سیکل زندگی سن آندرالوس

roze888

عضو جدید
سن شکارگر Andrallus spinidens از راسته Hemiptera سن ها حشرات پرداتور خونخوار در 2 جنس نر و ماده و دارای دگردیسی ناقص با طول عمر 60 روز و مدت تخم ریزی 35 روز و زمستان گذرانی آن به شکل حشره کامل در بقایای برنج درو شده و علف های هرز شامل سوروف و اویار سلام و دونیش است.
حشره نر – ماده پس از 7-10 روز بعد از جفت گیری شروع به تخم ریزی می کنند که تخم ها از تعداد 3 تا 120 عدد متغیر می باشد که ساختمان تخم تشکیل شده از سه قسمت که:
1 پایه تخم: که محل اتصال تخم بر روی سطح یا ساقه برنج در مزرعه و در آزمایشگاه بر روی هر اشیایی که سفت و محکم باشد می گذراند.
2 استوانه تخم : که محل رشد و نمو جنین تخم است
3 در پوش تخم : که محل خروج پوره از تخم می باشد
سن آندرالوس دارای 5 مرحله سن پورگی است که شامل :
الف : پوره سن 1 : رنگ قرمز ، زندگی تجمعی فاقد تغذیه ، تغذیه فقط رطوبت ،مدت پوست اندازی 5-7 روز
ب : پوره سن 2 : رنگ سیاه با نقطه قرمز رنگ روی بالپوش ،زندگی تجمعی ، تذیه تجمعی که از لنف لارو ها می باشد ،مدت پوست اندازی 5-6 روز
پ : پوره سن 3 : رنگ سیاه ،زندگی انفرادی ، تغذیه انفرادی ، مدت پوست اندازی 3- 5 روز
ت: پوره سن 4 : رنگ سیاه ،زندگی انفرادی ،تغذیه انفرادی ، مدت پوست اندازی 4 روز
ث: پوره سن 5 : رنگ سیاه ،زندگی انفرادی ، تغذی انفرادی ،مدت پوست اندازی 2 روز
که مجموعا سیکل زندگی سن آندرالوس از تخم که مدت تفریخ آن 6 روز می باشد 28- 31 روز متغییر است که این مدت تحت تاثیر 2 پارامتر مهم: 1/ درجه حرارت 2/ رطوبت می باشد
سن آندرالوس و پوره ی آن از مایع لنفی لاروهایی مثل کرم ساقه خوار برنج و کرم سبز برگخوار برنج و هلیوتیس و... در مزارع و در آزمایشگاه از لارو افستیا و کاردانیا تغذیه می کند.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
پوره و سن ماده بالغ در حال تخمریزی

پوره و سن ماده بالغ در حال تخمریزی



 

Similar threads

بالا