[انتخاب کتاب] دومیـــن دور هم خوانی کتاب - خرداد 94

[انتخاب کتاب] دومیـــن دور هم خوانی کتاب - خرداد 94

  • سمفونی مردگان - عباس معروفی

    رای: 0 0.0%
  • پرنده ی من - فریبا وفی

    رای: 0 0.0%
  • همنوایی شبانه ی ارکستر چوب ها - رضا قاسمی

    رای: 0 0.0%
  • اندکی سایه - احمد بیگدلی

    رای: 0 0.0%
  • و دیگران - محبوبه میرقدیری

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
  • نظرسنجی بسته .

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
با سلام خدمت اعضای عزیز باشگاه مهندسان ایران
خداروشاکریم که موفق شدیم اولین دورهم خوانی کتاب رو با موفقیت به پایان برسونیم و خوشحالیم که بازخوردهای خوبی از شما عزیزان دریافت کردیم. ممنونم از حضورتون که به ما انرژی میده.
همیشه اولین قدم ها سخت ترین هستند و انشالله بعد از این بتوانیم این برنامه رو هر چه بهتر و با اعمال نظرات بیشتر شما عزیزان برگزار کنیم.
قبل از هرچیز میخوام در مورد انتخاب کتاب ها صحبت کنم. یکسری از سوالات شما عزیزان رو در تاپیک های مربوط قبلی پاسخ دادم منتها لازمه دوباره تکرار کنم. این سری با توجه به برنامه ی از قبل پیش بینی شده و همچنین در راستای دور اول تصمیم گرفتیم از این دسته کتاب ها استفاده کنیم:

رمان- نویسندگان ایرانی


با توجه به اینکه در دور اول رمان اثر نویسندگان خارجی داشتیم در این دور تصمیم گرفته شد به منظور اشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان با نوشته های نویسندگان ایرانی و نشر کشور عزیزمون، همچنین معرفی آثار شاخص ادبیات داستان نویسی ایران و دغدغه ها و موضوعات داستانی ایرانی، 5 اثر از بهترین رمان های سال های اخیر ایران رو در لیست قرار بدهیم که متشکل از دو نویسنده ی زن و سه نویسنده ی مرد می باشد.
اینطور نیست که این لیست یک روزه به وجود اومده باشه، بسیاری از عزیزانی که در ارتباط با من هستند متوجه ی دغدغه های من برای انتخاب کتاب ها و رسیدن به این لیست نهایی هستند. این لیست پس از تحقیقات بسیار و مشورت با افراد مسلط بر نوشته های داخلی ، انتخاب شده.

در مورد کتاب های پیشنهادی شما عزیزان هم باید بگم در پیش ما محفوظ هست و انشالله در دوره های اتی، حتما ترتیب اثر داده خواهد شد.
البته لازمه همینجا بگم کتاب های دور بعدی در زمینه ی روانشناسی یا فلسفه انتخاب خواهند شد و انشالله با اتمام این دور، ما کتاب های رمان رو فعلا کنار خواهیم گذاشت.
و همچنین فراموش نکنیم هر کتابی در هر موضوعی همیشه حرف هایی برای گفتن و موضوعاتی برای تفکر ما خواهد داشت.
لطفا پس از مطالعه ی کامل پست بعدی ، کتاب یا کتاب های موردنظر خودتون رو انتخاب کنید.
ممنون و پیروز باشید.



آرشیو دوره ی قبل:
تاپیک: اولین دور هم خوانی کتـــاب در باشگاه مهندسان ایران - بـــهار 94

* ضمنا لوح یادبود دوره ی قبل رو هم میتونید در فایل ضمیمه ببینید : )
 

پیوست ها

  • لوح یادبود اولین دوره.jpg
    لوح یادبود اولین دوره.jpg
    56 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
1.
نام کتاب : سمفونی مردگان
- نویسنده : عباس معروفی
- برنده جایزه سال 2001 ( بنیاد انتشارات ادبی فلسفی سورکامپ )
توضیحات : سمفونی مردگان، رمان بسیار ستوده شده ی عباس معروفی، داستان زندگی یک خانواده است که در اردبیل در اواخر سلطنت رضا شاه زندگی می کنند. کتاب از ۴ فصل تشکیل شده که هر فصل از زبان یک راوی نقل می شود. پدر خانواده «جابر اورخانی» مغازه آجیل و خشکبار فروشی در بازار اردبیل دارد. بچه هایش به ترتیب یوسف، آیدین و آیدا ، و اورهان هستند که دخترش آیدا، با آیدین دوقلوست. اورهان که بیشتر از سایرین به پدر در اداره مغازه کمک می کند، مورد علاقه اوست و مادر آیدین را بیش از فرزندان دیگرش دوست دارد...

2.
نام کتاب : پرنده من
- نویسنده : فریبا وفی
- برنده جایزه بهترین رمان سال ۱۳۸۱- جایزه سومین دوره جایزه هوشنگ گلشیری - جایزه دومین دوره جایزه ادبی یلدا- مورد تقدیر از سوی بنیاد جایزه ادبی مهرگان و جایزه ادبی اصفهان
- توضیحات : در رمان زنی خانه‌دار با بیانی ساده و سرراست از سختی‌ها و گرفتاری‌های روزمره خود در زندگی با همسر و دو فرزندش روایت می‌کند. او مانند زلزله‌سنجی دقیق و حساس، تمام لرزه‌ها و اضطراب‌های خانواده کوچک خود را در ایران امروز نشان می‌دهد.
امیر، همسر جوان زن، با تلاش و مشقت معاش خانواده را تأمین می‌کند. او با تحمل فشارهای مالی و به بهای "برده شدن" تا بیست سال آینده، خانه کوچکی خریده است. زن از این که خانواده پس از مدتها اجاره‌نشینی "مالک" خانه‌ای شده، خوشحال است و به خود می‌بالد، اما این خشنودی زیر فشارهای گوناگون زندگی نابود می‌شود...

3.
نام کتاب : همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها
- نویسنده : رضا قاسمی
- بهترین رمان اول سال۱۳۸۰ جایزه هوشنگ گلشیری- بهترین رمان سال ۱۳۸۰ منتقدین مطبوعات
توضیحات : داستان از دیدگاه اول شخص بیان می‌شود و حکایت یک روشنفکر ایرانی است، که به فرانسه پناهنده شده و دراتاق زیر شیروانی ساختمانی 6 طبقه در پاریس زندگی می‌کند، که ساکنانش چند فرانسوی و ایرانی تبعیدی هستند.
راوی که "از بد حادثه" گذارش به دیار غربت افتاده، در این بالاخانه نیز میان همسایگانش غریبه ای است با روابطی ناخواسته و تحمیلی. روزگار را در بطالت و بیهودگی سپری می کند. سرگرمی های او ناچیز و مشغولیت های او محدود است اما با ورود یک همسایه مزاحم و به هم ریختن نظم و آرامش نسبی طبقه، همین دلخوشی کوچک هم از او گرفته می شود...

4.
نام کتاب : اندکی سایه
- نویسنده : احمد بیگدلی
- برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1385
- توضیحات : روایت «اندکی سایه» مربوط به سالهای بعد از کودتای بیست و هشت مرداد ۱۳۳۲ است، از جایی شروع می شود که راوی بعد از سالهای دوری از ایرج دوست و همبازی کودکیهایش حالا او را ملاقات کرده و با هم سفری را به زادگاهشان، آغاز می کنند. ایرج حالا پزشکِ متخصص قلب و عروق شده و استعدادِ نویسندگی هم دارد. خودش اذعان دارد که این را مرهون احمد (راوی) است. ایرج دوست خود واقفی را که نقاش است، با خود می آورد و سفری سه نفره آغاز می شود...

5.
نام کتاب : و دیگران
- نویسنده : محبوبه میرقدیری
- اثر برگزیده مهرگان ادب در بخش رمان بزرگسال در سال 1385
- توضیحات : «و دیگران» قصه دختر جوانی است که با مردی كه زن و فرزند دارد؛ رابطه ای عاشقانه برقرار می كند و پس از مرگ مرد، دختر هنوز با او و خاطراتش زندگی می كند. كل زمان ظاهری رمان حدود دوازده شب است كه در بیمارستان جریان دارد؛ اما طی همین مدت، وقایع مربوط به كودكی تا جوانی دختر روایت می شود...

* دوستان لطفا توجه کنید هر نفر میتواند به بیش از یک کتاب هم رای بدهد.
 
بالا