نام فایل و اهمیت آن در سئو

saeed410

عضو جدید
[h=1]سئو سایت نام فایل مرتبط[/h]

یکی از ساده ترین کارها در سئو سایت استفاده از نام فایلهای مرتبط با محتوای وب سایت است.تحقیقاتی زیادی در این زمینه انجام شده است. نتیجه اکثر این تحقیقات به اهمیت نام فایلها برای موتورهای جستجوگر اشاره دارد.این تحقیقات نشان میدهد که موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل علاقه زیادی به نام فایلها دارند.هنگام ایجاد صفحات ، به این فکر کنید که چه چیزی را میخواهید در این صفحه قرار دهید ، سپس با توجه به محتوای آن یک نام فایل مناسب برای آن انتخاب کنید. هنگامی که کلمه کلیدی را در موتورهای جستجوگر جستجو میکنید نام فایلهای که دارای کلمه کلیدی هستند پررنگ نمایش داده میشوند.

[h=2]سبک نامگذاری فایل در سئو وب سایت:[/h]
  • نام فایل تا جایی که میتواند باید کوتاه و توصیفی باشد
  • از نام فایلهای عمومی مثل سرویس ها یا کارها استفاده نکنید. از نام خود سرویس استفاده کنید. به عنوان مثال تعمیرکامپیوتر
  • سعی کنید نام فایل بیشتر از 4 ، 5 کلمه نباشد.و برای جداکردن نام های فایل از یکدیگر از خط فاصله به جای آندرلاین استفاده کنید.
  • سعی کنید بیش از یک کلمه کلیدی در نام فایل خود داشته باشید.
[h=2]مثالهای از نامگذاری فایل در سئو سایت:[/h] در زیر مثالهایی از نامگذاری فایلها به صورتی که هم برای سئو مناسب است هم برای کاربران ارائه میکنیم:
html.تعمیر-لپ-تاپ​
html.آموزش-نرم-افزار-فتوشاپ​
html.آموزش-برنامه-نویسی-سی-شارپ​
نکته : عبارتهایی که با علامت خط فاصله از هم جدا شده اند توسط موتورهای جستجو بدون خط فاصله دیده میشوند به عنوان مثال : تعمیر لپ تاپ ، آموزش نرم افزار فتوشاپ ؛ در حالی که اگر از علامت آندرلاین برای جداسازی کلمات استفاده کنید ، گوگل آنها را به هم میچسپاند به عنوان مثال : تعمیرلپتاپ ، آموزشنرمافزارفتوشاپ و این برای سئو سایت مناسب نیست.
[h=2]پسوند فایلها در سئو وب سایت:[/h] باید به این نکته اشاره کنیم که پسوند فایلها در سئو تاثیری ندارد ، چه پسوند فایل html ، htm ، php و.. باشد فرقی نمیکند. میتوانید وب سایت خود را به گونه ایی طراحی کنید که پسوند فایلها را نشان ندهد ولی این کار کمک چندانی به سئو وب سایت نمیکند.
[h=2]نام زیرشاخه ها در سئو سایت:[/h] نام زیر شاخه ها در سئو سایت یکی از موارد مهمی است که موتورهای جستجو خیلی به آن اهمیت میدهند. سعی کنید نام زیرشاخه ها را به گونه ای انتخاب کنید که دارای کلمات کلیدی باشند. نام های طولانی برای موتورهای جستجو گر خوب است.اما از دید کاربر ، نام های مختصر مناسبترند.
[h=2]راهنمایی های نهایی:[/h]
در پایان پیشنهاد میکنم نکته های زیر را هنگام ایجاد فایلهای خود در ذهن داشته باشید:

  • از نام های کوتاه ومختصر ، توصیفی و مرتبط با محتوای صفحه برای صفحات خود استفاده کنید.
  • سعی کنید بیش از 4 ، 5 کلمه در نام فایل خود استفاده نکنید. سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • کلمات استفاده شده در نام صفحه باید در محتوا و عنوان های مختلف داخل صفحه شما وجود داشته باشند.
  • تمام کلمات در نام صفحه را با استفاده از علمات خط فاصله از هم جدا کنید و از بکاربردن علامت آندرلاین اجتناب کنید.
  • نام زیرشاخه ها را تا جایی که میتوانید کوتاه نگه دارید.
  • سعی کنید اندازه صفحه شما کمتر از 101 کیلوبایت باشد.زیرا گوگل صفحاتی را که دارای اندازه های زیاد هستند میشکند و از هم جدا میکند.
در آموزشهای بعدی با مطالب بیشتری از سئو وب سایت آشنا خواهیم شد.

در گروه: سئو
منبع: خدمات سئو سایت
 

Similar threads

بالا