دانلود کتاب آنا نوشته ی دافنه دوموریه

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
1000016036.jpg

رمان آنا حاوی دو داستان می باشد : آنا و درخت سیب. آنا یکی از متفاوت ترین آثار دافنه دوموریه است.داستان مربوط به زنی است که برای کوهنوردی با همسرش به کوهستان‌حقیقت میرود ( اسم اصلی داستان هم کوهسار حقیقت است ) و انجا بی خبر و سابقه قبلی به یک دیر پگانی میرود .برخلاف انچه شایع است ، پگانها جاودگر و بت پرست و شیطان پرست و … نیستند . پگان ها قدیمی ترین ادیان اجهان هستن و طبیعت را ستایش میکنند و این‌ فرقه خاص ماه را می ستاید . همسر آنا ، که حالا به دیر رفته ، سالها در انتظار او می ماند ولی آنا برنمیگردد . در نهایت هنگامی که شدیدا بیمار است از دوست صمیمیش خواهش میکند که به سراغ آنا برود…

درخت سیب داستان خاص دیگری است.مردی که اخیرا همسرش را از دست داده و یک درخت سیب کهنسال در باغچه اش او را مدام به یاد همسر مُرده اش می اندازد که مرد داستان هیچ علاقه ای به این یادآوری ندارد . به مرور درخت سیب در نظر مرد هویت پیدا میکند و این هویت مرد را می بلعد…

چکیده کتاب

در کتاب آنا، مرد کوهنورد با دختری ازدواج می کند که از رفتن به کوه هراسان است . آنها روزی به کوه می روند و با موجودات عجیبی رو به رو می شوند…بیشتر آثار دوموریه در تئاتر و سینما مورد اقتباس قرار گرفته اند. اورسون ولز با نمایشنامه رادیویی خود از ربه کا در سال ۱۹۳۸ که به نوبه خود الهام بخش نسخه سینمایی برنده اسکار هیچکاک از این رمان در سال ۱۹۴۰ بود، این جریان را باب کرد. در سال ۱۹۷۳ «نیکولاس روگ» یکی از آخرین داستان های کوتاه این نویسنده را به تریلری متافیزیکی به نام «حالا نگاه نکن» تبدیل کرد، در حالی که از یکی دیگر از داستان های کوتاه او به نام «پرندگان» توسط یکی از استادان برجسته سینما «آلفرد هیچکاک» فیلم معروف و تأثیرگذاری به همین نام در سال ۱۹۶۳ ساخته شد.

بخشی از متن کتاب

سال ها گذشت، به من گفتند که جست و جوی انها بی حاصل بوده و کمترین نشانی از موجود زنده یا مرده در آنجا نیافتند. خشم و کینه و به اعتقاد من هراسی که آنها را تا سر حد دیوانگی کشانده بود، موجب شد که بالاخره بتوانند بدرون آن دیوارهای متروک که سالیان متمادی موجب ترس و دوری مردم شده بود راه یابند و در آنجا سکوت و خاموشی مطلق را احساس کنند. دیدن سرداب های خالی، حیاط خالی و خاموش، بهت و حیرت و خشم عمیقی در درون روستائیان ایجاد کرد و به شیوه رسوم گذشته آتش برافروختند و اقدام به ویرانی نمودند. به اعتقاد من این تنها پاسخ بشر در مقابل مسائلی است که از درک آنها عاجز می باشد.

بدون تردید بعد از فرونشستن خشم تصور نموده اند که خرابی به صورت عمد نبوده است و با حیرت به دیوارهای سوخته ودودزده خیره شدند.البته گروه هائی برای اکتشاف اعزام گردیدند. چند کوهنورد نیز همراه این دسته ها بودند و از بالا رفتن از سنگ های برهنه و قله کوه، کمترین هراسی نداشتند و سراسر کوهستان را از شمال به جنوب و از شرق به غرب اشغال نمودند. اما تمام این اقدامات بی حاصل بود.

معرفی نویسنده کتاب آنا

دافنه دوموریه در لندن متولد شد. او دومین فرزند از سه دختر بود. پدرش سر جرالد دوموریه هنرپیشه و مادرش موریل بیمونت نیز هنرپیشه بود. پدر بزرگ او، جرج دوموریه یک نقاش و نویسنده بود. خواهر بزرگ‌ترش « آنجلا» هم‌چنین نویسنده و خواهر کوچک‌ترش «جین» نیز نقاش بود. داافنه که اخلاقی پسرانه داشت، عزیزدردانه‌ی بابا بود. او تحصیلات خود را در انگلستان گذراند و برای تکمیل معلومات خود به پاریس رفت. در پاریس شروع به نوشتن داستان‌های کوتاه نمود و در سال 1913 اولین رمان او به‌نام «روح دوست‌داشتنی» منتشر گردید و متعاقب آن دو رمان دیگر از او به چاپ رسید.

اعتبار و اهمیت دافنه دوموریه با نوشتن بیوگرافی کامل و صحیح پدرش جرالد به‌نام «یک تصویر» و رمان معروفش «میکدهٔ جامائیکا» آشکار شد. با انتشار «ربه‌کا» در سال 1938 جزو بزرگ‌ترین و معروف‌ترین نویسندگان معاصر شد. او و خانواده‌اش بیش از بیست سال در منابیلی اقامت‌کردند و اکثر آثارش را در همان‌جا نوشته‌ است. خواندن رمان آنا را به تمام طرفداران این نویسنده توصیه می کنیم.
 

پیوست ها

  • آنا.pdf
    2.6 مگایابت · بازدیدها: 0
بالا