تركيبي جديد براي تثبيت شن‌هاي روان

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۲


مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان از دريافت طرحي جديد براي ثتبيت شن‌هاي روان خبر داد.

"احمدرضا لاهيجان‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان، اظهار كرد: به منظور مقابله با ريزگردها و بررسي راهكارهاي احياء تالاب هورالعظيم، هياتي متشكل از مسوولان محيط زيست و شركت نفت از اين تالاب بازديد خواهند كرد. هم‌چنين علاوه بر بازديد از تالاب هورالعظيم، موانع موجود در مسير اجراي طرح‌هاي مقابله با بيابان‌زايي بررسي و راهكارهاي رفع اين موانع بررسي مي‌شوند.

وي با بيان اين‌كه اداره‌كل حفاظت محيط زيست خوزستان يكي از اعضاي كنسرسيوم مقابله با ريزگردهاست، افزود: در تحقيقاتي كه توسط اين كنسرسيوم انجام مي‌شود موضوع گرد و غبار بيشتر از ديدگاه علمي بررسي مي‌شود؛ در چنين شرايطي اگر يك طرح تحقيقاتي و علمي قابليت عملياتي شدن را داشته باشد مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

لاهيجان‌زاده تصريح كرد: طرح‌هاي تحقيقاتي مختلفي براي مقابله با ريزگردها ارائه مي‌شود كه بسياري از آنها نيز از نظر اعتباري و هم از نظر موقعيت جغرافيايي منطقه قابليت اجرا ندارند، به همين دليل تنها طرح‌هايي كه از نظر علمي تاييد شوند و قابليت اجرا نيز داشته باشند به دولت پيشنهاد خواهند شد.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان، خاطرنشان كرد: به تازگي يك طرح پيشنهادي و جايگزين براي روش مالچ نفتي كه قابليت تثبيت خاك را دارد دريافت شده است؛ در اين روش تركيب ديگري از قير در پالايشگاه توليد و به جاي مالچ نفتي استفاده مي‌شود كه اين روش بايد بررسي شود.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
*** s.mahdi *** چهره‌اي جديد از جد مشترک همه موجودات جهان زیست شناسی 0

Similar threads

بالا