همه چیز درباره ی آزمون GMAT

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

مجموعه نکاتی که در هنگام انجام تست تمرینی رسمی جی مت باید بدانید – بخش دوم​




نکاتی برای آزمون‌های آزمایشی رسمی جی‌مت

چگونه می‌توانید به بهترین شکل ممکن، از آزمون‌های آزمایشی جی‌مت استفاده کنید؟ چه زمانی باید در آن‌ها شرکت کنید و چگونه آن‌ها می‌توانند بر برنامه‌ی مطالعاتی شما تاثیر بگذارند؟ به این نکات، توجه کنید:
نکته‌ی شماره 2: شرایط تست اصلی را شبیه ‌سازی کنید
آزمون‌های آزمایشی رسمی، تجربه‌ی حقیقی شرکت در امتحان جی‌مت را به شما می‌دهند. تنها نکته‌ای که مثل امتحان اصلی نیست، خود مرکز آزمون است.
برای اینکه هرچه بیشتر این تجربه واقعی باشد، باید فضایی آرام و عاری از حواس‌پرتی پیدا کنید. زمان‌بندی مشابه امتحان را دنبال کنید و بعد از بخش‌های (Reasoning Integrated (IR و Quantitative، یک استراحت هشت دقیقه‌ای به خودتان بدهید. از ماشین‌ حساب خود استفاده نکنید، بلکه به استفاده از ماشین‌ حساب روی صفحه‌ی کامپیوتر عادت کنید (این فقط برای بخش Integrated Reasoning به کار می‌رود).
در اصل، شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا تجربه‌ی امتحان را تا جای ممکن به امتحان حقیقی نزدیک کنید.
نکته‌ی شماره‌ی 3: از آزمون‌های آزمایشی برای تمرین امتحان دادن استفاده کنید، نه یادگیری مفاهیم.
امتحان‌های آزمایشی به شما کمک می‌کند تا داوطلب بهتری شوید. شما می‌توانید مدیریت زمان خود را تمرین و برای خود ریتم ایجاد کنید و از درک خود برای تمرین سوال‌ها، استفاده کنید.
آزمون‌های تمرینی کامل، برای بررسی مفاهیم مفید نیستند. برای یادگیری تمام مهارت‌های ریاضی، گرامر یا تفسیر داده‌های مورد نیاز برای جی‌مت، نباید فقط بر روی تست‌های تمرینی تکیه کنید.
درعوض، می‌توانید از این امتحان‌ها برای فهمیدن نا آگاهی‌های خود استفاده کنید و سپس با انجام سایر تمرین‌ها، عیب‌های‌تان را رفع کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

مجموعه نکاتی که در هنگام انجام تست تمرینی رسمی جی مت باید بدانید – بخش سوم​




نکاتی برای شرکت در آزمون‌های تمرینی رسمی جی‌مت

چه‌جوری می‌تونید به بهترین شکل ممکن، از تست‌های تمرینی رسمی جی‌مت استفاده کنین؟ چه زمانی باید تو این آزمون‌‌ها شرکت کنین و چه‌جوری اون‌ها می‌تونن برنامه‌ی مطالعاتی شما رو تحت تاثیر قرار بدن؟ به این 2 نکته، توجه کنین.
نکته‌ی 4: دفترچه‌ی اشتباهات، برای خودتون درست کنین
برای فهمیدن چیزهایی که نمی‌دونین، باید یک دفترچه‌ی اشتباهات داشته باشید و هر سوالی رو که اشتباه جواب دادید یا حس سردرگمی نسبت به اون دارید، رو بنویسین. به توضیحات مربوط به هر جواب برین و ببینین چه‌چیزی باعث اشتباهتون شده.
آیا سوال رو اشتباه خوندین؟ مفهوم رو نفهمیدین؟ آیا وقت کم آوردید؟ با شناسایی ریشه‌ها و علل منبع خطای خود، می‌تونید برای رفع اون، قدم‌های مشخصی بردارید. تست‌های تمرینی به شما کمک میکنه تا نقاط ضعف ‌تون رو بفهمین و برای دفعه‌ی بعد، اون‌ها رو برطرف کنین.
نکته‌ی 5: اهداف بعدی‌تون رو مشخص کنین
پس از شرکت توی یک آزمون تمرینی، بررسی عملکردتون و شناسایی نقاط ضعف‌تون، باید اهداف خاصی رو برای انجام کارهای بعدی‌تون مشخص کنین. آزمون تمرینی جی‌مت، سطح فعلی نمره‌تون رو تاحدی مشخص میکنه. شما باید از این فرصت بهره برده و از اون برای ایجاد یک برنامه‌ی مطالعاتی هدفمند و سفارشی‌شده که به بهبود مهارت‌ها در شما کمک می‌کنه، استفاده کنین.
بسیاری از این نکات، به‌هنگام انجام تست‌های تمرینی غیررسمی هم مفیدن و به درد می‌خورن. فقط بخاطر داشته باشین که این تست‌ها، بهترین تجربه‌های مربوط به جی‌مت نیستن و نمرات اون، از الگوریتم نمره‌ گذاری پنهان GMAC نمیاد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

میخوای در امتحان جی مت شرکت کنی و نمیدونی از کجا شروع کنی – بخش اول​




نحوه‌ی شروع آماده‌سازی برای جی‌مت: 2 گام مهم

گام 1: با فرمت امتحان آشنا بشید

از زمان آمادگی اولیه‌ی خود استفاده کنید تا در حد امکان، با فُرمت امتحان آشنا بشین. این کاری خیلی ساده‌اس، اما دونستن اینکه تو روز آزمون با هیچ شگفتی مواجه نمی‌شین، یک عامل مهم تو کاهش استرس و احساس تسلط داشتنه تا اینکه به‌هنگام مواجهه با امتحان اصلی جی‌مت، دچار شگفتی بشین.
با تک‌ تک بخش‌های امتحان و انواع سوالای هر بخش آشنا بشین. این کار به شما تو تصمیم‌گیری در مورد استراتژی‌های مقابله با هر نوع سوال کمک میکنه.

گام 2: نقاط قوت و ضعف‌تون رو تحلیل کنید

وقتی تو اولین امتحان تمرینی‌تون شرکت می‌کنین، کم‌کم به الگوهای خطای خودتون توجه کنین. ضعیف‌ترین بخش‌تون کدومه؟ تو‌ اون بخش، با کدام نوع سوال، بیشتر مشکل دارین؟
برای تجزیه و تحلیل نقاط ضعف‌تون، توضیحات پاسخ سوالاتی رو بخونین که تو آزمون تشخیصی‌تون، با اون‌ها مشکل داشتین.
بفهمین کجا اشتباه داشتین. آمادگی‌تون رو حول ضعف‌هاتون بذارین و بر این اساس، برنامه‌ ریزی کنین. شما باید زمان بیشتری رو به تمرین نقاط ضعف‌تون و مرور مهارت‌های مربوط به اون اختصاص بدین.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

میخوای در امتحان جی مت شرکت کنی و نمیدونی از کجا شروع کنی-بخش دوم​




نحوه‌ی شروع آماده‌سازی برای جی‌مت: 2 گام بعدی

در مقاله ی قبل درباره دو گام ابتدایی شروع مطالعه برای جی مت صحبت کردیم. اکنون به ادامه ی مراحل می پردازیم.

گام 3: بر روی مهارت‌های اساسی کار کنید

وقتی با نقاط ضعف‌تون آشنا شدید، تصمیم بگیرید که کدوم مهارت‌های مهم‌تون رو باید بررسی کنین. آیا فراموش کردین باقی مانده‌ها چه‌جوری کار می‌کنن؟ آیا نیاز به تمرین خوندن و تحلیل متون کوتاه دارین؟
اگه، برای مثال، توی سرعت خوندن متن‌های درک مطلب یا توی جمع‌آوری جزئیات لازم از اون‌ها مشکل دارین، ممکنه نیاز باشه که مرتباً خوندن مقاله‌های روزنامه‌ها یا سایر مطالب سطح بالا رو تمرین کنین. The New York Times، Science، The New Yorker و The Economist، مطالب خوبی برای شروع دارن.
از طرف دیگه، ممکنه لازم باشه مهارت‌های اساسی ریاضی رو که تو امتحان جی‌مت میاد، مثل معادلات جبری یا آمار و احتمال رو بررسی کنید. راهنمای ما برای کسرها و اعشار جی‌مت، درصدهای جی‌مت و سوالای مربوط به آمار جی‌مت، نقاط شروع مفیدی برای پرداختن به بخش ریاضی هستن.

اصول اولیه‌ی گرامر مثل Parts of Speech و Sentence Structure، بخش دیگه‌ایه که داوطلبا باید اون رو بررسی کنن. یادگیری یا بررسی اصطلاحات و قوانین گرامری، به شما کمک میکنه خطاهای تصحیح جمله رو سریع‌تر تشخیص بدین. راهنمای ما برای مهم‌ترین قوانین گرامری جی‌مت، به شما کمک میکنه تا شایع‌ترین خطاهای گرامری رو که تو امتحان میاد، تشخیص بدین.
برنامه‌ی آمادگی جی‌مت شما باید منعکس‌کننده‌ی ضعف‌هاتون باشه و نه‌فقط سوالا و آزمون‌های تمرینی بلکه تمرین‌ها و ریدینگ‌های بیرونی (مثل راهنمای گرامر یا کوئیزهای ریاضی در بخش‌هایی که به نظر شما دشوارترینه.) رو هم توش داشته باشه. استفاده از سوالای تمرینی و آشنایی با فرمت امتحان خیلی مهمه، اما ایجاد مهارت‌های اساسی لازم برای پاسخ به سوالا، هم به همون اندازه مهمه. با داشتن این مهارت‌ها به‌عنوان پایه و اساس کارتون، می‌تونین از پس هر اتفاق غیرمنتظره‌ای تو امتحان بربیاین.

گام شماره‌ی 4: برنامه‌ی مطالعاتی‌تون رو طبق نیاز ویرایش کنید

وقتی نقاط ضعف‌تون رو شناسایی کنید، برنامه‌ی مطالعاتی اولیه‌ی خودتون رو ویرایش کنید تا اون نقاط ضعف‌تون رو هم منعکس کنه. برای مثال، اگه متوجه شدید که با زمان‌بندی مشکل دارید، هدف‌تون رو تعیین کنید تا تعداد معینی از سوالا رو توی یه بازه‌ی زمانی مشخص به پایان برسونید و با نزدیک شدن به تاریخ امتحان‌تون، محدودیت زمانی رو پایین بیارین. اگه متوجه شدید که با واژگان جی‌مت مشکل دارین، وقت بذارین و از فلش‌کارت‌ها برای تست کردن خودتون بر روی کلماتی که زیاد تو آزمون میاد، استفاده کنین. در طول تمرین و انجام برنامه‌ی اصلی‌تون، حتماً پیشرفت خودتون رو به‌ روز کنید
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

منابع تست تمرینی جی مت-منهتن​




Manhattan Prep

برای سومین تست تمرینی جی‌مت رایگان و غیررسمی شما، به ManhattanPrep.com مراجعه کنید. برای دسترسی به این آزمون، فقط باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.
سوالای مربوط به آزمون Manhattan Prep، دارای کیفیت بالایی هستن، اما تصاویر آزمون، با امتحان اصلی چندان مطابقتی ندارن. اگرچه توصیه میشه از زمان‌بندی مشابه امتحان جی‌مت پیروی کنین، اما گزینه‌ی تنظیم دستی تنظیمات زمان رو هم در اختیار دارید.
شما می‌تونین محدوده‌ی زمانی رو بر اساس هر بخش افزایش بدین یا آزمون رو کاملاً بدون زمان انجام بدین. شما همچنین می‌تونید برای هر سوال، محدودیت زمانی برای خود تعیین کنید. اگه از این گزینه استفاده کردید، پس از اتمام زمان‌تون، صرف‌نظر از اینکه آیا به اون سوال پاسخ دادین یا نه، باید به سوال بعدی برید.
سوالای جی‌متی رو که جواب ندین، می‌تونه نمره‌ی شما رو پایین بیاره، اما به‌هنگام ایجاد ریتم امتحانی، این گزینه می‌تونه براتون مفید باشه. در عین حال، همیشه بهترین روش، اختصاص یک زمان مشخص بر روی هر سوال توی یک بخش نیست.
برای مثال، سوالات حل مسئله، ممکنه طولانی‌تر از سوالای کفایت داده تو ریاضی باشه و سوالای درک مطلب، ممکنه طولانی‌تر از سوالای تصحیح جمله تو وربال باشه. این منبع تمرینی، می‌تونه برای تقویت مهارت‌های مدیریت زمان شما مفید باشه، اما واقع‌بینانه‌ترین تجربه‌ی شرکت تو آزمون جی‌مت نیست.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

منابع تست تمرینی جی مت- Veritas & Princeton​




Veritas

Veritas، منبع تست تمرینی رایگان دیگه‌ای برای امتحان جی‌مته که سوالای تمرینی با کیفیت بالایی داره. شما می‌تونین این امتحان رو به طور کامل انجام بدین یا فقط بخش‌های خاصی رو انتخاب کنین.
مثل تست‌های رسمی تمرینی جی‌مت، شما می‌تونین هر زمان که خواستین، امتحان رو متوقف کنین. با این وجود، توصیه میشه که امتحان رو به‌صورت کامل انجام بدین و از زمان‌بندی اصلی جی‌مت برای بالا بردن توانتون توی روز آزمون اصلی، پیروی کنین.
در صورت داشتن شرایط خاص، می‌تونین از 50٪ یا 100٪ زمان اضافی استفاده کنین. برای دسترسی به آزمون، به VeritasPrep.com برید و یک حساب کاربری، تو اون ایجاد کنید. این شرکت، همچنین شش تست تمرینی جی‌مت کامپیوتری رو به‌قیمت 49 دلار ارائه میده.

Princeton Review

وقتی در Princeton Review، یک حساب کاربری ایجاد می‌کنین، می‌تونین به یک تست تمرینی جی‌مت رایگان دسترسی پیدا کنین. شما می‌تونین امتحان رو به‌صورت آنلاین انجام بدین یا می‌تونین برای یک جلسه‌ی آزمون تمرینی، ثبت‌نام کنین.
برای مثال، امتحان‌های منطقه‌ی بوستون، توی کالج‌های محلی مثل دانشگاه Northeastern و Brandeis برگزار میشه. این امتحان‌ها، به شما یک تجربه‌ی واقعی از مرکز آزمون رو میده، اما اکثراً برای ارتقای کلاس‌ها و آموزش Princeton Review برگزار میشه.
سوالای امتحان Princeton Review، مثل سوالای آزمون اصلیه و با فُرمت جی‌مت، مطابقت داره. بدون داشتن نسخه‌ی مناسب جاوا، برخی از کاربرا ممکنه تو دسترسی به این تست تمرینی، مشکل داشته باشن. شما همچنین باید تمام نرم‌افزارهای تبلیغاتی رو هم خاموش کنین.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

بهترین تست های تمرینی جی مت​




Official Free GMAT Practice Tests

GMAC، دو تست تمرینی جی‌مت کامل رو تو نرم‌افزار رایگان GMAT Prep خودش ارائه میده. بعد از ایجاد یک حساب کاربری و دانلود نرم‌افزار، می‌تونین به دو تست دسترسی پیدا کنین. شما همچنین 90 سوال تمرینی جی‌مت رایگان رو هم دریافت خواهید کرد- 30 سوال کوانت، 45 سوال وربال و 15 سوال Integrated Reasoning.
این دو تست رایگان تمرینی جی‌مت، تقریباً مشابه همون امتحانیه که تو روز آزمون مشاهده خواهید کرد. اون‌ها دارای هر چهار بخش امتحان اصلی جی‌مت هستن- آنالیتیک رایتینگ، Integrated Reasoning، کوانت و وربال و بین هر بخش، صفحات دستورالعمل‌هایی مثل امتحان اصلی تعبیه شده.
از اونجایی‌که سوالا توسط خود طراحان آزمون اصلی طراحی میشه، پس آزمون‌ها، نمایش واقع ‌بینانه‌تری از سوالای جی‌مت هستن. امتحان شما مثل امتحان اصلی جی‌مت، نمره‌گذاری میشه.
چند تفاوت بین تست‌های تمرینی رایگان جی‌مت و آزمون واقعی وجود داره. تست‌های تمرینی، به شما این امکان رو میده تا زمان رو نگه دارین و تا جایی‌‌‌که دوست دارین و می‌خواین، دستورالعمل‌های مربوط به پاسخ دادن به سوالا رو بخونین. تو تست جی‌مت اصلی، 10 دقیقه برای خوندن راهنمایی‌های مربوط به بخش آنالیتیک رایتینگ و فقط یک دقیقه برای خوندن راهنمایی‌های سوالات دیگه وقت دارین.
شما همچنین می‌تونین تو هر زمانی، تست‌های تمرینی رو نگه دارین، سوال‌هایی رو که در موردشون اطمینان ندارین، کنار بذارین و هر زمان که دوست دارین، پاسخ یک سوال رو ببینین. البته، هیچ‌کدوم از این گزینه‌ها، به‌هنگام برگزاری امتحان اصلی، در دسترس شما قرار نمیگیره، اما اون‌ها ابزارهای مطالعاتی مفیدی هستن.
یک ویژگی مفید دیگه هم برای این دو تست تمرینی رسمی جی‌مت وجود داره. از اونجایی‌که اون‌ها منبع عظیمی از سوالای تمرینی هستن، در واقع، می‌تونین بیش از یک‌بار از اون‌ها استفاده کنین. ممکنه چند سوال تکراری هم ببینین، اما بیشترشون برای بار دوم و حتی سوم، جدیدن. در حقیقت، به‌لطف نرم‌افزار GMAT Prep، چهار تا شش تست تمرینی رایگان، در اختیارتون قرار میگیره.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

نمره ی جی متتون تغییر نمیکنه؟​



نمره ی جی مت تون تغییر نمی کنه؟ دارید دیگه کم کم به خودتون می گید شاید باید دست بکشم؟ اگه در این شرایط هستید و نمره مورد نظرتون رو نمی گیرید، اول، این متن رو بخونید.

بهبود نمره GMAT

اگر در بیش از چند آزمون آزمایشی (یا آزمون اصلی) شرکت کردید و نمره تون بالا نمی ره ، این به این معنیه که دارید بیش از یک بار اشتباه های مشابه رو تکرار می کنید. در GMAT سوالات مختلفی وجود داره و اشتباهات مختلفی هم وجود داره که ممکنه مرتکب بشید. اگر نمره تون ثابت مونده و پیشرفتی نمی کنه ، دارید اشتباه های قدیمی رو تکرار می کنید.
همچنین، این معنی ش اینه که کاری که در حال حاضر دارید انجام می دید مؤثر نیست. من جمله ی قبل رو تا حدودی مبهم بیان کردم ، چون 'کاری که انجام می دید' می تونه به موارد مختلفی اشاره کنه. ممکنه کاری که در حین آزمون انجام می دید موثر نباشه، ممکن هم هست که کاری که درحین مطالعه انجام می دید موثر نباشه، یا اصلا ممکنه هردومورد صدق کنه.
همچنین ممکنه نیاز به کمی تغییر دیدگاه داشته باشید . شاید از نظر ذهنی خسته شده باشید و GMAT ازتون به حدی انرژی گرفته که دیگه توانی ندارید. اگه نگرش شما به جی مت آمیخته با استرس ، کسالت ، بدبینی ، اضطراب ، ترس و غیره باشه ، نمی تونید از پسش بربیاید. چیزی باید تغییر کنه.
مطالبی که در ادامه ی این مقاله بیان می کنم، برنامه ی من برای گذر از یک نمره ی ثابته. این مسئله، حداقل دو هفته کار سخت رو ازتون می طلبه. البته من نمی تونم تضمین کنم که لزوما جواب می ده! مطالبی که می گم، مبتنی بر چیزهاییه که من تا امروز درباره مطالعه برای جی مت یاد گرفتم.

راهنمای مطالعه GMAT شخصی برای خودتون بسازید

در تلاش برای بالا بردن نمره تون درGMAT، باید هر هفته پنج مورد رو انتخاب و روی اونها تمرکز کنید. از اونجا که هر کس نیازها و اهداف مختلفی داره ، من لیستی رو برای شما بیان می کنم که بتونید از داخلش این پنج مورد رو انتخاب کنید. با این حال ، برنامه همه افراد عناصر اساسی یکسانی رو شامل می شه:
  • یک مهارت جدید مربوط به طرز فکر GMAT
  • یک مهارت عمومی جدید برای آزمون دهی.
  • یک روش جدید مطالعه
  • تسلط بر یک نوع محتوای خاص در قسمت کوانت جی مت
  • تسلط بر یک نوع محتوای خاص در قسمت وربال جی مت.
بیاید گزینه هاتون رو بررسی کنیم!

نکته شماره 1 بالا بردن نمره GMAT: یک مهارت جدید برای طرز فکریاد بگیرید

از این لیست ، یک کار رو برای هفته آینده انتخاب کنید. می تونید انتخاب خودتون رو بر اساس نیازتون و یا به طور تصادفی انتخاب کنید! همه این پیشنهادات به شما در GMAT کمک می کنن ، بنابراین اینطور نیست که تنها یک گزینه درست وجود داشته باشه. فقط سعی نکنید بیشتر از یکی از اونها را انجام بدید. نکته ای که این طرح را عملی می کنه اینه که این طرح به شما امکان می دهه فقط برای مدتی و فقط روی چند نکته متمرکز بشید و فشار زیادی را برای انجام همه کارها به یکباره وارد نمی کنه!
یک مقاله راجع به گفتگوی مثبت با خودتون رو بخونید. سپس ، هر بار که خودتون رو درگیر گفتگوهای منفی می بینید ، کانال رو عوض کنید! به جاش، چیزی مثبت در مورد خودتون بگید.
هر روز یک جلسه 15 دقیقه ای برای تمرکز و مدیتیشن (یا گوش دادن به فایل های صوتی یا تصویری در این زمینه) اختصاص بدید. برای هفته بعد ، تفکرات مثبتی رو ایجاد کنید که بهتون آرامش می ده ، و هر روز صبح و هر عصر به اونها فکرکنید.
متعهد بشید که حداقل شبی 7.5 ساعت خواب رو برای هفته آینده داشته باشید.

نکته شماره 2 بالا بردن نمره GMAT: یک مهارت عمومی جدید برای آزمون دهی یاد بگیرید

تا اینجا یک راه برای تسلط بر طرز فکرتون انتخاب کردید. حالا با انتخاب یکی از تمرین های زیر ، یکی از مهارت های آزمون دهی رو انتخاب کنید که هفته ی آینده کاملا یادش بگیرید.
این هفته دو تایم 1 ساعته روی استقامت و توجه کار کنید: یکی در قسمت کوانت ، و دیگری در قسمت وربال. برای کوانت، 18 سوال Problem Solving و 12 سوال Data Sufficiency رو از نرم افزار GMATPrep انتخاب کنید و انجام بدید. برای وربال ، سه تا ریدینگ بزنید که مجموعا 11 سوال رو جواب بدید، ده سوال Sentence Correction حل کنید و هشت سؤال Critical Reasoning.
با انجام تمرین زیر روی تشخیص مشکل کار کنید: راهنمای رسمی که در اول بخش کوانت هست رو باز کنید. برای هر سوال ، بدون استفاده از قلم و کاغذ ، تصمیم بگیرید که این سوال چه چیزی رو می خواد بسنجه ، برنامه شما برای حل اون چیه و توی این سوال حواستون به چه تله یا خطایی باید باشه. سعی کنید این کار رو برای ده سوال کوانت در مدت ده دقیقه انجام بدید (یادتون باشه که لازم نیست اونها رو حل کنید!). سپس ، به عقب برگردید و اون ده سوال رو حل کنید ، و ارزیابی کنید که چطور این کار رو کردید. در طول هفته 4-5 بار این تمرین رو تکرار کنید.
حدس زدن رو از طریق دادن زمان خیلی کوتاهی به خودتون برای جواب دادن به چندتا سوال رندوم تمرین کنید: 15 دقیقه برای هر 10 سوال کوانت ، 15 سوال Sentence Correction یا 8 سوال Critical Reasoning. هدف شما انتخاب سوالات مناسب برای حدس زدن در سریع ترین وقت ممکنه. اگر سوالات کوانت رو انجام می دید ، باید چهار بار سریع حدس بزنید ؛ اگرSentence Correction انجام می دید شش بار ، یا اگرسوالات Critical Reasoning رو حل می کنید، سه بار. ببینید آیا می تونید سخت ترین سوالات موجود در مجموعه را پیدا کنید ، حدس های سریع و معقول بزنید و همه سوالات ساده تر رو درست جواب بدید. در طول هفته 4-5 بار این تمرین رو تکرار کنید.

نکته شماره 3 بالا بردن نمره GMAT: یک روش جدید مطالعه GMAT رو یاد بگیرید

از لیست زیر ، یک مورد جدید رو برای دو هفته آینده انتخاب کنید. باز هم ، فقط یکی از این موارد رو انتخاب کنید! ما در تلاشیم عادات مطالعه شما رو بهبود ببخشیم، نه اینکه شما رو تحت فشار شدید مطالعاتی قرار بدیم .
هر روز 30 دقیقه زودتر از حد معمول از خواب بیدار بشید و این زمان رو صرف مرور دروس جی مت کنید.
هر روز سه تا پنج فلش کارت جدید برای 'وقتی این رو می بینم ، این کار رو انجام می دم' بسازید.
هر روز یک مقاله جدید برای Reading Comprehension رو از لینک های وبسایت انتخاب کنید و بخونید.
اگر قبلاً لیستی از اشکالاتتون تهیه نکردید، این کار رو انجام بدید و به مدت دو هفته برای هر سوالی که حل می کنید (نه فقط اونهایی که غلط جواب می دید!)، اشکالاتتون رو در این لیست یادداشت کنید.
هر روز ده دقیقه وقت به انجام تمرین های ریاضی اختصاص بدید.

نکته شماره 4 بالا بردن نمره GMAT: بر یک نوع محتوای خاص در قسمت Quant جی مت تسلط پیدا کنید

اینجا لیستی (غیر جامع) از محتوای خیلی مهم GMAT قرار دادیم. یکی از این موضوعات رو انتخاب کنید و این هفته واقعاً روی اون تسلط پیدا کنید. حتی اگر قبلاً موضوع رو به خوبی فهمیدید ، یک هفته فرصت دارید که در اون تخصص پیدا کنید. با خواندن یک فصل یا مقاله خوب یا تماشای یک فیلم در مورد موضوع شروع کنید: اگر راهنمای استراتژی Manhattan Prep یا دسترسی به GMAT Interact رو دارید، از اونها شروع کنید. سپس ، از راهنمای رسمی برای انجام آزمون آزمایشی در مورد اون موضوع استفاده کنید. در آخر ، تمام اون سوالات رو به طور کامل مرور کنید و در لیست اشکالاتتون در مورد اونها بنویسید. برای کار بیشتر، می تونید یک برگه تقلب هم برای اون موضوع درست کنید(در آزمون اصلی این کار شدنی نیست!).
  • سوالات Percent word
  • مثلثها
  • میانگین ها
  • اشتراک مجموعه ها
  • تقسیم پذیری
  • مثبت / منفی / فرد / زوج
  • توان
  • ریشه های مربع
  • معادلات خطی
  • معادلات درجه دوم

نکته شماره 5 بالا بردن نمره GMAT: بر یک نوع محتوای خاص در قسمت Verbal جی مت تسلط پیدا کنید

یک لیست دیگه هم تو راهه، این بار برای وربال! خیلی از بچه ها بیش از حد روی کوانت تمرکز می کنن ، تا حدی که به ضرر نمره کلی جی مت شون تموم می شه. اگر یک نمره overall خاص رو هدف قرار دادید و در حالی که بیشتر دارید برای کوانت مطالعه می کنید، نمره تون ثابت مونده و بالا نمی ره ، حالا دیگه یه دلیل دارید که برای مدتی،کمی هم روی وربال تمرکز کنید.
یکی از این مباحث رو انتخاب کرده و این هفته به همون روشی که در قسمت قبل توضیح داده شد ، روی اون مبحث تمرکز کنید.
  • Sentence Correction: modifier ها
  • Sentence Correction: ساختارهای parallel
  • Sentence Correction: تطابق بین فاعل و فعل و ساختار جمله
  • Critical Reasoning: مفروضات (assumptions)
  • Critical Reasoning: تقویت / تضعیف استدلال
  • درک مطلب: ایده اصلی (main idea)
  • درک مطلب: جزئیات خاص (specific detail)
  • درک مطلب: استنباط
چیزی که حالا باید داشته باشید
اگر تا این مرحله مقاله رو دنبال کرده باشید ، باید یک لیست از پنج کار که در این هفته انجام می دید داشته باشید. در حال حاضر ، هر کار دیگه ای رو که برای آمادگی برای GMAT انجام می دید، بذارید کنار. به هر حال ، شما دارید سعی می کنید یک سری تغییرات ایجاد کنید، چیز جدیدی رو امتحان کنید و همون اشتباهات قدیمی را تکرار نکنید. برای هفته آینده یه تقویم مطالعه درست کنید ، حتماً تکنیک طرز فکری که می خواهید امتحان کنید رو در نظر بگیرید. سپس ، برای هفته آینده ، فقط روی اون پنج مورد دیگه متمرکز بشید و به روند اعتماد کنید.
هفته بعدش ... دوباره کار لازم رو انجام بدید! می تونید هرکدوم از گزینه هاتون یا هر پنج مورد رو تکرار کنید، می تونید هم یه چیز کاملاً جدید رو امتحان کنید.
در پایان دو هفته ، وقتشه که یک آزمون آزمایشی دیگه انجام بشه. شاید از اینکه ببینید نمره تون بالا رفته سورپرایز بشید. اگر اینطور شد، حالا موارد جدیدی هست که می تونید به فرآیند مطالعه تون اضافه شون کنید. اگر اینطور نشد، به هر حال اطلاعات خوبی بدست آوردید. حالا شما چند مورد رو که براتون مناسب نیستن می دونید ، و قاعدتا حداقل احساس می کنید ذهنتون بازتر و کنجکاو تر شده.
اگر این کار رو امتحان کردید ، نظراتتون رو با ما در میان بگذارید! من دوست دارم بهم بگید که چطور این برنامه روبرای خودتون شخصی کردید و اینکه آیا بهتون کمک کرد که از نمره ی ثابتی که توش گیر افتادید خلاص بشید و نمره تون رو بالا ببرید یا نه.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

تکنیک های تقویت حافظه برای آزمون GMAT​




'من در حفظیات خوب نیستم' و سایر دروغ هایی که به خود می گویید.

آیا می دانید توانایی شما در حفظ کردن و یادآوری اطلاعات نه تنها یک مهارت بلکه یک کار قابل ارتقا ست؟ بیشتر افراد با توانایی تقریباً یکسان برای به خاطر سپردن اطلاعات متولد می شوند. اگر به یک زبان ، به هر زبانی، مسلط هستید ، حداقل ده ها هزار کلمه را حفظ کرده اید که فوراً می توانید آنها را به یاد بیاورید و استفاده کنید. پس چرا به یاد داشتن cube of five اینقدر سخت است؟ یا اینکه چرا تا این حد دشوار است که به یاد داشته باشید که قبل از شروع خواندن یک جمله sentence correction ، ابتدا باید به گزینه های پاسخ نگاهی بیندازید؟

حفظ کردن چطور انجام می شود؟

خاطرات، ناشی از یک پالس الکتریکی در مغز هستند. هر بار که یک خاطره را به یاد می آورید ، مسیری را که این پالس استفاده می کند، تقویت می کنید. به نوعی ، این پالس ها شبیه به عضلات هستند. هرچه بیشتر از آنها استفاده کنید ، قدرت بیشتری پیدا می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از تکنیک های حفظ کردن بر تکرار تمرکز می کنند.
با این حال ، حافظه پیچیده تر از این حرف ها ست. هنگامی که شما برای اولین بار چیزی را یاد می گیرید ، تمرکز و تلاش زیادی انجام می شود. همانطور که شما به تمرین ادامه می دهید ، موضوعی که یادگرفته اید، طبیعی تر و غیرعمدی تر می شود. 'کار نیکو کردن از پُر کردن است' از این ایده ناشی می شود که شما باید بارها و بارها کاری را انجام دهید تا به عادت تبدیل شود.
مشکل این است که بسیاری از زبان آموزان از طریق بارها و بارها خواندن، سعی در حفظ کردن دارند. بله ، درست است که تکرار مهم است. اما بازخوانی و تکرار یکی نیستند. این امکان وجود دارد که بازخوانی برای شما موثر باشد اما احتمالش آنقدرها زیاد نیست .

نحوه حفظ اطلاعات

اگر تکرار، کلید حفظ کردن است اما تکرار برای کمک به شما در حفظ کردن کافی نیست ، پس چه کار باید کرد؟ تعریفی جدید برای تکرار بیاورید. صِرف بارها و بارها خواندن به طور خاص مفید نیست ، اما یادآوری اطلاعات بسیار مفید است. بهترین راه برای تقویت مسیرهای حافظه ، این است که چیزهایی را که می خواهید به خاطر داشته باشید یاداوری کرده وبه خاطر بیاورید، نه اینکه آنها را بارها و بارها روخوانی کنید.
این بدان معناست که باید فقط به اندازه نیاز چیزی را روخوانی کنید. سپس بدون اینکه به کاغذ نگاه کنید ، از خود بخواهید که اطلاعات را در ذهن دوباره و دوباره تکرار کنید تا بتوانید بدون سعی کردن، آن را به خاطر بیاورید. در حالت ایده آل ، باید منتظر بمانید تا تقریباً آن اطلاعات را فراموش کنید ، سپس از خود بخواهید که آن را به خاطر بیاورید. هر بار ، باید بتوانید اطلاعات را کمی سریعتر و واضح تر به یاد بیاورید ، بنابراین بهتر است قبل از آزمودن دوباره خودتان، کمی صبر کنید.

به همین دلیل از فلش کارت ها همیشه به عنوان کمکی برای حافظه استفاده می شود. به جای خواندن دوباره یادداشت ها ، فلش کارت ها محرکی را ارائه می دهند که یادگیرنده را مجبور می کند به جای خواندن اطلاعات خاص ، آنها را به خاطر بیاورد. فلش کارت ها به ویژه هنگامی که با سیستمی مانند لایتنر( Leitner ) استفاده می شوند ، کارآیی دارند و این امکان را به شما می دهد که اطلاعاتی را که به یاد آوردنشان مشکل است با تکرار بیشتر، و اطلاعاتی را که به یاد آوردنشان آسان است با تکرار کمتر، مرور کنید. باز هم ، هدف این است که تقریبا فراموش کنید ، و سپس مجبور شوید دوباره به یاد بیاورید.

نحوه اعمال تکنیک های حافظه در GMAT

اگر جی مت یک تست واژگان بود ، ممکن بود حفظ کردن لغات برای رسیدن شما به نمره ی مورد نظر کافی باشد. با این حال ، فقط حفظ لغات کافی نیست؛ علاوه بر آن باید آنها را در موقعیتهای جدیدی که شما را به چالش می کشد، بکار ببرید. استفاده ی خاص از اطلاعات حفظ شده، یک مهارت است. گفتن اینکه 'شما فقط به تمرین بیشتری احتیاج دارید' هم تا حدودی صحیح است و به قدر کافی مفید نیست.
تمرین فقط در صورتی مفید است که عادات خوبی را شکل دهید. اگر اشتباه کنید ، اشتباه را تشخیص دهید و سپس به تکرار اشتباه خود ادامه دهید ، تمام آنچه تغییر می کند سطح ناامیدی شماست. در عوض ، این مسئله را که یک استراتژی یا واقعیت خاص باید به ذهن شما خطور کند و به خاطر آورده شود را در اولویت قرار دهید. یک راه برای فکر کردن در مورد این نشانه ها، یک چارچوب 'اگر ... پس از آن...' است. شما می توانید با یادگیری این نکته که 'اگر X را ببینم ، Y را انجام می دهم' ، راحت تر عادات خوب را به خاطر بسپارید.
در اینجا چند نمونه از عادت های خوب با استفاده از محرک ها، که احتمالاً در روز آزمون مشاهده خواهید کرد ، آورده شده است:
اگر من در قسمت sentence correction یک تمایز بین 'کاما+which' و 'کاما+-ing' را مشاهده کنم ، می فهمم که modifier چه چیزی را توصیف می کند.
  • اگر من یک سوال لغت را که گزینه های ساده ای دارد ببینم ، به جای ایجاد عبارات جبری ، کار پاسخ به سوال را از آخر به اول انجام می دهم.
  • اگر نفهمم یک جمله یا پاراگراف در قسمت reading comprehension چه می گوید، برای پی بردن به مفهوم ، بر ساختار کلمات کلیدی متمرکز می شوم.
  • اگر ببینم که دو عبارت، با توان جمع بسته شده اند، سعی می کنم با فاکتور گرفتن، تا حد ممکن سوال را ساده کنم.
درست مثل به خاطر سپردن حقایق ، این فرایندها و رویه ها باید به خاطر سپرده شوند تا بتوانید آنها را به طور اتوماتیک اعمال کنید. این برنامه ها را مرتب کنید ، آنها را یاد بگیرید ، سپس در هنگام پاسخ دادن به سؤالات واقعی آنها را تمرین کنید. دانش به خودی خود بدون اینکه بدانید چه موقع از آن استفاده کنید کافی نیست. توانایی شما در حفظ کردن قابل ارتقا ست و می تواند به طور مؤثر مورد استفاده قرار گیرد تا به شما کمک کند بهترین نتیجه را از آزمون GMAT خود بگیرید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

جی مت آنلاین به چه صورت است؟​



بررسی آزمون جی مت آنلاین در خانه

شنیدید؟ می تونید در GMAT بصورت آنلاین شرکت کنید! من و همکارم اریک گارتوفنر همین کار رو روز دوشنبه 20 آوریل انجام دادیم. اماده اید؟ من کلی حرف برای برای گفتن دارم.
ابتدا یک نکته: آزمون آنلاین تا (حداقل) دوشنبه 15 ژوئن قابل دسترسی خواهد بود. GMAC ، سازمانی که GMAT رو تولید می کنه ، با نزدیک شدن به ژوئن ، جدول زمانی رو دوباره ارزیابی می کنه. بسته به موقعیت مکانی تون ، ممکنه این امکان رو داشته باشید که در یک مرکز آزمون یا به صورت آنلاین در جی مت شرکت کنید.
خب، جی مت آنلاین چطور بود؟
وقتی Quant شروع شد ، خیلی مضطرب بودم. اما بعد از اینکه نفس عمیقی کشیدم ، چند تا سوال حل کردم و بالاخره آروم شدم ، GMAT آنلاین واقعاً خوب بود - برای من البته. (متأسفانه تجربه اریک ناامید کننده بود. در ادامه بیشتر در موردش می گم.)
بعد ، من دوباره به سال 1997 فکر می کردم ، وقتی GMAT برای اولین بار از کاغذ به رایانه منتقل شد. این وضعیت کاملاً شبیه اون موقع ست. اون موقع هم همه مون هول کردیم ، چون خوبی یه آزمون استاندارد اینه که دقیقا می دونی انتظار چه چیزی رو باید داشته باشی و ما نمی دونستیم که انتظار چه چیزی رو باید داشته باشیم. این باعث می شه یک تجربه استرس زا، حتی بیشتر از حالت عادی هم استرس ایجاد کنه.
اما ما فقط به زمان کمی نیاز داشتیم تا به قالب جدید عادت کنیم، کمی ایده پردازی برای اینکه بفهمیم بهترین ویژگی آزمون دادن با توجه به ویژگی ها و محدودیت های جدید چیه ، و کمی تمرین برای اینکه اون استراتژی ها رو به عادت های جدید تبدیل کنیم. فکر می کنم الان هم همینطوره ، من می تونم دنیایی رو تصور كنم كه در واقع ما دو گزینه ی آزمون در یك مركز یا در خانه رو داشته باشیم و تنها کاری که نیاز باشه همه مون انجام بدیم این باشه که تصمیم بگیریم كه كدوم جوانب مثبت و منفی رو در انتخاب مون ترجیح می دیم. وقتی کاملاً به این وایت برد آنلاین(و بعدا به خیلی چیزهای دیگه) عادت کردم ، فکر می کنم بزرگترین نکته منفی برای نسخه آنلاین این باشه که یه نفر من رو در خونه م با وب کم تماشا می کنه ، نه این که من بخوام سوالات ریاضی رو روی صفحه کامپیوتر انجام بدم.
بنابراین اولین کمک بزرگ من در واقع فقط اینه : شما می تونید این کار رو انجام بدید اما برای اینکه به اون عادت کنید نیاز به زمان و تمرین دارید.
این ما رو به سمت کمک شماره دو می بره: باید با وایت برد آنلاین تمرین کنید.
زیاد هم باید تمرین کنید. اگر من نتونسته بودم قبل از آزمون تمرین کنم ، شک ندارم که نمره م به مراتب کمتر می شد – خیلی راحت می تونست 100 نمره (اگه نه بیشتر) پایین بیاد. بنابراین اگر قصد دارید در GMAT آنلاین شرکت کنید یا حتی اگه فکر می کنید که ممکنه این کار رو بکنید، باید امروز با وایت برد آنلاین تمرین تون رو شروع کنید. من واقعاً خوشحالم از این که بهتون بگم نسخه وایت برد Manhattan Prep طراحی شده توسط تیم توسعه دهنده شگفت انگیز ما، دقیقاً شبیه به وایت برد واقعیه. ما اون رو به صورت رایگان در دسترس همه قرار دادیم و می تونید از اون با هر نوع آزمون که در دسترس تون هست استفاده کنید ، آزمون های ما ، آزمونهای رسمی و یا هر آزمون دیگه ای از هر آموزشگاه دیگه.
ما به همه برنامه های درسی اطلس ، از جمله برنامه درسی GMAT Starter Kit مون ، وایت برد رو اضافه کرده ایم. به هر نوع برنامه درسی اطلس که دسترسی داشته باشید ، Whiteboard آنلاین Manhattan Prep در صفحه آزمون CAT منتظرتونه. توجه: برای کار کردن لینک باید اول وارد سیستم بشید. (اگر هنوز اکانت اطلس ندارید ، برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید تا به وایت برد آنلاین و یک آزمون رایگان CAT دسترسی پیدا کنید.)
آزمون من چطور بود؟
من هنوز نمی دونم ما در پایان GMAT آنلاین نمرات مون رو دریافت نمی کنیم. ما قراره اونها رو طی 7 روز کاری دریافت کنیم. بنابراین من این رو به محض این که نتیجه رو بدونم، به روز می کنم ، اما بهتون می گم احساس من چیه. فکر می کنم احتمالش زیاده که نمره کل من در پرسنتایل 99 قرار بگیره، ولی ممکنه یه جاهایی هم نمره از دست داده باشم. ( منصفانه که نگاه کنیم ، من همیشه در پایان همه ی آزمون ها قبل از دیدن نمراتم این حس رودارم.)
فکر می کنم نمره وربال من در حد معمول باشه. در مورد نمره Quant م مطمئن نیستم - شاید خوب باشه ، اما ممکنه هم کمی پایین اومده باشه. (بعداً در این باره بیشتر توضیح می دم.)
ممکنه من یک یا دو نمره رو در Integrated Reasoning از دست داده باشم. من یک سوال رو نفهمیدم و فکر می کنم یک سوال رو هم غلط جواب دادم. اما هیچکدوم از اینها ارتباطی با دادن آزمون در خونه و یا استفاده از وایت برد برای انجام کارهام نداشتن.

GMAT Online چگونه کار می کنه؟

چند نکته قبل از اینکه در مورد تجربه خودم و همکارم براتون بگم.
GMAT آنلاین از 20 آوریل تا 15 ژوئن ، 24 ساعت شبانه روز ، 7 روز در هفته در دسترسه.
زمان طولانی تر برای آزمون یا استراحت (1.5x یا 2x) چند هفته دیگه در دسترس خواهد بود (تاریخ دقیقی هنوز اعلام نشده).
فعلا ، شما می تونید در GMAT آنلاین فقط یک بار شرکت کنید. این آزمون جزء حداکثر 5-آزمون-در-12-ماه یا حداکثر کلی 8 آزمون نخواهد بود. اگر GMAT آنلاین از 15 ژوئن بیشتر ادامه پیدا کنه ، ممکنه که GMAC محدودیت فقط یک بار شرکت در آزمون آنلاین رو دوباره بررسی کنه.
برای شرکت در GMAT آنلاین 200 دلار (با تخفیف 75 دلار نسبت به قیمت معمولی در آمریکا) باید پرداخت کنید. این مبلغ همچنین اجازه می ده که نمرات تون رو به 5 مدرسه گزارش بدید. برای GMAT آنلاین ، لازم نیست قبل از آزمون تون اون 5 مدرسه رو انتخاب کنید. بعد از مشاهده نمرات می تونید اونها رو انتخاب کنید. (حدوداً 7 روز پس از آزمون).
می تونید این تست رو با مک یا رایانه انجام بدید. برای انجام کارهای چرک نویس تون روی وایت برد آنلاین می تونید هم از یک ماوس استفاده کنید هم از صفحه لمسی. شما نمی تونید از قلم یا هر نوع ابزار نوشتن استفاده کنید. هنوز مشخص نیست که آیا می تونید از صفحه نمایش لمسی استفاده کنید یا نه. وقتی مطمئن شدیم ، بهتون اطلاع خواهیم داد. اینجا لیست کاملی از الزامات سیستم روبراتون آوردیم.
تنظیمات و بررسی امنیتی جی مت آنلاین چطوره؟
روز قبل از امتحان من ، بررسی امنیتی و فناوری رو به اتمام رسوندم. شاید 10 دقیقه طول کشید و مشکل خاصی هم نداشتم. اریک اول چند روز قبل از آزمون،سعی کرد ولی نتوانست چک فناوری رو با موفقیت انجام بده. یک روز قبل از آزمون دوباره تلاش کرد و این بار خوب پیش رفت ، بنابراین فکر می کنیم که یه کم عجله کرده بوده.
حدود 10 دقیقه قبل از زمان شروع مقرر شده برای من، وارد حساب mba.com شدم و به قسمت شروع امتحان رفتم. اولین بار میکروفونم کار نکرد. فکر می کنم چون من چیزی نگفتم ... ولی خب صفحه نمایش هم به من نگفت باید حرف بزنم. دوباره تست رو اجرا کردم و مواظب بودم که وقتی آیکون میکروفون رو روی صفحه نمایش دیدم صحبت کنم و این بار کار کرد. باید از کارت شناسایی و اتاقم خود عکس میگرفتم (از همه زوایا). من این اختیار رو داشتم که از وب کم یا موبایلم استفاده کنم.
بعد حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کردم تا مراقب وارد بشه. ایشون همه چیز رو برام توضیح داد، به همه سؤالات من پاسخ داد و در واقع به من گفت: موفق باشید (و احساس کردم از ته دلش می گه!). صبور بود و به نظر نمی رسید که عجله داشته باشه یا دوست داشته باشه کارش با من انجام شه و بره سراغ نفر بعدی. اریک یه کم بیشتر از یک ساعت بعد از من شروع کرد ، ولی حدود 35 دقیقه هم منتظرمراقب موند. (ایشون در واقع تلفنش رو برداشت تا با مراقب تماس بگیره چون فکر می کرد صفحه ش فریز شده ، ولی تا قبل از اینکه زنگ بزنه، اونها روی صفحه اومدن.) ایشون هم گفت که مراقبش خوب و شایسته بود.
از اینجا ، من و اریک متأسفانه چیزهای کاملاً متفاوتی رو تجربه کردیم. من ظرف 5 دقیقه از رسیدن مراقب، امتحان رو شروع کرده بودم. اریک مشکلات فنی داشت و بعد از حدود 60 تا 90 دقیقه هنوز شروع نکرده بود (ایشون باید گوشیش رو کنار می گذاشته و رایانه اش هم فقط نرم افزار آزمون رو نشان می داده ، بنابراین مطمئن نیست که دقیقا چقدر طول کشیده). هر دومون تست رو با Macbook Pro پانزده اینچی انجام دادیم. برای اریک نسخه جدید بود (مادربرد بزرگ و نوار لمسی) در حالی که مال من قدیمی بود (مادربرد معمولی ، بدون نوار لمسی).
اونها پیشنهاد كردند كه اریك زمان دیگه ای رو برای آزمون انتخاب کنه تا مجبور نباشه منتظر بمونه تا اونها مشکل رو حل کنن، ولی ایشون می خواست آزمونش رو بده بنابرین گفت که منتظر می مونه. با توجه به اینکه هر موقعی می شه در آزمون شرکت کرد، بعضی از بچه ها ترجیح می دن زمان دیگه ای در آزمون شرکت کنن، بعضی هم ترجیشون اینه که همون موقعی که براش برنامه ریزی کرده بودن آزمون رو بدن. به هر حال همیشه درصدی از بچه ها هستن که با مشکلات فنی مواجه می شن، بنابرین از فبل بهش فکر کنید که اگر درمورد شما همچین چیزی پیش اومد، تصمیمتون چی خواهد بود. (متأسفانه این پایان مشکلات فنی اریک نبود – بعداً بیشتر توضیح می دم.)
برای کاربران Mac باید بگم : دستگاه اریک چیزی رو اجرا می کرد به نام Screen Shot. اونها ازش خواستن که اونو خاموش کنه ، اما این یه برنامه نبود ، فقط در پس زمینه فعال بود ، بنابراین ایشون نتونست از پنجره Force Quit (که اونها بهش گفتن از کجا بازش کنه) اون رو خاموش کنه. پس از حدود یک ساعت (تلاش برای) عیب یابی ، ایشون از مراقب ها خواست که کنترل وسیله ش رو دوباره به خودش بدن، موفق شد که این روند نا خواسته رو در قسمت Activity Monitor پیدا کنه و اون رو غیر فعال کنه. بعد از انجام این کار بالاخره تونست امتحانش رو شروع کنه. اگر در با مک کار می کنید ، بهتون توصیه می کنیم Activity Monitor تون رو درست قبل از امتحان بررسی کنید و در صورت مشاهده این روند، خاموشش کنید. (و از اریک بخاطر اینکه موش آزمایشگاهی شما برای کشف این مسئله است ، تشکر کنید!)

بخش کوانت GMAT آنلاین چگونه بود؟

سرانجام: امتحان. در ابتدا چند دقیقه دستورالعمل بهتون داده می شه. شما باید حدود 7 صفحه رو کلیک کرده وبگذرونید ، اما احتمالاً چیزهایی که اونها می کن خودتون می دونین. شما همچنین باید درمورد این گفته که اونها در حالت معمول از شما می خوان که به صورت حضوری در مرکز آزمون باشید، گزینه ی I agree رو انتخاب کنید. این شامل این هم می شه که شما درمورد سوالات آزمونی که می بینید ، تقلب نخواهید کرد و یا به دیگران سوال ها رو نمی گید.
در این زمان ، همچنین می تونید پنجره نوار ابزار کوچکی رو ببینید که در بالای صفحه ظاهر می شه. این قسمت فیلم خودتون رو نشان می ده. (به نظر اریک این قسمت انقدر حواس پرت کن بود که اونو در قسمتی خارج از صفحه قرار داد. من نمی دانستم که می تونیم اونو جا به جا کنیم ، بنابراین برای من تمام مدت همونجا بود. نوار ابزار همچنین دارای یک نماد چت برای ارتباط برقرار کردن با مراقب و یک نماد وایت برد برای فعال کردن این ابزاره. اگر نمی خواید ویدیوی خودتون رو ببینید ، اون رو به سمت چپ بکشید تا فیلم شما خاموش باشه، با این حال هنوز هم می تونید به راحتی به این دو دکمه دسترسی پیدا کنید.
برای من تمرکز روی چند سوال اول بخش کوانت خیلی سخت بود. چندتا مسئله حواس منو پرت می کرد: یکی ویدیوی خودم، یکی دیگه اینکه کسی از طریق وب کم داشت منو تماشا می کرد و یکی هم اینکه اعصابم خورد شد که دقت نکرده بودم به اینکه می تونستم زودتر و موقعی که دستوالعمل ها داشتن نمایش داده می شدن، من می تونستم وایت برد رو فعال کنم. ولی من فقط چند ثانیه قبل از اینکه بخش اول شروع بشه وایت برد رو فعال کردم. بنابراین از من یاد بگیرید: به محض دیدن اون نوار ابزار ، وایت برد رو باز کنید. می تونید باهاش کمی بازی کنید و صفحه تون رو برای کوانت تنظیم کنید.
شما می تونید اندازه اون رو تغییر داده و در هرجای صفحه که می خواید اون رو حرکت بدید. اگر اون رو ببندید و دوباره باز کنید ، کار شما همچنان اونجا خواهد بود. (در واقع ، کار شما حتی وقتی از یه بخش به یه بخش دیگه می رید سر جاش می مونه.) برای مشخص کردن اندازه و قرارگیری مناسب در صفحه ، یه کم باید روش کارکنید؛ قبل از امتحان تون یاد بگیرید که این کار چطور انجام می شه (دوباره ، از من یاد بگیرید، قبل از آزمون از این کار سر دربیارید). من یک ویدئو پخش می کنم تا بهتون نشون بدم که چه کاری انجام دادم و در مورد گزینه های مختلف بحث می کنم.
حالا که صحبت از تنظیم صفحه شد ، بذارید بگم که من یک نسخه از استراتژی مدیریت زمان برای پد زرد رنگ روبرای بخش کوانت بازسازی کردم. این کار شبیه همون روشیه که روی پد زرد واقعی انجام می شه ، با کمی تغییر. من یک ویدئو رو ضبط می کنم که دقیقاً نحوه تنظیم و استفاده از اون رو نشان می ده.
من حدود پنج تا هفت ساعت قبل از امتحانم با وایت بردمون تمرین کرده بودم و احساس کردم ... خب ، نسبت به وقتی یک ساعت از تمرین خودم گذشته بود، احساس راحتی خیلی بیشتری داشتم ، اما کاملا هم باهاش راحت نبودم. من دو سوال کوانت رو غلط جواب دادم که به نظرم اگر روی برگه ی چرک نویس واقعی انجامشون داده بودم، درست جواب می دادم، و جوابم به چند مورد سوال data sufficiency اونقدر کامل نبود که معمولا در شرایط نرمال هست؛ اصولاً فکر می کنم کمی زودتر از حالت معمولی تصمیمم رو گرفتم. بنابراین به همین دلیله که فکر می کنم نمره من ممکنه کمی پایین اومده باشه. (به هر حال من تقریباً سه دقیقه زودتر این بخش رو تموم کردم ، بنابراین می شده که کمی بیشتر روی یکی دو تا از اون سوال ها وقت بذارم.)
اما من همچنین فکر می کنم ، شاید با یک هفته زمان گذاشتن روی وفق دادن سبک کار خودم با وایت برد، می تونم همه کارها رو باهاش انجام بدم. جالبه - سال 1997 ، همه مون آه و افغان سر داده بودیم که باید به جای اینکه راه حل سوال رو بغل دستش بنویسیم، باید سوال روی یه صفحه نمایش باشه و ما جواب رو روی برگه بنویسیم. همه مون متقاعد شده بودیم که بیش از حد کند خواهیم شد و این هرگز عملی نمی شه ... تا اینکه به اندازه کافی تمرین کردیم و فهمیدیم که چطور می تونیم تنظیمات مناسب رو انجام بدیم.
و حالا دوباره به همون زمان برگشتیم: دوباره می تونیم راه حل رو بغل دست سوال بنویسیم. چندین بار ، من یهو به خودم اومدم و دیدم که دارم زیادی می نویسم— من عادت داشتم قبل از شروع کار بر روی سوال ، یک معادله رو کامل رونویسی کنم ، ولی حالا می تونم وایت برد رو بلافاصله زیر معادله داده شده روی صفحه قرار بدم و کار رو از اونجا شروع کنم.
اریک قبل از آزمون با وایت برد تمرین نکرد و اون لحظه کار باهاش براش خیلی سخت بود، بنابراین تصمیم گرفت ببینه تا چه حد می تونه ریاضی رو ذهنی انجام بده. درسته : کل بخش کوانت رو بدون اینکه چیزی بنویسه انجام داد. (ایشون به من گفت که الان چند وقتیه که روی تجسم ذهنی کار می کنه (مثل یه وایت برد ذهنی) ، بنابراین از اون استفاده کرد. من هیچ وقت نمی تونم این کار رو بکنم ؛ ده دقیقه نشده می زنم زیر گریه و آزمون رو رها می کنم. دم اریک گرم!)
کمک واقعی من در اینجا همون چیزیه که قبلاً گفتم: شما باید قبل از ورود به آزمون، با وایت برد آنلاین تمرین کنید.

قسمت وربال جی مت آنلاین چطور بود؟

من در بخش وربال قوی تر هستم و هیچ مشکلی باهاش ندارم. دیگه تا اینجای کار به نحوه ی عملکرد همه چیز عادت کرده بودم و توی بخش وربال هم به اندازه ی کوانت نوشتنی ندارم بنابرین استفاده از وایت برد راحت تر بود. من در واقع فهمیدم برای RC تایپ کردن یادداشت هام از دستی نوشتن اونها سریعتر انجام می شه ، ولی در عین حال سریع تایپ می کنم و دستخطم هم واقعا نامرتبه. من معمولاً وربال رو زود تموم می کنم و این بار هم همین کار رو کردم.
همچنین تنظیم یه شبکه کوچک برای اینکه حواسم به حذف پاسخ هام باشه، کار رو آسون می کرد. من ABCDE رو چهار بار به صورت عمودی نوشتم و 9 سوال در هر شبکه انجام دادم (من این رو هم در ویدیو نشون خواهم داد). وایت برد با رفتن از یه بخش به بخش بعد سر جاش می موند و جوابهای من به بخش کوانت هنوز روش بود. من وایت برد رو قبل از بخش وربال کاملا پاک کردم. من موقع انجام یه متن RC مجبور بودم کمی جای وایت برد رو تغییر بدم ، اما غیر از اون ، وایت برد برای وربال خوب بود.
مشکل اصلی که من داشتم این بود که بین کوانت و کلامی هیچ وقتِ استراحتی نبود. با گذشت زمان ، من گردن و شونه هام درد گرفت و فهمیدم دلیلش این بود که بیش از یک ساعت بود که بدون حرکت به صفحه لپ تاپ خیره شده بودم . مجبور شدم گردن و شونه هام رو ماساژ بدم و سرم رو چند بار بچرخونم.
من همچنین اشکالی رو تجربه کردم که در نسخه ی خودمون از وایت برد آنلاین هم اونو دیده بودم: گاهی اوقات ، ابزار text box طوری تنظیم می شه که فقط یه کلمه در هر خط قرار می گیره و شما یه ستون بلند از متن رو دریافت می کنید. اگر این اتفاق افتاد، گزینه enter رو نزنید! بذارید text box باز بمونه و فقط اندازه اون رو تغییر بدید - اون رو به سمت راست بکشید. این وقتی از نسخه ی خودمون استفاده می کردم زیاد برای من اتفاق افتاد اما در نسخه ی واقعی فقط سه چهار بار اینطور شد. حالا نمی دونم من در آزمون اصلی خوش شانس بودم، یا اینکه ورژن ما به دلایلی ناپایدارتره.

قسمت Integrated Reasoning در جی مت آنلاین چطور بود؟

صفحه ای اومد که می گفت IR بخش بعدیه. همچنین گفته شد که می تونم 5 دقیقه بعد از خواندن دستورالعمل IR یک استراحت اختیاری داشته باشم. در پایین این صفحه می گفت برای شروع بخش IR بر روی Next کلیک کنید ، بنابراین من این کار رو نکردم ، چون می خواستم ابتدا استراحت رو انجام بدم ... اما مطمئن نبودم که باید چه کار کنم.
من روی دکمه چت کلیک کردم تا با مراقب تماس بگیرم. حدود 15 ثانیه صبر کردم تا کسی جواب بده – همون شخصی نبود که در ابتدا به من کمک کرده بود. من فقط برای گفتگو با این شخص دوم از چت استفاده کردم. پرسیدم آیا می تونم از پشت میزم بلند بشم تا استراحت کنم و ایشون به من اجازه داد. در حالی که من در حال گپ زدن با او بودم ، دیدم که صفحه تغییر و شروع به شمارش معکوس 1 دقیقه کرد.
من اون رو به طور کامل نخوندم چون جعبه چت باز بود و جلوش رو گرفته بود ، اما دیدم که می گه برای استراحت کلیک کنید. من فرض می کنم که ، اگر در اون یک دقیقه کلیک نمی کردم ، به صورت خودکار به بخش IR می رفت. بنابراین حالا می دونید: می تونید بر روی اولین صفحه IR کلیک کنید تا به صفحه بعدی برید و ازتون خواسته می شه که تا تأیید کنید که می خواید استراحت کنید. (استراحت کنید! قطعا بهش نیاز دارید.)
از پشت میز بلند شدم و وارد آشپزخونه‌ام شدم تا یه چیز بخورم. این تنها زمانی بود که متوجه شدم که برگزاری آزمون تو خونه چقدر خوبه. تا این لحظه ، فرقی با بودن در مرکز آزمون نداشت. من نمی دونستم تو صفحه نمایشم چی داره می گذره. من همچنین دو دقیقه رو به تکیه دادن به دیوار با توپ تنیس بین شونه هام و دیوار گذروندم تا سعی کنم آنها رو شل کنم. این در واقع باعث شد که من برای قسمت بعدی آزمون دیر برسم —حدود 30 ثانیه از بخش IR رو از دست دادم.
اریک در این مرحله مشکل خیلی بزرگتری داشت. وقتی از استراحت برگشت ، پیغام خطایی روی صفحه نمایشش بود. هنوز هم می تونست با مراقب ارتباط برقرار کنه ، اما خود آزمون فریز شده بود یا یه مشکی شبیه همین. ایشون بین 60 تا 90 دقیقه در حالی که اونها سعی می کردن این اشکال رو رفع کنن ، منتظر موند ولی اونها نتونستن آزمون رو دوباره شروع کنند.
اونها پیشنهاد کردن که بهش اجازه بدن زمان دیگه ای دوباره آزمون بده. ایشون پرسید که آیا قادر خواهد بود به عملکردش در کوانت و وربال رو ذخیره کنه و فقط IR رو انجام بده ولی اونها اطلاعی نداشتن. بنابراین از اونها خواست که عیب یابی رو انجام بدن چون می خواست آزمون رو تموم کنه ، اما بعد از این که مدت دیگه ای هم صبر کرد و اونها نتونستن مشکل رو حل کنن، در نهایت از آزمون خارج شد.
من وقتی متوجه بشم که آیا ایشون مجبوره دوباره کل آزمون رو انجام بده یا اینکه که می تونه فقط بخش IR رو انجام بده، این پست رو به روز می کنم. و اگه این بدترین کابوس شما (مربوط به آزمون) باشه ، بله خب این اصلا خوب نیست. اما ، گرچه چنین اتفاقی نادره ، ولی بعضی اوقات اشکال در بخش های فنی در مرکز آزمون هم اتفاق می افته. این البته تسکینی برای اریک نیست - این یه تجربه خیلی ناامیدکننده بود براش اما تجربه شما احتمالاً بیشتر شبیه من باشه تا ایشون.
بعد از اون سعی کردیم حدس بزنیم که چرا ممکنه این اتفاق افتاده باشه. این ممکنه هیچ ارتباطی هم با این مساله که می خوام بگم نداشته باشه ، ولی اریک اخیراً سیستمش خود به خود شبکه ی وای فای رو تغییر می داد و وصل می شد به یه شبکه ی متفاوت و ما نمی دونیم که آیا این می تونه اواسط آزمون اتفاق بیفته و باعث ایجاد یه خطای امنیتی بشه یا نه. ما فکر می کنیم احتمالاً اینطور نبوده. ایشون هنوز هم می تونست با مراقب ارتباط برقرار کنه و پشتیبانی فنی حداقل یک ساعت روی این مورد کار می کردن و چیزی در این مورد نگفتن. اما احتمالاً این مسائل چیزی نبود که به طور خاص بخوان بررسی کنن ، چون خیلی غیر عادیه.
برگردیم به بخش IR من: من از وایت برد برای سوالات multi-source reasoning و سوالات دوقسمتی استفاده کردم. نیازی نبود که توی جداول یا نمودارها چیزی بنویسم. (نمودارها در این نوع سوال IR مهم هستن به همین دلیل بود که من مجبور شدم وایت برد رو تا حد زیادی از صفحه نمایش بیرون بکشم تا کل سوال رو یکجا ببینم. نمی دونم اونها موقع انتخاب سؤال هایی از این دست، این رو در نظر گرفتن یا نه.

درباره وایت برد آنلاین GMAT

در ابتدا ، من می تونم تأیید کنم که وایت برد ما دقیقاً مثل نسخه ی واقعیه. از همکارانم برایان کندی ، سام کراس و ایرمان احمتوویچ واقعا ممنونم که فقط در 48 ساعت (!) یک ورژن شبیه ابزار وایت برد GMAT آنلاین ساختن تا من بتونم قبل از آزمون تمرین کنم، و همینطور شما. حساب رایگان خود رو ایجاد کنید و تمرین رو شروع کنید. بعد از ورود به اکانت تون در سایت ما ، می تونید مستقیم به صفحه آزمون CAT برید و وایت برد آنلاین رو بارگیری کنید.
در طول آزمون واقعی ، من فقط متوجه دو تفاوت شدم. یکی اینکه ، ما عمداً دکمه 'بستن وایت برد' رو که در وایت برد واقعی هست ، شبیه سازی نکردیم ، چون نسخه ی ما در یک صفحه مرورگر قرار داره و هر زمان که بخواید می تونید اون رو ببندید.
دوم ، این ابزار یه جاهایی باگ داره. من با وایت برد خودمون کمتر این باگها رو تجربه کردم تا با نسخه ی اصلی- بنابرین این تفاوت خوبیه. ولی به هر حال من این باگ ها رو توی نسخه اصلی هم دیدم و راههایی هم پیدا کردم که بشه اونها رو به حداقل رسوند. در دو روز آینده یک ویدئو ضبط می کنم و نشون می دم که این باگ ها چی هستن و چطور می شه ازشون جلوگیری کرد. من فقط چهار روز قبل از امتحان تمرین کردم - و در واقع ، یک روز رو اصلاً تمرین نکردم. من همیشه یک روز قبل از آزمون رسمی هیچ کاری انجام نمی دهم و تصمیم گرفتم که این بار هم به این سیاست پایبند باشم.
البته با گرفتن این تصمیم مضطرب شده بودم. و حتی با وجود اینکه فکر می کنم احتمالاً باید یک هفته تمرین خوب داشته باشم تا واقعاً احساس خوبی از آزمون داشته باشم ، اما معتقدم که در آخر تصمیم درست رو گرفتم که روز قبل از آزمون کاری انجام ندم. تنها چیزی که تغییر می دم اینه که به خودم فرصت بیشتری برای تمرین قبل از امتحان بدم (در حالی که باز هم یک روز قبل از آزمون رو خالی می گذارم).
اگر به زودی آمادگی شرکت در GMAT رو دارید ، توصیه می کنم حداقل دو هفته تمرین روزانه رو از امروز شروع کنید و تمام کارهاتون رو در وایت برد انجام بدید. در این مدت دو آزمون آزمایشی هم انجام بدید.
اگر سریعتر آماده باشید که خیلی هم عالیه! اما این حداقل زمان رو به خودتون بدید. باید در مورد بهترین راه های تنظیم وایت برد آنلاین ، زمانبندی مناسب برای هر بخش و غیره ، تمام تلاش خودتون رو بکنید. من و همکارانم در روزهای آینده در مورد بهترین شیوه های استفاده از وایت برد آنلاین به توافق می رسیم.
اگر از برنامه جلو هستید اما فکر می کنید امکان داره بخواید در جی مت آنلاین شرکت کنید، این هفته وایت برد آنلاین رو در مطالعات تون وارد کنید. برای شروع ، من فکر می کنم خوبه که 20 تا 30 دقیقه در روز باهاش کار کنید (یعنی لازم نیست همه کارهای خود رو در وایت برد انجام بدید) ، اما با نزدیک تر شدن به امتحان ، این نسبت رو بیشتر کنید. مجموعه سوالات رو در وایت برد آنلاین انجام بدید و آزمون های آزمایشی تون رو به همون روش قبل انجام بدید.
در هر صورت ، انتظار داشته باشید که در ابتدا خیلی اذیتتون کنه. من دریکی دو ساعت اول استفاده از ابزار ، کم مونده بود که کنار بذارمش . اما تمرین واقعا تفاوت بزرگی ایجاد می کنه. من ادامه دادم و فهمیدم که به چه چیزهایی نیاز داشتم و حالا احساس خیلی بهتری دارم (البته هنوز حسم عالی نیست ، هنوز به تمرین بیشتری احتیاج دارم!).
من ، تقریباً اواسط امتحان، فهمیدم که احتمالاً یکی از دلایل اصلی GMAC رو برای تصمیم به استفاده از این وایت برد در مقایسه با اسفاده از برگه چرک نویس نادیده گرفتم. این یک دلیل امنیتی داره ، اما با چیزی که قبلاً فکر می کردم متفاوته.
من 99٪ از زمان آزمونم رو مستقیماً به صفحه نگاه می کردم ، چون هر چی که لازم داشتم اونجا بود – سوال و محل نوشتن چرک نویس. تنها زمانی که بیش از یک ثانیه جای دیگه رو نگاه کردم ، زمانی بود که گردنم رو می چرخوندم یا شونه هام رو ماساژ می دادم. نرم افزار هوش مصنوعی AI که هنگام آزمون، افراد رو زیر نظر می گیره ، اگه کسی به مدت طولانی برای تقلب کردن به اطراف یا به پایین نگاه کنه، به راحتی می تونه مچش رو بگیره.
در حالی که داشتن چنین محدودیت زمانی برای یادگیری نحوه استفاده از این وایت برد خیلی آزار دهنده ست، اما از طرف دیگه من خوشحالم از اینکه این نوع آزمون تا این حد امنیت بالایی داره. در کل این مسئله خیلی دو دلم. دلم میخواد فقط خودکاری رو بردارم و بنویسم. امااز این هم متنفرم که ببینم یه نفرالان در این آزمون شرکت کنه و در حالی که دو سال در تلاشه تا بتونه از نمره ش استفاده کنه، ببینه که مدارس، ارزش نمره ش رو کمتر می دونن به این دلیل که در این آزمون نقص های امنیتی وجود داشته. با توجه به این که این تنظیمات همیشه نگاه شما رو روی صفحه نمایش نگه می داره ، فکر می کنم احتمال اتفاق افتادن این سناریو برای جی مت بسیار کمتره.
قبلاً برای امتحان حضوری ثبت نام کردم اما کنسل شد.
اگر در حال حاضر برای آزمون حضوری ثبت نام کردید، نمی تونید اون ثبت نام رو مستقیماً به آزمون آنلاین تبدیل کنید ، اما می تونید آزمون حضوری تون رو (با بازپرداخت کامل) لغو کنید و بعد به طور جداگانه در جی مت آنلاین ثبت نام کنید.

آیا خود تست تغییر میکنه؟
GMAT آنلاین عمدتا یکسانه، اما بخش AWA (essay) کوتاه تر شده. سه بخش دیگر: Quant ، Verbal و Integrated Reasoning به هیچ وجه تغییر نکرده و نمره دهی هم یکسانه (البته مطمئناً نمره essay نمی گیرید).
همه از حالت دوم از سه حالتی که برای آزمون هست استفاده می کنن: با Quant شروع می کنید ، بعد مستقیماً به verbal می رید. بعد ، 5 دقیقه استراحت خواهید داشت و با integrated reasoning آزمون رو تموم می کنید. کل زمان آزمون حدود 2 ساعت و 45 دقیقه خواهد بود که شامل تایم استراحت هم می شه. GMAC همچنین گفته که در ابتدا حدود 10 تا 15 دقیقه برای زمان ورود به سیستم و تست امنیتی پیش بینی می شه ، بنابراین برای یک آزمایش 3 ساعته برنامه ریزی کنید.
نکته ی دیگه ای در ارتباط با تکتولوژی هست که لازمه بدونم؟
به جز تایم استراحت ، باید تمام وقت امتحان رو در دید وب کم باشید. اگر میدان دید رو ترک کنید ، آزمون شما متوقف و نمره تون لغو می شه.
اگر در طول امتحان یک مسئله فنی پیش بیاد ، همونطور که برای اریک پیش اومد، می تونید در هر زمان با مراقب تون صحبت یا چت کنید. GMAC گفته که سیستم انعطاف پذیره. اگر مثلا برای مدت کوتاهی ارتباتطتون قطع بشه یا سیستم تون هنگ بکنه، امتحان شما می تونه از جایی که قطع شده ادامه پیدا کنه. اگر ادامه امکان پذیر نباشه (به عنوان مثال ، ارتباط شما مدت زمان طولانی قطع بشه) ، تیم امنیتی GMAC ، فیلم ضبط شده رو بررسی می کنن. به فرض تأیید مسئله فنی ، آزمون دهنده مجاز خواهد بود دوباره در آزمون شرکت کنه. (در این حالت ، باید مجدداً از اول شروع کنید - این فرقی با شرایطی نمی کنه که در مرکز آزمون برق بره و مجبور بشید یه روز دیگه برگردید و دوباره آزمون بدید.)
مسئله اریک به طور قطع تأیید شده ست. حالا سوال اینجاست که آیا ایشون می تونه امتحان فعلی خودش رو به پایان برسونه یا اینکه باید مجدد شروع کنه. (و ما وقتی که مطلع بشیم به شما هم اطلاع خواهیم داد.)
آیا قراره یه تحقیق در یه مدرسه ی تجارت در نزدیکی شما انجام بشه؟
تصویر کلی: GMAC کاملاً به طور واضحی این رو یک اقدام موقت می دونه. به نظر می رسه برخی از محدودیت ها برای تشویق بیشتر مردم به صبر کردن تا زمانیه که دوباره بتونن در یک مرکز آزمون در جی مت شرکت کنن.
انتظار دارید شرکتی که درآمد زیادی رو برای این بیماری از دست می ده ، بخواد که همه بلافاصله شروع به استفاده از خدمات اونها و پرداخت پول کنن، درسته؟ اما به نظر نمیاد این واقعاً روشی باشه که GMAC بخواد به کار ببره. در هر صورت ، به نظر می رسه اونها میخوان فقط کسانی که واقعا مجبور هستن جی مت بِدن، در آزمون شرکت کنن. من به این که اونها حاضر نیستن امنیت آزمون رو سست کنن احترام می ذارم ، حتی اگه برای استفاده از وایت برد آنلاین بدجوری استرس داشته باشم.
بنابراین ما می تونیم براتون در نقش موش آزمایشگاهی ظاهر بشیم. ما در روزهای آینده، با بررسی بیشتر تجربه ی شرکت خودمون و همکارانمون در آزمون، اطلاعات بیشتری رو در اختیارتون خواهیم گذاشت.
و یک بار دیگه می گم: اگر فکر می کنید در GMAT آنلاین شرکت خواهید کرد ، هر روز کمی با ابزار وایت برد تمرین کنید (یادآوری: برای کار با برنامه، اول وارد برنامه ی اطلس تون بشید). امروز روز اول تمرین تون رو شروع کنید.
موفق باشید و مطالعه خوبی داشته باشید
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

استفاده از تخته در جی مت آنلاین​



شرکت در آزمون آنلاین جی مت به دلیل شیوع کرونا

خبر دارید که وقتی در GMAT آنلاین شرکت می کنید ، نمی تونید از برگه ی چرک نویس فیزیکی استفاده کنید؟ بله درسته؛ باید برای همه کارهاتون از وایت برد آنلاین استفاده کنید. ولی ما یه خبر خوب داریم: شما می تونید قبل از روز آزمون با وایت برد تمرین کنید.
تیم فنی شگفت انگیز ما همون ابزار وایت برد آنلاین رو که برای دادن آزمون آنلاین GMATTM استفاده می شه ، تکرار کرد تا بتونید قبل از آزمون تمرین کنید.
امتحان. اگر در هر کدوم از کلاسهای ما ، از جمله کلاسهای رایگان ما ثبت نام کردید ، این ابزار رو در صفحه آزمون CAT تون پیدا خواهید کرد. اگر در کلاسی ثبت نام نکردید ، برای یه حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و در این صورت به این ابزار دسترسی خواهید داشت.
ما به محض اینکه امکانش وجود داشته باشه در آزمون شرکت می کنیم و وقتی که اطلاعات بیشتری کسب کنیم اطلاعات مون رو به روز خواهیم کرد. در حال حاضر ، ما توصیه می کنیم حداقل یک هفته قبل از امتحان - اگه یده آل بهش نگاه کنیم، دو هفته- هر روز با ابزار وایت برد تمرین کنید.
احتیاط: تیم ما این ابزار رو از روی یک اسکرین شات ساخته که توسط GMAC ، سازمانی که آزمون رو برگزار می کنه ، منتشر شده . ما اون رو بر روی همون پلتفرم مربوط به نسخه ی اصلی ساختیم ، بنابراین فکر می کنیم خیلی به نسخه ی اصلی نزدیکه ، اما قطعاً بعد از ایکه در روز 20 آوریل در آزمون شرکت کنیم، مطمئن خواهیم شد. هر موقع اطلاعات بیشتری به دست بیاریم، این ابزار رو به روز خواهیم کرد.
برای شروع آماده هستید؟ اگر از قبل یکی از برنامه های درسی ما رو دارید ، وارد صفحه امتحان CAT بشید یا فقط روی این لینک کلیک کنید (برای کار با این لینک باید اول وارد سیستم بشید). اگر هیچ کدوم از برنامه های درسی ای ما رو ندارید ، یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید ، وارد بشید و اون پیوند برای شما هم کار خواهد کرد. (یک آزمون CAT رایگان با یک حساب رایگان دریافت می کنید.)
ابزار وایت برد GMAT آنلاین چطور کار می کنه
بیاید شروع کنیم! اینجا یک راهنمای کوتاه آوردیم که نحوه استفاده از هر ابزار رو به ترتیب از بالا به پایین و از چپ به راست توضیح می ده. همچنین می تونید استفاده ی من از ابزارها روهم ببینید. احتمالاً از ابزارهای Pen و Text بیشترین استفاده رو خواهید کرد.
ابزار و نحوه استفاده در جی مت
Pencil. (با نام Pen در اسکرین شات GMAC.) هر چیزی رو که می خواید، بنویسید یا بکشید. می تونید ضخامت رو هم انتخاب کنید. بهتره روی یکی از ضخامت های کمتر تنظیمش کنید. همچنین می تونید رنگ ها رو تغییر بدید.
Eraser. می تونید ضخامت رو انتخاب کنید. بهتره روی بزرگترین تنظیمش کنید.
Line. خطوط مستقیم بکشید. همچنین می تونید خطوط و فلش های کج رو ایجاد کنید. از این ابزار وقتی که می خواید یه خط کاملا صاف بکشید استفاده کنید. در غیر این صورت ، فقط از ابزار قلم استفاده کنید. مدیریت زمان خیلی مهمه.
Rectangle. برای هندسه یا وقتی می خواید یه باکس یا شبکه درست کنید از اون استفاده کنید.
Circle. برای هندسه یا نمودارهای Venn از اون استفاده کنید.
Text. از این مورد برای یادداشت ها در Verbal و IR و برای محدودیت ها در سوالات ریاضی استفاده کنید.
اگر معادله نسبتاً ساده ای داشته باشید ، تایپ کردنش سریعتر از نوشتنشه.
Polygon. (به نام Free Shape در اسکرین شات GMAC.) استفاده از این ابزار کمی سخت تره، اما اگر دوست دارید از اون برای ساخت مثلث یا شکل های دیگه که دایره یا مستطیل نیستن استفاده کنید.
Pan. (به نام Move در اسکرین شات GMAC.) وایت برد خیلی بزرگه (به نظر می رسه نامحدوده). این ابزار به شما اجازه می ده که به اطراف نگاه کنید - به عنوان مثال ، به دستورالعمل های زمان بندی که در بالا نوشتید نگاه کنید ، یا همونطور که دارید به سوالات جواب می دید، به سمت پایین وایت برد حرکت کنید.
Eyedropper . (به نام Color Selection در اسکرین شات GMAC.) نادیده بگیرید.
تغییر رنگ نقاشی یا نوشته. یک شکل رو با رنگ خاصی پر کنید. بعیده که این کار مفید باشه.
تغییر رنگ پس زمینه وایت برد. در ابتدا رنگ مورد نظر تون رو انتخاب کنید. احتمالاً اصلا نادیده بگیریدش.
undo یا redo کردن یه تغییر. اگر به طور اتفاقی چیزی رو پاک کنید ، می تونید اون رو برگردونید. اگر اشتباه کردید یا علامت غیرلازمی روی صفحه دارید ، اون رو خنثی سازی کنید.
به نظر می رسه اندازه وایت برد خیلی بزرگه / به طور موثری نامتناهیه. ابتدا زوم کنید ، سریع یک شبکه بکشید تا کار خودتون رو برای اون بخش نظم بدید و سپس مجدداً بزرگنمایی کنید تا اولین سوال تون رو شروع کنید. شما اساساً می تونید تمام کارهای چرک نویسی تون رو روی یک 'ورق' کاغذ انجام بدید.
ما بعد از اینکه خودمون در آزمون شرکت کنیم توصیه هایی با جزئیات بیشتر خواهیم داشت.
پاک کردن کل وایت برد به صورت یکجا. بعیده که در طول آزمون از این بخش استفاده کنید (توضیح بیشتر در مورد این بخش درادامه ی متن) ، البته بعد از امتحان نظر بهتر خواهیم داشت.

نکاتی بیشتر برای استفاده از ابزار وایت برد GMAT آنلاین
وقتی که در مورد امتحان اطلاعات بیشتری کسب کنیم - خصوصاً بعد از اینکه در آزمون شرکت کردیم - برای استفاده از وایت برد استراتژی های بیشتری اضافه خواهیم کرد. این چیزیه که ما تا الان داریم. (هرگونه ارجاع به یک ابزار خاص باعث می شه تا نام این ابزار به حروف بزرگ بشه.)
یک ، برنامه نداشته باشید که در یک بخش از کل امتحان ، وایت برد رو کاملا پاک کنید. این به شما امکان می ده که در ابتدا برخی یادداشت ها رو ثبت کنید یا در ابتدا یک شبکه زمان بندی تنظیم کنید و با ادامه یافتن اون بخش ، اون اطلاعات رو از دست ندید.
می تونید وایت برد رو به سمت های مختلف بکشید ، بنابراین وقتی به اون احتیاج ندارید ، اون ر از بخشی که دارید روش کار می کنید خارج کرده و روی متن سوال روی صفحه متمرکز بشید. وقتی می خواید ازش استفاده کنید ، اون رو دوباره برگردونید.

مدیریت زمان و سازماندهی در آزمون جی مت

صفحه روکاملا zoom out کنید. قلم رو بگیرید و یک شبکه روبکشید که با سه خط افقی صفحه رو به طور مساوی به چهار قسمت تقسیم می کنه.
سپس هفت خط عمودی بکشید ، که صفحه رو به طور مساوی به هشت بخش عمودی تقسیم کنه. حالا برای 31 سوال کوانت ، یه شبکه ی 8 در 4 ، یا 32 خونه دارید .
به گوشه پایین سمت راست برید (در حالت zoom out بمونید). در قسمت پایین سمت راست، بنویسید 0. یک ستون به سمت چپ برید و بنویسید 8. ستون دیگری به سمت چپ برید و بنویسید 16. ادامه بدید ، شمردن رو با مضرب های 8 ادامه بدید ، تا زمانی که به ستون اول برید ، که 56 رو خواهید نوشت. شما فقط استراتژی معمول مدیریت زمان با استفاده از پد زرد رو که ممکنه قبلاً در امتحان حضوری تمرین کرده باشید دوباره بازی کردید.
در آخر، روی گوشه سمت چپ بالای شبکه تون zoom in کنید – باید zoom و pan رو همزمان استفاده کنید تا زمانی که یک 'سلول' یا خونه روی وایت بردتون داشته باشید. شروع به کار روی اولین سوالتون کنید. وقتی اولین سوال رو تموم کردید ، از Pan استفاده کنید تا یک 'سلول' به پایین برید تا سوال دوم رو انجام بدید. وقتی به انتهای اون ستون رسیدید ، زمان تون رو بررسی کنید ، بعد به بالای ستون بعدی برید.
نکته: عادت کردن به نحوه عملکرد ویژگی های zoom و pan ، قطعاً زمان می بره.
روی ابزارهای pen و text متمرکز بشید
بیشتر کارهای چرک نویس شما از این دو ابزار استفاده می کنن. کنترل زمانبندی تون به این بستگی داره که از نوشتن یا از تایپ کردن استفاده می کنید - من ترکیبی از هر دو رو انجام می دم. من کلمات رو تایپ می کنم ، و همچنین از تایپ برای ریاضیات 'سرراست' استفاده می کنم (برای مثال x = 3 یا یک معادله خطی مانند 3x + y = 42). وقتی ریاضی آزار دهنده تر باشه ، من ابزار Pen رو می گیرم.
استفاده از رنگ
من هنوز با ویژگی رنگ خودمو سرگرم می کنم. موارد استفاده جالب بسیاری داره ، ولی تغییر رنگ خودش یک ثانیه بیشتر طول می کشه ، بنابراین مطمئن نیستم که بخوام به خودم زحمت بدم. من طی چند روز تصمیم نهایی رو خواهم گرفت ، اما مواردی هست که سعی می کنم در اینجا بیان کنم:
همیشه سؤال رو با رنگ خاصی بنویسید (به عنوان مثال قرمز) تا چشم خیلی راحت بتونه اطمینان حاصل کنه که دارید سوال درست رو حل می کنید ، به خصوص در مورد Quant و IR.
استفاده از دو رنگ مختلف برای دو عبارت Data Sufficiency باعث می شه که من وقتی قراره فقط با یک عبارت کار کنم ، از اطلاعات یک عبارت برای اون یکی استفاده نکنم. به عنوان مثال ، اگر من روی یه سوال هندسه DS كار می كنم ، به جای اینكه بخوام نمودار رو دو بار بکشم (یك بار برای هر جمله) ، می تونم فقط از یك نمودار استفاده كنم ، اما برای بیان 1 از رنگ آبی و برای 2 از نارنجی استفاده می کنم. هر اطلاعات کلی داده شده روهم با قلم سیاه معمولی ، همان رنگی که برای ترسیم نمودار استفاده می کنم ، قرار می دم
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چطور وارد برترین مدارس بازرگانی و مدیریت شویم؟​




متن زیر به قلم دبی جوی مشاور ارشد هیئت مدیره بازرگانی است .
بنده مکرراً در سمت مشاور پذیرش این سئوال را مطرح کرده ام : ' چطور وارد برترین مدارس بازرگانی شوم ؟ '

چطور وارد برترین مدارس بازرگانی (MBA) شوم ؟

بسیاری از داوطلبان بر این باوراند که مدارس 'قشر' خاصی از داوطلبان را انتخاب می کنند شاید آنهایی که نمرۀ عالی جی مت را کسب کرده اند یا شغل خاصی دارند. با این وجود در این هفت سال فعالیتم در مشاورۀ پذیرش، داوطلبانی با انواع و اقسام پیش زمینه ها را مشاهده کرده ام که از بهترین مدارس بازرگانی پیشنهاداتی دریافت کرده اند. بنابر تجربۀ بنده مدارس به دنبال ' قشر' خاصی از افراد نیستند، بلکه آنها به دنبال تنوع در تجربۀ صنعتی، عملکرد، پیش زمینه های فرهنگی، سرزمین مادری و همچنین علایق فردی هستند. هرگاه به فرآیند درخواست MBA دست یافتید ایده های زیر را دنبال کنید تا به موفقیت شما کمک کند.

آیا باید دوباره آزمون GMAT را بگذرانم ؟

اگر امتیاز جی مت شما پایین تر از میانگین اعلام شده در مدرسۀ مورد نظرتان می باشد، هنوز هم می توانید برای جبران آن کاری انجام دهید. امتیاز جی مت یکی از اجزای پروفایل شما است که می توانید تغییرش دهید. شما می توانید دوباره در آزمون جی مت شرکت کنید یا دوره ای آنلاین را بگذرانید تا نقاط ضعف خود را تقویت کنید. بسیاری از داوطلبان بیش از یک بار در آزمون GMAT شرکت می کنند تا نتیجه مورد نظرشان را به دست آورند. هیچ امتیاز منفی یا ایرادی در شرکت کردن مجدد در این آزمون وجود ندارد.
علاوه بر این اگر با ارگان یا انجمنی از زمان دانشگاه تاکنون در ارتباط نیستید هرگز برای انجام این کار دیر نشده است. به دنبال سازمان هایی بگردید که شخصاً به آنها علاقه دارید، برای مثال اگر عاشق حیوانات هستید می¬توانید به صورت داوطلبانه در جامعۀ پیشگیری از خشونت علیه حیوانات ( SPCA ) فعالیت کنید. اگر به مُد علاقه دارید می توانید در ارگانی مثل پوشش در موفقیت که در سراسر کشور فعالیت دارد عضو شوید.

