رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران: صادرات داروی گیاهی نداریم

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1] رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران: صادرات داروی گیاهی نداریم
[/h] [h=3] تهران-ایرنا-رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران با اشاره به اینکه صادرات داروهای گیاهی نداریم گفت:برغم تولید فراوان داروهای گیاهی در کشور هنور صادرات این داروها شکل نگرفته و ازطرف دیگر شاهد واردات آنها نیز هستیم.[/h]
محمدباقر رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: بازاریابی برخی از داروهای گیاهی اخیرا آغاز شده و امیدواریم با برنامه ریزی مدون و مناسب شاهد صدور داروهای گیاهی ایرانی به کشورهای منطقه و اروپا باشیم.

وی بیان کرد: هرچند تعداد بسیار اندکی از داروهای گیاهی با اقدامات اخیر به برخی از کشورها صادر می شود اما این روند باید با برنامه ریزی مناسب متولیان حوزه توسعه بیشتری پیدا کند.

رضایی برلزوم توزیع مناسب داروهای گیاهی در داخل کشور تاکید کرد وگفت: با توسعه مراکزی مانند سلامتکده های طب سنتی، ضمن ارایه مناسب داروهای گیاهی، خدمات مشاوره ای در این زمینه به علاقمندان ارایه خواهد شد.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران به مردم توصیه کرد از سبزیجات مانند ریحان، تربچه و نعناع در رژیم غذایی خود قرار دهند و حتما از آنها در هنگام خوردن غذا مصرف کنند تا از بروز برخی از بیماری ها پیشگیری شود.

وی بااشاره به اینکه سبزیجات از سبدغذایی خانوارهای ایرانی درحال حذف شدن است، اظهار کرد: در صورت ادامه این روند شاهد شیوع برخی از بیماری ها در جامعه خواهیم بود.

رضایی به افزایش مصرف گیاهان دارویی در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا اشاره کرد و گفت: مردم ایران نیز تمایل به استفاده از داروهای گیاهی دارند که باید با نحوه درست و صحیح فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی را در جامعه نهادینه کنیم.

هزار و 283 داروی گیاهی در کشور وجود دارد که این تعداد داروی گیاهی دارای پروانه تولید بوده و همه آنها از طریق داروخانه ها در دسترس مردم است.

سهم داروهای گیاهی از سه دهم درصد به حدود پنج درصد رسیده که این موفقیت بزرگ و نشان دهنده علاقه مردم به مصرف اینگونه داروها است.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
orkidehm داروهای گیاهی باید به صورت علمی و تخصصی تجویز شوند داروسازی 0

Similar threads

بالا