نمايش نتايج 1 تا 2 از 2

تاپیک: نحوه صحیح خوابیدن مادر در دوران بارداری

  1. #1
    عضو فعال آواتار S i s i l
    تاريخ عضويت
    2010/12
    محل سكونت
    ❤ lost Paradise
    امتیاز
    12577
    پست ها
    10,285

    Im Msn نحوه صحیح خوابیدن مادر در دوران بارداری

    در طی دوران بارداری متاسفانه نمیتوانید عادات همیشگی خوابیدن خود را داشته باشید و این یکی از معضلات خانم های باردار به خصوص در ماه های انتهایی است. چندین دلیل برای این امر وجود دارد ولی با این حال، بکارگیری چند وضعیت خواب میتواند این مشکل شما را حل نماید که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.
    چرا خوابیدن در دوران بارداری سخت میشود؟

    هنگامی که شما باردار هستید تغییرات عمده ای در بدن شما رخ میدهد و این تغییرات نهایتا منجر به این میشوند که مجبور باشید برخی عادات را ترک کنید. برخی از این تغییرات که در دوران بارداری اتفاق می افتند عبارتند از :

    • بزرگ شدن محوطه شکمی
    • درد پشت و کمر
    • سوزش معده
    • کوتاه شدن تنفس
    • بی خوابی

    این عوامل میتوانند باعث شوند شما نتوانید حالت یا پوزیشن خوابی را که در گذشته به آن عادت کرده اید را داشته باشید.

    بهترین پوزیشن یا وضعیت خوابیدن در دوران بارداری چیست؟

    در مطالب قبلی [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ] را مورد بررسی قرار داده بودیم. اما در دوران بارداری بهترین وضعیت خواب حالت SOS ( مخفف Sleep On Side ) است که به معنی خوابیدن به پهلو است. یعنی در این صورت میتوانید به پهلوی راست و یا به پهلوی چپ بخوابید ولی بین این دو وضعیت، خوابیدن به پهلوی چپ بهتر است.
    خوابیدن به پهلوی چپ در دوران حاملگی باعث افزایش خونرسانی به جنین و رسیدن مواد مغذی بیشتر به او میشود همچنین از لحاظ آناتومیکی باعث کاهش فشار به اندامهای داخلی بدن مادر شده و برای مادر و جنین بسیار بهتر میباشد. همچنین بهتر است پاها را کمی درون سینه جمع کنید و بین زانوها یک بالشت قرار دهید.

    • اگر کمردرد احساس کردید، حتما از شیوه ی SOS استفاده کنید و یک بالشت کوچک نیز زیر شکم خود قرار دهید.
    • اگر در طی شب احساس درد در ناحیه قلب و یا سوزش معده داشتید، بالشتی را برای تکیه دادن بالاتنه ی خود به آن داشته باشید.
    • در اواخر دوران بارداری ممکن است با کوتاه شدن و کم شدن تنفس مواجه شوید، در این مواقع به پهلو بخوابید و یا بالاتنه را بر روی بالشت تکیه دهید تا بالاتر قرار گیرد.

    ممکن است در ابتدا این حالات خواب برای شما راحت نباشند، به خصوص اگر شما عادت کرده باشید که بر روی شکم ( دمر ) و یا بر روی کمر ( طاق باز ) بخوابید ولی بکارگیری این شیوه ها به شما کمک زیادی در زمینه خوابیدن خواهد کرد. به خاطر داشته باشید لازم نیست حتما هرشب بر روی یک پهلو بخوابید.
    * نکته بسیار مهمی که باید توجه کنید این است که تحت هیچ عنوان در ماه های انتهایی بارداری غلت نزنید. این کار ممکن است به چرخیدن بند ناف به دور جنین منجر شده و عواقب خطرناکی دارد. اگر طی شب نیاز داشتید جهت خوابیدن را تغییر دهید باید ابتدا بنشینید و سپس جهت را تغییر دهید.
    از کدام وضعیت یا نحوه خوابیدن باید دوری کنم؟

    سوال مهم دیگری که برای بانوان باردار پیش می آید این است که کدام پوزیشنهای خوابیدن نامناسب است و باید اجتناب شود؟ در پاسخ باید به دو وضعیت اشاره کنیم :
    خوابیدن به پشت ( طاق باز ) : این حالت میتواند باعث کمردرد، مشکلات تنفسی، مشکلات گوارشی، هموروئید ( بواسیر )، کاهش فشار خون و کاهش گردش خون بین شما و جنین شود.
    خوابیدن روی شکم ( دمر ) : با رسیدن به ماه های انتهایی بارداری و بزرگ شدن شکم، خوابیدن روی شکم کمتر مطرح میشود ولی به هرحال باید از این وضعیت و پوزیشن اجتناب کنید.





    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    Body Guard
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

  2. تشكرها از اين پست


  3. #2
    عضو فعال آواتار etnn
    رشته
    مهندسی کامپیوتر
    تاريخ عضويت
    2012/3
    محل سكونت
    خودمم نمیدونم !
    امتیاز
    4283
    پست ها
    4,370

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله S i s i l نمايش پست
    در طی دوران بارداری متاسفانه نمیتوانید عادات همیشگی خوابیدن خود را داشته باشید و این یکی از معضلات خانم های باردار به خصوص در ماه های انتهایی است. چندین دلیل برای این امر وجود دارد ولی با این حال، بکارگیری چند وضعیت خواب میتواند این مشکل شما را حل نماید که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.
    چرا خوابیدن در دوران بارداری سخت میشود؟

    هنگامی که شما باردار هستید تغییرات عمده ای در بدن شما رخ میدهد و این تغییرات نهایتا منجر به این میشوند که مجبور باشید برخی عادات را ترک کنید. برخی از این تغییرات که در دوران بارداری اتفاق می افتند عبارتند از :

    • بزرگ شدن محوطه شکمی
    • درد پشت و کمر
    • سوزش معده
    • کوتاه شدن تنفس
    • بی خوابی

    این عوامل میتوانند باعث شوند شما نتوانید حالت یا پوزیشن خوابی را که در گذشته به آن عادت کرده اید را داشته باشید.

    بهترین پوزیشن یا وضعیت خوابیدن در دوران بارداری چیست؟

    در مطالب قبلی [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ] را مورد بررسی قرار داده بودیم. اما در دوران بارداری بهترین وضعیت خواب حالت SOS ( مخفف Sleep On Side ) است که به معنی خوابیدن به پهلو است. یعنی در این صورت میتوانید به پهلوی راست و یا به پهلوی چپ بخوابید ولی بین این دو وضعیت، خوابیدن به پهلوی چپ بهتر است.
    خوابیدن به پهلوی چپ در دوران حاملگی باعث افزایش خونرسانی به جنین و رسیدن مواد مغذی بیشتر به او میشود همچنین از لحاظ آناتومیکی باعث کاهش فشار به اندامهای داخلی بدن مادر شده و برای مادر و جنین بسیار بهتر میباشد. همچنین بهتر است پاها را کمی درون سینه جمع کنید و بین زانوها یک بالشت قرار دهید.

    • اگر کمردرد احساس کردید، حتما از شیوه ی SOS استفاده کنید و یک بالشت کوچک نیز زیر شکم خود قرار دهید.
    • اگر در طی شب احساس درد در ناحیه قلب و یا سوزش معده داشتید، بالشتی را برای تکیه دادن بالاتنه ی خود به آن داشته باشید.
    • در اواخر دوران بارداری ممکن است با کوتاه شدن و کم شدن تنفس مواجه شوید، در این مواقع به پهلو بخوابید و یا بالاتنه را بر روی بالشت تکیه دهید تا بالاتر قرار گیرد.

    ممکن است در ابتدا این حالات خواب برای شما راحت نباشند، به خصوص اگر شما عادت کرده باشید که بر روی شکم ( دمر ) و یا بر روی کمر ( طاق باز ) بخوابید ولی بکارگیری این شیوه ها به شما کمک زیادی در زمینه خوابیدن خواهد کرد. به خاطر داشته باشید لازم نیست حتما هرشب بر روی یک پهلو بخوابید.
    * نکته بسیار مهمی که باید توجه کنید این است که تحت هیچ عنوان در ماه های انتهایی بارداری غلت نزنید. این کار ممکن است به چرخیدن بند ناف به دور جنین منجر شده و عواقب خطرناکی دارد. اگر طی شب نیاز داشتید جهت خوابیدن را تغییر دهید باید ابتدا بنشینید و سپس جهت را تغییر دهید.
    از کدام وضعیت یا نحوه خوابیدن باید دوری کنم؟

    سوال مهم دیگری که برای بانوان باردار پیش می آید این است که کدام پوزیشنهای خوابیدن نامناسب است و باید اجتناب شود؟ در پاسخ باید به دو وضعیت اشاره کنیم :
    خوابیدن به پشت ( طاق باز ) : این حالت میتواند باعث کمردرد، مشکلات تنفسی، مشکلات گوارشی، هموروئید ( بواسیر )، کاهش فشار خون و کاهش گردش خون بین شما و جنین شود.
    خوابیدن روی شکم ( دمر ) : با رسیدن به ماه های انتهایی بارداری و بزرگ شدن شکم، خوابیدن روی شکم کمتر مطرح میشود ولی به هرحال باید از این وضعیت و پوزیشن اجتناب کنید.





    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    اووو چقده سخته اینجوری بخوابی.....

    آدم تو خواب چی میفهمه!! یهو دیدی غلت زد :دی

    جالب و مفید بود...مرسی
    . : أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ : .
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    التماس دعا

تاپیک های مشابه

  1. دوران بارداری گاو
    توسط Javan_Soft در تالار دامپروری
    پاسخ ها: 1
    آخرین ارسال: 2012/4/21, 06:32 AM
  2. نحوه صحیح خوابیدن دانشجویان ایرانی در کلاس
    توسط behnam.95 در تالار تالار عکس
    پاسخ ها: 15
    آخرین ارسال: 2011/11/22, 09:58 AM
  3. نحوه صحیح ترجمه متون
    توسط mohammad u3fi در تالار بخش فعالیت های مرتبط با ترجمه
    پاسخ ها: 2
    آخرین ارسال: 2011/2/28, 01:32 AM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2010/8/04, 10:14 AM
  5. 7 نکته طلائی در تغذیه دوران بارداری
    توسط simin-silver در تالار تغذیه
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2008/9/25, 01:36 AM

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •