نمایش آثاری از شهر افسانه‌ای «ال‌دواردو» در موزه بریتانیا

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - ميراث و صنايع دستي
کد خبر: 92041408336
جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹



صدها اثر تاریخی از یک شهر افسانه‌ای بومیان منطقه آمریکای‌جنوبی در آینده نزدیک در «موزه بریتانیا» به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از مسئولان «موزه بریتانیا» روز پنجشنبه از نمایش صدها اثر تاریخی از شهر افسانه‌ای منطقه آمریکای‌جنوبی، «ال دورادو» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گاردین، این شهر تاریخی که در کلمبیای فعلی واقع شده و به خاطر ذخائر ارزشمند طلا و آثار تاریخی طلایی کشف شده در آن شهرت جهانی دارد‌، در قرن 15 میلادی توسط اسپانیایی‌ها تصرف شد و صدها هزار اثر تاریخی ارزشمند آن که بیشتر آنها از طلا ساخته شده بودند، غارت شدند.

قرار است در این نمایشگاه که هنوز تاریخ دقیق برگزاری آن اعلام نشده و «فراتر از ال دورادو» نام دارد، صدها اثر تایخی ارزشمند از ال دورادو با قدمتی 2000 ساله شامل سلاح، زیورآلات‌، ماسک‌های ویژه تدفین مردگان که روی صورت مومیایی‌ها گذاشته می‌شد و تعدادی ظروف ویژه نگهداری دارو که با تصاویری از خفاش‌، پلنگ و عقاب تزیین شده و همگی از طلای خالص ساخته شده‌اند به نمایش در می‌آیند.

«موزه بریتانیا» که در سال ۱۷۵۳ تاسیس شده، یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان است که بیش از ۱۳ میلیون گنجینه و آثار تاریخی از بسیاری از فرهنگ‌ها، اقوام و کشورهای جهان را از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال را در خود جای داده است.

انتهای پیام
 

Similar threads

بالا