[ آمادگی برای آزمونهای استخدامی ] - همه کسایی که قبول شدن یا میخوان امتحان بدن مشارکت کنند

kadoo

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
کمک در مصاحبه

کمک در مصاحبه

دوستان ممکنه بگید برای ارائه دادن یه مصاحبه قوی منابعی رو معرفی کنید
ممنون میشم کسانی که تجربه مصاحبه شرکت نفت و پالایشگاه لاوان و بندرعباس رو دارن راهنمایی کنند
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
13 اشتباه رايج در مصاحبه

13 اشتباه رايج در مصاحبه

در جست و جوي شغلي هستيد؟
مدت زمان درازي است كه با مراحل نسبتاً دشوار جست و جوي كار درگيريد.
نمي‌دانيد كجا، چه وقت، چگونه و چه شغلي به شما پيشنهاد خواهد شد؟


مصاحبه نيز جزيي از اين راه به شمار مي‌آيد. مانند تمامي راه‌ها، براي موفقيت در اين راه نيز بايد به نكات اساسي و مهمي توجه شود. بهتر است در فرآيند جست و جوي كار بر روي عواملي كه تحت كنترل ما هستند تمركز كنيم زيرا عوامل بسيار ديگري وجود دارند كه يك داوطلب جست و جوي كار قادر به كنترل آن‌ها نمي‌باشد.
يك داوطلب نمي‌‌تواند بر روي عواملي از قبيل: چه كسي،چگونه و چه هنگام از او مصاحبه خواهد كرد؟ چه سوالاتي مطرح خواهند شد و يا در خصوص اينكه چه كسي آن شغل را به دست مي‌آورد؟ هيچ‌گونه كنترلي داشته باشد. در مقابل عواملي نيز هستند كه داوطلب قادر به كنترل آن‌ها مي‌باشد. اين عوامل از يك رزومه خوب و حرفه‌اي شروع شده تا مصاحبه ادامه دارد.


در يك مصاحبه چه كارهايي نبايد انجام شود؟ در چند مسوول استخدام خواسته شد تا به چند مورد از رايج‌ترين و البته زيان‌ بارترين اشتباهاتي كه داوطلبين در مصاحبه مرتكب مي‌شوند، اشاره كنند كه: به پوشش نامناسب، بدگويي از رييس قبلي به عنوان بدترين توهين و بي‌علاقگي و بي‌ميلي داوطلبان، غرور و تكبر، نارسا و ناكافي و عدم پرسش سوالات مناسب اشاره داشتند.


در ذيل به 13 مورد از رايج‌ترين اشتباهات در مصاحبه اشاره شده است. كه البته به راحتي قابل اجتناب و پيشگيري مي‌باشند. توجه داشته باشيد بخش مهم يك مصاحبه موفق اجتناب از اين اشتباهات ساده است، اگر بخواهيد به آساني قابل انجام است.
نبايد شغلي را به دليل ارتكاب يكي از اشتباهات ذيل ازدست بدهيد.


1)سروقت و به موقع در مصاحبه حاضر شويد، دير نكنيد
هيچ اتفاقي مانند عذرخواهي به دليل دير رسيدن، زشت و زننده نمي‌باشدكه البته هيچ عذر و علتي هم قابل قبول نمي‌باشد. از شخصي كه با شما تماس گرفته راهنمايي بخواهيد يا به نقشه مراجعه كنيد. تمامي جوانب از جمله ترافيك رادر نظر بگيريد، زود از خانه خارج شويد و ساعت به همراه داشته باشيد. چنانچه به هر عنوان متوجه شديد كه دير خواهيد رسيد، بهتر است با مصاحبه‌كننده تماس گرفته و زمان قرار خود را عوض كنيد.


2)عدم آمادگي كافي
عدم آمادگي كافي بزرگ‌ترين اشتباهي است كه مي‌تواند در مصاحبه شغلي مرتكب آن شويد. درست به همان طريقي كه براي آزمون و امتحان آماده مي‌شويد، نياز است كه براي مصاحبه نيز آماده شويد. هنگامي كه براي مصاحبه دعوت مي‌شويد، سعي كنيد در خصوص نحوه اجراي آن اطلاعاتي كسب نماييد، به عنوان مثال: مصاحبه گروهي خواهد بود تا تك به تك؟‌ چه شخص يا اشخاصي مصاحبه را انجام مي‌دهند و مقام و جايگاه آن‌ها چيست؟


3)عدم توانايي پاسخگويي به سوالات اساسي از قبيل «درباره اين شركت چه مي‌دانيد؟»
كه به نوعي عدم تمايل و بي‌ميلي شما را مي‌رساند و موجب مي‌گردد فرصت خود را از دست بدهيد. لذا بهتر است قبل از هر اقدامي اطلاعاتي در مورد آن شركت جمع‌آوري كنيد.


4)سوالاتي درباره شركت و موقيت آن بپرسيد
البته در اينجا بايد دقت كنيد كه از پرسش سوالاتي كه به وضوح در وب سايت شركت يا گزارش ساليانه آن وجود دارند، اجتناب كنيد.


5)پوشش نامناسب
يادتان باشد بيشترين تأثير را در 10 ثانيه اول روي مخاطب خود مي‌گذاريد و صد البته بهتر است كه تأثيري عميقاً مثبت باشد. با توجه به موقعيت و مكان پوشش آنجا را به تن كنيد. چنانچه براي جايگاه و پستي تخصصي مصاحبه مي‌كنيد بهتر است از لباس رسمي استفاده كنيد. چنانچه براي ساير مشاغل از قبيل مشاغل موقت تابستاني مانند نگهباني يا پيشخدمتي مصاحبه مي‌كنيد، آراسته و مرتب حاضر شويد.


6)توهين
اين مورد شامل توهين به رييس، همكاران و يا حتي رقباي فعلي و قبلي مي‌شود. هيچ كس شخصي را كه دائماً در حال توهين و شكايت است را نمي‌پسندد و اين امر شخصيت شما را زير سوال مي‌برد. در دنياي امروزي، هيچ گاه نمي‌تواند حدس بزنيد كه شخص مصاحبه‌كننده با چه كساني دوست است و ارتباط دارد و يا مشتريان شركت چه كساني هستند. مطمئناً دوست نداريد كه مصاحبه‌كننده چنين تصور كند كه در آينده درباره او و شركت نيز چنين صحبت خواهيد نمود.


7)مهارت‌هاي ضعيف ارتباطي
- نجوا كردن
- استفاده مدام از اصطلاحات عاميانه
- استفاده بيش از حد از دستان
- بيش از اندازه جدي و يا شل بودن
- حركات عصبي مانند جويدن ناخن
يكي ديگر از مهارت‌هاي ضعيف ارتباطي اين است كه پاسخ سوالات را با «بله» يا «نه» بدهيد. بايد اعتماد به نفس خود را حفظ كرده و نشان دهيد. عصبي بودن و پاسخ‌هاي پراكنده و بي‌معني همگي بيانگر حواس‌پرتي و بي‌توجهي شما مي‌باشد. در همين حين، يكي از بدترين لحظات براي مصاحبه‌كننده اين است كه سوال ساده‌اي بپرسيد اما جوابي دريافت نكند. در واقع اين ذهنيت را براي مصاحبه‌كننده ايجاد مي‌نمايد كه شخص با آمادگي كافي ندارد ياگوش نمي‌دهد. حواس خود را كاملاً جمع كرده و قبل از پاسخگويي زمان كوتاهي تمركز كنيد. آرامش خود را حفظ كرده و سوالات را با پاسخ‌هايي كوتاه و مفيد پاسخ‌گو باشيد. از كلمات و عبارات مناسب استفاده نماييد. به عبارت ديگر اين حسن را در مصاحبه‌كننده القاء نماييد كه شما بهترين فرد براي اين جايگاه مي‌باشيد البته نفس عميق را فراموش نكنيد. نكته ديگر، از درب نگهباني و پاركينگ گرفته تا دفتر مصاحبه با همگي با احترام و ادب رفتار كنيد.


8)رفتار بي‌ادبانه و توهين‌آميزي نداشته باشيد
مصاحبه‌كننده خواستار اين است كه ميزان صبوري و عكس‌العمل شما را نسبت به سوالات بسنجد. از دست دادن كنترل، حالت تدافعي به خود گرفتن و رفتار توهين‌آميز همگي عواملي هستند كه موجب مي‌گردند شانس خود را از دست بدهيد. فرقي نمي‌كند بعد از آن به چه ميزان پشيمان شده و عذرخواهي كنيد، اتفاقي كه نبايد رخ مي‌داده، پيش آمده است.


9)فعال و مشتاق باشيد
در جريان صحبت و مكالمه با مصاحبه‌كننده شريك باشيد، شنونده تنها نباشيد و يا جسته و گريخته صحبت نكنيد. البته فراموش نكنيد كه بدين منظور بايد اعتماد به نفس لازم را داشته در وضعيت و حالت مناسبي قرار بگيريد. از ارتباط چشمي استفاده كرده و لبخند را فراموش نكنيد.


10)پرحرفي
مصاحبه‌كننده مي‌خواهد بداند كه چرا شما بهترين گزينه براي شغل مورد نظر هستيد. آن‌ها تمايلي به شنيدن تمام داستان زندگي شما ندارند. هيچ‌چيز بدتر از شخصي نيست كه بي‌جهت و بي‌مورد پرحرفي مي‌كند. سعي كنيد پاسخ‌هايتان مختصر، مفيد و متمركز باشند. وارد حاشيه نشويد، دروغ نگوييد و داستان نسازيد. بهترين گزينه صداقت و پاسخ صريح و آشكار به سوالات است.


11)در اولين ملاقات از ميزان حقوق سوال نكنيد
حقوق، مزايا و پاداش بسيار با اهميت مي‌باشند اما توجه داشته باشيد بهتر است اين گونه مسايل به مراحل بعدي مصاحبه واگذار شود نه در اولين ملاقات. مگر در مواقعي كه شخص مصاحبه‌كننده بحث مالي را زودتر پيش بكشد.


12)تشكر از مصاحبه‌كننده
در پايان جلسه با مصاحبه‌كننده به گرمي دست داده و تشكر از او را فراموش نكنيد. حتي بهتر است يادداشت تشكر كوتاهي برايش بفرستيد.


13)پيگيري
فرقي نمي‌كند كه جلسه مصاحبه به چه ميزاني خوب پيش رفته، هيچ‌گاه پيگيري را فراموش نكنيد. چنانچه طي چند روز از مصاحبه‌كننده خبري نشد، مي‌توانيد پيگيري كرده و دوباره تمايل خود را ابراز نماييد. يك ايميل يا نامه تشكر تأثير بسزايي در فرآيند استخدام و مصاحبه شما دارد.
 
  • Like
واکنش ها: .6.

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
پرسش‌هایی که هرگز نباید در مصاحبه شغلی پرسید

پرسش‌هایی که هرگز نباید در مصاحبه شغلی پرسید

احتمال دارد در پایان یک مصاحبه شغلی، مصاحبه کننده از کارجو بپرسد چه پرسشی دارید؟


در این جا استخدام کننده در جستجوی دو موضوع است:
اول آنکه؛ مصاحبه کننده می‌خواهد به کارجو کمک کند تا از شغل و شرکت درک بهتری بیابید، و به آنچه در ذهن دارید و کمتر آشکار است پاسخ دهد، همچنین با انواع پرسش‌هایی که مطرح می‌کند می‌خواهد دید بیشتری به وی بدهد. پرسش‌های اشتباه می‌تواند تأثیر خوب اولیه را در مصاحبه‌کننده از بین ببرد. از این رو مهم است پرسش‌های سنجیده ای در مورد شغل و سازمان مطرح شود.


» در این جا به 10 پرسش اشاره می‌شود که بایستی از طرح آن‌ها پرهیز شود:


1- شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد؟
کارجو می‌تواند با کمی تحقیق به پاسخ این پرسش پی ببرد. در حالی که با طرح آن، این طور تلقی می‌شود که فردی ناپخته، بی‌انگیزه و تنبل است.


2- شرکت چه مزایایی ارائه می‌کند؟
در این مرحله نباید در این مورد پرسش شود و قطعاً نباید در مورد جزئیات مزایا از جمله کمک‌های پزشکی، پوشش درمانی برای دندانپزشکی، روزهای مرخصی و غیره سؤال شود. زمان این گونه پرسش‌ها هنگامی است که درباره جزئیات شغلی مذاکره می‌شود. در این مرحله پرسش‌ها بایستی پیرامون خود شغل و سازمان متمرکز باشد.


3- آیا می‌توانم ساعت 3 بعدازظهر پنجشنبه‌ها بروم؟
کارجو با شروع این گونه پرسش‌ها و طرح درخواست رفتارهای ویژه، پیش از آنکه حتی شغلی به دست آورد، به کارفرما این گونه القاء خواهد نمود که می‌خواهد مرتباً استثنائاتی برای خود قائل شود و یا اینکه درخواست کار در ساعات متفاوت و یا روزهای خاص و غیره برای خود دارد. اکنون وقت طرح چنین درخواست‌هایی نیست. وقتی به شما پیشنهاد کاری شد، آن گاه می‌توانید برای آنچه می‌خواهید مذاکره کنید.


4- آیا تست مواد مخدر می‌گیرید؟
با طرح این پرسش کارجو، درباره خود ابهاماتی را در ذهن کارفرما مطرح خواهد کرد.


5- می‌توانم نقشی در کار و... ایفا کنم؟ (کاری که به درخواست شغلی ارتباطی ندارد)
این سؤال مناسب نیست، زیرا ممکن است درباره فعالیت‌های اجتماعی رسانه‌ای آن شرکت،‌ هیجان زده باشید،‌ و یا از رویداد بزرگی که شرکت هر سال برگزار می‌کند، به هیجان بیاید، اما با توجه به اینکه این موضوعات به درخواست شغلی شما ارتباطی ندارد این گونه وانمود می‌شود که این رویدادها برای کارفرما نسبت به کاری که در واقع در حال انجام مصاحبه برای آن است،هیجان‌انگیزتر است.


6- آیا کارکنان از تخفیف در محصول شرکت برخوردار می‌شوند؟
این مرحله از گفتگو فقط در این خصوص است که آیا کارفرما برای کار در شرکت مناسب است یا نه. از این رو پاسخ به پرسش فوق‌الذکر بعید است تأثیری داشته باشد.


7-آیا در مورد من از معرف‌هایی که ذکر شده‌اند تحقیق می‌کنید ؟
اغلب کارفرمایان از معرف‌ها تحقیق می‌کنند. از این رو طرح این سؤال این‌گونه تلقی می‌شود که کارفرما چیزی برای پنهان کردن دارد.


8- چه مدت برای غذا وقت داده می‌شود؟
اگر تلقی شود که برای کارجو دور شدن از کار اهمیت بیشتری دارد تا خود شغل، تأثیر بدی از شما به جای می‌گذارد.


9- چرا باید در این شغل کار کنم؟
اگر کارجو خود نفهمیده است چرا برای مصاحبه حضور یافته است، مصاحبه‌کننده بعید است که بتواند چنین درکی به او بدهد.


10- مصاحبه مرا چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پاسخ این پرسش برای مصاحبه کننده روشن است، زیرا مصاحبه کننده خوب، برای بررسی گفتگوهای انجام شده،‌ وقت می‌گذارد، و کارجو را با سایر متقاضیان مقایسه می‌کند. بنابراین، مصاحبه شغلی را نباید با یک اظهار نابه‌جا به پایان رساند.
 

.6.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عاقا فک کنم سوال جواب شب اول قبر راحت تر باشه از این مصاحبه
 

alifrd

عضو جدید
درخواست سوالات آزمون استخدامی با پاسخنامه و کتاب

درخواست سوالات آزمون استخدامی با پاسخنامه و کتاب

با سلام
دوستان اگر سوالات آزمون های استخدامی مهندسی شیمی با پاسخنامه تشریحی را دارید
لطفا برای بنده قرار دهید یا بر ایمیل ..... ارسال کنید

دوستان برای آمادگی جهت آزمون استخدامی چه کتاب هایی را برای بنده معرفی می کنید؟؟
من سه سال است که فارغ التحصیل شده و اکنون میخواهم دوباره شروع کنم برای آزمون

لطفا اگر سوال با پاسخنامه تشریحی یا کتابهایی که واقعا مفید هستند را سراغ دارید برایم ارسال کنید

با تشکر فراوان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

tifoosi6atishe

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام
دوستان اگر سوالات آزمون های استخدامی مهندسی شیمی با پاسخنامه تشریحی را دارید
لطفا برای بنده قرار دهید یا بر ایمیل ..... ارسال کنید

دوستان برای آمادگی جهت آزمون استخدامی چه کتاب هایی را برای بنده معرفی می کنید؟؟
من سه سال است که فارغ التحصیل شده و اکنون میخواهم دوباره شروع کنم برای آزمون

لطفا اگر سوال با پاسخنامه تشریحی یا کتابهایی که واقعا مفید هستند را سراغ دارید برایم ارسال کنید

با تشکر فراوان

ولله فقط پیشنهاد میکنم کتابای ارشد و تستاشو بزنین

اصلا سراغ کتابایی که مربوط به ازمون نفت گاز پتروشیمیه نرین وگرنه پولتونو تو جوبه پر از لجن انداختین جواباشون غلط و فوق افتضاح و پر از اشتباه

من سرم کلاه رفت 20 تومن رفتم کتاب مسخره محسن ناظمی رو خریدم حرووومش باشه یعنی یه مطالعه نکرده قبل از چاپش

تجربه من که چن تا امتحان دادم و رفیقام که قبول شدن والبته خودم دارم دوباره میخونم اینه که فقط فقط کتابای ارشد
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانلود رایگان کتاب مصاحبه شغلی موفق و تاثیر گذار

دانلود رایگان کتاب مصاحبه شغلی موفق و تاثیر گذار

دانلود رایگان کتاب چگونه می توانیم یک مصاحبه شغلی موفق و تاثیر گذار داشته باشیم

خیلی از نکات درج شده در این کتاب برای مصاحبه دکتری می تواند مفید باشد.
چگونه خود را برای مصاحبه آماده کنیم
آداب مصاحبه
اشتباهات متداول در مصاحبه
نکات طلایی برای موفقیت در مصاحبه
مروری بر فرایند انتخاب شغل
تاکتیک های جستجوی کار
مروری بر مصاحبه شغلی
رایجترین سوالاتی که در یک مصاحبه شغلی (مصاحبه استخدامی) پرسیده می‏شوند
رزومه و آشنایی با سبک‌های مختلف رزومه نویسی
چگونه یک رزومه جالب توجه بنویسیم؟
و اطلاعات مفید دیگر



 

پیوست ها

  • mosahebey-shoghliy.pdf
    2.2 مگایابت · بازدیدها: 0

hanekevan

عضو جدید
درخواست راهنمایی برای ازمون استخدامی

درخواست راهنمایی برای ازمون استخدامی

سلام بپه ها خسته نباشین
چرا اینجا کسی از تجربیاتشون رو در اختیار دوستان نمیزارن؟بخصوص واسه کسای که تازه میخان ازمون استخدامی شرکت کنن مثلا همین ازمون پالایشگاه اصفهان!!پارسال 120 نفر استخدام کرده حالا از اون 120 نفر یا 4000 هزار شرکت کننده کسی اینجا نیس که بگه ازمونش چجوریه؟چجوری بخونیم؟کتابای ارشد خب خیلی زیاده یعنی همه رو بخونیم؟واسه عمومی ها نمونه سوالات کافیه؟؟؟
خواهش میکنم هر کی تجربه داره راهنمایی کنه!!دیگه خسته شدم از بیکاری میخام برم سرکار ولی نمیدونم چی رو چجوری بخونم!!!!!!!!!!!
 

hanekevan

عضو جدید
لطفا جواب بدین؟سواات استخدامی ادبیات و دینی چجوریه ن؟منبعی هست معرفی کنین؟

لطفا جواب بدین؟سواات استخدامی ادبیات و دینی چجوریه ن؟منبعی هست معرفی کنین؟

با سلام خدمت دوستان واقعا دوستان من نمیدونم واسه دروس عمومی چی بخونم بدجور هم گیر کردم بخصوص در دینی؟شما منبعی دارین معرفی کنین؟یا اصلا بگین بیشتر در مورد چی سوال میاد؟حداقل برم در اون مورد بخونم لطفا با تجربه ها جواب بدن از بیکاری در بیاییم با سپاس
 

amin_rogh

كاربر فعال مهندسی کشاورزی
کاربر ممتاز
!!!!
مگه میخوای بری امتحان چی بدی که ادبیات و دینی میخوای؟رشته تون مگه شیمی نیست؟:surprised:
 

hanekevan

عضو جدید
پالایشگاهههه اصفهان نامرد از همه چی واسه ازمون میارهههههههههه!!!!
 

Arrrrash

عضو جدید
سلام
دوستان من 20 روز دیگه مصاحبه پالایشپاه تهران باید برم
ضعفم هم زبان تخصصیه
منبع خاصی هست که بتونم تا اون موقع تقویت کنم زبانمو؟
ممنون
 

eghbali66

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
دوستان من 20 روز دیگه مصاحبه پالایشپاه تهران باید برم
ضعفم هم زبان تخصصیه
منبع خاصی هست که بتونم تا اون موقع تقویت کنم زبانمو؟
ممنون
دوست من زبان کلاً یعنی تمرین. تمرین و تمرین همین ... کتاب میخای برای تخصصی این همه کتاب رفرنس هست متن خلاصه هم زیاد هست تو نت
 

asasdf

عضو جدید
سلام
اطلاعات خوبی برای قبولی دارم
وحید بشین برا تخت جمشید بخون
یه زنگ بزن تا بیام اون جزوات طلاعی رو بهت بدم
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

zsinner

عضو جدید
سلام دوستان
می خواستم ببینم تو مصاحبه های علمی بیشتر درباره چی سوال میپرسن؟
و ایا کتاب و .... سراغ دارین که بتونه کمک کنه
ممنون
 
آخرین ویرایش:

ertebatbama

عضو جدید
من که دو سال پیش تو آزمون شرکت گاز برای فجر جم امتحان دادم و راحت قبول شدم و رتبم 11 شد. مصاحبه اش هم فرمالیته بود. تو دانشکده نساجی دانشگاه پلی تکنیک. یه چندتا نرم افزار با مطالب درسی بلد باشی حل. نفت هم امتحان دادم البته جوابش دیرتر اومد ولی نمره کامل قبولی اورده بودم و 63 شدم. فقط تعداد خیلی کم می خواست. بهترین منبع که من ازش استفاده کردم و سریع هم آماده شدم کتاب مهندسی شیمی برای آمادگی در آزمون های ارشد و استخدامی و... هست که کتاب محشری به نظر من. تالیف سید هادی سیدین. می تونی در کمترین زمان ممکن خودت برای آزمون استخدامی آماده کنی و تست های کافی برای زبان انگلیسی هم راحت مسلط بشی. البته دو جلدی و جلد دومش تست های آزمون استخدامی نفت و گاز و .... است. حجمش کم و مطالبش مفید. امیدوارم بتونی هرچه سریعتر کتاب تهیه کنی دوست من و سریع برای آزمون آماده بشی. موفق باشی.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mataa

کاربر فعال
سلام دوستان . خسته نباشيد
يه سوال . چطور ميتونم ليست دانشگاهايي كه رشته مهندسي شيمي ( گرايش هاي مختلف ) در مقطع ارشد دارن رو ببينم ؟ ( سراسري )
به طور مثال ميخوام بدونم استان هرمزگان يا مثلا بوشهر يا كرمان در مقطع كارشناسي ارشد كدوم دانشگاه ها رشته مهندسي شيمي رو داره .
كلا ليستي موجود هست ؟

ممنون
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
سلام دوستان . خسته نباشيد
يه سوال . چطور ميتونم ليست دانشگاهايي كه رشته مهندسي شيمي ( گرايش هاي مختلف ) در مقطع ارشد دارن رو ببينم ؟ ( سراسري )
به طور مثال ميخوام بدونم استان هرمزگان يا مثلا بوشهر يا كرمان در مقطع كارشناسي ارشد كدوم دانشگاه ها رشته مهندسي شيمي رو داره .
كلا ليستي موجود هست ؟

ممنون
سلام
خب این لیست رو هر ساله سازمان سنجش میده دیگه. همون لیستی که بقیه از روش انتخاب رشته میکنن. بری سایت سنجش مال امسال رو داره.
دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای سال 94 رو برات پیوست کردم
 

پیوست ها

  • 3FanniMohandesi.pdf
    1.9 مگایابت · بازدیدها: 0
بالا