بهره گيري از اختلافات براي تداوم رابطه

Haaji

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهره گيري از اختلافات براي تداوم رابطه


اگر از اختلاف هایتان بــعنوان فرصتی برای پیشرفت در روابــطتان استفاده کنید، هنوز امیدی برای ادامه ازدواجتان باقيست.

از زمان های قـدیـم، وقــتی زوج ها با هم دعوا داشتند، یا دچار سوء تفاهمات شده و احساس کمبود می کردند و یا بـا یـکــدیگر ناسازگاری کرده و تفاهم نداشته اند. اما اولین چاره ای که در این زمان به ذهنشان میـرسـیده فرار از این مـوضـوع بـوده و خـود را توجیه می کردند که: "دیگر درست نمی شـود، مـا خیـلی اختلاف داریم." در کتاب "صمیمـیت نوین" خلاف این مسئله را نشان می دهند و میـگـویند که فقـط در عـمـق همـــین اختلاف نظرهاست که می توان به عشق حقيقي دست یافت.
با تعهد، جرات و انتخاب هایی سالم یاد خواهید گرفت که چطور با همین اختلاف ها بتوانید به پیشبرد رابطه تان کمک کنید. بنابر اصول و روش های گفته شده در کتاب "صمیمیت نوین" اختلاف های بین زوجین دیگر باعث دشمنی بین آنها نمی شود.
"خلاقیت آگاهانه" نام عملیاتی 9 مرحله ای برای بررسی و حل و فصل مشکلات به جای فرار کردن از آنهاست. این یکی از تکنیک هایی است که جودیت و جیم در كتاب "صميميت نوين" به آن توصیه می کنند. هدف شما باید از نو ساختن و یافتن راه هایی نوین برای با هم بودن باشد، راه حلی که هر دوی شما را راضی کند. بنابراین، هر کدام از شما باید در مورد آن مشکل صحبت کند و بعد با احترام نظرات شریک زندگیتان را هم با علاقه گوش دهید.
1- مشکل را پیدا کنید: با صداقت و دقت بگوئید که چه چیز باعث آزار شما شده است.
2- احساسات خود را بفهمید: احساسات خود را با صداقت و روراستی همان لحظه بیان کنید.
3- به یاد داشته باشید که برایتان مهم است: به خاطر داشته باشید که روابط شما مانند موزائیکی است که از تراشه های بسیاری ساخته شده است. بیشتر از هر چیز دیگر به شریک زندگیتان اهمیت دهید.
4- از عمق احساسات خود آگاه باشید: در طی لحظات سخت و دشوار در رابطه تان آگاه باشید که درونتان چه می گذرد. اجازه ندهید که رفتار های بد گذشته زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
5- فکرتان را عوض کنید: باور کنید که هر مسئله و مشکلی را به طرق مختلف می توان حل کرد، و اگر نه این کشمکش هر چه بیشتر و بیشتر خواهد شد.
6- مسئولیت را بپذیرید: از خود بپرسید که از چه راه هایی برای برطرف کردن ناراحتی خود استفاده می کنید. به ندرت پیش می آید که در یک ارتباط تقصیر از هر دو جانب نباشد.
7- به یاد داشته باشید که همسرتان مثل خودتان نیست: راه حل های شما زمانی میتواند مناسب و قابل توجه باشد که هر دوی شما را راضی کند نه فقط خودتان را.
8- خلاق باشید: با همسرتان طوری رفتار کنید که می خواهید با شما رفتار کنند. تجربه های همسرتان را درک کرده و به آنها ارزش بگذارید.
9- دنبال راه حل باشید: در حین اینکه دنبال راه حل می گردید، به یاد داشته باشید که شما دو فرد متفاوت هستید. لازم نیست که کسی برنده این راه حل باشد. توسط این راه حل باید صمیمیت و احترام بیشتر شده و روابطتان بیش از پیش جلو رود.
با این باور خطرساز که با همسرتان مشکل دارید مقابله کنید. این به این معنی است که رابطه ی شما نیاز به کوک شدن یا تعویض روغن دارد. فقط در تخیلات رمانتیک است که همه چیز بدون نیاز به دقت و توجه و تغییر و به راحتی پیش می رود.
 

Similar threads

بالا