قانون جذب چیست؟

yaseralem

عضو جدید
در سال 2006 فیلمی به نام راز ساخته شد. فیلم راز توسط راندا برن تهیه شد و در آن اساتید بزرگی همچون دکتر باب پراکتور، استرهیکس، جو ویتالی، جک کنفیلد و... نقش آفرینی می کردند. این فیلم در مورد یک قانون بزرگ به نام قانون جذب صحبت می کرد.


قانون جذب چیست؟​


فرض کنید در کائنات یک غول بزرگ وجود دارد. این غول همیشه بیدار و آماده خدمت رسانی به شماست. راه صدا کردن او و درخواست از او این است که به آنچه می خواهید، توجه کنید. هر چه بیشتر به چیزی که می خواهید توجه کنید، این غول بهتر متوجه می شود که خواسته شما چیست. هر چه با جزئیات بیشتر و واضح تر به خواسته تان فکر کنید غول آن را بهتر درک می کند و آنچه برایتان فراهم می کند، بیشتر با خواسته شما تطابق دارد.

اگر شما بدانید چنین غولی در جهان وجود دارد و نحوه درخواست از او به این شکل است، پس همیشه تلاش میکنید فقط و فقط به خواسته هایتان توجه کنید و حتی یک لحظه را هم صرف فکر کردن به آنچه نمی پسندید نمی کنید. زیرا می دانید با توجه به موضوعات بد، این غول تصور می کند شما در حال درخواست آن اتفاق بد هستید. پس هیچ گاه ذهنتان را به فکر کردن به مسائل ناخوشایند تلف نمی کنید.

حال اگر ما از وجود این غول آگاه نباشیم، گاهی به مسائل خوب و خوشایند توجه می کنیم و گاه به مسائل ناخوشایند. چون افراد بیشتر تمایل دارند مسائل ناخوشایند را در کانون توجه قرار دهند و اتفاقات خوب را خیلی سریع از یاد میبرند، پس اکثر افراد بیشتر به ناخواسته ها و اتفاقات بد توجه می کنند و این غول تنها آنچه شما درخواست داده اید را برایتان فراهم میکند. اما ما سردرگمیم که چرا زندگی آنگونه که دوست داریم پیش نمی رود.

جالب است بدانید چیزی شبیه به این غول واقعا وجود دارد. قانونی به نام قانون جذب دقیقا به همین شکل کار میکند. یعنی هر گاه شما به چیزی فکر کنید این قانون آن را به زندگیتان وارد میکند. برای قانون مهم نیست آن چیزی که شما به آن فکر میکنید خوب است یا بد! او خیرخواه شما نیست. قوه تشخیص ندارد. صرفا به آنچه سیگنالش را دریافت کند، واکنش نشان می دهد. پس این وظیفه شماست که تنها به مواردی که به خیر و صلاحتان است توجه کنید و از توجه به موارد بدرد نخور اجتناب کنید.


قانون جذب چگونه کار میکند؟​


اگر تکه ای از برگ یا تنه درختان را زیر میکروسکوپ های الکترونی قرار دهیم، نهایتا به الکترون، پروتون و ونترون میرسیم. یعنی انرژی! نه تنها درخت اگر دست یک انسان یا تکه ای از هر شی یا موجود زنده و غیر زنده را زیر این میکروسکوپ ها قرار دهیم، نهایتا به ذرات انرژی میرسیم. جهان سراسر از انرژی ساخته شده است. انرژی از بین نمی رود. بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر می کند.

وقتی به موضوعی فکر میکنید فکر شما هم از انرژیست. این انرژی ها با هم متفاوتند. تفاوت آنها در سطح ارتعاش آنهاست. دلیل اینکه سنگ سخت و خاکستریست اما آب بی رنگ و مایع است، به دلیل تفاوت در سطح ارتعاش ذرات تشکیل دهنده آنهاست وگرنه هردو از انرژی ساهته شده اند. حال وقتی شما به یک موضوع خاص فکر میکنید، ارتعاش فکری که به کائنات ارسال میکنید، از جنس همان موضوع است. وقتی خود را ثروتمند و متمول تصور میکنید، در ذهنتان خود را بسیار پولدار و در خانه ها و لباس های فاخر تصور میکنید، فرکانس ذهنی شما نیز همسان با این شرایط می شود. اگر توجه و تمرکز خود را پیوسته بر روی این شرایط حفظ کنید، کائنات این فرکانس های از جنس ثروت را دریافت و همین شرایط را آهسته آهسته به زندگی شما وارد می کند.


چگونه قانون جذب سریعتر عمل میکند؟​


در مواردی قانون جذب سرعت بیشتری به خود می گیرد و خواسته های شما را سریعتر به شما تحویل می دهد.

مورد اول تمرکز است. هر چه تمرکز شما بر روی خواسته تان بیشتر باشد، سریعتر آن را جذب می کنید. هر چه در یک زمان بر موارد کمتری تمرکز کنید و کل تمرکز را بر روی تنها یک خواسته قرار دهید، نسبت به زمانی که تمرکز شما بر روی چندین خواسته است، قدرت بیشتری خواهد داشت و کمک می کند تا با سرعت بیشتری به آن هدف دست پیدا کنید.

مورد دوم تداوم است. اگر امروز خواسته ای تعیین کنید و فردا آن را رها کرده و به دنبال هدف جدیدی بروید، به هیچکدام از آنها دست پیدا نمی کنید. لازم و ضروریست که برای رسیدن به یک هدف، مدتی با تمرکز بالا تنها بر روی یک خواسته به طور پیوسته تمرکز کنید. هر چه در طول روز زمان بیشتری به آن اختصاص دهید، با سرعت بیشتری به آن خواهید رسید.

مورد سوم باورهای مناسب است. باورهای مناسب یعنی باورهایی که تعیید میکنند که شما به خواسته تان خواهید رسید. اگر پول و درامد بالا بخواهید اما باور داشته باشید کسب و کار شما پتانسیل درامدهای بالا را ندارد، این هدف با این باور در تناقض است. هر چه قدر تلاش کنید، به دلیل این باور، نمی توانید به خواسته تان دست پیدا کنید. پس باید باورهای ذهنی نا مناسب را شناسایی کرده و آنها را به مرور تغییر دهید. با تغییر آنها هدف شما با باورهای ذهنیتان همسو می شوند و شما با سرعت بیشتری به آن خواسته ها دست پیدا میکنید.

مورد چهارم بخشش است. قانون این جهان قانون جریان است. هر چیزی را که خواهان افزایش آن در زندگیتان هستید را باید به جریان بیندازید. اگر عشق می خواهید، با بخشیدن عشق به دیگران، عشق در زندگی شما به جریان می افتد. اگر خواهان ثروت هستید، باید از ثروتی که دارید ببخشید تا ثروت در زندگی شما به جریان بیوفتد. پس انداز خوب است اما با نگه داشتن تمام ثروتی که کسب می کنید، آن را بلوکه می کنید و از جریان خارج می کنید. برای حیات و تداوم دریافت ثروت ضروریست مبلغی از آن را به طور مستمر ببخشید.

مورد پنجم سپاسگزاریست. سپاسگزاری بالاترین سطح ارتعاش ذهنی را ایجاد میکند. همواره بابت انچه دارید، سپاسگزار باشید. حتی میتوانید بابت آنچه ندارید نیز سپاسگزار باشید. اگر میخواهید به مسافرت بروید اما امکانات آن را ندارید، چشمانتان را ببنید و تصور کنید تمام مقدمات سفر آماده شده است و می توانید به مسافرتی که دوست داشتید بروید. سپس تلاش کنید که باور کنید واقعا این شرایط محیا شده است و واقعا می توانید به این مسافرت بروید. حال با این احساس واقعی بابت مسافرتی که دریافت کرده اید سپاسگزاری کنید. تداوم این کار سبب می شود که فرکانس های قدرتمندی از این شرایط را به جهان بفرستید و جهان نیز در مقابل فرکانس های دریافتی بی تفاوت نخواهد بود.​
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا