نمايش نتايج 1 تا 8 از 8

تاپیک: موتور میکروجت

  1. #1

    پيش فرض موتور میکروجت

    با سلام به دوستان عزیز
    با توجه به علاقه خودم در ضمینه موتور و همچنین موتورهای جت کوچک امیدوارم دوستان از این پست لذت ببرند.
    در ادامه عکسهایی از بخش های مختلف یک موتور میکروجت را مشاهده میکنید که توسط خودم تهیه شده درباره هرقسمت و کارایی اون که سوال داشتید میتونید بپرسید اگه عمری بود سعی میکنم جواب بدم.


    موتورهای میکروجت موتورهایی هستند با سیکل کاری موتور جت واقعی با این تفاوت که ابعاد آنها بسیار کوچکتر از موتورهای جت هواپیماست. کنترل موتور و میزان سوخت و ... در این موتورها توسط یک سیستم پردازشگر الکترونیکی انجام میشود. میزان تراست این موتورها در رنج 10 تا 30 کیلوگرم است و میزان دور آنها تا 150 هزار دور در دقیقه میرسد. دمای خروجی توربین هم در حدود 700 تا 900 درجه سانتی گراد است... فکرش را بکنید توربین این موتور با (مثلا) 100هزار دور دقیقه میچرخد و دمای آن 700 درجه سانتی گراد است و با تلورانس یک صدم سانتی متر ساخته شده است!!!!!!!!
    یعنی توربین دارای جنس خاص و روش تولید مخصوص به خود است. سوخت این نوع موتورها از سوخت های سنگینی مثل نفت تشکلیل میشود بخاطر همین برای شروع موتور نیاز به یک سیستم راه اندازی دارند. اصولا این موتورها یک موتور الکتریکی کوچیک متصل به کمپرسور دارند که در راه اندازی به آنها کمک میکند.




    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    ادامه عکس ها را میتوانید در آلبوم تصاویر با لینک زیر مشاهده کنید

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]



    با آرزوی موفقیت
    ويرايش شده توسط abbasbabaei در 2013/9/19 در ساعت 09:36 AM

  2. تشكرها از اين پست


  3. #2
    عضو فعال آواتار Golden Boy
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2009/11
    محل سكونت
    Isfehan & Ahvaz
    امتیاز
    92
    پست ها
    180

    پيش فرض

    خیلی جالب بود مهندس. ممنون
    این موتورها رو از کجا میشه گیر آورد؟
    میشه یه سایت خوب در مورد این موتورها و مشخصات اونا معرفی کنی؟

    راستی از اینا رو هواپیماهای مدل استفاده میشه؟ کاربردشون چی؟
    اگه میشه بیشتر توضیح بده.

  4. #3

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله Golden Boy نمايش پست
    خیلی جالب بود مهندس. ممنون
    این موتورها رو از کجا میشه گیر آورد؟
    میشه یه سایت خوب در مورد این موتورها و مشخصات اونا معرفی کنی؟

    راستی از اینا رو هواپیماهای مدل استفاده میشه؟ کاربردشون چی؟
    اگه میشه بیشتر توضیح بده.
    خواهش میکنم دوست عزیز
    راستش توی ایران این نوع موتور وارد میشه و بازار برای فروشش توی تهران هست ولی آدرس دقیقی ازش ندارم.. ولی توی دانشگاه هایی که رشته دینامیک پرواز توسعه پیدا کرده باشه اصولا اساتید یکی از این موتورها رو در اختیار دارن برای تست و ...
    توی هواپیمای مدل و بدون سرنشین از این نوع موتور استفاده میشه.. حتی jetpackهای مخصوصی هم تولید شده که برای جابجایی از چهارتا از این موتورها استفاده میکنن..
    با توجه به تراست بالایی که این موتور تولید میکنه یکی از این موتورها میتونه یه هواپیمای 100 کیلویی رو از زمین بلند کنه..
    راستش سایت خاصی رو نمیشناسم ولی میتونید سرچ کنید چیزای زیادی گیرتون میاد

  5. تشكر از اين پست


  6. #4

    پيش فرض

    دوستان سوالی درباره موتورهای میکروجت و جت دارید من در خدمتم...

  7. #5
    عضو فعال آواتار Golden Boy
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2009/11
    محل سكونت
    Isfehan & Ahvaz
    امتیاز
    92
    پست ها
    180

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله abbasbabaei نمايش پست
    خواهش میکنم دوست عزیز
    راستش توی ایران این نوع موتور وارد میشه و بازار برای فروشش توی تهران هست ولی آدرس دقیقی ازش ندارم.. ولی توی دانشگاه هایی که رشته دینامیک پرواز توسعه پیدا کرده باشه اصولا اساتید یکی از این موتورها رو در اختیار دارن برای تست و ...
    توی هواپیمای مدل و بدون سرنشین از این نوع موتور استفاده میشه.. حتی jetpackهای مخصوصی هم تولید شده که برای جابجایی از چهارتا از این موتورها استفاده میکنن..
    با توجه به تراست بالایی که این موتور تولید میکنه یکی از این موتورها میتونه یه هواپیمای 100 کیلویی رو از زمین بلند کنه..
    راستش سایت خاصی رو نمیشناسم ولی میتونید سرچ کنید چیزای زیادی گیرتون میاد

    مهندس اینا نیاز به خنک کننده هم دارن؟
    میشه چندتا منبع خوب واسه بچه ها معرفی کنید که همه چی دستمون بیاد؟

  8. #6

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله Golden Boy نمايش پست
    مهندس اینا نیاز به خنک کننده هم دارن؟
    میشه چندتا منبع خوب واسه بچه ها معرفی کنید که همه چی دستمون بیاد؟
    سلام دوست گلم مهندس هم خودتی

    راستش سوالت رو دقیق متوجه نشدم! ولی یه توضیح میدم شاید جواب سوالت توی توضیحاتم باشه.
    به صورت کلی در موتورهای جت در دو قسمت محفظه احتراق و توربین به دلیل تنش های حرارتی و مکانیکی بالا احتمال خرابی مواد بسیار زیاد است.
    در موتور های جت راهکار های زیادی برای این مسائل پیش بینی شده است که مثالهایی رو میتوان گفت:
    در محفظه احتراق با استفاده از هوای سرد و اضافه کردن به قسمت اصلی هوای سوخته شده دمای گازها را کم میکنند همچنین با تحلیل های خاص سیالاتی قسمت هایی که روی پوسته بدنه محفظه دمای آن بسیار بالاست استخراج میشود و سوراخ های مخصوصی روی پوسته ایجاد میکنند تا مشکل تنش حرارتی روی پوسته برطرف شود. با این حال خوردگی و خزش حرارتی قسمت جدایی ناپذیر از یک محفظه احتراق موتور جت است.
    در قسمت توربین هم راهکارهای زیادی برای خنک کاری وجود دارد که احتمال میدهم با آن آشنا باشید یکی از این راهکارها استفاده از هوای سرد است که استیج های پایانی کمپرسور گرفته میشود و داخل پره های توربین دمیده میشود یا روی پره ها تزریق میشود این هوای سرد باعث میشود توربین در دماهایی حدود 500 درجه سانتی گراد بالاتر از دمای خمیری ماده سازنده توربین (melting point) کار کند! (حدود 1600)

    در موتور های میکروجت خنک کاری در محفظه احتراق دقیقا مثل موتورهای جت بزرگ انجام میشود چراکه هم هندسه و هم ابعاد به صورتی است که امکان انجام تغییرات قابل انجام است.
    ولی در مورد توربین خنک کاری تنها محدود به اضافه کردن هوای سرد به هوای اصلی و پایین آوردن دمای هوای ورودی میشود. با توجه به دمای ورودی به توربین در این نوع موتور که خیلی بالا نیست (در بیشترین حالت900) نیاز به خنک کاری به صورت تزریق هوا به داخل پره ها نیست و این کار هم در عمل انجام نمیشود.

    امیدوارم که توانسته باشم به سوالتون جواب بدم..
    اگه سوال دیگری باشه در خدمتم
    با آرزوی موفقیت

  9. #7
    تازه وارد آواتار پسرخاله
    رشته
    مهندسی هوافضا
    تاريخ عضويت
    2014/6
    محل سكونت
    شیراز
    امتیاز
    11
    پست ها
    28

    پيش فرض

    سلام عزیز،قیمت این موتور ها به چه صورته و چرا داخل ایران تولید نمیشه؟
    با توجه ب تنوع و گستردگی کاربردشون

    Sent from my C6602 using Tapatalk

  10. #8

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله پسرخاله نمايش پست
    سلام عزیز،قیمت این موتور ها به چه صورته و چرا داخل ایران تولید نمیشه؟
    با توجه ب تنوع و گستردگی کاربردشون

    Sent from my C6602 using Tapatalk
    سلام مجدد قیمت این موتورها بستگی به سایز و کاربرد و میزان تراستی که تولید میکنن داره ولی اگه بخوام یه عدد بگم که قیمتش دستت بیاد میتونم بگم بیست میلیون.
    مشکل اصلی ساخت این موتور در درجه اول توربین هست و در درجه دوم خاص بودن موارد استفاده از موتور..
    خیلی ها فکر میکنند در ایران موتور جت تولید نمیشه درحالی که این فکر کاملا اشتباه هست موتورهای جت بزرگ و متوسط در ایران تولید میشه حتی توربین های گازی صفر تا صد در ایران تولید میشن حالا هرچقدر هم کپ باشه یا نباشه مهم نیست یعنی دانش تولید موتور رو کامل داریم..تنها مشکل تولید سوپر آلیاژها و روکش های عایق حرارتی هست که توی این زمینه هم کارهای زیادی داره میشه.
    میخوام بگم توانایی تولید این نوع موتور داخل کشور به صورت کامل وجود داره و انشالله بزودی تولید هم خواهد شد.

تاپیک های مشابه

  1. موتور
    توسط sharif در تالار مکانیک خودرو
    پاسخ ها: 6
    آخرین ارسال: 2011/7/09, 11:39 AM
  2. بازيافت روغن موتور
    توسط vahid_pakrou در تالار مکانیک خودرو
    پاسخ ها: 2
    آخرین ارسال: 2010/10/29, 09:50 AM
  3. تخمین سرعت موتور القایی تکفاز
    توسط PATRIOT در تالار جزوات و مقالات مهندسی برق
    پاسخ ها: 4
    آخرین ارسال: 2010/3/22, 12:16 PM
  4. رژيم‌هاي كاري خود ارتعاشي موتور
    توسط mahdi.adelinasab در تالار مقاله های مهندسی شیمی
    پاسخ ها: 4
    آخرین ارسال: 2007/4/17, 07:43 PM
  5. كنترل پيش‌ران (نيروي جلوبرنده)موتور
    توسط mahdi.adelinasab در تالار مقاله های مهندسی شیمی
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2007/4/17, 12:12 AM

عبارت‌های مرتبط

میکروجت

موتور میکرو جت

موتور میکروجت

نقشه ساخت میکرو جت

درباره ی موتور میکروجت

برنامه طرز ساخت میکروجت برای موبایل

خرید موتور میکرو جت

دانلود کتاب درباره موتور جت و میکروجت

برچسب های اين تاپیک

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •