Ielts Writing

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

نکات ضروری رایتینگ تسک 2 آیلتس​



برای گرفتن 7 در رایتینگ، توصیف بندهای تسک 2 رایتینگ آیلتس، به ما میگن که داوطلب بند 7 'present a clear position throughout'. استفاده از گرامر به روش دقیق و درست، میتونه به شما کمک کنه تا این کار رو انجام بدین. بیایید فرض کنیم سوال شما دارای این دیدگاهه:
Many people believe that traveling is very dangerous now
جملات 3-1 رو بررسی کنین و تصمیم بگیرین آیا اونا به پاراگرافی متعلق هستن که
الف) کاملاً با این عبارت موافقه
ب) نسبتاً با این عبارت موافقه
ج) با این عبارت مخالفه
1- If traveling was so risky, fewer people would do it.
2- Admittedly, traveling alone in certain areas can be a little risky.
3- traveling overseas is far too risky nowadays.



دوباره به این جمله‌ها نگاهی بندازین و به این موضوع فکر کنین که چه‌جوری این ساختارها به انتقال موضع نویسنده کمک میکنه. وقتی می‌نویسید: 'traveling alone can be a little risky'، مهمه به‌یاد داشته باشید شما در حال انتقال دیدگاه‌تون هستین. خواننده این جمله رو این‌طوری می‌فهمه: 'I believe this can be a little risky'. به طرز مشابه، وقتی می‌نویسید: 'Governments must … or Businesses should ….' شما در حال ارائه‌ی دیدگاه‌تون درباره‌ی اون‌چیزی هستید که باید 'must' یا 'should' رخ بده. به همین شکل، دیدگاه خود شما از طریق استفاده‌تون از زبان تو اون Essay منتقل میشه.
اگرچه این مثال‌ها نشون میده که از زبان چه‌جوری میشه برای مشخص کردن دیدگاه‌تون استفاده کرد، شما باید همچنین به‌وضوح نتیجه‌گیری‌ها و احساسات شخصی‌تون رو درباره‌ی مسئله‌ای که دارین درباره‌اش مطلب می‌نویسین، بیان کنین. برای انجام این کار، کاملاً قابل‌پذیرشه که بنویسین: 'I completely agree ….I feel …..I believe ….In my view ….' پس اگرچه هدف‌تون باید نوشتن به یک شکل عمومی و کمتر شخصی باشه، همونطور که همیشه در کلاس های رایتینگ زنگنه گفتیم، نباید کاملاً از استفاده از ضمیرها تو تسک 2 اجتناب کنین.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

نکات ضروری در رایتینگ آیلتس​



گرامر شما بر روی لحن زبان‌تون اثرگذاره. تو رایتینگ رسمی، نیتیوها سعی می‌کنن تا جای ممکنه مودب باشن و غالباً از قیدها و فعل‌های modal برای نرم کردن لحن و زبان استفاده می‌کنن. دو جمله‌ی زیر رو بررسی کنین و مشخص کنین کدوم‌‌شون پیام رو مودبانه‌تر منتقل میکنه.

1- Besides, certain words and phrase are too informal foe IELTS, Obviously you should consider the aim of the test when you choose words to learn.

2- Furthermore, certain words and phrase may be too informal to use in IELTS, so it is important to consider the aim of the test when choosing words to learn.

جمله‌ی اول شخصی و مستقیم‌تره و بدلیل کلمه‌ی Besides و Obviously، یه لحن تهاجمی داره. جمله‌ی دوم همین پیام رو منتقل می‌کنه، اما به‌شکلی نرم‌تر و کمتر مستقیم. من غالباً می‌بینم کلمات Besides و Obviously به‌شکلی استفاده میشن که یه لحن نامناسب برای آیلتس ایجاد می‌کنن. دوباره به رایتینگ‌تون نگاهی بندازین تا ببینین آیا از این کلمات مثل جمله‌ی 1 استفاده کردین یا نه.

داوطلبای نمره‌ی 6 و 8 از این کلمات استفاده می‌کنن، اما تفاوت اینه که داوطلب بند 8 از این کلمات به‌درستی و با فهم استایل و لحن استفاده میکنه، در حالیکه داوطلب بند 6 چنین کاری رو انجام نمیده. یه‌بار دیگه یادآوری می‌کنم که اضافه کردن صرف کلمات یا ساختارهای پیچیده به رایتینگ‌تون در آیلتس، به شکل معجزه‌آسایی نمره‌تون رو تغییر نمیده.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چگونه می توان یک پاراگراف در رایتینگ IELTS را خاتمه داد؟​



در این پست به چهار روش برای پایان دادن به یک پاراگراف در رایتینگ IELTS اشاره میکنیم:


 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2​



تعداد افرادی که مجبور به نوشتن رایتینگ هستن و به طور خودکار کار تهیه پلان رو انجام میدن، حتی نویسندگان حرفه ای، زیاد نیست. منظور من اینجا نویسندگان انگلیسی زبانه. حالا فکر کنین برای نویسندگانی که انگلیسی، زبان دومشونه رایتینگ چقد سخت هستش. خیلی آسون از موضوع خارج میشین، سخت میشه الگوی مشخصی در رایتینگ دید، اشتباهات مکرر به آسونی اتفاق می افته، و به راحتی زمان فراموش میشه و دقایقی رو که به آسونی میشه ذخیره کرد برای چک کردن نوشته در آخر کار، از دست میدن. همه اینا شما رو از گرفتن نمره دلخواهتون تو رایتینگ آیلتس باز میداره، مخصوصا اگه نمره ی 7 یا 8 بخواید.

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این plan شامل موارد متعددیه: چارچوبی از نظرات نویسنده و اطلاعات تکمیل کننده آنها، مثالایی برای روشن شدن منظور، لیستی از لغات ربط و مربوط به موضوع و ساختارهای گرامری مورد استفاده، اشتباهات spelling وعلامت گذاری که میدونید مرتکب میشید و میخواید جلوشون روبگیرین... یک پلان خوب اسکلت کاری شما رو تشکیل میده و وظیفه شما میشه اضافه کردن گوشت به اسکلت مانند جملات ساختاری، لغات وغیره.البته بخش زیادی از این کار رو میتونید قبل از امتحان آیلتس انجام بدین.

5 مرحله برای تهیه یک پلان فوق العاده جهت رایتینگ آیلتس TASK 2

سوال رو مورد بررسی قرار بدین

سوال از شما چی میخواد (بحث، بیان نظر، استدلال و غیره) و بخشهای تشکیل دهنده اون چیه؟(Writing task 2 question types)
  • سوال از شما چه میخواد؟
  • نکات و نظرات قابل ذکر در هر پاراگراف چیه؟
  • دو و یا سه قسمت از سوال که در آن ها از شما انتظار پاسخ میرود، کدامند؟
  • چند کلمه؟
  • چقدر زمان باید صرف کنین؟
تمام اینا در سوال و عنوان اومده.

ایده های شما راجع به موضوع چیه؟
اکنون زمان فکر کردن به تمام ایده هاییه که شما نسبت به موضوع دارید. هنگام فکر کردن، ایده های خود تون رو به طور خلاصه و کلمات مربوط به موضوع رو بنویسین.
این پلان شما نیست و کمکی به بهبود رایتینگ نمیکنه. این کار تنها جمع کردن ایده ها ست.

کدام ایده ها رو انتخاب میکنین؟
به احتمال زیاد ایده های بیشتری از آنچه که نیاز هست دارین. مهم ترین نکته در TASK 2 رایتینگ آیلتس، چگونگی استفاده از مثال ها و شواهد برای اثبات ایده هست. پس نیازی به ایده های زیاد نیست.
ایده هایی که با هم ارتباط منطقی دارن رو انتخاب کنین و بعد، بسته به نوع سوال، دسته هایی از اونا رو باهم در پاراگراف هاتون استفاده کنین.

اکنون پلان خودتون رو مرتب کنین.
چارچوبی برای نوشته تون بنویسین. نیازی به جزئیات زیاد نیست. تنها، نکته اصلی رو مشخص و مثال و دیگر شواهد رو ذکر کنین. سپس نکته 'جایگزین' ومثال و به همین ترتیب...
مقدمه و نتیجه گیری را درپلان تون بگنجانید و مراقب باشین که پاراگراف های میانی بین این دو بوده و نتیجه گیری، پایانی منطقی بر ایده هاتون باشه.



یک پلن خوب چیزی شبیه به این میتونه باشه:

The number of plants and animals is declining. Explain this problem and suggest some solutions
(problem solution)
Plan
1. Introduction
  • plants and animals declining because of human activity
  • important to protect diversity
  • many solutions available
2. Body part
  • Paragraph
    • Negative influence of people activity on environment and habitats
    • e.g. cars, gas emission, factories, rubbish,
    • People not as careful towards our planet as must be – use too much energy, throw away food, use resources badly, concrete gardens
    • Need to think about our children and children’s children
  • Paragraph
    • Not only government responsibility – each person should save our planet – personal responsibility e.g. recycling, consuming less, creating good environments for animals and plants
    • Government – social education programmes – laws for industry – policies for environment – protection of wild habitats
    • Using environment friendly technologies in industry and also in the home
3. Conclusion
The stewardship of our planet is the responsibility of everyone
Need policies, education and example from governments – but with this each individual must play a part

تعدادی کلمه انتخاب کنین.

نوشتن کلمات مورد استفاده در رایتینگ آیلتس به نظر ایده مناسبیه. اگه عبارات مشخصی برای قراردادن در پاراگراف هاتون دارین (در صورتی که از صحت آنها اطمینان دارین) اونا رو در کنار پاراگراف مربوطه در پلان بنویسین تا موقع نوشتن فراموش نکنیدشون.
حالا شما آماده ی اضافه کردن گوشت به استخوان ها و نوشتن متن هستین. هر خط رو در نظر بگیرین و با آنها جملات کامل بنویسین. فراموش نکنین که جملات تون رو با حروف ربط و دیگر روش ها به هم متصل کنین.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

اشتباهات رایج در Punctuation رایتینگ آیلتس​



اهمیت punctuation marks در آیلتس


آخه مگه نقطه گذاري تو ايلتس مهمه؟ اين سواليه که خيلي از کساني که خودشون رو براي ایلتس آماده مي کنند مي پرسند.​


همينجا مي خوام خيال همه رو راحت کنم، بله، خيلي زياد. اگر نمره خوب براي رايتينگ IELTS مي خواين حتما روي نکات ساده نقطه گذاري دقت
کنين. به مثال هاي زير دقت کنيد:

نقطه گذاري and در رايتينگ ، وقتي که دو جمله يا clause به هم متصل مي شوند. هر سه حالت زير صحيح است:

I) It was raining hard, and there was a strong wind.
اين حال معمولترين نقطه گذاري است مخصوصا وقتي دو clause طولاني هستند.

II) It was raining hard and there was a strong wind.
در جملات کوتاه معمولا کاما حذف مي شود.

III) It was raining hard. And there was a strong wind.
اين نحوه نقطه گذاري مخصوص نوشتن غير رسمي است بنابراين نبايد در رايتنگ تسک 2 آيلتس استفاده شود.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

افعال بی قاعده از بزرگترین مشکلات در Writing آیلتس آکادمیک​



یکی از مشکلاتی که داوطلبان آیلتس در رایتینگ آکادمیک Task 1 با آن رو به رو هستند، شکل سوم افعال می باشد. به نظر شما شکل سوم فعل lay egg چیست؟

به مثال های زیر که برای سوال بالا که از کتاب کمبریج آیلتس 6 هست توجه کنید. کدام جمله درست می باشد؟

The life cycle of a silkworm begins from the eggs lain by the mother worm.
The life cycle of a silkworm begins from the eggs lay by the mother worm.
The life cycle of a silkworm begins from the eggs laid by the mother worm.
The life cycle of a silkworm begins from the eggs lied by the
mother worm.


کافیست داوطلبان IELTS شکل سوم افعالی چون lay را به اشتباه بنویسد تا ممتحن IELTS به نمره بالاتراز شش و نیم حتی فکرهم نکند. اینجاست که تفاوت کسی که شایسته نمره 8 و بیشتر می باشد با کسی که نمره 6 میگیرد مشخص میگردد.

اکنون به قسمت دیگری از دیاگرام نگاه کنید؟ کدام جمله درست می باشد؟
After being boiled in water, the threads are unwinded.
After being boiled in water, the threads are unwound.



در اینجا به لیستی از افعال بی قاعده دشوار اشاره میشود. انتظار می رود آنها را فرا بگیرید
cost-- cost-- cost
cut-- cut-- cut
hit-- hit-- hit
hurt-- hurt-- hurt
let-- let-- let
put-- put-- put
quit-- quit-- quit
set-- set-- set
shut-- shut—shut
bring-- brought-- brought
buy-- bought-- bought
catch-- caught-- caught
fight-- fought-- fought
seek-- sought-- sought



teach-- taught-- taught
think-- thought-- thought
blow-- blew—blown
fly-- flew-- flown
grow-- grew-- grown
know-- knew—known
throw-- threw-- thrown
but show-- showed-- shown OR showed
bite-- bit-- bitten
drive-- drove—driven
hide—hid-- hidden
ride-- rode-- ridden
rise-- rose-- risen
break-- broke-- broken
choose-- chose-- chosen
fall-- fell-- fallen
freeze-- froze-- frozen
shake-- shook-- shaken
speak-- spoke-- spoken
steal-- stole—stolen
begin-- began-- begun
drink-- drank-- drunk
ring-- rang-- rung
sing-- sang-- sung
swim-- swam—swum
keep-- kept—kept
sleep-- slept-- slept
sweep-- swept-- swept
weep-- wept—wept
bend-- bent-- bent
lend-- lent-- lent
send-- sent-- sent
spend-- spent-- spent
build-- built-- built
lose-- lost-- lost
mean-- meant-- meant
meet-- met-- met
sit-- sat—sat
feed-- fed-- fed
hang-- hung—hung
hold-- held-- held
lead-- led—led
pay-- paid-- paid
run-- ran-- run
sell-- sold-- sold
tear-- tore-- torn
wear-- wore-- worn
win-- won-- won
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

تفاوت گرامر در نمرات رایتینگ ۵ و ۶ آیلتس در چیست؟​



در این پست به تفاوت گرامر نمره ای ۵ و ۶ در آزمون آیلتس اشاره میکنیم.

نمره ۵:
تنها دامنه محدودی از ساختارهای گرامری به کار میبرد.
جملات پیچیده هم در جاهایی به کار میبرد ولی با اشتباه.
اشتباهات گرامری و علامتگذاری مکرری دارد تا آنجا که درک نوشته را سخت میکند.

نمره ۶:
از ساختار های گرامری متنوع استفاده میکند.
ترکیبی از جملات ساده و پیچیده به کار میبرد.
دارای اشتباهات گرامری و علامتگذاری می باشد ولی آنقدر خطاها و اشتباهات جدی نیستند که باعث شوند درک متن با مشکل رو به رو شود.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

پیشنهاد هایی برای رایتینگ از طرف مرکز برگزارکننده رسمی آیلتس​



  • highlight or underline key words in the tasks to make sure that you focus on what you have to do
  • analyse each task properly and spend some time making notes
  • plan your answers
  • use paragraphs clearly; put one idea in each paragraph
  • do not repeat ideas using different words
  • do not copy whole sentences from the question – you will receive no marks for this
  • keep to the topic; do not write about unrelated subjects
  • manage your time; remember, Task 2 is worth twice as much as Task 1
  • spend approximately 20 minutes on Task 1 and approximately 40 minutes on Task 2
  • pay attention to the number of words required for each task; you will lose marks if you do not write at least 150 words for Task 1 and at least 250 words for Task 2
  • learn to recognise how long 150 and 250 words look in your handwriting; you will not have time to count during the test
  • you must write your answers in full; answers written in note form or in bullet points will lose marks
  • pay attention to spelling, grammar and punctuation; you will lose marks for mistakes
  • avoid informal language
  • do not memorise model answers; examiners are trained to recognise them and your test will be invalid
  • spend several minutes re-reading and correcting your answers
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

دلایل نرسیدن به نمره ی 6 در TASK1 رایتینگ​



1. ننوشتن یک جمله کلی در مورد داده ها
این جمله کلی که اخیرا در پاراگرافی مجزا بعد از مقدمه بیان میشود جمله ای کلی می باشد که داده های موجود را به طور خلاصه بیان می کند. آنچه اهمیت دارد این است که بدون اضافه کردن آمار و ارقام خاصی بتوان روند ها، تغییرات و ویژگیهای خاصی که در نگاه اول به شدت چشمگیر هستند را خلاصه کنیم.
2. نوشتن در مورد همه چیز
همه سوالات Task 1 با جمله ‘Summarise the information by selecting and reporting the main features.’ طرح میشوند واین بدین معناست که نیازی به نوشتن در مورد همه اطلاعات داده شده نیست. اغلب دانشجویان و داوطلبان در مورد همه ی اطلاعات داده شده مینویسند. بعنوان یک مربی رایتینگ IELTS، باید به این نکتهه اشاره کنم که این خود قطعا منجر به یک گزارش به هم ریخته و نامنسجم میشود و اغلب آنها با کمبود زمان مواجه می شوند. شخصا به دانشجویان این نکته را اشاره میکنم که اولویت بندی کنند و به 3 نکته اساسی در مورد داده ها اشاره کنند.



3. بیش از حد پیچیده کردن سوال
گراف ها و اطلاعات داده شده در آیلتس بسیار پیچیده می باشند و ممتحن IELTS از شما انتظار معجزه در 20 دقیقه و محدودیت 150 کلمه ندارد. پیچیده کردن سوال هنگامی رخ میدهد که داوطلب وارد جزییات میشود و نمیتواند خود را را از بند جزییات ناچیز و بی اهمیت رها کند. کافیست از بالا به اتفاقات خیلی خیلی خیلی مهم فکر کنید و آنها را ببینید تا اینکه همه جزییات را رصد کنید. جزییات را بگذارید برای زملنی که اطلاعات کافی ندارید و گزارش شما به 150 کلمه نرسد که این قضیه در آزمون آیلتس عملا جایی ندارد. اطلاعات کافی اغلب وجود دارد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!​

1712855240321.png

تغییرات بوجود آمده طی چند ماه اخیر در نمرات داده شده به رایتینگ آیلتس، اغلب داوطلبان IELTS را دچار مشکل کرده است.

نگران نباشید. نمونه زیراگر چه سعی بر آن بود که به سادگی هر چه تمام تر نوشته شود، به نظر به نمره 7 دست پیدا میکند.

اگر رایتینگ شما در این حد میباشد، که برای خیلی از دوستان هم صدق میکند، نگران نباشید و به آمادگی خود ادامه دهید. نمره 7 IELTS در انتظار شماست.


Obesity is a major problem prevalent among people. What are its causes and what solutions can be offered?

In recent years, we have seen a considerable rise in the level of fatness among people of all generations. This is a growing issue almost all over the world. In my opinion, the main reasons behind this health issue can be eating habits and sedentary lifestyle, and the onus is one the media and people themselves to focus on these root causes to minimize this critical problem.
To start with, corpulence can be rooted in people's bad eating habits. Leaving house some mornings without breakfast can understandably mean gaining extra calories later in the lunch meal. As another illustration, most people munch chips in front of their favorite TV show. Such destructive dietary habits mean

weight gain without realizing what you are doing to your health. Some measures can be taken, one of which seems more

practical. To address this problem, the media may be able to play an outstanding role to raise the awareness of the public through television programs, for instance, to break such unhealthy eating habits and lose their weight painlessly.
Another reason why overweight is burgeoning is that people lead a physically inactive life. Sitting at a desk at work, driving to work and back home, reading, watching television, playing video games, and using a mobile phone and computer at home for much of the day are thought to be the features of the modern way of life. These routinized activities do not lead to burning calories that they receive on a daily basis. Consequently, they gain extra weight. The way forward is changing lifestyle to lead a more active life by the public. For example, they can take the stairs rather than the elevator, walk around, and do different exercises that they enjoy during different seasons such as swimming and taking a walk on the beach in the summertime and skiing in the winter. Adopting such strategies and undergoing changes would dramatically help people lose weight.

In conclusion, the major reasons behind obesity are unawareness about diet and physical inactivity. The major roles are played by the media and individuals.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

انواع پاراگراف در رایتینگ آیلتس - نوع چهارم Cause and Effect​








 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

انواع پاراگراف در رایتینگ آیلتس - نوع دوم Explanatory Paragraph​


1712855479904.png





 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

باید ها و نبایدهای Writing Task 2​



لیست کارهایی که برای Writing Task 2 باید در نظر گرفته شوند:


1.Make a plan in 3-5 minutes: it makes your essay more organised, mature and conveys the positive image of YOU.
2.Use the official writing task 2 form to practice and check what 250 words look like in your own handwriting
3.Read many essay topics
4.Read many sample essays
5.Know the right structure for all essay types
6.Know when to give your opinion
7.Add examples from your own experience if asked
8.Use punctuation correctly
9.Separate the arguments “for” and “against” into different paragraphs
10.Use the right tone (essays are always formal)
11.Only use possessive/personal pronouns when giving your opinion
12.Lead from one paragraph to another well – connecting words are vital!
13.Write neatly as it values the reader-writer relationship
14.Write maturely to reflect mature way of thinking
15.Make your opinion very clear: formal and reasoned point of view, give details
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

پنج نکته مهم در رایتینگ آیلتس​



یکی از اشتباهات رایج متقاضیان در رایتینگ آیلتس این است که ابتدا خیلی سریع سوال را میخوانند و سپس با استفاده از تمام(یک ساعت)زمان داشته شروع به نوشتن پاسخ هایشان میکنند. دیگر شرکت کنندگان هم سوال را میخوانند و بعدش در جایشان مینشینند و وقت با ارزش را هدر میدهند و سپس با زمان باقی مانده شروع به نوشتن هرچه سریعترمیکنند.
هردو شیوه اغلب به نمرات پایین ختم میشود، به این خاطر که، آنان تمام زمان خود را صرف پاسخ دادن به سوال میکنند و یا صرف فکر کردن به آنچه که میخواهند بنویسند. در نتیجه، آنان از ابزار ها و تکنیک های تاثیر گذار برای رایتینگ آیلتس استفاده نمیکنند، که در اصل میتواند نوشتن درهر یک از دو بخش را بسیار آسان تر کند.


قدم اول: تمرین و تمرین و باز هم تمرین بیشتر
نمونه رایتینگ های آیلتس زیادی هستند که شما میتوانید از طریق وب سایت آیلتس ما پیدا کنید.
ما استفاده از این نمونه ها را بسیار توصیه میکنیم تا شما برای امتحان رایتینگ اصلی آماده شوید.


قدم دوم: سوال را بیش از یکبار بخوانید
سوال امتحانی را برای هردو بخش بخوانید و تصمیم بگیرید که درباره کدامیک میخواهید بنویسید. قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید یکبار دیگر سوال را مطالعه کنید و مطمئن شوید موضوع سوال و آنچه که از شما میخواهد را بدرستی درک میکنید.



قدم سوم: یک پلان طراحی کنید
با اینکه شاید شما بخواهید که یکراست مشغول رایتینگ شوید، اما چند لحظه دیگر صبر کنید و در همین چند لحظه سعی کنید که یک چارچوب (طرح اولیه) برای رایتینگ آیلتس آماده کنید تا بتوانید در تمام مدت متمرکز باقی بمانید.


قدم چهارم: پاسخ تان را بنویسید
حال که شما طرح اولیه خود را دارید، میبایست شروع به نوشتن رایتینگ کنید. به یاد داشته باشید که یک پاراگراف مقدمه و یک پاراگراف نتیجه گیری را شامل کنید. همینطور فراموش نکنید شما همچنین نیاز دارید که پاراگراف های توضیحی ( بدنه ی مقاله) را به خوبی بنویسید و، از آنجایی که این پاراگراف ها حاوی اطلاعات جواب شما به سوال هستند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.


قدم پنجم: تا دقیقه آخر ننویسید
شما به پنج الی ده دقیقه در پایان امتحان رایتینگ آیلتس نیازخواهید داشت تا بتوانید جواب خود را مرور و ویرایش کنید. این همیشه فکر خوبی هست که شما بیاید رایتینگ خود را بازخوانی کنید و بدنبال اشکالات مختلف دراستفاده از گرامر، 'نقطه گذاری ها' و 'هجی درست' کلمات بگردید. بازرسی برای اشکلات احتمالی کار درستی میباشد، از آنجایی که نمره شما میتواند به واسطه این عوامل تحت تاثیر قرار گیرد. همینطور که شما دارید جواب را بازخوانی میکنید، به طرح اولیه خود نگاه کنید و ببینید که آیا به تمامی نکات مورد نظر جواب اشاره شده است یا خیر. هرگونه بازبینی دوباره ای نیازاست را انجام دهید و سپس اگر زمان اجازه داد، متن را بعد از اضافه کردن محتویات جدید، دوباره بخوانید.
 

Similar threads

بالا