Ielts Speaking

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

سه اشتباه بزرگی که نباید تو اسپیکینگ IELTS مرتکب بشیم!​



بخش اسپیکینگ IELTS یکی از قسمت هایی که کنترل آزمون دست شماست پس سعی کنین از این قسمت استفاده ی کامل رو ببرین،نشون بدین با اعتماد به نفس هستین تا نمره ی بالایی بگیرین.ممتحن از شما سوال ها رو میپرسه و از اون به بعد این شمایین که نشون میدین سطح زبانتون چقدره و چیکار میتونید کنید.
معمولا اکثر داوطلبا از اسپیکینگ آیلتس میترسن چون نمیدونن چه چیزی در انتظارشونه و ممتحن دقیقا میخواد چی ببینه؟

من خودم ممتحن آیلتس بودم و دقیقا میدونستم سوال ها چه خواهند بود و حتی چه جوری باید پرسیده شن اما هیچ ایده ای راجع به جواب ها نداشتم و فقط دنبال جواب های خوب،قابل درک و منطقی از سمت داوطلبا بودم.
فرض کنید که فقط یه مکالمه ی ساده س.اگه شما یه مکالمه ی کاملا معمولی با یه غریبه داشته باشین سعی میکنید سوال ها رو به دقت گوش بدین و بهترین جواب ممکن رو بهشون بدین.شما به اون چیزی که اونا دنبالشن فکر نمیکنین.کلید این قفل،گوش دادن به سوالاست.گوش دادن درست خیلی مهمه.اگه خیلی استرس داشته باشین فقط دارین به این فکر میکنین چه جوابی میتونه بهترین جواب باشه که باعث میشه خود سوال رو نشنوین!
گوش دادن یه قسمت بزرگی از مکالمه ها رو تشکیل میده پس مطمئن شین که خوب گوش میدین و بعدش یه جواب خوب و کامل رو بدین.
یادتون باشه که ممتحن باید سوال بپرسه پس این وقتو بهش بدین که این کارو انجام بده!اگه اونی که حرف میزنه فقط و فقط شما باشین اصلا طبیعی نیست و این شما رو یک سخنگوی لایق نشون نمیده!



خب حالا بریم سراغ اون سه اشتباه بزرگ تو اسپیکینگ آیلتس که بهتون گفته بودم :
1.به اندازه کافی نگفتن!
اونی که از شما امتحان اسپیکینگ آیلتس میگیره فقط درحدی که حرف زدین میتونه بهتون نمره بده.به شخصه از کسایی امتحان گرفتم که مطمئن بودم میتونن نمره های بالایی رو بگیرن ولی چون به اندازه کافی حرف نزدن چیزی به من ندادن که از روی اون بتونم به اونا نمره بدم.از فرصتی که بهتون داده شده استفاده کنید و بهترین انگلیسی خودتون رو به نمایش بزارین!
2.بیش از حد گفتن!
اگه ممتحن آیلتس نتونه منظور کلی شما رو درک کنه پس نمره تونم کم میده.این یه مکالمست پس باید گوش بدین و جواب بدین نه فقط جواب بدین و جواب بدین و جواب بدین... بعدشم این سخنرانی های خیلی طولانی بعد یه مدتی بی هدف میشن و انسجام درونشون از بین میره،چقد متونین در جواب'از دیدن فیلم لذت میبرین؟' صحبت کنید بدون این که کسل کننده باشه؟
3.فکر کردن بیش از حد به کلمه ها و عبارات که باعث میشه جواب روان و درست رو ندین!
اگه خیلی به این که چه جوری قراره جواب بدین و از چه گرامر و کلماتی میخواین استفاده کنین دقت کنین اون وقت نمیتونید یه جواب فوری بدین.خوب گوش کنید و سریع بهترین جواب ممکن رو بدین.اگه خودتون رو برای امتحان به خوبی آماده کردین و به سطح زبان خودتون اعتماد دارین پس گرامر و کلمات به صورت طبیعی کنار هم میان البته اگر اعتماد به نفستون رو حفظ کنید و آروم باشین.
اگر به اندازه کافی آماده نیستین یا هنوز فکر میکنید که دانش کافی رو ندارین پس بهترین کار صبر کردن برای رسیدن به اینهاست!
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

سه راه آسان برای کاهش اشتباهات در Speaking آیلتس​


اساسا کاهش تعداد اشتباهات اسپیکینگ آیلتس یکی از راههای اتقاء نمره SPEAKING آیلتس هست.اگه نگران تعداد اشتباهای لغوی ، گرامری و تلفظی هستین سه مرحله زیر رو انجام بدین.




مرحله اول : تشخیص دادن اشتباهایی که تو اسپیکینگ آیلتس مرتکب میشین، البته اینکار اونقدر هم که فکر میکنین سخت نیست.
علاوه بر انجام دادن نکات بالا خوبه بدونید که سایر شرکت کننده ها در آزمون اسپیکینگ آیلتس چه اشتباهایی میکنن چون احتمال داره شما هم مرتکب همون اشتباهات بشین.
مرحله دوم : وقتی متوجه اشتباهای خودتون شدید تصحیحش کنین. اگه موقع امتحان اسپیکینگ آیلتس فهمیدین مرتکب اشتباه شدین اما قادر به تصحیح اون نیستین ، به اسپیکینگ خودتون ادامه بدید دیگه برنگردید البته درنظر داشته باشین حتما تعدادی اشتباه هست که میدونین چطوری اونارو تصحیح کنین و کلا اشتباهی رو که تصحیح میکنین احتمال اینکه دوباره مرتکب شید خیلی کم میشه.
مرحله سوم : تشخیص اینه که چه زمانی دارین کمتر اشتباه میکنین، به این مرحله که رسیدین به خودتون تبریک بگین و برگردین به مرحله اول اگه به توصیه داخل اینفوگراف درباره ضبط کردن صدای خودتون عمل کرده باشین یه آرشیو از صدای خودتون در طول زمان دارین که امکان مقایسه اونا رو بهتون میده.
پس اگه تو امتحان اسپیکینگ IELTS به نمره 5 و یا بالاتر احتیاج دارین نباید مدام اشتباه لغوی ، گرامری و تلفظی داشته باشین .
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چند نکته کاربردی برای آزمون اسپیکینگ آیلتس​


  1. پیش از شروع آزمون اسپیکینگ آیلتس انگلیسی صحبت کردن را تمرین کنید.
  2. برای گفتگو آماده باشید و اعتماد بنفستان را حفظ کنید. این یک مصاحبه ی رسمی نیست پس سخت نگیرید.
  3. به دقت به سوالات گوش دهید و بلافاصله پاسخ را بگویید از فکر کردن های طولانی برای پاسخ بپرهیزید.
  4. به پاسخ هایتان اطلاعات بیشتری اضافه کنید. دلیل بیاورید و مثال بزنید که چرا از این عقیده برخوردارید.
  5. تنها بر لغات متمرکز نشوید لغات یک چهارم از نمره ی اسپیکینگ آیلتس شما را تشکیل میدهند. روان، ساده و درست صحبت کنید.
  6. لباس شما تاثیری بر نمره تان ندارد هر چه دوست دارید می توانید بپوشید .این مصاحبه شغلی نیست. پس راحت باشید.
  7. دراسپیکینگ آیلتس از طیفی از زمان های گرامری را بکار ببرید.
  8. هر دو تلفظ آمریکایی و انگلیسی قابل استفاده هستنددر SPEAKING IELTS ولی از یک تلفظ استفاده کنید.
  9. اگر نیاز بود از ممتحن IELTS بخواهید سوال را تکرار کند.
  10. اگر با وجود تکرار سوال هنوز برایتان روشن نیست یا معنی کلمه ای را نمیدانید از او بپرسید.
  11. ممتحن برای بخش دوم آزمون اسپیکینگ آیلتس شما قلم و کاغذ آماده میکند. روی کاغذ یاداشت برداری کنید. او در واقع توجهی به کاغذ شما ندارد بلکه تنها به صحبتهایتان نمره خواهد داد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

حل مشکلات شایع در speaking آیلتس​



تمام بخش‌های آزمون Speaking آیلتس از شما میخوان تا کمی متفاوت صحبت کنین. این یعنی هر بخش می‌تونه مشکلات خودش رو داشته باشه و آماده کردن تکنیک‌ها و استراتژی‌های گوناگون برای هر بخش منطقی به نظر میرسه. در این پُست درباره‌ی چند مشکل شایع و چگونگی حل کردن اونا صحبت می‌کنیم.


بخش 1- گسترده کردن جواب‌ها
در این بخش از امتحان، شایع‌ترین مشکل چگونگی گسترده کردن جواب‌هاتونه. شما حدود 12 سوال رو باید در عرض 4 دقیقه جواب بدین، پس نباید جوابای خیلی طولانی بدین اما باید تلاش کنید جواب‌هاتون رو کمی گسترش بدین.
چند روش برای بسط دادن یک جواب وجود داره اما بهترین روش، جواب دادن مستقیم به سوال و سپس توضیح اون جواب در چند جمله‌ی کوتاهه. طبیعتاً بهتره ساختار جواب‌تون ساده باشه، مثل این جمله:
Here is what I think - this is why I think it - and this is an example
یک روش برای رسیدن به این هدف، استفاده از زبان ارتباطی (connecting language) ساده‌اس- زبان ارتباطی زبانیه که ما بیشتر تو گفتارمون استفاده می‌کنیم. اینا کلماتی هستن که شما باید بیشتر استفاده کنین و در مقابل‌شون چگونگی استفاده از اونا بیان شده.
  • because- با دلیل چیزی رو توضیح میده
  • for example- مثالی رو به حرفاتون اضافه میکنه
  • but- یک ایده‌ی متفاوت رو به حرفاتون اضافه میکنه
  • so- درباره‌ی پیامدها و نتایج صحبت میکنه
  • and- ایده‌ی مشابه دیگه‌ای رو به حرفاتون اضافه میکنه.
مثال:
How often do you use a computer?
Actually not that much. [ابتدا جواب کوتاه بدید]. That’s because I mostly use my smart phone to send mails and check things online. It’s much easier to carry a phone around than a computer and so I only ever really use my computer now for writing documents and word processing.
روش موجود دیگه مقایسه کردنه. این روش زمانی موثره که از شما سوالاتی درباره‌ی عادت‌هاتون یا کارایی که مردم کشورتون انجام میدن، پرسیده میشه- هر دو نوع این سوالات خیلی شایع هستن.
در این نوع سوالات، شما یک جواب نمیدین بلکه دو جواب کوتاه میدین که طبیعتاً توسط but به هم متصل میشن. چند کلمه‌ای که می‌تونن بهتون کمک کنن، اینا هستن:
Sometimes
quite often
from time to time
mostly
some people
most people
مثال:
What type of music is popular in your country?
I suppose different kinds of music are popular with different people [ابتدا جواب کوتاه بدین].


بخش 2- Speaking ایلتس به مدت 2 دقیقه
مشکل شایع تو اینجا صحبت کردن به‌مدت 2 دقیقه‌اس. مهمه که شما به خاطر فقدان روان بودن نمره از دست ندین. برای این مشکل، دو راه‌حل وجود داره. بخش نخست یادگیری چگونگی استفاده از زمان آمادگی یک دقیقه‌اس.
نوعاً بهترین کاری که باید تو زمان آمادگی‌تون انجام بدین، فکر نکردن به کلمات- کاری که خیلی‌ها انجام میدن و تمرکز بر روی ایده‌هاس. مشکل فکر کردن به کلمات اینه که شما احتمالاً نمی‌تونید کلمات زیادی رو در عرض یک دقیقه تو ذهن‌تون پیدا کنید و کلماتی هم که تو ذهن‌تون پدیدار میشن، احتمالاً خیلی به دردتون نمی‌خورن. فکر کردن به ایده‌ها بهتر جواب میده چون به شما چیزهای بیشتری برای صحبت کردن میده.



برای رسیدن به این هدف، شما باید در زمان آمادگی‌تون یادداشت‌هایی بردارین که بتونین از اون استفاده کنین. بهترین کاری که میشه انجام داد، نوشتن چند کلمه درباره‌ی سوال پرسیده شده از شماست:
مثال:
  • درباره‌ی مسافرتی که اخیراً داشتین، صحبت کنید. شما باید بگین:
  • به کجا رفتین
  • از چه وسیله‌ی حمل و نقلی استفاده کردین
  • با چه کسی به سفر رفتین
  • چرا اون سفر خاطره‌انگیز بوده
  • یادداشت‌ها
  • کمبریج-سال پیش-مصاحبه‌ی شغلی
  • با ماشین-قطار
  • با پِت- بهترین دوستم-15 ساله
این یادداشت‌ها به شما اجازه میدن جزئیاتی درباره‌ی سوالی که از شما پرسیده شده اضافه کنید، هزینه‌های مسافرت با قطار و ماشین رو با هم مقایسه کنید و درباره‌ی دوست‌تون صحبت کنید. حالا چیزهای زیادی برای گفتن وجود داره.
راه‌حل دوم استفاده از Cue Card هست که به شما کمک میکنه حرفاتون رو سازماندهی کنید. آسون‌تر اونه که سعی کنید درباره‌ی هر عنوان تو اون کارت جداگانه به‌مدت 30 ثانیه صحبت کنید یا یک جواب بلند بدین. این کار به شما اجازه میده تا صحبت‌تون رو به بخش‌هایی تقسیم کنین و در هنگام صحبت کردن به شما مکث‌های طبیعی میده.


بخش 3-فکر کردن و صحبت کردن

در بخش آخر آزمون Speaking ایلتس، به شما سوالات سخت‌تر Speaking داده میشه. مشکل این بخش اینه که برخلاف بخش 1 که سوالات خیلی صریح بودن، در سوالات این بخش شما به کمی تفکر نیاز دارین اما باید سریع شروع به صحبت کنید.

یک راه‌حل برای این مشکل یادگیری برای بحث درباره‌ی اون سوال و عدم تلاش برای جواب دادن سریع به اون و سازمان و نظم دادن به جواب‌تونه. این یه جورایی برعکس بخش 1 هستش. چند استراتژی متفاوت برای انجام این کار وجود داره اما این روش رو در نظر بگیرین. شما با گفتن اینکه جواب رو نمی‌دونین شروع می‌کنید و بعد دلیلش رو توضیح میدین و درباره‌ی ایده‌های گوناگون و محتمل بحث می‌کنین و در انتها نتیجه‌گیری می‌کنید. مهم نیست که بگین 'نمی‌دونم'، چون نمره به نوع استفاده‌ی شما از زبان تعلق می‌گیره، نه ایده‌ها و نظرات‌تون.
F-E-A-R
  • F- تمرکز بر سوال با rephrase کردن اون به کلمات خودتون
  • E- توضیح دادن اینکه چرا اون سوال برای شما سخته
  • A- تحلیل جواب‌های محتمل
  • R- تکرار ایده‌ی اصلی
مثال:
Is it better to get the news online or from conventional newspapers?
I’m not sure which is the best way to get the news [بر روی سوال تمرکز کنید]. It’s tough question for me to answer because I don’t actually read the news that often [توضیح بدین چرا سوال سخته]. I suppose it could be better to read the news online because it’s cheaper to use the net than buy a paper. But then again not everyone has internet access and I suppose some people find it more convenient to have a paper they can carry around everywhere. [جواب‌های محتمل رو تحلیل کنید]. So to answer your question I don’t really know which is the solution as they both have their own advantages. [ایده‌ی اصلی رو تکرار کنید]
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

دوست داريد تو اسپيكينگ آیلتس نمره ٧ يا بالاتر بگيرين؟​



اگه جوابتون مثبته با خوندن نكات زير به هدفتون میرسن:
تست اسپيكينگ آیلتس شامل يك مصاحبه شفاهي بين شما و ممتحن ایلتس هستش كه مدت زمانش بين ١١ تا ١٤ دقيقه هست و به سه بخش تقسيم ميشه.
هدف اين آزمون ارزیابی توانايي برقرار كردن ارتباط موثر، از طريق انگليسي صحبت كردنه.
مواردي كه تو اسپکینگ آیلتس ارزیابی ميشه عبارتند از: روان صحبت كردن، منسجم صحبت كردن، دامنه لغات، دايره گرامر و دقيق صحبت كردن.


معرفي مصاحبه IELTS
اسپيكينگ
هم مثل ليسنينگ، بايد توسط همه شركت كننده ها گذرونده بشه. چه آزمون رسمي و آكادميك و چه آزمون هاي تمريني. اين مصاحبه بين دو فرد انجام ميشه و ١١ الي ١٤ دقيقه طول ميكشه. اين مصاحبه ممكنه همون روز آزمون IELTS يا بنا به صلاحديد مركز برگزار كننده آیلتس، تا دو روز بعد هم انجام بشه. شخصي كه با شما مصاحبه ميكنه فردی مجرب هست كه توسط مركز برگزاري آیلتس انتخاب و توسط british council و يا IDP استرالیا تاييد ميشه.
اين مصاحبه شامل سه بخشه. ممتحن ایلتس شخصي آموزش زبده هست تا شما رو راهنمايي كنه و به شما كمك كنه تا احساس راحتي كنين. اين مصاحبه به طور كامل ضبط ميشه.ممتحن ایلتس ازيك متن يا يك چارچوب خاص پيروي ميكنه. به اين معني كه تمام دستورالعمل ها براي همه شركت كننده ها يكسانه. در قسمت اول و دوم اسپیکینگ ایلتس ممتحن مقيد تره اما توي بخش سوم آزادانه تر عمل ميكنه. اما در هر بخش قوانين مشخصی هستن كه بايد مطابق اونا عمل كنين.

توضيحات كلي سه بخش اسپیکینگ آیلتس:


بخش اول SPEAKING ایلتس:
در اين بخش شما به سوالات كلي جواب ميدين. ممتحن آیلتس ازتون سوالايي ميپرسه كه براتون جواب دادن به اونا آسونه و باهاشون احساس راحتي ميكنين.
ميتونه راجع به خونه،خانواده، شغلتون و يا رشته تحصيليتون باشه. ميتونه راجع به علايقتون هم باشه. اين بخش ٤ الي ٥ دقيقه طول ميكشه.


بخش دوم SPEAKING ایلتس:
در اين بخش شما كارتايي ميگيرين كه روشون موضوع خاصي نوشته شده و بايد راجع به اون صحبت كنين. قبل از اينكه شروع كنين ١ يا ٢ دقيقه وقت دارين كه صحبتاتون رو آماده كنين. بعد ١ تا ٢ دقيقه هم وقت دارين كه راجع بهش صحبت كنين. بعد از اون ممتحن آیلتس ازتون سوالايي ميپرسه كه از توي حرفاي خودتون اونارو طرح كرده.
با اين سوالات بخش ٢ به پايان ميرسه. كل بخش ٢، ٣ الي ٤ دقيقه طول ميكشه.( با احتساب ١ دقيقه اي كه براي آماده كردن جواب صرف كردين)



بخش اول:
مسئول مصاحبه خودشو معرفي ميكنه و از شما ميخواد همين كارو بكنين. او حتي ممكنه از شما نحوه تلفظ صحيح اسمتون رو بپرسه. اين قسمت ٤ الي ٥ دقيقه طول ميكشه و به شما اين امكان رو ميده كه احساس راحتي كنين و براي بخش هاي بعدي آماده شين.


آماده شدن براي بخش ١:
راجع به موضوعات آشنا و كلي فكر كنيد و مطمئن شين همه كلماتي كه ممكنه به كارتون بياد رو بلدين. مثلا اينكه ميتونين راجع به موضوعاتي مثل: خونه، خونواده، رشته تحصيلي، يا شغلتون صحبت كنين. اگه دارين با بقيه دانش آموزا تمرين ميكنين سعي كنين با هم مصاحبه كنين و راجع به اون موضوعا از هم سوال كنين.
در اين بخش احتمالاي زيادي وجود داره مثلا اگه ممتحن بخواد كه راجع به علايقتون حرف بزنين ممكنه ازتون راجع به ورزش/تفريح/وقت گذروني هاي مور علاقتون هم سوال كنه. يا اينكه كي كجا و چرا به اونا علاقه مند شدين. يا مثلا آيا والدين تون هم به اونا علاقه دارن؟ يا اينكه اون چيزا تو كشورتون محبوبن يا نه.
از قبل متني آماده نكنين. ممتحن آیلتس حواسش به رفتاراتون و واكنشاتون هست و ممكنه سوالات آني بپرسه و شما رو غافلگير كنه يه مسير گفتگو رو عوض كنه. مسئولين آزمون بهتون اجازه نميدن از قبل سخنراني آماده كنين.سعي كنين مكالمه تون رو بسط بدين. به گفتن yes و no اكتفا نكنين.
اگه براتون مقدوره سوال پرسيدن و جواب دادن رو با يكي تمرين كنين. به شخصي كه باهاش تمرين ميكنين اجازه ندين تصحيح تون كنه. اگه ميخواين اشتباهاتون ر و بفهمين صداتون رو ضبط كنين كه بعدا بتونين بهش گوش بدين.


بخش دوم:
در اين قسمت شركت كننده ها يه كارت حاوي يك موضوع دريافت ميكنن تا راجع بهش حرف بزنن. شركت كننده يك دقيقه فرصت داره تا خودش رو آماده كنه و به مدت ١ الي ٢ دقيقه راجع به موضوع حرف بزنه. شركت كننده ها ميتونن
موقع فكر كردن يادداشت بردارن تا موقع حرف زدن كمكشون كنه.


آماده شدن براي بخش دوم:
به عنوان تمرين ١ يا ٢ دقيقه راجع به يه موضوع حرف بزنين.يادداشت نوشتن رو هم تمرين كنين. البته زياد چيزي ننويسين و بيشتر از يك دقيقه براي اين بخش وقت صرف نکنین.
مثلا ميتونين با این موضوع شروع كنين. اول فكر كنين كه چه كارايي رو دوست دارين تو اوغات فراغت انجام بدين. وقتي دارين چيزي رو توصيف ميكنين سعي كنين براي مخاطب تون تصوير سازي كنين. مثلا اگه سينما رفتن رو دوس دارين، ميتونين راجع به سبك فيلمايي كه دوست دارين يا بازيگراي مورد علاقتون يا سينما هاي مورد علاقتون توضيح بدين. يا ميتونين بگين كه با كي ميرين و اينكه با اون شخص تفاهم دارين يا سلايق تون متفاوته.
بعد بايد بگين كه چرا سينما رفتن براتون مهمه؟
راجع به جواب ها فكر كنين.
مثلا ممكنه به خاطر اين باشه كه ميتونين بعدا راجع به اون با آدما حرف بزنين يا اينكه فيلم ديدن توي فرهنگتون يه كار مهمه.
ممتحن IELTS ممكنه كه بخواد بحث رو جمع بندي كنه مثلا بپرسه كه چيز بيشتري راجع به بازيگر مورد علاقه ت ميدوني يا اينكه چيزهاي بيشتري راجع به سينمايي كه اكثرا به اون ميرين بپرسه و اينكه چرا اونجا ميرين.
براي خودتون وقت مشخص كنين و شروع كنين به يادداشت برداشتن. راجع به موضوعي كه بهش تسلط دارين صحبت كنين. ميتونين از تايمر استفاده كنين. واسه يادداشت برداشتن يه كاغذ كوچيك انتخاب كنين كه نتونين زياد كلمه بنويسين.
اگه تونستين صداتون رو ضبط كنيد و بعدا بهش گوش بدين اين ميتونه بهتون كمك كنه كه خودتون رو ارتقا بدين ميتونين از خودتون يه سري سوال بپرسين:
همه سوالارو جواب دادم؟
به اندازه كافي جزئيات دادم؟
ميشد بيشتر بهش پر و بال بدم؟
واژه هام تكراري بودن؟
گرامرم درست بود؟
تلفظم درست بود؟
چطوري يادداشت هام رو مفيد تر كنم؟
حداقل يك دقيقه حرف زدم؟ بيشتر از دو دقيقه حرف نزدم؟
زمان بندي خيلي مهمه. شما حداقل بايد يك دقيقه صحبت كنين تا ممتحن آیلتس بتونه تصميم گيري كنه. از طرفي هم اگه بيشتر از ٢ دقيقه حرف بزنين ممتحن متوقف تون ميكنه كه وقت براي بقيه آزمون بمونه. از اين قضيه ناراحت نشين. آزمون بايد توي ١٤ دقيقه انجام بشه بنابراين ممحتن آیلتس نميتونه بهتون اجازه بده كه بيشتر از زمان مقرر شده صحبت كنين.



بخش سوم SPEAKING ایلتس:
در اين قسمت شركت كننده و ممتحن بحثي كه تو بخش ٢ مطرح شده بود رو گسترش ميدن كه ٤ الي ٥ دقيقه طول ميكشه. ممتحن از شركت كننده ميخواد كه راجع به بحث قبلي جزئيات بيشتري ارائه بده.

آماده شدن براي بخش سوم:
سعي كنيد كه راجع به يك موضوع با يك نفر به طور طولاني تري حرف بزنين مثلا يك موضوع از قسمت ٢ انتخاب كنيد و شروع كنيد به حرف زدن. اگه اين كارو با يه شخص ديگه به شكل شركت كننده و ممتحن انجام ميدين بهتره شخصي كه در نقش ممتحن آزمونه از شركت كننده سوال بپرسه و بهش فرصت جوابگويي بده.


فاكتور هاي دخيل در ارزيابي شما:
روان صحبت كردن
: توانايي صحبت كردن بدون مكث هاي زياد و طولاني.
انسجام: يعني كه مربوط به موضوع صحبت كنين و از موضوع خارج نشين. اين باعث ميشه كه شنونده بتونه حرفاي شما رو دنبال كنه.
منابع لغوي: شامل استفاده صحيح از كلمات متعدد،به جا استفاده كردنشونه. توجه داشته باشين كه شرايط آزمون رسميه و شما نبايد زياد خودموني صحبت كنيد.
دايره و دقت ساختار هاي گرامري: شامل استفاده از ساختار هاي گرامري مختلفه. سعي كنيد از چيدمان هاي مختلف استفاده كنين .
دقت هم يعني اينكه از زمان هاي مختلف در جاهاي مناسب استفاده كنين.
تلفظ: تلفظ مربوط به كل جمله هست نه فقط يك كلمه. اين خيلي مهمه كه ممتحن آیلتس متوجه بشه شما دارين چي ميگين. قرار نيست مثل كسي كه زبان مادريش انگليسيه حرف بزنين.بر اساس اين معيارا ممتحن به شما نمره ١ تا ٩ ميده.
چطوري ميتونين بهتر عمل كنيد:
با دوستاتون انگليسي حرف زدن رو تمرين كنين.اگه اونا هم دارن براي IELTS آماده ميشن با هم مصاحبه كنين. اگرم كه با كسي تمرين ميكنين كه براي IELTS درس نميخونن، بهتره تمركز تمرينتون رو ببرین روي لغات.
بهتره كه صحبتاتون رو ضبط كنين تا بعدا بتونين بهش گوش بدين و گرامر و تلفظتون رو بهتر كنين.
اگه موقع حرف زدن نگران گرامرتون باشين نميتونين روان صحبت كنين. كار درستي نيست كه از ديگران بخوايد موقع حرف زدن اشكالات گرامريتون رو درست كنن بلكه بايد حرف زدن تون تموم شه.
در طول امتحان ممتحن آیلتس وظيفه راهنمايي كردن شما رو داره. اون به شما كمك ميكنه و زمان رو مديريت ميكنه. به سوالات به بهترين نحو پاسخ بدين و به ياد داشته باشين كه ممتحن هدفش كمك كردن شماست تا به هدفتون برسين.
در آخر يادتون نره كه اسپیکینگ آیلتس شفاهيه پس براي آماده شدن بايد 'حرف' بزنيد و تمرين كنيد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چگونه از اصطلاحات در آزمون Speaking آیلتس استفاده کنیم؟​



اصطلاح چیست؟
اصطلاح گروهی از کلمات هست که معمولا نمیتوان از معنای جزبه جز کلمات به معنای کلی آن رسید. بعنوان نمونه، اصطلاح over the moon به معنای بالای ماه نیست بلکه به معنای خیلی خوشحال می باشد.
اهمیت استفاده از idioms در اسپیکینگ آیلتس
یکی از چیزهایی که یک سخنور خوب را از کسی که معمولی حرف می زند متمایز میکند استفاده از اصطلاحات در هنگام صحبت کردن است. استفاده از اصطلاحات تا حد زیادی به بالا رفتن نمره IELTS شما کمک میکند به شرطی که به درستی و در جای مناسب به کار گرفته شوند. به هر روی، عدم استفاده از اصطلاحات و یا استفاده نا درست از آنها تا حد زیادی نمره IELTS شما را پایین نگه میدارند.
آیا باید اصطلاحات را حفظ کرد؟
حفظ کردن اصطلاحات روش درستی برای یادگیری آنها نیست. در عوض، باید اصطلاحات را در موقعیت مناسب به کار برد. درست کردن موقعیت هایی که در آنها اصلاحات به طرز معنا داری به کار بروند کمک میکند اصطلاحات به طور طبیعی و بجا به کار روند. یک روش خیلی خوب برای یادگیری اصطلاحات، لیست کردن چند اصطلاح موضوع محور از آنها یک داستان شخصی درس کردن می باشد. مقصود از موضوع محور بودن این است که اصطلاحات به یک موضوع خاص برگردند. به نمونه زیر که اصطلاحات حول موضوع Travelling می چرخند توجه کنید:
  • To have itchy feet
  • To Live out of a suitcase
  • To hit the road
  • On the road again
  • To put pedal to the metal
  • To travel highways and byways
  • Off the beaten track
  • To break the journey
  • On the home stretch
  • To jump the lights
اکنون سعی میکنم داستانی درست کنم و آنها را در داستان خود بگنجانم.
My mom has itchy feet and my dad lives out of a suitcase, but I hate travelling. Last week they decided to hit the road again. We were on the road again. I told my dad to put pedal to the metal, but they wanted totravel highways and byways. They didn’t like to miss any place around, even the areas which were off the beaten track. They broke the journey many times. At the end of the trip, I was really really tired. I didn’t like to hear anything. My dad was repeating “don’t worry Alex, we are on the home stretch”. When we arrived at the city, I felt vomiting. My dad decided to take me to a hospital. He was in a hurry. He jumped the lights. I couldn’t believe my dad was breaking the rules.



طبق نظریات تدریس زبان دوم، هر چه داستان شما واقعی تر باشد، میزان یادگیری آن اصطلاحات بیشتر می شود. اصطلاحا این قضیه راPersonalization یا شخصی سازی میگویند. احتمالا معنای چند تا اصطلاحات بالا را اکنون در بافت می توانید حدس بزنید. اینطور نیست؟ مثلا آیا می توانید حدس بزنید اصطلاح off the beaten track به چه معنایی می باشد؟ معنای اصطلاحات به کار گرفته شده را با ذکر مثال در زیر میبینید.
1. To have itchy feet
A person who has itchy feet is someone who finds it difficult to stay in one place and likes to travel and discover new places. Andrew's got itchy feet again.
He says he's going to teach in China for a few years.
2. To Live out of a suitcase
Someone who lives of a suitcase travels a lot, moving from place to place, and is therefore restricted to the contents of their suitcase.
Sarah's job involves so much travelling that she lives out of a suitcase.
3. To hit the road
When you hit the road, you begin a journey.
It's getting late and we've got a long way to go. Let's hit the road.
4. On the road again
If we are on the road again, we are travelling another time, looking for more adventure, experience, fun, and beauty.
We’re on the road again, and we’re having so much fun! I can’t wait to get on the road again!
5. To put pedal to the metal
When you put the pedal to the metal, you accelerate or make something go faster.
If I put the pedal to the metal I might get there on time.
6. To travel highways and byways
If you travel the highways and byways, you take large and small roads to visit every part of the country.
He travelled the highways and byways looking for traces of his ancestors.
7. Off the beaten track
A place that is not visited very often.
Even though Namhae is off the beaten track for most foreigners, it is a beautiful part of South Korea! It takes courage to travel off the beaten track, but as Robert Frost wrote, “I took the road less travelled by, and that has made all the difference.”
8. To break the journey
To stop the trip for a short time or for some hours
We were driving on top of a mountain, then we broke the journey and enjoyed the beautiful view for ten minutes.
9. On the home stretch
To say that you are on the home stretch means that you are approaching the end of something such as a task, a race or a journey.
Don't give up - we're on the home stretch now.
10. To jump the lights
If you continue driving when the traffic lights turn red, you jump the lights.
It's very dangerous to jump the lights. No wonder he was stopped by the police.
اکنون نوبت شماست. لطفا ارتقاء نمره ایلتس خود موضوع به موضوع لیستی از اصطلاحات انتخاب کنید و به جای حفظ کردن آنها، از آنها در داستان خود استفاده کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چگونه در بخش Speaking آیلتس، منسجم تر بحث کنیم؟​


بیان عقاید یا دادن نظرات در بخش Speaking آیلتس بویژه در بخش سوم ،زمانیکه شما یک بحث دو طرفه با ممتحن IELTS دارید، یک مطلب حائز اهمیت می باشد. همچنین لازم است برای نظر خود توجیه داشته باشید و یا درباره اینکه چرا آن نظر را دارید توضیح دهید.

با توجیه نظر خود، شما در حال بسط دادن پاسخ هایتان هستید و حتما اطمینان حاصل کنید که در حال انجام یک بحث مناسب با ممتحن IELTS هستید. در این مبحث با برخی از روش های بیان عقاید و نظرات خود و توجیه آن ها آشنا می شوید.برای کسب نمره بهتر در بخش سوم speaking ایلتس معمولاً از adverbial phrases در شروع جمله استفاده می شود. در اینجا با برخی از روش های بیان عقاید و صحبت کردن درباره اینکه درباره موضوع چه فکر می کنید ، آشنا می شوید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چگونه در بخش دوم Speaking IELTS ایده پردازی کنیم؟​



در بخش دوم Speaking IELTS، به شما عنوانی توسط ممتحن داده می شود، و شما می بایست برای دو دقیقه صحبت کنید.این عنوان توسط ممتحن به شما داده می شود و امکان تغییر دادن آن وجود ندارد. اغلب مطالبی وجود دارد که بهتر است شما درباره آن تجربیاتی داشته باشید و بتوانید درباره آن ها صحبت کنید. اغلب زبان آموزان این امر را کاری دشوار می پندارند زیرا تنها یک دقیقه زمان برای آماده سازی خود در ارتباط با موضوع مطرح شده، دارند.
همچنین ممکن است شما برای صحبت به مدت 2 دقیقه مقابل نفر دیگر دچار استرس شوید و قطعاً شما نمی خواهید بسیاری از مطالب برای بیان کردن را از دست بدهید. در اینجا نکاتی بیان می گردد که به شما برای گسترش دامنه اطلاعاتی و مکالمه بهتر کمک می کند.
حال تصور کنید به شما سوالات بخش دوم Speaking IELTS داده شده است. در زیر نمونه ای را ملاحظه می کنید:
Describe someone who has had an important influence on your life:
You should say:
Who the person is
How long you have known him/her
What qualities this person has
ابتدا، شما می بایست درباره موضوع درج شده بر روی کارت صحبت کنید .
اگر شما فقط درباره سوألات مشخص بر روی کارت صحبت کنید ،این امکان وجود دارد خیلی زودتر Speaking خود را به پایان برسانید .همچنین اگر شما بخواهید موضوع را ادامه دهید و مدت بیشتری صحبت کنید ، می توانید در مورد سایر موارد هم در این زمینه صحبت داشته باشید.
در اینجا دو نکته حائز اهمیت می باشد که به شما کمک می کند در زمان یک دقیقه از شروع صحبت کردنتان مطالب بیشتری برای بخش دوم Speaking IELTS آماده کنید.



1. استفاده از کلمات پرسشی دیگر به منظور ارتقاء Speaking و بسط بیشتر جملات
برخی از این کلمات پرسشی عبارتند از:
Who / What / When / Where / How / Why
زمانیکه شما آماده شدید ، سایر کلمات پرسشی را به منظور بسط بیشتر موضوع یادداشت کنید و درباره آنچه که شما می توانید بیشتر بیان کنید در ارتباط با موضوع ، فکر کنید.
2. اندیشیدن در ارتباط با موضوع
شما همچنین می توانید یک داستان درباره شخصی، مکانی، یک اتفاق و یا موردی که درباره آن مکالمه دارید، بیان کنید . بنابراین در مدت زمان یک دقیقه تان، فکر کنید و بطور سریع یادداشت بردارید و ترجیحاً یک داستان جذاب در ارتباط با موضوع Speaking ، تدارک ببینید.
شما می توانید داستان خود را در جایی از بخش دوم Speaking IELTS که قرارگیری آن مناسب باشد جای دهید.در زیر نمونه ای از توصیف یک شخص به همراه کلمات پرسشی که در کنار آن آمده و در واقع به منظور سازماندهی و بیان بیشتر جملات مطرح گردیده اند، ملاحظه می کنید.
The person I’m going to talk about today is my teacher from high school. (who) Her name was Miss Chadwick and she taught quite a few subjects at the school. She had been working there for quite a few years when I met her I think. (where) We met for the first time in my English class. (more about ‘who’) I remember this well because she was quite young compared to most of the other teachers in the school so I was surprised that she was a teacher! In fact she looked more like she could be one of the older students!
(How long) So I met her when I was 15, and that was 10 years ago. I don’t actually know her anymore as we lost contact soon after I left the school, but I still remember her very well for several reasons. (What qualities) Firstly, she was very kind. She always treated all the students very well in the class, and I can’t remember her ever shouting at anyone. Also, she had a really good sense of humour. She would make jokes in the class which most of the other teachers never did. The other teachers were very serious all the time. And she made the classes a lot of fun and very interesting, something that I think is very important otherwise you start to get bored. Oh, and also she explained things very well and very clearly. Often teachers are not able to do this in a way that students can understand, especially when it's complicated subjects.
So those are the qualities that she had. (why such an influence) The reason she had such an important influence on me is because I was quite a shy person at school and not very confident, but she helped me to change this. (tell a story) Each year, there was a school play that would be held in front of all the parents, and that year, when I was 15, Miss Chadwick was organizing and directing the play. I really didn't want to be in it because I was so shy, but Miss Chadwick insisted that I take one of the roles, and it was one of the main roles which meant that I would have to do a lot of speaking! I was so nervous. Anyway, I went ahead and did it, and on the night I did really well and really enjoyed it. And that really boosted my confidence and this has helped me to this day.
So my teacher Miss Chadwick is the person who has influenced my life and I will never forget her.
همانطور که می بینید در اینجا کلمه پرسشی who آمده است که در پاسخ به آن ،شخص ( در اینجا Teacher) معرفی گردیده است . در ادامه کلمه پرسشی where را داریم که در پاسخ به آن مکان ملاقات با آن ذکر شده است. در ادامه برای توضیح بیشتر کلمه who به توضیح بیشتر درباره آن فرد پرداخته است. کلمه How long برای بیان مدت زمان آشنایی و شروع زمان آشنایی بکار برده شده است . کلمه what qualities برای توضیح خصوصیات اخلاقی و رفتاری آمده است.در ادامه برای توضیح بیشتر از why such an influence استفاده شده است که در پاسخ به آن علت کاریزماتیک بودن این شخصیت بیان گردیده است.در انتها تمامی موارد بصورت یک داستان بیان گردیده است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

Chunking و گرامر در اسپیکینگ آیلتس​



اما در مورد اسپیکینگ آیلتس! ما در اسپیکینگ به‌جای گفتن هر کلمه به شکل جداگونه، کلمات رو در کنار هم قرار میدیم. به این 'Chunking' گفته میشه و همین ایده می‌تونه به شما تو مطالعات‌تون درباره‌ی گرامر کمک کنه. تو بخش Vocabulary، ما درباره‌ی Collocation و یادگیری اینکه کدوم کلمات به طور طبیعی در کنار هم میان، صحبت کردیم. به طرز مشابه، در مورد گرامر، مهمه یاد بگیریم که کدوم 'Chunks' زبان به شکل طبیعی کنار هم قرار می‌گیرن تا یه ساختار صحیح رو درست کنن. دونستن این میتونه منجر به گرفتن نمرات بالاتر در آزمون آیلتس بشه.
تو بخش گذشته، من تقسیم کردن کلمات به موضوعات مختلف رو توصیه کردم. یه رویکرد مشابه رو هم میشه در مورد گرامر استفاده کرد. برای مثال، به‌هنگام یادگیری یک فعل جدید، اون رو به‌صورت یه وکب ببینین و معنی اون رو یاد بگیرین. بعد، اون رو به‌صورت یه عنصر گرامری از زبان خودتون ببینین و بررسی کنین چه‌جوری میشه از اون فعل به‌درستی توی یه جمله‌ی نوشتاری یا به‌هنگام اسپیکینگ استفاده کرد. به اشکال گوناگون زمان و همچنین حروف اضافه و چگونگی تغییر فعل وقتی با اسم یا فعل دیگری استفاده میشه، دقت کنین.
این‌ها رو به‌عنوان Chunks زبانی یاد بگیرین و فعل‌هایی رو در کنار هم قرار بدین که به شکل مشابهی رفتار می‌کنن. آیا می‌تونین مثال‌های دیگه‌ای رو به این فهرست‌ها اضافه کنین؟
سازماندهی و یادگیری زبان به این شکل هم به اسپیکینگ و هم به رایتینگ شما کمک میکنه. کلاس آیلتس خوب میتونه بهتون کمک کنه این کارو یاد بگیرید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چند نکته در ارتباط با سوالات بخش سه اسپیکینگ آیلتس که راجع به آنها هیچ ایده ای نداریم​



در بخش 3 ممكن است ممتحن IELTS سوالي از شما بپرسد كه شما هيچ سرنخي در مورد سوال او نداشته باشيد. دستپاچه نشويد! فقط بگوييد:
I am not sure what you mean, could you be more specific?
Could you repeat the question, please?
اگر جواب آماده اي نداريد و ميخواهيد وقت بيشتري بگيريد، بگوييد:
Well, I never thought about that, but if I do, I would say that…
Well, it is not a simple question.



اگر در مورد عقيده شما سوال شود، مي توانيد اينگونه شروع كنيد:
In my opinion…
I think that…
Well, if you ask me, …
When it comes to me, I …
شايد شما مجبور باشيد در مورد گذشته، حال يا آينده صحبت كنيد. وقتي كه خواسته مي شود در مورد آينده صحبت كنيد، بگوييد:
I’m not sure but I think that…
It is likely that …
It is unlikely that …
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چند توصیه درباره ی IELTS Speaking​



در این درس، من به شما چند نکته و ترفند برای گرفتن نمره‌ی بالا تو آزمون اسپیکینگ آیلتس ارائه میدم.

در بخش‌های 1 و 3، ممتحن از شما سوالی می‌پرسه و از شما انتظار داره تا بلافاصله شروع به صحبت کنین. شما برای آماده شدن زمان ندارین.
2 نکته که به شما کمک میکنه زمانی برای فکر کردن پیدا کنید، اینا هستن:


1- سوال رو دوباره به زبان بیارید (به‌آرامی)
در این تکنیک، زبان‌آموز سوال رو از نقطه‌ نظر خودش دوباره تکرار میکنه. اگه چند ثانیه قبل از صحبت کردن مکث کنین و بعد سوال رو به‌آرومی دوباره برای خودتون بگین، می‌تونین 20 ثانیه ارزشمند برای فکر کردن به جواب اون سوال به خودتون بدی
2- نظرتون رو درباره‌ی اون سوال بگین (به‌آرامی)
در این روش، زبان‌آموز درباره‌ی سوال ممتحن نظر کوچکی میده. اون نظر می‌تونه درباره‌ی نوع یا سختی سوال باشه. خود نظر باید خنثی باشه و اصلاً مهم نیست چی میگین- نکته اینه که اون نظر به شما زمان بیشتری رو برای آماده کردن جواب اصلی‌تون میده.


این امتحان اسپیکینگه، پس شما باید به انگلیسی صحبت کنین!

این نکته ممکنه خیلی واضح و مشخص به نظر برسه اما من غالباً از برخی زبان‌آموزان IELTS شگفت‌زده میشم که در طول امتحان اونقدر که باید صحبت کنن، صحبت نمی‌کنن.
اگر از موضوع Speaking به‌خوبی آگاه هستین، جواب‌هاتون رو بگین. جواب‌های یک یا دو کلمه‌ای ندین. برای بخش 1، ممتحن IELTS فهرست مشخص و ثابتی از سوال‌ها رو در اختیار داره. اگر به اندازه‌ی کافی صحبت نکنین، او نمی‌تونه از شما سوالات بیشتری بپرسه. فراموش نکنین که ممتحن می‌خواد شما عملکرد خوبی تو امتحان Speaking داشته باشین اما شما باید از طریق صحبت کردنتون، کارش رو آسون کنین. اگر ممتحن فکر کنه شما می‌تونین خوب صحبت کنین، به شما نمره‌ی بالایی نمیده. نه، شما باید از طریق صحبت کردن این رو به او ثابت کنین. الان زمان خجالتی یا متواضع یا خسته بودن نیست.
آزمون Speaking دارای 4 ویژگی مهمه: روانی، گرامر، دایره لغات و تلفظ ، اگر شما جواب‌های 1 یا 2 کلمه‌ای بدین، نمره‌ی خیلی پایینی می‌گیرین.



اگر با موضوع خوب آشنا نیستین، جواب‌های کوتاه بدین
اگر از شما سوالی درباره‌ی موضوعی پرسیده میشه که اطلاعات کمی درباره‌اش دارین و اصلاً چیزی در موردش نمی‌دونین، جواب‌های طولانی ندین. لاف نزنید. سعی نکنید درباره‌ی موضوعی که ازش اطلاعی ندارین، خودتون رو خبره و کارشناس جلوه بدین.
چرا؟
چون مجبور میشین به‌کرات مکث کنید و برای روانی ضعیف و عدم انسجام در صحبت کردن نمره از دست میدین. ثانیاً Vocabulary شما خوب نیست چون نمی‌دونین درباره‌ی چی دارین صحبت می‌کنین.
این 4 ویژگی رو به خاطر داشته باشین:
  • روانی و انسجام در صحبت کردن
  • دایره لغات
  • گرامر
  • تلفظ
نکته: برای سوالاتی که اطلاعات کمی در موردش دارین، مختصر و فشرده صحبت کنین. بهتره مختصر صحبت کنین، جواب کوتاه بدین و با دادن یک جواب طولانی‌تر و با جزئیات زیاد به سوال دیگری که اطلاعات خوبی در موردش دارین، اون رو جبران کنین.


آیا می‌تونم از ممتحن IELTS سوال بپرسم؟
جواب به این سوال به بخش مربوطه تو آزمون بستگی داره:
بخش 1:
شما می‌تونین از ممتحن بخواین تا سوال رو تکرار کنه. همین. شما نمی‌تونین سوال دیگه‌ای بپرسین.
بخش 2:
نه. شما نمی‌تونین از ممتحن هیچ سوالی بپرسید.
شما نمی‌تونین از ممتحن معنی یک کلمه رو بپرسین.
شما نمی‌تونین از ممتحن تقاضای موضوع دیگه‌ای بکنین.
ممتحن به شما شروع و پایان امتحان رو اعلام میکنه. لازم نیست در این مورد ازش سوال کنید.
بخش 3:
شما می‌تونین از ممتحن بخواین سوال رو براتون تکرار کنه.
شما می‌تونین از ممتحن بخواین یک کلمه رو توضیح بده.
شما می‌تونین همچنین از ممتحن بخواین اون سوال را توضیح بده یا براتون روشنش کنه.


اگر از ممتحن بخوام سوالی رو تکرار کنه (بخش 1 و 3) یا کلمه یا سوالی رو توضیح بده (بخش 3)، آیا نمره از دست میدم؟
نه نمره از دست نمی‌دین. این آزمون اسپیکینگه، اون ویژگی‌های بالا رو به یاد بیارین، توانایی Speaking شما در حال ارزیابی شدنه، این امتحان درک مطلب نیست، مهارت‌های Listening شما تست نمیشه. اون یک امتحان جداست.
شما اجازه دارین بدون از دست دادن نمره سوال بپرسین (البته مطابق با قوانینی که من در بالا براتون توضیح دادم.)
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

بخش دوم Speaking آيلتس را چگونه طوفاني كنيم؟​



در این مبحث به شما روشی را معرفی می کنیم که استفاده از یک نقشه ذهنی می باشد و به شما در پاسخ دادن هر چه بهتر بخش دوم Speaking آزمونIELTS کمک می کند.

در اینجا روش ها و تکنیک های متفاوتی وجود دارند که به شما درآماده سازی خود برای پاسخ دهی این بخش از Speaking ایلتس کمک می کند، بنابراین شما می بایست تصمیم بگیرید کدام روش برای شما مناسب تر است.
نقشه ذهنی یک راه برای سازماندهی اطلاعات دیداری شما می باشد.یک نمونه ای از بکاربردن این روش را به همراه ایده هایی برای ترسیم نقشه ذهنی را در ادامه ملاحظه می کنید.

ترسیم نقشه ذهنی می تواند برای بخش دوم Speaking آیلتس به شما کمک کند ، زیرا شما می توانید موضوع اصلی را وسط قرار دهید و سپس ایده های که برای آن موضوع به ذهن شما خطور می کند در اطراف آن بچینید. شما همچنین می توانید از سایر کلمات پرسشی مانند 'why', 'when', 'who', 'where' و غیره که به شما برای طرح ایده ها یاری می رساند ، استفاده کنید.

علاوه بر کلمات پرسشی شما همچنین می توانید یک داستان را به منظور بسط بیشتر Speaking ایلتس خود مطرح کنید . همچنین شما می توانید هر گونه کلمات مفیدی را که فکر می کنید مناسب موضوع شما هستند بهSpeaking ایلتس خود بیافزایید. به سوال مطرح شده در زیر توجه کنید و سپس به نقشه ذهنی که فرد به منظور پاسخ دادن به آن ترسیم نموده ، دقت کنید.

Describe a lake, a river or a sea you have visited. You should say:
  • Where the lake, river or sea is
  • How often you have visited it
  • What activities you do there
  • Explain why you like this particular place.




همانطور که شما می بینید ، یک داستان به پاسخ افزوده شده است ، همچنین اطلاعات اضافه ای در پاسخ به کلمه پرسشی 'who'به همراه دامنه ای از لغات جالب توجه مطرح گردیده است.این روش سطح شما را به منظور پاسخ به سوألات ارتقاء می بخشد. شما نمی بایست الزاماً تمامی ایده هایی که در نقشه ذهنی شما نقش بسته دنبال کنید بلکه بهتر است تمام نکاتی که در آن قرار دارند را پوشش دهید سپس صحبت شما باید ساماندهی و منسجم گردد.

نقشه ذهنی و یا دنبال کردن ایده های مطرح شده به شما در پاسخ دهی به سوألات آن قسمت ازSpeaking که شما در آن هستید، یاری می رساند. برای مثال عبارت : 'I've visited it many times because...' به ممتحن این مطلب را می رساند که شما دارید به سوأل ' How often' پاسخ می دهید.
در زیر نمونه ای از پاسخ دهی به روش گفته شده را ملاحظه می کنید. توجه داشته باشید که چگونه تمامی نکات به همراه اطلاعات اضافه که در سوأل نمی باشند اما در نقشه ذهنی وجود دارند ، پوشش داده شده است.


Sample Answer using a Mind Map - A Lake You've Visited
I’m going to talk about a lake that I’ve visited.
The lake is in the Lake District area which is in the North West of England. As you can guess by its name, it’s very famous for its many beautiful lakes. The area is also known as ‘The Lakes’ and it's a National Park.
I’ve visited it many times because I live only a few hours from there. I usually go every summer, and I’ve been going for many years now – probably since about 1998. We used to go a lot in my summer holiday when I was at school. Now I’m working I still go, but I’ll go at weekends. I usually go with my family – that’s my two brothers and my Mum and Dad. Sometimes we might go with our cousins as well. I've also been with friends quite a few times. There are loads of thing to do there. At this lake we go to, there are a lot of water sports and I really like those. There’s jet skiing, sailing and kayaking for example, but you don’t just have to do those things – there’s plenty to do even if you don’t like those kinds of activities. You can go walking around the lake or further out into the areas around the lake because there are many areas which are really beautiful. There are also some great places to eat good food.
One of the best things I've done is a Kayaking trip. It wasn’t actually on the lake, but in a river close by. There are some white water rapids, so I went on those with a friend. We started it with a group of others at a calm part of the river, with a guide as well to make sure everyone was safe. Some parts then got quite rough with the water and strong currents. It was scary but really exhilarating as well. I’ll definitely try and go again one day.
The reason why I like this place so much is that although there are lots of exciting activities that you can do, it’s also surrounded by lots of breathtaking scenery, with stunning views of the hills and rivers. So it’s still really tranquil and relaxing and a really good way to unwind if you've had a difficult week at work and just want to get away.
So that’s the lake that I’ve visited and I’m sure I’ll continue to visit there in the future.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

موضوع جدید در آزمون اسپیکینگ IELTS​


1712856345414.png

موضوع آشوب و فتنه یکی از جدیدترین موضوعات مکالمه آزمون آیلتس هست که در بخش دوم و سوم قسمت مکالمه آزمون آیلتس این ماه مطرح گردید.در زیر نمونه هایی از سوالات و ایده های مربوط به این موضوع آمده است.

Meaning: Riot & Demonstration

بیاید نگاهی داشته باشیم به معنی 'riot' و 'demonstration' .
Riot: به خشمی اطلاق می گردد که توسط خیل عظیمی از توده ی مردم عمدتاً در مکان های عمومی سر میزند ،اغلب اوقات یک اعتراض و شکایت شدید.
Demonstration or street protest:عملی که توسط توده و انبوهی از مردم در مقابل جانبداری و یا مخالفت از چیزی سر می زند که این اتفاق اغلب به شکلی از یک راه پیمایی صلح آمیز به همراه شعائر و پیام هایی شکل می گیرد.
ارتباط بین Demonstrations و Riots

همانطور که ملاحظه می کنید شباهت هایی بین این دو وجود دارد ، هر دوی این ها یک گروهی از مردم را شامل می شوند که در یک مکان عمومی گردهم آمده اند. یک 'Demonstration' ممکن است شروعی مسالمت آمیز اما با برخاستن هیجانات و شکل گیری خشم عمومی همراه گردد و تبدیل به یک شورش و خشونت (Riot) گردد.

اغلب مردم به تظاهرات و راه پیمایی می روند چون آن ها می خواهند پیام خودشان را به جهانیان برسانند و مقصود و نیاتی همراه با صلح دارند.اگر چه ، ممکن است برخی از مردم به راه پیمایی می روند تا خشونتی را راه بیندازند هرچند هدفشان به پیام و مقصود این راهپیمایی ارتباطی نداشته باشد و فرصتی باشد برای مشکل ایجاد کردن.از این رو اهداف و نیات مردم مشخص کننده تفاوت بین “riots' و 'demonstrations' می باشد.



علل ایجاد شورش:

1. مردم توسط پلیس تحریک شده و تبدیل به خشم گردد.
2. جامعه از هم پاشیده شده باشد و قوانین هم دیگر اعتباری نداشته باشند.
3.یک فرصتی برای افراد متخاصم و خشمگین که از این طریق می توانند لذت ببرند و ایجاد درد سر کنند.
4. فقر و بیکاری که به موجب آن بدبختی و عصبانیت معطوف به سمت دولت و کشور خواهد گشت.
5. بیرحمی و خشم دولت نسبت به فرد یا توده ای از مردم که موجب خشم و عصبانیت شورشگران شود.
6. زمانیکه یک محرک و خشم که در سطح کوچک وجود دارد ، بتدریج شکل می گیرد و رشد می کند و به یک شورش بدل می گردد.
7. گاهی اوقات افراد متخاصم این را فرصتی می بینند برای به راه اندازی یک شورش چون هویت آنان در یک گروهی نهان گردیده است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

Speaking IELTS، بیان تغییرات سبک زندگی (بخش سوم)​



سوألاتی در زمینه تغییرات رخ داده در روند زندگی افراد از سوألات رایج در بخش سوم مکالمه آزمون آیلتس می باشد .بنابراین شما نیاز دارید که از میزان تسلط خود بر بخش گرامر و عبارات و توانایی خود در در استفاده از دانش گرامری و واژگان خود ، اطمینان حاصل کنید.
اغلب از شما خواسته می شود موقعیتی را در زمان حال با موقعیتی در زمان گذشته مقایسه کنید این زمان معمولاً دوره ای شامل : 20 سال، 30 سال ،زمانی که والدین شما جوان بودند و یا زمانی که پدر بزرگ و مادربزرگ شما جوان بودند، می باشد.
در این مبحث ما شما را با برخی از گرامرهای مفید و کاربردی در رابطه با تغییرات در بحث مکالمه و نحوه صحیح انجام دادن آن ها آشنا می کنیم.
Examples:
مثال ها:

  • How are the eating habits now in your country different from eating habits in the past?
  • عادات غذایی در حال حاضر در کشور شما چه تفاوتی با عادات غذایی در گذشته داشته است؟
  • Are the types of leisure activities that are popular today the same as those that were popular when your parents were young?
  • آیا نوع فعالیت هایی که در زمان اوقات فراغت شما در حال حاضر رایج و محبوب هستند مشابه فعالیت هایی می باشند که در زمان والدین شما مورد پسند بودند؟
  • How have shopping habits changed over recent years?
  • چگونه عادت های خرید کردن در سال های اخیر دستخوش تغییرات گردیده اند؟
  • Have the types of transport people use changed much over the last few decades?
آیا گونه های حمل و نقل و جابجایی مردم تغییرات زیادی نسبت به چند دهه ی اخیر داشته است؟
Used to
یکی از راه های توصیف عباراتی که بیان کننده تغییرات می باشد استفاده از used to می باشد .ما از این عبارت برای بیان وقایع و موقعیت هایی که در زمان گذشته اتفاق افتادند و در جریان بودند اما برای زمان حال صدق نمی کند و اتفاق نمی افتند، استفاده می کنیم. زمان رخ دادن تغییرات مهم نمی باشد. برای روشن شدن این مطلب به مثال زیر توجه کنید :
  • “Vietnam used to be a colony of France, (but now it is independent)”
  • ویتنام در گذشته از مستعمرات کشور فرانسه بوده است ( این بدان معنی می باشد که اکنون مسقل است و دیگر مستعمره فرانسه نمی باشد) .
  • “Jimmy Carter used to be the President of the United States, (but now he isn’t.)”
  • جیمی کارتر در گذشته رئیس جمهور ایالات متحده بوده است.(بدین معنی که اکنون رئیس جمهور نمی باشد) .
  • همچنین used to برای عادت های فردی هم بکار می رود.به مثال زیر توجه کنید:
  • I used to smoke, (but I gave up 2 years ago.)”
  • من عادت به سیگار کشیدن داشتم.( اما بمدت 2 سال است که کنار گذاشته ام) .
  • “Mike used to be a detective in the CID, (but now he’s a teacher)”
  • مایک کارآگاه سازمان CID بوده است.( بدین معنا که قبلاً بوده و الآن معلم است) .



Comparatives
مقایسه ها

در این نوع از سوألات عملکرد مقایسه صورت می گیرد ، بنابراین استفاده از صفات و کلمات مقایسه ای یکی از روش های مناسب پاسخ دهی به این سوألات و مکالمه در رابطه با تغییرات می باشد.برای نمونه به مثال زیر توجه کنید:
  • 'Thirty years ago, the streets were much quieter than now.”
  • 30 سال گذشته ، خیابان ها بسیار آرام تر از اکنون بودند.
  • “I think that reading was much more popular in the past.”
  • من فکر میکنم مطالعه در زمان گذشته بیشترمحبوب و مورد استقبال بوده است.
  • زمانیکه صحبت راجع به مواردی می باشد که باهم تفاوت دارند ، اغلب از زمان حال کامل به مانند زمان حال ساده استفاده می گردد.به مثال زیر توجه فرمایید:
  • “The streets have become much noisier.” (Notice, a time is not needed)
  • خیابان ها شلوغ تر شده اند .(توجه داشته باشید زمان نیاز ندارد) .
  • “Reading is much less popular than it was in the past.”
  • مطالعه کمتر مورد استقبال است نسبت به انچه که در گذشته بوده است.
Speculation
گمانه زنی

بویژه برای دوره های طولانی تر که شما درباره تغییراتی که پیش آمده اند اطلاعات دقیقی ندارید و نمی توانید با اطمینان درباره آن صحبت کنید بهتر است از حدس زدن و گمانه زنی استفاده کنید. می توانید از 'would ' برای بیان حدسیات با درجه اطمینان بالا استفاده کنید. به مثال زیر دقت کنید :
  • “It would have been harder for my grandfather to find out about international news, because there was no radio or T.V in his village.”
  • برای پدربزرگم فهمیدن اخبار بین المللی دشوار تر بوده است زیرا در روستای آن ها هیچ رادیو وتلویزیونی وجود نداشته است.
  • “In the past, people would have traveled less often.
  • اغلب در گذشته مردم کمتر سفر می کرده اند.
  • همچنین زمانیکه شما از بیان عبارتی اطمینان کامل ندارید می توانید از کلماتی همچون : perhaps, possibly, might, may,. استفاده کنید. به مثال های زیر توجه کنید:
  • “I’m not sure but, perhaps, they might have studied less science thirty years ago”
  • مطمئن نیستم اما احتمالاً آن ها درباره علم 30 سال گذشته کمتر مطالعه کرده باشند.
  • “Possibly, in my father’s day, people could have played more sport.”
  • احتمالاً در دوران پدرم ، مردم می توانستند بیشتر ورزش کنند.
Question types
انواع سوالات

  • سوألات پیرامون تغییرات اغلب در عباراتی به شکل زیر بیان می گردند:
  • “How do you think … is different from thirty years ago?”
  • فکر می کنید .... با سی سال گذشته تفاوت کرده است؟
  • “In what ways has … changed from when your parents were young?
  • چگونه و از چه راه هایی ..... نسبت به زمانی که پدر و مادر شما جوان بودند تغییر کرده است؟
  • “How is … different from twenty years ago?”
  • چقدر ..... نسبت به بیست سال گذشته تفاوت دارد؟
البته به این مطلب توجه داشته باشید که ممتحن ممکن است از عبارات دیگری برای پرسش تغییرات استفاده کند.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

پنج نکته مهم برای نمره 7در اسپیکینگ آیلتس با استناد به Speaking Band Descriptors​



گرفتن نمره ی 7 در آیلتس هدف خیلی از زبان آموزان من هست. ولی وقتی نمره هاتون در بخش های دیگه بالاتره، چطوره که گرفتن نمره ی 7 در بخش speaking انقدر سخت می شه؟

یه دلیل اینه که speaking بیشتر یه مهارته تا یه مجموعه از دانش، بنابرین زمان بیشتری طول می کشه تا این مهارت به دست بیاد. بهترین راه پیشرفت در speaking تمرین مداوم همراه با گرفتن فیدبک از یه استاده.
عدم درک کافی از معیارهای ارزیابی هم می تونه باعث بشه که شرکت کنندگان در آیلتس، به جای مسائل مهم تر، به اشتباه روی یکسری چیزهای دیگه تمرکز کنن. مثلا ممکنه نگران نکات تلفظی ظریف باشن و بخوان که دقیقا مثل یه native speaker صحبت کنن. ممکنه تلاش در این زمینه، تفاوتی رو هم ایجاد کنه اما تلفظ، فقط 25 درصد نمره ی speaking رو تشکیل می ده.
و حالا، چند درصد نمره speaking آیلتس رو داشتن یه داستان زندگی جذاب و دونستن راه حل تمام مشکلات دنیا تشکیل می ده؟ صفر درصد!
چیزی که واقعا می تونه بهتون کمک کنه اینه که بدونید چه معیارهایی برای ارزیابی اسپیکینگ ایلتس هست و سعی کنید که به بهترین شکل اون مهارت ها رو به examiner ایلتس ارائه بدید. به همین دلیله که من پایه ی نکاتی که درباره speaking آیلتس می خوام بهتون بگم رو بر نسخه ی عمومیِ نحوه ی ارزیابی speaking آیلتس یا همون (Band Descripors Public Version) گذاشتم. من در پست قبلی هم یک سری نکات برای گرفتن نمره ی 7 در speaking آیلتس نوشته بودم.


نکته ی اول speaking آیلتس: به حرف زدن ادامه بدید

بر اساس معیار ارزیابی، کسی که نمره ی 7 می گیره:
بدون تلاش قابل توجهی، به مدت طولانی، بدون اینکه انسجام جملاتش از دست بره، صحبت می کنه.

در speaking آیلتس هر چی بیشتر صحبت کنید، نمره تون بالاتر می ره، حتی اگه این منجر به داشتن اشتباهات بیشتر بشه. چون آیلتس اینو می سنجه که چه کار می تونید بکنید، نه اینکه چه کار نمی تونید بکنید. بنابرین تا جایی که می تونید، در جوابِ یه سوال صحبت کنید: تا جایی که دیگه می بینید که ایده هاتون داره تموم می شه یا اینکه دارید همون حرفایی که زدید تکرار می کنید. اگه هم تا جایی صحبت کنید که examiner متوقفتون کنه، که چه بهتر.


نکته ی دوم speaking آیلتس: یکی دو تا idiom هم استفاده کنید

بر اساس معیار ارزیابی، کسی که نمره ی 7 می گیره:
از کلماتی که حالت اصطلاحی دارند و کمتر رایج هستند، استفاده می کند و نشان می دهد که از سبک های مختلف و همچنین کالوکیشن ها آگاهی دارد.
Examiner آیلتس، منتظره که در صحبت شما، چیزی فراتر از اون مطالبی که در کتاب ها یادگرفتید به گوشش بخوره و می خواد ببینه که آیا می تونید از یه انگلیسی واقعی و اصطلاحی استفاده کنید یا خیر. بنابرین از یکی دو تا اصطلاح نظیر I’m a bundle of nerves به معنی « من استرس دارم» هم استفاده کنید. می تونید اصطلاحات خوبی رو در این لینک پیدا کنید و حتی برای سیستم iOS نرم افزار idiom هم طراحی شده.



نکته ی سوم speaking آیلتس: سوال رو paraphrase کنید

بر اساس معیار ارزیابی، کسی که نمره ی 7 آیلتس می گیره از paraphrase به طور مؤثری استفاده می کند.
اگه examiner ایلتس سوالی ازتون می پرسه که می تونید paraphrase ش کنید، یعنی می تونید همون معنی رو با کلمات دیگه ای بیان کنید، حتما این کار و بکنید، یه چیزی شبیه این بگید: « Oh, you mean…? » و بعدم در ادامه ش سوال رو paraphrase کنید. این یکی از مؤثرترین راههای نشون دادن یکی از مهارت های محوری ای هست که examiner منتظره بشنوه. سعی کنیده دو سه باری در طول آزمون این کار رو بکنید.


نکته ی چهارم speaking آیلتس: از linking word ها برای متصل کردن جملاتتون استفاده کنید

بر اساس معیار ارزیابی، کسی که نمره ی 7آیلتس می گیره:

از کلمات ربط و موصولی و کلماتی که نشان دهنده ی سبک صحبت هستند، به راحتی استفاده می کند.
این در انگلیسیِ نرمال یعنی چی؟ یعنی از یک سری عبارات مثل « in other words » ، « also » ، « however » و « on the other hand » برای اتصال ایده هاتون به هم استفاده کنید. Examiner نمی خواد بشنوه که شما صدبار بگید « on the other hand »! پس صدای خودتون رو ضبط کنید و ببینید که اصطلاحی مثل همین « on the other hand » هست که شما بیش از حد ازش استفاده می کنید یا نه. اگه اینطور بود، سعی کنید به جاش یه عبارت دیگه استفاده کنید


نکته ی پنجم speaking آیلتس: از اشتباهات نترسید
بر اساس معیار ارزیابی، کسی که نمره ی 7 آیلتس می گیره:
اغلب جملاتِ بدون اشتباهی را به کار می برد، هر چند ممکن است بعضی اشکالات گرامری تکرار شوند.
این یعنی ممکنه که هم یه تعداد اشتباه داشته باشید و هم بتونید نمره 7 یا 7.5 آیلتس بگیرید. اما بعضی از شرکت کننده ها نمره شون کم می شه به خاطر اینکه زیادی بابت اشتباهاتشون نگران می شن. در نتیجه خیلی با سرعت کمتری صحبت می کنن و اشتباهاتشون واضح تر می شه! اینکه جملاتتون رو روان بیان کنید از اینکه جملات بدون اشتباهی رو بگید مهم تره ( نکته ی اول رو دوباره ببینید). البته خوب هم هست که اگر اشتباهی داشتید و متوجهش شدید، اشتباهتون رو تصحیح کنید.
 

Similar threads

بالا