چرا AC ماشین شما صدای خش خش می دهد؟

reza._y

کاربر فعال
گاهی اوقات با روشن کردن کولر خودرو با صدای خش خش مواجه می شوید این صدا به دلایلی بوجود میاد که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.
گاز مبرد در شیر انبساط
اگر هنگام استارت زدن خودرو صدای خش خش ایجاد شود و بعد از مدتی از بین برود دلیل آن حرکت گاز مبرد درون سیستم تبرید خودرو می باشد. و مشکلی جدی وجود ندارد.
نشتی مبرد
اگر صدا ممتد باشد یکی از دلایل آن فرسودگی و یا سوراخ شدن قسمت های از سیستم خنک کننده خودرو شماست و باید توسط تعمیرکاران متخصص رفع شوند برای پیدا به این موضوع در حالت روشن بودن کولر کاپوت خود را باز نموده و مسیر انتقال گاز را بررسی نمایید معمولا قسمت های نشت گاز حالت مرطوب دارند.
خرابی موتور فن کندانسور
خرابی یا معیوب بودن فن کندانسور باعث افزایش فشار در کمپرسور AC می شود. ممکن است زباله هایی وجود داشته باشد که جریان هوا را برای فن مسدود می کند. بدون جریان هوا، AC هوای سرد را وارد نمی کند. صدای خش خش می تواند ناشی از مسدود شدن جریان هوا باشد که می خواهد به بیرون جیرجیر کند.
سیستم شارژ
در صورتی که روغن و گاز مبرد بیش از اندازه در کمپرسور وجود داشته باشد این اتفاق می افتد که معمولا پس از شارژ گاز کولر این صدا داخل کابین خودرو شنیده می شود.
برای رفع تمامی این موارد ابتدا علت صدا را پیدا کنید و با توجه به علت بهترین راه حل مانند آب بندی Ac ، اضافه کردن سیلر به مبرد، استفاده از درزگیر برای عدم نشت گاز مبرد، تعویض شیر نشتی و تعویض کندانسور می توان استفاده نمود.
 
بالا