دلار ۱۸۰۰ تومان

senaps

عضو جدید
کاربر ممتاز
مگه چند درصد مردم می تونن سکه و دلار بخرن یا اصلا عقلشون می رسه

ببین،اشتباه داری نگاه میکنی.....
مثلا:
به نظر شما،چند شرکت هست که تجارت رنگ میکنه؟!! حالا این شرکت ها،نفت رو با چی میخرن؟ دلار!!!
وقتی دلار گرون بشه،و اینا دارن میبینن که مثلا داره همینجوری هم بالا میره،میان امروز،برای یه ماهشون دلار میخرن....
اونیکی تاجر موبایله....یکی دیگه تاجر لپ تاپه!! یکی دیگه تاجر پیچ!!!!!! برای چرخ گوشته!!

اینا باعث میشن که دلار قیمتش بره بالا....چون میترسن قیمتش بالا تر بره و ضرر کنن.....پس دستشون رو میندازن و الان خرید میکنن...




هه هه ماخ!! اون بالا یه سوتی دادم!!
نفت= رنگ!!
 
آخرین ویرایش:

gelayol joon

عضو جدید
کاربر ممتاز
مگه چند درصد مردم می تونن سکه و دلار بخرن یا اصلا عقلشون می رسه
یا مثلا چقدر سکه و دلار تو بازار موجوده
حداکثر 10 20 درصد
پس بیخودی دارن به التهاب بازار اضافه می کنن

چند ماه پیش رفته بودم بانک کاربانکی ...بعد اونجا چندتا بانک ملی ،ملت،تجارت واینا بود...یک عالمه مردم واستاده بودن صف برای سکه از یکی از همین شعبه ها ...
یه خانوم پیری داشت میگذشت از اونجا ازم برسید اینا صف چی واستادن ،گفتم به گمونم سکه میخوان بخرنخلاصه هی سوال جواب کردو . بعد پیرزنه گفت مردم چه وضعشون خوب شده زمان ما صف شیر و این جور چیزا بود وا میستادن ...بعد یکی اونجا بود نمیدونم اون واسه چه کاری اومده بود گفت چند وقت دیگه هم صف زمین هست وقتی ا.ن خواست 1000هکتارارو بده
:w15:
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]بی‌اعتنائی رسمی به بخشنامه کانون صرافان / دلار را 1600 تومان می‌فروشیم[/h] چکیده: صرافی‌های خیابان فردوسی امروز فقط روی تابلوهای خود نرخ دلار را 1400 تومان درج کرده‌اند ولی هنگام معامله یا از فروش امتناع کرده و یا دلار 1600 تومانی را به مردم می فروشند.
متقاضیان خرید ارز این روزها بیشتر از قبل مشتاق خرید دلار هستند و مؤید این امر هم افزایش چشم‌گیر خریداران ارز در خیابان فردوسی است.
افت و خیر قیمت دلار در روزهای گذشته موجب شده تا تب و تاب خرید ارز به ویژه دلار در بین گروه‌های مختلف مردم بالا برود و این افراد را روانه خیابان فردوسی برای خرید دلار کند.


روز گذشته کانون صرافان با صدور اطلاعیه‌ای صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی را ملزم کرد تا دلار را با نرخ 1390 تومان از مردم بخرند و با نرخ 1400 تومان به آنها بفروشند.
اما این اطلاعیه فقط موجب شده تا نرخ ارز "دلار" در تابلوی این صرافی‌ها تغییر کند و بعضاً‌ هم اصلا نرخی در این تابلوها ثبت نشود.


نکته اینجاست که با وجود اطلاعیه مذکور صرافی‌ها از فروش دلار 1400 تومانی به مردم خودداری می‌کنند و تنها این نرخ را در تابلوهای خود برای اطلاع عموم ثبت کرده‌اند.
در حواشی خیابان فردوسی و برخی صرافی‌ها هم اکنون دلار آمریکا با قیمت 1600 تومان فروخته می‌شود آنهم در هیاهوی ویژه دلال‌ها و مردمی که هوای خرید دلار در سر دارند.
http://eranico.com/fa/currency/default.aspx
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
این قضیه کلی تحلیل پشتش داره که نمیشه به این سادگی توضیحش داد و مسائل اقتصادی - سیاسی - اجتماعی و ... دخیل هستن که کمتر تحلیلگر اقتصادی به تنهایی میتونه تبیینش کنه
 

cpu 2011

عضو جدید
یحتمل از این گلکسی اس های 2 میخواسته بخره!!!
من بودم،پول خودمو حروم ارک اس میکردم!!

بله بی شک میخواسته دنبال سلطان گلکسی اس 2 بره... شایدم گالاکسی نُت.. :D
فعلا که بخاطر قیمت دلار گوشی 29 تومنی نوکیا شد 40 تومن
 
بالا