صفحه 1 از 3 123 آخرينآخرين
نمايش نتايج 1 تا 10 از 22

تاپیک: نحوه نوشتن مقالات ISI

  1. #1
    عضو فعال آواتار s.matavos
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2009/6
    محل سكونت
    شیراز
    امتیاز
    946
    پست ها
    2,163

    پيش فرض نحوه نوشتن مقالات ISI

    سلام به همه ی بچه های محقق و مهندس!
    این تاپیک رو ایجاد کردم که توش نحوه نوشتن مقاله های ISI رو توضیح بدم.
    هم اینکه چند تا کتاب بذارم تا واسه نوشتن مقالاتتون ایشالا بتونین ازش استفاده کنین.
    آموزش ها به طور مداوم و ملایم (به قولی، آهسته و پیوسته) به این تاپیک (در صورت استقبال دوستان) اضافه خواهند شد.

    کتاب اول رو هم همینجا تقدیم می کنم به همه شما دوستان گلم.
    چگونه یک مقاله عالی را نگارش کنیم؟
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    We will not forget, we will not forgive, so watch the way you handle me!


  2. #2
    عضو فعال آواتار s.matavos
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2009/6
    محل سكونت
    شیراز
    امتیاز
    946
    پست ها
    2,163

    پيش فرض

    کتاب های بعدی:
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    We will not forget, we will not forgive, so watch the way you handle me!

  3. تشكرها از اين پست


  4. #3
    عضو فعال آواتار mehrdad.k.r
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2011/8
    محل سكونت
    زیر آسمون رفسنجون (شهر ستاره ها)
    امتیاز
    1169
    پست ها
    708

    پيش فرض

    لینک کتاب ها بصورت مستقیم.
    فايل ضميمه فايل ضميمه

  5. تشكرها از اين پست


  6. #4
    عضو فعال آواتار mehrdad.k.r
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2011/8
    محل سكونت
    زیر آسمون رفسنجون (شهر ستاره ها)
    امتیاز
    1169
    پست ها
    708

    پيش فرض ادامه

    ادامه
    فايل ضميمه فايل ضميمه

  7. تشكرها از اين پست


  8. #5
    عضو فعال آواتار s.matavos
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2009/6
    محل سكونت
    شیراز
    امتیاز
    946
    پست ها
    2,163

    پيش فرض

    باب اول: سخنی با عاشقان علم!
    مقالات علمی نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی دانشجو به انجام کار تحقیقاتی و میزان جدیت وی در انجام آن می‌باشد. به تجربه ثابت شده است که دانشجویانی که دارای مقالات علمی هستند، شانس بالاتری برای دریافت پذیرش در مقاطع بالای تحصیلی به ویژه در مقطع دکترا دارند. به همین دلیل داشتن مقاله‌ی علمی هم به دانشجویان کارشناسی و هم به دانشجویان کارشناسی ارشد توصیه می‌شود، اما دانشگاه‌ها از دانشجویان کارشناسی ارشد انتظار بیشتری برای داشتن مقاله دارند. به همین دلیل چنانچه دانشجوی کارشناسی ارشد هستید و قصد ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکترا را دارید،‌ در چاپ مقالات علمی کوشش جدی نمایید.

    مقالات علمی معمولا در کنفرانس‌ها و ژورنال‌ها چاپ می‌شوند. از نظر اعتبار تمام کنفرانس‌ها و ژورنال‌ها یکسان نیستند و کیفیت مقالاتی که در آنها چاپ می‌شود بسیار متفاوت است. توجه داشته باشید که وقتی برای ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام می‌کنید، کسی معمولا مقالات شما را نخواهد خواند، بلکه تعداد مقالات شما و اعتبار جایی که مقالات شما در آن چاپ شده است، معیار ارزشیابی خواهد بود. بنابراین سعی کنید که مقالات خود را به کنفرانس‌ها و ژورنال‌هایی که از نظر کیفی در سطح بالاتری قرار دارند ارسال نمایید.
    در دوره کارشناسی نوشتن مقاله برای دانشجویان ضروری نیست اما داشتن آن خیلی مفید است.
    We will not forget, we will not forgive, so watch the way you handle me!

  9. تشكرها از اين پست


  10. #6
    عضو فعال آواتار eghbali66
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2008/5
    محل سكونت
    مشهد
    امتیاز
    1824
    پست ها
    1,900

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله s.matavos نمايش پست
    باب اول: سخنی با عاشقان علم!
    مقالات علمی نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی دانشجو به انجام کار تحقیقاتی و میزان جدیت وی در انجام آن می‌باشد. به تجربه ثابت شده است که دانشجویانی که دارای مقالات علمی هستند، شانس بالاتری برای دریافت پذیرش در مقاطع بالای تحصیلی به ویژه در مقطع دکترا دارند. به همین دلیل داشتن مقاله‌ی علمی هم به دانشجویان کارشناسی و هم به دانشجویان کارشناسی ارشد توصیه می‌شود، اما دانشگاه‌ها از دانشجویان کارشناسی ارشد انتظار بیشتری برای داشتن مقاله دارند. به همین دلیل چنانچه دانشجوی کارشناسی ارشد هستید و قصد ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکترا را دارید،‌ در چاپ مقالات علمی کوشش جدی نمایید.

    مقالات علمی معمولا در کنفرانس‌ها و ژورنال‌ها چاپ می‌شوند. از نظر اعتبار تمام کنفرانس‌ها و ژورنال‌ها یکسان نیستند و کیفیت مقالاتی که در آنها چاپ می‌شود بسیار متفاوت است. توجه داشته باشید که وقتی برای ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام می‌کنید، کسی معمولا مقالات شما را نخواهد خواند، بلکه تعداد مقالات شما و اعتبار جایی که مقالات شما در آن چاپ شده است، معیار ارزشیابی خواهد بود. بنابراین سعی کنید که مقالات خود را به کنفرانس‌ها و ژورنال‌هایی که از نظر کیفی در سطح بالاتری قرار دارند ارسال نمایید.
    در دوره کارشناسی نوشتن مقاله برای دانشجویان ضروری نیست اما داشتن آن خیلی مفید است.
    اینکه فقط به تعداد مقالات و اعتبار توجه میکنند، اشتباه است.
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    انجام پروژه های دانشجویی

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]


  11. تشكرها از اين پست


  12. #7
    عضو فعال آواتار s.matavos
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2009/6
    محل سكونت
    شیراز
    امتیاز
    946
    پست ها
    2,163

    پيش فرض

    باب دوم: مقدمه
    مقاله علمي معمولاً در نتيجه پژوهش منطقي، ژرف و متمركز نظري، عملي يا مختلط، به كوشش يك يا چند نفر در يك موضوع تازه و با رويكردي جديد با جهت دستيابي به نتايجي تازه، تهيه و منتشر مي‏گردد. (اعتماد و همكاران، 1381، ص2) چنين مقاله‏اي در واقع گزارشي است كه محقق از يافته‏هاي علمي و نتايج اقدامات پژوهشي خود براي استفاده ساير پژوهشگران، متخصصان و علاقه‏مندان به دست مي‏دهد.
    تهيه گزارش از نتايج مطالعات و پژوهش‏هاي انجام شده، يكي از مهم‏ترين مراحل پژوهشگري به شمار مي‏رود؛ زيرا اگر پژوهشگر نتواند دستاوردهاي علمي خود را در اختيار ساير محققان قرار دهد، پژوهش او هر اندازه هم كه مهم باشد، به پيشرفت علم كمكي نخواهد كرد؛ چون رشد و گسترش هر عملي از طريق ارائه و به هم پيوستن دانشِ فراهم آمده از سوي فردفرد انديشمندان آن علم تحقق مي‏يابد.
    همان طور كه پژوهشگر پيش از اقدام به پژوهش، نيازمند توجه و بررسي يافته‏هاي علمي پژوهشگران قبل از خود است تا بتواند يافته‏هاي علمي خود را گسترش بخشد، ديگران نيز بايد بتوانند به يافته‏هاي پژوهشي او دسترسي پيدا كنند و با استفاده از آنها فعاليت‏هاي علمي خود را سازمان داده، در ترميم و تكميل آن بكوشند.
    از امتيازهاي مهم يك مقاله مي‏توان به مختصر ومفيد بودن، به‌روز بودن و جامع بودن آن اشاره كرد؛ زيرا محقق مي‏تواند حاصل چندين ساله پژوهش خود در يك رساله، پايان‏نامه، پژوهش، يا حتي يك كتاب را به اختصار در يك مقاله علمي بيان كند تا پژوهشگران ديگر بتوانند با مطالعه آن مقاله از كليات آن آگاهي يابند و در صورت نياز بيشتر، به اصل آن تحقيقات مراجعه كنند.
    بدين منظور، امروزه نشريات گوناگوني در زمينه‏هاي مختلف علمي- پژوهشي نشر مي‏يابد و مقاله‏هاي به چاپ رسيده در آنها، اطلاعات فراواني را در اختيار دانش پژوهان قرار مي‏دهند. لازم است محققان با شيوه تدوين مقالات علمي آشنا باشند تا بتوانند با استفاده از شيوه‏هاي صحيح، با سهولت، نتايج تحقيقات و مطالعات خود را به صورت مقاله در اختيار علاقه‏مندان قرار دهند.
    نوشتن مقاله مستلزم رعايت اصولي در ابعاد مختلف محتوايي، ساختاري و نگارشي است.
    We will not forget, we will not forgive, so watch the way you handle me!

  13. تشكرها از اين پست


  14. #8
    عضو فعال آواتار s.matavos
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2009/6
    محل سكونت
    شیراز
    امتیاز
    946
    پست ها
    2,163

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله eghbali66 نمايش پست
    اینکه فقط به تعداد مقالات و اعتبار توجه میکنند، اشتباه است.
    معلومه که اشتباهه! منم نگفتم فقط! گفتم معمولا. واسه ارزیابی کلی، اول از همه از ضریب IF استفاده می شه و بعدشم تعداد مقاله. اگه از این لحاظ ok بود، اونوقت میرن سراغ ارزیابی محتوی. ولی مطمئن باش، مقاله ای که باالفرض توی science با ایمپکت 32.2 چاپ میشه چشم بسته فول اسکولار داره و مفاله ای که مثلا توی Korean journal of chem.eng با ایمپکت 0.1 چاپ شه، نخونده "غیر قابل قبوله" گرچه ISI هم باشه.
    We will not forget, we will not forgive, so watch the way you handle me!

  15. تشكرها از اين پست


  16. #9
    عضو فعال آواتار eghbali66
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2008/5
    محل سكونت
    مشهد
    امتیاز
    1824
    پست ها
    1,900

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله s.matavos نمايش پست
    معلومه که اشتباهه! منم نگفتم فقط! گفتم معمولا. واسه ارزیابی کلی، اول از همه از ضریب IF استفاده می شه و بعدشم تعداد مقاله. اگه از این لحاظ ok بود، اونوقت میرن سراغ ارزیابی محتوی. ولی مطمئن باش، مقاله ای که باالفرض توی science با ایمپکت 32.2 چاپ میشه چشم بسته فول اسکولار داره و مفاله ای که مثلا توی Korean journal of chem.eng با ایمپکت 0.1 چاپ شه، نخونده "غیر قابل قبوله" گرچه ISI هم باشه.
    معمولاً هم اشتباهه برادر
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    انجام پروژه های دانشجویی

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]


  17. تشكر از اين پست


  18. #10
    عضو فعال آواتار s.matavos
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2009/6
    محل سكونت
    شیراز
    امتیاز
    946
    پست ها
    2,163

    پيش فرض

    باب سوم: در باب ملاک های محتوی مقالات
    يكي از مهم‏ترين ابعاد مقاله علمي، محتواي علمي و ارزشمنديِ كيفي آن است. مقاله بايد يافته‏هاي مهمي را در دانش بشر گزارش نمايد و داراي پيامي آشكار باشد؛ بنابراين پيش از تهيه مقاله، محقق بايد از خود بپرسد كه آيا مطالب او آن‏قدر مهم است كه انتشار آن قابل توجيه باشد. آيا ديگران از آن بهره خواهند برد؟ و آيا نتايج پژوهش او، كار آنها را تحت تأثير قرار خواهد داد؟ (هومن، 1378، ص 82). در اينجا به چندين اصل مهم از اصول و معيارهاي محتوايي پژوهش علمي اشاره مي‏گردد كه توجه به آنها قبل از تهيه مقاله به ارتقاي كيفيت آن كمك مي‏نمايد.

    • فرايند «تفكر»: تفكر، تلاش براي معلوم كردن مجهول با استفاده از علوم موجود است. (غرويان، 1368، ص11) بنابراين اساسي‏ ترين محور محتوايي يك پژوهش علمي، آن است كه مجهولي را روشن نمايد. بر اين اساس، هر پژوهش علمي در پي پاسخ دادن به پرسش‏هايي است كه تاكنون براي مخاطبان كشف نشده است. از اين رو پژوهش علمي هميشه با طرح يك يا چند سئوال آغاز مي‏شود كه محقق در صدد پاسخگويي به آنهاست.


    • منطقي بودن: منطق كه راه درست انديشيدن (تصور) و صحيح استدلال آوردن (تصديق) را مي‏آموزاند، (مطهري، 1372، ص 21) ابزار ضروري يك مقاله علمي است و محقق بايد شايستگي لازم را در استدلال آوردن، تحليل محتوا و نتيجه‏گيري داشته باشد. قواعد تعريف، طبقه‏بندي، استنباط‏هاي قياسي و استقرايي، روش‏هاي مختلف نمونه‏برداري و غيره همه از ويژگي‏هاي منطقي يك مقاله علمي است كه محقق بايد به آنها توجه داشته باشد. (هومن، 1374، ص 19).


    • انسجام و نظام‏دار بودن: مرتبط بودن اجزاي مختلف مقاله با همديگر، همچنين متناسب بودن آنها با عنوان مقاله و ارتباط عناوين فرعي با همديگر، از جمله مواردي است كه به تحقيق، يكپارچگي و انسجام مي‏بخشد. بر اين اساس، محقق بايد عناوين فرعي مقاله خود را با نظمي منطقي از يكديگر مجزا كرده، ارتباط بخش‏ها را مشخص نمايد.


    • تراكمي بودن: از آنجا كه هدف پژوهش پاسخ دادن به سئوال هايي است كه تا آن زمان دست كم از نظر محقق، پاسخي منطقي براي آن وجود نداشته است، هر پژوهش علمي بايد از يك سو به منظور كشف دانش جديد، و از سوي ديگر، براي تكميل دانش، صورت پذيرد. بنابراين هدف اصلي يك مقاله، كشف يا تكميل دانش بشري است، نه تكرار دوباره آن با عبارات مختلف. (هومن، 1374، ص 20).


    • تناسب موضوع با نيازهاي فعلي جامعه علمي: هر پژوهش علمي بايد نيازهاي اساسي جامعه علمي خود را در نظر گرفته، در صدد حل آن مسايل برآيد؛ بنابراين از طرح موضوعاتي كه از اولويت تحقيقي برخوردار نيستند و جامعه علمي، بدانها نياز ندارد، بايد احتراز نمود.


    • خلاقيت و نوآوري: هر تحقيق علمي زماني مي‏تواند در ارتقاي سطح دانش، موفق و موثر باشد كه از فكري بديع و خلّاق برخوردار باشد. مقالاتي كه به جمع آوري صِرف بسنده مي‏كنند، نمي‏توانند سهم عمده‏اي در پيشرفت دانش بشري داشته باشند.


    • توضيح مطلب در حدّ ضرورت: از جمله مواردي كه محقق در گزارش نويسي پژوهش خود (مقاله) بايد بدان توجه كند، پرهيز از حاشيه‏روي و زياده‏گوييِ افراطي است؛ همچنان كه خلاصه‏گويي نبايد به حدّي باشد كه به ابهام و ايهام منجر شود؛ بر اين اساس محقق بايد به حدّي مطالب را تبيين كند كه مقصود وي براي خواننده، روشن شود.


    • متناسب بودن با نظريه‏ها: هر رشته علمي، متشكل از نظريه‏ها و قوانيني است كه مورد اتفاق صاحب‏نظران آن فن است. يافته‏هاي به دست آمده در تحقيقات ميداني يا توصيفي نبايد با قوانين كلي آن رشته تخصصي منافات داشته باشد.


    • اجتناب از كلي گويي: هدف نهايي علم، صورتبندي يك «نظريه»(3) و «تبيين كردن»(4) يكي از اصول مهم نظريه است. (دلاور، 1371، ص 33) از اين رو محقق بايد بتواند مباحث علمي خود را به روشني توضيح دهد و با زبان گويا آن را تبيين و از كلي گويي اجتناب نمايد.


    • گزارش روش‏شناسي تحقيق: «تحقيق»(5) فرايندي است كه از طريق آن مي‏توان درباره ناشناخته‏ها به جست و جو پرداخت و از آن، شناخت لازم را كسب كرد. در اين فرايند چگونگي گردآوري شواهد و تبديل آنها به يافته‏ها «روش‏شناسي»(6) ناميده مي‏شود. اين سئوال كه چگونه داده‏ها بايد گردآوري شود و مورد تفسير قرار گيرد، به طوري كه ابهام حاصل از آنها به حداقل ممكن كاهش يابد؟» از موارد مهم تحقيق علمي است. (سرمد و همكاران، 1379، ص 22). يك تحقيق علمي زماني مي‏تواند مطالب خود را به اثبات برساند كه از روش گردآوري مناسبي برخوردار، و آن روش‏ها در مقاله به خوبي بيان شده باشد.
    We will not forget, we will not forgive, so watch the way you handle me!

  19. تشكرها از اين پست


صفحه 1 از 3 123 آخرينآخرين

تاپیک های مشابه

  1. پاسخ ها: 34
    آخرین ارسال: 3 هفته پيش, 09:05 AM
  2. همکاری در نوشتن مقالات ISI
    توسط pazhouhesh در تالار تاپیک های قدیمی
    پاسخ ها: 1
    آخرین ارسال: 2012/4/07, 01:47 PM
  3. ثبت اختراع و مقالات ISI
    توسط haleh_sharif در تالار آگهی استخدام
    پاسخ ها: 1
    آخرین ارسال: 2011/5/20, 01:15 PM
  4. شاخصهای ارزیابی مقالات ISI
    توسط hamed khatibi در تالار مهندسی کامپیوتر
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2008/5/29, 08:24 AM

عبارت‌های مرتبط

نحوه نوشتن مقاله isi

طریقه نوشتن مقاله isi

روش نوشتن مقاله isi

دانلود مقالات isi مهندسی نفت

آموزش نوشتن مقاله isi

نوشتن مقاله isi

روش نوشتن مقالهIsIروش نوشتن مقالات ریاضی در مقطع ارشد

برچسب های اين تاپیک

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •