صفحه 1 از 2 12 آخرينآخرين
نمايش نتايج 1 تا 10 از 20

تاپیک: اتاق اثبات قضایا ، فرمول ها و حکم های فیزیک

  1. #1
    عضو فعال آواتار آقای سعید حیدری
    رشته
    سایر رشته های مهندسی
    تاريخ عضويت
    2010/11
    محل سكونت
    همه چیزم قوچان
    امتیاز
    1274
    پست ها
    1,199

    پيش فرض اتاق اثبات قضایا ، فرمول ها و حکم های فیزیک

    با اجازه دوستان بر این فکر افتادم تا در این تاپیک به اثبات فرمول ها ، حکم ها و قضایای فرمول انجام بدیم ، شاید بعضی از بیان دوستان برای فهم این قضایا ساده تر باشد
    لازم نیست برای طولانی زیستن، به روزهای زندگی ات اضافه کنی،
    تلاشت این باشد که
    ****زندگی*** را به روزهایت اضافه کنی ...


  2. تشكرها از اين پست


  3. #2
    عضو فعال آواتار آقای سعید حیدری
    رشته
    سایر رشته های مهندسی
    تاريخ عضويت
    2010/11
    محل سكونت
    همه چیزم قوچان
    امتیاز
    1274
    پست ها
    1,199

    پيش فرض

    قبل از شروع کردن به فرمول ها ابتدا پایه این علمو محکم کنیم :
    بدست آوردن و بیان کردن مساحت ها و حجم ها و ...... اجسام
    ممنون میشم حجم و مساحت و محیط اشکال هندسی زیر را بهم بگید .
    1: مساحت و حجم مکعب
    2: مساحت و حجم مکعب مستطیل
    3: مساحت و حجم منشور
    4: مساحت و حجم استوانه
    5: مساحت و حجم هرم
    6: مساحت و حجم مخروط
    7: مساحت و محیط مثلث
    8: مساحت و محیط دایره
    اگر بتونین فرمولی بیان کنین که بشه ساده تر اینا رو یاد گرفت
    لازم نیست برای طولانی زیستن، به روزهای زندگی ات اضافه کنی،
    تلاشت این باشد که
    ****زندگی*** را به روزهایت اضافه کنی ...


  4. تشكر از اين پست


  5. #3
    عضو فعال
    تاريخ عضويت
    2012/4
    امتیاز
    631
    پست ها
    2,930

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله آقای سعید حیدری نمايش پست
    با اجازه دوستان بر این فکر افتادم تا در این تاپیک به اثبات فرمول ها ، حکم ها و قضایای فرمول انجام بدیم ، شاید بعضی از بیان دوستان برای فهم این قضایا ساده تر باشد
    عالیه
    اگه از پایه و با بیان کامل مفاهیم جلو بریم خیلی عالی میشه ممنون
    بای برا همیشه

  6. تشكرها از اين پست


  7. #4
    عضو فعال
    تاريخ عضويت
    2012/4
    امتیاز
    631
    پست ها
    2,930

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله آقای سعید حیدری نمايش پست
    قبل از شروع کردن به فرمول ها ابتدا پایه این علمو محکم کنیم :
    بدست آوردن و بیان کردن مساحت ها و حجم ها و ...... اجسام
    ممنون میشم حجم و مساحت و محیط اشکال هندسی زیر را بهم بگید .
    1: مساحت و حجم مکعب
    2: مساحت و حجم مکعب مستطیل
    3: مساحت و حجم منشور
    4: مساحت و حجم استوانه
    5: مساحت و حجم هرم
    6: مساحت و حجم مخروط
    7: مساحت و محیط مثلث
    8: مساحت و محیط دایره
    اگر بتونین فرمولی بیان کنین که بشه ساده تر اینا رو یاد گرفت


    Formula
    Rectangle:
    Area = Length X Width
    A = lw

    Perimeter = 2 X Lengths + 2 X Widths
    P = 2l + 2w
    Parallelogram
    Area = Base X Height
    a = bh
    Triangle
    Area = 1/2 of the base X the height
    a = 1/2 bh
    Perimeter = a + b + c
    (add the length of the three sides)
    Trapezoid

    Perimeter = area + b1 + b2 + c
    P = a + b1 + b2 + c
    Circle.The distance around the circle is a circumference. The distance across the circle is the diameter (d). The radius (r) is the distance from the center to a point on the circle. (Pi = 3.14) More about .circles.
    d = 2r
    c = pd = 2 pr
    A = pr2
    (p=3.14)
    Rectangular Solid
    Volume = Length X Width X Height
    V = lwh
    Surface = 2lw + 2lh + 2wh
    Prisms
    Volume = Base X Height
    v=bh
    Surface = 2b + Ph (b is the area of the base P is the perimeter of the base)
    Cylinder
    Volume = pr2 x height
    V = pr2 h
    Surface = 2p radius x height
    S = 2prh + 2pr2
    Pyramid
    V = 1/3 bh
    b is the area of the base
    Surface Area: Add the area of the base to the sum of the areas of all of the triangular faces. The areas of the triangular faces will have different formulas for different shaped bases.
    Cones
    Volume = 1/3 pr2 x height
    V= 1/3 pr2h
    Surface = pr2 + prs
    S = pr2 + prs
    =pr2 + pr
    Sphere
    Volume = 4/3 pr3
    V = 4/3 pr3
    Surface = 4pr2
    S = 4pr2




    راهنمای استفاده از فرمولها

    مساحت A Area
    محیط دایره C Circumference

    طول L Length

    عرض W Width

    ارتفاع H Height

    شعاع r Radius









    1) مساحت مـــربع = یـــک ضلع به توان۲
    محیــط مـــربــــع = یک ضلع × 4

    2) مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض
    محیط مستطیل = ( طول + عرض) × 2

    3) مساحت مثلث = ( قاعده × ارتــــــفاع ) تقسیم بر۲ محیط مثلث = مجموع سه ضلع

    ۴) مساحت ذوزنقه = ( قاعده بزرگ + قاعده کوچک ) × نصف ارتفاع
    محیط ذوزنقه = مجموع چهار ضلع

    ۵) مساحت لوزی = ( قطر بزرگ × قطر کوچک ) تقسیم بر ۲
    محیط لوزی = یک ضلع × 4

    ۶) مساحت متوازی الاضلاع = قاعده × ارتفاع
    محیط متوازی الاضلاع = مجموع دو ضلع متوالی × 2

    ۷) مساحت دایره = عدد پی ( 14/3 ) × شعاع × شعاع
    محیط دایره = عدد پی ( 14/3 ) × قطر

    ۸) مساحت کره = 4 × 14/3 × شعاع به توان دو

    حجم کره = چهار سوم × 14/3 × شعاع به توان سه

    ۹) مساحت بیضی = (نصف قطر بزرگ × نصف قطر کوچک ) × 14/3

    ۱۰ ) محیط چند ضلعی منتظم = یک ضلع × تعداد اضلاعش

    ۱۱ ) حجم مکعب مستطیل = طـول × عـرض × ارتفاع
    حجم مکعب مربع = قاعده × ارتفاع ( طول یال×مساحت یک وجه)

    ۱۲ ) حجم هرم = مساحت قاعده ی هرم × ارتفاع هرم× یک سوم

    ۱۳) مساحت جانبی استوانه = محیط قاعده × ارتفاع حجم استوانه = مساحت قاعده × ارتفاع

    سطح کل استوانه = سطح دو قاعده + مساحت جانبی ( مساحت مجموع دو قاعده + ارتفاع × پیرامون قاعده )

    ۱۴) مساحت جانبی منشور = مجموع مساحت سطوح جانبی
    مساحت کلی منشور = مجموع مساحت دو قاعده + مجموع مساحت سطوح جانبی

    ۱۵) حجم مخروط = مساحت قاعده × یک سوم × ارتفاع
    بای برا همیشه

  8. تشكرها از اين پست


  9. #5
    کاربر فعال تالار مقالات
    آواتار Mohsen 89
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2010/11
    محل سكونت
    وعده ی دیدار ما شیراز!!!
    امتیاز
    7505
    پست ها
    7,266

    پيش فرض

    واقعا ایده ی خوبیه
    اگه کمکی بربیاد منم در خدمتم
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    پاسبان بار امانت نتوانست کشید...........قرعه ی کار بنام من دیوانه زدند[مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ][مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

  10. تشكر از اين پست


  11. #6
    عضو فعال
    تاريخ عضويت
    2012/4
    امتیاز
    631
    پست ها
    2,930

    پيش فرض هندسه نااقليدسي و انحناي فضا

    علومي كه از يونان باستان توسط انديشمندان اسلامي محافظت و تكميل شد، از قرون يازدهم ميلادي به بعد به اروپا منتقل شد، بيشتر شامل رياضي و فلسفه ي طبيعي بود. فلسفه ي طبيعي توسط كوپرنيك، برونو، كپلر و گاليله به چالش كشيده شد و از آن ميان فيزيك نيوتني بيرون آمد. چون كليسا خود را مدافع فلسفه طبيعي يونان مي دانست و كنكاش در آن با خطرات زيادي همراه بود، انديشمندان كنجكاو بيشتر به رياضيات مي پرداختند، زيرا كليسا نسبت به آن حساسيت نشان نمي داد. بنابراين رياضيات نسبت به فيزيك از پيشرفت بيشتري برخوردار بود. يكي از شاخه هاي مهم رياضيات هندسه بود كه آن هم در هندسه ي اقليدسي خلاصه مي شد.

    در هندسه ي اقليدسي يكسري مفاهيم اوليه نظير خط و نقطه تعريف شده بود و پنچ اصل را به عنوان بديهيات پذيرفته بودند و ساير قضايا را با استفاده از اين اصول استنتاج مي كردند. اما اصل پنجم چندان بديهي به نظر نمي رسيد. بنابر اصل پنجم اقليدس از يك نقطه خارج از يك خط، يك خط و تنها يك خط مي توان موازي با خط مفروض رسم كرد. برخي از رياضيدانان مدعي بودند كه اين اصل را مي توان به عنوان يك قضيه ثابت كرد. در اين راه بسياري از رياضيدانان تلاش زيادي كردند و نتيجه نگرفتند. خيام ضمن جستجوي راهي براي اثبات “اصل توازي” مبتكر مفهوم عميقي در هندسه شد. در تلاش براي اثبات اين اصل، خيام گزاره هايي را بيان كرد كه كاملا مطابق گزاره هايي بود كه چند قرن بعد توسط واليس و ساكري رياضيدانان اروپايي بيان شد و راه را براي ظهور هندسه هاي نااقليدسي در قرن نوزدهم هموار كرد. سرانجام و پس از دو هزار سال اصولي متفاوت با آن بيان كردند و هندسه هاي نااقليدسي شكل گرفت. بدين ترتيب علاوه بر فلسفه ي طبيعي رياضيات نيز از انحصار يوناني خارج و در مسيري جديد قرار گرفت و آزاد انديشي در رياضيات آغاز گرديد.
    ۱-۵ اصطلاحات بنيادي رياضيات
    طي قرنهاي متمادي رياضيدانان اشياء و موضوع هاي مورد مطلعه ي خود از قبيل نقطه و خط و عدد را همچون كميت هايي در نظر مي گرفتند كه در نفس خويش وجود دارند. اين موجودات همواره همه ي كوششهاي را كه براي تعريف و توصيف شايسته ي آنان انجام مي شد را با شكست مواجه مي ساختند. بتدريج اين نكته بر رياضيدانان قرن نوزدهم آشكار گرديد كه تعيين مفهوم اين موجودات نمي تواند در داخل رياضيات معنايي داشته باشد. حتي اگر اصولاً داراي معنايي باشند.
    بنابراين، اينكه اعداد، نقطه و خط در واقع چه هستند در علوم رياضي نه قابل بحث است و نه احتياجي به اين بحث هست. يك وقت براتراند راسل گفته بود كه رياضيات موضوعي است كه در آن نه مي دانيم از چه سخن مي گوييم و نه مي دانيم آنچه كه مي گوييم درست است.
    دليل آن اين است كه برخي از اصطلاحات اوليه نظير نقطه، خط و صفحه تعريف نشده اند و ممكن است به جاي آنها اصطلاحات ديگري بگذاريم بي آنكه در درستي نتايج تاثيري داشته باشد. مثلاً مي توانيم به جاي آنكه بگوييم دو نقطه فقط يك خط را مشخص مي كند، مي توانيم بگوييم دو آلفا يك بتا را مشخص مي كند. با وجود تغييري كه در اصطلاحات داديم، باز هم اثبات همه ي قضاياي ما معتبر خواهد ماند، زيرا كه دليل هاي درست به شكل نمودار بسته نيستند، بلكه فقط به اصول موضوع كه وضع شده اند و قواعد منطق بستگي دارند.
    بنابراين، رياضيات تمريني است كاملاً صوري براي استخراج برخي نتايج از بعضي مقدمات صوري. رياضيات احكامي مي سازند به صورت هرگاه چنين باشد، آنگاه چنان خواهد شد و اساساً در آن صحبتي از معني فرضها يا راست بودن آنها نيست. اين ديدگاه (صوريگرايي) با عقيده ي كهن تري كه رياضيات را حقيقت محض مي پنداشت و كشف هندسه هاي نااقليدسي بناي آن را درهم ريخت، جدايي اساسي دارد. اين كشف اثر آزادي بخشي بر رياضيدانان داشت.
    ۲-۵ اشكالات وارد بر هندسه اقليدسي
    هندسه ي اقليدسي بر اساس پنچ اصل موضوع زير شكل گرفت:
    اصل اول - از هر نقطه مي توان خط مستقيمي به هر نقطه ي ديگر كشيد.
    اصل دوم - هر پاره خط مستقيم را مي توان روي همان خط به طور نامحدود امتداد داد.
    اصل سوم - مي توان دايره اي با هر نقطه دلخواه به عنوان مركز آن و با شعاعي مساوي هر پاره خط رسم كرد.
    اصل چهارم - همه ي زواياي قائمه با هم مساوي اند.
    اصل پنجم - از يك نقطه خارج يك خط، يك خط و و تنها يك خط مي توان موازي با خط مفروض رسم كرد.
    اصل پنجم اقليدس كه ايجاز ساير اصول را نداشت، به هيچوجه واجد صفت بديهي نبود. در واقع اين اصل بيشتر به يك قضيه شباهت داشت تا به يك اصل. بنابراين طبيعي بود كه لزوم واقعي آن به عنوان يك اصل مورد سئوال قرار گيرد. زيرا چنين تصور مي شد كه شايد بتوان آن را به عنوان يك قضيه نه اصل از ساير اصول استخراج كرد، يا حداقل به جاي آن مي توان معادل قابل قبول تري قرار داد.
    در طول تاريخ رياضيدانان بسياري از جمله، خواجه نصيرالدين طوسي، جان واليس، لژاندر، فوركوش بويوئي و … تلاش كردند اصل پنجم اقليدس را با استفاده از ساير اصول نتيجه بگيرنر و آن را به عنوان يك قضيه اثبات كنند. اما تمام تلاشها بي نتيجه بود و در اثبات دچار خطا مي شدند و به نوعي همين اصل را در اثباط خود به كار مي بردند. دلامبر اين وضع را افتضاح هندسه ناميد.
    يانوش بويوئي يكي از رياضيدانان جواني بود كه در اين را تلاش مي كرد. پدر وي نيز رياضيداني بود كه سالها در اين اين مسير تلاش كرده بود .
    و طي نامه اي به پسرش نوشت: تو ديگر نبايد براي گام نهادن در راه توازي ها تلاش كني، من پيچ و خم اين راه را از اول تا آخر مي شناسم. اين شب بي پايان همه روشنايي و شادماني زندگي مرا به كام نابودي فرو برده است، التماس مي كنم دانش موازيها را رها كني.
    ولي يانوش جوان از اخطار پدير نهرسيد، زيرا كه انديشه ي كاملاً تازه اي را در سر مي پروراند. او فرض كرد نقيض اصل توازي اقليدس، حكم بي معني اي نيست. وي در سال ۱۸۲۳ پدرش را محرمانه در جريان كشف خود قرار داد و در سال ۱۸۳۱ اكتشافات خود را به صورت ضميمه در كتاب تنتامن پدرش منتشر كرد و نسخه اي از آن را براي گائوس فرستاد. بعد معلوم شد كه گائوس خود مستقلاً آن را كشف كرده است.
    بعدها مشخص شد كه لباچفسكي در سال ۱۸۲۹ كشفيات خود را در باره هندسه نااقليدسي در بولتن كازان، دو سال قبل از بوئي منتشر كرده است. و بدين ترتيب كشف هندسه هاي نااقليدسي به نام بويوئي و لباچفسكي ثبت گرديد.
    ۳-۵ هندسه هاي نا اقليدسي
    اساساً هندسه نااقليدسي چيست؟ هر هندسه اي غير از اقليدسي را نا اقليدسي مي نامند. از اين گونه هندسه ها تا به حال زياد شناخته شده است. اختلاف بين هندسه هاي نا اقليدسي و اقليدسي تنها در اصل توازي است. در هندسه اقليدسي به ازاي هر خط و هر نقطه نا واقع بر آن يك خط مي توان موازي با آن رسم كرد.
    نقيض اين اصل را به دو صورت مي توان در نظر گرفت. تعداد خطوط موازي كه از يك نقطه نا واقع بر آن، مي توان رسم كرد، بيش از يكي است. و يا اصلاً خطوط موازي وجود ندارند. با توجه به اين دو نقيض، هندسه هاي نا اقليدسي را مي توان به دو گروه تقسيم كرد.
    يك - هندسه هاي هذلولوي
    هندسه هاي هذلولوي توسط بويوئي و لباچفسكي بطور مستقل و همزمان كشف گرديد.
    اصل توازي هندسه هذلولوي - از يك خط و يك نقطه ي نا واقع بر آن دست كم دو خط موازي با خط مفروض مي توان رسم كرد.
    دو - هندسه هاي بيضوي
    در سال ۱۸۵۴ فريدريش برنهارد ريمان نشان داد كه اگر نامتناهي بودن خط مستقيم كنار گذاشته شود و صرفاً بي كرانگي آن مورد پذيرش واقع شود، آنگاه با چند جرح و تعديل جزئي اصول موضوعه ديگر، هندسه سازگار نااقليدسي ديگري را مي توان به دست آورد. پس از اين تغييرات اصل توازي هندسه بيضوي بصورت زير ارائه گرديد.
    اصل توازي هندسه بيضوي - از يك نقطه ناواقع بر يك خط نمي توان خطي به موازات خط مفروض رسم كرد.
    يعني در هندسه بيضوي، خطوط موازي وجود ندارد. با تجسم سطح يك كره مي توان سطحي شبيه سطح بيضوي در نظر گرفت. اين سطح كروي را مشابه يك صفحه در نظر مي گيرند. در اينجا خطوط با دايره هاي عظميه كره نمايش داده مي شوند. بنابراين خط ژئودزيك يا مساحتي در هندسه بيضوي بخشي از يك دايره عظيمه است.
    در هندسه بيضوي مجموع زواياي يك مثلث بيشتر از ۱۸۰ درجه است. در هندسه بيضوي با حركت از يك نقطه و پيمودن يك خط مستقيم در آن صفحه، مي توان به نقطه ي اول باز گشت. همچنين مي توان ديد كه در هندسه بيضوي نسبت محيط يك دايره به قطر آن همواره كمتر از عدد پي است.
    ۴-۵ انحناي سطح يا انحناي گائوسي
    اگر خط را راست فرض كنيم نه خميده، چنانچه ناگزير باشيم يك انحناي عددي k به خطي نسبت دهيم براي خط راست خواهيم داشت k=o انحناي يك دايره به شعاع r برابر است با k=۱/r.
    تعريف مي كنند. همچنين منحني هموار، منحني اي است كه مماس بر هر نقطه اش به بطور پيوسته تغيير كند. به عبارت ديگر منحني هموار يعني در تمام نقاطش مشتق پذير باشد.
    براي به دست آوردن انحناي يك منحني در يك نقطه، دايره بوسان آنرا در آن نقطه رسم كرده، انحناي منحني در آن نقطه برابر با انحناي دايره ي بوسان در آن نقطه است. دايره بوسان در يك نقطه از منحني، دايره اي است كه در آن نقطه با منحني بيشترين تماس را دارد. توجه شود كه براي خط راست شعاع دايره بوسان آن در هر نقطه واقع بر آن بينهايت است.
    براي تعيين انحناي يك سطح در يك نقطه، دو خط متقاطع مساحتي در دو جهت اصلي در آن نقطه انتخاب كرده و انحناي اين دو خط را در آن نقاط تعيين مي كنيم. فرض كنيم انحناي اين دو خط
    k۱=۱/R۱ and k۲=۱/R۲
    باشند. آنگاه انحناي سطح در آن نقطه برابر است با حاصلضرب اين دو انحنا، يعني :
    k=۱/R۱R۲
    انحناي صفحه ي اقليدسي صفر است. همچنين انحناي استوانه صفر است:
    k=o
    براي سطح هذلولوي همواره انحناي سطح منفي است :
    k<>
    براي سطح بيضوي همواره انحنا مثبت است :
    k>o
    در جدول زير هر سه هندسه ها با يكديگر مقايسه شده اند:

    نوع هندسه
    تعداد خطوط موازي
    مجموع زواياي مثللث
    نسبت محيط به قطر دايره
    اندازه انحنا
    اقليدسي
    يك
    ۱۸۰
    عدد پي
    صفر
    هذلولوي
    بينهايت
    < 180
    > عدد پي
    منفي
    بيضوي
    صفر
    > ۱۸۰
    < عدد پي
    مثبت



    ۴-۶ مفهوم و درك شهودي انحناي فضا
    سئوال اساسي اين است كه كدام يك از اين هندسه هاي اقليدسي يا نا اقليدسي درست است؟
    پاسخ صريح و روشن اين است كه بايد انحناي يك سطح را تعيين كنيم تا مشخص شود كدام يك درست است. بهترين دانشي كا مي تواند در شناخت نوع هندسه ي يك سطح مورد استفاده و استناد قرار گيرد، فيزيك است. يك صفحه ي كاغذ برداريد و در روي آن دو خط متقاطع رسم كنيد. سپس انحناي اين خطوط را در آن نقطه تعيين كرده و با توجه به تعريف انحناي سطح حاصلضرب آن را به دست مي آوريم. اگر مقدار انحنا برابر صفر شد، صفحه اقليدسي است، اگر منفي شد مي گوييم صفحه هذلولوي است و در صورتي كه مثبت شود، ادعا مي كنيم كه صفحه بيضوي است .
    در كارهاي معمولي مهندسي نظير ايجاد ساختمان يا ساختن يك سد بر روي رودخانه، انحناي سطح مورد نظر برابر صفر است، به همين دليل در طول تلريخ مهندسين همواره از هندسه اقليدسي استفاده كرده اند و با هيچگونه مشكلي هم مواجه نشدند. يا براي نقشه برداري از سطح يك كشور اصول هندسه ي اقليدسي را بكار مي برند و فراز و نشيب نقاط مختلف آن را مشخص مي كنند. در اين محاسبات ما مي توانيم از خطكش هايي كه در آزمايشگاه يا كارخانه ها ساخته مي شود، استفاده كنيم. حال سئوال اين است كه اگر خطكش مورد استفاده ي ما تحت تاثير شرايط محيطي قرار بگيرد چه بايد كرد؟ اما مي دانيم از هر ماده اي كه براي ساختن خطكش استفاده كنيم، شرايط فيزيكي محيط بر روي آن اثر مي گذارد. البته با توجه با تاثير محيط بر روي خطكش ما تلاش مي كنيم از بهترين ماده ي ممكن استفاده كنيم. بهمين دليل چوب از لاستيك بهتر است و آهن بهتر از چوب است.
    اما براي مصافتهاي دور نظير فواصل نجومي از چه خطكشي (متري) مي توانيم استفاده كنيم؟ طبيعي است كه در اينجا هيچ خطكشي وجود ندارد كه بتوانيم با استفاده از آن فاصله ي بين زمين و ماه يا ستارگان را اندازه بگيريم. بنابراين بايد به ساير امكاناتي توجه كنيم كه در عمل قابل استفاده است. اما در اينجا چه امكاناتي داريم؟ بهترين ابزار شناخته شده امواج الكترومغناطيسي است. اگر مسير نور در فضا خط مستقيم باشد، در اينصورت با جرت مي توانيم ادعا كنيم كه فضا اقليدسي است. براي پي بردن به نوع انحناي فضا بايد مسير پرتو نوري را مورد بررسي قرار دهيم .
    اما تجربه نشان مي دهد كه مسير نور هنگام عبور از كنار ماده يعني زماني كه از يك ميدان گرانشي عبور مي كند، خط مستقيم نيست، بلكه منحني است. بنابراين فضاي اطراف اجسام اقليدسي نيست. به عبارت ديگر ساختار هندسي فضا نااقليدسي است.
    بای برا همیشه

  12. تشكر از اين پست


  13. #7
    عضو فعال آواتار آقای سعید حیدری
    رشته
    سایر رشته های مهندسی
    تاريخ عضويت
    2010/11
    محل سكونت
    همه چیزم قوچان
    امتیاز
    1274
    پست ها
    1,199

    پيش فرض

    داداشی توکه اولش رفتی فوق دکتراشو بیان کردی !!!! دستت درد نکنه ولی فکر ما رو بکن ! شما لطف کن قرار بود از پایه ، پایه یعنی از دوران دبیرستان پیش میریم تا مسئله ای واسه کسی نباشه ، ولی بازم ممنون که تنهام نذاشتی
    لازم نیست برای طولانی زیستن، به روزهای زندگی ات اضافه کنی،
    تلاشت این باشد که
    ****زندگی*** را به روزهایت اضافه کنی ...


  14. تشكرها از اين پست


  15. #8
    عضو فعال
    تاريخ عضويت
    2012/4
    امتیاز
    631
    پست ها
    2,930

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله آقای سعید حیدری نمايش پست
    داداشی توکه اولش رفتی فوق دکتراشو بیان کردی !!!! دستت درد نکنه ولی فکر ما رو بکن ! شما لطف کن قرار بود از پایه ، پایه یعنی از دوران دبیرستان پیش میریم تا مسئله ای واسه کسی نباشه ، ولی بازم ممنون که تنهام نذاشتی

    مال دبیرستان بودن دیگه
    بای برا همیشه

  16. تشكرها از اين پست


  17. #9
    عضو فعال آواتار آقای سعید حیدری
    رشته
    سایر رشته های مهندسی
    تاريخ عضويت
    2010/11
    محل سكونت
    همه چیزم قوچان
    امتیاز
    1274
    پست ها
    1,199

    پيش فرض

    دبیرستان شما خیلی کار درست بوده ، باور کن در دوران دبیرستان نتونستم حتی یک چیز بجز کتاب درسی یاد بگیریم . واقعا متاسفم ، حالا تو کمک کن اینجا بشه دبیرستان شما ، ولی با این فرق که از این به بعد شما آقا معلم . اجازه !!!
    لازم نیست برای طولانی زیستن، به روزهای زندگی ات اضافه کنی،
    تلاشت این باشد که
    ****زندگی*** را به روزهایت اضافه کنی ...


  18. تشكرها از اين پست


  19. #10
    عضو فعال
    تاريخ عضويت
    2012/4
    امتیاز
    631
    پست ها
    2,930

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله آقای سعید حیدری نمايش پست
    دبیرستان شما خیلی کار درست بوده ، باور کن در دوران دبیرستان نتونستم حتی یک چیز بجز کتاب درسی یاد بگیریم . واقعا متاسفم ، حالا تو کمک کن اینجا بشه دبیرستان شما ، ولی با این فرق که از این به بعد شما آقا معلم . اجازه !!!
    من تو دوران دبیرستان اصلا درس نمیخوندم و هیچی بلد نیستم
    حالا کمک میکنیم قوی شه پایه مون
    از کجا شروع کنیم؟
    من پایه ی فیزیکم هستم ( از مکانیک شروع کنیم و با زمانبندی مشترک پیش بریم و مشکلی داشتیم مطرح کنیم و بحث کنیم و چندتا از سوالای جالبو مطرح کنیم و حل کنیم و ...)
    بای برا همیشه

صفحه 1 از 2 12 آخرينآخرين

تاپیک های مشابه

  1. راهنمایی در مورد اثبات فرمول
    توسط hamid1002 در تالار مکانیک سیالات
    پاسخ ها: 2
    آخرین ارسال: 2012/11/09, 09:11 PM
  2. اثبات فرمول های تحلیل حساسیت حمل و نقل (درخواست فوری)
    توسط ghazal1991 در تالار مدل سازی ، شبيه سازی و تحقيق در عمليات
    پاسخ ها: 1
    آخرین ارسال: 2011/12/25, 06:27 PM
  3. ....کمک....اثبات فرمول درسی .....
    توسط ShAhZaDeH. در تالار مکانیک سیالات
    پاسخ ها: 5
    آخرین ارسال: 2010/8/08, 12:57 AM

عبارت‌های مرتبط

اثبات فرمول های فیزیک

اثبات فرمول های فیزیک 2

اثبات فرمول جمع دو بردار

اثبات فرمول حجم کره

فرمول ارتفاع اوج

اثبات فرمول برایند دو بردار مساویاثبات فرمول حجم هرماثبات برد پرتابه

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •