بواسیر داخلی چگونه درمان میشود – درمان هموروئید داخلی

برای درمان هموروئید داخلی راه حل های زیادی وجود دارد اما پیشنهاد اکثریت پزشکان لیزر است. بهبود بواسیر با استفاده از سایر روش ها، امکان برگشت پذیری داشته و بیمار باید از غیر قابل برگشت بودن آن اطمینان حاصل نماید که روش لیزر بیمار را از غیر قابل برگشت بودن آسوده خاطر می کند.

با پزشک خود در مورد طول درمان و دوران نقاهت بعد از عمل صحبت کنید و سوالات خود را راجع به بخیه ها و بیرون زدگی بعد از عمل بواسیر از او بپرسید چرا که اگر این دوران به خوبی طی نشود امکان عود و بازگشت بیماری هست.

رفع هموروئید داخلی با دارو و یا پماد، روش های خانگی و اینکه برای درمان بواسیر چه بخوریم ممکن نیست و این روش ها فقط موجب کاهش علائم شده اما بهبودی قطعی فقط با جراحی و لیزر می باشد که بیماری به طور کل از بین می رود. در بین روش های جراحی هم فقط لیزر است که به طور ۱۰۰% می توان گفت بازگشتی ندارد و باقی روش های جراحی سنتی و … هم ممکن است پس از مدتی عود کند.

راه درمان بواسیر داخلی این است که توده های هموروئیدی از داخل رکتوم یا همان راست روده بوسیله جراحی بیرون آورده شود. در ادامه انواع روش های جراحی برای بهبود هموروئید داخلی را توضیح داده ایم و به معرفی بهترین روش درمان بواسیر داخلی یعنی لیزر می پردازیم:

درمان هموروئید داخلی با لیزر​

اشعه ی لیزر به بافت بواسیر برخورد کرده و تورم و هموروئید را از بین میبرد و جای زخمی برجای نمیگذارد. درمان بواسیر با لیزر برای درجه ی یک، دو، سه و چهار قابل انجام است. درد در طول این روش احساس نمیشود و خونریزی بعد از آن وجود ندارد. این روش نسبت به سایر روش ها عوارض، درد و سختی ندارد و بیمار پس از عمل به فعالیت های روزمره ی خود ادامه میدهد و نیازی به استراحت چندین روزه ندارد. از همه مهم تر می توان به این نکته اشاره کرد که این روش بدون عمل بیهوشی انجام می گیرد


اسکلروتراپی

درمان با اسکلروتراپی

اسکلروتراپی یک روش ساده و کم تهاجم برای بواسیر داخلی می باشد. به طور کلی در اسکلروتراپی محلول شیمیایی خاصی را به رگ های واریسی شده تزریق می کنند تا به حالت عادی برگردد. این ماده شیمیایی که اسکلروزان نام دارد باعث کوچک شدن عروق خونی بواسیر می شود. این روش یکی از قدیمی ترین روش های درمان است که در آن یک ماده ی شیمیایی به بافت بواسیر تزریق میشود و توده خشک میشود. لخته ی خون و التهاب از بین میرود. درد در روزهای اولیه درمان وجود دارد و علائم بواسیر در این درمان پس از چند سال بازمیگردد و نیاز به درمان مجدد است.

اسکلروتراپی بدون نیاز به بیهوشی است و تنها در چند دقیقه انجام می شود. ممکن اسن نیاز به تکرار دفعات تزریق اسکلروزان باشد و باید در چند هفته با فاصله مشخص انجام شود.

رابربند(بندینگ)

درمان با رابربند(بندینگ)

در این روش یک بند به قسمت انتهایی هموروئید بسته میشود و هموروئید خشک میشود و می افتد و جای زخم باقی میماند که زخم شروع به خوب شدن میکند. این روش برای بواسیرهایی با درجه ی یک، دو و سه استفاده میشود و از اسکلروتراپی موثرتر است. علائم پس از چند سال باز میگردد و نیاز به درمان مجدد است. درد آن بسیار زیاد است و خونریزی تا یک یا دو هفته بعد ادامه دارد و امکان عفونت نیز وجود دارد.

بستن شریان هموروئید

در این روش به جای برداشتن توده، شریان خونرسانی را قطع میکنند. این روش برای درجه های دو و سه موثر است و اکثر بیماران پس از بهبودی با این روش در هنگام دفع خونریزی دارند. طی این روش از باند های پلاستیکی نیز کمک گرفته می شود که یکی از رایج ترین راه ها می باشد. بستن شریان هموروئید روشی است که برخورد غیر مستقیم با بالشتک داشته و موجب قطع جریان خون به عروق اصلی هموروئید می شود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا