بهترین فیلم های عاشقانه

mohadese esmaeeli

عضو جدید
best-romances-films-768x434.jpg

بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک خارجی اغلب در میان جوانان طرفداران زیادی دارند که البته جوانان اصطلاح جالبی برای این قبیل فیلم های رمانتیک انتخاب کرده و به آن فیلم لاو می گویند! تصور کنید فیلم سینمایی عاشقانه با چاشنی تخیل یا ترس نیز همراه شوند! در دهه اخیر تماشای فیلم عاشقانه خارجی به خصوص فیلم عاشقانه آمریکایی بسیار رواج یافته است. در تهیه لیست بهترین فیلم عاشقانه و رمانتیک معیارهای مختلفی در نظر گرفته شده است. اولین معیار ما در تهیه لیست فیلم های رمانتیک توجه منتقدان فیلم و سریال به این قبیل فیلم های عاشقانه خارجی بوده است. معیار دوم ما در انتخاب فیلم احساسی خارجی مضمون و جذاب فیلم بوده و در آخر نیز امتیازات وب سایت های نقد و بررسی مثل راتن تومیتوز، متاکریتیک و imdb را در انتخاب فیلم های عاشقانه و رمانتیک در نظر گرفتیم. به صورت کلی در ژانرهای عاشقانه و فیلم های رمانتیک احساسات مخاطب دستخوش قرار می گیرند و شاید همین موضوع یکی از اصلی ترین دلایل جذابیت فیلم های عاشقانه بین مخاطبین فیلم و سریال باشد. اصولا فیلم های رمانتیک مضمونی تکراری دارند و فیلم عاشقانه ای برنده است که بتواند متفاوت باشد. به نظر شما بهترین فیلم های عاشقانه و رمانیتک خارجی چه فیلم هایی هستند؟ و یا چه ویژگی هایی باید داشته باشند تا نظر مخاطب را جلب کنند؟

بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک جهان

قطعا انتخاب بهترین فیلم های عاشقانه کار سختی است. فیلم های عاشقانه زیادی تا به امروز منتشر شده. فیلمهای رمانتیک و احساسی که در خاطره ها مانده است. از فیلم عاشقانه مرد آرام و کازابلانکا تا تایتانیک، رومئو و ژولیت و پاییز در نیویورک. سعی کرده ایم در این مقاله فیلم های عاشقانه و رمانتیک را معرفی کنیم که در دو دهه اخیر اکران شده اند. ژانر عاشقانه یکی از محبوب ترین ژانرهای سینمایی است. می توان گفت پس از فیلم های اکشن، فیلم های عاشقانه و رمانتیک در رده دوم محبوب ترین ژانرها قرار می گیرند. بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک جهان قطعا آن دسته از فیلم هایی هستند که متفاوت از بقیه ساخته شوند چرا که تقریبا می توان گفت اغلب فیلم های رمانتیک مضمونی مشابه دارند. فیلم های احساسی در ذهن مخاطب ماندگار می شوند چرا که مستقیما احساسات وی را نشانه می گیرند. باید گفت تا به این لحظه فیلم های خارجی عاشقانه و رمانتیک مختلفی ساخته و اکران شده اند اما تعداد کمی از فیلم های رمانیک خارجی موفق بوده اند.

اما Emma​

یکی از فیلم هایی که بر اساس کتاب های جین آستین ساخته شده است، فیلم عاشقانه درام، کمدی و البته جدید اما است. اما وود هاوس دختر زیبایی است که در یک دهکده کوچک زندگی می کند. خانواده او از قشر مرفه جامعه محسوب می شوند. او خود را همه چیز دان می داند و برای همین به یکی از دوستان خود توصیه می کند تا با چه کسی ازدواج کنند! او خود را در صاحب نظر می داند و هیچ نقدی را هم نمی پذیرد و معمولا نقاط ضعف خودش را هم نمی بیند اما در کل دختر خوبی است! تا اینکه وارد یک رابطه احساسی می شود و…


هیچ کس نمی تواند تاثیر قابل توجه جین آستین را بر ادبیات غرب منکر شود. او از معدود نویسندگانی است که داستانهایش حتی پس از 200 سال از مرگش هم چنان تازه و جذاب است. دیدن جدیدترین نسخه فیلم عاشقانه و کمدی اما را توصیه می کنیم. فیلم اما یکی از زیباترین داستان های جین آستین است که تا به حال چندین فیلم مختلف از آن ساخته شده است. در ادامه دو فیلم دیگر که از همین داستان اقتباس شده اند را معرفی می کنیم. آنیا تیلور جوی بازیگر نقش اول فیلم در روز اول فیلمبرداری قصد ترک کار را داشت. چرا که نسبت به این نقش تنفر داشت. او با شخصیت داستان مشکل داشت! و اعتقاد داشت چنین دختری منزجرکننده است!

movie-Emma.jpg

زنان کوچک Little Women​

یکی از بهترین فیلم های عاشقانه درام که در سال 2019 و توسط گرتا گرویک ساخته شده فیلم زنان کوچک است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر لوئیزا می الکات و توسط خود گرتا گرویک نوشته شده است. فیلم عاشقانه زنان کوچک در مورد زندگی 4 خواهر قبل و بعد از یک جنگ داخلی است. پدر آنها به جنگ های داخلی رفته است و آنها که همگی در سن بلوغ هستند، زندگی ساده ای دارند. اما بعد از جنگ هر کدام از آنها مسیر متفاوتی را برای زندگی برمی گزیند. جو نویسنده ای موفق در نیویورک می شود. امی در پاریس نقاش است. مگ ازدواج کرده است و بت نیز دچار یک بیماری سخت شده است….

فیلم عاشقانه و درام زنان کوچک یکی از فیلم های تحسین شده در سال 2019 است. این فیلم یکی از فیلم های عاشقانه ای است که شرابط زندگی 4 خواهر را بعد از بلوغ تشریح می کند. موفقیت فیلم عاشقانه زنان کوچک مرهون فیلم نامه قوی و اثرگذار آن است. تمام شخصیت ها به خوبی در فیلم حضور دارند. به عبارت دیگر شخصیت پردازی این فیلم آن هم با وجود این همه ستاره، کار بسیار سختی است که گرتا گرویگ آن را به خوبی انجام داده است. خود گرتا گرویک در زمان کودکی همین وضعیت را داشته است.

movie-Little-Women.jpg

داونتون ابی Downton Abbey​

فیلم درام و تاریخی داونتون ابی نسخه سینمایی یک سریال است. این داستان که به نظر، مورد علاقه سینماگران و فیلمسازان انگلیسی است! نسخه های متفاوتی دارد. داستان این فیلم در مورد یک خانواده اشرافی انگلیسی به نام کراولی است که در دوره پادشاهی جرج پنجم زندگی می کنند. اتفاقات مختلف و البته روابط عاطفی که بین خاندان کراولی رخ می دهد، ماهیت اصلی فیلم است. متیو به عنوان یکی از وارثان خانواده کراولی، با مری (دیگر عضو خاندان کراولی) رابطه عاطفی دارد، اما هر دو آنها از زندگی به سبک اشرافی متنفر هستند و دوست دارند به سبک خودشان رندگی کنند. در همین حین خبر می رسد که پادشاه بریتاینا و همسرش قصد دارند به داونتون ابی سفر کنند و از برنامه های اصلی آن ها، دیدار با خانواده کراولی است...

اگرچه فیلم داونتون ابی اشرافیت محض را نشان می دهد ( آن هم در سال رکود و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا)، اما حقیقتا از نظر بازیگران، شخصیت پردازی و جذابیت، فیلم قابل قبولی است. داستان این فیلم واقعی است. البته مثل همه فیلم هایی که در مورد خاندان سلطنتی انگلیس ساخته می شود، اغراق هایی وجود دارد، اما ماهیت اصلی داستان واقعی است. بودجه فراوان فیلم عاشقانه داونتون ابی هم جنجال برانگیز بود. خیلی از منتقدان اعتقاد داشتند وقتی که سریالی با آن جزئیات، در مورد این واقعه ساخته شده است، چه لزومی به این همه هزینه برای ساخت نسخه سینمایی آن است. البته مسلم است که وقتی فیلمی در مورد خاندان سلطنتی بریتانیا ساخته شود، همه چیز باید مهیا باشد. حتی در دوران رکود اقتصادی انگلیس ناشی از برگزیت!

movie-Downton-Abbey.jpg

دیروز Yesterday​

یکی از جذاب ترین فیلم های موزیکال در ایل 2019 فیلم عاشقانه و کمدی دیروز است. داستان فیلم در مورد یک خواننده ناموفق به نام جیک میلیک است که عاشقانه آهنگ های گروه بیتلز را دوست دارد و آرزو دارد همانند آنها بخواند و بنوازد. اما اتفاق جالبی برای او رخ می دهد. او پس از به هوش آمدن از یک تصادف، متوجه می شود در یک دنیای موازی! است. در این دنیای موازی هیچ وقت گروهی به نام بیتلز وجود نداشته است! و وقتی او آهنگ های گروه بیتلز را می خواند همه او را یک نابغه در عرصه موسیقی تصور می کنند!

این فیلم عاشقانه از جمله فیلم های کمدی است که موضوع جذابی دارد. فیلم های علمی و تخیلی کمدی در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه سازندگان هالیوودی قرار گرفته است. دنی بویل که در اغلب فیلم هایش مفاهیم اجتماعی و روانشناسی را مد نظر دارد، در این فیلم نیز به دنبال یک موضوع خاص رفته است. جوانی که صادق و راستگو است وقتی میبیند به راحتی می تواند دروغ بگوید، او هم دروغگو می شود. دنی بویل که پس از میلیون زاغه نشین به عنوان یکی از کارگدانان مطرح دنیا شناخته شد، در این فیلم نیز داستانی جذاب و البته موزکالی را روایت می کند.

movie-Yesterday.jpg

عاشقی Loving​

فیلم عاشقانه لاوینگ یکی از بهترین فیلم های عاشقانه با موضوعی تاریخی و البته واقعی است. داستان لاوینگ در دهه 60 میلادی و در آمریکا می گذرد. این زمان اوج نژادپرستی در آمریکا است. خیلی از قوانین ایالت ها ( از جمله ویرجینیا) نژاد پرستانه است. یکی از این قوانین این است که سفید پوستان حق ازدواج با سیاه پوستان را ندارند. در همین حین ریچارد که یک کارگر ساده در ویرجینیا است، دلباخته دختری رنگین پوست به نام میلدرد می شود...

داستان خلاقانه فیلم از یک کارگردان آینده دار قطعا ارزش دیدن دارد. این فیلم روایت ممنوعیت ها و محدودیت ها در دوران نژادپرستی کشوری است که ادعای دموکراسی دارد! در دوره ترامپ اغلب فیلمسازان رنگین پوست سعی داستند با استفاده از فیلم هایی که در مورد نژاد پرستی است، اعتراض خود را به سیاست های او اعلام کنند. تقریبا در دوره 4 ساله ترامپ، شاهد فیلم های زیادی در مورد نژاد پرستی بودیم. فیلم عاشقی نیز یکی از بهترین و البته جذاب ترین موضوعات نژادپرستانه حاکم بر آمریکا در دهه های میانی قرن بیستم را روایت می کند.

movie-Loving.jpg

ژانر عاشقانه به حدی وسیع و گسترده است که برای آن می توان زیر ژانرهای مختلفی را تعریف کرد. مثلا ژانر رمانتیک-تاریخی، ژانر رمانتیک-درام، کمدی عاشقانه و رمانتیک-فانتزی. جذابیت این ژانر به شکلی است که در همه ژانرهای دیگر نیز قابل ادغام می باشد. مثلا فیلم آقا و خانم اسمیت یک فیلم جاسوسی و اکشن است، اما ماهیتا می توان آن را یک فیلم عاشقانه و رمانتیک قلمداد کرد. با تمام این تفاسیر سعی کرده ایم یک لیست 30 تایی از بهترین فیلم های عاشقانه اکران شده جذابی را معرفی کنیم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا