با انواع جنس پوست بیشتر آشنا شوید

sahar_hosseini

عضو جدید
همه افراد به دلیل ژنتیک، وضعیت هورمونی، منطقه آب و هوا و غیره، نوع پوست خاصی دارند. اما به طور کلی طبقه بندی پوست ها بسته به جنسیت در قالب زیر دسته بندی می شود:

پوست معمولی
پوست معمولی پوست طبیعی انسان است و همه افراد با انواع پوست سعی می کنند پوست خود را به استانداردهای این پوست نزدیک کنند. در این نوع پوست ترشح طبیعی چربی و رطوبت وجود دارد. پوست معمولی معمولاً مشکلاتی مانند چربی بیش از حد یا خشکی شدید را تجربه نمی کند.

پوست چرب
پوست چرب ترشح بیش از حد سبوم دارد که باعث می شود براق و صاف به نظر برسد. این نوع پوست معمولاً با مشکلاتی مانند آکنه ظاهر می شود.

پوست خشک
پوست خشک پوستی است که به دلیل ترشح کمتر چربی، کمترین چربی را در لایه سطحی دارد. پوست خشک و کدر به نظر می رسد و ممکن است حاوی سلول های مرده باشد.

پوست ترکیبی
در این نوع پوست، قسمت های مختلف صورت ممکن است ویژگی های متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال، ناحیه میانی صورت معمولاً چرب و سایر نواحی خشک یا طبیعی هستند.

پوست حساس
پوست حساس به عوامل خارجی مانند محصولات مو، آفتاب یا مواد شیمیایی حساسیت نشان می دهد و ممکن است قرمزی، خارش و بثورات را تجربه کند.

روش تشخیص جنس پوست به شرح زیر می باشد:

ابتدا پوست خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید.

پوست را با یک حوله نرم خشک کنید. در این مرحله تا زمانی که پوست به حالت طبیعی خود بازگردد، از مصرف یا استفاده از سرم پوست خودداری کنید.

یک ساعت به پوست خود فرصت دهید تا به حالت طبیعی خود بازگردد.

بعد از یک ساعت به پوست خود نگاه کنید و ویژگی های آن را بررسی کنید.

اگر بعد از یک ساعت پوست شما بسیار براق و چرب به نظر می رسد، احتمالاً پوست شما چرب است. این نوع پوست معمولا دارای منافذ باز است و ممکن است در دراز مدت دچار جوش و آکنه شود. اگر بعد از یک ساعت پوست شما خشک و سفت به نظر می رسد و از بین می رود، واضح است که پوست شما خشک است. صاحبان پوست مرده و چین و چروک بیشتری را تجربه می کنند. اگر پوست شما در برخی نواحی (پیشانی، بینی، چانه) چرب و در برخی دیگر خشک یا نرمال به نظر می رسد، احتمالاً پوست مختلط دارید. اگر پوست شما به راحتی تحریک می شود و قرمز می شود، پوست حساسی دارید.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
T چرا در 40 سالگی بیشتر احساس جنسی می کنم؟ پزشکی 0

Similar threads

بالا