سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: کاهش چشمگیر جرایم امنیتی و مسلحانه در

Elaheh.1

عضو جدید
آمار رسمی مراجع قضایی از کاهش چشمگیر جرایم امنیتی، مسلحانه، قتل و سرقت نسبت به سال گذشته حکایت دارد.
به گزارش خبرنگار ما، دکتر علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضائیه صبح دیروز در آخرین نشست مطبوعاتی سال ۸۶ با خبرنگاران داخلی و خارجی ضمن اعلام این مطلب گفت: امسال سرقت های مسلحانه ۱۷‎/۹ درصد، آدم ربایی ۱۵‎/۳۳ درصد، درگیری مسلحانه ۲۱‎/۲۴ درصد و قتل ۱‎/۶۷ درصد نسبت به سال ۸۵ کاهش یافته است. همچنین سال ۸۶ در مجموع ۷میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده در دادسراها، دادگاه ها و محاکم تجدیدنظر و دیوانعالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد ۳ میلیون پرونده در دادسراها رسیدگی و مختومه شده است.
* صدور رای برای ۱۶۰ پرونده مفاسد اقتصادی
طی هفت ماهه امسال نیز پرونده ۱۶۰ متهم در مجتمع قضایی امور اقتصادی رسیدگی و حکم محکومیت شان صادر شده است.
* رسیدگی به تخلفات انتخاباتی
جمشیدی درباره تخلفات انتخاباتی نیز گفت: قوه قضائیه موظف است در رابطه با تخلفات انتخاباتی با قاطعیت برخورد کند. به همین خاطر دادستان های سراسر کشور برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی یک یا چند شعبه بازپرسی در دادسرا را به این امر اختصاص داده اند. آنان نیز به طور قاطع با متخلفان برخورد خواهند کرد.وی در ادامه از ارجاع ۱۰۰ مورد تخلف انتخاباتی به مراجع قضایی خبر داد و اظهار کرد: عمده این تخلفات مربوط به توهین و اهانت به کاندیداهای انتخاباتی از سوی برخی سایت های اینترنتی، یا نحوه تبلیغات کاندیداها است. البته تعدادی از این پرونده ها نیز تحت رسیدگی قرار گرفته و برخورد های قضایی نیز انجام شده است.وی درباره پرونده یکی از فرماندهان سابق نیروی انتظامی هم گفت: پرونده وی در دادگاه کیفری استان تهران تحت رسیدگی است که نامبرده با قرار وثیقه آزاد است. پرونده نیز هم اکنون در مراحل تحقیق و بررسی قرار دارد.


* برخورد جدی با توزیع کنندگان موادمحترقه غیراستاندارد
سخنگوی قوه قضائیه در زمینه برخورد با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه غیرمجاز هم اظهار داشت: همانند سال های گذشته دادستان ها و ضابطان قضایی موظف شده اند به طور قاطع با واردکنندگان مواد محترقه غیرمجاز برخورد کنند. حال آن که اعلام می کنیم افرادی که در تولید و توزیع این مواد نقش دارند پس از بازداشت، ایام عید را نیز میهمان زندان ها خواهند بود. سخنگوی قوه قضائیه درباره تصمیم کمیسیون اجتماعی دولت برای حمایت از خانواده زندانیان بی بضاعت هم گفت: کمیسیون اجتماعی دولت به پیشنهاد سازمان زندان ها برای حمایت از فرزندان و همسران زندانیان بی بضاعت طرحی را تهیه کرده است که براساس آن مستمری و کمک هزینه به فرزندان و همسران زندانیان بی بضاعت پرداخت خواهد شد. از این رو، ۱۵ میلیارد تومان نیز از سوی صندوق مهر امام رضا (ع) در این باره اختصاص یافته است.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
chortke18 ساختار تشكيلات قوه قضائيه حقوق 0

Similar threads

بالا