درخواست : ادامه تحصیل در رشته معماری

lona1386

عضو جدید
با سلام
حدود دو سال پیش در این سایت و یک سایت دیگه که در همین زمینه هست سوالی کردم درباره رشته معماری و نقشه کشی
گفتم که 35 سالمه کارم 15 ساله که مشاور املاکه و دیپلم هم ندارم و قدیما در هنرستان رشته ساختمان بودم و خیلی هم به ساختمان و نقشه کشی و معماری علاقه دارم . از دوستان سوال کردم که از کجا باید شروع کنم که دوستان خیلی لطف کردند بعلاوه اینکه خیلی منو تشویق کردند راه حل رو گفتند . خب منم ادامه دادم و چند ماهی میشه که دیپلم تکمیل شد و 3 تا مدرک فنی هم در زمینه نقشه کشی معماری گرفتم ( پیش یکی از دوستانم که همکلاس دوره هنرستانم بود رفتم و دوره دیدم )
خب البته که فعلا در همین حد هست و نقشه کشی هم هنوز در پله اول هستم
حالا سوال و درخواستی که از دوستان دارم
من نمیخوام در دانشگاه ادامه بودم . میخوام پیش همین دوست مهندسم برم و کلاس خصوصی برام بذاره و هفته ایی دو الی 3 جلسه برم پیشش و آموزش بده . چیزی که من میخوام اینه :
من میخوام طوری بشم که مثلا یکی از دوستانم که سازنده است و زمینی رو گرفته برای ساخت من بتونم کلیه کارهای نقشه ساختمان رو انجام بدم . نقشه اجرایی چه نما و چه داخلی و... و بعد حالا برای تایید یکی از مهندسان امضاء کنه
حالا میخوام بدونم از کجا باید شروع کرد ؟ درسته که من کلاس میرم و کار رو از اونجا یاد میگیرم .ولی میخوام بدونم خودم باید چه کتابها و چه چیزهایی رو مطالعه و تمرین کنم ؟
میدونم که فعلا باید کاغذ و مداد باشه تا من اساس کار رو یاد بگیرم و بعد برم سر وقت اتوکد و.... اول میخوام فقط روی کاغذ کار کنم . برای همین باید زمان تمرین جدا از کلاس خودم چه چیزهایی رو تمرین کنم ؟
چه کتابهایی ؟
نقشه ساختمانی که بتونم از روش بکشم و الگو بگیرم باید از کجا پیدا کنم ؟

چه کتابهایی رو باید بخونم ؟
دوستان عزیز ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
من به این کار علاقه دارم و میخوام در حد حرفه ایی ادامه بدم
منتظر لطف دوستان هستم
با سپاس
 
بالا