWay

عضو جدید
کارشناس مسئول تربيت‌بدنى آموزش و پرورش شهرستان‌هاى استان تهران گفت: براى اينکه هزينه‌ها در آموزش و پرورش کاهش يابد، زنگ ورزش از مقطع ابتدايى حذف شده است.

به گزارش فارس، بهنام ميرزايى اظهار داشت: با اهميت ندادن به زنگ ورزش در مقطع ابتدايي، به دانش‌آموزان از لحاظ آمادگى جسمانى صدمات جبران‌ناپذيرى وارد خواهد شد. وى ادامه داد: با ادامه اين رويه، دانش‌آموزان مهارت‌هاى اوليه درست راه رفتن، دويدن، نشستن و خوابيدن را فرا نمى‌گيرند و از لحاظ آمادگى جسمانى هم در سطح پايينى باقى خواهند ماند.

کارشناس مسئول تربيت‌بدنى آموزش و پرورش شهرستان‌هاى استان تهران بيان کرد: با اهميت ندادن به ورزش پايه در مقطع ابتدايي، دانش‌آموزان در ستون فقرات و ساختارهاى قامتى با آسيب‌هاى جدى روبه‌رو خواهند شد.

ميرزايى تصريح کرد: مقطع ابتدايي، سن بحران هر دانش‌آموز است و اگر در اين سن به ورزش آنها اهميت لازم داده نشود در مقاطع بالاتر اين امر ديگر فايده‌اى براى دانش‌آموز و ورزش قهرمانى کشور نخواهد داشت.

وى با ابراز تأسف از حذف زنگ ورزش در مقطع ابتدايي، افزود: با حذف زنگ ورزش در مقطع ابتدايى ديگر نظارتى بر آمادگى جسمانى دانش‌آموزان نيست و کنترل و پيشگيرى نمى‌شود، در نهايت بيشتر استعدادها نهفته باقى خواهند ماند.

کارشناس مسئول تربيت‌بدنى آموزش و پرورش شهرستان‌هاى استان تهران اضافه کرد: در مقطع ابتدايى مشکل نبود مربى تربيت‌بدنى در زنگ ورزش کلاس‌هاى اول تا سوم بود و به جاى اينکه اين مشکل حل شود، مربى تربيت‌بدنى را نيز از زنگ ورزش کلاس‌هاى چهارم و پنجم حذف کردند.

ميرزايى بيان کرد: زمانى که دانش‌آموزى حرکات اوليه ورزشى را نياموخته است و حرکات اعضاى بدنش با اعصاب آن هماهنگ نيست، مربى تربيت‌بدنى در مقطع راهنمايى ديگر کارى براى رشد استعداد وى نمى‌تواند انجام دهد. وى خاطرنشان کرد: در سطح آموزش و پرورش از نظر آگاهى مسئولان به مسائل تربيت‌بدنى مشکلى وجود ندارد ولى سياست‌ها با عملکردها تناقض دارد و اگر به همين روال پيش رود از ورزش قهرمانى در دنيا عقب خواهيم ماند.
 

mina jojo

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهتر
هی معلما میگفتن عقبیم به جاش ریاضی کار میکنیم حالمونو میگرفتن اینطوری از اول نیست طرف خیالش راحته
 

آرماندیس

عضو جدید
کاربر ممتاز
میشه لینک منبعو بذاری ؟ اگه حقیقت داشته باشه که خیلی افتضاحه ... خاک بر سر هیچی نفهمشون
 

mehrshad53

اخراجی موقت
وقتی کردان سانان همه کاره شوند...
ایشالا راست نیست که هست!
 

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
200 سال پیش با یک مقاله در یک روزنامه امریکایی در مورد کاهش قد و عدم سلامت جسمانی پسران امریکایی نسبت به همتایان اروپاییشون برنامه دقیق و منسجمی در مدارس امریکا برای تامین سلامت نسل اینده امریکایی ها اجرا شد تا از تولید یک نسل بیمار اجتناب بشه!
امروز امریکا پایه اول ورزشهای دنیا است و در المپیک مدال درو میکنه!

مملکت ما زنگ ورزشش چی بود که حالا بخوا حذف بشه! حالا هر 10 سال بیان یکبار نمودارهای سن وزن قد کودکان رو اندازه گیری کنند و بعد به این نتیجه برسند که خوب این مساله نژاد ماست که باعث میشه از نرم جهانی پایین تر باشیم!

نرم ملی قد وزن سن تعریف کنند و بعد دوباره 10 سال بعد از همون نرم هم عقب بمونند!

چی داره سرمون میاد؟ نسل درب داغانی تحویل بدن بهمون حال کنیم!
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو این مطلبی که گزاشتی که همه متاسفن! پس کی زنگ ورزش رو حزف کرده؟!
 

monrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا متاسفم... به جاي اينكه تشويق كنن بگن بيرون مدرسه هم ورزش كنين برمي دارن حذفش مي كنن...
 

::arash::

عضو جدید
کاربر ممتاز
عادت به توهین ندارم..ولی این بار واقعا خاک تو سرشون
البته من این خبر گزاری و نمیشناسم..فارس..!!!!شما شنیدین تا حالا؟؟؟؟
این همه بلا رو سرمون دارن میارن این یکی هم به کلکسیونه کارهای خنده دارشون اضافهع شد
متاسفم برات با این وزرا و سازمان ها
 

Similar threads

بالا