پاسخ به سوالات True ،False و Not Given در ریدینگ IELTS

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
این تسک‌ها از چند عبارت تشکیل شدن و شما باید تصمیم بگیرین که بر اساس اطلاعات موجود در متن، این عبارت‌‌ها True، False یا Not Given هستن. تفاوت بین True ،False ،Not Given و Yes، No، Not Given، نه تو سوالا بلکه تو متنه. سوالای True ،False یا Not Given توی یه متن مبتنی بر واقعیت استفاده میشه، در حالیکه Yes، No، Not Given، تو متن‌هایی استفاده میشه که دارای نظرات یا ادعاهای نویسنده‌اس. برای اختصار، من غالباً به سوالای True، False، Not Given تو این مقاله اشاره می‌کنم، اما توصیه‌های زیر برای هر دو تسک به کار میره.

سردرگمی نسبت به این سوالا، غالباً بدلیل مثال‌هایی رخ میده که منعکس‌کننده‌ی امتحان حقیقی نیست. به این موضوع دقت کنین، اگه با چند سوال ریاضی گیج‌کننده مواجه شدین که هیچ پاسخ واضح و روشنی نداره، بلافاصله نتیجه‌گیری نکنین که مشکلی تو جهان ریاضیات وجود داره. به همین صورت، وقتی با سوالای True, False, Not Given مواجه میشین که گیج‌تون میکنه، نباید درباره‌ی آیلتس، بر اساس این سوالا، نتیجه‌گیری کنین.



'True' و 'False' به چه معنیه؟

یه عبارت True، عبارتیه که به‌درستی اطلاعات موجود تو متن رو منعکس می‌کنه و ظاهراً باعث سردرگمی کمی میشه. با این حال، بحث‌هایی در مورد عبارت False وجود داره. خیلی‌ها بیان کردن که عبارت False، خلاف اطلاعات موجود تو متن رو میگه، اما این حرف، گمراه‌کننده‌اس. عبارت‌های False فقط به لحاظ واقعیت، غلط هستن. برای مثال، متن ممکنه بیان کنه که توی یه تاریخ یا مکان خاص، اتفاقی رخ داده. در حالیکه عبارت مورد نظر، تاریخ، مکان یا رویداد اشتباهی رو میده. بنابراین، درست‌تر اونه که بگیم False به‌معنی نادرست یا غلطه. مهم‌تر اینکه، ما می‌تونیم یه عبارت False رو تصحیح کنیم، چون اطلاعات درست تو متن اومده.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
بررسی سوالات در ریدینگ آیلتس با مثال



این هم چند جمله‌ی نخست پایان‌نامه‌ی برادرزاده‌ی من:




اُستاد برادرزاده‌ی من، درباره‌ی صحت و قابل‌اعتماد بودن اطلاعات ارائه شده تو پایان‌نامه، نظرات خودش رو میگه. اگه ما این چند خط از پایان‌نامه رو بررسی کنیم، می‌بینیم که چند تا مشکل وجود داره. تو جمله‌ی نخست، برادرزاده‌ی من این ادعا رو مطرح کرده که 'Luke Howard' واژه‌ی 'Urban Heat Island' رو ایجاد کرده. منبع این واژه‌های کلیدی رو بررسی کنین و سپس بخش مربوطه از متن رو به‌دقت بخونین. آیا این منبع از ادعای او حمایت می‌کنه؟



خوندن دقیق این بخش از متن به ما میگه که Luke Howard در سال 1881 این متن رو نوشته و ما الانه که از عبارت 'Urban Heat Islands' استفاده می‌کنیم. پس، متن به ما میگه که این یه واژه‌ی جدیده و در 1880 توسط Luke Howard ایجاد نشده ... منبع به ما میگه که این عبارت نادرست یا به عبارت دیگر، False هست و اُستاد برادرزاده‌ی من احتمالاً در این‌باره، این کامنت رو می‌نویسه:



دقت کنین که ما می‌تونیم یه عبارت False رو تصحیح کنیم. ما از خود متن، متوجه شدیم که این اشتباهه و می‌تونیم بگیم نسخه‌ی درست و صحیح این عبارت چی باید باشه.
 

Similar threads

بالا