درخواست مدرسۀ بازرگانی خود را پر و بال بدهید
اگر چه مجبور نیستید در هر کاری که انجام می دهید بهترین باشد اما بهتر است متفاوت باشید ( به این معنی که به روشی جالب توجه متفاوت باشید ! ). علاوه بر انجام آنچه می توانید در بهبود اشتراک گذاری پروفایل خود صورت دهید، مطمئن شوید که کمیتۀ پذیرش ( Ad Com ) چشم اندازهایی که می توانید برای مدرسه به ارمغان بیاورید را به خوبی ببیند. در ابتدا می توانید این کار را در نامه های درخواست خود ایجاد کنید. به منظور این کار انشای درخواست ها را به گونه ای ترتیب دهید که بهترین نقاط قوت و ما وقع¬های کاری شما را برجسته سازد. برای مثال بیان این مطلب در درخواست شما که چطور تجربیات کاریتان در شرکت تولیدی میدوسترن می تواند دیدگاه متفاوتی را به ارمغان بیاورد، مفید فایده خواهد بود.
فراتر از سوابق کاری خود قدم بردارید
شرح ماوقعی از نحوۀ دستیابی به موقعیت کنونی خود به اشتراک بگذارید. از بر شمردن آسیب پذیری های خود هراس نداشته باشید، برای مثال پاسخ به این پرسشها : چه چالش هایی را در کار خود تجربه کرده اید ؟ با چه شکست های شخصی و ناکامی هایی روبرو شده اید ؟ به کمیتۀ پذیرش نشان دهید که برای رسیدن به موفقیت راهی هموار را طی نکرده اید، برای آنان توضیح دهید که چطور تقلا کرده اید، یا در موقعیتی گیر افتاده اید و کار را از سرگرفته و پیشرفت کرده اید.
درخواست خود را چندجانبه کنید
خبر خوب این است که کمیتۀ پذیرش، پروفایل شما را به صورت چندجانبه در نظر می گیرد و تصمیم این کمیته فراتر از آمارهای شخصی شماست. بنابراین مطمئن شوید که این کمیته هر چه بیشتر و بهتر شما را بشناسد. در پایان باید متذکر شوم که برای پذیرش در یکی از بهترین مدارس بازرگانی تنها یک راه وجود ندارد. وقتی در اولین روز آشنایی با همکلاسان خود قرار گرفتید و ماجراهای یکدیگر را شنیدید با کمال تعجب خواهید فهمید که هر شخص روش منحصر به فردی را برای پذیرش در آن مدرسه دنبال کرده است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

شرکت در آزمون آزمایشی جی مت​



آزمون آزمایشی GMAT

در حالی که برای GMAT آماده می شید ، باید هر یک تا سه هفته در یک آزمون آزمایشی جی مت شرکت کنید. در مقاله نحوه شروع کار و نحوه به دست آوردن اطلاعات بیشتر از درباره ی هر آزمون GMAT آزمایشی که در اون شرکت می کنید رو آورده.
.
آزمون رسمی GMATPrep که آزمون آزمایشی جی مت هست، نزدیکترین حالت به تجربه واقعی روز آزمونه. آزمون به نظر واقعی می رسه و حس آزمون واقعی رو داره و سوالات هم رسمی (اگرچه سوالات آزمون های قبلی) هستند. GMAC فاش نکرده که آیا GMAT های آزمایشی شون از الگوریتم نمره دهی آزمون های واقعی جی مت استفاده می کنه یا خیر. اما ، حداقل ، این آزمون ها توسط همین سازمان طرح شده اند و ظاهراً باید مشابه باشن.
نکته منفی آزمون های رسمی اینه که یادگیری بعد از شرکت در اونها، سخت تره. توضیحات سوال ها یا ضعیف هستن یا غیرکاربردی ، و به اندازه ی آزمونهای شخص ثالث بهتون اطلاعات زیادی نمی دن تا بتونید آزمون رو خوب تحلیل کنید. این به این معنا نیست که شما نمی تونید یک جی مت آزمایشی رو به طور موثر مرور و رفع اشکال کنید! این به این معنیه که آنالیز آزمون راحت نخواهد بود.
به همین دلیل ، توصیه می کنیم در اکثر مراحل مطالعه GMAT در آزمونهای آزمایشی شرکت کنید ، تا واقعاً به نتایج تسلط داشته باشید و نقاط قوت و ضعف خودتون رو تحلیل کنید. سپس ، هفته های قبل از روز آزمون ، در چند آزمون رسمی شرکت کنید ، و GMAT آزمایشی نهایی تون یک آزمون GMATPrep یک هفته قبل از آزمون اصلی باشه.

کدام جی مت های آزمایشی بهترین آزمون ها هستند؟

این سوال می توانه دو معنی متفاوت داشته باشه:
  • کدام جی مت آزمایشی با ارزش ترین ابزار مطالعه ست؟
  • کدام جی مت آزمایشی دقیق ترین نمره GMAT من رو پیش بینی می کنه؟
نظر من آشکارا جانبدارانه است، اما می تونم بدون تردید جی مت های آزمایشی MPrep رو به عنوان یک ابزار مطالعه تضمین کنم. این سری از مقاله ها را بررسی کنید. در این مقاله ها، مربی GMAT استیسی کوپرینس به موارد بسیار مفیدی می پردازه که می تونید در مورد نتایج آزمون آزمایشی MPrep خودتون انجام بدید. گهگداری من شنیده ام که بخش Quant ما کمی سخت تر از GMAT واقعی هست (گرچه همه ی دانشجویی که من در این مورد باهاشون صحبت کردم،نظرشون این نیست!). از دیدگاه مهارت های مطالعه ، این موضوع لزوماً بد نیست: اگر بتونید برای ماراتن با کفش های سنگین تمرین کنید و آموزش ببینید ، وقتی در روز مسابقه ی اصلی، کفش های بسیار سبکی بپوشید ، قطعا احساستون عالی خواهد بود!

پاسخ به سوال دوم سخت تره. گرفتن اطلاعات خوب در مورد اینکه آیا آزمون آزمایشی نمرات رو به طور دقیق پیش بینی می کنه یا خیر ، واقعاً دشواره. افراد مختلف سعی کردن این داده ها رو گردآوری کنن، اما فقط GMAC به داده های نمره رسمی و داده های آزمون آزمایشی که شما نیاز به یک تحلیل کامل ازشون دارید دسترسی داره. تا اونجا که من می تونم بگم ، اونها تا به حال این اطلاعات رو فاش نکردن.
حتی اگر داده ها نشون بده که یک جی مت آزمایشی نمرات نادرستی رو ارائه می ده ، تعدادی از عوامل وجود داره که این مسئله رو پیچیده کرده: محیط روز آزمون با محیط آزمون ازمایشی متفاوته و این امر به روش های مختلفی روی افراد تأثیر می گذاره. آزمونی که به طور میانگین نمرات رو به رشدی رو به گزارش می ده، ممکنه در مورد خاص شما، چنین تاثیری نداشته باشه.
توصیه می کنم از نمرات آزمون آزمایشی تون، در وهله ی اول برای پیگیری روندها ، آزمایش کردن رویکردهای مختلف در آزمون (مثل انجام بخش ها به ترتیبی متفاوت) استفاده کنید و این حس بسیار ملموسی از اینکه آیا در دامنه هدف خودتون نمره ای خواهید گرفت یا خیر بهتون می ده. این واقعا همون چیزیه که باید قبل از روز آزمون بدونید ، حتی اگه داشتن یک پیش بینی کامل از نمره تون به نظر خیلی خوب بیاد! اگر در هر GMAT آزمایشی معتبری نمره 700 کسب کرده اید ، مطمئناً مهارت لازم برای کسب 700 در روز آزمون رو دارید. اگر با قسمت verbal آزمون رو شروع کردید و نمره 640 کسب کردید و با قسمت quant شروع کردید و نمره 710 گرفتید، احتمالا باید روز آزمون با قسمت quant شروع کنید حتی اگه در نهایت نمره تون 710 نشه.

محیط شرکت شما در آزمون GMAT اهمیت داره

بلافاصله در آزمون آزمایشی تون غرق نشید. ابتدا محیط تون رو آماده کنید.
اول اطمینان پیدا کنید که هنگام انجام جی مت آزمایشی تون، چیزی حواستون رو پرت نکنه. پشت یه میز در یک اتاق آروم و بی تحرک بنشینید. (اگر قصد دارید در روز آزمون از هدفون یا هندزفری استفاده کنید ، در طول آزمون آزمایشی تون هم این کار رو انجام بدید.) میان وعده و نوشیدنی ای رو آماده کنید که هنگام تایم استراحت میل کنید، به جز این مورد ، در حین انجام آزمون، چیزی نخورید. تلفن و لوازم الکترونیکی تون رو ، غیر از رایانه ای که برای آزمون ازش استفاده می کنید ، از دسترس خارج کنید. و هر برنامه دیگه ای رو که در اون رایانه اجرا می شه ببندید تا حواستون پرت نشه.
اگر در حال گذروندن دوره ای در موسسه باشید، باید قبلا یک برگه ی یادداشت که دقیقا شبیه برگه ایه که در روز آزمون برای یادداشت برداری استفاده می کنید، گرفته باشید. در حین انجام جی مت آزمایشی تون از این برگه استفاده کنید!
قبل از شروع ، چند دقیقه وقت بگذارید تا در سکوت در مورد اهدافتون برای آزمون آزمایشی فکر کنید. دو یا سه هدف هوشمندانه رو بیان کنید. به هر حال ، دستیابی به یه نمره خاص یه هدف هوشمندانه نیست ، چون 'قابل دستیابی' نیست: شما فقط رفتار و انتخاب های خودتون رو به طور مستقیم کنترل می کنید ، نه نمره تون رو. روی کاری که در طول آزمون آزمایشی انجام می دید تمرکز کنید و نه روی نتایج. به عنوان مثال ، ممکنه بخواید سوالات بیشتری رو حدس بزنید یا از معیارهای زمانبندی خاصی استفاده کنید.

نحوه پاسخ دادن به سوالات آزمون آزمایشی جی مت

اگر هدف اصلی تون برآورد کردن نمره تونه ، پس به کل آزمون واقع بینانه نگاه کنید. قبلا که بخش essay و IR همیشه در ابتدای آزمون قرار می گرفتن ، این دو بخش برای شبیه سازی خستگی شما در روز آزمون بود. امروزه ، از اونجا که می تونید این بخش ها رو در پایان آزمون انجام بدید ، لزوماً ضروری نیست که در همه ی آزمون های آزمایشی اونها رو انجام بدید. (البته حداقل یک یا دو بار قبل از روز آزمون اونها رو انجام بدید که بدونید روز آزمون باید چه کار کنید!). در هر صورت، قطعاً هر دو بخش Quant و Verbal رو انجام بدید و فقط در زمان تعیین شده این کار رو بکنید. تمام تلاشتون رو بکنید که هر بخش به طور کامل انجام بشه. آزمون رو متوقف نکنید ، زمان استراحت رو تمدید نکنید یا تایم استراحت دیگه ای نداشته باشید. اینطوریه که می تونید بهترین تخمین ممکن از نمره واقعی GMAT تون رو بدست بیارید.
اگر هدف اصلی شما تمرین مهارت های آزمون دهی باشه ، آزمون آزمایشی ممکنه حتی اصلا اون چیزی که شما نیاز دارین نباشه! اگر چیزی که واقعاً نیاز دارید، کار روی sentence correction باشه، فقط یک سوم از بخش verbal واقعاً کفایت می کنه: بقیه ش ممکنه اتلاف وقت و هدر دادن یه آزمون آزمایشی باشه. آزمونهای آزمایشی با ارزش هستن ، اما به روشنی بدونید که اونها چه کمکی به شما می کنن: وقتی یه جی مت آزمایشی می دید ، روی هوشیار و با دقت بودن ، مدیریت کسالت ، خستگی و اضطراب و تغییر تمرکز سریع از یک موضوع به موضوع دیگه کار می کنید. اینها مهارت های مهمی هستن که باید تمرین کنید ، اما تنها مهارت هایی نیستن که برای گرفتن نمره ی عالی در GMAT نیاز دارید.

بعد از آزمون آزمایشی GMAT چه باید کرد؟

بعد از اتمام آزمون آزمایشی ، استراحت کنید: چیزی که می خواستید رو به دست آوردید. آزمون آزمایشی، خستگی ذهنی و حتی جسمی ایجاد می کنه. اگر نمره تون چیزی نیست که امیدوار بودید بگیرید ، خودتون رو سرزنش نکنید. نمره در آزمون آزمایشی ، چه خوب و چه بد ، اطلاعات ارزشمندیه که به شما کمک می کنه تصمیم بگیرید که در مرحله ی بعد چه کار کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

سوالات آزمایشی جی مت​



این هفته یک سوال جالب از یکی از دانشجویانم دریافت کردم: 'شما در هنگام بررسی «لیست توضیحات» ما به دنبال چه چیزی هستید؟'

پاسخ به سوالات آزمایشی GMAT برای آماده شدن در آزمون

کمی پیش زمینه: بنده مدرس GMAT هستم. هر هفته ، دانشجویان من سؤالات تمرین جی مت رو به عنوان تکلیف انجام می دن. من به جای اینكه ازشون بخوام كه برگه ی چرک نویس شون رو تحویل بِدن، از بچه ها می خوام كه داخل یک برگه، هر کدوم از این سؤالات آزمایشی رو ثبت كنن ، و من اسم این برگه رو می ذارم 'لیست توضیحات'. علاوه بر ثبت اطلاعات کمی (شماره سوال ، زمان صرف شده ، درست یا غلط و غیره) ، از بچه ها می خوام که یادداشت ها رو در سه دسته مختلف بنویسن: (الف) 'چی خوب پیش رفت؟' (ب) 'چی خوب پیش نرفت؟ 'و (ج)' چه چیزی رو می خوام برای دفعه بعدی به یاد داشته باشم ؟ ' من همچنین بهشون می گم که هرگونه بحث در مورد جواب درست یا زمان صرف شده برای پاسخ به سوال، قابل قبول نیست ، مگر اینکه به محتوا گره خورده باشه ، بنابراین به عنوان مثال ، 'من این سوال رو درست حل کردم' پاسخی قابل قبول برای ' چی خوب پیش رفت ؟' نیست، بلکه ، 'توجه به اینکه می تونستم هر دو طرف رو بر x تقسیم کنم چون که به من گفته شد x ≠ 0هست، باعث شد که این سوال رو درست حل کنم' پاسخ بسیار خوبیه.
یک چیز دیگه هم هست که من در این توضیحات به دنبالش هستم و این یکی مورد کمی کمتر به چشم میاد. من به دنبال کاربردهایی هستم که این یادداشت ها می تونن در آینده داشته باشن. این احتمالاً از طریق مثال به بهترین شکل ممکن نشون داده می شه ، بنابراین اجازه بدید یک مثال نسبتاً ساده از سوال تصحیح جمله رو ارائه بدم که به جای پنج گزینه ی معمول ، من دو گزینه را در نظر گرفتم:
سوال آزمایشی GMAT، شماره 1:
Xavier drove to the store and bought the last bunch of bananas in the produce section.
(A) store and bought
(B) store, buying
اینجا تعلیق زیادی نداریم: گزینه ی (A) به وضوح درسته. و چون جواب رو به سرعت درست جواب دادید، وسوسه می شید که یادداشتتون رو هم سریع بنویسید و کار رو تموم کنید. ولی قبل از اینکه ادامه بدید، به کاربرد آینده ی این یادداشت فکر کنید. برای اینکه منظورم رو بهتر توضیح بدم، از بعضی از بچه ها خواستم که یه توضیح برای این سوال بنویسن. یادداشت هاشون در زیر اومده:
جمله 1:
'من به تفاوت در استفاده از and و صرفاً یک کاما دقت کردم، و and بهتر بود. من قطعا همچین تفاوت هایی رو قبلا هم دیدم، بنابرین چون در این سوال این نکته به من کمک کرد، حواسم رو جمع کردم که مراقب استفاده ی متفاوت از and و کاما در آینده باشم'.
جمله 2:
'من موقع حل این سوال، راجع به معنی به درستی فکر کردم. کلمه ی and در گزینه ی اول یه لیست از کارهایی که Xavier انجام داده می سازه، در حالی که کلمه ی buying یه modifier می سازه. من می دونم که modifier هایی که از کاما با ing ساخته می شن، معمولا قیدی هستن، بنابرین سعی کردم که تشخیص بدم که آیا این لیستی از کارهاییه که Xavier انجام داده یا خریدن موز(bananas) نحوه ی رانندگی Xavier رو توصیف می کنه. قطعا گزینه ی اول درسته، نه دومی، بنابرین گزینه ی درست A هست. دفعه ی بعد که تقابل and و کاما+ing رو ببینم، چک خواهم کرد که ببینم یه لیست یا یه modifier ، کدومه که توی این موقعیت معنی می ده.
چندتا کامنت: یک ، همه ی این اطلاعات قطعا به طور مستقیم از ذهن خود دانشجوی شماره 2 بیرون نیومده. او در واقع کتاب 'َAll the Verbal' رو که ما برای بچه های جی مت در نظر گرفتیم تهیه کرده و دنبال فصل modifier ها که در اون modifier های -ing توضیح داده شدن گشته، فصلی که کاملا مشخصه قبلا خونده. ایشون قبل از اینکه بخواد توضیح رو در برگه ش بنویسه، می خواسته مطمئن بشه که نکته رو درست یادشه. دو، یادداشت دانشجوی اول هیچ مشکلی نداره: هر چی که نوشته درسته، و کاملا هم درست می گه که چنین تفاوتی بین گزینه ها قطعا بعدا هم در سوال ها خواهد اومد.

با این همه توضیح، قطعا متوجه شدید که چی می خوام بگم. آخرین کاری که به عنوان بخشی از این تمرین کردم این بود که به بچه ها یه سوال دیگه بدم:
سوال آزمایشی GMAT، شماره 2:
Yvonne kicked the football and launched it 50 meters down the pitch.
(A) football and launched
(B) football, launching
فکر می کنید کدوم دانشجو به این سوال درست جواب داد؟
برید توضیح دانشجوی شماره 1 رو دوباره بخونید. هیچ چیزی توی یادداشتش ایشون رو برای این سوال آماده نکرد. ایشون این سوال رو اشتباه جواب داد چون فکر می کرد اون ورژن از سوال که با and میاد در سوال اول درست بود، بنابرین اینجا هم همون گزینه رو انتخاب کرد. ولی دانشجوی شماره 2 در مورد معنی ای که هر گزینه می ده فکر کرد و به این نکته دقت کرد که ' launching it 50 meters' در واقع اطلاعات اضافی در مورد ضربه ی Yvonne به توپه و نه فقط یه کار جزء لیست کارهایی که Yvonne انجام داده. و ضمنا،اگر شما هم مثل من ایرانی باشید، اطلاعات زیادی راجع به این مدل فوتبال ندارین، بنابرین اون عبارت که بعد از کاما اومده مفیده از این لحاظ که مشخص می کنه 50 متر، خیلی شوت بلندیه ( درواقع همون کلمه ی launch). بنابرین گزینه ی B درسته. دانشجوی شماره 2 متوجه این نکته شد چون یادداشت هاش برای استفاده در آینده کاربرد بهتری داشت.
نکته ای که از این مسئله باید برداشت بشه اینه که هر سوالی که می بینید باید به یه نحوی شما رو برای سوال های دیگه ای که در آینده در آزمون اصلی می بینید آماده کنه، و اگر این کار و نکنه، شما در واقع وقتتون رو هدر دادید. من بهتون دروغ نمی گم: نوشتن یادداشت هایی که بتونن در آینده بهتون کمک کنن، خودش کار می بره. باید توضیح سوالا رو بارها بخونید. باید از کتابهاتون به عنوان مرجع استفاده کنید. ممکنه این کار پنج برابر بیشتر از صرفا حل کردن سوال وقت ببره. ممکنه نتونید در روز به همون تعداد سوال حل کنید که وقتی توضیحات رو نمی خونید حل می کنید. اما در واقع، کاربرد آینده ی خوندن و یادداشت توضیحاته که در روز آزمون تفاوت ایجاد می کنه. و این همون چیزیه که من همیشه در لیست توضیحات شاگردانم دنبالش هستم.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

5 عادت افراد موفق در آزمون جی مت​



در آزمون GMAT موفق باشیم

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای خود انجام دهید هنگامی که هدف سختی مانند GMAT را برای خود تعیین می کنید، مطالعه راجع به افرادی است که قبل از شما این آزمون را گذرانده اند. کسانی که در این آزمون موفق شده اند چه ویژگی های مشترکی دارند؟ این افراد موفقیت های خود را به چه ویژگی هایی مرتبط می دانند؟ تفاوت آمادگی آن ها برای آزمون GMAT با شما چه بود؟ همچنین می توانید راجع به این آزمون به صورت جداگانه مطالعه کنید. علت سختی آن چیست؟ برای گذراندن این آزمون، چه خصوصیاتی باید در فرد تجسم یابد؟
ما لیستی از ویژگی ها را جمع آوری کردیم که معتقدیم در دانش آموزانی که آزمون GMAT را فتح می کنند بسیار تاثیرگذار است.

فداکاری

از بین دانش آموزانی که با آن ها کار کرده ایم، کسانی که بیشترین موفقیت را دارند بدون تردید، فداکارترین آن ها هستند. فداکاری صرفاً اخلاق کاری نیست - بلکه یک تعهد و ذهنیت است: شما باید بر اهداف خود، آنچه به آن نیاز دارد و آنچه غیر ضروری است کاملا آگاهی داشته باشید. موفق ترین دانش آموزان اغلب کسانی هستند که با موفقیت می توانند از حواس پرتی و ناکارآمدی جلوگیری کنند. برخی از دانشجویان GMAT این فرصت را دارند که در زمان آماده شدن برای آزمون GMAT، از کار و تحصیل خود فاصله بگیرند. این ممکن است به معنای کناره گیری از زندگی اجتماعی باشد - حداقل تا آنجا که می توانید سلامت روانی خود را حفظ کنید. وقتی روز آزمون GMAT فرا می رسد و شما به میزان آمادگی خود نگاه می کنید، از خود به خاطر کنار گذاشتن حواس پرتی ها و مطالعه برای آمادگی بیشتر در این آزمون، تشکر خواهید کرد.

استقامت

قبل از شروع دوره آمادگی برای آزمونGMAT و قبل از اینکه هر هدف ارزشمندی را در پیش بگیرید - باید خود را برای شکست آماده کنید. مهم نیست که چقدر در آماده سازی GMAT باهوش عمل کنید، بارها و بارها شکست خواهید خورد. شما قادر نخواهید بود به همان خوبی که می خواهید باشید. شما نمی توانید همان مفهوم ریاضی را که صد بار حفظ کرده اید به خاطر بسپارید. شما قادر نخواهید بود زود از خواب بیدار شوید و قبل از کلاس تمرین مسائل را انجام دهید. همه ی شرکت کنندگان در آزمونGMAT، مخصوصا کسانی که در این آزمون به موفقیت می رسند، مسیری پر از شکست پیش رو دارند. کسانی که موفق می شوند کسانی هستند که به سختی کار می کنند – کسانی که که به جای فرار از آن، با آغوش باز شکست های خود را می پذیرند. بهترین شرکت کنندگان در آزمون GMAT (و دانشجویان بازرگانی و تجار) به طور حتم کسانی هستند که همه شکست ها را موقت و ضروری می دانند و اجازه نمی دهند این شکست ها آن ها را متوقف کند یا آن ها را در مسیر رسیدن به اهداف بزرگتر کند کند.

ذهن انعطاف پذیر

مهارت های مورد نیاز برای گذراندن GMAT متنوع و کاملاً مرتبط هستند. به نظر می رسد اگر امتحان به سادگی در مورد ریاضیات باشد، یا به سادگی در مورد مهارت های کلامی باشد، آسان خواهد بود، اما این فرضیه این حقیقت را نادیده می گیرد که تفکر کمی و کلامی، هیچکدام صرفاً یک نوع تفکر نیستند. هر دو شامل عناصر دیگری هستند، که شامل مهارت های دیگری مانند خلاقیت و حل مسئله می شوند. سوالات کمی (ریاضی) به برخی توانایی های کلامی و برخی مهارت های استدلال غیر ریاضی نیاز دارد و همچنین سوالات کلامی نیازمند منطق و تفکر ساختاری است. در واقع می توان گفت که همه سوالات آزمون GMAT، مجموعه ای مهارت های کلامی و کمی را مورد سوال قرار می دهند. حرکت و استفاده از تمامی این مهارت های کلامی و کمی یکی از سخت ترین چیزهایی است که شما در این آزمون باید انجام دهید. البته باید در نظر داشت که شما باید همزمان، این حرکت بین مهارت های کلامی و کمی را در هر سوال، و همچنین بین بخش های مختلف آزمون حفظ کنید.
نکته: سعی کنید برنامه های آمادگی روزانه خود را تغییر دهید تا بیش از حد در یک روش فکری منحصر نباشید- سخت گیری در حل تمرین ها می تواند در روز آزمون به شما آسیب برساند. برنامه روزانه خود و نوع سوالاتی که در طول روز حل می کند را تا آنجا که ممکن است متنوع قرار دهید. دو چیز دیگر که باید سعی کنید در برنامه روزانه شما متفاوت باشد، عبارتند از: مواد اولیه برای حل تمرین و استراتژی، و همچنین محیطی که در آن خود را برای این آزمون آماده می کنید.
استفاده از منابع مختلف GMAT برای آمادگی در این آزمون، به شما کمک می کند تا با روش های جدیدی برای درک مفاهیم و سوالات آشنا شوید. و همچنین ایجاد هر گونه تغییر در محیطی که در آن مطالعه می کنید (نور، مکان، زمان، صدا) شما را از عادت در یک مجموعه شرایط خاص بازمی دارد. این تغییر به شما اطمینان می دهد که در شرایط متفاوت با اتاق خود نیز می توانید به خوبی تمرکز کرده و به سوالات پیچیده پاسخ دهید.

صبر

اعتماد به نفس از این باور ناشی می شود که به وسیله ی استعدادها و تلاش خود می توانید اهدافی را که برای خود تعیین کرده اید به انجام برسانید. و با این وجود احتمالاً اهدافی وجود داشته است که برای خود تعیین کرده اید و هنوز به آن ها دست نیافته اید: اهدافی مانند یادگیری یک زبان خارجی و یا یادگیری نواختن پیانو. قطع به یقین شما این کارها را بخاطر اینکه خیلی سخت بوده اند ترک نکرده اید. به احتمال زیاد، شما این فعالیت ها ر ا به این علت ترک کردید که آن ها به سطحی از صبر و استقامت احتیاج داشتند که به نظر شما ارزشش را نداشت.
بسیاری از دانش آموزان برنامه های خود برای این آزمون را با اهدافی بلند پروازانه و با توقعات بسیار بالا از نمرات خود آغاز می کنند. برخی نمی دانند که برای تحقق این نمرات چقدر کار لازم است. البته بعضی ها این حقیقت را درک می کنند، اما صبر و استقامت خود را در به دست آوردن این نمرات بیش از حد ارزیابی می کنند. یکی از مولفه های بزرگ موفقیت در آمادگی برای آزمون GMAT این است که آیا می توانید علی رغم اینکه موفقیت در این آزمون یک فعالیت زمان بر است، انگیزه خود را حفظ کرده و به کار خود ادامه دهید.
به عبارت دیگر همواره باید به یاد داشته باشید که طولانی ترین سفر ها تنها با یک قدم شروع می شوند؛ به عبارت دیگر می توان گفت که مسیر طولانی شما برای موفقیت در آزمون GMAT تنها با حل مسایل بسیار ساده شروع می شود.

تسلط، کارایی، و حرکت قدم به قدم

رویکرد مطالعه تدریجی و یا قدم به قدم (incremental approach) تنها یک حقه روانشناختی برای خوشایند کردن مطالعه و آمادگی برای آزمون ها نیست. در حقیقت در این رویکرد، شما فرصت پیدا می کنید تا آموخته های خود را دسته بندی کنید و از این طریق، به مفاهیمی که آموخته اید تسلط کافی پیدا کنید.
اگر شما از آن دسته دانش آموزانی هستید که دهها سوال ادبی را پشت سرهم جواب می دهند و تنها در آخر، پاسخ ها را با جواب های خود مقایسه می کنند، به احتمال زیاد شما حرکتی برای تسلط یافتن به مفاهیمی که آموخته اید نکرده اید. در واقع چیزی به عنوان مطالعه سوالات ادبی وجود ندارد - فقط مفاهیم خاص تری وجود دارد که می توانید در طول مسیر به صورت تدریجی مطالعه کنید. بطور مثال، شما میتوانید زمان قابل توجهی از وقت خود را صرف تسلط به مفاهیمی همچون تطابق فعل و فاعل کنید. شما میتوانید همین کار را برای یادگیری سایر مفاهیم، مثل اسلوب معادله، جایگزاری ویرگول، و یا هر نکته ی دیگری انجام دهید.
بهترین داوطلبان آزمون GMAT همواره سعی میکنند تا مطالعات خود را به گونه ای سازماندهی کنند که بتوانند مفاهیم خاصی را، در حین مطالعه برای مطالب دیگر بیاموزند. البته که نمیتوان گفت تنها یک روش برای موفقیت و آمادگی در آزمون GMAT وجود دارد، اما مسلما می توان به این حقیقت اشاره کرد که اگر شما از کسانیکه در این آزمون موفق شده اند درس نگیرید، تنها وقت خود را تلف کرده اید. این ویژگی های مختلف به بسیاری از دانشجویان موفق در GMAT کمک کرده تا نمره مورد نظر خود را کسب کنند، بنابراین تمام اینها ارزش این را دارد که در خود و عادات مطالعه خود تغییراتی ایجاد کنید.
 

Similar threads

بالا