مشاور رییس جمهور:خارج از مرزها نزدیک است احمدی نژاد را بپرستند

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا مشاور احمدی نژاد :
خارج از مرزها نزدیک است احمدی‌نژاد را بپرستند
وقتی ماهواره اميد به مدار رفت يک زوج که قرار بود از هم طلاق بگيرند منصرف شدند
دولت به صدا و سيما پول داد که حمله به غزه را پوشش خبری بدهد

آفتاب:
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا گفت: من خبر دارم، آقای اردوغان ارادت خاصی به امام حسین دارد و در مراسم عاشورا چند سال است پیام می‌دهد و می‌گوید امام حسین باید الگوی ما باشد.

حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی‌ریا مشاور امور روحانیت محمود احمدی‌نژاد که شامگاه روز شنبه سوم اسفندماه در جمع عزاداران نبوی در مسجد دانشکده فنی دانشگاه آزاد اراک سخن می‌گفت قسمت عمده مطالب خود را به تبیین دستاوردها و تجلیل از دولت نهم معطوف کرد.

مشاور امور روحانیت رئیس‌جمهور با بیان مراحل پرتاب ماهواره امید و تجلیل از دست اندرکاران این ماهواره از نام‌گذاری روز چهاردهم بهمن به عنوان روز فضائی خبر داد.

سقای بی‌ریا به بیان خاطره‌ای از زبان وزیر دفاع پرداخت و گفت: وزیر محترم دفاع گفتند یک خانواده‌ای را من می‌شناسم که اینها نزدیک بود کارشان به طلاق بکشد. وقتی ماهواره امید پرتاب شد دو روز بعد اختلافاتشان حل شد. گفتند چطور؟ گفتند مشکلشان این بود که پسرشان می‌خواست برود خارج درس بخواند پدر مخالف بود و مادر می‌گفت باید برود. این منشا اختلاف بود. وقتی که ماهواره امید پرتاب شد پسرشان گفت من همینجا سربازی می‌روم و همین‌جا درس می‌خوانم. دیگر محیط برای درس خواندن آماده است .

وی در ادامه با بیان اینکه پس از پرتاب ماهواره امید همه مسلمانان دنیا خوشحال شدند گفت: پرتاب ماهواره امید مشکل قرنها را حل کرد. این پیشرفتها و در راس آن فضایی شدن قدم بزرگی بود. همیشه بر سر ما مسلمانان می‌زدند که شما عقب مانده‌اید .

دکتر سقای بی‌ریا با بیان اینکه استدراج یعنی خدا نعمتی به انسان می‌دهد که او در راه باطل به سر ببرد گفت: یک استدراج طولانی و سنگین را خدا بر اینها [غربی‌ها] قرار داده است. امروز شما می‌بینید همه مظاهر سقوط و پوسیدگی [در غرب] مشاهده می‌شود. آثار شکست همه جا نمایان است .

وی با اشاره به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه ایران ابر قدرت است گفت: ما ابر قدرت صالحیم. اصول آن با ابرقدرتهای دیگر متفاوت است. در مساله جنگ غزه ما کار ابرقدرتی کردیم. این که آقای احمدی‌نژاد گفت ما ابر قدرت شدیم یک چشمه آن در مساله غزه تمرین شد .

مشاور رئیس‌جمهور بخش دیگری از سخنان خود را به جنگ غزه اختصاص داد و گفت: تحلیل کشورهای منافق و خائن اطراف غزه که با اسرائیل ساخت و پاخت کرده بودند این بود که حماس از عربیت و فلسطینی بودن خارج شده و به بازوی ایران تبدیل شده و می‌خواهد یک حکومت شبیه ایران برپا کنند. ما [کشورهای منافق و خائن اطراف غزه]، نمی‌گذاریم. تو [اسرائیل] بزن اینها را داغان کن. اصلا اینها با ما در افتاده بودند؛ می‌گفتند ایران دو تا بازو دارد یکی حزب‌الله و یکی حماس و باید این دو تا بازو را بشکنیم. الحمدالله در جنگ 33 روزه نتوانستند بازوی اول را بشکنند در جنگ 22 روزه هم نتوانستند بازوی دوم را بشکنند. انشاالله در جوانه سوم در جنگ 11 روزه هم نخواهند توانست و بعد هم دیگر یک یا علی و الله‌اکبر می‌خواهد. اسرائیل دیگر می‌رود. اسرائیل دیگر نخواهد ماند. این کار، کار ابرقدرتی نبود؟

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در مورد جنگ غزه گفت: دولت یک پولی را گذاشت برای صدا و سیما که پوشش خبری را درست بدهد، یک کار علاوه‌ای بود که شما شاهد بودید مستقیم از درون غزه تماس حاصل می‌کردند .

وی در ادامه با بیان اینکه کار دیپلماتیک جمهوری اسلامی بسیار دیدنی بود گفت: آقای محرابیان را ایشان [احمدی‌نژاد] مامور کردند بروند ونزوئلا. آقای محرابیان نقل می‌کند ما آمدیم تماس گرفتیم ونزوئلا دیدیم هیچ کس نیست، هیچ اداره‌ای تلفن را بر نمی‌دارد. شب ژانویه بود همه رفته بودند. آمدم به آقای احمدی‌نژاد گفتم هیچ کس نیست. من پیام به کی ببرم بدهم. هیچ کس پاسخگو نیست. آقای احمدی‌نژاد به آقای محرابیان گفت پرواز می‌کنی می‌روی کاراکاس آنجا می‌پرسی می‌بینی چاوز کدام شهر است. هر شهری هست تو برو آنجا. [محرابیان] گفت ما همینطور در ابهام پرواز کردیم رفتیم کاراکاس. ساعت 11:30 شب به وقت کاراکاس رسیدیم آنجا. از طرف سفارتخانه یک ساعت بعد به ما خبر دادند آقای چاوز در کاخ ریاست جمهوری منتظر شما است. پنج تا از وزرایش هم احضار کرده بود. سراسیمه آمد در جلسه [چاوز] گفت چی شده؟ چه اتفاقی افتاده؟ گفتم به غزه حمله شده، نمی‌دانید؟ گفت حمله شده باشد غزه به ما چه ربطی دارد. [محرابیان] گفت یک ساعت و نیم با او صحبت کردم. آخر به او گفتم اگر به ونزوئلا حمله بشود شما انتظار دارید جمهوری اسلامی بیاید حمایت کند؟ گفت بله. گفتم خوب نسبت ما و غزه هم همین است. [چاوز]گفت: ها! وقتی فهمید، اولین قدمی که برداشت، ما هم به او پیشنهاد نکردیم، [چاوز] گفت، یک اخراج سفیر اسرائیل از ونزوئلا.[محرابیان] گفت بندهای دوم سوم چهارم را که نوشت، گفتیم می‌خواهد جنگ راه بیاندازد، بگذار ما برویم. [محرابیان] گفت فردا 8 صبح ما در فرودگاه بودیم، دیدیم خبری نشد. اخبار چیزی نگفت. یک مرتبه دیدیم خبر را قطع کرد، خبر فوری، خبر فوری. خود چاوز آمد پشت تلوزیون گفت که محرابیان اینجا بوده و ما دیشب با هم جلسه داشتیم و اینهم نتیجه جلسه ما، یک دو سه چهار پنج شش .

سقای بی‌ریا در ادامه با اشاره به اینکه پیش از این کسی در دنیا جرات این را نداشت که حتی هولوکاست را انکار کند گفت: کسی در دنیا جرات نداشت سفیر آن کشور را اخراج کند. بعد دو سه کشور دیگر کارهای مشابه انجام شد و این، فضا را ایجاد کرد برای آقای اردوغان که آن سیلی نهایی را به رئیس رژیم صهیونیستی بزند .

مشاور امور روحانیت احمدی‌نژاد با بیان اینکه آقای اردوغان برای ما خیلی محترم است گفت: من خبر دارم، آقای اردوغان ارادت خاصی به امام حسین دارد. در آنکارا هر سال در آنجا در مراسم عاشورا چند سال است پیام می‌دهد و می‌گوید امام حسین باید الگوی ما باشد .

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا در ادامه گفت: یک وقت خدمت آقای احمدی‌نژاد بودیم یکی از دوستان صحبت این را کرد که آقای اردوغان خیلی کار مهمی کرد [که این موضوع] را مطرح کرد، آقای احمدی‌نژاد گفت؛ روزهای اولی که ما با او تماس می‌گرفتیم پشت تلفن می‌ترسید، می‌گفت آقای احمدی‌نژاد این مسائل را نمی‌شود پشت تلفن مطرح کرد. اردوغانی که پشت تلفن می‌لرزید، آقای احمدی‌نژاد می‌گوید باید به غزه کمک کنیم می‌گوید بابا! پشت تلفن نمی‌شود. این، در داووس آن حرکت را انجام می‌دهد. چه شد؟ چطور جرات پیدا کردند؟

مشاور امور روحانیت احمدی‌نژاد با بیان اینکه خدا روزهای بسیار پرشکوهی را به ما توفیق داده تا ببینیم گفت: شما پایتان را از ایران بیرون بگذارید، کسانی که از ایران بیرون رفتند می‌گویند، خارج از مرزها مردم دیگر نزدیک است ایشان را [احمدی‌نژاد] را بپرستند. ایشان از داخل بیشتر مشهورند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد هرجا با هر مسئولی که می‌نشیند گفته می‌دانید مشکل چیست؟ مشکل خداپرستی است، گفت: مورالس وقتی می‌خواست تحلیفش را انجام بدهد گفت ما باید خداپرست بشویم. [احمدی‌نژاد] گفت من قبلش با او صحبت کردم. همین احمدی‌نژادی که دم از خدا می‌زند دم از امام زمان می‌زند، دم از مبارزه با ظلم می‌زند، مردم می‌خواهند، امام زمان هم اگر بیاید مگر غیر از این حرفها را می‌زند؟

وی در ادامه با بیان اینکه دولت نهم را مقام معظم رهبری به این مردم هدیه کرد گفت: شاخص ها را مقام معظم رهبری گفت. مردم رفتند به دنبالش و مصداقش را پیدا کردند. مردم دیگر این راه را رها نخواهند کرد. این راه، راه عزت است. این راه، راه پیشرفت اسلام است [...] من گفته‌ام، مردم بعد از هشت سال احمدی‌نژاد هم، یک احمدی‌نژاد دیگر را پیدا می‌کنند .

در ادامه این جلسه سقای بی‌ریا به تعدادی از سوالات دانشجویان پاسخ داد
 
بادامچیان، نماینده ی حامی دولت :چرا مردم تهران در خانه مرغ نگه نمی دارند تا تخم مرغ شان تأمین شود؟!

بادامچیان، نماینده ی حامی دولت :چرا مردم تهران در خانه مرغ نگه نمی دارند تا تخم مرغ شان تأمین شود؟!

بادامچیان : برخی خودسوزي ها سياسي است / چرا مردم تهران در خانه مرغ نگه نمی دارند تا تخم مرغ شان تأمین شود؟!

چرا در خانه خودمان تلاش نمي کنيم مربا توليد کنيم،چند نفر در گلدان شان ريحان مي کارند تا نان و پنيرشان را با ريحان بخورند.چهار سال پيش با همه غارت هايي که دولت قبل مي کرد 7ميليارد دلار بدهي داشتيم، امروز کشور ثروتمند است.

******************************************


عصرایران - به دنبال وقوع چهار حادثه خودسوزی در طول يک هفته بادامچیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و قائم مقام حرب مؤتلفه ، احتمال داد خودسوزی های اخیر در تهران سیاسی باشد!
وی همچنین از مردم تهران انتقاد کرد که چرا در خانه مرغ نگه نمی دارند تا تخم مرغ تولید کنند؟!
گفت و گوی بادامچیان با اعتماد را بخوانید:

- در طول يک هفته چهار خودسوزي در تهران انجام شد. اين اتفاقات زنگ خطر به شعارهاي اقتصادي دولت نهم نيست؟

ممکن است مربوط به بازي سياسي باشد، مثل بازي سياسي که الان توي مجلس در جريان است. بعضي از آقايان اصلاح طلب پشت تريبون همه را متهم مي کنند.

- يعني فردي که خودسوزي کرده حاضر است عمليات انتحاري براي يک هدف سياسي اصلاح طلبان انجام بدهد؟

نمي ميرند، معمولاً درمان مي شوند.

- اما تا حالا دو نفر از افرادي که اقدام به خودسوزي کرده اند، فوت شده اند؟

من که نگفتم همه اش اين است، ممکن است فشار هم به آنها آمده باشد اما برخي از اينها سياسي کاري است.

- فشار اقتصادي به مردم را قبول داريد؟ اگر مشکل معيشت نبود، کار به خودسوزي مي کشيد؟

اين هم از همان سوال هاي تيپ اصلا ح طلبي است. فشار اقتصادي به مردم زياد است. فلان است. جوسازي، فضاسازي.

- به هر حال واقعيت است.

به هر حال طبيعي است در کشور پيشرفت هست و درصد کساني که اکنون داراي زندگي خوب هستند قابل مقايسه با قبل نيست. البته درصدي افراد که داراي مشکلات هستند هميشه در جامعه وجود دارد. تلاش هم هست اين مساله را حل کنيم.

- اما شواهد و اعتراض هاي مردم خلاف اين را نشان مي دهد. خط فقر 800 هزار تومان است. مردم فقير نيستند؟

من به اين آمار اعتقادي ندارم.

- به هر حال شواهد اين ادعا وضع معيشت مردم و فشار اقتصادي است.

يک خانوار را زن و مرد اداره مي کنند که حقوق شان را روي هم مي گذارند. همه جاي دنيا همين طور است.

- اما حقوق زن و مرد کارمند را جمع هم کنيم 500 هزار تومان نمي شود.

هزينه زندگي در تهران با شهرستان، روستا و عشاير فرق دارد.

- اما در همان روستا هم مردم از افزايش مشکلات اقتصادي در زمان احمدي نژاد گلايه مي کنند. مردم فقيرتر شدند يا ثروتمندتر؟

شما به سوال من جواب بدهيد، کشور فقيرتر شده يا ثروتمندتر؟

- ما از مردم فقير صحبت مي کنيم. کشور با نفت 140 دلار بايد ثروتمندتر شده باشد اما اين پول به جيب مردم نرفته است.

کشور ثروتمندتر شده، اين همه سازندگي و پول در گردش يعني کشور ثروتمند است. اين ثروت در اختيار چه کسي است؟

- اين سوال مردم است، پول نفت کجا مي رود؟

اين پول در خدمت همه مردم قرار گرفته. معمولاً چند دهک بالا داراي زندگي مرفه هستند. بخشي هم در سختي به سر مي برند. دولت در حال رسيدگي است.

- اما مردم معتقدند فقيرتر مي شوند.

فرهنگ مردم تغيير کرده است. چرا در خانه خودمان تلاش نمي کنيم مربا توليد کنيم.

- يعني سطح توقع مردم بالا رفته است؟

مردم حاضر نيستند يک مرغ در خانه شان نگهداري کنند چون بو مي دهد، مبادا تخم مرغ شان را اين طور تامين کنند. از سه ميليون خانه يي که در تهران داريم چند نفر پرنده دارند. چند نفر در گلدان شان ريحان مي کارند تا نان و پنيرشان را با ريحان بخورند.

- يعني مردم برگردند به 100 سال پيش تا فقير نباشند؟

مردم الان در صبحانه خود تخم مرغ درشت، ماست، کره، پنير، شکلات و... دارند. مي گوييم چرا کار نمي کنيد، خب کسي بايد توليد کند، کسي بخورد.

- پس به نظر شما توقع مردم بالا رفته؟

مشکل اين است که تلاش مي کنيم توليد ناخالص ملي بالا رود. چهار سال پيش با همه غارت هايي که دولت قبل مي کرد هفت ميليارد دلار بدهي داشتيم، امروز کشور ثروتمند است. به هر حال سختي ها هم وجود دارد.

منبع : عصر ایران
به نقل از روزنامه ی اعتماد
 

~Bahar~

عضو جدید
يعني سطح توقع مردم بالا رفته است؟

مردم حاضر نيستند يک مرغ در خانه شان نگهداري کنند چون بو مي دهد، مبادا تخم مرغ شان را اين طور تامين کنند. از سه ميليون خانه يي که در تهران داريم چند نفر پرنده دارند. چند نفر در گلدان شان ريحان مي کارند تا نان و پنيرشان را با ريحان بخورند
این احمقانه ترین حرفیه که شنیدم...واقعا این مصاحبه جدیه؟!!
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
مشاور امور روحانیت احمدی‌نژاد با بیان اینکه خدا روزهای بسیار پرشکوهی را به ما توفیق داده تا ببینیم گفت: شما پایتان را از ایران بیرون بگذارید، کسانی که از ایران بیرون رفتند می‌گویند، خارج از مرزها مردم دیگر نزدیک است ایشان را [احمدی‌نژاد] را بپرستند. ایشان از داخل بیشتر مشهورند .

بابا تو دیگه کی هستی.:)
بر منکرش لعنت
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
من کارم کافی نت و تعمیرات کامپیوتر هست
باورتون نمیشه
پاکستانی یا آفریقایی یا غیره میان کافی نت پشت سیستم میشینن
یه خورده خوراکی و چیپس هم میارن!!!
پاهاشونو دراز میکنن و تو گوگل سرچ میکنن احمدی نژاد و واسه دیدن عکس هاش (مثلآ دارن حال میکنن!!):huh:
یا تو یوتیوب برای دیدن فیلمهاش!:huh:


آقای احمدی نژاد تو پاکستان و افغانستان و کشورهای عربی و آفریقایی و حتا بعضی از کشورهای اروپایی طرفدار زیادی داره
مثلآ آلمان یکی از طرفدارهای پر و پا قرص آقای احمدی نژاد هست
دلیلش هم که مشخصه
 

amarjani200

عضو جدید
کاربر ممتاز
 

SoLTAnEH

عضو جدید
اقا تا کی باید پز این ماهواره رو بشنویم؟؟؟؟
یعنی چی اون پسره منصرف شده گفته حالا دیگه شرایط تحصیل داخلم هست؟؟
مرغ تو خونه نگه داریم؟ریحون بکاریم؟
تو رو خدا یکی بگه این حرفا راس راسیه یا طنزه؟!
خوب یه گاوم می اریم نگه می داریم که واسه لبنیات هم خودکفا بشیم دیگه!

طرح متروی تهران اصفهان و مشهد در سال 1355 ریخته شده بوده. و الان 30 سال گذشته...:cool:
برید ماهواره پرت کنین!
 

okanava

عضو جدید
کاربر ممتاز
این احمقانه ترین حرفیه که شنیدم...واقعا این مصاحبه جدیه؟!!


دقیقا"موافقم با هات .حالا برای این این که یه حالی به طرف بدیم این ابیات رو تقدیم می کنم ::biggrin:;):cool::w15:

کیست ما را از تو خیر اندیش تر ؟
کاشکی می امدی زین پیش تر .

همی با عقل در چون و چرایی
همی پوینده راه خطایی ...

آخی .ای جان ... خدا یا یه پولی به ما بده یه عقلی ام به اینا .
 

shahab85

عضو جدید
بله دقيقا همينطوره مسخره نكنيد مگه خبر نداريد تو ايتاليا چه استقبالي شده بود تمام مقامات رسمي و غير رسمي به دست بوسي رفته بودند
 

okanava

عضو جدید
کاربر ممتاز
چند تا دروغ نازک رو توضیح بدهند بد نیست .
کدوم خبرنگار نابالغی رو به فلسطین فرستادند ...؟ واقعا" این پوشش خبری مستقیم از شبکه فرانسه و العربیه نبود که تکرار مداوم حملات 5 سال پیش رو هم محض دلخوشی می انداختند تنگش ؟
با چاوز بودن با دیکتاتوری این مرد چه دلخوشی برای این ها داره وقتی استناد از این بالاتر که این رییس جمهور برای چند سال آینده قانون ریاست جمهوری جدید رو مصوب کرده .تا همچنان در راس قدرت باشه ؟
در آپارتمان ها مرغ نگه داریم ؟ در تک خوابه هامون فرزند کمتر و مرغ بیشتر .غاز چه طوره ؟ یا بوقلمون که کاربردی تر است واسه شب سال نو شکم پر درست کنیم .یا اصلا" مگه تو لونه مرغ زندگی کردن لازمه داشتنشه ؟ توقع مردم بله که بالا رفته ! ما غیر از گرفتن صدقات رنگارنگ از دولت توقعات دیگر هم داریم .
واقعا" این ها کجایی اند ؟ عرب که می گن همینه .
 

MAHSA3+*

عضو جدید
به جان خودم وقتی خوندمش فکر کردم مطلب طنزه.!!!. تا از رسانه های دیگر شنیدم ... جدی شدیم طنزه جهان...
 
شهاب و حمید عزیزم
این هم خبری که شما میگید
من لینکش رو از قبل داشتم
البته اصل خبر رو پیدا نکردم
ولی در مورد ادامه ی این خبر بد نیست بدونیم که دکتر محمود احمدی نژاد در کنار رابرت موگابه رییس جمهور زیمباوه، تنها کسانی بودند که به مراسم شام بعد از اجلاس دعوت نشدن

علت فراخوانی سفیر ایران در رم از زبان وزیر خارجه ایتالیا



سفر اخیر محمود احمدی نژاد به ایتالیا برای شرکت در اجلاس فائو عامل برکناری سفیر ایران در رم و فراخوانی وی به تهران شده است.
فرانکو فراتینی وزیر خارجه ایتالیا با تایید اخبار غیر رسمی در خصوص علت فراخوانی ابوالفضل ظهره وند گفت: "خودداری ایتالیا از ملاقات با احمدی نژاد باعث شد ایران سفیر خود در رم را فرابخواند."
وی در گفت و گو با روزنامه اسرائیلی جروزالم پست اظهار داشت: "جدیت دولت ایتالیا در خودداری از برگزاری نشست با احمدی نژاد در زمانی که وی در رم بود منجر به آن شد که ایران سفیر خود در ایتالیا را برکنار کند."
پیش از این اخبار غیررسمی حکایت از آن داشت که علت فراخوانی ظهره وند ناکامی وی در ترتیب دادن دیدار بین محمود احمدی نژاد با رهبران کشورهای مختلف در حاشیه نشست فائو بوده است.
به نوشته این روزنامه ظهره وند در طول مدت اقامت رئیس جمهور ایران در رم تنها موفق به ترتیب دادن برنامه ملاقات احمدی نژاد با بازرگانان ایتالیایی شد.
ظهره وند در خصوص مشکلات پیش آمده در جریان سفر رئیس جمهور ایران به رم گفته بود:" اگر مشکلی در این سفر پیش آمده، معاونت منطقه ای و بین الملل وزارت خارجه باید پاسخگو باشد."
وی پیشتر مدعی شده بود بنا به درخواست "خود" از رئیس جمهور می خواهد از رم بازگردد.
به نوشته جروزالم پست وزیر خارجه ایتالیا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود اسرائیل را از حمله نظامی به ایران بازداشته و گفته است: "چنین اقدامی نه تنها برای اسرائیل بلکه برای کل جهان فاجعه بار خواهد بود."

منبع : http://aftab.ir/news/2008/jul/07/c1c1215434294_politics_diplomacy_iran.php

راستی شهاب جان من هم که اومدم به حمید بگم شوخی کردی یه لحظه شک کردم، گفتم نکنه داره جدی میگه!!
در واقع خیلی طبیعی بازی کردی!!:biggrin:
 
این هم نکته ای دیگر مربوط به سفر دکتر
و فایل صوتی منسوب به ایشون در این رابطه

فرانسوی ها خاتمی را تحویل نگرفتند،من جبران کردم

قرار گرفتن فایلی صوتی منتسب به محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری روی اینترنت درباره سفر سیدمحمد خاتمی رئیس جمهوری سابق به فرانسه یک بار دیگر نگاه ها را به سفر احمدی نژاد به ایتالیا جلب کرد.
هرچند زمان و مکان این سخنان مشخص نیست، اما این فایل صوتی از آنجا که مدتی کوتاه پس از پایان سفر جنجال برانگیز احمدی نژاد به ایتالیا و عدم موافقت مقامات رم برای دیدار با وی منتشر شده، حائز اهمیت است.او در این سخنان به سفر خاتمی به فرانسه در دوران ریاست جمهوری اش اشاره کرد و از نحوه دیدار ژاک شیراک رئیس جمهوری وقت فرانسه با سیدمحمد خاتمی انتقاد کرده است.
به گزارش آفتاب رئیس جمهوری در این سخنان چنین اظهار داشته است؛ «من چند سال قبل صحنه یی در تلویزیون دیدم؛ این غصه اش در دلم ماند... که هنوز هم به طور کامل برطرف نشده است.دیدم مسوولی از ایران رفت در یک کشور اروپایی، رئیس آن کشور بالای پله ها ایستاد. مسوول ما را آن دور پیاده کردند و آن نامرد یک قدم پایین نیامد؛ برای چه؟ برای اینکه خرد کند.من آن شب در تلویزیون دیدم، خیلی غصه ام شد؛ خدا شاهد است، گفتم؛ «ای خدای بزرگ، یک شرایطی فراهم کن که این غمسالهف جبران شود.» رئیس جمهور در ادامه سخنانش می افزاید؛ «... گذشت... پارسال، همان آقا، که بالای پله ایستاده بود، به ما در اوج مسائل هسته یی و در اوج جنگ لبنان پیغام داد که ما راجع به لبنان می خواهیم با شما همکاری کنیم.(اینها روش شان این است زمانی که نیاز هم دارند، اول طرف مقابل را تحقیر می کنند و نیاز خودشان را به عنوان نیاز طرف مقابل جا می اندازند. این روش شیطانی است.) پیغام دادند بیایید. این بسیار خوب بود.
یکی از مشاوران بنده مامور شد برود و صحبت کند... اعلام که کردند، آنها گفتند حالا ما می خواهیم به مسافرت و تفریحات برویم و تا ۲۰ روز دیگر نیستیم. (البته ما در دل مان گفتیم به جهنم که نیستید، بهتر. گفتیم بسیار خب شما به ما نیاز دارید، ما که به شما نیاز نداریم.)... گذشت، چند روز بعد پیغام دادند که این سه شنبه، آقا حاضر است که نفرتان را بفرستید. من گفتم، بسیار خب، می آید.گفتند بیایند و وقت تنظیم کردند و برنامه تنظیم شد. شب، مثلاً ساعت یک، این دوست ما می خواست پرواز کند. ساعت ۱۰ زنگ زدم، گفتم آقای وزیر خارجه، بگویید نمی آید. غوزیر خارجهف گفت آخر نمی شود، آخر ضایع است. گفتم نخیر. بگو نمی آید. بگویید رئیس جمهور او را احضار کرده است و فردا با او کار دارد و نمی تواند بیاید. افتاد عقب. گذشت... چهار، پنج روز بعد دوباره زنگ زدند و گفتند ما سه شنبه بعد را غبرای این دیدارف تنظیم کرده ایم.
گفتم بسیار خب، بگویید قبول.دوباره شب سه شنبه که قرار بود برود، گفتم بگویید کار پیش آمده است؛ نمی آید. سه بار این تکرار شد. فهمیدند، آمدند گفتند آقا تسلیم. ببخشید.» احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت؛ «آن آقا، برای استقبال از یک مشاور، شش تا از مشاورانش را پایین پله ها فرستاد، خودش هم تا راهرو آمد که رسم نیست.رسم این است که رئیس جمهور در اتاقش می نشیند و می آیند دیدنش. غاما این آقاف خودش هم تا راهرو آمد. البته انتقاد محمود احمدی نژاد از چگونگی دیدار ژاک شیراک و سیدمحمد خاتمی (بدون آنکه اشاره یی به نام آنها داشته باشد) مبنی بر اینکه رئیس جمهوری وقت فرانسه هنگام آن دیدار در پنجم آبان ۱۳۷۸ (۲۷ اکتبر ۱۹۹۹) بالای پله ها ایستاد و به استقبال رئیس جمهوری ایران نرفت، در حالی صورت گرفته که عکس های موجود از آن دیدار همگی نشان دهنده استقبال گرم ژاک شیراک از سیدمحمد خاتمی است و او را در حالی که پایین پله ها کنار رئیس جمهوری سابق ایران ایستاده، نشان می دهد.
بنا بر گزارش های رسانه های آن تاریخ سیدمحمد خاتمی در سفر به فرانسه ابتدا در فرودگاه مورد استقبال لویی بسون وزیر مشاور در امور مسکن دولت فرانسه قرار گرفت و سپس با هلیکوپتر راهی مرکز پاریس شد و به همراه یک کاروان رسمی به کاخ مارنی محل اقامت شخصیت های برجسته خارجی دیدار کننده از فرانسه انتقال یافت.
خاتمی در این کاخ مورد استقبال لیونل ژوسپین نخست وزیر فرانسه قرار گرفت که به خاطر دیدار با خاتمی، سفر برنامه ریزی شده خود به جزیره مارتینیک را به تاخیر انداخته بود.پس از آن نیز خاتمی به کاخ الیزه رفت و مورد استقبال رسمی ژاک شیراک قرار گرفت. شیراک که باید طبق عرف کاخ الیزه در سرسرای کاخ از میهمانان خود پذیرایی می کرد و برای استقبال آنها نیز تا جلوی در می آمد، برای سیدمحمد خاتمی در احترامی غیرمتعارف به پایین پله ها آمد.شیراک همچنین در زمان خداحافظی نیز خاتمی را تا کنار ماشین تشریفاتی بدرقه کرد. خاتمی همچنین در این سفر در مقر سازمان یونسکو حضور یافت و در مجمع عمومی این سازمان سخنرانی کرد.خاتمی یک بار دیگر هم در فروردین ۱۳۸۴ عازم پاریس شد که این بار نیز با استقبال بسیار گرم ژاک شیراک مواجه شد.
اما نکته دیگری که در سفر سال ۱۳۷۸ خاتمی به فرانسه حائز اهمیت بود، تغییر پروتکل تشریفاتی دولت فرانسه برای پذیرایی از مهمانان مبنی بر سرو نوشیدنی های الکلی به دلیل درخواست سیدمحمد خاتمی بود.به این ترتیب بنا به درخواست خاتمی و جایگاه ویژه او برای ژاک شیراک، دولت فرانسه قبول کرد تنها یک بار در طول تاریخ خود از قرار دادن نوشیدنی الکلی روی میز شام صرف نظر و به جای آن از مهمانان با قهوه پذیرایی کند. اعلام موافقت فرانسه با درخواست خاتمی مبنی بر اینکه بر سر میزی که نوشیدنی الکلی در آن باشد حضور نخواهد یافت همان زمان با اعتراض برخی مطبوعات کشور فرانسه روبه رو شد. همچنین برخی مطبوعات جناح راست فرانسه از شیراک به دلیل استقبال غیر متعارفش از رئیس جمهوری وقت ایران انتقاد کرده بودند.

منبع : http://aftab.ir/news/2008/jun/23/c1c1214197574_politics_diplomacy_ahmadinezhad.php

راستی شهاب جان درست گفتن
این اخبار مربوط به خرداد ما هستن
 

nooshafarin

عضو جدید
کاربر ممتاز
بابا خيلي باحاليد فرق جدي بودن و تيكه انداختن رو هم نميدونيد.
مگه نميدونيد تو ايتاليا چه فاجعه اي به بار اومد
اصلا معلوم هست تو این مملکت چه خبره:w20:
اونور جدی نوشته آدم فکر میکنه طنزه:w20:
اینور شوخی میکنه آدم فکر میکنه جدیه:w20:
:w15::w15::w15:
 

Saber-jojo

عضو جدید
کاربر ممتاز
در کل این آقای سقای بی ریا آدم جکیه !
من که هر وقت حام گرفتست میرم یکی از مصاحبه هاشو می خونم .
 

pmehdiq

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا آدمیزاد اینطوریه هر چی طبق خواستش نیست و دوست ندره سریع شروع میکنه به غر زدن و نغ نغ کردن .
دوست عزیز اگه با چیزی موافق نیستی یا سعی کن عمل مفیدی انجام دهی تا به خواستت برسی یا تحمل کن و به کسانی که خلاف میل تو را دوست دارند احترام بگذار
 

shanli

مدیر بازنشسته
دوستان لطف کنید دقت لازم رو تو جمله هاتون داشته باشین.تاپیک سیاسی هست و چنانچه از بحثِ خودش خارج شه قفل میشه.
پستهای نامربوط پاک شدند:warn:
 

Similar threads

بالا